God søndag

Svar
rosmebraad
Innlegg: 845

Re: God søndag

Legg inn av rosmebraad »

En veldig SUVete søndag!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Dobbel SUVete søndag der, altzzå

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

SirJames skrev: søn des 25, 2022 9:53 pm Dobbel SUVete søndag der, altzzå

Jepp, én for pickupen og én for hengeren!

Forfun

Legg inn av Forfun »

Strips fungerer fint til å feste bremsewire på henger. Tips til suv.

Dagens problemstilling er mye sand inn i bilen når en går barbeint. Godt det er leiebil.

SUV

Legg inn av SUV »

Forfun skrev: man des 26, 2022 12:42 am Strips fungerer fint til å feste bremsewire på henger. Tips til suv.

Dagens problemstilling er mye sand inn i bilen når en går barbeint. Godt det er leiebil.
Strips er kanskje ikke så dumt. Tenkte å bruke noe som ikke gnager for mye på vaierstrømpa da det ellers lett kan bli hull og rust (derfor stropp) og strips har jo den egenskapen at den kan strammes så det ikke blir så mye unødig bevegelse og gnaging.

Har ikke lange strips i garasjen tror jeg, men kan jo bare bruke mange.

Angående problemstillingen med sand på bilgulv så hjelper det å benytte høy rammebygget bil, for der er det temmelig flatt når man feier ut sand i motsetning til lave biler der sanda må feies opp forbi en 10 cm høy kant. Lastebilene i militæret var jo ekstremt greie når det gjaldt å få ut slikt fra gulvet. Det kan jo også være aktuelt om man er litt uheldig og får fylt kupeen delvis med vann, greiere å bare kjøre opp av vannet og åpne døra for å få ut vannet enn å måtte øse bilen. Bilen min har forøvrig 80 cm vadedybde, men det blir over dekkene (75 cm) og dermed godt over gulvet, så antar det ville kommet inn litt vann om jeg kjørte i 80 cm dypt vann. Men greit med litt vadedybde i tilfelle det er dypt vann på vei til jobb (har vært mye dypere enn 80 cm, men nå er nok dreneringen blitt bedre).

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Straks leggetid.

Kverner og trakter indisk kaffe utpå dagen imorgen.

Someone

Legg inn av Someone »

Er ble det en kort tur-retur med fulle bakseter til nærmeste Eventyrfabrikken....det var først og fremst vått

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Someone skrev: søn jan 08, 2023 10:01 pm Er ble det en kort tur-retur med fulle bakseter til nærmeste Eventyrfabrikken....det var først og fremst vått

Måtte google Eventyrfabrikken......
trodde et øyeblikk det var A. Asbjørnsens Tobakksfabrikk,
der rullings-pakken eventyrblanding med den røykende reven kom fra

(Husk Rizla!)

Forfun

Legg inn av Forfun »

Total bilfri søndag. Var dog ute med sykkelen. Piggdekk var kjekt, så glatt at det var umulig å gå på beina.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Blir kanskje verken kaffe eller kjøring idag.
Men litt Finansavisen bilpodkast får det bli.
Noe om at de var på Geilo og drakk Donald-brus i nyeste episode.

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag

Ingen Donald-brus her, dog litt rester av julebrus.

Bilen får hvile, akkurat som jeg skal gjøre.

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

Jeg hørte også nettopp på Mil-etter-mil-episoden der de satt på Geilo og drakk Donald-brus. Interessant droddling rundt konsekvensene av Tesla sine priskutt.

Forfun

Legg inn av Forfun »

God søndag! Fått testen nytten av piggdekk, veldig fornøyd med å være tilbake med pigger etter noen sesonger uten. Stålis opp på fjellet, 300 høydemeter med smal vei. Opp er ikke problemet, ned jeg er nervøs. Test på antispinn i oppkjørselen, ga full gass og så etterpå at det var ca 2 cm lange spor etter piggene. Så glatt at jeg ikke ønsker å gå der. Ingen lang tur eller kvalitet, selv om det var litt underholdene å skru av antispinn på en parkeringsplass. Skiføret var overraskende bra.

Someone

Legg inn av Someone »

Her var det transport til to steder som ikke akkurat ligger fornuftig plassert i forhold til hverandre, dog ble det da gjørt på flere Europaveier, selv om jeg aldri var veldig langt unna, i luftlinje.

Asker-Hønefoss-via Oslo-Nesodden-via Oslofjordtunnellen-Asker

På tross av tidlig avreise var nattens snøfall brøytet unna

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Trakter snart en Kjeldsberg.
Så er sommerdekkene liggende klar, klør etter å få dem på.

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag

Blir en liten kjøretur i aften, dog med vinterdekk

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det kjørt tilsammen 3km i egen bil i dag

Dog satt jeg vel faktisk i en taxi av typen e-tron da klokken skiftet til søndag

Forfun

Legg inn av Forfun »

God søndag! Helt vanlig søndag, kjørte noen mil, hvorav en god del på en veldig isete fjellvei opp på fjellet. Bilens høydepunkt var en børsteløs vask. Endelig plussgrader. Da skal bilen få lov til å stå ren i garasjen frem til neste helg.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Kjørte bensinbil, skal trakte Evergood og ellers finne roen i regnværet

Someone

Legg inn av Someone »

Siste dag med Polestar'n ble den kjørt fra Asker til Oslo, også tilbake

burkar

Legg inn av burkar »

Someone skrev: søn jan 29, 2023 6:26 pm Siste dag med Polestar'n ble den kjørt fra Asker til Oslo, også tilbake
Bytte i morgen? Hva ble det - Jaguar?

Someone

Legg inn av Someone »

burkar skrev: søn jan 29, 2023 7:33 pm
Someone skrev: søn jan 29, 2023 6:26 pm Siste dag med Polestar'n ble den kjørt fra Asker til Oslo, også tilbake
Bytte i morgen? Hva ble det - Jaguar?
Jepp, tar ut en I-Pace Ev320 i morgen

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag, kjørte bensinbil jeg også

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Har verken traktet eller kjørt så langt idag. Men her står en rotepose/mixpose inneholdende Tim test roast, Evergood, mørkbrent Costa Rica m.m.

Og dieselbilene har passert i jobbøyemed: VW diesel, japansk pickup diesel. (Ingen elbiler.)

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det dobbelt opp med kjøring, sånn bokstavlig talt. En kort tur i saltslapset på E18, E16 og 168 med bilen full av alpintutstyr. Men da vi kom hjem oppdaget jeg at mobilen lå igjen i skianlegget, så da ble det en ny tur for å hente den

Forfun

Legg inn av Forfun »

En uke uten telefon hadde jo ikke vært å forakte.
Ingen kjøring i dag, bare sykling. Men i går fikk jeg en skikkelig fin runde. Noen timer på småveier opp og ned fjelloverganger. En time lenger å kjøre, men verdt det.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Det er straks horisontalen. Og så på med trakter'n kl. 8. Der blir Evergood. Og kjøring av bensinbil med converterautomat.

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag

Blir kjøring i dag, sånn ca 30 minutter totalt. Da blir det forhåpentligvis enda varmere når sommeren kommer.

Someone

Legg inn av Someone »

Kjøring tur-retur Asker-Holmenkollen med barna. Hjem ble det litt nødproviantering av sultne barn i form av pølser på en bensinstasjon

Ribba

Legg inn av Ribba »

Eneste bilrelaterte som skjedde i dag var at jeg måtte måke bilene fram.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»