God søndag

Svar
MadBum

Re: God søndag

Legg inn av MadBum »

God søndag.

Someone

Legg inn av Someone »

Deler av søndagen ble tilbrakt på E16. Dog en fiffig observasjon: ved Nes i Ådel stod en i3 og ladet. STort sett alt av ladere var ledige, i de forskjellige hastighetene, men vedkommende stod for det ved Lynladerene på 150kw. Det er jo totalt bortkastet når bilen ikke kan ta i mot så mye strøm og er vel også dyrere også?

Ribba

Legg inn av Ribba »

Someone skrev: man okt 11, 2021 12:16 pm Deler av søndagen ble tilbrakt på E16. Dog en fiffig observasjon: ved Nes i Ådel stod en i3 og ladet. STort sett alt av ladere var ledige, i de forskjellige hastighetene, men vedkommende stod for det ved Lynladerene på 150kw. Det er jo totalt bortkastet når bilen ikke kan ta i mot så mye strøm og er vel også dyrere også?
Dette var kanskje en person som alltid valgte 98 oktan når det var bensin som gjaldt?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Someone skrev: man okt 11, 2021 12:16 pm Deler av søndagen ble tilbrakt på E16. Dog en fiffig observasjon: ved Nes i Ådel stod en i3 og ladet. STort sett alt av ladere var ledige, i de forskjellige hastighetene, men vedkommende stod for det ved Lynladerene på 150kw. Det er jo totalt bortkastet når bilen ikke kan ta i mot så mye strøm og er vel også dyrere også?
Ja, mange som tror det går raskere å lade 50 kW bilene hvis de bruker 150 kW laderne. Dessverre er det liten eller ingen forskjell i prisen hos ladeoperatørene.

De fleste 150 kW laderne kan lade 2 biler samtidig men da synker effekten til 75 kW. Da blir det ekstra irriterende når en med sakteladende bil kobler seg på. Siden det ikke nytter å prøve å forklare hvordan det virker er det bare å flytte over til en annen lynlader hvis mulig, så får man håpe på at man får lade ferdig før neste tulling dukker opp :D

Someone

Legg inn av Someone »

Med en tur til Hemsedal i helgen, ble nødvendigvis deler av søndagen tilbrakt på Rv52, Rv7 og E16, samt litt E18 til slutt

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Og jeg kjørte tur retur Oslo - Nevlunghavn, så uspennende som E18 hele veien til Larvik.

henlie

Legg inn av henlie »

Denne søndagen ble det ikke kjøring, men forrige søndag ble det kjøring fra søster m/fam. i Växjö/Sverige, som vi endelig fikk truffet etter over 2 år. Bilen har blitt kjørt svært lite det siste året, så dette ble den desidert lengste kjøreturen på lang tid, i underkant av 55 mil. Fine veier, men kjedelig i alle fall frem til Borås. Men med såpass lang kjørevei er det greit at det går raskt.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

henlie skrev: man okt 18, 2021 12:42 pm Bilen har blitt kjørt svært lite det siste året, så dette ble den desidert lengste kjøreturen på lang tid, i underkant av 55 mil.
Jeg har kjørt flere langturer i Norge enn noen gang både i 2020 og 2021. Strenge koronatiltak i alle land syd for Danmark frister lite.

Juni: Oslo - Ålesund - Kristiansand - Oslo, med omveier.
Juli: Oslo - Bodø - Oslo, med omveier
August: Oslo - Beitostølen - Sogndal - Oslo, med omveier
September: Oslo - Oppdal - Kristiansund - Førde - Oslo, men omveier

Hadde det ikke vært for 6 dager på Færøyene i september ville bilturen den måneden vært lengre.

henlie

Legg inn av henlie »

Iseran2770 skrev: man okt 18, 2021 9:42 pm
henlie skrev: man okt 18, 2021 12:42 pm Bilen har blitt kjørt svært lite det siste året, så dette ble den desidert lengste kjøreturen på lang tid, i underkant av 55 mil.
Jeg har kjørt flere langturer i Norge enn noen gang både i 2020 og 2021. Strenge koronatiltak i alle land syd for Danmark frister lite.

