Hvor mange ukrainere bør vi ta inn ?

Svar
Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1731

Re: Hvor mange ukrainere bør vi ta inn ?

Legg inn av JauKaninen »

ehall skrev: fre mar 10, 2023 8:10 pm
Problemet er at dere tror masseinnvandring er fremtiden, jo flere innvandrere i forholde til færre nordmenn, og dere blir så glade.
Tøv.

Grunnen til "masseinnvandringen" er altså krig.
Jeg er imot krigen jeg, men når krigen først kom til Europa så får man gjøre det beste ut av det tenker jeg.

Den krigen her er håndtert til nær perfeksjon, først og fremst av Ukraina. Men også av vesten. Dette inkluderer hvordan man har håndtert flyktningene av det jeg har lest og sett.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

kytec skrev: fre mar 10, 2023 8:39 pm
ehall skrev: fre mar 10, 2023 8:28 pm
Corvus skrev: fre mar 10, 2023 8:16 pm

Nå må man huske på at det er stor forskjell på innvandring fra Ukraina, og innvandring fra land som Afghanistan og også Syria. Må innrømme at jeg ser ikke problemer med innvandring fra Ukraina i det hele tatt.
Det er selvfølgelig mye bedre med migrasjon fra europeiske land enn andre, problemet når det er et så stort antall er at vi vet ikke konsekvensene før om kanskje 20 år. Og da er det for sent og om ikke alt har gått slik man håper.
Jeg ser for meg at det fort kan etablere seg en ukrainsk mafia i Norge, håper ikke det selvsagt.
Med hensyn til kriminalitet så vi hvordan det gikk med alle fra Balkan som kom hit og til Sverige. Sikker på at de samme sa at det ikke skulle bli noen problem med dem heller.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7832

Legg inn av Big George »

Ikke samme sak men....


19:57 Shearer trekker seg fra BBC-sending etter at Lineker ble fjernet Fredag ettermiddag ble det kjent at den tidligere engelske landslagsspilleren Gary Lineker ikke skal lede BBC-programmet «Match of The Day» inntil videre.
Årsaken er at Lineker gikk ut på Twitter med krass kritikk mot varslede grep i den britiske asylpolitikken. Lineker sammenlignet da språket i forslaget med retorikken fra Tyskland i 1930-årene.

I «Match of The Day» oppsummerer Lineker dagens spilte kamper i den engelske toppfotballen sammen med et par eksperter. Like etter at det ble kjent at Lineker ikke skal være programleder inntil videre, gjorde Ian Wright det klart at han ikke blir med på lørdagens sending.

Senere fredag kveld ble det også kjent Alan Shearer, mannen med flest mål i Premier League, har gitt beskjed til BBC om at han ikke vil være med på lørdagens program.

Fotballekspertene Micah Richards og Jermaine Jenas skulle ikke være med på lørdagens sending, men de skriver også begge på Twitter at de ville sagt nei til å være med på programmet på grunn av situasjonen rundt Lineker.

BBC gikk ut med avgjørelsen om å fjerne Lineker fra skjermen i en egen uttalelse fredag. Der skrev de blant annet:

– Linekers nylige aktivitet i sosiale medier er et brudd på våre retningslinjer.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

JauKaninen skrev: fre mar 10, 2023 9:27 pm
ehall skrev: fre mar 10, 2023 8:10 pm
Problemet er at dere tror masseinnvandring er fremtiden, jo flere innvandrere i forholde til færre nordmenn, og dere blir så glade.
Tøv.

Grunnen til "masseinnvandringen" er altså krig.
Jeg er imot krigen jeg, men når krigen først kom til Europa så får man gjøre det beste ut av det tenker jeg.

Den krigen her er håndtert til nær perfeksjon, først og fremst av Ukraina. Men også av vesten. Dette inkluderer hvordan man har håndtert flyktningene av det jeg har lest og sett.
Hvilke grunn er uvesentlig. Vi skal gi beskyttelse til de flyktninger som trenger det. Men hele poenget med asyl er at de skal kunne returnere om mulig, hvis ikke er det faktisk masseinnvandring. Vet du ikke hvor mange som har kommet? Er ikke bare noen få.

