Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
FranciscoM

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av FranciscoM »

peraleks skrev: ons okt 05, 2022 10:11 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 4:06 pm
Lew_Ashby skrev: ons okt 05, 2022 3:55 pm Ser ESPN påpeker det ifm sammenligning mellom Ronaldo og Haaland sitt scoringssnitt i starten av en sesong., Dette var i det hele tatt en latterlig scoringssesong fra Ronaldo:

https://www.transfermarkt.com/cristiano ... rainer_id=
Ganske sprøtt at den eneste som kan sammenlignes med Haaland er en 29 år gammel Ronaldo i det som må sies å være hans beste sesong noensinne.
Bare at 14/15-sesongen er et stykke unna å være CR's beste sesong noensinne.
Ser at flere Madrid-fans på nettet er uenig med deg der. Hvilken sesong er hans beste?

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Lew_Ashby skrev: ons okt 05, 2022 3:55 pm Ser ESPN påpeker det ifm sammenligning mellom Ronaldo og Haaland sitt scoringssnitt i starten av en sesong., Dette var i det hele tatt en latterlig scoringssesong fra Ronaldo:

https://www.transfermarkt.com/cristiano ... rainer_id=
Ronaldo med målpoeng hvert 55. minutt den sesongen, Haaland på hvert 43. minutt etter kveldens omgang.

Men alle vet at Kirkevold er bedre.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:14 pm

Ser at flere Madrid-fans på nettet er uenig med deg der. Hvilken sesong er hans beste?
14/15 når det gjelder antall mål (som denne statistikken handler om). 61 mål scoret han det året.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Sulfat skrev: ons okt 05, 2022 10:16 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:14 pm

Ser at flere Madrid-fans på nettet er uenig med deg der. Hvilken sesong er hans beste?
14/15 når det gjelder antall mål (som denne statistikken handler om). 61 mål scoret han det året.
Nå kommer peraleks og tar deg

Potensiell

Legg inn av Potensiell »

Kjipt at ikke MC setter innpå Oscar Bob når de har vunnet. Da kunne man fortsatt å ha sett på dette....

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


peraleks

Legg inn av peraleks »

FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:14 pm
peraleks skrev: ons okt 05, 2022 10:11 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 4:06 pm

Ganske sprøtt at den eneste som kan sammenlignes med Haaland er en 29 år gammel Ronaldo i det som må sies å være hans beste sesong noensinne.
Bare at 14/15-sesongen er et stykke unna å være CR's beste sesong noensinne.
Ser at flere Madrid-fans på nettet er uenig med deg der. Hvilken sesong er hans beste?
Hvor er de uenig med meg?
Eneste grunnen jeg ser at noen kan mene det er fordi han scoret noe sinnsvakt med mål i serien(48 mål på 35 kamper).
14/15-sesongen startet veldig bra for CR og RM før det dabbet av veldig rundt jul og man endte opp med å vinne null og niks det året.

Isolert sett hadde jeg satt opp hans 3 siste sesonger i United som bedre.
I Real Madrid så blir det nok enhver sesong opp til 14/15 bedre, han gikk gradvis noe ned for hvert år, men scoret til gjengjeld langt viktigere mål i både 15/16, 16/17 og 17/18 enn det han gjorde i 14/15-sesongen.
I det hele tatt de 3 siste sesongene hans der i klubben, hadde aldri vunnet Champions League 3 ganger på rad uten fyren, scoret noe vanvittig med mål i hver eneste utslagsrunde.

smash

Legg inn av smash »

Hvis man ser på antall mål (poeng) pr ballberøring, tror jeg ingen er i nærheten av det Haaland har levert hittil i sesongen.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Bra referering hos the Guardian...... :lol:

