God søndag

Svar
Iseran2770

Re: God søndag

Legg inn av Iseran2770 »

Min bil har stått stille i dag. Til gjengjeld har den tilbakelagt 1420 km fra og med tirsdag til og med fredag.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Bilen står på Gardermoen. Kjørt noen mil i en vanlig syden leiebil. Fremdeles ikke kjøtt fort nok til 5 eller 6 gir. Med egen bil hadde veiene her vært underholdende. Men med passasjerer blir det sakte.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det E16 og Fv51 til Beitostølen. Uten kø, da det virker som veldig mange dro oppover lørdag

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Someone skrev: man apr 03, 2023 8:27 am Her ble det E16 og Fv51 til Beitostølen. Uten kø, da det virker som veldig mange dro oppover lørdag
Jeg kjørte sydover på E16 på fredag ettermiddag. Trafikken nordover gikk sakte hele veien fra Sundvollen til rundkjøringen der RV 7 tar av fra E16.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Kverning og trakting av Langøra og Fjellbrent, fint vær, påskefrokostbrunsjformiddsgsmat, bensinbilkjøring.
(Og jobb)

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag.

Bilen fikk luftet seg i relativt høye hastigheter i går, så i dag får den fortjent hvile. Akkurat som meg.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Litt oppdatering på kvelden:
Fikk inn knappe tre timer med dieselbil. 4x4, piggdekk og fyøte 50l diesel til 16,79. Dog uten cola og hengerfeste. (Sorry, SUV.)

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Veldig fint over Valdresflye i dag. Men også veldig mye folk og biler, så det gikk ikke så fort.

SUV

Legg inn av SUV »

rosmebraad skrev: søn apr 09, 2023 7:10 pm Litt oppdatering på kvelden:
Fikk inn knappe tre timer med dieselbil. 4x4, piggdekk og fyøte 50l diesel til 16,79. Dog uten cola og hengerfeste. (Sorry, SUV.)
Diesel til 16,79 var da voldsomt billig, hvor var det? Skal kjøre 300 km med henger på mandag og fyller gjerne godt over 100 liter underveis et sted om jeg kommer til et sted med den prisen og ikke har fylt opp enda.

Kjørte bare ca 3 km på søndag, men stort sett med henger. Fin trening i å snu med henger på ei båtrampe hvor noen nok vil mene det er litt trangt. Har hvertfall aldri sett noen har snudd der med bil og henter uten å koble fra selv om det går fint å snu der med 5,3m bil og 6m henger.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

SUV skrev: man apr 10, 2023 2:27 am
rosmebraad skrev: søn apr 09, 2023 7:10 pm Litt oppdatering på kvelden:
Fikk inn knappe tre timer med dieselbil. 4x4, piggdekk og fyøte 50l diesel til 16,79. Dog uten cola og hengerfeste. (Sorry, SUV.)
Diesel til 16,79 var da voldsomt billig, hvor var det? Skal kjøre 300 km med henger på mandag og fyller gjerne godt over 100 liter underveis et sted om jeg kommer til et sted med den prisen og ikke har fylt opp enda.

Kjørte bare ca 3 km på søndag, men stort sett med henger. Fin trening i å snu med henger på ei båtrampe hvor noen nok vil mene det er litt trangt. Har hvertfall aldri sett noen har snudd der med bil og henter uten å koble fra selv om det går fint å snu der med 5,3m bil og 6m henger.
Det var på vestlandet...... mem som i bensinpristråden under Aktuelt var det over 23 kr noen hundre meter bortenfor, så prisene hopper jo vilt og usammenhengende.

Someone

Legg inn av Someone »

Var ikke eneste på E16 i går. Veiarbeidet over Sollihøgda skaper jo ekstra kø, men det er til gjengjeld noe som på sikt vil bedre både veien og trafikken. Da er det verre med strekningen Sundvollen-Hønefoss som har vært nedprioritert i 50 år og er en gedigen propp.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

rosmebraad skrev: man apr 10, 2023 6:43 am Det var på vestlandet...... mem som i bensinpristråden under Aktuelt var det over 23 kr noen hundre meter bortenfor, så prisene hopper jo vilt og usammenhengende.
Vilt er riktig betegnelse. På min nærmeste stasjon økte prisen med 5 kroner fra i går kveld til i dag tidlig.

For en del år siden var det "tilbud" gjerne på faste dager og med reduksjon på en krone eller tro. Når prisen flyr opp med 5-6 kroner for så å synke langsomt i løpet av de neste 3-4 dagene er det helt latterlig.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Iseran2770 skrev: tir apr 11, 2023 4:03 pm
rosmebraad skrev: man apr 10, 2023 6:43 am Det var på vestlandet...... mem som i bensinpristråden under Aktuelt var det over 23 kr noen hundre meter bortenfor, så prisene hopper jo vilt og usammenhengende.
Vilt er riktig betegnelse. På min nærmeste stasjon økte prisen med 5 kroner fra i går kveld til i dag tidlig.

For en del år siden var det "tilbud" gjerne på faste dager og med reduksjon på en krone eller tro. Når prisen flyr opp med 5-6 kroner for så å synke langsomt i løpet av de neste 3-4 dagene er det helt latterlig.
Her hoppet D rett fra 16 til over 23.
Har lite å si for en fritidsbilist som meg. Men om man driver en flåte av lastebiler har jo denne prisbingoen langt mer å si enn om sjåførene er tunge på.gassfoten.
(For selv ikke transportfirmaer uten egen tank har vel fastpris.)

