Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Someday, one of these games, not sure when but you know it's going to happen: Perfetti and Heinola will connect for highlight reel point production at the NHL level.

Their timing is spot on and 91's passing execution gives 14 great looks to attack.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kristian Reichel spilte også for Jets. Fikk litt over 11 minutter. 4 Moose spillere ble hentet opp, kun Chisholm spilte ikke. Dermed ble Moose litt ribbet igjen. De greide allikevel å vinne etter OT nok engang. Fantastisk det Morrison og Moose får til med så mange som ikke spillet i forhold til starten på sesongen.

Siste ut å rose Morrison er Kovacevic. Samspillet spillere og hovedtrener roser alle og resultatene taler for seg selv. Kaptein Oligny som scoret seiersmålet i natt.

Så over tabellene i AHL og etter hva jeg kan se er det 4 lag som har tatt mere poeng enn Moose

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ny kamp for Jets nærmer seg og det store spørsmålet er om Heinola har spilt seg inn på laget. Igår var han paret med Pionk på trening mens Stanley ikke var inne. Vi får se når kamptroppen kommer om Heinola får fortsette. Var god sist og fikk også litt spilletid i PP. Ekstremt når scoring

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tap 3-4 etter OT mot Dallas. Mål av Dubois som var tilbake, Harkins og Scheifele.

Så ikke kampen men Dubois gikk visstnok inn i 3.rekka fra start. Ble flyttet oppover underveis og Perfetti fikk mye mindre istid enn tidligere kamper. Heinola kun 21 minuttet mens de andre var over 20 minutter.

Jevn og tøff kamp men tap. Svechnikov kun 4 minutter istid.
Jeg digger at de unge får istid men er det påtvunget? Synes ikke Lowry er i nærheten av å få maks ut laget. Forferdelig at dette laget har levert så svakt denne sesongen.

Moose spillerne har bidratt godt og Jets vil tjene på det i lengden. Men dette blir en oppbyggende sesong istedet for å kjempe om tittel.

Moose tapte 1-3 for noen dager siden og 2-8 inatt. Begynner det å røyne på?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Cole Perfetti owns one of the best moments of tonight's game, his reward? Being bumped to the 4th line...

Not sure I understand the logic in this one.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Harkins has played one of his best games of the season so I’m good with rewarding him, but Perfetti is one of the last guys you demote here.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

TAdams6 skrev: lør feb 12, 2022 1:35 pm Tap 3-4 etter OT mot Dallas. Mål av Dubois som var tilbake, Harkins og Scheifele.

Så ikke kampen men Dubois gikk visstnok inn i 3.rekka fra start. Ble flyttet oppover underveis og Perfetti fikk mye mindre istid enn tidligere kamper. Heinola kun 21 minuttet mens de andre var over 20 minutter.

Jevn og tøff kamp men tap. Svechnikov kun 4 minutter istid.
Jeg digger at de unge får istid men er det påtvunget? Synes ikke Lowry er i nærheten av å få maks ut laget. Forferdelig at dette laget har levert så svakt denne sesongen.

Moose spillerne har bidratt godt og Jets vil tjene på det i lengden. Men dette blir en oppbyggende sesong istedet for å kjempe om tittel.

Moose tapte 1-3 for noen dager siden og 2-8 inatt. Begynner det å røyne på?
Litt OT kanskje, men jeg syntes draktene til Dallas var irriterende. Selvlysende tall og bokstaver.

Forøvrig gratulerer med 2 poeng mot Arizona. Wheeler med 5 poengs kveld.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stjerten skrev: søn feb 13, 2022 5:28 am
TAdams6 skrev: lør feb 12, 2022 1:35 pm Tap 3-4 etter OT mot Dallas. Mål av Dubois som var tilbake, Harkins og Scheifele.

Så ikke kampen men Dubois gikk visstnok inn i 3.rekka fra start. Ble flyttet oppover underveis og Perfetti fikk mye mindre istid enn tidligere kamper. Heinola kun 21 minuttet mens de andre var over 20 minutter.

Jevn og tøff kamp men tap. Svechnikov kun 4 minutter istid.
Jeg digger at de unge får istid men er det påtvunget? Synes ikke Lowry er i nærheten av å få maks ut laget. Forferdelig at dette laget har levert så svakt denne sesongen.

Moose spillerne har bidratt godt og Jets vil tjene på det i lengden. Men dette blir en oppbyggende sesong istedet for å kjempe om tittel.

