Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
startelver

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av startelver »

Braut har ikke scoret på 8 kamper, det har aldri skjedd før.
Han må jo være motivert for landslaget nå.

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Sjå på Haaland. Går rundt og nyter det som den største stjerna med eit kobbel med fotografer, vakter og folk på slep. Vel fortjent. Satan for ein fotballspeler, satan for ein mann!

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Interessert skrev: lør jun 10, 2023 10:59 pm Kom uskadet fra det ser det ut som? Men det så det ut som sist også..
Hjelper ikke når han er inne i en notorisk måltørke. I andre omgang var han vel borti ballen 1 gang , i ttillegg til at han umotivert rev ned keeperen.og første omgang løp/stohan flere ganger i offside, noe ahan ellers aldri pleier å gjøre. Tydeligvis tatt ferie for lengst. 3 på børsen i dag.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

InsVerderben skrev: lør jun 10, 2023 11:24 pm
Kaizen skrev: lør jun 10, 2023 11:05 pm Fantastisk Haaland!

Toppscorer og mester i CL
The treble med City.
Toppscorer i Premier League.
I sin debutsesong i England, 22 år gammel....!
Ja det er fullstendig vanvittig!

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

netrebske skrev: lør jun 10, 2023 11:32 pm
Interessert skrev: lør jun 10, 2023 10:59 pm Kom uskadet fra det ser det ut som? Men det så det ut som sist også..
Hjelper ikke når han er inne i en notorisk måltørke. I andre omgang var han vel borti ballen 1 gang , i ttillegg til at han umotivert rev ned keeperen.og første omgang løp/stohan flere ganger i offside, noe ahan ellers aldri pleier å gjøre. Tydeligvis tatt ferie for lengst. 3 på børsen i dag.
Speler jo ingen rolle så lenge laget vant. Det er ein lagsport, og sist eg sjekka har Haaland bidratt nok over heile sesongen. Det her er jo ei enorm erfaring for Haaland som han vil vekse på. Litt av ein vinnermentalitet vi får nyte godt av i åra som kjem.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Mxzptlk skrev: lør jun 10, 2023 11:35 pm
netrebske skrev: lør jun 10, 2023 11:32 pm
Interessert skrev: lør jun 10, 2023 10:59 pm Kom uskadet fra det ser det ut som? Men det så det ut som sist også..
Hjelper ikke når han er inne i en notorisk måltørke. I andre omgang var han vel borti ballen 1 gang , i ttillegg til at han umotivert rev ned keeperen.og første omgang løp/stohan flere ganger i offside, noe ahan ellers aldri pleier å gjøre. Tydeligvis tatt ferie for lengst. 3 på børsen i dag.
Speler jo ingen rolle så lenge laget vant. Det er ein lagsport, og sist eg sjekka har Haaland bidratt nok over heile sesongen. Det her er jo ei enorm erfaring for Haaland som han vil vekse på. Litt av ein vinnermentalitet vi får nyte godt av i åra som kjem.
Kan jo håpe det er at underbevisstheten hans nå prioriterer landslaget.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Helt rått. At det sitter noen surkuker og klager her inne er uforståelig. Toppscorer i CL, toppscorer i PL. Verdens beste spiller.

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

FranciscoM skrev: lør jun 10, 2023 11:42 pm Helt rått. At det sitter noen surkuker og klager her inne er uforståelig. Toppscorer i CL, toppscorer i PL. Verdens beste spiller.
Syns det er kjekt å vite at surkukane gremmast så mykje at dei må ta ut frustrasjonen her. Sikkert enorme mørketall :D

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Interessert skrev: lør jun 10, 2023 11:42 pm
Mxzptlk skrev: lør jun 10, 2023 11:35 pm
netrebske skrev: lør jun 10, 2023 11:32 pm

