God søndag

Svar
Someone

Re: God søndag

Legg inn av Someone »

Landet på OSL i går og havnet rett i køen på E6 inn til Oslo på vei hjem. Løste seg først opp ved Olavsgård

Someone

Legg inn av Someone »

Null bilkjøring i dag, egentlig deilig

Forfun

Legg inn av Forfun »

Ingen kjøring på meg heller. Ble dog en sykkeltur. Av den veldig gjørmete typen. Godt å kunne komme ut uten piggdekk på sykkelen. Men opp i høyden var det for mye snø.

Forrige helg var årets første kvalitetstur på tørr asfalt og øde fjellveier. Dog noe høye brøytekanter, så måtte helt ned til gangfart i svingene. Herlig igjen å kunne høre motoren jobbe seg oppover girene. Snart vår.

burkar

Legg inn av burkar »

Hatt en tur på E18 i dag, og var ubehagelig nære en kræsj. Ved YX-stasjonen på Høvik trillet en Passat plutselig sakte ut på veien rett foran meg, og ignorerte totalt vikeplikten. Full nødbrems, og pulserende ABS - og litt forhøyet puls...

Someone

Legg inn av Someone »

Forfun skrev: søn mar 06, 2022 8:59 pm Ingen kjøring på meg heller. Ble dog en sykkeltur. Av den veldig gjørmete typen. Godt å kunne komme ut uten piggdekk på sykkelen. Men opp i høyden var det for mye snø.

Forrige helg var årets første kvalitetstur på tørr asfalt og øde fjellveier. Dog noe høye brøytekanter, så måtte helt ned til gangfart i svingene. Herlig igjen å kunne høre motoren jobbe seg oppover girene. Snart vår.
Det er velig varierende føre i disse dager. Hos så så hvis jeg løper nedover og holder meg under 100moh er det stort sett bare veier og kan løpe med vanlige sko. Men høyere enn det er det ennå ofte greit med piggsko

Og på lørdag kveld gikk det fort over til glatt, og så en bil fra Peppes nedi veien hos meg som det ikke gikk så bra med. Den Yarisen hadde blitt noen cm kortere og noen fikk kald pizza den dagen

Someone

Legg inn av Someone »

Da ble det E16 ned fra fjellet i går. Gikk greit forbi Hønefoss i går kveld, men veiarbeidet over Sollihøgda kan skape mye "morro" de neste 3 årene

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Har fått på sommerdekk, 'påskeværet'er på plass, og Frieletrakting nr. 2 er i koppen!

Forfun

Legg inn av Forfun »

God søndag. Ikke mye kjøring på meg i dag. Tørr asfalt og fin vei, men mye telehiv så uaktuelt å gjøre noe annet enn å kjøre sakte. Men fikk en fin tur på fjellet i påskeføre.

Someone

Legg inn av Someone »

En kort tur til nabokommunen, så stort sett E18...dog burde den bilen vaskes snart :p

burkar

Legg inn av burkar »

Jeg har vært på tur i dag på fylkesveiene 2782, 40, 32 og 308.

Har også vasket begge bilene 😇

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Null kilometer i dag også (og 5 kilometer i går).

Som pensjonist er det helst midt i uken jeg tar en tur. Skal til Tønsberg tirsdag-onsdag, Får se om det blir litt omvei ned eller opp igjen. Bilen har gått skremmende lite frem til nå.

Someone

Legg inn av Someone »

Iseran2770 skrev: søn mar 20, 2022 10:08 pm Null kilometer i dag også (og 5 kilometer i går).

Som pensjonist er det helst midt i uken jeg tar en tur. Skal til Tønsberg tirsdag-onsdag, Får se om det blir litt omvei ned eller opp igjen. Bilen har gått skremmende lite frem til nå.
Du kan jo ta gamle E18 som en kuriositet

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Har traktet kaffe fra Tim Wendelboe og stilt klokker.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Iseran2770 skrev: søn mar 20, 2022 10:08 pm Null kilometer i dag også (og 5 kilometer i går).

