Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Moose taper mer enn de vinner om dagen.
2 strake tap mot på 2 dager mot Admirals.

Som enormt mange ganger leser Moose komfortabelt når siste periode starter men rakner.
Tapte 4-5 inatt etter OT etter å ha sluppet inn 3 mål på rad

Reichel med 2 mål og Heinola med 2 assist. Men det hjelper så lite. Jeg savner ungdommelig mot offensivt. Så er det kanskje rutine de egentlig mangler. Zach Sanford med et par mål mot Moose blant annet vinnermålet. Rutinert spiller som spilte litt for Jets forrige sesong. Så egentlig er det nok rutine de mangler. Se har vel ingen som er i nærheten av 30 år hos Moose

Toninato og Sautner de eldste med 28 år. Oligny eldste i troppen, han er kaptein og født i 93. Men vært skadet omtrent hele sesongen.

Veldig ungt lag.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2 nye år for Rashevsky i Russland. Vet ikke helt hva jeg mener om det. Trodde han skulle til Winnipeg snart


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Forferdelig nytt. Chaz Lucius skadet igjen. Nå var han virkelig på gang. Utrolig kjipt


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Skade på skade på skade. Nå var han brennhet


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig lang pause for Jets. Spiller ikke før natt til søndag. Men det kommer nok godt med etter en litt tøff periode før All-Star uka.

Det går masse trade rykter om dagen. Alle forventer at Jets skal gå all in nå. Cheveldayoff har tidligere sagt at Jets skal gå all in når de har muligheten til det. Så både en og tre trades kan komme. Et navn som går igjen er Meier. Det er også rapportert at Cheveldayoff var tilstede når han scoret 2 mål for 2 dager siden.

Det ryktes om både picks og prospects vil forsvinne. Jeg håper virkelig ikke vi gir fra oss Lucius og Lambert. Ei heller McGroarty. Jeg tror disse 3 kan være faste menn for Jets om bare 1-3 år. Backer er helt greit. Men jeg frykter at vi må se et stort talent forsvinne.

Meier er det store navnet som trekkes fram. Domi og flere andre nevnes også, blant annet Toews som vil være en "billig" spiller å hente. Men er han god nok? Han er beste dropper i NHL denne sesongen. På dropp har Jets vært fryktelig svake den senere tiden. Toews er fra Winnipeg. Vi får se. Håper på Meier og at Jets skriver lang kontrakt med han.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Timo Meier er den spilleren Jets fans virkelig ønsker seg.



9-9,5M på en 7-8 års kontrakt.
Dubois går nok til Montreal. Jets må tenke på framtiden. Det er flere profiler som bare har 1 år igjen, som Scheifele og Hellebuyck. Wheeler vil frigjøre endel cap space om 1 1,5 år.

Spørsmålet er hva Jets kan få for Dubois. Dubois vil til Montreal, det gjør at Jets har dårlige kort på hånd. Men håper de får et stort prospect i retur.

Mye spekulering, lite håndfast. Men Meier vil vi ha til Winnipeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner 4-1 etter 2 mål i empty net. Heinola med 1+1 og fortsetter å dominere i AHL


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets vinner 4-1 mot Chicago
Wheeler med 2+1
Appleton tilbake og hadde litt over 15 minutter istid. Perfetti ble benket i 3.periode mens Appleton fikk spille med Connor og Dubois. Hvorfor Perfetti plutselig ble benket aner jeg ikke. Ikke de som fulgte kampen heller. Det kan være ting vi ikke kjenner til.

Samberg og Stanley spilte begge to. Interessant at Samberg spilte flest minutter og var han som fikk ansvar i PK.
DeMelo og Gustafsson ennå skadet.
Gagner og Jonsson-Fjällby healthy scratch. Viser at bredden er bra igjen. Men en trade ligger i kortene. Meier nevnes og rapporter sier at Sharks var og så på Lambert i WHL igår hvor han scoret 2 nye mål. Er Lambert inne i et trade forslag?

