Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Det må ryddes opp litt her for å kunne signere nye spillere og gi de unge mer sjanser


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Med 1 spiller ut og 3 inn for Dubois samt Wheeler ut så er Jets allikevel i pluss i antall spillere

Utenfor topp 6 er det alt for mye spillere. Alt for mye. Ingen skanse for de unge. Det må renskes opp. Jets må begynne å trade. For jeg håper de signerer RFA pluss henter minst 1 veldig god fra free agency. MenJets pleier aldri å få napp hos de som er UFA. For lite attraktiv by

Stenlund kan bli hentet. En favoritt hos Bowness. Men lista må heves. Spillere må ut.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg vil påstå at Hellebuyck og Brossoit er den bedte duoen i NHL. Men Hellebuyck blir nok tradet


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Cheveldayoff har ikke gitt opp å forlenge med Scheifele og Hellebuyck.

Jeg synes forward gruppen ser meget sterk ut pr dags dato


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Noen rykter om Toews
Scheifele og Hellebuyck er det store spørsmålstegn bak
Nå skal Jets jobbe med blue Line. Vil nok komme noen trades.
Gi plass til ungdommen pluss frigjøre cap space.
Er endel spillere som skal ha kontrakt
Har egentlig ikke råd til Scheifele og Hellebuyck pr dags dato

Jeg tror Brossoit er kommet for å være 1.keeper. Forstår ikke hvorfor vi har fått tak i han ellers

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hva finner Jets på blant backene? Hvem trades bort?
Schmidt med 5.950M er nok en het kandidat. Han er god, men han fortjener ikke den lønna. Det positive med Schmidt er at han er RD
Pionk er også RD, men også han har god lønn og kan erstattes.
Logan Stanley tar jeg nesten for gitt at blir tradet bort i en eller annen pakke.
Siste back som er aktuell er Brandon Dillon. Han har mer overkommelig lønn og har en fysisk tilstedeværelse de 2 andre godt betalte backene ikke har. Dillon er vanskeligere å erstatte enn de 2 andre. Men på den andre siden. Samberg er fysisk og klar for å ta steget opp på LD. Heinola og Chisholm kommer også bakfra og er LD.

Vanskelig. Det jeg føler meg trygg på er at Morrissey og DeMelo blir med videre. Jeg forventer egentlig at DeMelo får ny kontrakt i god tid før sesongen er over. Han er høyt verdsatt. Bunnsolid og en mann som alltid regnes med.

Morrissey-DeMelo
Samberg-Schmidt eller Pionk
Heinola/Chisholm-ny back

Ekstremt vanskelig å forutse hva som skjer.

Offensivt vil jeg tro at
Barron får 1,5-2M
Kupari får nok 1-1,2M
Vilardi håper jeg skriver en lengre kontrakt. 5 år på 4-4,5M?

Cap spacen holder ikke. Scheifele og Hellebuyck har kontrakt 1 år til, så de regnes jo med. Så kanskje blir de med videre. Men jeg tror jo at de blir tradet begge to. Skal Jets beholde en så er det Hellebuyck.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets er igang igjen idag.
Lurte på hva de mente med å gi Gawanke tilbud når han har signert for 4 år i Tyskland. Det var for å ha rettighetene hvis han valgte å gå til en annen NHL klubb. Nå har San Jose Sharks hentet Gawanke for russiske Artemi Knyazev. 22 år gammel back som har 1 NHL kamp. Vil vel si det er rent bytte. Gawanke bedre pr dags dato, men Knyazev er yngre. 61 kamper og 28 poeng i AHL sist sesong.

Fornøyd med det byttet der. Gawanke ville aldri bli noen NHL spiller hos Jets.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det er bevegelse på backen

Men hva vil Jets ha tilbake?
De vil spare cap space, det føler jeg meg trygg på
Vil de ha prospects?
Vil de ha draft picks?
Vil de ha spillere med andre ferdigheter som går inn på laget?


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Alex Limoges valgte å reise til Washington Capitals og AHL laget der.
Ble med en sesong i Moose. 63 kamper og 54 poeng.
25 år gammel og vanvittig bra snitt i AHL. Blir bare bedre og bedre.
Veien fram i Jets er alt for lang. Det er så mange depth spillere, nåløyet er trangt. Så jeg forstår hvorfor han reiser videre. Med de statsene der bør han få en sjanse. Men han er vel sånn ca reserve nr 10 i kø.

Jansen Harkins hadde 44 kamper og 50 poeng. Eneste med bedre poengsnitt hos Moose. Men også han er bak i køen

Jets må trade bort litt spillere som tar plass nå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Her skriver jeg at Jets må kvitte seg med noen så skriver de 2-års kontrakt med Axel Jonsson-Fjällby. 775.000 AAV
Faktisk en signering jeg virkelig liker. Han havnet litt bakpå på slutten. Men tidligere i sesongen var han tidvis meget bra. Energi, offervilje og en rollespiller.

