God søndag

Svar
Someone

Re: God søndag

Legg inn av Someone »

Ingen kjøretur i går, men fikk måket oppkjørselen. Og ble heller prioritert en løpetur

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Jeg fikk til 8 kilometer i går (var en tur innom min søster).

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Hele husstanden var slått ut av corona i juleferien. Eneste bilen ble brukt til mellom lille julaften og nyttårsaften var en tur til det lokale testsenteret.

burkar

Legg inn av burkar »

Jeg hadde en ganske holkete tur på speilblanke veier i går, Fv38 fra Kviteseid og gjennom Drangedal og videre på Fv356 til Porsgrunn. Har aldri hatt så lav snittfart der før.

Someone

Legg inn av Someone »

FredPerry^2 skrev: man jan 03, 2022 10:43 am Hele husstanden var slått ut av corona i juleferien. Eneste bilen ble brukt til mellom lille julaften og nyttårsaften var en tur til det lokale testsenteret.
Ikke noe så galt at det ikke er godt for noe. 3 av 4 fikk Korona her, så da "tok vi igjen" halvparten av de overkjørte kilometerene etter 2 år av leasingen ila julen ;)

Dog var jeg bare i karantene så fikk flere turer til og fra butikker og slikt

Brukeravatar
FredPerry^2
Innlegg: 187

Legg inn av FredPerry^2 »

Someone skrev: man jan 03, 2022 1:56 pm Dog var jeg bare i karantene så fikk flere turer til og fra butikker og slikt
Her var jeg i karantene halve lille julaften siden jeg som eneste i familien testet negativt på hurtigtest på morgenen. Benyttet derfor anledningen til å stresse innom både apotek, matbutikk, skredder og urmaker.

PCR-testen vi alle tok på ettermiddagen viste imidlertid at jeg også var smittet, etter at jeg hadde tenkt at jeg var kongen av immunforsvar siden jeg aldri blir syk ellers. Coronaen utartet seg for øvrig som en heftig man-flu som jeg unner de færreste. Lurer på hvordan det hadde vært hvis man ikke hadde vært vaksinert.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!
(Og stadig god bedring til FP og andre!)

Jeg akrev et innlegg på Mat og Drikke om toast, brunost, smør, egg og traktekaffe.
Biø: Parkert, snø, glatt.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

rosmebraad skrev: søn jan 09, 2022 2:44 pm God søndag!
(Og stadig god bedring til FP og andre!)

Jeg akrev et innlegg på Mat og Drikke om toast, brunost, smør, egg og traktekaffe.
Biø: Parkert, snø, glatt.
God søndag!

Og selvsagt god bedring til FP og andre.

Er litt mat-lei etter jul, så her blir det toast med stekt fiskepudding og ketchup.

Bilen har stått i ro siden fredag, kona var å spiste sammen med noen venninner i går, men ble da hentet.

Mye sport på TV, som jeg er nok under snittet interessert i. Da blir det mye tid til å surfe nettet om bilnyheter, samt besøke finn.no.

Har fått ETA på den nye bilen, så den får vi trolig på tirsdag. Kommer an på været sydpå og korona selvsagt.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det blant annet en tur på E18 ned til Vestfoldkysten på dagstur i dag. Forbruket av spylerveske var skyhøyt

Jan

Legg inn av Jan »

Someone skrev: søn jan 09, 2022 8:35 pm Her ble det blant annet en tur på E18 ned til Vestfoldkysten på dagstur i dag. Forbruket av spylerveske var skyhøyt
Min personlige rekord på forbruk av spylervæske er på 0,5 l/mil. jeg brukte 10 liter på en tur på 20 mil t/r Bergen- Voss. Altså omtrent det samme som dieselforbruket på turen.