Moose tapte 1-3 for noen dager siden og 2-8 inatt. Begynner det å røyne på?
Litt OT kanskje, men jeg syntes draktene til Dallas var irriterende. Selvlysende tall og bokstaver.

Forøvrig gratulerer med 2 poeng mot Arizona. Wheeler med 5 poengs kveld.
Deilig med seier og 5 poeng for Wheeler er ikke hverdags. Er en stund siden han har vært i storform. Rapportene etter Dallas kampen var at Wheeler spilte en veldig god kamp. Så han har bygd videre på det og får gevinst mot Nashville, ikke Arizona. 5-2 seier mot en så bra motstander gjør forhåpentligvis at Jets igjen kan begynne å ta poeng.

Langt opp til Wild card. 13% sjanse var det etter Dallas kampen.

Wheeler 5 poeng, Scheifele 3 poeng og Connor 2 poeng. Viktig at disse går foran, det er det kun Connor og Dubois som har gjort tidligere.

3 mål i overtall er heller ikke hverdags for dette Jets laget. Der ligger mye av nøkkelen. Få special teams igang.

Tror jeg på ny seier i neste kamp? Nei, Jets er ikke friskmeldt i det heletatt. Men deilig med en slik overbevisende seier. Jets havnet også under 0-2 men tok seg inn i kampen igjen

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nytt tap for Moose. Nå er resultatene mer slik jeg har forventet med det mannskapet de har til rådighet. 3 tap på rad. Arvid Holm har stått i buret de 2 siste kampene og sluppet inn mye mål. Berdin på sin side har stått som en gud i det siste. Regner med han er tilbake i buret til neste kamp.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

TAdams6 skrev: søn feb 13, 2022 8:00 am
Stjerten skrev: søn feb 13, 2022 5:28 am
TAdams6 skrev: lør feb 12, 2022 1:35 pm Tap 3-4 etter OT mot Dallas. Mål av Dubois som var tilbake, Harkins og Scheifele.

Så ikke kampen men Dubois gikk visstnok inn i 3.rekka fra start. Ble flyttet oppover underveis og Perfetti fikk mye mindre istid enn tidligere kamper. Heinola kun 21 minuttet mens de andre var over 20 minutter.

Jevn og tøff kamp men tap. Svechnikov kun 4 minutter istid.
Jeg digger at de unge får istid men er det påtvunget? Synes ikke Lowry er i nærheten av å få maks ut laget. Forferdelig at dette laget har levert så svakt denne sesongen.

Moose spillerne har bidratt godt og Jets vil tjene på det i lengden. Men dette blir en oppbyggende sesong istedet for å kjempe om tittel.

Moose tapte 1-3 for noen dager siden og 2-8 inatt. Begynner det å røyne på?
Litt OT kanskje, men jeg syntes draktene til Dallas var irriterende. Selvlysende tall og bokstaver.

Forøvrig gratulerer med 2 poeng mot Arizona. Wheeler med 5 poengs kveld.
Deilig med seier og 5 poeng for Wheeler er ikke hverdags. Er en stund siden han har vært i storform. Rapportene etter Dallas kampen var at Wheeler spilte en veldig god kamp. Så han har bygd videre på det og får gevinst mot Nashville, ikke Arizona. 5-2 seier mot en så bra motstander gjør forhåpentligvis at Jets igjen kan begynne å ta poeng.

Langt opp til Wild card. 13% sjanse var det etter Dallas kampen.

Wheeler 5 poeng, Scheifele 3 poeng og Connor 2 poeng. Viktig at disse går foran, det er det kun Connor og Dubois som har gjort tidligere.

3 mål i overtall er heller ikke hverdags for dette Jets laget. Der ligger mye av nøkkelen. Få special teams igang.

Tror jeg på ny seier i neste kamp? Nei, Jets er ikke friskmeldt i det heletatt. Men deilig med en slik overbevisende seier. Jets havnet også under 0-2 men tok seg inn i kampen igjen
Off course, Nashville var det ja. Enda sterkere med 5 poeng da.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stjerten skrev: søn feb 13, 2022 8:16 am
TAdams6 skrev: søn feb 13, 2022 8:00 am
Stjerten skrev: søn feb 13, 2022 5:28 am
Litt OT kanskje, men jeg syntes draktene til Dallas var irriterende. Selvlysende tall og bokstaver.

