Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
Hodor

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av Hodor »

.
Sist redigert av Hodor den lør apr 29, 2023 2:08 am, redigert 1 gang totalt.

Hodor

Legg inn av Hodor »

.

Hodor

Legg inn av Hodor »

peraleks skrev: lør apr 29, 2023 1:03 am
Pushback skrev: lør apr 29, 2023 12:29 am
peraleks skrev: fre apr 28, 2023 11:00 pm

Med all respekt, jeg kan ikke forstå hvilken verden Haaland ærlig talt er en bedre fotballspiller enn Mbappe, Vini og Neymar.
Kan virkelig ikke forstå at det går an å sidestille Neymar med Haaland pdd. Men det blir jo et definisjonsspørsmål hva man mener med «bedre fotballspiller».

Jeg tviler ikke på at Prime Zlatan kan gjøre ting med en klinkekule som Haaland ikke kan. Men ville heller hatt Haaland på mitt lag, lett

At Haaland setter et mye mer positivt preg på en kamp for sitt lag, enn det Neymar gjør, må jo være rimelig åpenbart

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hodor skrev: lør apr 29, 2023 2:05 am
peraleks skrev: lør apr 29, 2023 1:03 am
Pushback skrev: lør apr 29, 2023 12:29 am

Med all respekt, jeg kan ikke forstå hvilken verden Haaland ærlig talt er en bedre fotballspiller enn Mbappe, Vini og Neymar.
Kan virkelig ikke forstå at det går an å sidestille Neymar med Haaland pdd. Men det blir jo et definisjonsspørsmål hva man mener med «bedre fotballspiller».

Jeg tviler ikke på at Prime Zlatan kan gjøre ting med en klinkekule som Haaland ikke kan. Men ville heller hatt Haaland på mitt lag, lett

At Haaland setter et mye mer positivt preg på en kamp for sitt lag, enn det Neymar gjør, må jo være rimelig åpenbart
Tja, Zlatan på sitt beste var en ganske vanvittig spiller, dette i tillegg i en lang rekke med klubber.
Samtidig for enkelte trenere en vanskelig type å forholde seg til.

Usikker på det siste du nevner der og egentlig også usikker på om i det hele tatt stemmer, han var godt likt både i Barcelona og på nåværende tidspunkt i både PSG og Brasil.

Hodor

Legg inn av Hodor »

peraleks skrev: lør apr 29, 2023 2:21 am
Hodor skrev: lør apr 29, 2023 2:05 am
peraleks skrev: lør apr 29, 2023 1:03 am

Med all respekt, jeg kan ikke forstå hvilken verden Haaland ærlig talt er en bedre fotballspiller enn Mbappe, Vini og Neymar.
Kan virkelig ikke forstå at det går an å sidestille Neymar med Haaland pdd. Men det blir jo et definisjonsspørsmål hva man mener med «bedre fotballspiller».

Jeg tviler ikke på at Prime Zlatan kan gjøre ting med en klinkekule som Haaland ikke kan. Men ville heller hatt Haaland på mitt lag, lett

At Haaland setter et mye mer positivt preg på en kamp for sitt lag, enn det Neymar gjør, må jo være rimelig åpenbart
Tja, Zlatan på sitt beste var en ganske vanvittig spiller, dette i tillegg i en lang rekke med klubber.
Samtidig for enkelte trenere en vanskelig type å forholde seg til.

Usikker på det siste du nevner der og egentlig også usikker på om i det hele tatt stemmer, han var godt likt både i Barcelona og på nåværende tidspunkt i både PSG og Brasil.
Godt likt? Er da åpenbart at jeg ikke snakker om hvem som er godt likt. Men om hvem som setter preg på kampen og har størst påvirkning på hvem som faktisk vinner. Som fotballspiller ville jeg som sagt heller hatt Haaland på mitt lag, enn Neymar eller Zlatan

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

En merkelig diskusjon.

Hva som gjør en god fotballspiller er jo helt avhengig av spillerens rolle.

