Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
FranciscoM

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av FranciscoM »

Everenga skrev: man mai 15, 2023 2:32 pm Vi må jo ha eksportert noe utrolig med nisseluer da siden britisk journaliststand tydeligvis også alle er iført dem i følge Matser'n.
Nisseluekontoen på twitter kan ikke ha det lett for tiden. Han er samme ulla. Alt av oppmerksomhet mot norske fotballspillere er fyfy.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

FranciscoM skrev: man mai 15, 2023 2:26 pm Ser at Mats blander inn Ødegaard og påstår at han også kun scorer mot svakere lag. At Ødegaard er i ferd med å bryte rekorden for antall mål scoret for en midtbanespiller (utenom straffescoringer) er tydeligvis uvesentlig. Pårørende burde kontakte helsevesenet.
Må jo selvsagt helgardere seg når han bommet så grønnjævlig på lista si.

Det er lov å bomme, selv som speider, men det sier mye om deg som person og fagperson når man nekter å gi seg, uansett hvor dumt det ser ut.

Kan ikke forstå hvis noen seriøse klubber tør å røre han igjen, det er vel bare Twitter han kan fortsette å røre med.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

startelver skrev: man mai 15, 2023 12:18 pm Blir overrasket om Braut klarer å gjenta like mange mål neste sesong, når de andre klubbene er mer forberedt på hva som venter. Det får bli spenningen til neste sesong. Kanskje det blir enda bedre, hvem vet.
Kommer til å score flere mål pr spilte minutt neste sesong. Eksakt antall mål kommer an på spilletid.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Neste år har han tilpasset seg PL endelig!

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Astonstian skrev: man mai 15, 2023 3:21 pm Neste år har han tilpasset seg PL endelig!
Synd han slutta med hatricks når han begynte å bli tilpassa ligaen og laget har blitt tilpassa han.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Jeg skjønner godt at motstanderne tyr til alle triks for å eliminere Braut, men synes det er merkelig at de slipper unna med det. Det er jo ikke akkurat sportslig oppførsel å terge motstanderne både fysisk og verbalt, hvor eneste målsetting er at Braut skal blir så forbannet at han drar på seg et kort.

startelver

Legg inn av startelver »

Kakebart skrev: man mai 15, 2023 3:42 pm
Astonstian skrev: man mai 15, 2023 3:21 pm Neste år har han tilpasset seg PL endelig!
Synd han slutta med hatricks når han begynte å bli tilpassa ligaen og laget har blitt tilpassa han.
Var litt spesielt med alle de hat-tricksa han fikk tidlig i sesongen, men nå er jo Haaland blitt mer spillbar i Peps lag, så han kommer nok også til å øke antall assists .

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

https://www.tv2.no/spesialer/sport/slik ... tt-haaland

"TV 2 benyttet anledningen til å følge superstjernen tettere enn noensinne. 5000 bilder av Manchester Citys nummer ni ble tatt av TV 2s fotograf Daniel Sannum Lauten fra han entret gresset for oppvarming, til han gikk i garderoben etter kampslutt."

5000 :!:

startelver

Legg inn av startelver »

Slutt med denne legendedyrkelsen. Husk janteloven.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Gud spiller sin største kamp i karrieren sin på nasjonaldagen. Men jeg får ikke sett siden jeg er på jobb.

guru

Legg inn av guru »

Feil tråd....
Sist redigert av guru den ons mai 17, 2023 9:16 pm, redigert 1 gang totalt.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Blitt utrolig svak dessverre

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

God omgang av Haaland til nå.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

FranciscoM skrev: ons mai 17, 2023 9:48 pm God omgang av Haaland til nå.
Ja, uten verdens beste keeper i mål hadde han hatt ett. Men viktigere for City er at han binder opp 2 stoppere hele tiden og gir masse rom til de andre.
Får vel målet sitt i 2. kanskje 😉

TWU

Legg inn av TWU »

På alle andre keepere i verden hadde Haaland hatt mål i dag. Men bare hans tilstedeværelse gjør jo at hverken Alaba eller Militao tør å gå ut av posisjon, og vi så på første målet at det ble avgjørende.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Lauten. I Namdalen i Nord-Trøndelag er det etternavnet.....

startelver

Legg inn av startelver »

Den ene headingen hans hadde fortjent en bedre skjebne. Haaland har ikke scoret mot Real Madrid på to kamper.