Forøvrig gratulerer med 2 poeng mot Arizona. Wheeler med 5 poengs kveld.
Deilig med seier og 5 poeng for Wheeler er ikke hverdags. Er en stund siden han har vært i storform. Rapportene etter Dallas kampen var at Wheeler spilte en veldig god kamp. Så han har bygd videre på det og får gevinst mot Nashville, ikke Arizona. 5-2 seier mot en så bra motstander gjør forhåpentligvis at Jets igjen kan begynne å ta poeng.

Langt opp til Wild card. 13% sjanse var det etter Dallas kampen.

Wheeler 5 poeng, Scheifele 3 poeng og Connor 2 poeng. Viktig at disse går foran, det er det kun Connor og Dubois som har gjort tidligere.

3 mål i overtall er heller ikke hverdags for dette Jets laget. Der ligger mye av nøkkelen. Få special teams igang.

Tror jeg på ny seier i neste kamp? Nei, Jets er ikke friskmeldt i det heletatt. Men deilig med en slik overbevisende seier. Jets havnet også under 0-2 men tok seg inn i kampen igjen
Off course, Nashville var det ja. Enda sterkere med 5 poeng da.
Ja, Nashville har vært gode i år. Wheeler har ikke vært god de siste 2 årene. Kanskje han finner seg selv igjen? Mange i hans alder som leverer. Stastny godt eksempel på en spiller som har vært mye bedre spillemessig enn Wheeler denne sesongen.

Ellers veldig enig angående draktene til Dallas. Forferdelige

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Veldig bra kamp mot Nashville, mot bunnlaget Chicago ble det 1-3 tap hjemme etter en tannløs forestilling.

Dette er grunnen til at det ikke blir sluttspill. De greier å mobilisere og prestere meget bra mot gode lag men de evner ikke å holde det nivået. Variasjonen fra topp til bunn i spillet deres er hinsides.

Det er rare regler med Covid19 i Canada. Pionk fikk lov å spille i USA for 2 dager siden, men måtte vente til idag for å komme inn i Canada igjen. Grunnen er at han var ute med Covid19 for en liten stund siden. Karantene tiden var ikke over i Canada, dermed måtte han stå over kampen og Logan Stanley kom og spilte igjen for første gang på lenge.

Ville Heinola med ny assist og 16 minutter istid. Hadde vært kjekt om han fikk spille seg varm i trøya nå når alle begynner å komme tilbake.

Offensivt så har Dave Lowry noe imot Svechnikov. Det må han ha. Han har vært healthy scratch når det har vært nok tilgjengelige spillere. Nå har han spilt de 3 siste kampene. På 3 kamper har han ca 11-12 minutter isitd. 3:33 inatt. Det er så stygt gjort at jeg får vondt inni meg. Svechnikov var i 2.rekka under Maurice og var et av årets steal i NHL. Nå blir han ikke brukt og ikke får han tid å gjøre så mye på isen heller. Jeg ville ikke hatt Svechnikov i 2.rekka nå når Perfetti er inne. Men på siden av Lowry burde han utgjort en power rekke i 3.rekka.

Så en oversikt over 13 statistikker under Maurice vs Lowry. Maurice var bedre i absolutt alle de 13 statistikkene. Nå har Ehlers vært ute lenge og ville nok pynktet litt på de statistikkene. Men allikevel. Lowry har ikke løftet laget fram. Det eneste han har gjort positivt er å gi ungdommen sjansen. Perfetti er inne. Heinola er også inne nå. Samberg storspilte. De 3 pluss noen deubter fra Reichel (som ennå spiller for Jets), Chisholm og noen andre er beholdningen.

Sanden begynner å renne ut for Jets nå for en wild card plass. Det er ennå kontakt, men jeg har null tro på sluttspill. Det lar seg ikke gjøre med så ustabilt spill.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

NHLJets last 5 games plus season total

The Jets inability to score goals 5 on 5 since the coaching change is both puzzling and troubling. In these 5 games they only managed 4 goals while playing 5 on 5.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

It's that time of the year where we start paying attention to scouts in NHL buildings, with the trade deadline on the horizon.

Toronto, Ottawa and Los Angeles have reps here tonight at Canada Life Centre for #NHLJets vs #Blackhawks , who could both be sellers by March 21.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hvis jeg ikke tar helt feil så spiller Jets kamp 3 dager på rad nå. Så fri søndag før det blir kamp igjen på mandag

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Heinola og Svechnikov ut, Pionk og Poganski inn. Stanley får fortsette.