Hjelper ikke når han er inne i en notorisk måltørke. I andre omgang var han vel borti ballen 1 gang , i ttillegg til at han umotivert rev ned keeperen.og første omgang løp/stohan flere ganger i offside, noe ahan ellers aldri pleier å gjøre. Tydeligvis tatt ferie for lengst. 3 på børsen i dag.
Speler jo ingen rolle så lenge laget vant. Det er ein lagsport, og sist eg sjekka har Haaland bidratt nok over heile sesongen. Det her er jo ei enorm erfaring for Haaland som han vil vekse på. Litt av ein vinnermentalitet vi får nyte godt av i åra som kjem.
Kan jo håpe det er at underbevisstheten hans nå prioriterer landslaget.
Tenker han spankulerer med enormt lave skuldrer inn til landslagssamling. Vil nok inspirere gutta enormt.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Noen som har oversikt over hvor mange kåringer Braut'n har vunnet denne sesongen? Årets spiller i PL og topp scorer i både PL og CL, og hva annet? Helt vannvittig debut sesong for City. Blir jo spennende å se hva han får til neste sesong.

thomassim

Legg inn av thomassim »

Alt blir jo bare en nedtur etter dette, med mindre han tar gullballen fra en pensjonert USA-innflytter.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

thomassim skrev: søn jun 11, 2023 9:46 am Alt blir jo bare en nedtur etter dette, med mindre han tar gullballen fra en pensjonert USA-innflytter.
Ikke for Haaland.

De beste idrettsutøverne har en innebygget sult som ikke styres av antall medaljer og pokaler. De elsker det de driver med.

Se på en spiller som Modric. Med din logikk skulle nedturen kommet for lenge siden med tanke på alt han har vunnet. Men i en alder av 37 ser man fortsatt en kroat som er sulten på suksess.

Haaland elsker å score mål. Der andre ser seg fornøyd er han like sulten hele tiden. Samme hvor mange han har scoret.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Vi er vitne til noe stort. Vi har drømt om en norsk verdensstjerne i fotball, nå har vi endelig det. Og mange velger å vinkle dette negativt. Jeg greier ikke forstå hvorfor.

Norsk toppscorer i PL med scoringsrekord på kjøpet.
Andre gangen han er toppscorer i CL.

For meg er dette enormt. Og jeg sliter med å se hvordan det ikke er enormt for alle som er glade i norsk fotball.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 11:10 am Vi er vitne til noe stort. Vi har drømt om en norsk verdensstjerne i fotball, nå har vi endelig det. Og mange velger å vinkle dette negativt. Jeg greier ikke forstå hvorfor.

Norsk toppscorer i PL med scoringsrekord på kjøpet.
Andre gangen han er toppscorer i CL.

For meg er dette enormt. Og jeg sliter med å se hvordan det ikke er enormt for alle som er glade i norsk fotball.
Er de glad i Qatar og saudiske penger også?

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 11:10 amJeg greier ikke forstå hvorfor.
City.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

netrebske skrev: lør jun 10, 2023 11:32 pm
Interessert skrev: lør jun 10, 2023 10:59 pm Kom uskadet fra det ser det ut som? Men det så det ut som sist også..
Hjelper ikke når han er inne i en notorisk måltørke. I andre omgang var han vel borti ballen 1 gang , i ttillegg til at han umotivert rev ned keeperen.og første omgang løp/stohan flere ganger i offside, noe ahan ellers aldri pleier å gjøre. Tydeligvis tatt ferie for lengst. 3 på børsen i dag.
I rettferdighetens navn bør du nevne at resten av laget også lå rundt 3 på børsen. Braut var verken bedre eller verre enn de andre på laget.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 11:11 am
PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 11:10 am Vi er vitne til noe stort. Vi har drømt om en norsk verdensstjerne i fotball, nå har vi endelig det. Og mange velger å vinkle dette negativt. Jeg greier ikke forstå hvorfor.

Norsk toppscorer i PL med scoringsrekord på kjøpet.
Andre gangen han er toppscorer i CL.