Ribba

Legg inn av Ribba »

Det ble turer med begge bilene i går på flott, men litt småglatt vinterføre. Hadde en kompis med, og tilbød han å teste begge bilene. Han hoppet på sjansen å kjøre Yarisen, men av en eller annen grunn sto han glatt over å teste BMW'en.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Ribba skrev: man jan 10, 2022 10:37 am Det ble turer med begge bilene i går på flott, men litt småglatt vinterføre. Hadde en kompis med, og tilbød han å teste begge bilene. Han hoppet på sjansen å kjøre Yarisen, men av en eller annen grunn sto han glatt over å teste BMW'en.
Var det bakhjulsdrift og småglatt som skremte han :-)

Ribba

Legg inn av Ribba »

Iseran2770 skrev: man jan 10, 2022 3:24 pm
Ribba skrev: man jan 10, 2022 10:37 am Det ble turer med begge bilene i går på flott, men litt småglatt vinterføre. Hadde en kompis med, og tilbød han å teste begge bilene. Han hoppet på sjansen å kjøre Yarisen, men av en eller annen grunn sto han glatt over å teste BMW'en.
Var det bakhjulsdrift og småglatt som skremte han :-)
Kan nok ha vært en faktor, ja.

En mulig annen faktor er jo at når jeg kjørte, så glapp hekken litt på tur ut av en 50 sone, i en sving opp en bakke. Ikke at det var noe dramatikk, da det skjer ofte under de omstendighetene at hekken blir litt lealaus. DSC'en kobler jo inn umiddelbart, så når man er kjent med bilen og man selv er sjåfør, så er det ikke noe som øker pulsen i det heletatt. Men som passasjer i bilen, så kan det nok føles litt mer dramatisk når DSC'en kobler inn. Faktisk, i disse situasjonene, så tror jeg man kjenner det mer når DSC'en kobler enn om den ikke hadde koblet inn, da slippvinkelen aldri hadde vært mer enn noen få grader og som hadde lett blitt korrigert med minimal kontrastyring. For det hadde nok vært en langt mykere opplevelse enn å kjenne DSC'en som koble inn, da det gir en litt mer brå bevegelser enn en rolig slipp.

Uansett, da jeg litt senere stoppet på en passende plass for å sjekke om Drift Analyzer'n fungerte, så uten å ha spurt han, så fikk jeg kontant beskjed om at han ikke var interessert å teste bilen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

God søndag. Sitter på jobb og venter på en liten storm. Kan melde om solide plussgrader og fine veier her i Trøndelag.

MadBum

Legg inn av MadBum »

God søndag!

Forfun

Legg inn av Forfun »

Ser faktisk ut til å bli en bilfri søndag. Snø, lavt skydekke., plussgrader. Ingenting som tyder på at det kan bli kvalitetstid i bilen med sørpeføre.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Forfun skrev: søn jan 16, 2022 12:20 pm Ser faktisk ut til å bli en bilfri søndag.
Her og, vi som bor i Oslo må jo også legge bak oss lange transportstekninger gjennom flatbygdene før vi kommer til spennende natur.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

God søndag alle bilelskere.

Her blir nok også bilene stående stille i dag. Uværet nærmer seg. Det tikker inn SMSer fra Fjord1 om ferger som blir innstilt, og nettavisene kjemper om å ha de største overskriftene om været.

Har ladet opp mobiler, bærbar PCer og nettbrett, så skal gå bra med underholdning/kommunikasjon om strømmen forsvinner. Tviler dog på at den forsvinner her, men tar en tidlig søndagsmiddag og koker litt vann til kaffe som fylles på termos.

Ha en fin og trygg søndag :)

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

Ingen lang søndagstur i dag, kun et par kilometer, men til gjengjeld ble det den dyreste og mest irriterende turen på mange år.

Kjørte over til Bunnpris butikken og stoppet som vanlig utenfor i et par minutter imens jeg var inne og kjøpte en pose potetgull. Når jeg kom ut var wannabe-politiet på plass og skrev ut bot på 900 kr :cry:

Jeg forakter disse folka som tydeligvis ikke har noe fornuftigere å gjøre en søndagskveld enn kjøre rundt i sine blå og hvite politilignende biler å plage folk mest mulig :evil:

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Har traktet Evergood og røktet fjernsynet.

Lite kjøring for tiden. Men jeg ser at bensinprisen hopper fra 16-tallet til over 20 kr. Hvem er det som tjener/taper disse 3 kr i forskjell på dagene?

Ellers: Vind og regn 'rusker godt' denne januarkvelden, stay safe!

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

MacanT skrev: søn jan 16, 2022 7:00 pm Ingen lang søndagstur i dag, kun et par kilometer, men til gjengjeld ble det den dyreste og mest irriterende turen på mange år.