Helt latterlig ja. Skulle gjerne visst hvor de tjener penger.

Someone

Legg inn av Someone »

rosmebraad skrev: tir apr 11, 2023 4:14 pm Skulle gjerne visst hvor de tjener penger.
På boller og pølser

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Someone skrev: tir apr 11, 2023 6:55 pm
rosmebraad skrev: tir apr 11, 2023 4:14 pm Skulle gjerne visst hvor de tjener penger.
På boller og pølser

Det tror/trodde jeg også. Mem de jeg nevner er altså kun automatstasjoner.
(Man kan vel ikke dra resonnementet så langt at Reitan eier Uno X og satser på lav bensinpeis for å lokke folk inn på Remaen like ved? Rrma var jo stengt 2. påskedag, og da Rema åpnet igjen idag var dieselprisen opp nesten i kr mot dagen før.)

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

rosmebraad skrev: tir apr 11, 2023 7:36 pm Det tror/trodde jeg også. Mem de jeg nevner er altså kun automatstasjoner.
Min nærmeste stasjon er også en automatstasjon (Uno-X). De tjener garantert godt i dag med en bensinpris på 24,98. De fleste vil vente litt med å fylle, men noen må ha bensin. I går da prisen var 19,95 var det kanskje lite eller ingen fortjeneste.

(Og det finnes ingen Rema butikk her. Kun Meny og Coop Prix)

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Husk evt. trakting og kjøring.

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag.

Blir 30 minutter på hjulene i dag.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Lite kjøring, bare bort til havna da jeg regnet med at jeg fikk mer fisk enn jeg klarte å bære…. (Hadde klart å bære 8 kg, så kunne gått).
Årets første håndvask hjemme. Godt å få bort mye inngrodd møkk. Trenger en runde til, var noen prikker jeg ikke fikk bort. Bilen ser mye bedre ut etter en god håndvask.

henlie

Legg inn av henlie »

Forfun skrev: søn apr 16, 2023 11:13 pm Lite kjøring, bare bort til havna da jeg regnet med at jeg fikk mer fisk enn jeg klarte å bære…. (Hadde klart å bære 8 kg, så kunne gått).
Årets første håndvask hjemme. Godt å få bort mye inngrodd møkk. Trenger en runde til, var noen prikker jeg ikke fikk bort. Bilen ser mye bedre ut etter en god håndvask.
Her på Østlandet har det blitt håndvask hele vinteren, både denne og vinteren før faktisk, men ikke hjemme. Det er en kran med kun kaldt vann på stasjonen med selvvask. Er jeg heldig og det ikke er folk i kø bak meg kan jeg stå inne uten å fryse henda av meg, men det er ikke så ofte. Noen ganger har det vært på grensen til for kaldt slik at man får en tynn ishinne på bilen, da gjelder det å være kjapp. Foreløpig har jeg unngått koldbrann :) C43'n har ikke blitt brukt så mye i vinter, mest når det har vært helt tørt og én gang da vi trengte å kjøre henger. Nesten unødvendig å legge på nytt lag med hardvoks. Lakken kjennes glatt ut ut nederst, men det blir nok en rens og nytt lag med voks uansett, men dropper kanskje poleringen :geek:

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Her blir det kverning, trakting, kjøring av bensinbil, jobb. Og kanskje regn?

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

God Søndag til alle her inne :) I dag blir det mye fotball på tv og mye trening.

Someone

Legg inn av Someone »

Lite kjøring, det vil si ingenting, men hjalp kona tømme bilen for stasj når hun kom hjem. Og fikk satt i gang en eller annen programvareoppdatering den har "mast om" en stund nå

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kjørte til og fra trening.

Var heldig som unngikk søndagssinker i dag.

SUV

Legg inn av SUV »

Kjøringa søndag ble kun en kort søndagstur for å fylle diesel siden det kostet 17,40 kr/liter. Og litt senere på kvelden en enda kortere tur, bare å rygge bilen inn i garasjen.

Someone

Legg inn av Someone »

E18 til bake fra Vestfold i går. Hadde heldigvis sjekket Google-maps før vi kjørte ut på E18 ved Tønsberg, da veiarbeidet der skapte såpass kø vi kjørte gamle E18 fra Barkåker til Undrumsdal

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Trakting, vårvær, kjøring av bensinbil.

Someone

Legg inn av Someone »

Bilen ble kun brukt for en tur til Plantasjen i dag, men jeg slapp å være med, så dermed ble det kona som stod for kjøringen

Ribba

Legg inn av Ribba »

Riktignok ikke søndag i dag, men siden jeg likevel hadde fri i dag, så bruker jeg nå denne tråden.

Fikk lagt om til sommerdekk på BMW'en i dag. Og siden jeg endelig greide i løpet av fjorårets sesong å få brukt opp de Pirelli-dekkene som fulgte med bilen, så står bilen nå endelig på Michelin Pilot Sport 4S*.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Får se på et par bilvask i anledning kommende helgedag.

Strømpriser nær null kl 12-16 så får trakte og koke egget da. (Easee-en står brakk)


Forøvrig nydelig årstid for å kjøre til et naturnært sted og stå der og se og lytte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»