Men jeg er overbevist om at han scorer i selve finalen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

startelver skrev: tor mai 18, 2023 2:02 am Men jeg er overbevist om at han scorer i selve finalen.
Han rekker nok også å bli såpass skadet at han ikke rekker landskampene noen dager senere.

startelver

Legg inn av startelver »

Fazam skrev: tor mai 18, 2023 4:59 pm
startelver skrev: tor mai 18, 2023 2:02 am Men jeg er overbevist om at han scorer i selve finalen.
Han rekker nok også å bli såpass skadet at han ikke rekker landskampene noen dager senere.
Akkurat det er det lav odds på ja.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Hvis det ikke er smakløst at fotballspillere tjener over 1 million kroner dagen, så vet ikke jeg.
Haalands dagslønn er drøye 1,5 mill.

https://www.vg.no/sport/i/RGqPJx/forbes ... og-inntekt

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fazam skrev: fre mai 19, 2023 10:54 am Hvis det ikke er smakløst at fotballspillere tjener over 1 million kroner dagen, så vet ikke jeg.
Haalands dagslønn er drøye 1,5 mill.

https://www.vg.no/sport/i/RGqPJx/forbes ... og-inntekt
Ikke mindre smakløst enn at en Michael Jackson, Taylor Swift eller Tom Cruise tjener en million om dagen.

Fazam

Legg inn av Fazam »

oddvar_kjempebra skrev: fre mai 19, 2023 11:01 am
Fazam skrev: fre mai 19, 2023 10:54 am Hvis det ikke er smakløst at fotballspillere tjener over 1 million kroner dagen, så vet ikke jeg.
Haalands dagslønn er drøye 1,5 mill.

https://www.vg.no/sport/i/RGqPJx/forbes ... og-inntekt
Ikke mindre smakløst enn at en Michael Jackson, Taylor Swift eller Tom Cruise tjener en million om dagen.
Og det skulle liksom være et argument for å forsvare lønna til Haaland? :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Fazam skrev: fre mai 19, 2023 11:46 am
oddvar_kjempebra skrev: fre mai 19, 2023 11:01 am
Fazam skrev: fre mai 19, 2023 10:54 am Hvis det ikke er smakløst at fotballspillere tjener over 1 million kroner dagen, så vet ikke jeg.
Haalands dagslønn er drøye 1,5 mill.

https://www.vg.no/sport/i/RGqPJx/forbes ... og-inntekt
Ikke mindre smakløst enn at en Michael Jackson, Taylor Swift eller Tom Cruise tjener en million om dagen.
Og det skulle liksom være et argument for å forsvare lønna til Haaland? :lol:
Verden er jo en gang slik at de største stjernene i underholdningsbransjen og idretten får en stor del av kaka når midlene fordeles.

I tillegg kjenner de sin markedsverdi sånn at Tom Cruise forlanger store summer for å spille i filmer og Haaland forlanger store summer for å signere for en fotballklubb.

Folket er villige til å betale for kinobilletter og tilgang til PL og de beste spillerne får da godt betalt.

Hadde det ikke vært like stor interesse hadde filmselskapene og klubbene hatt mindre penger og spillerne hadde fått dårligere betalt.

Jeg er enig i at summene er vanvittige, men sånn er en gang mekanismene.