Masse spekuklasjoner. Spørsmålet er jo også hva som skjer hvis Meier kommer inn. Hvem blir degradert til 3.rekka? Perfetti eller Wheeler? Vanligvis henter Cheveldayoff masse "drit" som skal være backup for 3-4 rekka. Det trenger han ikke nå. På backen er det også grei dekning. Det er et par spillere som kan løfte laget ytterligere som trengs. Kanskje bare 1?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ny seier for Moose. 5-1 denne gang. 5 forskjellige målscorere. Salminen og Holm fortsetter å stå annenhver kamp. 2 solide AHL keepere. Kan en eller begge ta steget til NHL? Aner ikke. Jets har også Berdin i bakhånd i KHL.

Men hva skjer når Hellebuyck sin kontrakt går ut etter neste sesong? Har liten tro på at Jets har råd til å signere ny kontrakt med han. Han kan cashe inn noe vanvittig hvis han fortsetter å være blant de 2-3 beste keeperne i NHL. Han vil være 31 år gammel når ny kontrakt skal signeres. Blir 31 i mai neste år. 6-8 års kontrakt på 8-10M AAV tipper jeg.

Kan Salminen eller Holm ta over? Uvisst.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig overraskende men Jonsson-Fjallby er plassert på waivers. DeMelo aktiveres igjen og Appleton er tilbake så noen må ned. Jonsson-Fjallby trakk det korteste strået.

Sto mellom han og Kuhlman. Kuhlman er mer fysisk og right shot, det avgjorde.

Washington har førsteretten på waivers. Blir ikke overrasket om de henter han tilbake.

Snakkes om at Jets nå vil ha over 10M i cap space før trade deadline.

Også begynt å gå rykter om backer inn.

Spennende å se hvor Jonsson-Fjallby havner.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets har nå 3 bra rekker synes jeg

Connor-Dubois-Perfetti
Ehlers-Scheifele-Wheeler
Barron-Lowry-Appleton

Så er det en haug med spillere for 4.rekka.
Noen skal også inn. Er det en spiller jeg kunne tenkt meg å erstatte selv om han leverer bra med poeng så er det Wheeler.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Overraskende men gledelig


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Interessant.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

For 2.kamp på rad blir Perfetti satt i 4. rekka i 3.periodevis mer fysikk blir flyttet opp i form av Barron. Maenalanen opp i 3.rekka.

Viktig seier. Foreløpig god flyt til å nå sluttspillet

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner 4-2. 2 mål av Harkins og 1 av Jonsson-Fjallby i debuten. Gewanke med det siste.

Har de fått litt mer gang på laget?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det har vært en tendens etter nyttår at Browness har gått bort fra det som var stor suksess tidlig i sesongen, rulle på 4 rekker. Nå er det enkeltspillere som spiller alt for mye mens andre nesten ikke får istid.

Perfetti har spilt lite lenge. Nå etterspør journalistene mer spilletid for Ehlers, han hadde 11. mest spilletid i nattens kamp. Han burde være topp 4 i spilletid.

Jets taper 1-3 mot dårligste lag i NHL akkurat nå, Columbus. 7 overtall for Jets uten at det hjalp.

Browness må gå tilbake til vinneroppskriften. Virker som om han har mistet det litt etter at alle kon tilbake fra skade. Vi burde blitt bedre da, ikke dårligere.

Laine med 1+1 og Roslovic med assist.
2 kamper mot Columbus denne sesongen og 2 tap.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner 2-1 etter at Toninato har 1+1 og Harkins med vinnermålet.

Moose overlegne i skuddstatistikken.
Harkins klatrer og klarer på poengtavla. Er blant de med aller best poengsnitt i AHL denne sesongen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nå er det byttet og flyttet på spillere i alle rekker.

Om jeg har troen? Ikke helt. Litt for mange endringer på en gang. Men ruller han på 4 rekker med omtrent samme spilletid så kan det bli bra


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vladislav Gavrikov fra Columbus har stått over 3 kamper fordi det skal være nær en trade. Det ventes visstnok bare på at noen andre brikker skal falle på plass.

