Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
Fazam

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av Fazam »

LeSorcier skrev: ons jun 14, 2023 9:07 pm Originalen du siterer blir kun happy om kvinnelandslaget leverer varene. Alt herrene gjør er feil, om det så skulle bli et mesterskap.
Fri fantasi; som det heter.
Kvinnelandslaget kvalifiserer seg til mesterskap, i motsetning til herrene.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Ikke bare Haaland som står ut håret 😆

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Fazam skrev: ons jun 14, 2023 9:22 pm
LeSorcier skrev: ons jun 14, 2023 9:07 pm Originalen du siterer blir kun happy om kvinnelandslaget leverer varene. Alt herrene gjør er feil, om det så skulle bli et mesterskap.
Fri fantasi; som det heter.
Kvinnelandslaget kvalifiserer seg til mesterskap, i motsetning til herrene.
Joda, men kvinnefotballen holder et ræva nivå. Jeg ser jo noen matcher i PostNord og Norsk Tipping-ligaen, og nivået der er uendelig mye bedre enn det damene leverer.

Men, om du liker fotballmatcher blottet for tempo og ferdigheter, så skal du selvfølgelig få kose deg med det. For meg er damefotball dørgende kjedelig. Alt går for sakte, og damene er for små i forhold til banen. Det blir null intensitet.

Jeg så du opprettet en filmtråd her om dagen, og jeg er litt overrasket over at filmen "Dis", fra Aune Sand, ikke kom på din liste. Den er nemlig like lite underholdende som damefotball.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LeSorcier skrev: ons jun 14, 2023 11:04 pm
Fazam skrev: ons jun 14, 2023 9:22 pm
LeSorcier skrev: ons jun 14, 2023 9:07 pm Originalen du siterer blir kun happy om kvinnelandslaget leverer varene. Alt herrene gjør er feil, om det så skulle bli et mesterskap.
Fri fantasi; som det heter.
Kvinnelandslaget kvalifiserer seg til mesterskap, i motsetning til herrene.
Joda, men kvinnefotballen holder et ræva nivå. Jeg ser jo noen matcher i PostNord og Norsk Tipping-ligaen, og nivået der er uendelig mye bedre enn det damene leverer.

Men, om du liker fotballmatcher blottet for tempo og ferdigheter, så skal du selvfølgelig få kose deg med det. For meg er damefotball dørgende kjedelig. Alt går for sakte, og damene er for små i forhold til banen. Det blir null intensitet.

Jeg så du opprettet en filmtråd her om dagen, og jeg er litt overrasket over at filmen "Dis", fra Aune Sand, ikke kom på din liste. Den er nemlig like lite underholdende som damefotball.
Jeg syns damefotball skulle fått en egen kategori på FD.

Så skulle vi sett hvor mye trafikk det hadde blitt der. Det forteller mye om hva slags nivå det er, da vi er flinke til å anerkjenne gode idrettsprestasjoner i Norge. Interessen kommer om nivået er der.

Fazam

Legg inn av Fazam »

LeSorcier skrev: ons jun 14, 2023 11:04 pm Jeg så du opprettet en filmtråd her om dagen, og jeg er litt overrasket over at filmen "Dis", fra Aune Sand, ikke kom på din liste. Den er nemlig like lite underholdende som damefotball.
Nå er det Platekompaniet som står bak den, og det er tydelig at de ikke er alene om å mene at den har en betydelse i filmhistorien.

Fazam

Legg inn av Fazam »

PapaSmurf skrev: tor jun 15, 2023 12:26 am Jeg syns damefotball skulle fått en egen kategori på FD.

Så skulle vi sett hvor mye trafikk det hadde blitt der. Det forteller mye om hva slags nivå det er, da vi er flinke til å anerkjenne gode idrettsprestasjoner i Norge. Interessen kommer om nivået er der.
Stakkar.

startelver

Legg inn av startelver »


startelver

Legg inn av startelver »

Denne var herlig morsom igjen fra 442oons


guru

Legg inn av guru »

Å putte 24 mål på 25 kamper for Norge må vel være Haalands aller største prestasjon? Å spille for et landslag som er såpass svakt, og ligge på nesten 1 mål i snitt pr. kamp er i bunn og grunn naturstridig.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

guru skrev: ons jun 21, 2023 7:52 am Å putte 24 mål på 25 kamper for Norge må vel være Haalands aller største prestasjon? Å spille for et landslag som er såpass svakt, og ligge på nesten 1 mål i snitt pr. kamp er i bunn og grunn naturstridig.
Hvor mange av målene hans er straffer?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 8:39 am
guru skrev: ons jun 21, 2023 7:52 am Å putte 24 mål på 25 kamper for Norge må vel være Haalands aller største prestasjon? Å spille for et landslag som er såpass svakt, og ligge på nesten 1 mål i snitt pr. kamp er i bunn og grunn naturstridig.
Hvor mange av målene hans er straffer?
Man må lete etter noe som demper prestasjonen eller hva?