Problemet med hele debatten er at den er uærlig. Man påstår at de kommer for asyl når det egentlig er migranter. Da burde heller de si rett ut at de vil ha tusenvis av nye borgere i Norge fra Ukraina, ikke gjemme seg under falsk flagg. Da kunne vi hatt en reell debatt om faktiske meninger, og ikke med skjult agenda.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Big George skrev: fre mar 10, 2023 9:46 pm – Linekers nylige aktivitet i sosiale medier er et brudd på våre retningslinjer.
Blir litt som Sofie Elise, er man ansatt i en tv kanal må man følge dennes retningslinjer. Eller får de finne seg en annen jobb.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7832

Legg inn av Big George »

Sophie Elises og Gary Linekers sak er vesentlig forskjellig.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Corvus skrev: fre mar 10, 2023 8:45 pm
ehall skrev: fre mar 10, 2023 8:28 pm
Corvus skrev: fre mar 10, 2023 8:16 pm

Nå må man huske på at det er stor forskjell på innvandring fra Ukraina, og innvandring fra land som Afghanistan og også Syria. Må innrømme at jeg ser ikke problemer med innvandring fra Ukraina i det hele tatt.
Det er selvfølgelig mye bedre med migrasjon fra europeiske land enn andre, problemet når det er et så stort antall er at vi vet ikke konsekvensene før om kanskje 20 år. Og da er det for sent og om ikke alt har gått slik man håper.
Ukrainere har mye av den samme kulturen og religionen som oss nordmenn så de vil integreres smertefritt og bli ressurser. No worries.
Jeg tror ukrainere og russere har mye mer til felles både i kultur og religion enn det ukrainere og nordmenn har.

Men hvis nå ukrainske flyktninger integreres smertefritt her i Norge og i Europa ellers og de blir her, hva vil konsekvensene av det blir for Ukraina?

Det vil bety en demografisk katastrofe for Ukraina. Siden 1991 har Ukrainas befolkning minket fra 52 millioner til antatt 43 millioner før krigen, og i disse 43 millioner er medregnet Krim og utbryterrepublikkene i Donbas.

Nå skal åtte millioner ukrainere ha flyktet fra Ukraina, minst en million av dem skal ha havnet i Russland, enten frivillig eller under tvang.

Nitti prosent av de ukrainske flyktningene skal være kvinner og barn. Alle må forstå hva det vil bety for Ukraina, dersom flere millioner unge kvinner forsvinner til utlandet og aldri vender tilbake. Det vil bety et demografisk sammenbrudd.

Hvis Ukraina vinner krigen, bør egentlig alle her i Vesten oppmuntre ukrainske kvinner og barn til å dra hjem for å sikre Ukrainas fremtid.

I Russland skal det være et stort overskudd på unge kvinner. Dersom nå Russland vinner krigen og tar hele Ukraina, kan man få en situasjon med et Russland med stort kvinneoveskudd og et Ukraina med stort manneoverskudd, da kan alle motsetninger mellom russere og ukrainere bilegges raskere enn noen tror og fred og forsoning komme fort.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7832

Legg inn av Big George »

"da kan alle motsetninger mellom russere og ukrainere bilegges raskere enn noen tror og fred og forsoning komme for" skrev Karatel

Da har du nok en veldig forskjellig oppfatning enn mange andre.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6692

Legg inn av Karatel »

Big George skrev: fre mar 10, 2023 11:14 pm "da kan alle motsetninger mellom russere og ukrainere bilegges raskere enn noen tror og fred og forsoning komme for" skrev Karatel

Da har du nok en veldig forskjellig oppfatning enn mange andre.
Det har du sikkert rett i, men dette er en helt hypotetisk situasjon som hverken du eller jeg eller noe andre vet noe om.

Men dersom nå Russland vinner krigen og tar hele Ukraina, og det oppstår en situasjon med flere millioner enslige elskovssyke unge russiske kvinner og flere millioner enslige elskovssyke unge ukrainske menn, tror du ikke det da vil være mulighet for naturen er sterkere enn alle motsetninger og alt fiendtskap?

Pernille

Legg inn av Pernille »

JauKaninen skrev: fre mar 10, 2023 6:18 pm
Pernille skrev: fre mar 10, 2023 5:36 pm
Men da antar jeg du mener at det samme også skal gjelde for folk fra Midtøsten og Afrika? Hvis ikke, hvordan vil du argumentere for at ukrainere skal få permanent opphold mens folk fra Syria eller Libya ikke får det? De blir jo også sendt på norsk-kurs og etterutdanning og vil mest sannsynlig heller ikke reise hjem frivillig.

