Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
Hodor

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av Hodor »

Trolljegeren skrev: man mai 16, 2022 3:11 pm
MatsEn89 skrev: man mai 16, 2022 2:02 pm Når det gjelder Arsenal, Emirates og Ødegaard har jeg aldri reflektert over sponsoren. Jeg antok at de var privateid, men ser nå de er statlig. Får se på sikt om det blir turn off eller ikke.
Les deg litt opp på Rwanda i tillegg, så blir det straks langt eklere.
Forskjellen er at det ikke er noen som forvarer sponsorer fra Emirates og Rwanda. Eierskap fra Emiratene og Russland, derimot, forsvares med hud og hår

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Brauten kan ikke vinne. Her opptrer han som Robin Hood; stjeler store penger fra de jævlige statene og sprer om seg til bønder fra Bryne og lokale virksomheter. Så lenge Erling ikke bruker pengene på våpen, krigføring eller bling på tennene, så må han gjerne fortsette å tappe disse prinsene, sjeikene og oligarkene for penger.

Hadde vi alle vært som Haaland, så hadde disse tvilsomme statene gått konkurs. Jeg heier på Haaland!

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg har tegnet Braut selv her, kanskje få noen til å spraye litt grafitti på en vegg i Bryne etter en fuktig tur på byen.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

startelver skrev: lør mai 21, 2022 1:46 pm Jeg har tegnet Braut selv her, kanskje få noen til å spraye litt grafitti på en vegg i Bryne etter en fuktig tur på byen.
I Moldedrakt da? Eneste vi aksepterer nå.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Er Pep en «Braut-fan»? :)

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Neida, han kan glemme hvor han kommer fra så lenge han ønsker å spille for City.

startelver

Legg inn av startelver »

Justice 97 skrev: søn mai 22, 2022 10:21 am
Soccermannen skrev: lør mai 21, 2022 12:38 am
► Show Spoiler
Litt for mye Haaland på Bryne nå. Kunst nr.2 opp på en ny vegg. Veldig mye feil med denne. Citydrakt, Ulf-fargene og ikke minst var det bare veldig stygt..
Nr 3 er klar. Innendørs i grisebingen hos Gabriel Høyland da, men likevel.

– Jeg fikk en fin påminnelse for noen dager siden fra Erling Braut Haaland. «Husk: Alre gløm kor du kjæme ifrå», skriver Pøbel i sosiale medier lørdag kveld. Ordene fra Braut Haaland fikk ham til å tenke på røttene som jærbu. Gjennom søk på internett fant kunstneren til slutt fotballspillerens bestemors gamle gård. Her har Pøbel fått opp sitt nyeste kunstverk. Bildet viser Erling Braut Haaland på veggen i grisebingen. Her går han med en gris i bånd. Rundt hodet på grisen står sitatet og påminnelsen om å aldri glemme hvor man kommer fra.

– Jeg fikk returnert den samme påminnelsen tilbake til Haaland, skriver Pøbel.

Bilde
Det var faktisk et nydelig bilde. En ekte bonde fra jæren.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Kan noen linke tråden hvor man slakter Mbappes nylige valg? Interessert i å se hvordan tempelridderne fra denne tråden jobber for å bekjempe brudd på menneskerettigheter, kvinnehat og blodpenger. Mbappe tar også med seg en mye større del av disse blodpengene enn Haaland og for å ikke snakke om financial fair play. Regner med kampen har blitt tatt opp og debatteres under høyt trykk.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Alpha skrev: søn mai 22, 2022 2:39 pm Kan noen linke tråden hvor man slakter Mbappes nylige valg? Interessert i å se hvordan tempelridderne fra denne tråden jobber for å bekjempe brudd på menneskerettigheter, kvinnehat og blodpenger. Mbappe tar også med seg en mye større del av disse blodpengene enn Haaland og for å ikke snakke om financial fair play. Regner med kampen har blitt tatt opp og debatteres under høyt trykk.
Her, kompis.

