Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Der signerte Andrew Copp. Kun 1-års kontrakt. Etter å ha lest gjennom ulike scenarioer var dette det mest trolige scenario. 1 år, 3.64mill i lønn.
Med LTIR på Little så har nå Jets en cap space på 300.000. Dette gjør at Jets har handlingsrom. De kan sende opp Gustafsson hvis de ønsker.

Synd at Copp blir UFA neste sommer. Men som Ken Wiebe var inne på. Å trade han bort nå vil bare føre til en dårlig trade for Jets. Dessuten finnes det ikke så gode 3-rekke spillere til den prisen Jets har disponibel. Hadde det vært full sesong sist sesong så var han på vei til å få 60 poeng. Når han også er defensiv og viktig i PK så er dette en spiller som er verdt endel. Han tar en for laget nå og vil få betalt om 1 år. Enten i Jets eller en annen plass.

Da er ikke hele kjernen med de neste 3 sesongene. Stastny og Copp sine kontrakter går ut neste sommer. Men det gir Jets tid til spillere som Perfetti og andre å bli klare. Samtidig kan det være Jets signerer Copp på en lengre kontrakt etterhvert.

Stallen er spikret, 23 spillere ifølge CapFriendly + 300.000 til å sjonglere når spillere skal flyttes opp og ned.
Det er også Beaulieu som kan bli sendt på waivers og frigjøre lønn. Status på han er usikker. Men dette er visstnok et scenario. Vi får se.

Kjekt å ha Pionk og Copp klare.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: tor aug 12, 2021 9:00 pm
Stallen er spikret, 23 spillere ifølge CapFriendly + 300.000 til å sjonglere når spillere skal flyttes opp og ned.
Jeg synes det ser ut som de er litt over taket på capfriendly..? De kommer under når de sender ned en back (8 er oppført nå, det er vel Niku som ryker?), så de er i rute allikevel. Da kommer de rett under taket.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: tor aug 12, 2021 9:24 pm
TAdams6 skrev: tor aug 12, 2021 9:00 pm
Stallen er spikret, 23 spillere ifølge CapFriendly + 300.000 til å sjonglere når spillere skal flyttes opp og ned.
Jeg synes det ser ut som de er litt over taket på capfriendly..? De kommer under når de sender ned en back (8 er oppført nå, det er vel Niku som ryker?), så de er i rute allikevel. Da kommer de rett under taket.
Ja det har du nok helt rett i.
Ble spekulert i om Jets skulle gå for en roster på 21 spillere før Copp ble klar. Nå blir det nok 22, eventuelt 23 hvis Beaulieu også havner på LTIR eller havner på waivers. Vet ikke helt regnestykket med Beaulieu. Men får ta det hvis det blir aktuelt. Niku blir nok sendt ned, eventuelt Beaulieu, avhengig av helse.
Murat Ates
"Why is that 300k so huge? It gives Winnipeg the chance to upgrade the league minimum contracts I've listed at the end of the roster.

Or: if David Gustafsson is ready for the NHL, you can promote him and waive Johnson, who I listed at 13th F for cap reasons."

Det er mange ulike scenarioer. Jets er ivertfall klare for ny sesong. Svakheten er reservekeeper. Comrie, holder han mål? Han må jo få sjansen, men Brossoit var veldig god, kan bli mange kamper på Hellebuyck. Men det liker Hellebuyck. Var en av keeperne som spilte flest kamper ifjor.

Her kommer en bekreftelse på det du var så våken å se
"roster that gives them $218,688 of space under the $81.5 million cap ceiling.

Note that includes just 22 skaters, instead of max 23, and Bryan Little on LTIR."