Hvis du tenker at vi skal skille på hva som er nærområde eller ikke så vil det isåfall kreve et helt nytt asyllovverk som neppe vil være på plass på denne siden av vårt århundre. Ett av grunnprinsippene i asylretten er at man skal ha rett til å søke asyl uavhengig av hvor man befinner seg i verden.
Når de først har kommet hit så har de selvsagt samme rettigheter som ukrainere. Jeg mener systemet skal være slik at man får hjelp i hovedsak i land i nærområdene eller nærmeste mulige land. At alle skal flykte til Europa hver gang det er krig eller krise et sted i verden er uansett ikke noen levedyktig modell i det lange løp.
Nettopp, men da legger du samtidig opp til at alle som påberoper seg asyl i Norge og Europa i praksis vil få permanent opphold. Det er jo en ærlig sak og forsåvidt ikke noe galt i det, men da åpner du opp for en massiv innvandring som ingen ende vil ta og en fortsettelse av den kyniske menneskesmuglingen som foregår ved Europas yttergrenser -- for nærområdene er som regel det nest siste stedet migrantene ønsker å reise til.

Under migrantkrisen i 2015 så var det nok ganske mange som lot sympatien og følsene løpe løpsk og dermed mistet alle hemninger. Ikke minst Angela Merkel. Det er kanskje noe av det som skjer nå også, bare med et litt motsatt fortegn.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7832

Legg inn av Big George »

Det ble registrert 134 nye asylsøkere fra Ukraina torsdag. Til sammen har UDI mottatt 617 asylsøknader fra ukrainere den siste uken.

Tirsdag og onsdag ble det registrert henholdsvis 76 og 103 nye søknader om asyl fra ukrainske borgere.

Siden begynnelsen av 2022 har 43.470 ukrainere søkt asyl i Norge. Blant dem er 19.964 kvinner, 9.909 menn og 13.597 barn.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Karatel skrev: fre mar 10, 2023 10:45 pm
Corvus skrev: fre mar 10, 2023 8:45 pm
ehall skrev: fre mar 10, 2023 8:28 pm
Dersom nå Russland vinner krigen og tar hele Ukraina, kan man få en situasjon med et Russland med stort kvinneoveskudd og et Ukraina med stort manneoverskudd, da kan alle motsetninger mellom russere og ukrainere bilegges raskere enn noen tror og fred og forsoning komme fort.
ser man det, er inne og legger inn et godt ord for putin her også.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7832

Legg inn av Big George »

2000 ukrainske kjæledyr til Norge Nesten 2000 kjæledyr fra Ukraina har ankommet Norge etter krigens utbrudd. Det viser tall Mattilsynet har gitt NRK.
965 av dyrene er hunder og 920 er katter.

– Det kommer nå omtrent 15 dyr per uke. Det har ikke blitt avdekket noen alvorlige sykdommer hos noen av disse, opplyser Mattilsynet i en e-post.

I 2022 fikk Mattilsynet 45 millioner kroner ekstra for å dekke utgifter knyttet til dyrene

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Det er jo ganske merkelig. Om du tar med et dyr over grensen blir den avvist tvert, eventuelt avlivet, om man ikke har papirer i orden. For da er det veldig farlig. Norske myndigheter i et nøtteskall.

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

ehall skrev: ons apr 12, 2023 9:36 pm Det er jo ganske merkelig. Om du tar med et dyr over grensen blir den avvist tvert, eventuelt avlivet, om man ikke har papirer i orden. For da er det veldig farlig. Norske myndigheter i et nøtteskall.
Jævla god sammenligning. Det er myndighetene i et nøtteskall. Man går faktisk lei deres måte å handle /reagere på. Plutselig "fri flyt" med alskens befengte baselusker.........

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Kan flyktningestrømmen fra øst til vest, være en del av Putins plan? En Satans disippel, som sender sine egne soldater i døden, for å oppnå resultater av sitt eget gale sinn? Nåtidens Hitler. Vi må ikke vike en tomme for noen av mannens forslag. Putin må enten gå fra makten, eller utslettes.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7832

Legg inn av Big George »

Hvis tyskerne tok imot million syrere etter ønske fra tyske industri-herrer (de trenger det antallet pga eldrebølgen) for å holde produksjonen på samme nivå

tilsvarer det 62500 i vårt lille land med 5 millioner innbyggere.

Så kommer ukrainerne på toppen av det.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1731

Legg inn av JauKaninen »

Big George skrev: ons apr 12, 2023 6:32 pm 2000 ukrainske kjæledyr til Norge Nesten 2000 kjæledyr fra Ukraina har ankommet Norge etter krigens utbrudd. Det viser tall Mattilsynet har gitt NRK.
965 av dyrene er hunder og 920 er katter.

– Det kommer nå omtrent 15 dyr per uke. Det har ikke blitt avdekket noen alvorlige sykdommer hos noen av disse, opplyser Mattilsynet i en e-post.

I 2022 fikk Mattilsynet 45 millioner kroner ekstra for å dekke utgifter knyttet til dyrene
Fint, såfremt det lar seg gjøre bør man selvsagt ikke ta fra mennesker på flukt noe av det kjæreste de har igjen.