Tenk å skryte av noen andre som gjør noe bra. Det er fali’ det.

startelver

Legg inn av startelver »

Det skuddet han hadde i går hadde fortjent en bedre skjebne. Var så hardt at keeper ble kastet bakover.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: ons jun 21, 2023 10:01 am Det skuddet han hadde i går hadde fortjent en bedre skjebne. Var så hardt at keeper ble kastet bakover.
Han har et vanvittig tilslag.

Man ser at han hele tiden søker de korridorene der han er best, men det er sjelden man får ballen frem til han. Skal man utnytte Haalands styrker så trenger man bedre kanter som kommer ned og får slått inn, eller stikkere som Haaland kan jage. Det greier de nesten aldri på landslaget.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 9:23 am
Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 8:39 am
guru skrev: ons jun 21, 2023 7:52 am Å putte 24 mål på 25 kamper for Norge må vel være Haalands aller største prestasjon? Å spille for et landslag som er såpass svakt, og ligge på nesten 1 mål i snitt pr. kamp er i bunn og grunn naturstridig.
Hvor mange av målene hans er straffer?
Man må lete etter noe som demper prestasjonen eller hva?

Tenk å skryte av noen andre som gjør noe bra. Det er fali’ det.
Jeg lurer oppriktig på hvor mange som er straffer, jeg tror ikke det er så fryktelig mange. Prøver ikke å snakke ned Haaland. Jeg er ikke en av de folka der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 10:42 am
PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 9:23 am
Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 8:39 am

Hvor mange av målene hans er straffer?
Man må lete etter noe som demper prestasjonen eller hva?

Tenk å skryte av noen andre som gjør noe bra. Det er fali’ det.
Jeg lurer oppriktig på hvor mange som er straffer, jeg tror ikke det er så fryktelig mange. Prøver ikke å snakke ned Haaland. Jeg er ikke en av de folka der.
Da beklager jeg. Det så sånn ut.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 10:42 am
PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 9:23 am
Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 8:39 am

Hvor mange av målene hans er straffer?
Man må lete etter noe som demper prestasjonen eller hva?

Tenk å skryte av noen andre som gjør noe bra. Det er fali’ det.
Jeg lurer oppriktig på hvor mange som er straffer, jeg tror ikke det er så fryktelig mange. Prøver ikke å snakke ned Haaland. Jeg er ikke en av de folka der.
5 straffescoringer ifølge Transfermarkt.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 10:43 am
Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 10:42 am
PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 9:23 am

Man må lete etter noe som demper prestasjonen eller hva?

Tenk å skryte av noen andre som gjør noe bra. Det er fali’ det.
Jeg lurer oppriktig på hvor mange som er straffer, jeg tror ikke det er så fryktelig mange. Prøver ikke å snakke ned Haaland. Jeg er ikke en av de folka der.
Da beklager jeg. Det så sånn ut.
Da trekker jeg tilbake tommel'n også. Sorry ;-)

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 10:43 am
Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 10:42 am
PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 9:23 am

Man må lete etter noe som demper prestasjonen eller hva?

Tenk å skryte av noen andre som gjør noe bra. Det er fali’ det.
Jeg lurer oppriktig på hvor mange som er straffer, jeg tror ikke det er så fryktelig mange. Prøver ikke å snakke ned Haaland. Jeg er ikke en av de folka der.
Da beklager jeg. Det så sånn ut.
Ser den, er nok av folk her som hadde skrevet det samme som meg og ment det du antok.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

GunnarBull skrev: ons jun 21, 2023 10:49 am
PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 10:43 am
Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 10:42 am

Jeg lurer oppriktig på hvor mange som er straffer, jeg tror ikke det er så fryktelig mange. Prøver ikke å snakke ned Haaland. Jeg er ikke en av de folka der.
Da beklager jeg. Det så sånn ut.
Da trekker jeg tilbake tommel'n også. Sorry ;-)
Jeg er ikke så opptatt av tomler. Så det går helt fint.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

FranciscoM skrev: ons jun 21, 2023 10:48 am
Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 10:42 am
PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 9:23 am

Man må lete etter noe som demper prestasjonen eller hva?