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Copp sier at de første forhandlingene med Jets var på 4-5 års kontrakt. Men slik det utartet seg ble det 1-års kontrakt. Han sier han er komfortabel til å ha det så ukomfortabelt med bare å ha 1-års kontrakt. Samtidig sier han at han har hatt framgang hvert eneste år i NHL og han vil få betalt for det om 1 år. Jeg tror han har rett. Han sier også at hvis laget gjør det godt så vil han få betalt som fortjent. Virker som om det er rundt 5 mill som forventes til Copp. Vi får se om 1 år. Eller, han kan vel kanskje signeres 1.januar? Jeg tror han får en avtale på 4-5 år på nyåret. Stastny sin kontrakt går ut, ellers er det få kontrakter som går ut. Men laget er spikret og nye unge kommer bakfra. Så 1 år på Copp kan være med å legge forholdene til rette for Jets.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: fre aug 13, 2021 9:32 am Eller, han kan vel kanskje signeres 1.januar?
Han kan signeres nå ;) Under 1 år igjen, da kan klubben gi ny kontrakt. Men det er nok mer sannsynlig at det skjer i 2022, ja. Trolig ventes det helt til sommeren.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: fre aug 13, 2021 4:19 pm
TAdams6 skrev: fre aug 13, 2021 9:32 am Eller, han kan vel kanskje signeres 1.januar?
Han kan signeres nå ;) Under 1 år igjen, da kan klubben gi ny kontrakt. Men det er nok mer sannsynlig at det skjer i 2022, ja. Trolig ventes det helt til sommeren.
Ja jeg trodde og det. Men dette var et spørsmål som kom opp under en av de som skrev om det. Journalisten skrev 1.januar 2022. Derfor jeg ble usikker på det. Men kan godt være han mente det var mer sannsynlig at det ville skje etter nyttår.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Evgeny Svechnikov kan visstnok være på vei til Jets. Tidligere Detroit spilleren må få gang på karrieren sin.

Hvordan får Jets til det? Antakelig putte Beaulieu på waivers.

Får se om det er noe hild i disse ryktene

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose har byttet ut mye foran forrige og denne sesongen. Fra å være et kjedelig lag der de samme spillerne var med hvert år, uten noen store prospects har alt nå snudd. Masse spennende spillere som kan ta steget opp til Jets allerede denne eller neste sesong. Nå har de hentet noe nye spillere og Philippe Desrosiers ser ut som en meget bra AHL keeper. Brossoit ut, Comrie opp til Jets. Berdin hos Moose. Har vært snakk om Holm også, men vet ikke helt ennå. Nå også Desrosiers som har 91,3% redningsprosent på sine 72 AHL kamper. Er 26 år.

De har hentet en back jeg synes ser spennende ut på AHL nivå. Dean Stewart, 23 år. 53 kamper og 36 poeng sist sesong i ECHL.

Isaac Johnson er en udraftet spiller som er hentet. Forward på 22 år. Veldig fine statistikker. Spennende å se hva han gjør hos Moose. Var en journalist som talte han med som en spiller for Jets, det tror jeg ikke, det er det for langt fram til ennå. Men det har kommet andre udraftede spillere og gjort sine saker bra før.

Moose var veldig gode sist sesong. Ekstremt mye ungt og var et av de yngste laga i AHL. Keeper og back er meget bra, så får vi håpe at det offensive også sitter.
Moose har også ansatt ny trener. Mark Morrison. Har vært assistant coach for Anaheim de 4 siste sesongene. 58 år gammel og Jets kjenner han godt da han var assistant coach for Moose fra 11-15

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Evgeny Svechnikov skal ha profesional try-out. Operert I mai. Skal være klar for å vise seg fram når training campen er. Skal være interesse fra begge parter. Holder helsa så er nok han klar.

Han har ikke spilt mer enn 25 NHL kamper siste 3 sesongene. Har han en oppside? Gjør Jets noe smart her? Det er jo lite risiko og har Jets plass til han så er det bare å kjøre på. Det er jo ledig plass i 3.rekka etter at Appleton reiste.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

TAdams6 skrev: fre aug 20, 2021 8:14 pm Evgeny Svechnikov skal ha profesional try-out. Operert I mai. Skal være klar for å vise seg fram når training campen er. Skal være interesse fra begge parter. Holder helsa så er nok han klar.

Han har ikke spilt mer enn 25 NHL kamper siste 3 sesongene. Har han en oppside? Gjør Jets noe smart her? Det er jo lite risiko og har Jets plass til han så er det bare å kjøre på. Det er jo ledig plass i 3.rekka etter at Appleton reiste.
Der var Svechnikov klar for Moose på en AHL kontrakt. Try-out'en hans er for å gjøre seg fortjent til en two-way kontrakt. Det vil skje når han er skadefri, rundt training campen sies det.