Japemperor
Innlegg: 4

Legg inn av Japemperor »

Nå synes jeg vi har tatt inn nok ser ikke at Moldova, og Romania tar inn flyktninger.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Slipp dem da for faen meg inn! De ønsker å integreres og å jobbe. Veldig mange av de har også utdannelse.

Pernille

Legg inn av Pernille »

LANISTA skrev: man jul 17, 2023 6:23 pm Slipp dem da for faen meg inn! De ønsker å integreres og å jobbe. Veldig mange av de har også utdannelse.
Det er da ikke derfor vi gir dem opphold. Husk også at Ukraina er Europas mest korrupte land og kommer det for mange så får vi en rekke andre problemer å hanskes med.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Pernille skrev: man jul 17, 2023 6:32 pm
LANISTA skrev: man jul 17, 2023 6:23 pm Slipp dem da for faen meg inn! De ønsker å integreres og å jobbe. Veldig mange av de har også utdannelse.
Det er da ikke derfor vi gir dem opphold. Husk også at Ukraina er Europas mest korrupte land og kommer det for mange så får vi en rekke andre problemer å hanskes med.
Det tror jeg ikke. Tror ikke korrupsjon ligger i folkesjela, den ligger i kulturen og eliten.
Vet at vi ikke tar de inn fordi de enklere kan integreres, men det skader vel heller ikke.
Dette er den verste krigen vi har hatt på dette kontinentet på snart 80 år.
Det brenner nå. Så lenge det brenner får vi åpne dørene og så får vi heller tenke langsiktig når flammene har gitt seg. Den tiden er ikke enda. Nå må vi bare hjelpe. Ettertiden vil dømme oss. Og denne krigen her? Den vil huskes lenge.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

LANISTA skrev: man jul 17, 2023 6:23 pm Slipp dem da for faen meg inn! De ønsker å integreres og å jobbe. Veldig mange av de har også utdannelse.
Nja.... De aller fleste ukrainere har vel mest lyst til å bo i Ukraina.

Pernille

Legg inn av Pernille »

LANISTA skrev: man jul 17, 2023 6:39 pm Det tror jeg ikke. Tror ikke korrupsjon ligger i folkesjela, den ligger i kulturen og eliten.
Vet at vi ikke tar de inn fordi de enklere kan integreres, men det skader vel heller ikke.
Dette er den verste krigen vi har hatt på dette kontinentet på snart 80 år.
Det brenner nå. Så lenge det brenner får vi åpne dørene og så får vi heller tenke langsiktig når flammene har gitt seg. Den tiden er ikke enda. Nå må vi bare hjelpe. Ettertiden vil dømme oss. Og denne krigen her? Den vil huskes lenge.
Tro kan dere heller gjøre i kirken. :) For 40 år siden var det heller ingen i Frankrike som trodde at det ville gå så ille som det gjør i dag.

Kultur er noe av det verste som er å bli kvitt. Det er noe som gjerne sitter i flere generasjoner, og å ikke tenke langsiktig er noe av det absolutt dummeste vi kan gjøre, spesielt når det kommer til noe så irreversibelt som med innvandring.

Japemperor
Innlegg: 4

Legg inn av Japemperor »

Vi har tatt inn nok nå Moldova, og Romania burde tatt inn mange flere

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1731

Legg inn av JauKaninen »

Alle ukrainerne jeg har vært borti har hatt helt smertefri overgang til Norge.. Eneste problemene er det norsk byråkrati som står for ved at folk ikke får lov til å bruke ferdighetene sine før de har fullført en bunke med kurs og studier om ting de allerede kan..

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2477

Legg inn av BrannLFC »

Det blir litt som IS-konene. Nå er det Azov-konene. Skumle greier.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1731

Legg inn av JauKaninen »

BrannLFC skrev: søn jul 23, 2023 10:20 pm Det blir litt som IS-konene. Nå er det Azov-konene. Skumle greier.
Blir vel ikke som det i det hele tatt.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3106

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: søn jul 23, 2023 10:20 pm Det blir litt som IS-konene. Nå er det Azov-konene. Skumle greier.
Herregud for noe rør.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2477

Legg inn av BrannLFC »

MacanT skrev: man aug 14, 2023 7:16 pm
BrannLFC skrev: søn jul 23, 2023 10:20 pm Det blir litt som IS-konene. Nå er det Azov-konene. Skumle greier.
Herregud for noe rør.
Og fellsnevneren er at USA støtter både IS og Azov i deres proxy mot Russland og Russlands venner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»