Det var ikke noe problem. Trafikken gikk så sakte at det bare var å presse seg innSUV skrev: ↑søn mai 22, 2022 8:07 pm
Men problemet oppstår jo når du da skal utpå E16 igjen og det ikke er noen luker i den endeløse køen av Oslo-folk på vei hjem som du selv var i. Og dukker det opp luke i den retningen så er det stor sannsynlighet for at det kommer noe trafikk i motsatt retning akkurat da. Å komme seg til venstre ut på tett trafikkert vei kan være en tålmodighetsprøve.
God søndag
Re: God søndag
Her ble det totalt 5 km kjøring i dag. En bomtur til Plantasjen, så kom ikke hjem med annet enn en tomatplante og en rosmarin
Ingen kjøring på meg i dag, men jeg fikk med meg 2260 km fra og med forrige søndag til og med fredag.
120 km kjøring på meg i dag. Overhodet ikke kvalitetstid, da jeg befant meg i en Toyota Corolla.
I dag ble det en fin kjøredag rundt omkring i Østfold. Flere fine kjøreveier, og noe skiftende med både sol og regnbyger.
Her rygget jeg bilen ut av garasjen, også kjørte den inn igjen etterpå. Og det var alt av bilkjøring på meg i dag. Man var langt mer givende med en god løpetur i Marka
Fant en ny vei hjem fra flyplassen i dag. Akkurat som jeg liker den, når asfalten er ny på den morsomste delen er det bare å nyte. Litt kontrast fra leid corolla til egen bil. 16 dager siden registrering, og jeg har kjørt under 50 mil.
Ikke noe spennende kjøring denne søndagen, kun E18 Kragerø - Bærum og følge trafikken. Det positive: Kona/fartsalarmen satt i en annen bil. Det negative: Trafikken og veien. For økonominerden:Fiesta 1.0/100 hk bensin brukte 0,5 l/mil. C43 AMG 3.0/367 hk bensin brukte 0,79l/mil med noe tyngre gassfot og litt høyre snittfart. AMG'n fikk ikke full tank før parkering da prisen for 98-oktan ved hjemkomst var over kr 28,- pr. liter.
Det begynner å bli ville priser. Da prisene først bykset opp var diesel klart dyrere enn bensin, nå er vi tilbake til motsatt tilfelle. Akkurat nå koster bensin 2,40 mer enn diesel på min nærmeste stasjon.
-
- Innlegg: 845
God søndag!
To traktinger Kjeldsberg.
Og én bensinfylling.
Hva med de prisene? Stasjonene sier de har loten margin, mem likevel har det hoppet mellom 21 og 28 kr her de siste dagene. Hvem er det som tjener/taper på alle disse prishoppene?
Godt over tusenlappen å fylle på en kompaktbil nå.
To traktinger Kjeldsberg.
Og én bensinfylling.
Hva med de prisene? Stasjonene sier de har loten margin, mem likevel har det hoppet mellom 21 og 28 kr her de siste dagene. Hvem er det som tjener/taper på alle disse prishoppene?
Godt over tusenlappen å fylle på en kompaktbil nå.
-
- Innlegg: 845
Man kan vel bare teoretisere...... F-150 og diverse Chevy Van kan jo ha 130-160l tank. Da blir det fort 3-4000 kr for en dugande fylling på 28 kr.
-
- Innlegg: 845
.... og for å ta den:
(Vel minnende om at man prøver å ikke diskuterr politikk offentlig:)
Imponerende stille fra Vedum mens bensinprisene skyter oppover!
(Vel minnende om at man prøver å ikke diskuterr politikk offentlig:)
Imponerende stille fra Vedum mens bensinprisene skyter oppover!
Klarte å tømme batteriet i går. Nesten nok til å få litt rekkeviddeangst. Egentlig ingen grunn til engstelse, brukte halve batteriet opp til 1000 meters høyde, så antok at det holdt ned igjen. Med kajakk på taket og sykkel på sykkelstativ gikk det litt strøm. Strever fremdeles med å forstå det fantastiske med elbil. Ja, den akselerer raskt, og går på skinner. Men smil per mil er gamlebilen bedre. Veldig skuffet over det. Blir en tur i dag. Usikker på hvor lang.