For meg er dette enormt. Og jeg sliter med å se hvordan det ikke er enormt for alle som er glade i norsk fotball.
Er de glad i Qatar og saudiske penger også?
Hvor skal man spille i dag om man skal unngå disse pengene da?

Se på Ødegaard, spiller på en stadion som heter Emirates. Hvor mye tror du Arsenal får per år fra de forente arabiske emirater for det navnet?
Hva får Real Madrid for å ha navnet på drakta?

Det er ingen vilje innen fotballen til å bli kvitt sportswashing. Så det at man nekter å anerkjenne sportslige prestasjoner fra enkeltspillere fordi klubben deres får arabiske penger, vel da sliter man.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Eldon skrev: søn jun 11, 2023 11:13 am
PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 11:10 amJeg greier ikke forstå hvorfor.
City.
Jeg liker ikke City. Men jeg anerkjenner likevel Haalands prestasjoner.

Han er en enorm fotballspiller som fort kan ende opp som en av tidenes beste den dagen han legger opp.

Men folk leter alltid etter noe som kan trekke andre ned her i landet. Janteloven er fortsatt enormt sterk.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 11:19 am
Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 11:11 am
PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 11:10 am Vi er vitne til noe stort. Vi har drømt om en norsk verdensstjerne i fotball, nå har vi endelig det. Og mange velger å vinkle dette negativt. Jeg greier ikke forstå hvorfor.

Norsk toppscorer i PL med scoringsrekord på kjøpet.
Andre gangen han er toppscorer i CL.

For meg er dette enormt. Og jeg sliter med å se hvordan det ikke er enormt for alle som er glade i norsk fotball.
Er de glad i Qatar og saudiske penger også?
Hvor skal man spille i dag om man skal unngå disse pengene da?

Se på Ødegaard, spiller på en stadion som heter Emirates. Hvor mye tror du Arsenal får per år fra de forente arabiske emirater for det navnet?
Hva får Real Madrid for å ha navnet på drakta?

Det er ingen vilje innen fotballen til å bli kvitt sportswashing. Så det at man nekter å anerkjenne sportslige prestasjoner fra enkeltspillere fordi klubben deres får arabiske penger, vel da sliter man.
Joda men det laget han har kommet til har blitt fikset ved de skitne pengene og da blir det sånn at folk anerkjenner det laget mindre enn om man hadde vært et mer lokalt bygd opp lag eller et lag som bygget seg opp rolig og forsiktig istedet for å sprenge banken ved å hente Robinho osv i det de begynte


Men det Haaland har gjort er drøyt for en nordmann okkesom

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 11:24 am
PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 11:19 am
Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 11:11 am
Er de glad i Qatar og saudiske penger også?
Hvor skal man spille i dag om man skal unngå disse pengene da?

Se på Ødegaard, spiller på en stadion som heter Emirates. Hvor mye tror du Arsenal får per år fra de forente arabiske emirater for det navnet?
Hva får Real Madrid for å ha navnet på drakta?

Det er ingen vilje innen fotballen til å bli kvitt sportswashing. Så det at man nekter å anerkjenne sportslige prestasjoner fra enkeltspillere fordi klubben deres får arabiske penger, vel da sliter man.
Joda men det laget han har kommet til har blitt fikset ved de skitne pengene og da blir det sånn at folk anerkjenner det laget mindre enn om man hadde vært et mer lokalt bygd opp lag eller et lag som bygget seg opp rolig og forsiktig istedet for å sprenge banken ved å hente Robinho osv i det de begynte
Jeg liker ikke City.

Men jeg heier på Haaland okkesom. Og vi må huske at dette er en klubb han har emosjonelle bånd til fra tiden før araberne kom på banen.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 11:26 am
Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 11:24 am
PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 11:19 am

Hvor skal man spille i dag om man skal unngå disse pengene da?