Goal! Manchester City 1-0 Copenhagen (Guess Who, 7)
Cancelo’s ball to the edge of the box and blam! He scores. Yes, him. Pep Guardiola laughs out loud as it goes in.
:
Goal! Manchester City 2-0 Copenhagen (You Know Who, 32)
This time, Grabara can’t hold off the danger. Gomez smashes in a shot, and the ball bounces to Him, and he taps in.
:
Goal! Manchester City 3-0 Copenhagen (Not Him, Khocholava OG, 40)
Gomez again shoots from the edge of the box, and via two deflections, the second off Khocholava, it goes in. If it hadn’t then Haaland was there to knock in.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:47 pm
Det er så mange sinnsyke statistikker på Haaland allerede. Glemmer av og til at han er født i 2000, og at det er først om noen år han når sin peak som idrettsutøver. Hvor skal dette ende? Nesten litt kjedelig hvis han sletter alle rekorden før han fyller 30 :shock:

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

FantasySwede skrev: ons okt 05, 2022 10:52 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:47 pm
Det er så mange sinnsyke statistikker på Haaland allerede. Glemmer av og til at han er født i 2000, og at det er først om noen år han når sin peak som idrettsutøver. Hvor skal dette ende? Nesten litt kjedelig hvis han sletter alle rekorden før han fyller 30 :shock:
Så lenge rekordene inkluderer rekorder som "antall mål i en EM- og/eller VM-finale" har jeg ingen problemer med at han gjør det før han fyller 30 8-)

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:54 pm
FantasySwede skrev: ons okt 05, 2022 10:52 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:47 pm
Det er så mange sinnsyke statistikker på Haaland allerede. Glemmer av og til at han er født i 2000, og at det er først om noen år han når sin peak som idrettsutøver. Hvor skal dette ende? Nesten litt kjedelig hvis han sletter alle rekorden før han fyller 30 :shock:
Så lenge rekordene inkluderer rekorder som "antall mål i en EM- og/eller VM-finale" har jeg ingen problemer med at han gjør det før han fyller 30 8-)
Haha! La oss nå inderlig håpe at han en dag sletter rekordene i EM/VM også ja. Det får bli med drømmen akkurat nå. Men alt kan jo skje. Ingen som trodde en norsk spiller skulle levere på dette nivået. I alle fall ikke i min levetid.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:54 pm
FantasySwede skrev: ons okt 05, 2022 10:52 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:47 pm
Det er så mange sinnsyke statistikker på Haaland allerede. Glemmer av og til at han er født i 2000, og at det er først om noen år han når sin peak som idrettsutøver. Hvor skal dette ende? Nesten litt kjedelig hvis han sletter alle rekorden før han fyller 30 :shock:
Så lenge rekordene inkluderer rekorder som "antall mål i en EM- og/eller VM-finale" har jeg ingen problemer med at han gjør det før han fyller 30 8-)
Han kan bli engelsk landslagsspiller før han er 30 å slå disse rekordene :?:

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

FantasySwede skrev: ons okt 05, 2022 10:56 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:54 pm
FantasySwede skrev: ons okt 05, 2022 10:52 pm

Det er så mange sinnsyke statistikker på Haaland allerede. Glemmer av og til at han er født i 2000, og at det er først om noen år han når sin peak som idrettsutøver. Hvor skal dette ende? Nesten litt kjedelig hvis han sletter alle rekorden før han fyller 30 :shock:
Så lenge rekordene inkluderer rekorder som "antall mål i en EM- og/eller VM-finale" har jeg ingen problemer med at han gjør det før han fyller 30 8-)
Haha! La oss nå inderlig håpe at han en dag sletter rekordene i EM/VM også ja. Det får bli med drømmen akkurat nå. Men alt kan jo skje. Ingen som trodde en norsk spiller skulle levere på dette nivået. I alle fall ikke i min levetid.
Nei, det er surrealistisk. Hvem hadde trodd det for noen år siden da vi stilte med Maars Johnsen og Søderlund på topp, og vi tok av pga at førstnevnte scorte et tosifret antall mål for en middels klubb i Nederland?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

seriemester2013 skrev: ons okt 05, 2022 10:58 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:54 pm
FantasySwede skrev: ons okt 05, 2022 10:52 pm