Ja, det er vel enda ikke laget en elbil som er å regnes som skikkelig morsom. Teknologien er rett og slett ikke der pr i dag.Forfun skrev: ↑man jun 06, 2022 11:35 am Klarte å tømme batteriet i går. Nesten nok til å få litt rekkeviddeangst. Egentlig ingen grunn til engstelse, brukte halve batteriet opp til 1000 meters høyde, så antok at det holdt ned igjen. Med kajakk på taket og sykkel på sykkelstativ gikk det litt strøm. Strever fremdeles med å forstå det fantastiske med elbil. Ja, den akselerer raskt, og går på skinner. Men smil per mil er gamlebilen bedre. Veldig skuffet over det. Blir en tur i dag. Usikker på hvor lang.
Fant for øvrig ut at det er ved 90 km BMW'en indikerer at den er på "reservetanken".
Fin tur i dag. Bergen Sande over Gaularfjellet. Middag i Balestrand . Vestover langs Sognefjorden og ferge Lavik- Oppedal og hjem igjen.
Et skår i gleden var Laserkontroll i 80 sone ved Høyanger ble tatt i 92, så det kostet meg 3.700. Den unge damen som vinket meg inn var så blid og hyggelig at det nesten var verdt pengene.
Et skår i gleden var Laserkontroll i 80 sone ved Høyanger ble tatt i 92, så det kostet meg 3.700. Den unge damen som vinket meg inn var så blid og hyggelig at det nesten var verdt pengene.
Med krigstyper om køfare i avisene fryktet jeg det verste for min kveldsferd på E18 gjennom Agder og Vestfold og Telemark. Men det var faktisk ikke antydning til kø, bare jevn og tett trafikk.
Volvoen ruslet og gikk på adaptiv cruise, stille fra baksetet - egentlig en en mye mer behagelig tur enn forventet
Volvoen ruslet og gikk på adaptiv cruise, stille fra baksetet - egentlig en en mye mer behagelig tur enn forventet
Ja, E18 gjennom det nordlige Vestfold og innover mot den vestlige Akershus gikk også kurrant i går tidlig ettermiddag.burkar skrev: ↑man jun 06, 2022 10:27 pm Med krigstyper om køfare i avisene fryktet jeg det verste for min kveldsferd på E18 gjennom Agder og Vestfold og Telemark. Men det var faktisk ikke antydning til kø, bare jevn og tett trafikk.
Volvoen ruslet og gikk på adaptiv cruise, stille fra baksetet - egentlig en en mye mer behagelig tur enn forventet
Ditto inn til Oslo på kvelden for å bidra med litt bompengemidler til Fornebubanen
Jeg slapp unna prikker, så jeg står fortsatt med null. Hvis jeg hadde hatt 6 prikker, hadde jeg tatt det veldig rolig. Første fartsbot på 15 år, så hvis jeg fordeler det på kjørte km, blir det lommerusk.Iseran2770 skrev: ↑tir jun 07, 2022 11:51 amGreit å vite at det ikke koster mer, det er akkurat i det området (90-95) jeg med mine 6 prikker ligger.
Min siste 3 prikker kostet 10.800.
Nå som du har en del mil bak rattet på bilen - hva er positivt og hva er du ikke så fornøyd med?Iseran2770 skrev: ↑søn mai 22, 2022 9:57 pm Ingen kjøring på meg i dag, men jeg fikk med meg 2260 km fra og med forrige søndag til og med fredag.
Kjøreegenskapene er jeg godt fornøyd med. Ikke supersportslig, men en grei kombinasjon mellom litt kjøreglede og litt komfort. Noen vil selvsagt tvile på at en såpass liten bil uten alt for mye støydemping og 235/35-19 hjul overhodet kan være komfortabel. Men jeg er ikke bortskjemt på den fronten. Jeg har også utstyr som jeg aldri har hatt tidligere og det kan jo være litt stas.nometalhorse skrev: ↑tir jun 07, 2022 4:57 pm Nå som du har en del mil bak rattet på bilen - hva er positivt og hva er du ikke så fornøyd med?
Touch skjerm med uendelig mange menyer har fungert mye bedre enn jeg fryktet. Mange knapper på rattet, men de dekker nærmest kun to funksjoner. De til venstre gjelder cruise control og de til høyre nærmest kun hva man ønsker å ha i skjermen rett foran fører og utseende på det.
Svakheten er ustabil elektronikk (eller kanskje heller programvare). En del ting slutter å fungere, som lyd i radio eller tilkobler media og en del feilmeldinger som dukker opp. Etter en eller flere kortere eller lengre stopp fungerer alt igjen.