Moose må jeg ærlig innrømme begynner å se fryktelig sterke ut. Har sagt det før og, da har de skuffet. Men den endringen på laget og de talentene som er der nå ispedd NHL kvalitet fra Toninato og andre ser råsterk ut. Fortsetter framgangen hos de unge så vil Moose bite veldig godt fra seg kommende sesong.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Så kommer det fram at Josh Morrissey hadde en veldig tung sesong på det personlige planet. Faren hans som var hans trener og støttepartnere fikk kreft. Forholdet mellom far og sønn var så tett at det var laget artikler om faren i Winnipeg før han fikk kreft. For kort tid siden døde han og ble begravet sist helg.

Idrettspersonligheter tar vi for gitt at de alltid skal være påskrudd. Men med formdupp trenger det ikke alltid å være dårlig innsats som er grunnen.

Får håpe han finner roen og er klar til å slå tilbake når sesongen starter i høst

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets er ca 500.000 over cap spacen med LTIR på Little. Så noen må rokkeres. Det er nå 23 spillere inne. Det blir nok redusert til 22 etterhvert. Har vært mye snakk om Beaulieu kan havne på LTIR. Han har 1.250M. Sendes han på waivers eller på LTIR så vil det gjøre at man er innenfor rammene og kan ha 23 spillere i troppen, antakelig. Jeg aner ikke hva som feiler Beaulieu eller om han blir klar. Blir han klar så sendes nok Sami Niku ned.

Samtidig skal Yevgeni Svechnikov på try out med Jets når han er kvitt skaden. Han blir uansett å finne i Moose. Men vil tro han vil spille seg til en Jets kontrakt hvis han blir 100% fit. En spiller det finnes en oppside på som ikke er kommet fram. Har egentlig spilt veldig lite NHL etter at han ble tradet som nr 19 i 2015. Jets er flinke å få fram potensialet i spillere selv om de ikke alltid lykkes. Marko Dano er jo et eksempel på en spiller som aldri ble det man trodde. 21 kamper og 8 poeng for Detroit sist sesong må sies å være ok. Blir han helt frisk etter operasjonen så ser jeg for meg at han fort kan havne i 3.rekka og bli erstatter for Appleton.

Meget spent på sesongen. Det ser solid ut. Eneste er backup for Hellebuyck. Men jeg har klokketro på at Berdin er klar for oppgaven hvis det blir nødvendig. Comrie er jo 2.valget, men det er mye større potensial i Berdin tror jeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Scoutene til Jets har fått masse ros for spillerne Jets har plukket de 2 siste sesongene. I Winnipeg mener ekspertene at Jets har tatt de største "stealene" i draften. Nå er de kanskje innhabile, men det er ivertfall ekstremt spennende spillere Jets har hentet.

De tok blant annet sjansen på 20 år gamle Dmitri Rashevsky i årets draft. Han blir 21 år i år. Var forventet å bli draftet tidligere år men ble det ikke. Jets likte de de så og tok sjansen på han. Nå spiller løperen i Dynamo Moskva i KHL. Forrige sesong ble det 9 kamper og 1 poeng i KHL. I årets sesong har de nå spilt 4 kamper og han har 7 poeng. Ekstremt spennende å se en ung spiller produsere slik. Han er ikke veldig ung, men man trenger ikke bli dårligere selv om man er en "late bloomer", snarere tvert imot.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

En liten runde med de nyankomne. Hva tilfører de?

Brendan Dillon - 30 år gammel back. Left, noe som betyr at han nok kommer til å spille med Pionk. Kanskje også Schmidt, men de fleste tror han danner par med Pionk. Dillon veldig fysisk og god defensivt, Pionk har en offensiv side av seg som bare blir bedre og bedre. Dillon er flere hakk opp i forhold til Forbort som spilte med Pionk forrige sesong, selv om også Forbort gjorde sine saker bra. Veldig fornøyd med Dillon.

Nate Schmidt - 30 år gammel back. Han er egentlig Left, men har spilt de aller fleste kampene som Right på backen. Dermed går han høyst sannsynlig inn med Morrissey og vil danne nytt 1.par. Eller, Dillon-Pionk og Morrissey-Schmidt er vel hipp som happ hva som er 1. og 2. backpar. Endelig 2 i utgangspunktet solide backpar. Schmidt var ikke allverden i Vancouver hvor han var 1 år. Før den tid var han i Vegas og gjorde sine saker veldig bra. Han har imponert de i Winnipeg med et vanvittig energinivå. Veldig spent på Schmidt. Veldig fornøyd med Schmidt også.