50 kamper og 14 poeng for Jets forrige sesong etter at han ble hentet fra waivers og Washington. Klubbens om tok Limoges nå.
Jonsson-Fjällby er bare 25 år gammel. Ble det i år. Jeg er fornøyd med denne signeringen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Så er spørsmålet. Hva skjer med Scheifele? Cheveldayoff sier han og Hellebuyck kan bli her lenge.
Men det er noe han må si for ikke å virke desperat etter å bli kvitt han. Kommer det godt nok tilbud så reiser han.

Hvilken klubb ønsker Scheifele? Det er Boston som hele tiden blir nevnt. De har "kvittet/mistet" endel spillere. Scheifele kan gå inn og styrke Boston nå. Spørsmålet er hva Boston kan sende til Winnipeg. For det er ikke noe ungt lag Boston har. Men Boston er akkurat nå den klubben som nevnes i forbindelse med Scheifele selv om det er rolig.

Hellebuyck er det også helt stille rundt. Har vært snakk om Buffalo tidligere. All respekt til Eric Comrie som er en Jets gutt. Men han er pr dags dato beste keeperen til Buffalo. Buffalo trenger keeper og de har mye å gi i retur.

Det som er viktig hvis Hellebuyck og Scheifele blir tradet er at Jets får en keeper til inn som er like god eller bedre enn Brossoit. Pluss at Jets også får en topp 6 spiller inn i retur. For topp 6 blir tynn hvis ikke.

Så håper jeg på prospects og draft picks.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Enig her



Det går mot 4 sterke rekker istedet for 2 rågode. Ikke noe galt i det sålenge nivået er godt nok

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Keeper situasjonen. Vi har Hellebuyck men han virker lysten på å finne på noe nytt selv om Cheveldayoff og co ikke har avskrevet han.
Men når de hentet Brossoit så ble jeg veldig fornøyd. Uten tvil beste backup Jets har hatt. Egentlig utrolig at han ikke har blitt 1.keeper. Han leverer bra nivå hele tiden.

Forrige sesong hadde han 92,7 på 11 kamper for Vegas. Hvorfor det bare ble 11? Aner ikke men tror det var skade inne i bildet. I sluttspillet ble han skadet og gikk glipp av det morsomme.
I Jets hadde han 91,8 på 14 kamper siste sesongen hans.
3 sesonger hos Jets. 54 kamper. Grovt regnet 91,2 i redningsprosent. Godkjent det av en backup. Godkjent av en 1.keeper og.

Siden Brossoit er kommet fra Stanley Cup mesteren så vil jeg tro han er lovet noe. Forstår ikke hvorfor han ellers kom til Winnipeg utenom at han kjenner laget og byen. Jeg tror han er lovet å være 1.keeper

Hva skjer på backen? Ingen rykter, ingenting. Chisholm og Heinola venter på tillit. Samberg bør være bankers på laget nå og bør også ha fått et ekstra boost med å være med USA i VM og gjort sine saker bra.

Offensivt er det masse potensial. Men også mangel av topper hvis Scheifele reiser. Connor hadde et tilbakesteg forrige sesong. KUN 80 poeng på 82 kamper. Når det er "dårlig" så har han lagt lista. Sesongen før hadde han 93 poeng. Det var spesielt som målscorer han fikk en liten dupp. Kun 31 mål mot 47 sesongen før. Han var lite i fokus. Lite matchavgjørende, noe han har vært mye årene før. Han kan fort skinne skikkelig igjen.

Nikolaj Ehlers er det mange som forventer mye av. Spesielt Blake Wheeler har stoppet hans spilleminutter. Mest effektive spilleren poengmessig i forhold til minutter på isen. Styrker som å gå gjennom sonene som kun McDavid slår han på. Defensive mangler ja. Men med større rolle er det mange som forventer at Nikolaj Ehlers endelig vil skinne som ei stjerne.

Cole Perfetti. Får han lov å spille center eller blir det ving? Har fått ødelagt mye pga skader. Er han klar for å slå tilbake nå? Var 3.beste rookie når sesongen stoppet pga skade. 3.beste allikevel var det ikke mer enn det måtte være. Jeg forventer mer.

Disse 3 vet jeg ikke om vil spille i samme rekke. Men disse 3 kan fort bli de nye stjernene til Winnipeg etter Dubois, Wheeler og Scheifele.

Niederreiter og Namestnikov kom inn og gjorde sine saker veldig bra på slutten av sesongen. Veldig kjekt å ha begge med videre. Begge kan spille topp 6 og begge kan spille i 3.rekka.

Vilardi er kommet inn. Han blir en topp 6 spiller. Men blir han center eller ving? Han og Perfetti kan spille begge roller. Akkurat nå er det vel disse 2 som seiler opp som nye center i topp 6 hos Jets. Hvis da ikke noen nye kommer til.

