Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
Pushback

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av Pushback »

Han kommer til å få sine 6 en dag

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Frustrerende at Pep bytter Haaland hver gang han er på gli og har 3+ mål. Greit at Alvarez må få noen minutter, men come on.

Exes

Legg inn av Exes »

Hvem skal hindre Haaland å få Gullballen? Det går vel på sesong nå, men er Messi sitt VM godt nok? Får vel en del gratisstemmer fordi han er Messi og endelig fikk VM-gullet sitt. Eventuelt må det vel bli Benzema eller Vinicius hvis de går hele veien i CL. Ser ikke noen andre kandidater blant de gjenværende CL-klubbene. Osimhen tror jeg ikke har stort nok navn selv om han tar av i CL-sluttspillet og Napoli vinner. Mbappe ute av diskusjonen etter de røk ut av CL.
Sist redigert av Exes den tir mar 14, 2023 10:43 pm, redigert 1 gang totalt.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Liste over topp 50 CL-målscorere. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U ... op_scorers
Braut opp på 23 plass.

Men det som er rått er mål pr kamp: Etter i kveld står braut på 1,32. Den neste på listen er Gerd Muller, et lite hav bak med 0,97. Mbappe scorer 0,66 pr kamp, nøyaktig halvparten av Brauts 1,32.

Crazy.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Exes skrev: tir mar 14, 2023 10:39 pm Hvem skal hindre Haaland å få Gullballen? Det går vel på sesong nå, men er Messi sitt VM godt nok? Får vel en del gratisstemmer fordi han er Messi og endelig fikk VM-gullet sitt. Eventuelt må det vel bli Benzema eller Vinicius hvis de går hele veien i CL. Ser ikke noen andre kandidater blant de gjenværende CL-klubbene. Mbappe ute av diskusjonen etter de røk ut av CL.
Nei. Mbappé er ikke ute. Hat-trick i VM-finale og topscorer i VM teller mye. Haalands handicap er at han ikke spilte i VM. Det kan jo han lite for selvsagt, men verden er ikke alltid rettferdig.

Investor

Legg inn av Investor »

Zehr skrev: tir mar 14, 2023 10:20 pm
FranciscoM skrev: tir mar 14, 2023 10:18 pm Ikke bytt ut Braut nå Pep. Let him cook
Må hviles. Tenk på landskampene!
Ja bare vent, plutselig blir han skadet igjen, og vi mister ham igjen til viktige kvalikkamper.

startelver

Legg inn av startelver »

Exes skrev: tir mar 14, 2023 10:39 pm Hvem skal hindre Haaland å få Gullballen? Det går vel på sesong nå, men er Messi sitt VM godt nok? Får vel en del gratisstemmer fordi han er Messi og endelig fikk VM-gullet sitt. Eventuelt må det vel bli Benzema eller Vinicius hvis de går hele veien i CL. Ser ikke noen andre kandidater blant de gjenværende CL-klubbene. Osimhen tror jeg ikke har stort nok navn selv om han tar av i CL-sluttspillet og Napoli vinner. Mbappe ute av diskusjonen etter de røk ut av CL.
City vinner CL så er den hans.

Exes

Legg inn av Exes »

oddvar_kjempebra skrev: tir mar 14, 2023 10:44 pm
Exes skrev: tir mar 14, 2023 10:39 pm Hvem skal hindre Haaland å få Gullballen? Det går vel på sesong nå, men er Messi sitt VM godt nok? Får vel en del gratisstemmer fordi han er Messi og endelig fikk VM-gullet sitt. Eventuelt må det vel bli Benzema eller Vinicius hvis de går hele veien i CL. Ser ikke noen andre kandidater blant de gjenværende CL-klubbene. Mbappe ute av diskusjonen etter de røk ut av CL.
Nei. Mbappé er ikke ute. Hat-trick i VM-finale og topscorer i VM teller mye. Haalands handicap er at han ikke spilte i VM. Det kan jo han lite for selvsagt, men verden er ikke alltid rettferdig.
Ingen tru på Mbappe. Vektlegges VM så er det Messi som vinner Gullballen, noe de seneste kåringene har vist (VMs beste spiller, The Best)

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »



Her er Erling god! Stråler når han blir intervjuet av tidligere spillere.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Etter kveldens kamp er Haaland en av 13 spillere i historien som har fått 10/10 av L'Equipe. Spinnvilt.

startelver

Legg inn av startelver »

Alle intervjuene til Haaland i kveld var faktisk ikke så verst til å være han.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Ferdig på toppnivå...

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Klinker til i CL når det lugger litt i ligaen.

CR-esque det der.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: ons mar 15, 2023 1:51 am Ferdig på toppnivå...
Det var han vel dagen etter at han møtte Brann som Moldespiller?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

– Det er utrolig. Fem mål på seksti minutter. Tenk hvor mange han kunne scoret på 90 minutter. Han er et fantastisk talent, med rå kraft og en sterk mentalitet. En ekte vinnerskalle, rett og slett veldig god, sier Guardiola i et intervju vist på TV 2.

