SirJames skrev: ↑søn okt 16, 2022 2:27 pm
I dette griseværet forblir jeg under pleddet. Har uansett tapt kampen mot søndagskjørere for mange år siden, og det ble ikke noe bedre etter inntoget av radiobiler med så sterk rekkeviddeangst at "gass"pedalen nesten ikke blir brukt..
Jeg spaserte idag (får det var inn til Middag og Kjeldsberg etterpå.) Forbausende mye trafikk!
De sjeldne rundene jeg hadde på E6 ved Oslo i sommer viste at alle elbiler jeg så fulgte trafikken
Selv. 1. gen Nissan Leaf.
Spesielt om man har en bil med 400-600 km på papiret er det oveehodet ingen grunn til sinke/søndagskjøring, misforstått tull. Kjøreskoler finnes, for bilførere i alle aldre.
Forresten en 'gjestkronikk' i BT om sinkene,,, jeg drister meg til enda en copy paste:
""""""""Køyr til sides, då. Treigas!
Kva tenkjer du eigentleg på, du som passar på å ikkje sleppa andre bilar forbi deg?
Brit Aksnes
Brit Aksnes
Skribent, kulturarbeidar og programskapar
ILLUSTRASJON: TORD TORPE
Publisert
Publisert
I går 08:08
153 kommentarer
Eg veit sjølvsagt at eg ikkje er åleine om å klikka av treige bilar framfor meg, men no står det svart på kvitt: Ei ny undersøking viser at folk som køyrer under fartsgrensa irriterer andre bilistar så mykje at det blir farleg.
Og sidan eg ofte er heime i bygda, har eg ikkje hatt få turar over Kvamskogen der rattet må overlatast til min mindre irritable mann. Men for ein siger! Han er i mindretal!
Heile 65 prosent irriterer seg over «søndagskøyrarar» eller «saktekøyrarar».
Eg eeeeelskar at NTB brukar desse uttrykka. At dei blir heva til eit konkret problem, ikkje berre flytande fenomen i ein høgfrustrert hjerne.
For me utgjer majoriteten, me to tredjedelar som lir av road rage.
LES OGSÅ
– Sinker i trafikken skaper farlige situasjoner
Google translate vil at dette skal heite «vegraseri» på norsk, og det burde sjølvsagt finnast eit dekkande uttrykk på morsmålet. Men akkurat dette uttrykket føler eg tek ansvaret vekk frå hovudsyndaren og over på ein ganske uskuldig tilretteleggjar, nemleg vegen.
Det er jo treigassjåførane eg rasar over!
Er det nokon stor grunn til at du heller vil sakka ned dei bak deg enn å sleppa dei forbi, spør gjestekommentator Brit Aksnes. FOTO: SILJE KATRINE ROBINSON (ARKIV)
Diverre var eg så dum at eg gjekk inn i eit kommentarfelt i samband med denne nyheitssaka. Eg tenkte vel at eg skulle få endå meir medvind, no når skuldnarane var framme i lyset.
Det viser seg at treigasane ikkje er redde for å irettesetja majoriteten, verken i form av fart eller ord. Ikkje visste eg at det var mogeleg å opparbeida seg road rage utan å sitta bak rattet.
Eg har ikkje sett verre linjer dregne i forsvar for treigaskøyring! Den moralske peikefingeren er minst like irriterande i skriftleg utgåve.
LES OGSÅ
Brit Aksnes: – Korleis kan bysykkelen vera så genial og elsparkesykkel så til dei grader det motsette?
Ein kan meina kva ein vil om køyreforhold og fartsgrenser og kven som skal styra kva, men skal ein ikkje først og fremst ta omsyn til trafikksikkerheit? Særleg når det viser seg at farlege situasjonar og forbikøyringar oppstår på ekte?
Er det nokon stor grunn til at du heller vil sakka ned dei bak deg enn å sleppa dei forbi?
Eg veit kva det er. Det er den verste eigenskapen eg nesten kan koma på. Ein av dei farlegaste – nemleg fortreffelegheit.
Ei heilag overtyding om at det du gjer er rett, og at alle bak deg bør følgja ditt fortreffelege eksempel.
Men du tek så intenst feil, skjønar du. Og heile 65 prosent klikkar av at du insisterer på å køyra ti kilometer i timen under fartsgrensa, fordi du synst at det er riktig fart. Helst på ein veg der det ikkje er råd å køyra forbi. Og når det endeleg går an å gassa på, ja då synst treigasane òg at det er på tide å halda fartsgrensa.
Det er ikkje alle plassar på Vestlandet det er lett å køyre forbi. Det utnyttar treigasane. FOTO: PETRONELLE HALVORSEN (ARKIV)
LES OGSÅ
Brit Aksnes: «Midtlivskrisa avblåst»
For då har dei i si fortreffelegheit bestemt at heeeeer er det trygt å køyra fort, så då bestemmer dei at det kan dei bak også få lov til.
Og så er det ned igjen i 72 km i timen, for det kan jo umooooooogeleg vera trygt å køyra i 80 her! Det veit jo du best, du som ikkje eingong pleier køyra på denne vegen.
Pluss at med dagens straumprisar så er det klart at den gamle Nissan Leaf-en må ikkje køyrast for fort. Det blir kostbart.
Det betyr uansett ikkje at du slepp folk forbi, fordi?
Ja, gudane må veta! «Då er det den som irriterer seg som har eit problem», skriv ein snusfornuftig, fortreffeleg, sjølvkontrollert treigas.
Med denne innstillinga har alle eit problem. Både dei hissige fartsbøllene, dei som likar å lunta over asfalten og dei erfarne som vil fort fram. Er ikkje det ganske innlysande? At det skapar farlege situasjonar når dei fortreffelege skal bestemma tempo og rytme på vegen?
Nei, då, her skal me som irriterer oss på sinnemeistringskurs, heller enn at sinkene berre køyrer til sides i dei uendeleg mange utkøyringslommene og busstoppa som med jamne mellomrom dukkar opp.
LES OGSÅ
Brit Aksnes: «Jobb å leva av, ikkje for»
Det finst heldigvis fornuft i kommentarfeltet:
«Det er en vesentlig oppgave og plikt i henhold til Vegtrafikkloven å unngå å bidra til å skape farlige situasjoner, som f.eks. ved å kjøre uforholdsmessig sakte og dermed være til hinder for andre».
Kunne ikkje me sett opp skilt om å sleppa folk forbi? Gjerne på engelsk, og helst tysk, sidan dei verste treigasane trass alt er tyske bubilturistar.
Men ikkje skuld på turistane, og eg snakkar heller ikkje om lastebilsjåførar. Dette er hovudsakeleg mynta på deg, privatbilisten. Du som meiner du veit best:
FLØTT DEG! Du skapar farlege situasjonar.
Eg kjenner eg kokar, litt som når eg ligg bak den Nissan Leaf-en opp bakken forbi Naf-en på Kvamskogen.
Og nei, ein skal ikkje blinka med langlysa eller bruka bilhornet i tide og utide. Men når søndagssjåførane er så utidige der dei leikar fartsoppdragarar, så synst eg faktisk det er heilt greitt.
Berre synd dei uaffisert og indignert fnyser seg sakte vidare mens dei veit best.""""