Det ryktes at Jets kan være destinasjonen til Gavrikov. Nok en LD. Er det bare det Cheveldayoff ser etter? Heinola og Samberg må for tiden spille RD selv om de er LD. Schmidt kan spille begge deler og spiller RD hos Jets. Men opprinnelig er han LD. Kun DeMelo og Pionk som er rene RD hos Jets av de 8-10 beste backene. Rare greier.

Trade deadline er 3.mars hvis jeg har forstått det riktig. 1 1/2 uke til. Jets kommer til å være aktive. De har gått ut og sagt de er kjøpere.
Får bare håpe Cheveldayoff gjør jobben. At han henter spillere som blir med videre og at vi ikke gir fra oss picks for spillere som bare blir hos oss i et par måneder. Henter vi Meier eller Gavrikov, så må det være for at vi skal ha lang kontrakt med de etterpå. Cheveldayoff har gjort så mange dårlige trades på deadline day. Bare Stastny de siste årene kan sies å være en bra trade.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2-4 tap
Flere dager med eksperimentering av rekker. Nye oppsett i PP og i det heletatt voldsomt fokus på å endre på ting.
Jeg skreve jeg var skeptisk og det med rette. Browness har gjort det en gang før i sesongen, det resulterte også i tap.
Greit å ta noen grep. Men å riste om på hele kabalen blir bare helt feil.

Nå begynner jeg å bli bekymret. Ikke fordi det ikke er kvalitet i laget. Men fordi treneren virker å ha gått seg litt bort. Gå tilbake til basic og kjør på derfra. Det var suksessen tidlig i sesongen og det er veien å gå. Hardt arbeid. Alle må være med begge veier og ruller mer på rekkene. Det gjorde han i natt. Det var mer fordelt.

Ryktes at Ehlers har fått en hodeskade/hjernerystelse. Ingenting bekreftet. Men det hadde vært typisk.

Også Moose taper etter OT. Så ei dårlig natt med hockey i Winnipeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Meier navnet slipper ikke for Jets og nå sies det at Jets skal være villig til å la Perfetti gå andre veien.
Vet ikke hva jeg synes om det. Spørs jo hva slags avtale det blir i traden og ikke minst, at Meier får en lang kontrakt i Winnipeg.

Masse rykter. Om back inn. Om vinger inn. I flertall.

Jeg ønsker meg en power ving som Meier
Jeg ønsker meg en RD som er god defensivt

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Andre som også mener Bowness er problemet her


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner 5-1 og kjekke stats
Nikkanen med 3 assist
Heinola med 2 assist
Torgersson med 1+1

3 talenter som viser igjen. Spesielt kult med Nikkanen. Er noen journalister som har uttalt iløpet av sesongen at de ser en framtidig NHL spiller i Nikkanen. Håper de får rett

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Perfetti spilte ikke mot Rangers. Nå er grunnen kommet. Upper body skade og plassert på IR.
Jonsson-Fjallby hentet tilbake fra Moose. Kjipt for Perfetti. Får håpe han ikke er ute lenge


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stats for Jets sålangt i sesongen.
Kyle Connor har egentlig hatt en anonym sesong der han ikke har stjålet mye overskrifter. Men han leverer
57 kamper og 65 poeng og poengkonge hos Jets sålangt
Morrissey 58 på 2.plass
Dubois med 55 på 3.plass
Scheifele med 52 på 4.plass
Så Wheeler med 42 poeng på 5.plass
Perfetti med 30 poeng på 6.plass
Ehlers er et stykke ned men har 21 kamper og 21 poeng. Det hadde holdt til 3.plass hvis han hadde like mange kamper som de andre. Kun Morrissey og Connor har mer enn 1 poeng i snitt sålangt.