Nei, si det Pep. Du kunne jo prøvd, så hadde vi funnet det ut.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Flink denne Erling. Hadde ikke vært for en Drammenser i Arsenal ville han fått årets spiller i Premier League. Kanskje neste år!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Haugzu skrev: ons mar 15, 2023 7:14 am Flink denne Erling. Hadde ikke vært for en Drammenser i Arsenal ville han fått årets spiller i Premier League. Kanskje neste år!
London player of theyear Martin ikke Premier league 🙄

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Mr.Meep skrev: ons mar 15, 2023 7:24 am
Haugzu skrev: ons mar 15, 2023 7:14 am Flink denne Erling. Hadde ikke vært for en Drammenser i Arsenal ville han fått årets spiller i Premier League. Kanskje neste år!
London player of theyear Martin ikke Premier league 🙄
Premier League snart ;) Dvs, forutsetter at Arsenal vinner PL. Vinner City blir det Erling.

MadBum

Legg inn av MadBum »

FranciscoM skrev: ons mar 15, 2023 1:36 am Etter kveldens kamp er Haaland en av 13 spillere i historien som har fått 10/10 av L'Equipe. Spinnvilt.
Fikk han ikke 10 av de etter City-United 6-3? Om det er tilfelle er han den andre som har fått 10 to ganger sammen med Messi.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ser det er litt usikkerhet rundt uttrykkene når en spiller scorer flere mål. For meg som i flere år i barndommen/tidlig ungdom fikk tilsendt engelske fotballtegneserier fra en onkel som jobbet i Skottland er dette innprentet i hukommelsen.

Jeg måtte Google det for å være sikker på at det ikke var oppdiktet i tegneseriene. Det var det tydeligvis ikke. Så da kan jeg videreformidle min kunnskap til dere.

1 = goal
2 = brace
3 = hat-trick
4 = haul
5 = glut
6 = double hat-trick
7 = haul-trick

jakral

Legg inn av jakral »

PapaSmurf skrev: ons mar 15, 2023 9:25 am 5 = glut
Jeg liker den tyske varianten bedre: Fünferpack.

Everenga

Legg inn av Everenga »

PapaSmurf skrev: ons mar 15, 2023 9:25 am Ser det er litt usikkerhet rundt uttrykkene når en spiller scorer flere mål. For meg som i flere år i barndommen/tidlig ungdom fikk tilsendt engelske fotballtegneserier fra en onkel som jobbet i Skottland er dette innprentet i hukommelsen.

Jeg måtte Google det for å være sikker på at det ikke var oppdiktet i tegneseriene. Det var det tydeligvis ikke. Så da kan jeg videreformidle min kunnskap til dere.

1 = goal
2 = brace
3 = hat-trick
4 = haul
5 = glut
6 = double hat-trick
7 = haul-trick
Det pussige er at engelske medier ofte bruker 4-goal haul som da blir skikkelig smør på flesk når haul er 4 i utgangspunktet. Flott liste forresten.

Everenga

Legg inn av Everenga »

jakral skrev: ons mar 15, 2023 9:33 am
PapaSmurf skrev: ons mar 15, 2023 9:25 am 5 = glut
Jeg liker den tyske varianten bedre: Fünferpack.
Funferpakk kan du selv være :D

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Delt 23. plass på tidenes toppscorerliste i CL, nå. Nå slipper vi å trykke oss til side to på listene de neste årene. 7 mål bak Mbappe. Trenger 4 mål til i CL i år for å passere Puskas, Gerd Müller, Cavani og Morientes og havne i topp 20. Det hadde vært en bra progresjon på listene for i år, så kan han sikte mot topp 10 neste år.

https://www.transfermarkt.com/uefa-cham ... tbewerb/CL

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Klinger godt i kassa til kompisene til Erling som får 50k nok per CL mål 🤑

Taururu

Legg inn av Taururu »

Det er egenlig litt synd at ikke Braut begynte med en annen idrett som for eksempel 5-mila eller hekkeløp. Da ville han vunnet litt flere priser i dette landet, som har 5-måneders fotballpause.

Alpha

Legg inn av Alpha »

GoldenTeacher skrev: ons mar 15, 2023 10:14 am Klinger godt i kassa til kompisene til Erling som får 50k nok per CL mål 🤑
Er dette noe han har sagt?

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »

Alpha skrev: ons mar 15, 2023 11:51 am
GoldenTeacher skrev: ons mar 15, 2023 10:14 am Klinger godt i kassa til kompisene til Erling som får 50k nok per CL mål 🤑
Er dette noe han har sagt?
Nei. Men det er noe jeg har hørt fra ganske nære kilder. Ligger visstnok i kontrakten. Usikker på hvor mange kompiser det er snakk om, men har hørt fire stk..

startelver

Legg inn av startelver »

50000 kr er jo ikke så mye, men du tenkte kanskje på 50 tusen pund.

Albino

Legg inn av Albino »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»