Hvis jeg var en klubbdirektør som hadde ubegrenset meg penger og var ute etter en offensiv midtbanespiller ville jeg valgt De Bruyne foran Haaland. Men Haaland er jo ikke midtbanespiller, han er en 9’er. Hans jobb er å sette ballen i mål og der er det ingen i verden som er bedre.

Se på Van Dijk den sesongen Liverpool vant serien. En helt enorm sesong, verdens klart beste forsvarsspiller. Men skal man trekke han for at han ikke gikk på lange dribleraid? Selvsagt ikke. Hans jobb er primært å stanse andre i å score mål. Derfor må hans kvalitet som fotballspiller ses opp mot rollen han har. Slik man også må gjøre med Vincius Junior og De Bruyne.

Jeg er helt sikker på at om man hadde spurt 100 topptrenere hvilken spiller de helst ville hatt på sitt lag ville den store majoriteten svart Haaland. En naturlig målscorer med den evnen han har til alltid å være sulten og å få ballen i nota er en ekstremt sjelden egenskap. Det vil langt oftere komme en ny Vinicius Junior eller en De Bruyne enn en Haaland.
Sist redigert av PapaSmurf den lør apr 29, 2023 3:03 am, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: lør apr 29, 2023 2:56 am Dette med hva som gjør en god fotballspiller er jo helt avhengig av spillerens rolle.

Hvis jeg var en klubbdirektør som hadde ubegrenset meg penger og var ute etter en offensiv midtbanespiller ville jeg valgt De Bruyne foran Haaland. Men Haaland er jo ikke midtbanespiller, han er en 9’er. Hans jobb er å sette ballen i mål og der er det ingen i verden som er bedre.
Fullstendig meningsløst å sammenligne f.eks. De Bruyne med Haaland og bruke ting som er en del av De Bruynes rolle men som ikke er en del av Haalands rolle som et reelt argument mot Haaland. Blir litt for agenda av de som gjør det.

Hodor

Legg inn av Hodor »

PapaSmurf skrev: lør apr 29, 2023 2:56 am Dette med hva som gjør en god fotballspiller er jo helt avhengig av spillerens rolle.

Hvis jeg var en klubbdirektør som hadde ubegrenset meg penger og var ute etter en offensiv midtbanespiller ville jeg valgt De Bruyne foran Haaland. Men Haaland er jo ikke midtbanespiller, han er en 9’er. Hans jobb er å sette ballen i mål og der er det ingen i verden som er bedre.
Så må man jo legge til at Braut har en helt vill «presens» også. De ti andre på laget får mer tid og rom med ball når motstander først og fremst er opptatt av Haaland

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hodor skrev: lør apr 29, 2023 3:02 am
PapaSmurf skrev: lør apr 29, 2023 2:56 am Dette med hva som gjør en god fotballspiller er jo helt avhengig av spillerens rolle.

Hvis jeg var en klubbdirektør som hadde ubegrenset meg penger og var ute etter en offensiv midtbanespiller ville jeg valgt De Bruyne foran Haaland. Men Haaland er jo ikke midtbanespiller, han er en 9’er. Hans jobb er å sette ballen i mål og der er det ingen i verden som er bedre.
Så må man jo legge til at Braut har en helt vill «presens» også. De ti andre på laget får mer tid og rom med ball når motstander først og fremst er opptatt av Haaland
Selvsagt. For en trener er det gull verdt å ha en spiller som binder opp 2-3 mann. Det skaper langt hyggeligere arbeidsforhold for medspillerne.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hodor skrev: lør apr 29, 2023 2:35 am
peraleks skrev: lør apr 29, 2023 2:21 am
Hodor skrev: lør apr 29, 2023 2:05 am

Kan virkelig ikke forstå at det går an å sidestille Neymar med Haaland pdd. Men det blir jo et definisjonsspørsmål hva man mener med «bedre fotballspiller».