Juni: Oslo - Ålesund - Kristiansand - Oslo, med omveier.
Juli: Oslo - Bodø - Oslo, med omveier
August: Oslo - Beitostølen - Sogndal - Oslo, med omveier
September: Oslo - Oppdal - Kristiansund - Førde - Oslo, men omveier

Hadde det ikke vært for 6 dager på Færøyene i september ville bilturen den måneden vært lengre.
Ja, det har blitt en del flere kjøreturer med klubben og alene, men ingen så lange.

Someone

Legg inn av Someone »

Dagens kjøring var sesongens første på vinterdekk. Dog en kort tur på noen minutter ned til nærmeste bensinstasjon for litt påfyll av luft i dekkene og en «gullvask»

Tidligere i helgen derimot ble det kjørt på E18, E6, E16 og Fv209. Samt et godt stykke på en grusvei som var relativt sølete….men litt morsomt å kjøre litt aktivt på ;)

Forfun

Legg inn av Forfun »

Bare litt over en mil på meg. Fant en omkjøringsvei som er ganske morsom. Men bare noen små smil, ikke akkurat en langtur. Synd med alle disse nye tunellene, gamleveien er nesten alltid morsommere. Dagens aktivitet ble kjedelig, bare en fottur opp på en topp.

henlie

Legg inn av henlie »

Ble kun en kort tur inn til treningsrommet på jobb for min del. Et par tunneler på veien, da slår det meg at jeg synes det er like barnslig morsomt med tunneler etter å ha eid bilen i over 4 år. Lyden blir ekstra morsom i tunneler og varierer selvsagt ut fra form og størrelse på tunnelen.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Ble en ganske bil-relatert søndag for meg. 4 timer kjøring, hvorav 2,5 kvalitet. Mye smal vei, under 3 meter så måtte mye ned i fart på alle blinde svinger. Relativt nyasfaltert så egentlig bare å kjøre det sikten tillot. Ett krøn som var oversiktlig ble veldig bra. Merket landingen.. Øde del av landet, så lite hus. Møtte vel en bil per 10 minutter. Akkurat passe.

Hadde selvfølgelig litt leker med på tur. Denne gangen en sykkel på hengerfeste. Dagens kommentar fra en jeg møtte, «her hadde jeg ikke forventet å se en sykkel».

Ribba

Legg inn av Ribba »

Forfun skrev: søn okt 31, 2021 8:25 pm Møtte vel en bil per 10 minutter. Akkurat passe.
Vel, noen er mer vant til mye trafikk enn andre. :)

Someone

Legg inn av Someone »

En søndag helt uten bilkjøring her, og løpeturen min på kvelden slet neppe veldig mye på asfalten i strøket der jeg bor :p

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Urørt bil på søndag her også, på lørdag ble det tur/retur Drøbak.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Samme her også, vi kjørte hjem på lørdag. Men det ble nå litt bil på TV på søndag. Elsker F1 og nok en gang et veldig godt løp. Herlig å se gleden hos publikum, der står man vifter med Mexicanske i Ferrari klær. Håper ikke F1 blir å populært at det overtas av fotball-fans, eller mer riktig fans med mentalitet til fotball-fans.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Kaffe kvernet og traktet. Fine bønner fra Guatemala.
Bil frosset. (Ihvertfall inatt)
Pils (Hansa) fra fat ble drukket i glass forrige lørdag.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

God søndag. Masse is på bilene her i Trøndelag i dag. Må dessverre ut en tur i dag, ellers hadde bilen fått stått.

Someone

Legg inn av Someone »

Her har bilen blitt kjørt noe sånt som totalt 13 km i dag, så ikke overraskende alt på batteridrift. Dog var ca 1/4 av turen med enn illsint treåring, så kos var det ikke....

