Elden Ring

Svar
trønderen

Elden Ring

Legg inn av trønderen »

Det kan være greit med en egen tråd for dette spillet.
Verdens mest etterlengtede spill det siste året har jeg sett flere har uttalt. Og i skrivende stund har mange anmeldelser kommet ut. De viser at det trolig var rett å ha høye forhåpninger til Elden Ring. For det er sjeldent at et spill blir hyllet så mye.

Personlig har jeg bare spilt Bloodborne av From Software. Til gjengjeld har jeg rundet det to ganger. Det er ikke ofte jeg gjør det med et spill. Så jeg vet at jeg kan like disse spillene. Men det er miksen med From Software sin formell, blandet med en stor åpen verden som gjør dette spillet så tiltrekkende for meg. Så for første gang (tror jeg) har jeg forhåndskjøpt et spill.

Hva med dere andre? Skal dere spille Elden Ring?

DinDjarin

Legg inn av DinDjarin »

Hells yeah! Stor fan av Soulsborne. Hadde nesten glemt dette, før jeg nylig snublet over en anmeldelse. Metascoren gjorde at hypetoget traff hardt.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Trodde dette var kopi av en sms fra Hadia, jeg.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Absolutt. Det blir mitt andre spill fra From Software. Kun spilt Sekiro,som jeg syntes var en innertier uten like.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Spiller det om det kommer på switch eller jeg kjøper meg en ny konsoll. Ser absolutt bra ut, og har vel fått strålende kritikker.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Ble skikkelig glad da jeg så at alle anmeldere elsker det, før jeg også så at gamer.no gir det 10/10. Nå tror jeg plutselig at anmeldelsene er kjøpt...

Hedning

Legg inn av Hedning »

Har dødd overraskende lite. Og bare det er jo gøy.

DinDjarin

Legg inn av DinDjarin »

Uvant, men befriende med FS-spill med open world.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Den verden er så enormt stor,og full av ting. Jeg har ridd rundt,og funnet,drept,og fått ting i over en uke,og har enda ikke kommet opp mot en ordentlig boss enda. Jeg kommer til å være på level flere tusen når jeg møter den første etterhvert.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg har faktisk ikke spilt noe på snart 2 uker. Jeg sliter ofte med å komme inn i spill, spesielt store åpne spill. Jeg trenger tid til å bli kjent med verden og kampsystemet. Men når det først har satt seg, blir jeg hektet. Det er ikke uten grunn at mange av mine favorittspill er open-world. Men jeg må sette av tid og energi til å komme over den første kneika.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Mulig jeg er dum, men har dette noe med Skyrim å gjøre?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

LANISTA skrev: tor mar 10, 2022 7:13 pm Mulig jeg er dum, men har dette noe med Skyrim å gjøre?
Nope, men skjønner tankegangen.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Chromeback skrev: tor mar 10, 2022 7:15 pm
LANISTA skrev: tor mar 10, 2022 7:13 pm Mulig jeg er dum, men har dette noe med Skyrim å gjøre?
Nope, men skjønner tankegangen.
Ok. Kommer det noensinne en videreføring eller oppfølging til Skyrim? Noen som vet?

anbessa

Legg inn av anbessa »

Hedning skrev: fre feb 25, 2022 7:34 pm Har dødd overraskende lite. Og bare det er jo gøy.
Du kan få noen dødsfall av meg.
Har ikke spilt, sånn skikkelig SPILT, dataspill på sikkert 15 år. Det var en sjokkartet opplevelse å finne ut at tiden har fullstendig løpt fra en. Menmen, man lærer da litt sånn etter hvert, og får da knertet noen troll her og der. Kommer garantert aldri til å klare å runde noe som helst, men det er jo et lekkert spill og mye flott man kan finne, så underholdningsverdien er jo der uansett.