Cheveldayoff har ikke sjangs på free agency å hente de beste, så han var lur og tradet til seg disse to rett før free agency startet. Meget smart og endelig tettet han hull som har vært der i 2 sesonger nå.

Luke Johnson - center på 26 år. Ser ikke helt for meg at han kommer til å spille mye for Jets. 14 kamper og 1 poeng i NHL for Minnesota sist sesong. Eller har speiderne sett noe potensial? Tror han vil være toneangivende for Moose og backup for Jets.

Riley Nash - løper på 32 år derimot kan fort få fast spilletid for Jets. Med unntak av sist sesong der han gikk fra Columbus til Toronto og dermed kun fikk 37 NHL kamper for Columbus så har han spilt fast og mye de siste 7 årene før det. Ikke enorm produksjon, utenom 1 år for Boston der han hadde 41 poeng. Men en solid spiller og et hakk og to opp fra Thompson og Lewis, selv om spesielt Lewis var god. Blir nok fast mann i 4.rekka til Jets.

Austin Poganski - løper på 25 år. En god AHL spiller som fikk 5 NHL kamper for St.Louis Blues forrige sesong. Som Johnson ser jeg ikke helt for meg at han blir fast hos Jets. Men akkurat Poganski synes jeg er en liten dark horse. Har litt magefølelse på at han kanskje kan ta steg. God fysikk og enda bare 25 år gammel.

Det var nykommerne hos Jets

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Tror du Heinola blir fast for Jets i år? Hypen har vært ganske stor en stund nå, og jeg mener å huske at du skrøt av han når han fikk sjansen sist. Tiden bør vel være inne for at han tar steget opp til NHL nå? For mange sesonger i AHL trenger ikke nødvendigvis å være så veldig positiv for utviklingen hans.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nykommere hos Moose er også interessant.

Arturs Silovs - keeper på 21 år, var på lån fra Vancouver forrige sesong. Fikk kun 1 AHL kamp for Moose, men sto A-landskamper for Latvia og er bare 20 år gammel. Ser ut som om han nå er permanent i Moose for et par år. Spennende keeper.

Philippe Desrosiers - keeper på 26 år. Var forrige sesong i Florida uten å få kamper. Har fine statistikker i AHL. Ser ut som en god forsterkning for Moose. Om han kan ta nivået til Jets? Aner ikke, men virker solid for Moose.

Tristan Pomerleau - back på 25 år. Ærlig talt vet jeg ikke helt hva Moose trenger han til. 1 AHL kamp forrige sesong. Ellers ikke kamper på lenge. Det må være gamle scouting rapporter som ligger og en spiller de tror har potensial.

Dean Stewart - back på 23 år. Ikke spilt AHL før. Kommer fra ECHL der han hadde 53 kamper og 36 poeng sist sesong. Det er solid av en back. Spennende.

Todd Burgess - 25 år gammel forward som kommer fra Univeritets hockey. Draftet i 2016 av Arizona.

Michael Eyssimont - forward på 25 år som kommer fra AHL hockey. Virker å være en helt ok AHL spiller utifra stats.

Isaac Johnson - forward på 22 år. Egentlig ikke så mye statistikker å støtte seg til her. Vi får se.

Evan Polei - forward på 25 år. Bakgrunn fra AHL de siste sesongene uten at statistikkene er wow. God fysikk.

Yevgeni Svechnikov - 24 år gammel forward. Uforløst potensial. Skal på try-out til Jets. Lykkes han der så får han en Jets kontrakt. Etter 74 kamper og 51 poeng i sin første AHL sesong for 5 år siden har ikke ting gått på skinner. 21 kamper og 8 poeng i NHL sist sesong for Detroit. Kan Jets få ut potensialet så får han ikke mange kampene i Moose. Blir han i Moose så har de fått en bra forsterkning. Jeg tror han fort blir å finne i 3.rekka til Jets som erstatter for Appleton.

