God søndag

Svar
Someone

Re: God søndag

Legg inn av Someone »

Her ble det primært kjørt på fv51 og E16 i dag. Men på tross av at det gikk tregt pga alle rundkjøringene ved veiarbeidet ved Sollihøgda bruke jeg mindre tid enn jeg pleier på en søndag. Virket som det både var mindre folk og ingen eller få direkte sinker, så frem til Hønefoss gikk trafikken i stort sett over fartsgrensen

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble kjøring på skumle småveier i kveld. Skumle fordi noen av svingene plutselig er isbelagt.

Holdt meg allikevel på veien, praise the lord.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Ble kjøring til ett fjellområde, brukte 20% av batteriet på under 3 mil kjøring. Konkluderte med at bilen fungerte fint som brøytebil, tidvis mye snø som gikk over taket på bilen.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Grå morgen, her må nok både traktes Friele og skjæres rugbrød

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag....venter forgjeves på våren

Blir 30 minutter på veien i dag, til og fra trening

Spent på kjøreforholdene

Someone

Legg inn av Someone »

Litt småkjøring, men også både tog og buss-for-tog, endte det opp med i dag

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

PS.
Jeg kjørte to bensinbiler idag. Blir så lite kjøring at jeg må legge inn kjøring så det ikke ruster helt fast

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!
Blir nok litt Fuglen-trakting her. Samt sport på tv. (Darts)
Rolig dag. Ingen kjøring. MEN nå får det snart bli sommerdekk og litt fritidskjøring. (Ingen planer om påskefjell, så da kan jo sommerdekk stå på.)

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Noen som vet om norske nettsider eller butikker som selger klassiske bilkort?


Bilde

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

God Søndag folkens. Det blir en tur ut i dag, og skiskyting på tv. Snøen har kommet tilbake. :D

SUV

Legg inn av SUV »

rosmebraad skrev: søn mar 26, 2023 10:24 am God søndag!
Blir nok litt Fuglen-trakting her. Samt sport på tv. (Darts)
Rolig dag. Ingen kjøring. MEN nå får det snart bli sommerdekk og litt fritidskjøring. (Ingen planer om påskefjell, så da kan jo sommerdekk stå på.)
Her er et morsomt dart-klipp fra Brødrene Dahl:



Siden jeg daglig kjører på snø og is så lar jeg nok vinterdekkene stå på litt til og bytter en gang etter påske når føret er bedre. Senest igår var jeg ute og kjørte i snøvær og i innkjørselen er det et 5-10 cm tykt lag med is. Og skiløypene hindrer meg fortsatt i å dra ut i skauen og hente ved (skulle greit kommet meg frem der, men neppe så populært blant enkelte med planker under beina).

Bare 9 dager siden jeg kjørte i dyp kram snø som gikk nesten til midten av hjulet der det ikke var brøytet, og hvor selve brøytekanten jeg måtte gjennom var enda dypere.

Someone

Legg inn av Someone »

Null bilkjøring, med ble både tog og båt. Sistnevnte på Norges mest trafikkerte strekning

burkar

Legg inn av burkar »

Someone skrev: man mar 27, 2023 8:25 am Null bilkjøring, med ble både tog og båt. Sistnevnte på Norges mest trafikkerte strekning
Hva er Norges mest trafikkerte? Moss-Horten?

Someone

Legg inn av Someone »

burkar skrev: man mar 27, 2023 12:28 pm
Someone skrev: man mar 27, 2023 8:25 am Null bilkjøring, med ble både tog og båt. Sistnevnte på Norges mest trafikkerte strekning
Hva er Norges mest trafikkerte? Moss-Horten?
Jeg sa ikke det var en bilferge ;)

Men Aker Brygge-Nesodden har flest passasjerer

burkar

Legg inn av burkar »

Someone skrev: man mar 27, 2023 1:06 pm
burkar skrev: man mar 27, 2023 12:28 pm
Someone skrev: man mar 27, 2023 8:25 am Null bilkjøring, med ble både tog og båt. Sistnevnte på Norges mest trafikkerte strekning
Hva er Norges mest trafikkerte? Moss-Horten?
Jeg sa ikke det var en bilferge ;)

Men Aker Brygge-Nesodden har flest passasjerer
Tjaaa - har de det? Tror ikke forskjellen er allverden. Prøvde å finne tall, og fant (fra 2018) at Nesoddbåtene transporterte 2.8 millioner og Bastø Fosen 3.6 millioner.

https://www.norled.no/nyheter/forste-ne ... ombygging/
https://www.torghatten.no/vare-selskap/sjo/basto-fosen/

Someone

Legg inn av Someone »

ah, trodde Nesodden fraktet flere. Men sjekket ikke :p

Men er vel størst av de bilfrie

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble bilkjøring til og fra trening i går.

