Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
Trehjulssykkel

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av Trehjulssykkel »

https://twitter.com/BlackYellow/status/ ... 793591%2F
Aldri sett en spiller få en slik avskjed etter bare 2,5 år i en klubb. I en verden der fotballspillere presser frem overganger så er jo det fint å se.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

startelver skrev: lør mai 14, 2022 6:54 pm
FranciscoM skrev: lør mai 14, 2022 6:26 pm

Han kan bedre tysk enn de vi tror, skikkelig tysk med jærendialekt det.
Ikke bedre enn det jeg tror. Jeg trodde han snakket flytende tysk etter 2.5 år det.

Hvor lenge brukte den norske landslagstreneren i hopp, 2 uker?

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Champis skrev: lør mai 14, 2022 7:10 pm
Real-_- skrev: lør mai 14, 2022 5:33 pm Ble vel ikke helt den avslutningen det kunne ha blitt for Haaland?
??
Et siste halvår preget av skader, svakere prestasjoner og en eviglang saga om hvor han skal dra. Tror ikke Haaland er en som blir stående igjen med gullskrift i Dortmund.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Champis skrev: lør mai 14, 2022 7:06 pm
Brezjnev skrev: lør mai 14, 2022 4:54 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 14, 2022 4:30 pm

Jeg hadde ikke fått med meg det der. Jeg er fullstendig umulig å målbinde.

Jeg hadde muligens takket ja og sendt 80% av lønna til Ukraina. Offentlig.

Men sånn i utgangspunktet blir hele premisset tåpelig. Slike spørsmål barna mine stilte da de var små.

-Hadde du spist en sjokolade om den falt på gulvet?
- Ja.
-Hva om den landet i en hundebæsj da?
- Vi har ikke hund
- Men OM vi hadde en hund da?
Osv…
Premisset blir tåpelig, som du sier, for premisset er ikke at Haaland velger mellom det helt hverdagslige økonomiske livet du og jeg lever på den ene siden, og de uendelige mulighetene hundrevis av skitne millioner gir både ham selv og dem rundt ham på den andre. Valget sto mellom hundrevis av rene millioner, og enda flere skitne millioner. Gitt det valget ville jeg fint rukket opp den ene hånda for å takke ja til de rene millionene, og brukt den andre til å gi fingeren til sjeikene.

Det er jeg ganske sikker på ay du ikke hadde gjort hvis du var i hans sko. Enkelt og greit fordi spillere tenker langt mindre på pengene enn folk tror, og spesielt fordi de er maniske etter å finne det sportslige tilbudet som kan gi dem noe. Det er selvsagt lett for folk utenfor idretten og uten den samme mentaliteten å si noe helt annet - spesielt fordi det ikke er et reelt spørsmål.
Utgangspunktet for deldiskusjonen er smurfens premiss, som han kaller tåpelig, jeg ville kalt det feil, men vi kan godt kalle det tåpelig, om at ingen takker nei til hundrevis av millioner for å sparke ball. Selv når pengene kommer fra et drittregime. Det er det premisset jeg tar utgangspunkt i når jeg svarer.

Så bringer du inn et nytt argument; det sportslige, aka sjansen til å vinne ting. Det er et mye bedre argument enn smurfens, men det er altså ikke det som diskuteres.

Seeberik

Legg inn av Seeberik »

kytec skrev: lør mai 14, 2022 7:15 pm
Seeberik skrev: lør mai 14, 2022 5:11 pm Hvis folk ikke ønsker å følge Haaland lenger fordi han spiller for City så får de bare gjøre det, forstår at det er noen moralske brister der. Deres valg, men også deres tap som fotballentusiaster sånn rent underholdningsmessig
Hvor er bristene mener du?