Jeg tviler ikke på at Prime Zlatan kan gjøre ting med en klinkekule som Haaland ikke kan. Men ville heller hatt Haaland på mitt lag, lett

At Haaland setter et mye mer positivt preg på en kamp for sitt lag, enn det Neymar gjør, må jo være rimelig åpenbart
Tja, Zlatan på sitt beste var en ganske vanvittig spiller, dette i tillegg i en lang rekke med klubber.
Samtidig for enkelte trenere en vanskelig type å forholde seg til.

Usikker på det siste du nevner der og egentlig også usikker på om i det hele tatt stemmer, han var godt likt både i Barcelona og på nåværende tidspunkt i både PSG og Brasil.
Godt likt? Er da åpenbart at jeg ikke snakker om hvem som er godt likt. Men om hvem som setter preg på kampen og har størst påvirkning på hvem som faktisk vinner. Som fotballspiller ville jeg som sagt heller hatt Haaland på mitt lag, enn Neymar eller Zlatan
Men det er jo igjen en påstand som ikke i nærheten av å stemme, det har jo bokstavelig talt regnet titler over henholdsvis både Neymar og Zlatan opp gjennom karrieren. Spesielt Neymar var en vital del av et ekstremt godt Barcelona-lag fra 2013-2017 og var en Messi unna å unngå en Ballon D'Or i den perioden. Zlatan har vel, om jeg ikke husker helt feil, vunnet serien i enhver klubb han har spilt i, med unntak av United og LA Galaxy, godt hjulpet frem av at han har vært en vital målscorer under samtlige av disse gull-sesongene.

Jeg er dog med på at jeg hadde valgt Haaland foran Zlatan, men ellers Neymar foran dem begge.

Champis

Legg inn av Champis »

peraleks skrev: lør apr 29, 2023 1:26 am
Champis skrev: lør apr 29, 2023 1:15 am
peraleks skrev: lør apr 29, 2023 1:03 am

Med all respekt, jeg kan ikke forstå hvilken verden Haaland ærlig talt er en bedre fotballspiller enn Mbappe, Vini og Neymar.
Samtlige av de 3 spillerne der har alt i det som i praksis kan kalles for fullstendig offensiv totalpakke. Nær-teknikk i toppklasse(I særpreg Neymar er sammen med Messi de to mest teknisk begavede spillere jeg noensinne har sett), eksplosivitet, avslutningsegenskaper, evnen til å skape sjanser for medspillere, langskudd, frispark.

Haaland er verdens beste 9'er men han er en klassisk 9'er i den forstand av at han er helt sinnsvakt god til å være på rett sted til rett tid, enormt gode bevegelser i boksen og både forståelse og styrke til å alltid gjøre seg spillbar i boksen. Veldig sammenlignbar med hvordan Lewandowski og Suarez har holdt på.

Han er dog svært avhengig av at laget rundt forer han med nødvendige baller inne i boksen for at det skal bli mål. Dette er igjen også en av grunnene til at jeg i større grad ønsker Mbappe til Madrid enn Haaland(Selv om det hadde vært veldig gøy med en nordmann i klubben).

Jeg har sett for lite av Ødegaard dette året til å ta en helhetlig vurdering på han, men det blir nok mer til neste år når Arsenal skal delta i CL.

Haaland er bedre enn disse (minus Messi) på det absolutt viktigste i fotball - forståelse! Det trumfer både dribleegenskaper, teknikk og fysiske egenskaper isolert sett. Dessuten har jo Haaland ganske ekstreme fysiske egenskaper, i tillegg til at han er langt bedre med ballen er hva folk tror.
Han har helt klart ekstreme fysiske egenskaper, sikkert også bedre med ballen i bena enn hva folk generelt sett tror men han er flere nivåer under de 3 nevnte her. Ellers ikke spesielt enig i forhold til forståelse, der er han egentlig mer lik spesielt Vini og Neymar.

Haaland er undervurdert med ball, så der er mindre forskjell enn som så. Man må også se involveringene i en kontekst, ut fra både hvordan det fysiske aspektet er og ikke minst i forhold til hvilke spillsituasjoner spilleren kommer opp i. Måten Haaland kan kombinere en del av sine egenskaper på, overgår det meste av det disse spillerne gjør.

