Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Jets har nå 3 bra rekker synes jeg

Connor-Dubois-Perfetti
Ehlers-Scheifele-Wheeler
Barron-Lowry-Appleton

Så er det en haug med spillere for 4.rekka.
Noen skal også inn. Er det en spiller jeg kunne tenkt meg å erstatte selv om han leverer bra med poeng så er det Wheeler.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Overraskende men gledelig


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Interessant.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

For 2.kamp på rad blir Perfetti satt i 4. rekka i 3.periodevis mer fysikk blir flyttet opp i form av Barron. Maenalanen opp i 3.rekka.

Viktig seier. Foreløpig god flyt til å nå sluttspillet

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner 4-2. 2 mål av Harkins og 1 av Jonsson-Fjallby i debuten. Gewanke med det siste.

Har de fått litt mer gang på laget?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det har vært en tendens etter nyttår at Browness har gått bort fra det som var stor suksess tidlig i sesongen, rulle på 4 rekker. Nå er det enkeltspillere som spiller alt for mye mens andre nesten ikke får istid.

Perfetti har spilt lite lenge. Nå etterspør journalistene mer spilletid for Ehlers, han hadde 11. mest spilletid i nattens kamp. Han burde være topp 4 i spilletid.

Jets taper 1-3 mot dårligste lag i NHL akkurat nå, Columbus. 7 overtall for Jets uten at det hjalp.

Browness må gå tilbake til vinneroppskriften. Virker som om han har mistet det litt etter at alle kon tilbake fra skade. Vi burde blitt bedre da, ikke dårligere.

Laine med 1+1 og Roslovic med assist.
2 kamper mot Columbus denne sesongen og 2 tap.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner 2-1 etter at Toninato har 1+1 og Harkins med vinnermålet.

Moose overlegne i skuddstatistikken.
Harkins klatrer og klarer på poengtavla. Er blant de med aller best poengsnitt i AHL denne sesongen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nå er det byttet og flyttet på spillere i alle rekker.

Om jeg har troen? Ikke helt. Litt for mange endringer på en gang. Men ruller han på 4 rekker med omtrent samme spilletid så kan det bli bra


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vladislav Gavrikov fra Columbus har stått over 3 kamper fordi det skal være nær en trade. Det ventes visstnok bare på at noen andre brikker skal falle på plass.

Det ryktes at Jets kan være destinasjonen til Gavrikov. Nok en LD. Er det bare det Cheveldayoff ser etter? Heinola og Samberg må for tiden spille RD selv om de er LD. Schmidt kan spille begge deler og spiller RD hos Jets. Men opprinnelig er han LD. Kun DeMelo og Pionk som er rene RD hos Jets av de 8-10 beste backene. Rare greier.

Trade deadline er 3.mars hvis jeg har forstått det riktig. 1 1/2 uke til. Jets kommer til å være aktive. De har gått ut og sagt de er kjøpere.
Får bare håpe Cheveldayoff gjør jobben. At han henter spillere som blir med videre og at vi ikke gir fra oss picks for spillere som bare blir hos oss i et par måneder. Henter vi Meier eller Gavrikov, så må det være for at vi skal ha lang kontrakt med de etterpå. Cheveldayoff har gjort så mange dårlige trades på deadline day. Bare Stastny de siste årene kan sies å være en bra trade.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2-4 tap
Flere dager med eksperimentering av rekker. Nye oppsett i PP og i det heletatt voldsomt fokus på å endre på ting.
Jeg skreve jeg var skeptisk og det med rette. Browness har gjort det en gang før i sesongen, det resulterte også i tap.
Greit å ta noen grep. Men å riste om på hele kabalen blir bare helt feil.

Nå begynner jeg å bli bekymret. Ikke fordi det ikke er kvalitet i laget. Men fordi treneren virker å ha gått seg litt bort. Gå tilbake til basic og kjør på derfra. Det var suksessen tidlig i sesongen og det er veien å gå. Hardt arbeid. Alle må være med begge veier og ruller mer på rekkene. Det gjorde han i natt. Det var mer fordelt.