Har en kompis som har Golf R 7,5, og den er også veldig komfortabel med 19". VW har definitivt prioritert at bilen også skal være komfortabel.Iseran2770 skrev: ↑lør jun 11, 2022 10:42 pm Kjøreegenskapene er jeg godt fornøyd med. Ikke supersportslig, men en grei kombinasjon mellom litt kjøreglede og litt komfort. Noen vil selvsagt tvile på at en såpass liten bil uten alt for mye støydemping og 235/35-19 hjul overhodet kan være komfortabel. Men jeg er ikke bortskjemt på den fronten. Jeg har også utstyr som jeg aldri har hatt tidligere og det kan jo være litt stas.
Takk for oppdatering. Jeg skal bytte bil, og denne står på kortlisten sammen med en M240i. Støydemping og komfort er jeg overhodet ikke redd for. Spesielt på støy er det meste bedre enn dagens bil. Det er vel håp om oppdateringer på sw med tiden.Iseran2770 skrev: ↑lør jun 11, 2022 10:42 pmKjøreegenskapene er jeg godt fornøyd med. Ikke supersportslig, men en grei kombinasjon mellom litt kjøreglede og litt komfort. Noen vil selvsagt tvile på at en såpass liten bil uten alt for mye støydemping og 235/35-19 hjul overhodet kan være komfortabel. Men jeg er ikke bortskjemt på den fronten. Jeg har også utstyr som jeg aldri har hatt tidligere og det kan jo være litt stas.nometalhorse skrev: ↑tir jun 07, 2022 4:57 pm Nå som du har en del mil bak rattet på bilen - hva er positivt og hva er du ikke så fornøyd med?
Touch skjerm med uendelig mange menyer har fungert mye bedre enn jeg fryktet. Mange knapper på rattet, men de dekker nærmest kun to funksjoner. De til venstre gjelder cruise control og de til høyre nærmest kun hva man ønsker å ha i skjermen rett foran fører og utseende på det.
Svakheten er ustabil elektronikk (eller kanskje heller programvare). En del ting slutter å fungere, som lyd i radio eller tilkobler media og en del feilmeldinger som dukker opp. Etter en eller flere kortere eller lengre stopp fungerer alt igjen.
Hvilke andre biler har du på kortlisten? Men det høres ut som du tenker å bytte ned?nometalhorse skrev: ↑søn jun 12, 2022 12:39 am Jeg skal bytte bil, og denne står på kortlisten sammen med en M240i. Støydemping og komfort er jeg overhodet ikke redd for. Spesielt på støy er det meste bedre enn dagens bil. Det er vel håp om oppdateringer på sw med tiden.
Det stemmer, og det er ikke så mange på listen. Sett litt på i4 M50, og Taycan CT, men begge er større enn jeg har behov for. En mulighet er en "ventepølse" når dagens bil er solgt.Ribba skrev: ↑søn jun 12, 2022 3:18 amHvilke andre biler har du på kortlisten? Men det høres ut som du tenker å bytte ned?nometalhorse skrev: ↑søn jun 12, 2022 12:39 am Jeg skal bytte bil, og denne står på kortlisten sammen med en M240i. Støydemping og komfort er jeg overhodet ikke redd for. Spesielt på støy er det meste bedre enn dagens bil. Det er vel håp om oppdateringer på sw med tiden.
En tur ut til Lier på E18 for fotballcup, dog ble hjemturen lagt via Fv282 etter Kjellstad da det var en glimrende anledning å stoppe på Lierkroa for en softis
Inn til Oslo på E18, for å bidra litt med bompenger. Samt ganske mye til de som driver parkering på Tjuvholmen...
Fikk en fjellovergang i dag også. På dagtid her det alt for mye trafikk, så egentlig bare transport i vakker natur. Etter kl 18 er trafikken veldig behagelig. Brukte 40% av batteriet. Litt kortere enn en halv tank bensin som vel er 50 mil. Bilen er komfortabel og går styggfort på en veldig udramatisk måte. Målet med turen var en skitur som vanlig i juni. Men kjørte mer bare fordi jeg kunne.
Ble ingen lang tur i dag, men kjørte 71 mil tidligere i uka for å overlevere Polo til junior. Må innrømme at turen ble langt mer behagelig enn hva jeg hadde fryktet på forhånd, en helt ok bil.
Her ble det en tur til Øvrevoll galoppbane i Bærum i går sammen med sønnen. Cars & Coffee arrangert av Norsk Sportsvognklubb. Flott vær og mye fint og variert å se på. Som vanlig størst utvalg av Porsche og Corvette, men mye annet også. Bl.a. tok han her turen, han har vært der noen ganger med en GT40 og denne: https://www.tv2.no/a/11449601/
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute