Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Hearing #nhljets are planning a complete overhaul of their coaching staff: interim coach Dave Lowry, assistants Jamie Kompon and Charlie Huddy are all not returning.

Huddy had been with Jets through numerous head coaches.

Sounds like Wade Flaherty will

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Interessante dager nå
Scheifele har ikke bedt om å bli tradet. Men så har heller ikke Cheveldayoff snakket med han idag. Men ingen trade request foreløpig
Keepertrener får ny kontrakt. De andre får ikke, men de får lov å søke som alle andre på de ledige stillingene.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Scheifele kan bli tradet. Ikke bedt om det, men nå tenker han på egen karriere. Han er i en alder der han må til et lag som satser og går all in. Blir det i Jets? Kanskje, kanskje ikke. Jeg tror ikke det.

Dubois skal jo ta over og er nå vår beste center i mine øyne selv om Scheifele produserer mer. Men Dubois er også avventende. Kan godt være også han blir tradet slik situasjonen er akkurat nå. Signalene tyder på at han holder alle dører åpne.

Fra å ha 2 ekstremt gode centere kan Jets plutselig stå uten centere til topp 6.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

42-21 i skudd fordel Moose. Tap 2-3

En dårlig vane Moose har, dårlig effektivitet

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

44-21 i skudd, taper 1-2
0-2 i kamper
Effektiviteten er forferdelig ennå
Vesalainen får høre det. Han har ingen «urgency» i spillet sitt og vil aldri få det sier en journalist.

Hva gjør Moose nå. Har hatt 2 bortekamper nå. Er vel første til 3 seire som går videre i AHL. Tøft for Moose selv om de har 3 hjemmekamper nå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nate Schmidt ble tatt ut til USA sitt landslag nå nettopp. Nå ble også Dubois og Lowry tatt ut for Canada
Ellers er det flere Jets spillere som har takket nei fordi de prioriteter familie og rehabilitering.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nå må Moose reise seg.
2 tap etter å ha skutt motstander i filler. Hjelper ikke det når det ikke blir mål

A few player updates from #MBMoose coach Mark Morrison:

-Kristian Vesalainen was hurt blocking shot in Game 2. Unlikely for Game 3.

-Kristian Reichel, yet to play in series, out another 3-4 weeks with injury.

-Declan Chisholm missed practice today, just maintenance, is fine.

Synd Reichel ikke er klar til sluttspillet. At Vesalainen er ute tror jeg er positivt, dessverre. Håper Torgersson får komme inn og spille. Nikkanen spilte sist kamp.
Ryker de ut nå så er det et mega mageplask. Klart beste laget i 2 kamper, men offensivt så blir det for lite mål.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose lå under 0-2 etter 1.periode og var på vei ut av sluttspillet. Men endelig løsnet det litt offensivt. 5 mål og 5-2 seier.

Dermed blir det kamp 4

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Moose vinner 7-3. Barron og Heinola med 1+2
2-2 i kamper og avgjørende kamp for tur.

Med all respekt for Admirals, men Moose har vel ca dobbelt så mange skudd på mål i omtrent alle kampene. Men det er måla som teller. 44-24 eller noe slikt i denne kampen.

Ellers scoret Dubois 2 mål for Canada mens både Schmidt (USA) og Lowry (Canada) hadde assist

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Tragisk. Moose taper 1-2 i siste kamp. Problemet hele sesongen har vært å score mål på alle sjansene og det ble det som gjorde at dette unge laget ikke får resultatene de fortjener.

Barron med målet og Heinola med assistent.

Vesalainen og andre må gå i skammekroken.
Neste sesong er Nikkanen og Torgersson med. Kanskje Chaz Lucius og, eller er han ennå for ung?

Da var sesongen over, alt for tidlig for Moose

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hearing Winnipeg is interviewing Barry Trotz for its coaching position today.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Trotz ennå favoritt til å overta. Trotz kan visstnok velge blant flere klubber. Spent på hvor han ender og hvem som tar over Jets.

Dubois og Lowry gjør det skarpt for Canada. Ehlers hadde sitt første mål for Danmark.

Kjenner jeg er utålmodig i forhold til litt svar om hvordan kabalen blir.

Chisholm sto fram i sluttspillet. En annen et Gawanke. Moose treneren mener han ble regnes med i kampen om plass hos Jets

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Story here out of Sweden suggesting #NHLJets forward Kristian Vesalainen could sign in the SHL as early as next week.

Not that surprising. He hasn't panned out in North America.

Malmø Redhawks som nevnes

And no, Vesalainen wasn't a failure of the draft and develop mantra. He was given ample opportunity. Should have stayed in NA instead of going back to Europe that one year. He didn't find a place on any line in the NHL.

Some guys don't pan out.

Så Vesalainen kan fort ha gjort sitt i NHL/AHL
Hvis han da ikke utvikler seg veldig i Sverige og SHL

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

According to @FriedgeHNIC, #NHLJets are planning to interview Scott Arniel and Pascal Vincent.

Just as Kevin Cheveldayoff said at the end of the season, the team is casting a wide net to locate its next HC.

Pascal Vincent er en spennende trener synes jeg

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

https://t.co/W6NWYFM72n


Der var Vesalainen ferdig i Moose og Jets.
Ekstremt skuffende sesong av han. På siden av Harkins de 2 som jeg hadde forventninger til men som ikke har vært i nærheten av å innfri.

Vesalainen får nok en fin karriere i Europa, men i Canada går hockeyen for fort for han. Han virker å ha så god tid i alt han gjør uten at det skjer noe.