Som pensjonist er det helst midt i uken jeg tar en tur. Skal til Tønsberg tirsdag-onsdag, Får se om det blir litt omvei ned eller opp igjen. Bilen har gått skremmende lite frem til nå.
Samme her...... jeg gikk (!) nylig 6 uker uten å fylle bensin.
Det får våres, så kan man ta noen fritidsturer

Forfun

Legg inn av Forfun »

Gjør nå noe så unikt som å kjøre tog. De to siste årene har jeg ikke sett innsiden av ett tog, tror det blir bil neste gang. Helgens uvanlige opplevelse var 110 sone med lånt bil. Maks 80 i nærområdene. Litt telehiv på veiene, så ikke veldig motiverende å kjøre småveier for tiden.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det kjørt hele 4 kilometer i dag, også tok jeg samme strekket hjem med tog

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Null kjøring idag. Trakting derimot......

kuriositet: Ladet elbil på samme effekt som trakteren. (1,4 kW.)

Someone

Legg inn av Someone »

En tur under fjorden for å komme på andre siden. Oslofjordtunnelen og veiene til/fra er og blir relativt kjedelig, og bedre ble det ikke av en 3 åringen som slo seg vrang midt i tunnellen da han plutselig "manglet" en sko

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Ingen kjøring på meg heller, men til gjengjeld kjørte jeg 1320 km fra og med tirsdag til og med fredag.
Så fikk jeg endelig slitt litt på vinterdekkene som har sittet på bilen siden midt i november.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Veldig glad for at jeg fremdeles har vinterdekk, Var glatt opp på fjellet i dag. Men 40 cm nysnø er bra så sent på året. Kjørte en morsom vei, men holdt meg under 20 km/t på en vei som funker i 80 når det er tørt.

henlie

Legg inn av henlie »

Ble en tur til selvvasken og tilbake, bare noen få km. Bakdelen med fellesgarasje. Bilen står stort sett ubrukt og støver ned for tiden. Første skikkelige tur siden vinterferien blir i påsken. Man gleder seg litt ekstra når det er lenger mellom hver kan den brukes.

burkar

Legg inn av burkar »

Jeg var og hentet den nye bilen i går, så det ble en E6 og E18 kombo. So far so good, komfortabel cruiser, rask uten at den føles spesielt rask.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Rakk såvidt både trakting og kjøring

Someone

Legg inn av Someone »

Kun litt kjøring på Fv51 i går, men samme strekket flere ganger

Passat06

Legg inn av Passat06 »

Det ble et par runder på Autopista del Mediterráneo i går, da gutta kom på at de skulle se Alexander Sørloth spille i Elche.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!
Snart klart for Friele-trakting nummer to for dagen.
Og Stratos nøtt.
Har kjørt litt SUV. 5 min.

burkar

Legg inn av burkar »

God søndag!

Jeg er på vei ned riksvei 3, akkurat nå på Tynset.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det E16 ned fra Valdres søndag. Ikke akkurat alene, men ble en ny rute for å spare litt tid rundt Hønefoss. Ofte sender google os da enten gjennom Hønefoss eller nesten nedom Helgelandsmoen. Men denne gangen kjørte vi Hønefoss-Klekken-Åsa-Sundvollen. Google hevder vi sparte 20 minutter, dog kan den veien kun kjøres av oss som ikke har barn som blir bilsyke :p

henlie

Legg inn av henlie »

Her ble det en kjøretur via Drammen-Vestfossen-Eidsfoss-Sande og hjem igjen på E18. Sønnen ble med og jeg stoppet for første gang på Eidsfoss, der gjerne flere motorentusiaster stopper. Lite sted som ligger fint til ved et vann, med muligheter for både sveler, vafler, ikke så gode brownies og lunsj/middag. Mange fine svinger og ikke for mye trafikk om man kjører litt tidligere på dagen.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

henlie skrev: man apr 18, 2022 9:12 am Her ble det en kjøretur via Drammen-Vestfossen-Eidsfoss-Sande o
Vestfossen - Eidsfoss har jeg faktisk aldri kjørt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»