Ikke så heldig med denne.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 2:41 pm
Alpha skrev: søn mai 22, 2022 2:39 pm Kan noen linke tråden hvor man slakter Mbappes nylige valg? Interessert i å se hvordan tempelridderne fra denne tråden jobber for å bekjempe brudd på menneskerettigheter, kvinnehat og blodpenger. Mbappe tar også med seg en mye større del av disse blodpengene enn Haaland og for å ikke snakke om financial fair play. Regner med kampen har blitt tatt opp og debatteres under høyt trykk.
Her, kompis.

Ikke så heldig med denne.
Takk. Sa jeg ikke fant den, ikke at den ikke fantes. Fikk svar på nøyaktig det jeg ønsket.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Alpha skrev: søn mai 22, 2022 2:42 pm
Takk. Sa jeg ikke fant den, ikke at den ikke fantes. Fikk svar på nøyaktig det jeg ønsket.
Nei, du hadde lyst til å antyde at det var en dobbeltstandard, fordi da kan du fritt forsvare Haaland med det. Selv om det ville vært et elendig argument.

Men dobbeltstandarden finnes ikke, så derfor var du som sagt ikke heldig med det.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Er det slik å forstå at City møter Liverpool i Community Shield 6. august? Blir en nydelig første kamp for Haaland i så fall.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Faquarl skrev: søn mai 22, 2022 2:50 pm
Alpha skrev: søn mai 22, 2022 2:42 pm
Takk. Sa jeg ikke fant den, ikke at den ikke fantes. Fikk svar på nøyaktig det jeg ønsket.
Nei, du hadde lyst til å antyde at det var en dobbeltstandard, fordi da kan du fritt forsvare Haaland med det. Selv om det ville vært et elendig argument.

Men dobbeltstandarden finnes ikke, så derfor var du som sagt ikke heldig med det.
Ikke lett å diskutere med en som mener han kan lese tankene til sine meddebattanter, spesielt ikke når det ikke samsvarer med hva meddebattantene skriver.

Alpha

Legg inn av Alpha »

FranciscoM skrev: søn mai 22, 2022 2:55 pm Er det slik å forstå at City møter Liverpool i Community Shield 6. august? Blir en nydelig første kamp for Haaland i så fall.
Hadde vært meget spennende! Tror ikke det blir 90 minutter, men gøy uansett.

startelver

Legg inn av startelver »

Pep har ihvertfall tenkt å gi Haaland tid til å tilpasse seg skal man tolke intervjuet hans.

"det kan ta uker, det kan ta måneder før han har tilpasset seg eller vi har tilpasset han i vårt system"

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

På en måte setter seriegullet ytterligere press på Haalandinho. City er nå tittelforsvarer og har vunnet PL 4 av de 5 siste sesongene. Hvilken heidundrende nedtur det ville vært om han kom inn og laget plutselig ikke greide mer enn sølv. Da ville nesten alle ha konkludert med at ting funket bedre uten Braut'n.

(Postet tidligere i Manchester City-tråden, helt til jeg innså at det vil være ca. 4 personer som leser det innen 1.1.2023).

TWU

Legg inn av TWU »

Tar nok litt tid å venne seg til engelsk liga. I Bundesliga er det mange lag som er …naive… i forsvarsspillet, som gir muligheter han ikke får i England. Samtidig slipper Braut å forholde seg til sirup-fotballen under Rose, og har nå spillere som evner å åpne hermetikkbokser med pasningene sine.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Folk_flesk skrev: man mai 23, 2022 1:59 pm På en måte setter seriegullet ytterligere press på Haalandinho. City er nå tittelforsvarer og har vunnet PL 4 av de 5 siste sesongene. Hvilken heidundrende nedtur det ville vært om han kom inn og laget plutselig ikke greide mer enn sølv. Da ville nesten alle ha konkludert med at ting funket bedre uten Braut'n.

(Postet tidligere i Manchester City-tråden, helt til jeg innså at det vil være ca. 4 personer som leser det innen 1.1.2023).
Det vil jeg ikke si. Cancelo og Rodri kom begge til City i 19/20-sesongen da Liverpool tok gull. Tror ikke noen tenker at City fungerer bedre uten dem.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Alpha skrev: man mai 23, 2022 2:30 pm
Folk_flesk skrev: man mai 23, 2022 1:59 pm På en måte setter seriegullet ytterligere press på Haalandinho. City er nå tittelforsvarer og har vunnet PL 4 av de 5 siste sesongene. Hvilken heidundrende nedtur det ville vært om han kom inn og laget plutselig ikke greide mer enn sølv. Da ville nesten alle ha konkludert med at ting funket bedre uten Braut'n.