Ryktes at Ehlers har fått en hodeskade/hjernerystelse. Ingenting bekreftet. Men det hadde vært typisk.

Også Moose taper etter OT. Så ei dårlig natt med hockey i Winnipeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Meier navnet slipper ikke for Jets og nå sies det at Jets skal være villig til å la Perfetti gå andre veien.
Vet ikke hva jeg synes om det. Spørs jo hva slags avtale det blir i traden og ikke minst, at Meier får en lang kontrakt i Winnipeg.

Masse rykter. Om back inn. Om vinger inn. I flertall.

Jeg ønsker meg en power ving som Meier
Jeg ønsker meg en RD som er god defensivt

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Andre som også mener Bowness er problemet her


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner 5-1 og kjekke stats
Nikkanen med 3 assist
Heinola med 2 assist
Torgersson med 1+1

3 talenter som viser igjen. Spesielt kult med Nikkanen. Er noen journalister som har uttalt iløpet av sesongen at de ser en framtidig NHL spiller i Nikkanen. Håper de får rett

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Perfetti spilte ikke mot Rangers. Nå er grunnen kommet. Upper body skade og plassert på IR.
Jonsson-Fjallby hentet tilbake fra Moose. Kjipt for Perfetti. Får håpe han ikke er ute lenge


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stats for Jets sålangt i sesongen.
Kyle Connor har egentlig hatt en anonym sesong der han ikke har stjålet mye overskrifter. Men han leverer
57 kamper og 65 poeng og poengkonge hos Jets sålangt
Morrissey 58 på 2.plass
Dubois med 55 på 3.plass
Scheifele med 52 på 4.plass
Så Wheeler med 42 poeng på 5.plass
Perfetti med 30 poeng på 6.plass
Ehlers er et stykke ned men har 21 kamper og 21 poeng. Det hadde holdt til 3.plass hvis han hadde like mange kamper som de andre. Kun Morrissey og Connor har mer enn 1 poeng i snitt sålangt.

Litt overraskende med +/- statistikken. En statistikk som betyr litt men ikke allverden. Allikevel overraskende med Cole Perfetti øverst med +10. Morrissey med +9 på 2.plass

Dubois med 60 og Dillon med 59, de med klart flest utvisningsminutter

GWG. Avgjørende mål i kampene er det "anonyme" Kyle Connor som leder med 8 GWG sålangt

Den store svakheten med årets lag er dropp. De taper mye dropp. Når jeg ser på statistikken så er det Maenalanen og Stenlund som har over 50% dropp seire. Resten er under 50%. Det er svakt. Derfor Toews var linket til Jets. Han er nr 1 i hele NHL på dropp. Jets har en jobb å gjøre der.

Connor Hellebuyck har en stor sesong. Linus Ullmark er der, men Hellebuyck gir han kamp til døra om årets målvakt. Hellebuyck blir garantert en av de 3 beste hvis han fortsetter slik han gjør. 92,6 i redningsprosent og 2,39 i GAA

Eric Comrie forsvant og Jets måtte hente ny backup. Rittich har gjort det bra. 15 kamper. 91,1 i redningsprosent og 2,49 i GAA. Godkjent for en backup det.

Jets har noen hull som må dekkes. De trenger en power forward synes jeg. Ehlers, Connor og Perfetti er "lette". Wheeler er tung men synger på siste verset.