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Someone skrev: søn nov 14, 2021 4:58 pm Her har bilen blitt kjørt noe sånt som totalt 13 km i dag, så ikke overraskende alt på batteridrift. Dog var ca 1/4 av turen med enn illsint treåring, så kos var det ikke....
6 kilometer i bilen her. Glatte veier. 0-1 grader.

Bedre å holde seg inne og kose seg med farsdagskake.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det litt kjøring på E18 etterfulgt av Fv308. og Fv309. Så hjem igjen i kveld. Lite trafikk i morges, så da gikk det raskere enn det pleier

Forfun

Legg inn av Forfun »

På siste ferge før jeg er hjemme. Kjørt kvarte vestlandet på langs. Delvis isete vei, delvis bart. Mer transport enn morro.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Riktig god søndag godtfolk!

Jeg har igrunn falt av lasset med å skrive noe særlig med innlegg. Men jeg legger merke til både SUVer og tilhengere rundtomkring, og har ikke glemt BR og gamle amcars.

Nå er jeg på 5. koppen Evergood filter.

Og denne uken fylte jeg diesel på en TDI.

Derimot har jeg fortsatt ikke 'orket' se på noen nye elbiler. Kunne jo tenke meg å se både Taycan, EV6 og Mod Y. MEN må øve meg litt mer på å krabbe rundt med tommestokk. Det viser seg jo viktig å sjekke høyde og deksler under, ref. saker i media om uhyrøig dyre batteribytter etter skade. (Sjekk at sånt dekkes av kaskoforsikring!)

I disse tider er det bare å slå fast at jeg er mindre fan av veisalt, støv og skitt. Takke seg til landeveisturer på fine junikvelder!

God søndag!

Forfun

Legg inn av Forfun »

God søndag. Blir ikke veldig bilrelatert i dag. Kjørt noen turer opp på fjellet fredag og lørdag, snø oppå is. Så bare forsiktig kjøring. Får se om bilen blir brukt i dag. Ikke umulig at jeg blir rastløs etterhvert.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

God søndag fra et sprettkaldt Trøndelag. Isende østavind her, og både folk og bil holdes i ro i dag.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Fernandovonarb skrev: søn des 05, 2021 2:50 pm God søndag fra et sprettkaldt Trøndelag. Isende østavind her, og både folk og bil holdes i ro i dag.
God søndag fra litt lengre sør, ikke mye, også kaldt her og litt vind. Bilen får stå i dag, men det gledes til F1 på TV med pizza og noe rødt i glasset.

Har jo ferie, så kanskje det blir en tur til kysten i morgen. Har ca 100 meter med privatvei frem til huset som da ikke blir brøytet. Har sjekket med venner der, og kanskje vi må leie inn noe til å brøyte for oss. Er heldigvis ikke meldt mer snø de nærmeste dagene.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det kjørt litt på E18 i går, fra Asker til Oslo. Dog etter 2 akevitt til middag, ble det hjem som passasjer på kvelden

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Frielekaffen er traktet.
Ingen kjøring her idag.
Men til uken må det nok
til med bla. forsøksvis avspyling av salt.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

rosmebraad skrev: søn des 12, 2021 10:44 am God søndag!

Frielekaffen er traktet.
Ingen kjøring her idag.
Men til uken må det nok
til med bla. forsøksvis avspyling av salt.
God søndag! Her lades det opp til århundres høydepunkt på TV F1 !!!!!!

Andre uke av en ferie, som har vært mest hjemme, men det skal stekes pizza og jeg tror jeg feirer med noe rødt i glasset senere.

Problemet med Covid-ferie er at man får forbarska mye tid til internett og finn.no, så her blir det kanskje ny bil i år. :(

Starter kanskje en tråd om det senere. Blir nok svelget noen kameler da.... Men nå er det tid for F1

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»