Litt overraskende med +/- statistikken. En statistikk som betyr litt men ikke allverden. Allikevel overraskende med Cole Perfetti øverst med +10. Morrissey med +9 på 2.plass

Dubois med 60 og Dillon med 59, de med klart flest utvisningsminutter

GWG. Avgjørende mål i kampene er det "anonyme" Kyle Connor som leder med 8 GWG sålangt

Den store svakheten med årets lag er dropp. De taper mye dropp. Når jeg ser på statistikken så er det Maenalanen og Stenlund som har over 50% dropp seire. Resten er under 50%. Det er svakt. Derfor Toews var linket til Jets. Han er nr 1 i hele NHL på dropp. Jets har en jobb å gjøre der.

Connor Hellebuyck har en stor sesong. Linus Ullmark er der, men Hellebuyck gir han kamp til døra om årets målvakt. Hellebuyck blir garantert en av de 3 beste hvis han fortsetter slik han gjør. 92,6 i redningsprosent og 2,39 i GAA

Eric Comrie forsvant og Jets måtte hente ny backup. Rittich har gjort det bra. 15 kamper. 91,1 i redningsprosent og 2,49 i GAA. Godkjent for en backup det.

Jets har noen hull som må dekkes. De trenger en power forward synes jeg. Ehlers, Connor og Perfetti er "lette". Wheeler er tung men synger på siste verset.

De trenger en RD som går inn i 1. eller 2. rekka. Aller helst en som er dyktig defensivt. Pionk har ikke vært der han skal være denne sesongen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nytt tap, 1-2 mot Islanders. 3 tap av 4 på road tripen. Ikke godt nok


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nytt rykte. Nick Schmaltz sitt navn nevnt. Jets skal ha forhørt seg.
Et av de bedre ryktene synes jeg. Har 3 år igjen på kontrakten etter denne sesongen. 5.850M AAV
Nær 1 poeng i snitt pr sesong for Arizona de 2 siste årene.
27 år gammel. Kan fort være en mann å ha med lenge dette.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner igjen. Bongiovanni med 2+1 og Heinola med 2 assist. Seier 3-2

Jets må skjerpe seg nå. Wild og Colorado nærmer seg veldig bakfra
Jets har 4-6-0 siste 10
Dallas enda verre. 2-3-5 på Dallas
Minnesota kun 2 poeng bak Jets og har 5-4-1 siste 10
Colorado har 3 strake seire. De har 6-2-2 og 3 kamper til gode. Vinner de alle 3 så leder de faktisk avdelingen foran Dallas, Jets og Wild.
Det som har vært en transportetappe for Dallas og Jets blir nå uhyre jevnt og spennende framover.

Akkurat nå er jo egentlig alle disse laga i sluttspill. For Calgary som er nærmest plass i wild card har et svakere snitt enn de nevnte laga. Så mye skal vel egentlig skje om ikke alle disse 4 går til sluttspill. Men ting kan skje. Det er mange kamper igjen.

1 uke til trade deadline. Når har Jets tenkt å få fingeren ut? Hvor høyt legger de lista? Hvor mange henter de?
Jeg skifter mening titt og ofte. Men nå mener jeg vi trenger 3 forsterkninger.
En topp 6 - Meier
En veldig god bunn 6 som produserer poeng
En veldig god back - topp 4 back.

De må gi mye ifra seg for å greie dette. Spørsmålet er hvem som vil til Jets og hva Cheveldayoff er villig til å ofre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jada, så kom beskjeden jeg ikke ville ha.
Cole Perfetti er ute for resten av sesongen.

Ble skadet sånn ca januar ifjor og mistet resten av sesongen. Var vel omtrent akkurat klar til seriestart denne sesongen.
Var ute 5 kamper tidligere i sesongen med skade og nå ny skade. Ikke samme som ifjor. Men rapporten sier minst 8 uker ute. Så er vi heldige og går langt i sluttspill så kan han bli en bonus der.

Da er det liten tvil. Jets må gå for en topp 6 forward. En kanon. Meier, bare å komme.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»