Se på Ødegaard, spiller på en stadion som heter Emirates. Hvor mye tror du Arsenal får per år fra de forente arabiske emirater for det navnet?
Hva får Real Madrid for å ha navnet på drakta?

Det er ingen vilje innen fotballen til å bli kvitt sportswashing. Så det at man nekter å anerkjenne sportslige prestasjoner fra enkeltspillere fordi klubben deres får arabiske penger, vel da sliter man.
Joda men det laget han har kommet til har blitt fikset ved de skitne pengene og da blir det sånn at folk anerkjenner det laget mindre enn om man hadde vært et mer lokalt bygd opp lag eller et lag som bygget seg opp rolig og forsiktig istedet for å sprenge banken ved å hente Robinho osv i det de begynte
Jeg liker ikke City.

Men jeg heier på Haaland okkesom. Og vi må huske at dette er en klubb han har emosjonelle bånd til fra tiden før araberne kom på banen.
Men da er vi enige 😁😅 haaland er et unikum men klubben er pest og kolera og derfor blir ikke Haaland mer hauset opp

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

TheRealArt_Verified skrev: søn jun 11, 2023 11:16 am
netrebske skrev: lør jun 10, 2023 11:32 pm
Interessert skrev: lør jun 10, 2023 10:59 pm Kom uskadet fra det ser det ut som? Men det så det ut som sist også..
Hjelper ikke når han er inne i en notorisk måltørke. I andre omgang var han vel borti ballen 1 gang , i ttillegg til at han umotivert rev ned keeperen.og første omgang løp/stohan flere ganger i offside, noe ahan ellers aldri pleier å gjøre. Tydeligvis tatt ferie for lengst. 3 på børsen i dag.
I rettferdighetens navn bør du nevne at resten av laget også lå rundt 3 på børsen. Braut var verken bedre eller verre enn de andre på laget.
Enig at kampen var kvalitetsmessig meget skuffende..

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det var en skuffende kamp på mange måter i går.

Virker som om at City har skrudd litt av nå på slutten av sesongen, noe som er litt typisk tidlige serievinnere.

Mener også at Pep behandlet Braut på slutten av sesongen. Står fortsatt på at Braut er avhengig av å holdes varm og holde momentet sitt oppe. Hvis han skal hviles burde han heller får to 60 minutters matcher enn en 30 minutters kamp og en 60/90 minutters kamp.

Det virker som om at det alltid tar litt tid før han får motoren varm, men når den først er varm så holder den seg gående helt til den blir skrudd av i form av enten skade eller at han skal hviles.

Det hjalp jo for så vidt ikke på at KdB måtte av så tidlig i går heller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Chromeback skrev: søn jun 11, 2023 11:43 am Det var en skuffende kamp på mange måter i går.

Virker som om at City har skrudd litt av nå på slutten av sesongen, noe som er litt typisk tidlige serievinnere.

Mener også at Pep behandlet Braut på slutten av sesongen. Står fortsatt på at Braut er avhengig av å holdes varm og holde momentet sitt oppe. Hvis han skal hviles burde han heller får to 60 minutters matcher enn en 30 minutters kamp og en 60/90 minutters kamp.

Det virker som om at det alltid tar litt tid før han får motoren varm, men når den først er varm så holder den seg gående helt til den blir skrudd av i form av enten skade eller at han skal hviles.

Det hjalp jo for så vidt ikke på at KdB måtte av så tidlig i går heller.
Haaland hadde ikke en spesielt god kamp. Men så fikk han lite å jobbe med og. Det er litt med spisser som med keepere. Hvis en keeper spiller på et lag som dominerer og han knapt får skudd på seg så spiller de ikke store kamper. Og hvis en spiss ikke får mat så produserer de heller ikke mål.