(Postet tidligere i Manchester City-tråden, helt til jeg innså at det vil være ca. 4 personer som leser det innen 1.1.2023).
Det vil jeg ikke si. Cancelo og Rodri kom begge til City i 19/20-sesongen da Liverpool tok gull. Tror ikke noen tenker at City fungerer bedre uten dem.
LITT forskjell i status, forventninger og overgangssum på Braut og disse to da. Tipper mange av City-fansen og andre lags fans ikke engang visste hvem de var før de dukket opp.

startelver

Legg inn av startelver »

Folk_flesk skrev: man mai 23, 2022 1:59 pm På en måte setter seriegullet ytterligere press på Haalandinho. City er nå tittelforsvarer og har vunnet PL 4 av de 5 siste sesongene. Hvilken heidundrende nedtur det ville vært om han kom inn og laget plutselig ikke greide mer enn sølv. Da ville nesten alle ha konkludert med at ting funket bedre uten Braut'n.

(Postet tidligere i Manchester City-tråden, helt til jeg innså at det vil være ca. 4 personer som leser det innen 1.1.2023).
Egentlig ikke, hvis City får sin etterlengtede CL-pokal. Da er plutselig ikke så farlig med en 2. plass i PL.

Når man er mett på antall ligagull passer det bra med Haaland inn som kan være nøkkelen til CL-suksess.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

startelver skrev: man mai 23, 2022 3:18 pm
Folk_flesk skrev: man mai 23, 2022 1:59 pm På en måte setter seriegullet ytterligere press på Haalandinho. City er nå tittelforsvarer og har vunnet PL 4 av de 5 siste sesongene. Hvilken heidundrende nedtur det ville vært om han kom inn og laget plutselig ikke greide mer enn sølv. Da ville nesten alle ha konkludert med at ting funket bedre uten Braut'n.

(Postet tidligere i Manchester City-tråden, helt til jeg innså at det vil være ca. 4 personer som leser det innen 1.1.2023).
Egentlig ikke, hvis City får sin etterlengtede CL-pokal. Da er plutselig ikke så farlig med en 2. plass i PL.

Når man er mett på antall ligagull passer det bra med Haaland inn som kan være nøkkelen til CL-suksess.
Det er et stort HVIS der ja.

Men nå er det kanskje et enda større HVIS at de ikke vinner PL, selvsagt.

Men blir det en pokalløs sesong er Haaland under et større press enn noensinne.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Jeg prøver å sette meg i en situasjon der jeg har muligheten til å velge mellom ulike arbeidssteder der lønnstilbudet varierer fra type 50 millioner i året til 250 millioner. Hvor mye hadde lønnen betydd når jeg i løpet av ett halvt år egentlig hadde sikret meg for livet selv med den laveste lønnen? Hadde det vært et punkt der jeg rett og slett ga faen i lønnen? Et metningspunkt? Hva er det som gjør at noen fortsetter å presse lønnen opp når man runder 100 millioner i årslønn?

Alpha

Legg inn av Alpha »

Folk_flesk skrev: man mai 23, 2022 3:14 pm
Alpha skrev: man mai 23, 2022 2:30 pm
Folk_flesk skrev: man mai 23, 2022 1:59 pm På en måte setter seriegullet ytterligere press på Haalandinho. City er nå tittelforsvarer og har vunnet PL 4 av de 5 siste sesongene. Hvilken heidundrende nedtur det ville vært om han kom inn og laget plutselig ikke greide mer enn sølv. Da ville nesten alle ha konkludert med at ting funket bedre uten Braut'n.