Neymar og Vinicius er helt klart bak Haaland på forståelse. Med det tekniske reportoaret og tempoet de har, så skulle de utrettet mye mer hvis de hadde hatt bedre forståelse.

Champis

Legg inn av Champis »

Hodor skrev: lør apr 29, 2023 2:05 am
peraleks skrev: lør apr 29, 2023 1:03 am
Pushback skrev: lør apr 29, 2023 12:29 am

Med all respekt, jeg kan ikke forstå hvilken verden Haaland ærlig talt er en bedre fotballspiller enn Mbappe, Vini og Neymar.
Kan virkelig ikke forstå at det går an å sidestille Neymar med Haaland pdd. Men det blir jo et definisjonsspørsmål hva man mener med «bedre fotballspiller».

Jeg tviler ikke på at Prime Zlatan kan gjøre ting med en klinkekule som Haaland ikke kan. Men ville heller hatt Haaland på mitt lag, lett

At Haaland setter et mye mer positivt preg på en kamp for sitt lag, enn det Neymar gjør, må jo være rimelig åpenbart

Ja, og det må jo være hele grunnlaget for å bedømme hvem som er best.

Champis

Legg inn av Champis »

PapaSmurf skrev: lør apr 29, 2023 2:56 am En merkelig diskusjon.

Hva som gjør en god fotballspiller er jo helt avhengig av spillerens rolle.

Hvis jeg var en klubbdirektør som hadde ubegrenset meg penger og var ute etter en offensiv midtbanespiller ville jeg valgt De Bruyne foran Haaland. Men Haaland er jo ikke midtbanespiller, han er en 9’er. Hans jobb er å sette ballen i mål og der er det ingen i verden som er bedre.

Se på Van Dijk den sesongen Liverpool vant serien. En helt enorm sesong, verdens klart beste forsvarsspiller. Men skal man trekke han for at han ikke gikk på lange dribleraid? Selvsagt ikke. Hans jobb er primært å stanse andre i å score mål. Derfor må hans kvalitet som fotballspiller ses opp mot rollen han har. Slik man også må gjøre med Vincius Junior og De Bruyne.

Jeg er helt sikker på at om man hadde spurt 100 topptrenere hvilken spiller de helst ville hatt på sitt lag ville den store majoriteten svart Haaland. En naturlig målscorer med den evnen han har til alltid å være sulten og å få ballen i nota er en ekstremt sjelden egenskap. Det vil langt oftere komme en ny Vinicius Junior eller en De Bruyne enn en Haaland.

Det siste er helt klart et poeng. Det unike med Haaland vil man nok se ekstremt sjeldent. De Bruyne-spillere dukker det opp hele tiden.

startelver

Legg inn av startelver »

Vi kan alle være enige om at Braut er unik og et monster fra Jæren som skremmer vettet av de beste forsvarsspillerne i verden.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Champis skrev: lør apr 29, 2023 11:27 am Neymar og Vinicius er helt klart bak Haaland på forståelse. Med det tekniske reportoaret og tempoet de har, så skulle de utrettet mye mer hvis de hadde hatt bedre forståelse.
Ikke minst hvor rask han er i oppfattelsen når det oppstår muligheter, i en slik grad at forsvarerne ikke rekker å gjøre noe.

Var en situasjon de analyserte i et studio ifjor, høst, og de kom frem til at han var blant de kjappeste i reaksjonsevnen av utespillere i ligaen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg er enig i at kavalkadevideoer med Zlatan og Neymar nok vil skape flere wow-øyeblikk enn Haaland.

For de fleste. Men jeg finner alltid glede i de mer subtile tingene i fotball. For meg er det spinnvilt å se hvordan Haaland beveger seg i boks. Jeg kan ikke huske å ha sett en smartere spiss.