Kjørte over til Bunnpris butikken og stoppet som vanlig utenfor i et par minutter imens jeg var inne og kjøpte en pose potetgull. Når jeg kom ut var wannabe-politiet på plass og skrev ut bot på 900 kr :cry:

Jeg forakter disse folka som tydeligvis ikke har noe fornuftigere å gjøre en søndagskveld enn kjøre rundt i sine blå og hvite politilignende biler å plage folk mest mulig :evil:
He he, ble en dyr pose potetgull ja ;) Minner meg om på slutten av 80-tallet. Når vi var på vorspiel og fikk lyst på potetgull, så ringte vi drosjen og ba de kjøpe en pose på bensinstasjonen og levere den til oss. Men selv med prisen til drosje ble den ikke så dyr.

Parkeringsvakter finnes ikke her, og jeg tror det går år mellom at noen får parkeringsbot. Husker at på 90-tallet, når jeg satt på trappen utenfor jobben og tok en røyk(har sluttet nå), så går en lensmannsbetjent på andre siden av veien. Han ser meg og kommer over og slår av en prat. Etter en stund forteller han at lensmannen har kommandert han ut for å skrive parkeringsbøter til feilparkerte. Han sa "Uff, liker ikke dette jeg. Men får vel ta de som hindrer trafikken." ;)

Ellers så blåser det kraftig her nå, så ille at vi har måtte låse kattedøren så den ikke blåser opp. Men katten har vært ute og gjort sitt og er innen og koser seg og føler seg trygg med oss.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

InternalExile skrev: søn jan 16, 2022 7:54 pm
MacanT skrev: søn jan 16, 2022 7:00 pm Ingen lang søndagstur i dag, kun et par kilometer, men til gjengjeld ble det den dyreste og mest irriterende turen på mange år.

Kjørte over til Bunnpris butikken og stoppet som vanlig utenfor i et par minutter imens jeg var inne og kjøpte en pose potetgull. Når jeg kom ut var wannabe-politiet på plass og skrev ut bot på 900 kr :cry:

Jeg forakter disse folka som tydeligvis ikke har noe fornuftigere å gjøre en søndagskveld enn kjøre rundt i sine blå og hvite politilignende biler å plage folk mest mulig :evil:
He he, ble en dyr pose potetgull ja ;) Minner meg om på slutten av 80-tallet. Når vi var på vorspiel og fikk lyst på potetgull, så ringte vi drosjen og ba de kjøpe en pose på bensinstasjonen og levere den til oss. Men selv med prisen til drosje ble den ikke så dyr.

Parkeringsvakter finnes ikke her, og jeg tror det går år mellom at noen får parkeringsbot. Husker at på 90-tallet, når jeg satt på trappen utenfor jobben og tok en røyk(har sluttet nå), så går en lensmannsbetjent på andre siden av veien. Han ser meg og kommer over og slår av en prat. Etter en stund forteller han at lensmannen har kommandert han ut for å skrive parkeringsbøter til feilparkerte. Han sa "Uff, liker ikke dette jeg. Men får vel ta de som hindrer trafikken." ;)

Ellers så blåser det kraftig her nå, så ille at vi har måtte låse kattedøren så den ikke blåser opp. Men katten har vært ute og gjort sitt og er innen og koser seg og føler seg trygg med oss.
Det der med drosje kjenner jeg igjen, på den tiden jeg og de fleste andre røykte måtte vi ofte ringe drosje under nachspielet for levering av mer røyk. Selv om vi gjerne bestilte 4-5 pakker ble det langt billigere enn dagens potetgullpose :lol:

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

MacanT skrev: søn jan 16, 2022 7:00 pm Ingen lang søndagstur i dag, kun et par kilometer, men til gjengjeld ble det den dyreste og mest irriterende turen på mange år.

Kjørte over til Bunnpris butikken og stoppet som vanlig utenfor i et par minutter imens jeg var inne og kjøpte en pose potetgull. Når jeg kom ut var wannabe-politiet på plass og skrev ut bot på 900 kr :cry:

Jeg forakter disse folka som tydeligvis ikke har noe fornuftigere å gjøre en søndagskveld enn kjøre rundt i sine blå og hvite politilignende biler å plage folk mest mulig :evil:
Men hvorfor fikk du bot? Sto du ikke på parkeringen til butikken?