Det er så mange sinnsyke statistikker på Haaland allerede. Glemmer av og til at han er født i 2000, og at det er først om noen år han når sin peak som idrettsutøver. Hvor skal dette ende? Nesten litt kjedelig hvis han sletter alle rekorden før han fyller 30 :shock:
Så lenge rekordene inkluderer rekorder som "antall mål i en EM- og/eller VM-finale" har jeg ingen problemer med at han gjør det før han fyller 30 8-)
Han kan bli engelsk landslagsspiller før han er 30 å slå disse rekordene :?:
Tror han har større sjanse for å vinne noe med Norge enn England for å være ærlig.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:59 pm
FantasySwede skrev: ons okt 05, 2022 10:56 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:54 pm

Så lenge rekordene inkluderer rekorder som "antall mål i en EM- og/eller VM-finale" har jeg ingen problemer med at han gjør det før han fyller 30 8-)
Haha! La oss nå inderlig håpe at han en dag sletter rekordene i EM/VM også ja. Det får bli med drømmen akkurat nå. Men alt kan jo skje. Ingen som trodde en norsk spiller skulle levere på dette nivået. I alle fall ikke i min levetid.
Nei, det er surrealistisk. Hvem hadde trodd det for noen år siden da vi stilte med Maars Johnsen og Søderlund på topp, og vi tok av pga at førstnevnte scorte et tosifret antall mål for en middels klubb i Nederland?
Bjørn Maars Johnsen, Ola Kamara og Adama Diomande. Gode spillere på sitt nivå, men det er ganske deilig at Haaland har tatt over. Dagene med Markus Henriksen som falsk nier i avgjørende playoff-kamper er også over. :D

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 11:00 pm
seriemester2013 skrev: ons okt 05, 2022 10:58 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:54 pm

Så lenge rekordene inkluderer rekorder som "antall mål i en EM- og/eller VM-finale" har jeg ingen problemer med at han gjør det før han fyller 30 8-)
Han kan bli engelsk landslagsspiller før han er 30 å slå disse rekordene :?:
Tror han har større sjanse for å vinne noe med Norge enn England for å være ærlig.
Jeg også, men klarte ikke dy meg.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

FantasySwede skrev: ons okt 05, 2022 11:01 pm
FranciscoM skrev: ons okt 05, 2022 10:59 pm
FantasySwede skrev: ons okt 05, 2022 10:56 pm

Haha! La oss nå inderlig håpe at han en dag sletter rekordene i EM/VM også ja. Det får bli med drømmen akkurat nå. Men alt kan jo skje. Ingen som trodde en norsk spiller skulle levere på dette nivået. I alle fall ikke i min levetid.
Nei, det er surrealistisk. Hvem hadde trodd det for noen år siden da vi stilte med Maars Johnsen og Søderlund på topp, og vi tok av pga at førstnevnte scorte et tosifret antall mål for en middels klubb i Nederland?
Bjørn Maars Johnsen, Ola Kamara og Adama Diomanda. Gode spillere på sitt nivå, men det er ganske deilig at Haaland har tatt over. Dagene med Markus Henriksen som falsk nier i avgjørende playoff-kamper er også over. :D
Hehe, må si at tidene har forandret seg. Kom det et mål fra en norsk spiss i utlandet sprettet vi champagnen og konkluderte med at vi hadde en spiss på toppnivå. At Henriksen gikk spille som falsk nier etter noen mål i Nederland sier mye om nivået på spissene på den tiden.

startelver

Legg inn av startelver »

Får sett kampen i opptak.
Eller rettere sagt en omgang med Braut.

Det ryktes at Braut var litt forbanna i garderoben når han hørte han ikke fikk lov til å score hat-trick av Pep.