Det å skulle forsvare seg mot en med en slik forståelse, en slik kvikkhet og et slik overblikk må være grusomt. Og viser seg at det nærmest er umulig.
Selv om Haaland scorer mange fra nært hold og mange ikke syns målene er så fine så må man spørre seg hvorfor ikke flere spisser scorer mange slike mål. Det er fordi de ikke er like gode til Haaland til å visualisere situasjonen, ikke har like god timing og ikke har like gode avslutningsegenskaper.

Haaland er en managers drøm. Scorer haugevis av mål, ingen primadonnanykker overfor lagkamerater og alltid sulten på mer.

For meg er han verdens beste fotballspiller. Det er per nå ingen som er like god i sin rolle som Erling.


Så vil jeg legge til at Haaland er 22 år. Da Zlatan var 22 scoret han 13 mål for Ajax, så får vi gjøre opp regnskap når Haaland er 41 og se hvordan tallenes tale er. Haaland har allerede scoret 250 mål i karrieren. Det er fullstendig absurd for en 22 år gammel spiller.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Champis skrev: lør apr 29, 2023 11:27 am
peraleks skrev: lør apr 29, 2023 1:26 am
Champis skrev: lør apr 29, 2023 1:15 am


Haaland er bedre enn disse (minus Messi) på det absolutt viktigste i fotball - forståelse! Det trumfer både dribleegenskaper, teknikk og fysiske egenskaper isolert sett. Dessuten har jo Haaland ganske ekstreme fysiske egenskaper, i tillegg til at han er langt bedre med ballen er hva folk tror.
Han har helt klart ekstreme fysiske egenskaper, sikkert også bedre med ballen i bena enn hva folk generelt sett tror men han er flere nivåer under de 3 nevnte her. Ellers ikke spesielt enig i forhold til forståelse, der er han egentlig mer lik spesielt Vini og Neymar.

Haaland er undervurdert med ball, så der er mindre forskjell enn som så. Man må også se involveringene i en kontekst, ut fra både hvordan det fysiske aspektet er og ikke minst i forhold til hvilke spillsituasjoner spilleren kommer opp i. Måten Haaland kan kombinere en del av sine egenskaper på, overgår det meste av det disse spillerne gjør.

Neymar og Vinicius er helt klart bak Haaland på forståelse. Med det tekniske reportoaret og tempoet de har, så skulle de utrettet mye mer hvis de hadde hatt bedre forståelse.
Haha jezzz, er nok best å heller bare sette en strek her.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Hva er det du reagerer på, @peraleks?

startelver

Legg inn av startelver »

Peraleks er nok mest redd for møtet med City om noen dager.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

FranciscoM skrev: lør apr 29, 2023 3:33 pm Hva er det du reagerer på, @peraleks?
Han tapte diskusjonen. Enkelt og greit.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Jolla skrev: fre apr 28, 2023 6:39 pm
FranciscoM skrev: fre apr 28, 2023 5:53 pm
Jolla skrev: fre apr 28, 2023 5:47 pm Det som taler i Messi sin favør er jo at han er en latterlig mye bedre fotballspiller. Hvis gullballen skal gis til den beste fotballspilleren, eller den som har spilt best dette året så er jo valget temmelig åpenbart.

Jeg synes jo at Kevin de Bruyne er en bedre fotballspiller enn Haaland også.
Hva legger du i "bedre fotballspiller"?
Jeg synes at med ballen i beina så har De Bruyne bedre teknikk, han er kapabel til å gjøre flere ting med den, bevege den mer presist i de fleste soner, og enn så lenge så har han en bedre forståelse for hvordan ballen på best mulig måte kan bevege seg progressivt. Uten ball i laget så synes jeg at De Bruyne beveger seg bedre og er bedre defensivt både i timing og i samarbeid med andre spillere for å vinne tilbake ballen og for å forstå bevegelsesmønsterne til motstander for å komme seg på rett plass til rett tid for å enten avskjære pasningsmuligheter, involvere seg defensivt og komme med de avgjørende taklingene.