De trenger en RD som går inn i 1. eller 2. rekka. Aller helst en som er dyktig defensivt. Pionk har ikke vært der han skal være denne sesongen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nytt tap, 1-2 mot Islanders. 3 tap av 4 på road tripen. Ikke godt nok


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nytt rykte. Nick Schmaltz sitt navn nevnt. Jets skal ha forhørt seg.
Et av de bedre ryktene synes jeg. Har 3 år igjen på kontrakten etter denne sesongen. 5.850M AAV
Nær 1 poeng i snitt pr sesong for Arizona de 2 siste årene.
27 år gammel. Kan fort være en mann å ha med lenge dette.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner igjen. Bongiovanni med 2+1 og Heinola med 2 assist. Seier 3-2

Jets må skjerpe seg nå. Wild og Colorado nærmer seg veldig bakfra
Jets har 4-6-0 siste 10
Dallas enda verre. 2-3-5 på Dallas
Minnesota kun 2 poeng bak Jets og har 5-4-1 siste 10
Colorado har 3 strake seire. De har 6-2-2 og 3 kamper til gode. Vinner de alle 3 så leder de faktisk avdelingen foran Dallas, Jets og Wild.
Det som har vært en transportetappe for Dallas og Jets blir nå uhyre jevnt og spennende framover.

Akkurat nå er jo egentlig alle disse laga i sluttspill. For Calgary som er nærmest plass i wild card har et svakere snitt enn de nevnte laga. Så mye skal vel egentlig skje om ikke alle disse 4 går til sluttspill. Men ting kan skje. Det er mange kamper igjen.

1 uke til trade deadline. Når har Jets tenkt å få fingeren ut? Hvor høyt legger de lista? Hvor mange henter de?
Jeg skifter mening titt og ofte. Men nå mener jeg vi trenger 3 forsterkninger.
En topp 6 - Meier
En veldig god bunn 6 som produserer poeng
En veldig god back - topp 4 back.

De må gi mye ifra seg for å greie dette. Spørsmålet er hvem som vil til Jets og hva Cheveldayoff er villig til å ofre.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jada, så kom beskjeden jeg ikke ville ha.
Cole Perfetti er ute for resten av sesongen.

Ble skadet sånn ca januar ifjor og mistet resten av sesongen. Var vel omtrent akkurat klar til seriestart denne sesongen.
Var ute 5 kamper tidligere i sesongen med skade og nå ny skade. Ikke samme som ifjor. Men rapporten sier minst 8 uker ute. Så er vi heldige og går langt i sluttspill så kan han bli en bonus der.

Da er det liten tvil. Jets må gå for en topp 6 forward. En kanon. Meier, bare å komme.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets ble ydmyket på hjemmeis. Tap 1-5 for Colorado som ligner mer og mer på vinnerlaget fra ifjor.

Men noe er galt. Ehlers spilte 15.mest av Jets spillere. Wheeler like over. Når man mangler Perfetti så er dette rart. Topp 6 fraværende

De ble ydmyket. Så kan vi diskutere 3.rekka som var strålende i starten av sesongen men som nå er fraværende. Hvorfor spiller Kuhlman og ikke Maenalanen der lurer jeg på.

Kuhlman inn fra waivers har ikke hevet laget. Ehlers inn har ikke hevet laget. Ehlers frustrerer visstnok trenerne fordi han ikke gjør de rundt seg bedre. Han gjør ikke som han får beskjed om.

Nå begynner det å ligne litt på krise. Ting må snu fort


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det store spørsmålet nå er, hva gjør Jets?
Bowness=Maurice er det flere som skriver nå.
Bowness greier ikke å få det beste ut av laget lenger. Han gir masse spilletid til noen få spillere. Styrken tidligere i sesongen var å rulle på 4 rekker. Det var strenge regler på istid om gangen. Var man over 1 minutt ute på isen så fikk man ikke spille de neste skifta. Nå er Morrissey nær 30 minutter hver kamp mens de andre ligger på ca 16 minutter. Det er helt feil. Det er slik Edmonton holder på.

De har hentet inn noen spillere som Kuhlman. Han har ikke tilført noenting i resultatlista. Vi var bedre før han kom. Allikevel er han foran i køen. Han har en fysisk tilstedeværelse. Men han scorer ikke og rekka hans scorer ikke. Maenalanen som var strålende i den rollen tidligere i sesongen blir avspist med 7-8 minutter i 4.rekka.