(Postet tidligere i Manchester City-tråden, helt til jeg innså at det vil være ca. 4 personer som leser det innen 1.1.2023).
Det vil jeg ikke si. Cancelo og Rodri kom begge til City i 19/20-sesongen da Liverpool tok gull. Tror ikke noen tenker at City fungerer bedre uten dem.
LITT forskjell i status, forventninger og overgangssum på Braut og disse to da. Tipper mange av City-fansen og andre lags fans ikke engang visste hvem de var før de dukket opp.
Rodri 62.7M euro og Cancelo 65M euro. Ligger riktignok mer penger i en overgang enn selve overgangssummen, men alle gikk for ganske nøyaktig det samme, faktisk. Er mye marginer i fotball og Haaland er ung. Tviler på at flopp-alarmene går om det ikke blir seriegull første sesongen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Solvgutt1 skrev: man mai 23, 2022 3:22 pm Jeg prøver å sette meg i en situasjon der jeg har muligheten til å velge mellom ulike arbeidssteder der lønnstilbudet varierer fra type 50 millioner i året til 250 millioner. Hvor mye hadde lønnen betydd når jeg i løpet av ett halvt år egentlig hadde sikret meg for livet selv med den laveste lønnen? Hadde det vært et punkt der jeg rett og slett ga faen i lønnen? Et metningspunkt? Hva er det som gjør at noen fortsetter å presse lønnen opp når man runder 100 millioner i årslønn?
Det er mye irrasjonelt ute og går her. Men når jeg ser hvordan en fyr som Mbappe prioriterer er det lett å konkludere med at han er en temmelig enkel mann som blir presset av sine omgivelser (slektninger, agenter og andre parasitter). For disse er forskjellen på 100 millioner og 150 millioner stor, og de tenker på alle mulige måter å skvise sitronen på, mens Bappern sitter på gulvet og spiller Playstation.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Solvgutt1 skrev: man mai 23, 2022 3:22 pm Jeg prøver å sette meg i en situasjon der jeg har muligheten til å velge mellom ulike arbeidssteder der lønnstilbudet varierer fra type 50 millioner i året til 250 millioner. Hvor mye hadde lønnen betydd når jeg i løpet av ett halvt år egentlig hadde sikret meg for livet selv med den laveste lønnen? Hadde det vært et punkt der jeg rett og slett ga faen i lønnen? Et metningspunkt? Hva er det som gjør at noen fortsetter å presse lønnen opp når man runder 100 millioner i årslønn?
Fordi de sammenligner seg med de som har 200m + i årslønn og ser hva slags type livsstil de igjen kan ha.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Solvgutt1 skrev: man mai 23, 2022 3:22 pm Jeg prøver å sette meg i en situasjon der jeg har muligheten til å velge mellom ulike arbeidssteder der lønnstilbudet varierer fra type 50 millioner i året til 250 millioner. Hvor mye hadde lønnen betydd når jeg i løpet av ett halvt år egentlig hadde sikret meg for livet selv med den laveste lønnen? Hadde det vært et punkt der jeg rett og slett ga faen i lønnen? Et metningspunkt? Hva er det som gjør at noen fortsetter å presse lønnen opp når man runder 100 millioner i årslønn?
Det er en interessant problemstilling, og kanskje umulig å forstå for en vanlig lønnsmottaker. Men for å ta utgangspunkt i utsagnet "sikre seg for livet på 25 mill", så er det nok mulig, men husk at halvparten forsvinner i skatt, dermed står man tilbake med 13 mill som - ved en relativt safe investering i fond - vil gi en snittavkastning på 6-800.000 per år. Det er selvfølgelig mulig å leve av det, men hvis man har vendt seg til en bil i millionklassen, stor bolig og feriehus i tillegg, så blir det vanskelig.

Og her er vi kanskje ved sakens kjerne - vi øker levestandarden etter inntekten. Og når vi tjener mer enn vi faktisk klarer å bruke, så vil det trolig for mange oppleves som verdifullt å investere i ting man selv har interesse av. Mange rikfolk gir bort store verdier til gode formål, hjelper andre i familien, støtter opp om fotballaget "sitt" og finner det svært meningsfullt. Folk er forskjellige, men hvis en tilbydde meg en jobb til 50 mill og en annen til 250, så ville jeg nok tenkt hva mye mer jeg kunne få utrettet med 250.

Verden blir annerledes med masse penger.

taknina

Legg inn av taknina »

Jeg vet ikke om verden blir så mye anneledes , men ditt forhold til verden blir nok det som toppspiller i fotball nær toppen av pyramiden.

For ikke å snakke om en skare av verdens innvænere i forhold til deg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»