De har vel hentet mest spennende på keeperplass + Svechnikov. Men grunnlaget fra de som er der er meget bra. Så de går nok en sterk sesong i møte. Eksperter rundt Winnipeg mener de kan bite fra seg helt i toppen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nykommere hos Moose er også interessant.

Arturs Silovs - keeper på 21 år, var på lån fra Vancouver forrige sesong. Fikk kun 1 AHL kamp for Moose, men sto A-landskamper for Latvia og er bare 20 år gammel. Ser ut som om han nå er permanent i Moose for et par år. Spennende keeper.

Philippe Desrosiers - keeper på 26 år. Var forrige sesong i Florida uten å få kamper. Har fine statistikker i AHL. Ser ut som en god forsterkning for Moose. Om han kan ta nivået til Jets? Aner ikke, men virker solid for Moose.

Tristan Pomerleau - back på 25 år. Ærlig talt vet jeg ikke helt hva Moose trenger han til. 1 AHL kamp forrige sesong. Ellers ikke kamper på lenge. Det må være gamle scouting rapporter som ligger og en spiller de tror har potensial.

Dean Stewart - back på 23 år. Ikke spilt AHL før. Kommer fra ECHL der han hadde 53 kamper og 36 poeng sist sesong. Det er solid av en back. Spennende.

Todd Burgess - 25 år gammel forward som kommer fra Univeritets hockey. Draftet i 2016 av Arizona.

Michael Eyssimont - forward på 25 år som kommer fra AHL hockey. Virker å være en helt ok AHL spiller utifra stats.

Isaac Johnson - forward på 22 år. Egentlig ikke så mye statistikker å støtte seg til her. Vi får se.

Evan Polei - forward på 25 år. Bakgrunn fra AHL de siste sesongene uten at statistikkene er wow. God fysikk.

Yevgeni Svechnikov - 24 år gammel forward. Uforløst potensial. Skal på try-out til Jets. Lykkes han der så får han en Jets kontrakt. Etter 74 kamper og 51 poeng i sin første AHL sesong for 5 år siden har ikke ting gått på skinner. 21 kamper og 8 poeng i NHL sist sesong for Detroit. Kan Jets få ut potensialet så får han ikke mange kampene i Moose. Blir han i Moose så har de fått en bra forsterkning. Jeg tror han fort blir å finne i 3.rekka til Jets som erstatter for Appleton.

De har vel hentet mest spennende på keeperplass + Svechnikov. Men grunnlaget fra de som er der er meget bra. Så de går nok en sterk sesong i møte. Eksperter rundt Winnipeg mener de kan bite fra seg helt i toppen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: søn sep 12, 2021 9:12 pm Tror du Heinola blir fast for Jets i år? Hypen har vært ganske stor en stund nå, og jeg mener å huske at du skrøt av han når han fikk sjansen sist. Tiden bør vel være inne for at han tar steget opp til NHL nå? For mange sesonger i AHL trenger ikke nødvendigvis å være så veldig positiv for utviklingen hans.
Vanskelig å si. Nå har Jets hentet Schmidt og Dillon. Samtidig ga Maurice noen intervjuer om at ungdommen ikke nødvendigvis var de som vant mesterskap. Det var noen kryptiske intervjuer på slutten av forrige sesong.

Men ja, Heinola har imponert hver gang han har spilt. Han har svakheter som fysikk. Men oppsiden med puck er veldig stor. Han er blitt 20 år gammel. Logan Stanley tok store steg forrige sesong, noe som var veldig overraskende. Tror ikke Stanley blir vraket. Maurice liker svære backer. Dette gjør at Heinola nå er ute av laget. Jeg har ikke lest noen ting om Heinola eller kampen om spilletid foreløpig. Men training camp kan fort bli utløseren som gir spilletid. Det var der Logan Stanley bet fra seg og ble en fast mann.

Morrissey-Schmidt
Dillon-Pionk
Stanley-DeMelo
dette er nok backparene pr dags dato. Så er Ville Heinola nr 7, kanskje sammen med Beaulieu.

Heinola fikk bare 19 kamper og 11 poeng for Moose i AHL forrige sesong. Resten av sesongen var han med Jets og backup for Jets. Ble bare 5 NHL kamper for han.