Har Bowness gått seg vill? Jeg synes det.
Alt snudde når alle kom tilbake fra skade. Da greide ikke Bowness å sette rekkene optimalt og lagmasineriet har blitt dårligere.
Kanskje Jets bør trade bort Ehlers? Strålende spiller, men får ikke brukt styrkene sine og spiller 13-15 minutter hver kamp. Ikke en topp 6 verdig. At han også har 1 poeng pr kamp i snitt viser at han har det som skal til. Men han får ikke stor rolle av Bowness heller.

Spent på hva som skjer den neste uka. Håper de tenker like mye på neste sesong som sluttspillet. For Bowness som jeg var så begeistret for i starten av sesongen har jeg nå et stort spørsmålstegn til.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Støtter denne


Jets har for mange depth spillere og for få topp 6 spillere.
Chelvedayoff må vise hva han er god for nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Cole Perfetti har sin første skikkelige sesong i NHL. Det endte i skader. Først en liten på 5 kamper, så minimum 8 uker nå.
Han er nr 3 blant rookiene i poeng. Godkjent. Absolutt godkjent. Men jeg hadde egentlig forventet mer av Perfetti. Trodde han skulle bli mer toneangivende. Men så er spørsmålet, hadde han vært bedre som center enn ving? Han er center men spiller ving. Han er en ekstremt kreativ spiller. En god sesong å lære dette. Men tror vi får se en enda bedre side av Perfetti den dagen han får spille center og får bruke kreativiteten enda mer.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Perfetti har 69 kamper og 37 poeng i NHL totalt.
Til neste sesong forventer jeg nærmere 1 poeng i snitt pr kamp. Det bør være et oppnåelig mål for Perfetti. Minimum 60 poeng neste sesong må være et realistisk mål.

Det var jo rykter om at han kunne være delaktig i en trade med Meier. Det er nok skrinlagt nå. Lucius var også en het kandidat til å bli tradet bort. Han er også skadet ut sesongen. Egentlig hell i uhell. De 2 der kan fort bli bærebjelker i Jets de neste 5-8 årene.

Meier ryktene forsvinner ikke. Men spørsmålet er om Jets greier å skrive lang kontrakt med han. Gjør de ikke det, så hopp over til neste spiller. Vi kan ikke gi fra oss arvesølvet for et par måneders hockey.

Er også noen rykter om backer. Så ikke umulig at Jets går for back også. Hadde vært greit å fått gang på disse tradene. Mindre enn ei uke igjen nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets hentet Nino Niederaiter fra Nashville. Han har kontrakt ut neste sesong.

Ikke akkurat Meier men det sies at Meier kun ville være rental. Han ville ikke skrive lang kontrakt i Winnipeg. Da er det fornuftig å gå ned et hakk på kvalitets stigen. En bra forsterkning dette uten å gi fra seg noen spillere. Kun 2.rundevalg i 2024 som måtte ofres.

Jets har ennå ca 4.6M igjen av cap space. Så det forventes mer spillere inn. En RD?


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Declan Chisholm store helten når Moose igjen vinner. Chisholm scorer vinnermålet etter OT.

Moose har ei fin rekke med kamper nå.


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Say no more


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets er skikkelig i siget om dagen. 0-4 hjemme. Nytt tap

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det var en helt jevn kamp med de greier allikevel å tape 0-4.

Rittich i buret men det er ikke unnskyldning. Marginene er ikke med Jets om dagen.

Nå får de inn en Power forward i Niederraiter. Blir vel klar til neste kamp.

Cheveldayoff har ikke sagt noe om nye spilleren. Det betyr at han ikke er ferdig handlet. Det kommer minst en spiller til de neste dagene. Kanskje flere.

Det jeg er spent på er hvor lista legges og hva dom ofres. Jeg håper Cheveldayoff tenker de neste sesongene også mår han skal trade. Det er veien å gå for Winnipeg. For Free Agent markedet er slik at vi stiller bakerst i køen. Derfor er smarte trades det som bygger laget.

En topp 6 forward til og en RD av klasse takk

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»