Havnet selvsagt bak to søndagskjørere, ikke overraskende kjørte begge Toyota 😩

Fordelen med at det gikk sakte var jo at det tok et par millisekunder å blåse forbi dem.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!
Sol og et par hengere i sikte.
Ingen kjøring.
Kanskje trakting senere.

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag

Kjøring til trening i aften, deretter vaske en altfor møkkete bil

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

SirJames skrev: søn apr 02, 2023 2:11 pm God søndag

Kjøring til trening i aften, deretter vaske en altfor møkkete bil
Jeg har ambisjoner om 2x bilvask til uken
Da bare med middel og avspyling i selvvask. (40 kr) Fikk en 'proff' polering i våres. (Tips: gamle matte plastlykter blir nærmest som nye ved riktig prosedyre.) Ser bra ut. Aldri maskin/børstevask.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Min bil har stått stille i dag. Til gjengjeld har den tilbakelagt 1420 km fra og med tirsdag til og med fredag.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Bilen står på Gardermoen. Kjørt noen mil i en vanlig syden leiebil. Fremdeles ikke kjøtt fort nok til 5 eller 6 gir. Med egen bil hadde veiene her vært underholdende. Men med passasjerer blir det sakte.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det E16 og Fv51 til Beitostølen. Uten kø, da det virker som veldig mange dro oppover lørdag

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Someone skrev: man apr 03, 2023 8:27 am Her ble det E16 og Fv51 til Beitostølen. Uten kø, da det virker som veldig mange dro oppover lørdag
Jeg kjørte sydover på E16 på fredag ettermiddag. Trafikken nordover gikk sakte hele veien fra Sundvollen til rundkjøringen der RV 7 tar av fra E16.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

God søndag!

Kverning og trakting av Langøra og Fjellbrent, fint vær, påskefrokostbrunsjformiddsgsmat, bensinbilkjøring.
(Og jobb)

SirJames

Legg inn av SirJames »

God søndag.

Bilen fikk luftet seg i relativt høye hastigheter i går, så i dag får den fortjent hvile. Akkurat som meg.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Litt oppdatering på kvelden:
Fikk inn knappe tre timer med dieselbil. 4x4, piggdekk og fyøte 50l diesel til 16,79. Dog uten cola og hengerfeste. (Sorry, SUV.)

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Veldig fint over Valdresflye i dag. Men også veldig mye folk og biler, så det gikk ikke så fort.

SUV

Legg inn av SUV »

rosmebraad skrev: søn apr 09, 2023 7:10 pm Litt oppdatering på kvelden:
Fikk inn knappe tre timer med dieselbil. 4x4, piggdekk og fyøte 50l diesel til 16,79. Dog uten cola og hengerfeste. (Sorry, SUV.)
Diesel til 16,79 var da voldsomt billig, hvor var det? Skal kjøre 300 km med henger på mandag og fyller gjerne godt over 100 liter underveis et sted om jeg kommer til et sted med den prisen og ikke har fylt opp enda.

Kjørte bare ca 3 km på søndag, men stort sett med henger. Fin trening i å snu med henger på ei båtrampe hvor noen nok vil mene det er litt trangt. Har hvertfall aldri sett noen har snudd der med bil og henter uten å koble fra selv om det går fint å snu der med 5,3m bil og 6m henger.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

SUV skrev: man apr 10, 2023 2:27 am
rosmebraad skrev: søn apr 09, 2023 7:10 pm Litt oppdatering på kvelden:
Fikk inn knappe tre timer med dieselbil. 4x4, piggdekk og fyøte 50l diesel til 16,79. Dog uten cola og hengerfeste. (Sorry, SUV.)
Diesel til 16,79 var da voldsomt billig, hvor var det? Skal kjøre 300 km med henger på mandag og fyller gjerne godt over 100 liter underveis et sted om jeg kommer til et sted med den prisen og ikke har fylt opp enda.

Kjørte bare ca 3 km på søndag, men stort sett med henger. Fin trening i å snu med henger på ei båtrampe hvor noen nok vil mene det er litt trangt. Har hvertfall aldri sett noen har snudd der med bil og henter uten å koble fra selv om det går fint å snu der med 5,3m bil og 6m henger.
Det var på vestlandet...... mem som i bensinpristråden under Aktuelt var det over 23 kr noen hundre meter bortenfor, så prisene hopper jo vilt og usammenhengende.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»