Jeg synes kampen om spilletid for Jets er ryddigere nå. Det er ikke like mye "drit" som står i veien. Jets kan endelig stille med 3 bra backpar. Ville Heinola kan fort gå inn med DeMelo istedet for Stanley.

Men om han blir fast er jeg usikker på. Men minimum 20 kamper vil jeg tro han får. Heinola har faktisk 3 sesonger til før han blir RFA. Han vil få mer spilletid enn tidligere, men pr dags dato tror jeg ikke han blir fast. Hadde jeg valgt så hadde han spilt fast for Stanley. Men de fleste vil heller ikke at Stanley skal ut av laget nå. Mitt tips er et sted mellom 20 og 30 kamper hvis ikke skader på noen endrer forutsetningene. Han er nr 7 i køen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Joona Luoto er plassert på unconditional waivers. Han er ferdig i Jets og reiser antakelig tilbake til Liiga. Fikk noen få NHL kamper. Ryktene tilsa at han først og fremst ble hentet fordi han var en venn av Laine fra ungdomstiden. Et middel for å få Laine til å trives. Om dette stemmer vet jeg ikke, men de spilte sammen i ungdomsårene. Luoto var ok å ha, nå er nivået skrudd opp hos Jets, så helt greit å la han reise hjem igjen. Det er så mange unge som banker på døra nå.

Dubois sier i intervju at han hadde en vanskelig tid etter at Jets hentet han. Det var exiten fra Columbus, alt som ble skrevet og alle løgnene som florerte. Det gikk hardt inn på han og foreldrene. Spesielt mora. Dette preget han. Han valgte å ikke si noe av respekt for organisasjonen, spillerne, supporterne og trenerne. Han mente det ikke hadde noe for seg å starte drittslenging i media. Veldig voksent og bra gjort, men klart når kritikken er ensidig så kan det bli tøft å ta imot av en ung spiller. Bare 22 år gammel. Det er nok ting som har skjedd der som ikke er kommet ut. Det gledelige er at Dubois nå er klar for å starte opp skikkelig hos Jets og har veldig troen på laget.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Training camp begynner 23.september. Neste uke altså. Skal bli godt å få spillerne igang igjen.

Rosteren er kommet idag. Den ser slik ut

Keepere: Comrie, Berdin, Hellebuyck, Desrosiers, Holm
Kult at Holm får være med. Spent på han. Svær keeper som har fått sin debut på landslaget til Sverige. 22 år gammel. Spilt for Färjestad i SHL de 2 siste årene.

Backer: DeMelo, Pionk, Niku, Dillon, Heinola, Beaulieu, Lundmark, Morrissey, Chisholm, Bauer, Samberg, Kuzmin, Nogier, Stanley, Kovacevic, Gawanke, Schmidt
Kuzmin eneste spiller som ble draftet i år som er med i campen. Ellers er vel Simon Lundmark den mest ukjente og mest interessante. 20 år, draftet i 2.runde av Jets i 2019. Spilt fast i SHL i 3 sesonger og hadde 47 kamper og 10 poeng i SHL sist sesong. Forstår det slik at han skal spille for Moose denne sesongen. Hvis det stemmer så blir han en ny mann inn i det ekstremt spennende back korpset til Moose.

Forwards: Copp, Harkins, Lowry, Gustafsson, Nash, Toninato, Poganski, Eyssimont, Stastny, Wheeler, Ehlers, Malott, Johnson, Polei, Egle, Scheifele, Svechnikov, Suess, Dubois, Connor, Reichel, Perfetti, Vesalainen
Ikke noen nye her som med Holm og Lundmark. Men kjekt med Perfetti. Svechnikov på try-out. Kan han få seg fullverdig NHL kontrakt? Jeg håper det, for det betyr at han har bevist at han har noe å tilføre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

20 år gamle Dmitri Rashevsky fortsetter å imponere i KHL. 2 nye mål og 4 mål og 5 assist, 9 poeng på 5 kamper i KHL. 3.plass for de som har scoret flest mål. Meget spennende type.

Rashevsky er også nr 3 på lista over flest poeng. Nr 1 og 2 er rutinerte spillere med masse landskamper for Russland og Finland.