Derfor er det jo mange steiler når damefotballspillere vil ha lik lønn. Det er ikke like mange som betaler for å se dem, markedsgrunnlaget er lavere og dermed tjener de mindre. Men dette er jo i endring. Flere interesserer seg for damefotball og da vil lønna følge etter. Ikke fordi den er kjønnskvotert, men fordi det med større interesse kommer mer penger.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Undervises det i janteloven, eller hva er det jeg ser?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fazam skrev: fre mai 19, 2023 11:46 am
oddvar_kjempebra skrev: fre mai 19, 2023 11:01 am
Fazam skrev: fre mai 19, 2023 10:54 am Hvis det ikke er smakløst at fotballspillere tjener over 1 million kroner dagen, så vet ikke jeg.
Haalands dagslønn er drøye 1,5 mill.

https://www.vg.no/sport/i/RGqPJx/forbes ... og-inntekt
Ikke mindre smakløst enn at en Michael Jackson, Taylor Swift eller Tom Cruise tjener en million om dagen.
Og det skulle liksom være et argument for å forsvare lønna til Haaland? :lol:
Tja. Jeg har et problem med akkurat hvor Haalands lønn kommer i fra, men jeg har ikke noe problem med at populære mennesker tjener store penger fordi veldig mange ønsker å betale for å se dem gjøre det de er best på.

lund

Legg inn av lund »

Det er selvfølgelig i prinsippet helt hårreisende bruk av penger når det kunne gått til så mye mer fornuftige ting, men det er nå engang noen som er villig til å betale dette. Da klarer jeg ikke å irritere meg for mye over hvordan noen velger å bruke pengene sine. Det får være deres sak.

Fazam

Legg inn av Fazam »

PapaSmurf skrev: fre mai 19, 2023 12:01 pm Verden er jo en gang slik at de største stjernene i underholdningsbransjen og idretten får en stor del av kaka når midlene fordeles.

I tillegg kjenner de sin markedsverdi sånn at Tom Cruise forlanger store summer for å spille i filmer og Haaland forlanger store summer for å signere for en fotballklubb.

Folket er villige til å betale for kinobilletter og tilgang til PL og de beste spillerne får da godt betalt.

Hadde det ikke vært like stor interesse hadde filmselskapene og klubbene hatt mindre penger og spillerne hadde fått dårligere betalt.

Jeg er enig i at summene er vanvittige, men sånn er en gang mekanismene.

Derfor er det jo mange steiler når damefotballspillere vil ha lik lønn. Det er ikke like mange som betaler for å se dem, markedsgrunnlaget er lavere og dermed tjener de mindre. Men dette er jo i endring. Flere interesserer seg for damefotball og da vil lønna følge etter. Ikke fordi den er kjønnskvotert, men fordi det med større interesse kommer mer penger.
Hvorfor trekker du inn damefotball inn i dette? Det har ingenting med saken å gjøre, og er bare nok et stikk inn i noe som du ikke interesserer deg for.

Hva koster en kino-billett?
Å punge ut 1000 kroner eller mer for å se en PL-kamp med dette araber-laget er ikke annet enn skammelig. De har mistet bakkekontakten for lengst.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Meld dere inn i Rødt om dere vil ha kommunisme.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Haaland kvitter seg med 3 uker oppspart lønn for å få råd til leilighet på Sommerro i Oslo.
Den 154 kvadratmeter store leiligheten kostet bare 35 millioner kroner.

https://www.nettavisen.no/okonomi/haala ... 95-1107437

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Fazam skrev: fre mai 19, 2023 3:47 pm Haaland kvitter seg med 3 uker oppspart lønn for å få råd til leilighet på Sommerro i Oslo.
Den 154 kvadratmeter store leiligheten kostet bare 35 millioner kroner.

https://www.nettavisen.no/okonomi/haala ... 95-1107437
Så fortjent, så fortjent. Er man verdens beste spiss er det på sin plass med en kongeleilighet i verdensmetropolen Oslo.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»