Hos Haaland eller de svikefullle supporterne?
Tenkte på de som ikke føler at de kan heie fram Brauten på et lag som City på grunn av eierne, hvor pengene kommer fra osv. At de moralske bristene først og fremst ligger hos Haaland selv for å velge å spille for City er jeg ikke enig i. At kritikken skal legges i stor grad på Haaland selv for å velge City synes jeg ikke er riktig, når fotballen er så gjennomsyret av korrupsjon og sportswashing som i stor grad kan klandres de store forbundene.

Champis

Legg inn av Champis »

Real-_- skrev: lør mai 14, 2022 7:37 pm
Champis skrev: lør mai 14, 2022 7:10 pm
Real-_- skrev: lør mai 14, 2022 5:33 pm Ble vel ikke helt den avslutningen det kunne ha blitt for Haaland?
??
Et siste halvår preget av skader, svakere prestasjoner og en eviglang saga om hvor han skal dra. Tror ikke Haaland er en som blir stående igjen med gullskrift i Dortmund.

Når du skriver det du gjør, så regner man med at du snakker om kampen i dag. Og det var vel en veldig bra avslutning.

Kommer an på hva du mener med gullskrift. Det kan være, men da er det ikke veldig mange som gjør det av de beste spillerne heller. At det ble mye styr rundt hvor han skulle dra, var vel helt uunngåelig. Tror det gikk såpass smooth som det kunne gått, og langt bedre enn hvordan det kunne blitt.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Champis skrev: lør mai 14, 2022 8:06 pm
Real-_- skrev: lør mai 14, 2022 7:37 pm
Champis skrev: lør mai 14, 2022 7:10 pm

??
Et siste halvår preget av skader, svakere prestasjoner og en eviglang saga om hvor han skal dra. Tror ikke Haaland er en som blir stående igjen med gullskrift i Dortmund.

Når du skriver det du gjør, så regner man med at du snakker om kampen i dag. Og det var vel en veldig bra avslutning.

Kommer an på hva du mener med gullskrift. Det kan være, men da er det ikke veldig mange som gjør det av de beste spillerne heller. At det ble mye styr rundt hvor han skulle dra, var vel helt uunngåelig. Tror det gikk såpass smooth som det kunne gått, og langt bedre enn hvordan det kunne blitt.
Tja, avslutningen oppsummeres vel greit i dag. Lite involvert, men får med seg et mål. Og misforstå meg rett, når man prater om at Haaland har levert "svakere" så sammenligner man han med seg selv, tidenes målscorer fra Norge. Men scorer i 5 av de siste 18 rundene, skadet i Europa og en transfersaga som ikke er populært blant alle fans.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Han ignorerte den norske journalistens spørsmål mens han stod og skrev autografer og tok selfies med fansen :o / :lol: / :mrgreen:

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Ka9nen skrev: lør mai 14, 2022 10:08 pm Han ignorerte den norske journalistens spørsmål mens han stod og skrev autografer og tok selfies med fansen :o / :lol: / :mrgreen:
Har du link?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

FranciscoM skrev: lør mai 14, 2022 10:14 pm
Har du link?
https://www.vgtv.no/video/238151/haalan ... row12_pos1

startelver

Legg inn av startelver »

Ka9nen skrev: lør mai 14, 2022 10:36 pm
FranciscoM skrev: lør mai 14, 2022 10:14 pm
Har du link?
https://www.vgtv.no/video/238151/haalan ... row12_pos1
Dey gjorde han mot Dagbladet også, han vet at det venter kritiske spørsmål og ønsker ikke å bruke tid på det.

Champis

Legg inn av Champis »

Real-_- skrev: lør mai 14, 2022 9:25 pm
Champis skrev: lør mai 14, 2022 8:06 pm
Real-_- skrev: lør mai 14, 2022 7:37 pm

Et siste halvår preget av skader, svakere prestasjoner og en eviglang saga om hvor han skal dra. Tror ikke Haaland er en som blir stående igjen med gullskrift i Dortmund.

Når du skriver det du gjør, så regner man med at du snakker om kampen i dag. Og det var vel en veldig bra avslutning.