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: ons sep 15, 2021 6:50 pm 20 år gamle Dmitri Rashevsky fortsetter å imponere i KHL. 2 nye mål og 4 mål og 5 assist, 9 poeng på 5 kamper i KHL. 3.plass for de som har scoret flest mål. Meget spennende type.

Rashevsky er også nr 3 på lista over flest poeng. Nr 1 og 2 er rutinerte spillere med masse landskamper for Russland og Finland.
Nr 1 er riktignok Vadim Shipachyov som Rashevsky spiller i rekke med ;) Men 9 poeng på 5 kamper i KHL er imponerende uansett hvem man spiller sammen med. Femterundevalg av Jets, der kan de ha truffet blink seint i draften. Poengsnittet vil naturligvis gå ned etterhvert, men han har iallfall fått en forrykende start.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: ons sep 15, 2021 9:06 pm
TAdams6 skrev: ons sep 15, 2021 6:50 pm 20 år gamle Dmitri Rashevsky fortsetter å imponere i KHL. 2 nye mål og 4 mål og 5 assist, 9 poeng på 5 kamper i KHL. 3.plass for de som har scoret flest mål. Meget spennende type.

Rashevsky er også nr 3 på lista over flest poeng. Nr 1 og 2 er rutinerte spillere med masse landskamper for Russland og Finland.
Nr 1 er riktignok Vadim Shipachyov som Rashevsky spiller i rekke med ;) Men 9 poeng på 5 kamper i KHL er imponerende uansett hvem man spiller sammen med. Femterundevalg av Jets, der kan de ha truffet blink seint i draften. Poengsnittet vil naturligvis gå ned etterhvert, men han har iallfall fått en forrykende start.
Det spiller nok inn at han spiller med en vanvittig god spiller ja. Over 100 landskamper for Russland og nesten like mange poeng.

Men uansett veldig lovende. Bare det å bli satt i rekke med han viser vel at de har troen på unggutten

Henri Nikkanen som var med Finland U20 i VM scoret i Liiga igår, så han er også igang

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det er Mini camp for prospectsene nå før training camp. Den starter idag. Leser en interessant artikkel der de går gjennom mulighetene for de ledige plassene på laget
David Gustafsson, kan han ta jobben som center i 4.rekka? Han har gjort seg fortjent til det mener en journalist. Hadde vært kjekt om han fikk spille seg varm i trøya og få masse kamper.
Kampen om løper i 3.rekka er åpen. Vesalainen er favoritt etter å ha spilt 12 NHL kamper sist sesong. Fikk kun 1 assist og venter ennå på første målet sitt. Men spillet ble bedre og bedre og han er i førersetet.
Cole Perfetti er egentlig ikke gammel nok til å spille i AHL. Men siden han spilte mer enn 20 kamper i AHL forrige sesong får han lov å spille i AHL. Han kan spille 9 NHL kamper før første året av kontrakten går. Jeg tror ikke han får mer enn 9 kamper i NHL, men jeg tror han får sjansen

Skal bli spennende å se om noen griper sjansen her. David Gustafsson og Kristian Vesalainen kan fort være i startoppstillingen når NHL starter opp.

Det skrives også om Samberg og Heinola for første gang foran denne sesongen. Der kommer det fram at ting endret seg når Cheveldayoff tradet til seg Dillon og Schmidt. Da gikk de fra å antakelig få spille til å bli et topp backpar for Moose. De kan imponere så mye at de tar plassen til Logan Stanley. Men akkurat nå er de ute. De må bare jobbe hardt og gripe sjansen når den kommer.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ikke før er prospect mini camp igang så kommer første rosen av Ville Heinola. He looks bigger and stronger. Har visstnok lagt med mye trening i sommer. Dette er vel den svakheten han har, fysikken. Må jo være en grunn til at han blir trukket fram hele tiden

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Så rapporteres det at Beaulieu er 100% frisk og klar.

Hva betyr dette, blir han back nr 7? Jets har veldig trangt på cap spacen og minimum lønn spillere vil få sine sjanser. Beaulieu tjener litt for mye til at puslespillet skal gå opp.