Ellers sier Lowry at han ikke kan ha alle spillerne med best ferdigheter inne samtidig. Han trenger spillere med andre ferdigheter. Jeg er ikke uenig. Samtidig er dette dessverre slik Jets trener team tenker. Nå er ikke Jets et tøft lag eller et lag med masse skills. Det er verken hummer eller kanari. Dessverre er det de som ikke har best ferdighet som kommer først i køen.

Jeg har mistet troen på Lowry. Jets må gå for en mye mer moderne trener til sommeren

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg begynner å forstå når Jets slår tilbake og når Jets vinner. De måtte slå tilbake inatt etter den fæle kampen sist og det gjorde de. 6-3 mot Zuccarello og Wild.

Fin seier og Wheeler med 0+4 og Scheifele med 3+1 står for mye. Perfetti får 1+1.

Jeg har aldri sett så jevne spilleminutter hos Jets. Det er selvfølgelig pga kampene som kommer hver dag nå. Men kanskje de burde slippe til alle mer og ikke bare se 3-4?. Mer overskudd til de beste og de andre bidrar de og. Håper Lowry lærte noe her.

Deilig seier. Men Jets er ikke sunne å følge nå. Driter seg ut og skuffer når du minst forventer det. Overrasker når du ikke forventer det. For så å skuffe igjen når du begynner å få troen. Slik går rundgangen om igjen og om igjen.

Zucca med 1+1 mot Jets

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Scheifeler og wheeler gode I natt. Talbot hadde dog ikke helt dagen, synes jeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Cole Perfetti now up to 7 points in 17 games for the #NHLJets.

Just for fun, Mark Scheifele had 3 points in his first 17 NHL games.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

How about these splits for #NHLJets captain Blake Wheeler.

First 15 games: 5 points (0 goals, 5 assists)
Last 18 games: 25 points (4 goals, 21 assists)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kamp mot Seattle inatt. Det blir vel tap. Vinner mot topplaga og taper mot bunnlaga

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

The Minnesota Wild have two regulation losses in their last 14 games.

Both are to the #NHLJets.

As for Winnipeg, they are 4-0-1 this month against teams ahead of them in the standings.

0-2-0 against teams below them.

What a dumb sport. :)

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

5-3 seier mot Seattle. 2 seire på rad. Utrolig og det er jevnt

Anaheim loses, so the #NHLJets are now three points out of a playoff spot.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Eric Comrie sto i buret mot Seattle.
Toninato, Wheeler, Connor, Dubois og Morrissey sto for målene
DeMelo med noe så uvanlig som 2 assist.

Perfetti ble taklet hardt slik at han ikke kunne spille mer. Måtte gå ned i garderoben og det er sjanse for at han ikke blir klar til neste kamp. Utrolig synd hvis det stemmer.

Er Jets friskmeldt? Nei langt ifra. Men godt å slå et antatt dårligere lag. Hadde 4 strake tap mot lag under Jets på tabellen. Nå har de øyekontakt med de lagene foran om kampen om sluttspill.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ufattelig kjipt for Perfetti som virkelig holdt på å slå gjennom i NHL


Andrew Copp is day-to-day with an upper-body injury.

Cole Perfetti also has an upper-body injury and will be a little longer than day-to-day, according to Dave Lowry.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jets har mye skader. Flere AHL'ere som spiller for Jets. Nå er Perfetti og Copp også ute. Pluss Ehlers enda en stund. Gustafsson er tilbake, men sendt til Moose fordi han trenger trening. Ikke spilt siden midten av desember.

Adam Brooks som ble hentet fra waivers av Toronto for et par dager siden ble idag hentet av Jets på waivers fra Toronto. Han var tidligere i Toronto, så jeg tror ikke det er populært at Jets henter han. Sett fra Jets perspektiv synes jeg det virker smart. Billig løsning og han produserer. Mye poeng i AHL og faktisk grei uttelling i NHL også. 29 kamper og 11 poeng fordelt på 3 lag. Det er vel ulempen, han har ikke fått fotfeste i noen klubb.