Dette er selvfølgelig subjektivt, og dette er min mening - jeg sier ikke at det nødvendigvis er en fasit.
Det var en merkelig sammenligning. Du vurderer hvordan Haaland ville klart seg i De Brunye sin posisjon på banen. Det vet vi jo ikke fordi Haaland ikke spiller i den posisjonen og ikke er det relevant heller. Du burde jo samtidig vurdert hvordan De Bruyne ville klart seg i Haalands posisjon. En slik sammenligning tror jeg Haaland ville kommet best ut av.

Men spørsmålet er jo hvem som er best, dvs gir mest til laget, i den posisjonen man spiller. Det er en grunn til at disse triksemesterne (som jo gjør ting med ballen hverken Messi, De Brunye eller Haaland er i nærheten av) faller helt sammen som fotballspillere. Det er så mye mer enn god sirkusteknikk som gjør en spiller til en verdensklassespiller. Haalands førsteberøring i de tette situasjonene han befinner seg i er vanvittig gode. Det er jo nettopp derfor han skårer så mye. Enten trenger han bare en berøring, eller så er førsteberøringen så god at han gir seg selv en god avslutningsmulighet.

Så å vurdere «god teknikk» dreier seg om så mye mer enn dribleferdigheter.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

peraleks skrev: lør apr 29, 2023 1:03 am
Pushback skrev: lør apr 29, 2023 12:29 am
peraleks skrev: fre apr 28, 2023 11:00 pm

Det er forferdelig synd at Mbappe, Messi og Neymar alle skal spille i den samme klubben i en liga folk knapt ser på.
Ikke fungerer det for fem flate øre for PSG's del og man mister så forferdelig mye kvalitet, samtlige av de 3 der hadde skint som pokker isolert sett.

Er ellers med på listen din, skulle jeg prøvd meg på en topp 5 rangering hadde det sett ut som noe alla dette:

Messi
Mbappe
Vini Jr
Neymar
De Bruyne
Nei, hvis dere med alvor mener at vini og Mbappe, samt Neymar, er bedre spillere enn Haaland så er det galskap. Kane foran Ødegaard? Hmm. Jeg mener det er både undervurdering av de spektakulære ekstremferdighetene til Haaland (han er spiss ikke playmaker, men også det) og ikke en konsekvent vurdering, for hvor er liksom Ødegaard i forhold til flere av disse spillerne?
Med all respekt, jeg kan ikke forstå hvilken verden Haaland ærlig talt er en bedre fotballspiller enn Mbappe, Vini og Neymar.
Samtlige av de 3 spillerne der har alt i det som i praksis kan kalles for fullstendig offensiv totalpakke. Nær-teknikk i toppklasse(I særpreg Neymar er sammen med Messi de to mest teknisk begavede spillere jeg noensinne har sett), eksplosivitet, avslutningsegenskaper, evnen til å skape sjanser for medspillere, langskudd, frispark.

Haaland er verdens beste 9'er men han er en klassisk 9'er i den forstand av at han er helt sinnsvakt god til å være på rett sted til rett tid, enormt gode bevegelser i boksen og både forståelse og styrke til å alltid gjøre seg spillbar i boksen. Veldig sammenlignbar med hvordan Lewandowski og Suarez har holdt på.

Han er dog svært avhengig av at laget rundt forer han med nødvendige baller inne i boksen for at det skal bli mål.
Han har skåret vanvittig mange mål for Molde, Salzburg, Dortmund og nå Man City. Utrolig flaks for ham at disse klubbene hadde klassespillere som kunne fore ham med baller.

Og veldig merkelig at Vini, Mbappé og Neymar ikke skårer mer enn Haaland når de ikke er avhengig av å bli foret med baller av medspillerne fordi de er så mye bedre i nærteknikk, avslutninger, eksplosivitet, langskudd og frispark…

peraleks

Legg inn av peraleks »

FranciscoM skrev: lør apr 29, 2023 3:33 pm Hva er det du reagerer på, @peraleks?
Haha hva behager?

peraleks

Legg inn av peraleks »

startelver skrev: lør apr 29, 2023 4:05 pm Peraleks er nok mest redd for møtet med City om noen dager.
Er ikke Real Madrid en av de tusen klubbene du "holder med"?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

LeSorcier skrev: lør apr 29, 2023 4:13 pm
FranciscoM skrev: lør apr 29, 2023 3:33 pm Hva er det du reagerer på, @peraleks?
Han tapte diskusjonen. Enkelt og greit.
Tabloid og bastant påstand.
Ingen vinner eller taper en diskusjon, det et gitt ved betydningen av selve ordet og siden det er en meningsutveksling.