Til gjengjeld lovet Pep at han skal få lov til å score 5 mål mot Southampton til helgen.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

startelver skrev: ons okt 05, 2022 11:45 pm Får sett kampen i opptak.
Eller rettere sagt en omgang med Braut.

Det ryktes at Braut var litt forbanna i garderoben når han hørte han ikke fikk lov til å score hat-trick av Pep.

Til gjengjeld lovet Pep at han skal få lov til å score 5 mål mot Southampton til helgen.
Braut Haaland blir aldri fornøyd. Ikke mange spillere med to mål som rister på hodet når de går til pause. Han var nok klar over at han ikke skulle spille så mye mer enn 45 min, og han var nok keen på en ny ball i samlingen sin. Alltid sulten etter flere mål.

startelver

Legg inn av startelver »

Det ene praktskuddet på keeper hadde fortjent en bedre skjebne.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Crynix skrev: ons okt 05, 2022 10:16 pm
Lew_Ashby skrev: ons okt 05, 2022 3:55 pm Ser ESPN påpeker det ifm sammenligning mellom Ronaldo og Haaland sitt scoringssnitt i starten av en sesong., Dette var i det hele tatt en latterlig scoringssesong fra Ronaldo:

https://www.transfermarkt.com/cristiano ... rainer_id=
Ronaldo med målpoeng hvert 55. minutt den sesongen, Haaland på hvert 43. minutt etter kveldens omgang.

Men alle vet at Kirkevold er bedre.
Jeg aner meg selv som en relativt middels kompetent sofafotballekspert.

Men selv en som meg ser at det ikke er fysikken som er Haalands store styrke. Det er fotballintelligensen og avslutningsteknikken som gjør han til en superspiss.

De fleste av målene han scorer kommer som et resultat av en ekstrem evne til å lese spillet, forutse forsvarernes bevegelser, smartness i bevegelsene og ikke minst en vanvittig avslutningsteknikk.

Men når man sper på alt dette med nesten to meter lynkjapp og massiv muskelmasse så blir det et latterlig mesterverk av en fotballspiller.

Men de som virker å tro at Haaland bare er fart og muskler, de burde fratas tilgang til Internett. For de driter seg ut hver gang de knastrer i vei på et tastatur.
Sist redigert av PapaSmurf den ons okt 05, 2022 11:54 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »


TWU

Legg inn av TWU »

startelver skrev: ons okt 05, 2022 11:51 pm Det ene praktskuddet på keeper hadde fortjent en bedre skjebne.
Like skremmende hvordan han gikk opp på headingen litt før. Kanskje ikke så velplassert avslutning, men han viser at han er i ferd med å mestre den delen av spillet for fullt også. Kanskje ikke Citys foretrukne spillestil å pumpe baller inn i feltet, men fy pokker hvor det kan hjelpe på landslagsnivå

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

startelver skrev: ons okt 05, 2022 11:53 pm
Trodde en stund de hadde klipt sammen gamle lydklipp av Braut. Spot on på aksent, stemme, ordbruk (ehh..jahh).

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

PapaSmurf skrev: ons okt 05, 2022 11:52 pm
Crynix skrev: ons okt 05, 2022 10:16 pm
Lew_Ashby skrev: ons okt 05, 2022 3:55 pm Ser ESPN påpeker det ifm sammenligning mellom Ronaldo og Haaland sitt scoringssnitt i starten av en sesong., Dette var i det hele tatt en latterlig scoringssesong fra Ronaldo:

https://www.transfermarkt.com/cristiano ... rainer_id=
Ronaldo med målpoeng hvert 55. minutt den sesongen, Haaland på hvert 43. minutt etter kveldens omgang.

Men alle vet at Kirkevold er bedre.
Jeg aner meg selv som en relativt middels kompetent sofafotballekspert.

Men selv en som meg ser at det ikke er fysikken som er Haalands store styrke. Det er fotballintelligensen og avslutningsteknikken som gjør han til en superspiss.