Han er 25 år gammel, fra Winnipeg, noe som er veldig positivt oppi dette og har spilt NHL for Toronto, Vegas og Montreal. 7 kamper og 2 mål for Vegas denne sesongen. Med alle skadene så synes jeg dette var en grei løsning. Jeg forventer vel egentlig at han går rett inn på laget hvis det er mulig. Det er tynt offensivt foran kampen mot Edmonton.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Adam Brooks, claimed by WPG, is 5-foot-10, 179 lbs. Left shot. 25 y/o.

Been a bit of a 'tweener, scoring well in the AHL. 11 points in 29 NHL GP.

Doesn't appear to drive play, #'s wise. Not big or fast, smart and skilled.

Depth with a little upside, maybe. Expect him to play.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Spent på laget ikveld. For ikveld er det kamp kl 22.00 mot Edmonton Oilers. Et lag som Jets har slitt litt med. For øyeblikket er Oilers på sluttspills plass mens Jets er 5 poeng bak wild card plass.

Copp og Perfetti ute. Blir Brooks klar? Usikker om han når den.

Connor-Dubois-hvem kommer inn? Harkins, Vesalainen, Stastny?
Wheller-Scheifele- Copp ute, hvem komme rinn? De 3 samme alternativene. Eventuelt Svechnikov eller Brooks?
Tynt på topp 6 med Perfetti, Copp og Ehlers ute.

Hva velger Jets på backen mot kjappe McDavid og Draisaitl. Heinola inn for Stanley eller beholder Stanley plassen på laget?

Jorge86

Legg inn av Jorge86 »

TAdams6 skrev: lør feb 19, 2022 12:35 pm Hva velger Jets på backen mot kjappe McDavid og Draisaitl. Heinola inn for Stanley eller beholder Stanley plassen på laget?
Hvordan har backparene sett ut i det siste? Fortsatt Morrissey-Schmidt og Dillon-Pionk i topp4? Jets sitt tredje backpar kommer neppe til å se mye istid mot McDavid eller Draisaitl ettersom Jets spiller hjemme og kan bytte sist.

Spennende med Jets nå. En skuffende sesong så langt, men bare de klarer å karre til seg en playoff-plass tror jeg de kan gå langt i sluttspillet. De bør helst unngå Colorado, men utenom de tror jeg ikke det er noen lag i West som jeg vil bli overraska over at blir slått ut av Winnipeg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jorge86 skrev: lør feb 19, 2022 5:10 pm
TAdams6 skrev: lør feb 19, 2022 12:35 pm Hva velger Jets på backen mot kjappe McDavid og Draisaitl. Heinola inn for Stanley eller beholder Stanley plassen på laget?
Hvordan har backparene sett ut i det siste? Fortsatt Morrissey-Schmidt og Dillon-Pionk i topp4? Jets sitt tredje backpar kommer neppe til å se mye istid mot McDavid eller Draisaitl ettersom Jets spiller hjemme og kan bytte sist.

Spennende med Jets nå. En skuffende sesong så langt, men bare de klarer å karre til seg en playoff-plass tror jeg de kan gå langt i sluttspillet. De bør helst unngå Colorado, men utenom de tror jeg ikke det er noen lag i West som jeg vil bli overraska over at blir slått ut av Winnipeg.
Enig her. Det er et par lag hvor Jets er sjanseløse. Colorado, Florida og et par til. Men ellers har de muligheter mot de fleste. Men de kan også tape mot de aller fleste denne sesongen. 2 seire på rad hører til sjeldenhetene og det har vi nå. Blir det seier ikveld mot Edmonton? Tviler sterkt.

Det har vært litt rullering på backparene
Samberg-Pionk spilte bra sammen. Heinola spilte vel med Pionk før han ble vraket. Jeg er faktisk usikker på hvordan backparene så ut sist kamp.
De har til en forandring kjørt veldig jevne minutter på backene de siste kampene. Blir det Stanley-DeMelo sammen så vil nok de spille vesentlig mindre enn de 2 andre backpara. Kommer Heinola inn, så tror jeg de kjører 3 jevne rekker med Heinola med Pionk og Dillon-DeMelo. Men jeg er ikke sikker. Bare 3 timer til kampstart så jeg regner med lagoppstilling kommer etterhvert nå.

Det er flere som har spilt bra sammen med Pionk som blant annet Samberg. Dermed har det vært noen som mener man bør trade bort Dillon og få litt i retur. Men det er ennå alt for tidlig og Jets trenger Dillon sin tilstedeværelse på isen. Men til neste sesong kan kanskje Samberg ta den rollen og plassen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»