Å "vinne" en diskusjon er mer/mindre en subjektiv opplevelse men som ikke kan underbygge at "vinneren" besitter sannheten..!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

InsVerderben skrev: lør apr 29, 2023 5:07 pm
LeSorcier skrev: lør apr 29, 2023 4:13 pm
FranciscoM skrev: lør apr 29, 2023 3:33 pm Hva er det du reagerer på, @peraleks?
Han tapte diskusjonen. Enkelt og greit.
Tabloid og bastant påstand.
Ingen vinner eller taper en diskusjon, det et gitt ved betydningen av selve ordet og siden det er en meningsutveksling.
Den er grei. Da får jeg heller skrive at han tapte slaget.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

startelver skrev: lør apr 29, 2023 4:05 pm Peraleks er nok mest redd for møtet med City om noen dager.
Neida, han jobber konstant med å snakke ned norske spillere uansett hvem motstanderen er.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

InsVerderben skrev: lør apr 29, 2023 5:07 pm
LeSorcier skrev: lør apr 29, 2023 4:13 pm
FranciscoM skrev: lør apr 29, 2023 3:33 pm Hva er det du reagerer på, @peraleks?
Han tapte diskusjonen. Enkelt og greit.
Tabloid og bastant påstand.
Ingen vinner eller taper en diskusjon, det et gitt ved betydningen av selve ordet og siden det er en meningsutveksling.

Å "vinne" en diskusjon er mer/mindre en subjektiv opplevelse men som ikke kan underbygge at "vinneren" besitter sannheten..!
Tja. Av og til er det åpenbart at noen taper en diskusjon. Det er sjeldnere at de som taper innser det og innrømmer feil eller rygger ut av diskusjonen.

Jeg merker jo selv at jeg taper en diskusjon i ny og ne. Ergerlig som det enn er. Og det hender seg at jeg klamrer meg fast og fortsetter selv om jeg innerst inne vet at jeg burde viftet med det hvite flagget.

Og i denne diskusjonen er det åpenbart at brukeren er på ville veier. Agendaen er åpenbar, Haaland skal snakkes ned. Men tallenes tale er så klar at det blir direkte ynkelige forsøk.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Har aldri tapt en diskusjon. Kommer heller aldri til å tape en.

Ferdig snakka ;-)

Champis

Legg inn av Champis »

peraleks skrev: lør apr 29, 2023 1:33 pm
Champis skrev: lør apr 29, 2023 11:27 am
peraleks skrev: lør apr 29, 2023 1:26 am

Han har helt klart ekstreme fysiske egenskaper, sikkert også bedre med ballen i bena enn hva folk generelt sett tror men han er flere nivåer under de 3 nevnte her. Ellers ikke spesielt enig i forhold til forståelse, der er han egentlig mer lik spesielt Vini og Neymar.

Haaland er undervurdert med ball, så der er mindre forskjell enn som så. Man må også se involveringene i en kontekst, ut fra både hvordan det fysiske aspektet er og ikke minst i forhold til hvilke spillsituasjoner spilleren kommer opp i. Måten Haaland kan kombinere en del av sine egenskaper på, overgår det meste av det disse spillerne gjør.

Neymar og Vinicius er helt klart bak Haaland på forståelse. Med det tekniske reportoaret og tempoet de har, så skulle de utrettet mye mer hvis de hadde hatt bedre forståelse.
Haha jezzz, er nok best å heller bare sette en strek her.

Ja, hvis du synes dette var langt unna hva du mener, så er det like greit å sette strek, ja

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»