De fleste av målene han scorer kommer som et resultat av en ekstrem evne til å lese spillet, forutse forsvarernes bevegelser, smartness i bevegelsene og ikke minst en vanvittig avslutningsteknikk.

Men når man sper på alt dette med nesten to meter lynkjapp og massiv muskelmasse så blir det et latterlig mesterverk av en fotballspiller.

Men de som virker å tro at Haaland bare er fart og muskler, de burde fratas tilgang til Internett. For de driter seg ut hver gang de knastrer i vei på et tastatur.
Ja! Erling Braut Haaland har hatt den perfekte utviklingen egentlig. Når han var guttespiller så var han liten av vekst, og da måtte han være smart for å score mål på de største gutta. Han spilte jo også konsekvent med gutter som var eldre enn ham. Han får mye igjen for de kvalitetene nå, og fotballsmartnessen kombinert med rå fysikk og akselerasjon gjør han umulig å håndtere i boksen. Braut Haaland er en komplett spiss. Helt umulig for meg å forstå at verdens beste spiss kommer fra Jæren.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FantasySwede skrev: tor okt 06, 2022 12:04 am
PapaSmurf skrev: ons okt 05, 2022 11:52 pm
Crynix skrev: ons okt 05, 2022 10:16 pm

Ronaldo med målpoeng hvert 55. minutt den sesongen, Haaland på hvert 43. minutt etter kveldens omgang.

Men alle vet at Kirkevold er bedre.
Jeg aner meg selv som en relativt middels kompetent sofafotballekspert.

Men selv en som meg ser at det ikke er fysikken som er Haalands store styrke. Det er fotballintelligensen og avslutningsteknikken som gjør han til en superspiss.

De fleste av målene han scorer kommer som et resultat av en ekstrem evne til å lese spillet, forutse forsvarernes bevegelser, smartness i bevegelsene og ikke minst en vanvittig avslutningsteknikk.

Men når man sper på alt dette med nesten to meter lynkjapp og massiv muskelmasse så blir det et latterlig mesterverk av en fotballspiller.

Men de som virker å tro at Haaland bare er fart og muskler, de burde fratas tilgang til Internett. For de driter seg ut hver gang de knastrer i vei på et tastatur.
Ja! Erling Braut Haaland har hatt den perfekte utviklingen egentlig. Når han var guttespiller så var han liten av vekst, og da måtte han være smart for å score mål på de største gutta. Han spilte jo også konsekvent med gutter som var eldre enn ham. Han får mye igjen for de kvalitetene nå, og fotballsmartnessen kombinert med rå fysikk og akselerasjon gjør han umulig å håndtere i boksen. Braut Haaland er en komplett spiss. Helt umulig for meg å forstå at verdens beste spiss kommer fra Jæren.
Det viser bare at alt er mulig. Nå gjelder det bare at Norge får frem en klassekeeper, en stoppergigant og et par kantspillere som evner å fore Haaland med baller fra siden så lukter det store landslagsopplevelser.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Brauten så ikke helt fornøyd ut når han ble bytta ut

Champis

Legg inn av Champis »

Moist skrev: ons okt 05, 2022 9:35 pm
Korgutt skrev: ons okt 05, 2022 9:28 pm
Sulfat skrev: ons okt 05, 2022 9:24 pm Med mål etter bare 6 minutter, oppgraderer jeg fra forventer til forlanger. Også høyner jeg til 4 mål.
Ha! Nå får gutten virkelig kjenne på presset.
Har du ikke skjønt det? Han bryr seg ikke døyten om forventningspresset fra utsiden. Jeg tar utgangspunkt i mitt ståsted. Har jeg forventninger til noe samme hva det måtte være så blir jeg skuffet når forventninger ikke blir innfridd. Og det kan man ikke bli dersom han går av banen med dette ene målet han har hittil eller om han skulle doble det.
Tror det blir vanskelig med den hat tricken nå ja

Og det ble det!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»