Hedning

Legg inn av Hedning »

anbessa skrev: tor mar 10, 2022 7:27 pm
Hedning skrev: fre feb 25, 2022 7:34 pm Har dødd overraskende lite. Og bare det er jo gøy.
Du kan få noen dødsfall av meg.
Har ikke spilt, sånn skikkelig SPILT, dataspill på sikkert 15 år. Det var en sjokkartet opplevelse å finne ut at tiden har fullstendig løpt fra en. Menmen, man lærer da litt sånn etter hvert, og får da knertet noen troll her og der. Kommer garantert aldri til å klare å runde noe som helst, men det er jo et lekkert spill og mye flott man kan finne, så underholdningsverdien er jo der uansett.
Ja,det er akkurat det. Det er en stor verden man kan oppdage,og møter man noe man dør av hele tiden,kan man bare reise et annet sted,og komme tilbake når man er sterkere. Litt av et spill du valgte å komme ut av spilldvalen med da :D

anbessa

Legg inn av anbessa »

Hedning skrev: tor mar 10, 2022 7:36 pm Ja,det er akkurat det. Det er en stor verden man kan oppdage,og møter man noe man dør av hele tiden,kan man bare reise et annet sted,og komme tilbake når man er sterkere. Litt av et spill du valgte å komme ut av spilldvalen med da :D
Hehe ja, det er et hakk over WoW når det kommer til vanskelighetsgrad synes jeg. Har fryktelig mye å gå på i nærkampene merker jeg, men man lærer jo. Må nok ty til en hel del guider fra nettet for å få noe progresjon tror jeg. Er det fyfy, eller innafor?

Hedning

Legg inn av Hedning »

anbessa skrev: fre mar 11, 2022 12:28 pm
Hedning skrev: tor mar 10, 2022 7:36 pm Ja,det er akkurat det. Det er en stor verden man kan oppdage,og møter man noe man dør av hele tiden,kan man bare reise et annet sted,og komme tilbake når man er sterkere. Litt av et spill du valgte å komme ut av spilldvalen med da :D
Hehe ja, det er et hakk over WoW når det kommer til vanskelighetsgrad synes jeg. Har fryktelig mye å gå på i nærkampene merker jeg, men man lærer jo. Må nok ty til en hel del guider fra nettet for å få noe progresjon tror jeg. Er det fyfy, eller innafor?
Det må jo være helt innafor. Hvertfall på et spill som dette :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

anbessa skrev: fre mar 11, 2022 12:28 pm
Hedning skrev: tor mar 10, 2022 7:36 pm Ja,det er akkurat det. Det er en stor verden man kan oppdage,og møter man noe man dør av hele tiden,kan man bare reise et annet sted,og komme tilbake når man er sterkere. Litt av et spill du valgte å komme ut av spilldvalen med da :D
Hehe ja, det er et hakk over WoW når det kommer til vanskelighetsgrad synes jeg. Har fryktelig mye å gå på i nærkampene merker jeg, men man lærer jo. Må nok ty til en hel del guider fra nettet for å få noe progresjon tror jeg. Er det fyfy, eller innafor?
Så lenge man selv koser seg med spillet, så er vel alt innafor :D

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

Da er jeg i gang med mine første minutter. Ingen erfaring med noe lignende spill, og noe sier meg at dette blir litt av en opplevelse...

trønderen

Legg inn av trønderen »

LANISTA skrev: tor mar 10, 2022 7:22 pm
Chromeback skrev: tor mar 10, 2022 7:15 pm
LANISTA skrev: tor mar 10, 2022 7:13 pm Mulig jeg er dum, men har dette noe med Skyrim å gjøre?
Nope, men skjønner tankegangen.
Ok. Kommer det noensinne en videreføring eller oppfølging til Skyrim? Noen som vet?
Det kommer. Ble vel annonsert på E3 for noen år siden at de jobbet med et nytt spill i serien (Skyrim er bare et av flere spill i Elder Scrolls-serien). Men jeg tror nok du må smøre deg med mye tålmodighet. Er nok noen år unna.