Men det City får med Haaland er jo en spiller som motstanderne frykter. Han har oppassere som følger han konstant. Man så det når Foden fikk sin enorme sjanse, Haaland løp til siden og trakk med seg stopperne og det ble åpnet en autostrada for Foden. Jeg ser noen påstå at han trakk med seg forsvarere på scoringen og, men det syns jeg ikke, der rakk ikke Inters forsvarere å markere noen.

Det er en drøm for medspillerne å ha en angrepsspiller som motstanderne må passe på. For da får de mer plass.

Om det var Inter som gjorde en god jobb eller det var spillerne som var preget av stundens alvor vet jeg ikke, men ingen av Citys offensive spillere var gode i går. Bernardo Silva er vanskelig å ta fra ball, men han gikk seg stort sett fast. Grealish lyktes ikke med noe og Haaland hadde noen svake involveringer de få gangene de greide å få frem ballen.

frenz

Legg inn av frenz »

svak kamp fra haaland. veldig få som nevner at han kun har scora ett mål på sine 8 siste kamper. i hvert fall ikke noe som kommer frem i norsk media. goal.com holder ikke haaland som favoritt til gullballen lenger.
Sist redigert av frenz den søn jun 11, 2023 3:17 pm, redigert 1 gang totalt.

guru

Legg inn av guru »

frenz skrev: søn jun 11, 2023 3:16 pm svak kamp fra haaland. veldig få som nevner at han kun har scora ett mål på sine 8 siste kamper. i hvert fall ikke noe man leser i norske nyheter. goal.com holder ikke haaland som favoritt til gullballen lenger.
Messi har vært klar favoritt hele veien etter VM-gullet. Haaland var i realiteten sjanseløs da VM-gullet var i boks. Haalands tid kommer.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

frenz skrev: søn jun 11, 2023 3:16 pm svak kamp fra haaland. veldig få som nevner at han kun har scora ett mål på sine 8 siste kamper. i hvert fall ikke noe som kommer frem i norsk media. goal.com holder ikke haaland som favoritt til gullballen lenger.
Få? Har knapt hørt annet enn det.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

PapaSmurf skrev: søn jun 11, 2023 11:53 am
Chromeback skrev: søn jun 11, 2023 11:43 am Det var en skuffende kamp på mange måter i går.

Virker som om at City har skrudd litt av nå på slutten av sesongen, noe som er litt typisk tidlige serievinnere.

Mener også at Pep behandlet Braut på slutten av sesongen. Står fortsatt på at Braut er avhengig av å holdes varm og holde momentet sitt oppe. Hvis han skal hviles burde han heller får to 60 minutters matcher enn en 30 minutters kamp og en 60/90 minutters kamp.

Det virker som om at det alltid tar litt tid før han får motoren varm, men når den først er varm så holder den seg gående helt til den blir skrudd av i form av enten skade eller at han skal hviles.

Det hjalp jo for så vidt ikke på at KdB måtte av så tidlig i går heller.
Haaland hadde ikke en spesielt god kamp. Men så fikk han lite å jobbe med og. Det er litt med spisser som med keepere. Hvis en keeper spiller på et lag som dominerer og han knapt får skudd på seg så spiller de ikke store kamper. Og hvis en spiss ikke får mat så produserer de heller ikke mål.

Men det City får med Haaland er jo en spiller som motstanderne frykter. Han har oppassere som følger han konstant.
Virkelig? På meg virker det som om nesten alle spiller soneforsvar.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Jeg måtte sjekke hvor ille det faktisk var. Det som har ødelagt for Braut er at han ikke har klart å score x2 mot Real Madrid og i finalen i CL.

Han har faktisk scoret i 6 av de 8 siste i PL. Ene målløse var i en betydningsløs kamp hvor han fikk en assist og kampen mot Leeds, der han i rettferdighetens navn burde puttet 5 mål..

Begynner ikke å bekymre meg før det eventuelt er måltørke etter et par kamper i neste sesong.

startelver

Legg inn av startelver »

Bare han ikke melder forfall nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»