Men kjekt at han er klar. En solid back, spesielt som backup

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Svechnikov valgte selv Winnipeg. Han var på besøk før draftet for mange år siden og har tenkt på Winnipeg siden. En virkelig hockey by. Han sier at han gjorde det som krevdes i Detroit, skader ødela litt men først og fremst manglende kjemi for å forklare det enkelt. Han ser fram til en ny start nå. His choice to join Winnipeg

Han og Dubois spilte sammen i juniors og Dubois var raskt framme med telefonen når ryktene begynte. De er gode venner og har mange historier. Dubois sier at Svechnikov er en spiller med en enorm arbeidskapasitet og vilje. Det har han fått av sin oppvekst og sine foreldre. Det samme har nok lillebror som gjør det meget skarpt i NHL. Dubois sier at hvis du vil ut og trene knallhardt og du spør Svechnikov, så får du alltid et ja.

Jeg håper han finner roen, formen og holder helsa i orden slik at han blir en Jets spiller. Ser for meg et steal av Jets her. Det finnes et potensial som Detroit ikke greide å få ut

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

David Gustafsson er en type som ikke snakker i så store ord. Han lar innsatsen på isen snakke for han. Men nå sier han rett ut at han har som mål å spille seg inn på Jets laget allerede i høst. Han har 26 NHL kamper i beltet. Han er en nokså stor center som er veldig god defensivt og i PK. Men det har også løsnet offensivt siste året. Han snakker om Nils Höglander i Vancouver som fikk en flott 1.sesong i NHL med 56 kamper og 27 poeng. Gustafsson sier han er annerledes enn Höglander, de er forskjellige spillertyper, men kan Höglander få en så fin 1.sesong i NHL så kan også Gustafsson det. De 2 har spilt sammen for Sverige U20 og er like gamle.

Jeg liker ambisjonene til Gustafsson. Deg er egentlig rart at han ikke fikk mer spilletid i NHL sist sesong etter den flotte innsatsen han gjorde for 2 sesonger siden. Men det kommer fram nå at når campen foran sesongen var, så kom han fra Sverige, skadet. Så han var aldri med i racet om noen startplass. Han var toneangivende for Moose når han kom dit forrige sesong og leverte varene, 22 kamper og 19 poeng i AHL er ok for en ung spiller.

Er det plass til Gustafsson da? Han er center, men sier selv at han ikke er fremmed for å spille løper bare han får spille. Det er litt andre ansvarsområder, men bør ikke være noe problem sier han. Paul Maurice sier at Gustafsson kom inn for 2 sesonger siden og bare grep sjansen. Han er en spiller som liker å jobbe hardt og han har et smil om munnen når han jobber hardt. Det sier mye om en spiller sier Maurice. Maurice sier videre at Gustafsson har en egenskap der han vet hva han skal gjøre på isen. Han har aldri vist noen video til Gustafsson for å vise hvordan han skal bevege seg. Andrew Copp har heller aldri blitt vist noen video. De 2 der vet hva de skal gjøre når de går ut på isen og Gustafsson blir sammenlignet med Copp. Copp er kanskje den viktigste spillere i PK og Gustafsson har de samme egenskapene defensivt.

Jeg håper han blir center i 4.rekka til å begynne med. Så får han spille seg oppover i hierarkiet. Selv om det pr dags dato ser vanskelig ut. Men aldri si aldri. Tar han plassen til Lowry, Stastny eller Dubois så betyr jo det bare at vi har en veldig god spiller. Men center plassen er meget sterk i Jets nå.

Maurice sa det i intervju for et par dager siden. Han har aldri hatt et så godt balansert lag i Winnipeg som det han har nå.
Gustafsson har trent på skøytegåing og tempo i sommer
Heinola har lagt på seg muskler
Vesalainen er klar
Perfetti imponerer

Kan disse 4 ta steget inn på laget? Hadde vært kult og det hadde vært helt riktig synes jeg. Men konkurransen er utrolig tett og hard, slik det skal være

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

Niku trolig ferdig i Jets.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: man sep 20, 2021 10:06 pm Niku trolig ferdig i Jets.
Unconditional waivers ja. I 2019 var han ikke til salgs. Dengang i overgangen med Hayes fra Rangers. Untouchable. Det har ikke gått veien etter det. Nå er han vel strengt tatt ikke aktuell for spilletid, så ikke overraskende.

Er det noen NHL klubb som prøver seg?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»