trønderen

Legg inn av trønderen »

anbessa skrev: fre mar 11, 2022 12:28 pm
Hedning skrev: tor mar 10, 2022 7:36 pm Ja,det er akkurat det. Det er en stor verden man kan oppdage,og møter man noe man dør av hele tiden,kan man bare reise et annet sted,og komme tilbake når man er sterkere. Litt av et spill du valgte å komme ut av spilldvalen med da :D
Hehe ja, det er et hakk over WoW når det kommer til vanskelighetsgrad synes jeg. Har fryktelig mye å gå på i nærkampene merker jeg, men man lærer jo. Må nok ty til en hel del guider fra nettet for å få noe progresjon tror jeg. Er det fyfy, eller innafor?
Personlig mener jeg ingenting er fyfy når det gjelder hvordan man spiller spill (så lenge du ikke jukser i multiplayer/turneringer o.l selvfølgelig). Jeg bruker ofte guider hvis jeg står fast lenge i et spill.

Jeg har rundet Bloodborne 2 ganger, så jeg trodde erfaringen min skulle hjelpe litt, men jeg dør hele tiden selv. Men det som er med alle spillene til From Software er at det føles lettere etter hvert, og 2. gang man spiller et av spillene, er det så ekstremt mye lettere. Man lærer seg verden, man lærer seg fiendene, man lærer seg ulike våpen, og man lærer seg timingen. Tålmodighet og fokus er alt som kreves.
Mine tips til de som står fast (som jeg prøver å bruke selv) er følgende:
- Level opp når du har mulighet. Litt grinding kan være lurt. Å være underlevlet i disse spillene er ikke enkelt.
- Står du fast en plass, f. eks på en boss, så marker den på kartet og ta den senere. Det er hundrevis av andre ting å gjøre i spillet. Jeg har møtt på 8 bosser så langt. Bare 3 av dem har jeg klart å ta. Resten skal jeg prøve meg på senere.
- Oppgrader våpnene. Kan være lett å glemme av. Jeg tar av og til en titt på alt jeg har av utstyr, våpen og rustning, for å se om jeg har fått noe nytt som kan gjøre meg bedre.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Spilt dette litt nå etter å ha blitt ferdig med Forbidden West.

Det er helt grusomt å spille, aldri et savested der man trenger det. Allikevel fortsetter jeg, betyr vel at jeg synes det er bra?

Disse skapningene som gjemmer seg i tak og rundt vegger er helt forferdelige, skvetter jo så mye at samboeren lurer på hva jeg driver med...

Hedning

Legg inn av Hedning »

MentalM skrev: tir mar 29, 2022 7:47 am Spilt dette litt nå etter å ha blitt ferdig med Forbidden West.

Det er helt grusomt å spille, aldri et savested der man trenger det. Allikevel fortsetter jeg, betyr vel at jeg synes det er bra?

Disse skapningene som gjemmer seg i tak og rundt vegger er helt forferdelige, skvetter jo så mye at samboeren lurer på hva jeg driver med...
Noen steder er jo de "sites of grace" så tett som hagl,mens andre steder er jeg enig,og skulle gjerne hatt en mellomstasjon mellom to savepunkter. Som ganske ny på From Softwarespill var uansett det vanskeligste å legge fra seg det at man skulle drepe alt som drepes kan. Noen ganger må man bare legge bena på nakken å løpe,eller hoppe på "hesten". Etter 80 timer finner jeg fortsatt steder jeg ikke har vært tidlig i spillet. Det er så sykt mye pakket inn i denne verden,og så mange gjemte huler,festningsgesimser,tak,hull i rekkverk,og steder man ikke ser før man leter.
Jeg gjør dette i motsatt rekkefølge av deg. Jeg skal spille ferdig dette,og så er det Forbidden West her.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Nå tror jeg at jeg er veldig nære slutten,og jeg regner med å være Elden Lord før påsken er omme. Aner ikke hvor mange bosser jeg har drept,men det er mange,og jeg ser stadig bosser på Youtube jeg ikke har møtt. Dette har vært et fantastisk spill. Håper det kommer en DLC etterhvert.
Det eneste jeg har hatt problemer med til tider er lock on funksjonen når det er mange fiender i nærheten. Når jeg står ansikt,til ansikt med en drag er det utrolig irriterende at spillet inisterer på at lock on skal være festet på en mini-kenguru 20 meter bak dragen. Er man i en flokk små landblekkspruter,eller annet annet som gjerne opptrer i gjenger må man bare komme seg vekk hvis det dukker opp en sterkere motstander,og få tatt vedkommende på tomannshånd,så man slipper den lock on forvirringen.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Hvilke udyr,beist,eller folk sliter andre som spiller dette mest med?
I starten løp jeg hver gang jeg så en stor krabbe,hummer,runebear,,og ikke minst Crucible Knight i alle versjoner. Nå har jeg såpass høyt level,og oppgraderte våpen,at de går greit,men Revenants i alle varianter styrer jeg unna fortsatt hvis jeg kan. Disse dritraske jævlene som dreper deg momentant om du ikke rekker å slå først.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Hvordan går det Hedning? Blir det noe fremgang?