Kan han komme tilbake? Selvfølgelig, men jeg tviler

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

#NHLJets at the #IIHFWorlds today:

Dubois (CAN) - 2G, 3pts
Lowry (CAN) - Assist in Canada's 7-1 win over France.

Ehlers (DEN) - Assist in Denmark's loss to Slovakia

Schmidt - 3 SOG in USA win over Norway

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

So Chevy actually managed to trade Andrew Copp for a late 1st a late 2nd a swap of 5th and 6th picks plus Morgan Barron. And there’s really nothing stopping the #NHLJets from re-signing him as long as they trade a veteran D away

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Elliotte Friedman on 32 Thoughts Podcast: “…there seems to be some talk that Scott Arniel…could end up with the #NHLJets in some role on the bench, even if he’s not the Head Coach. So that’s something to watch out for too, to see if that comes to fruition.”

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Updated #NHLJets trade:

Morgan Barron
1st rd pick 2022
2nd rd pick 2022 (conditional)*
5th rd pick 2023

<—>

Andrew Copp
6th rd pick 2023

*Either St. Louis' 2nd rd pick in 2022 or the NYRs' 2nd rd pick in 2023.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Han var i bildet som ny hovedtrener men nå virker det som om Jets satser hardt mot nye og gode trenere

#NHLJets coaching news: Source tells The Athletic that Scott Arniel is a virtual lock to join the #NHLJets next coaching staff — most likely as an Associate Coach.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Meget fornøyd med Rangers videre og 1.runde valg til Jets.
De får også velge om de vil ha 2.runde valget i år eller neste år.
Barron har allerede vist seg som en lovende spiller. Blir ekstremt overrasket hvis ikke han er en fast mann hos Jets i 3. eller 4.rekka neste sesong.

Copp burde vi signert foran denne sesongen. Når det ikke skjedde og Copp ville forsvinne så er jeg veldig fornøyd med hva Jets får i retur. Rangers må betale litt, men Copp har virkelig bidratt både i seriespill og sluttspill. Så dette må vel sies å være en vinn-vinn.
Så får vi se hvor Copp ender opp etterpå. Rangers ønsker nok å beholde han. Jeg tror han blir. Men Copp må ha gjort seg attraktiv. Blir fort ei ok lønn på Copp nå. Vil tro 6M AAV sånn ca.

En annen som har gjort sine saker veldig bra er Dubois. Veldig bra sesong for Jets. Framstått som leder og mange som ønsker seg han som ny kaptein og C på brystet. Har vært med Canada i VM og gjort sine saker ekstremt bra. På turnerings lag og en av de toneangivende. Var en artikkel om han idag. Han har 13 poeng på 10 kamper hvis jeg ikke tar helt feil. Men han har også bidratt i alle spillets faser. Dropper i egen sone. Over og undertall. Spilt center i 1.rekka. Brukt musklene. Han er RFA og skal også ha en ny og god kontrakt. Hvor stor og lang den kontrakten blir aner jeg ikke. Men 7-8M AAV vil jeg tro Dubois får på en 5-6 års kontrakt.
Jeg håper han blir. Kan fort bli den nye hærføreren til Jets.

Så er det ennå mange spørsmål rundt Jets. Ny trener. Nye trenere i staben. Scheifele, reiser han?
Det at Jets fikk 1.runde valg fra Rangers gjør at de har et godt forhandlingskort å komme med hvis man skal trade til seg noen gode spillere.

Det ryktes at Arniel er aktuell som associated coach. Han var aktuell som ny hovedtrener. Styrking av trenerstaben og en kandidat til å ta over når den nye treneren trekker seg.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Joona Luoto som også har noen NHL kamper for Jets ble frigjort foran sist sesong etter at Laine forsvant .

Han og Laine var barndomskamerater og jeg spekulerte i at han ble hentet for å få Laine til å trives. Han var helt ok i AHL.

Nå har Columbus hentet Luoto. Tilfeldig at Laine er der? Tror ikke det

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

#NHLJets have had interviews with Trotz, Arniel, and Tocchet. Jim Montgomery is also someone to watch according to Friedman

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jim Montgomery er en spennende mann

On May 4, 2018, Montgomery was named as the head coach of the Dallas Stars of the National Hockey League (NHL).[7] He led the Stars to their first playoff appearance in three years.

On December 10, 2019, the Stars fired Montgomery for "unprofessional conduct inconsistent with the core values and beliefs of the Dallas Stars and the National Hockey League."

Det var alkohol som fikk han sparket. Han har vært på rehab og er nå assistent i Blues. Født i 69 så mange år igjen som trener

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det sies at Vegas allerede har avtale med Trotz. Han er den mest ettertraktede på markedet nå

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chisholm har hatt en flott sesong. Heinola leverer. Gawanke den som har tart størst steg av backene til Moose.

Er backene som har båret Moose. Forhåpentligvis blir det mer bidrag fra de offensive neste sesong, da blir de farlig gode.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vet Jets supporterne har vært meget fornøyd med Pionk når Trouba reiste. Mange mente Jets kom best ut av det. Men Trouba viser nå hva Jets mangler.

Trouba ville ikke være i Winnipeg, han ville bort. Da var Pionk ok å få. Svak sesong nå, ellers har han bært overraskende bra. Av en eller annen grunn fikk Morrissey enormt ansvar i PP når Pionk før har vært viktig der.

Regner med at Pionk hever seg, men må innrømme at jeg savner Trouba

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »



Morgan Barron har vist lovende ting siden han kom fra Rangers. Stor 23 åring som viser igjen på isen

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»