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3102

Legg inn av MacanT »

nometalhorse skrev: søn jan 16, 2022 9:57 pm
MacanT skrev: søn jan 16, 2022 7:00 pm Ingen lang søndagstur i dag, kun et par kilometer, men til gjengjeld ble det den dyreste og mest irriterende turen på mange år.

Kjørte over til Bunnpris butikken og stoppet som vanlig utenfor i et par minutter imens jeg var inne og kjøpte en pose potetgull. Når jeg kom ut var wannabe-politiet på plass og skrev ut bot på 900 kr :cry:

Jeg forakter disse folka som tydeligvis ikke har noe fornuftigere å gjøre en søndagskveld enn kjøre rundt i sine blå og hvite politilignende biler å plage folk mest mulig :evil:
Men hvorfor fikk du bot? Sto du ikke på parkeringen til butikken?
Butikken har ingen parkering. Det meste av omsetningen kommer fra søndagsåpent, eller gjorde i hvert fall frem til parkeringsgjøkene oppdaget denne inntektskilden.

Butikken ligger i en gate som har omtrent null trafikk utover de som stopper et par minutter om søndagskveldene.

Someone

Legg inn av Someone »

Her startet dagen med en togtur, dog sikkert lurt da jeg tviler på om jeg var 100% kjørbar i morges. Etter lunsj derimot ble det kjørt E18 og Fv308 både flere ganger og i forskjellige retninger

Forfun

Legg inn av Forfun »

Helt bilfri dag. Snøen forsvant i helgen, så da var det ut med stisykkelen. Kom hjem veldig gjørmete. Mer morro når det er tørt. Kunne vært tørr asfalt så kunne tatt noen kjøreturer, men fant ikke motivasjon.

Someone

Legg inn av Someone »

Det som ofte er søndagens kjøretur ble kjørt i går. Fv308 og E18. For de som har kjørt Fv308 over Nøtterøy (eller Nøttere som det egentlig burde vært skrevet sånn historisk riktig), så er er jo det et skikkelig sammensurium av fartgrensen. Etter den kom et par nye farthumper og 40 soner, lurer om man nærmer seg 20 forskjellige fartgransen over de 11-12 kilometerene. 40-50-60-70....gjelder følge med

Ellers på E18 var det tydeligvis at danskene er tilbake i landet på vinterferie. Lenge siden jeg har sett så mange danske biler, og tipper de kom med Superspeed til Larvik med morgenferga

Forfun

Legg inn av Forfun »

Ble en liten tur for å finne snø, ganske kjedelige 40 minutter hver vei. Overraskende godt grep på fjellveiene. Litt merkelig å måtte bruke tid i bil når det har snødd så mye i januar, men vind og regn har ødelagt mye morro. Vil vel si at dagens kjøretur kunne jeg vært foruten. Gleder meg til våren og åpne fjelloverganger. Dagen mest spesielle var å børste snø av bilen, det skjer ikke hvert år når den står inne i en stor carport. Kan vel kalles snøstorm i natt.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

God søndag alle bilelskere.

Tror bilen bare blir ståene i dag. Hadde en fin tur i går på litt over 20 mil. Det meste på fine vinterveier med snø og is, ikke noe salting. Bilen satt som klistret på veien, så tror dekkvalget var bra.

Trist å se prisen på bensin, ingen stasjoner hadde under 20 kroner per liter. Kjørte for det meste i HEV-modus, men slo over til ren EV hvor fartsgrensen var 60 eller lavere. Kjørekomputeren påstod 0,3l per mil, det vet jeg ikke om stemmer, kanskje ta en test senere.

Men det var en flott tur med sol og vinterveier. Solen kan dog være litt irriterende når den ligger så lavt på himmelen som nå.

Someone

Legg inn av Someone »

InternalExile skrev: søn feb 06, 2022 11:10 am
Trist å se prisen på bensin, ingen stasjoner hadde under 20 kroner per liter.
Ca 19,5 på min lokale bensinstasjon, ned fra godt over 20 i går.

Men den korte turen på E18 fra Asker til Liertoppen for en skitur med barna gikk uansett på batteridrift med Passaten

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»