Hedning

Legg inn av Hedning »

trønderen skrev: ons mai 11, 2022 11:06 pm Hvordan går det Hedning? Blir det noe fremgang?
Ja,veldig. Jeg er helt på slutten. To bossfights igjen tror jeg. Det ble ganske vanskelig mot slutten,men det har da gått på et vis. Mye god hjelp å finne på "Elden Ring Wiki" siden,og Youtube. Har du fremgang da?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Hedning skrev: tor mai 12, 2022 4:24 pm
trønderen skrev: ons mai 11, 2022 11:06 pm Hvordan går det Hedning? Blir det noe fremgang?
Ja,veldig. Jeg er helt på slutten. To bossfights igjen tror jeg. Det ble ganske vanskelig mot slutten,men det har da gått på et vis. Mye god hjelp å finne på "Elden Ring Wiki" siden,og Youtube. Har du fremgang da?
Herlig! Jeg soser så mye rundt og gjør alt mulig annet enn å følge hovedstoryen, at jeg har igjen mye enda. Og jeg elsker det.

Hedning

Legg inn av Hedning »

trønderen skrev: tor mai 12, 2022 10:47 pm
Hedning skrev: tor mai 12, 2022 4:24 pm
trønderen skrev: ons mai 11, 2022 11:06 pm Hvordan går det Hedning? Blir det noe fremgang?
Ja,veldig. Jeg er helt på slutten. To bossfights igjen tror jeg. Det ble ganske vanskelig mot slutten,men det har da gått på et vis. Mye god hjelp å finne på "Elden Ring Wiki" siden,og Youtube. Har du fremgang da?
Herlig! Jeg soser så mye rundt og gjør alt mulig annet enn å følge hovedstoryen, at jeg har igjen mye enda. Og jeg elsker det.
Nå etter nesten en måned... Hvordan går det? Blitt god til å fekte nå?

trønderen

Legg inn av trønderen »

Hedning skrev: ons jun 08, 2022 9:21 pm
trønderen skrev: tor mai 12, 2022 10:47 pm
Hedning skrev: tor mai 12, 2022 4:24 pm

Ja,veldig. Jeg er helt på slutten. To bossfights igjen tror jeg. Det ble ganske vanskelig mot slutten,men det har da gått på et vis. Mye god hjelp å finne på "Elden Ring Wiki" siden,og Youtube. Har du fremgang da?
Herlig! Jeg soser så mye rundt og gjør alt mulig annet enn å følge hovedstoryen, at jeg har igjen mye enda. Og jeg elsker det.
Nå etter nesten en måned... Hvordan går det? Blitt god til å fekte nå?
Haha, ja føler jo det. Tror jeg begynner å nærme meg slutten nå. Men jeg oppdager stadig nye områder og bosser, så ting tar tid. Er overlevlet for enkelte områder jeg oppdager merker jeg. Er vel snart 140 i level. Ikke like vanskelig da når man oppdager en boss man kunne møtt på for 100 timer siden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»