Tenk å skryte av noen andre som gjør noe bra. Det er fali’ det.
Jeg lurer oppriktig på hvor mange som er straffer, jeg tror ikke det er så fryktelig mange. Prøver ikke å snakke ned Haaland. Jeg er ikke en av de folka der.
5 straffescoringer ifølge Transfermarkt.
Herregud, bare 19 spillemål på 25 kamper?? Er bare så vidt han har bedre snitt enn CR og Messi har for sine landslag(inkludert straffer). Kan vi få Søderlund tilbake?

lsklars

Legg inn av lsklars »

PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 10:54 am
GunnarBull skrev: ons jun 21, 2023 10:49 am
PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 10:43 am

Da beklager jeg. Det så sånn ut.
Da trekker jeg tilbake tommel'n også. Sorry ;-)
Jeg er ikke så opptatt av tomler. Så det går helt fint.
Yeah right 💫

Assi

Legg inn av Assi »

City-opplegget kan du få gratis av meg, men må si at landslags-EBH er mer enn forbilledlig.. Scorer mål; masse løp, positivt kroppsspråk - og oppmuntrende i forhold til lagkamerater.. 10/10.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 10:58 am
FranciscoM skrev: ons jun 21, 2023 10:48 am
Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 10:42 am

Jeg lurer oppriktig på hvor mange som er straffer, jeg tror ikke det er så fryktelig mange. Prøver ikke å snakke ned Haaland. Jeg er ikke en av de folka der.
5 straffescoringer ifølge Transfermarkt.
Herregud, bare 19 spillemål på 25 kamper?? Er bare så vidt han har bedre snitt enn CR og Messi har for sine landslag(inkludert straffer). Kan vi få Søderlund tilbake?
Det går faktisk hele 109 minutter, eller 218 pauseanalyser av TV2, mellom hvert spillemål. Fryktelig svakt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lsklars skrev: ons jun 21, 2023 11:02 am
PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 10:54 am
GunnarBull skrev: ons jun 21, 2023 10:49 am

Da trekker jeg tilbake tommel'n også. Sorry ;-)
Jeg er ikke så opptatt av tomler. Så det går helt fint.
Yeah right 💫
Ikke min feil at jeg er en tastaturvirtuos. Jeg skriver det jeg mener og får både kjeft og skryt. Tror det er bra at man ikke har downvotes her.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Håland kommer nok til å ta opp kampen med Di Stefano om å være den beste spilleren som aldri har spilt VM..

Alpha

Legg inn av Alpha »

Kan ikke stemme. Han gir jo ikke noe tilbake til fansen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Cannabis Connoisseur skrev: ons jun 21, 2023 4:41 pm Bilde
Gratulerer! Jeg håper gutten i Dortmund-drakt var en dyktig fotograf, så han fikk knipset et bra bilde av dere.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Cannabis Connoisseur skrev: ons jun 21, 2023 4:33 pm
Alpha skrev: ons jun 21, 2023 4:25 pm Kan ikke stemme. Han gir jo ikke noe tilbake til fansen.
Vondt å si det all den tid han spiller for ufyselige City, men han er mest sannsynlig en av verdens mest jordnære superstjerner.
Fortsatt veldig god til å bruke/flashe penger/materielle verdier da.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Saturn skrev: ons jun 21, 2023 6:04 pm
Cannabis Connoisseur skrev: ons jun 21, 2023 4:33 pm
Alpha skrev: ons jun 21, 2023 4:25 pm Kan ikke stemme. Han gir jo ikke noe tilbake til fansen.
Vondt å si det all den tid han spiller for ufyselige City, men han er mest sannsynlig en av verdens mest jordnære superstjerner.
Fortsatt veldig god til å bruke/flashe penger/materielle verdier da.
Hva har det med saken å gjøre? Fyren tjener en formue. Forventer du at han skal gå med en klokke fra Daniel Wellington og kjøpe dressen fra Dressmann? Klart han skal få bruke pengene han tjener, noe annet ville jo vært helt urimelig. Er ikke noe galt med å ha en Audemar Piguet Royal Oak på armen så lenge du ikke ser ned på alle andre som ikke har det. Om du tror fotballspillere med slike lønninger skal lever som munker, så er det på tide å åpne døren - virkeligheten ringer på.

Både Ødegaard og Haaland må være blant de mest jordnære superstjernene i hele fotballverden. Det handler kanskje mye om at de er norsk, men det sier også en del om dem som personer.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Alpha skrev: ons jun 21, 2023 6:26 pm
Saturn skrev: ons jun 21, 2023 6:04 pm
Cannabis Connoisseur skrev: ons jun 21, 2023 4:33 pm

Vondt å si det all den tid han spiller for ufyselige City, men han er mest sannsynlig en av verdens mest jordnære superstjerner.
Fortsatt veldig god til å bruke/flashe penger/materielle verdier da.
Hva har det med saken å gjøre? Fyren tjener en formue. Forventer du at han skal gå med en klokke fra Daniel Wellington og kjøpe dressen fra Dressmann? Klart han skal få bruke pengene han tjener, noe annet ville jo vært helt urimelig. Er ikke noe galt med å ha en Audemar Piguet Royal Oak på armen så lenge du ikke ser ned på alle andre som ikke har det. Om du tror fotballspillere med slike lønninger skal lever som munker, så er det på tide å åpne døren - virkeligheten ringer på.

Både Ødegaard og Haaland må være blant de mest jordnære superstjernene i hele fotballverden. Det handler kanskje mye om at de er norsk, men det sier også en del om dem som personer.
Vel talt! :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»