Bak har vi Appleton som hadde en skuffende sesong. Sesongen som kommer nå blir enten eller. Enten så slår han tilbake, eller så blir han groende fast i 3.rekka

Alex Iafallo er kommet. En meget anvendelig spiller som også hadde A på drakten siste 2 sesongene i Kings. 6 sesonger i NHL. Bra produksjon hvert år. Ligger som regel mellom 30 og 40. Første sesongen var 25, ellers er produksjonen fra 30-43
Ser vi i sluttspill så hadde han 6 kamper og 4 poeng nå nettopp. Året før 4 poeng på 7 kamper. Han gjemmer seg ikke bort i sluttspill. Det er også rapportene. Dette er en rutinert spiller som du vil ha på laget. Kan han også spille topp 6? Så absolutt hvis det ikke hentes topper.

Adam Lowry trenger ingen ord. Bankers. Jeg forventer han får en C på drakta før sesongstart. Center i 3.rekka

Morgan Barron hadde sin første hele sesong. Han er nå bankers på laget. Tradet til Jets fra Rangers med Copp traden. 24 år gammel. Ikke signert ny kontrakt ennå. Men jeg forventer nesten en lang kontrakt på han. En fysisk kraftplugg. 71 kamper og 21 poeng. Første sesongen han får spille hel sesong. Hvor skal han spille? Usikkert. Han hørte til 3.rekka sist sesong. Han har spilt litt i 4.rekka. Men han har også vært opp i topp 6 og fått forsøke seg.

Vi har Connor-Perfetti-Ehlers - de 3 er de som må satses på. Bak kommer
Vilardi, Niederreiter, Namestnikov, Iafallo, Lowry, Appleton, Barron

Bak der igjen Jonnson-Fjällby, Gustafsson

Jeg ser for meg at det blir minimum 3 rekker som rullerer. Kanskje også 4 når alle er fit for fight.

Utgangspuntket er ikke wow. Men det er også noe veldig solid over de 3 første rekkene og det er en god del spillere der som har mye å bevise og som kan slå oppover og bli større enn de er idag.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ikke overraskende, men allikevel skuffende. Trodde/håpte han skulle ta neste steg


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nydelig tale til de unge håpefulle på campen


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig spennende keeper. Årets keeper i OHL. Draftet for 1 år siden. 19 år gammel


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chibrikov er en jeg har fulgt litt med. Ble draftet i 2.runde. Jets mente det var et "steal" og at de hadde han rangert godt oppe i 1.runde. Han har gjort det bra i KHL, men en dupp forrige sesong. 20 år gammel og en jeg håper overrasker stort. Jeg har forhåpninger til han.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2 ledere, eller framtidig ledere hos Jets? Kan godt være. McGroarty har imponert veldig utenfor isen sålangt. Godt humør, skriver autografer til unger. Han er rett og slett en fest å være rundt virker det som.




Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

McGroarty


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

McGroarty sitt første år etter draften

McGroarty is coming off an impressive first season at Michigan. The Wolverines went to the Frozen Four and lost in the semis to Quinnipiac. The 19-year-old had 39 points (18 goals, 21 assists) in 39 games in 2022-23.

"I thought it was a great season for a freshman year," said McGroarty. "We had a great team; we had a great leadership group that taught me a lot. I feel like at the beginning of the season, I went through a lot of learning curves and coming into college, dealing with the class schedule, dealing with time management.

"Once I hit that second half, it really escalated for me. I felt a lot better in the second half."

Wolverines assistant coach, Rob Rassey, agreed with McGroarty's assessment of his freshman season performance.

"What people forget sometimes is they are 18-year-old kids, and they are playing college hockey, you are playing against 22, 23, 24, 25-year-old players. So, it's different it's an adjustment. I think we had a young team in general and we relied on guys like Rut to play big roles for us right from the start and it was obviously well deserved on his end," said Rassey.

"There was going to be some growing pains and we knew that. Even through those growing pains, Rut still managed to get on the score sheet. His true impact on the game really happened after Christmas time. He just started to really feel comfortable, and his game took off."

While Rassey was excited to talk about McGroarty's freshman season performance, he was equally happy to discuss the type of kid that the Jets prospect is.

"Rut is somebody that brings energy to every situation. Every day that you walk into the rink, he's excited to be there. He's got a smile on his face that's infectious," said Rassey.

"He genuinely loves the game; he genuinely loves his teammates. He's got a great attitude. He's coachable, I mean from a coaches perspective, he's definitely everything you could ask for."

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Enig her


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2 unike personligheter Jets har fått tak i


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chaz Lucius i gul non contact drakt etter skulder operasjonen for 5 måneder siden. Ellers ser campen slik ut


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Deilig


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Se der ja. Kjekt for Holm. Usikker hvor langt han kan gå. Salminen som
jets hentet fra Liiga ble foretrukket av Jets


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»