Kommer an på hva du mener med gullskrift. Det kan være, men da er det ikke veldig mange som gjør det av de beste spillerne heller. At det ble mye styr rundt hvor han skulle dra, var vel helt uunngåelig. Tror det gikk såpass smooth som det kunne gått, og langt bedre enn hvordan det kunne blitt.
Tja, avslutningen oppsummeres vel greit i dag. Lite involvert, men får med seg et mål. Og misforstå meg rett, når man prater om at Haaland har levert "svakere" så sammenligner man han med seg selv, tidenes målscorer fra Norge. Men scorer i 5 av de siste 18 rundene, skadet i Europa og en transfersaga som ikke er populært blant alle fans.

Som sagt, så er alt oppstyret rundt overgangen noe som ville skjedd uansett, noe Haaland selv ikke kan gjøre noe med, og den biten gikk langt lettere enn forventet. Så om noe, så synes jeg den biten har gjort avslutningen på sesongen bedre for Haaland enn fryktet. Han har scoret litt mindre den siste tiden, men ikke mye. Så det er bare helt naturlige svingninger. Dessuten har Dortmund som lag vært ekstremt varierende, noe som er avgjørende for en spiss.

Remouladine

Legg inn av Remouladine »

Er det ikke litt behagelig at vi kan skyve ansvaret for å ta avstand fra sportswashing over på andre? For eksempel en 21 år gammel gutt som får drømmen sin oppfyllt?

Så kan vi andre se på EMIRATES FA cup, følge Arsenal, Real Madrid, Barcelona etc. i fred og ro og beholde vår høye moral. For alle vet jo at i disse tilfellene er det selve flyselskapet som står bak, og en navnelikhet med landene bak er heeeelt tilfeldig og har ingenting med at disse landene ønsker å kjøpe seg litt goodwill gjennom sportsarrangement, og sponsing.

Hvis man mener alvor med sitt moralske engasjement, så antar jeg at man ikke satte seg ned for å se på the EMIRATES FA cup finale i går. Men bare tenk hvilket fokus det hadde fått om supportene (eller epillerne) i går hadde forlatt stadioen og sagt: "Vi ønsker ikke å være tilstede, og derigjennom være med på å legitimere De forente arabiske emirater sin sportswashing". Moro, men en fjern drøm. Det er alt for mye penger innvolvert til å tro at dette skal kunne komme innenifra.

Kampen mot Sportswashing må foregå på politisk nivå. La guttungen få spille fotball. Så får supportere jobbe mot politikere for å de til å regulere eierskap og sponsing.

startelver

Legg inn av startelver »

"Er det ikke litt behagelig at vi kan skyve ansvaret for å ta avstand fra sportswashing over på andre? For eksempel en 21 år gammel gutt som får drømmen sin oppfyllt?

Så kan vi andre se på EMIRATES FA cup, følge Arsenal, Real Madrid, Barcelona etc. i fred og ro og beholde vår høye moral."


Nydelig sagt.


Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Remouladine skrev: søn mai 15, 2022 7:57 am Er det ikke litt behagelig at vi kan skyve ansvaret for å ta avstand fra sportswashing over på andre? For eksempel en 21 år gammel gutt som får drømmen sin oppfyllt?

Så kan vi andre se på EMIRATES FA cup, følge Arsenal, Real Madrid, Barcelona etc. i fred og ro og beholde vår høye moral. For alle vet jo at i disse tilfellene er det selve flyselskapet som står bak, og en navnelikhet med landene bak er heeeelt tilfeldig og har ingenting med at disse landene ønsker å kjøpe seg litt goodwill gjennom sportsarrangement, og sponsing.

Hvis man mener alvor med sitt moralske engasjement, så antar jeg at man ikke satte seg ned for å se på the EMIRATES FA cup finale i går. Men bare tenk hvilket fokus det hadde fått om supportene (eller epillerne) i går hadde forlatt stadioen og sagt: "Vi ønsker ikke å være tilstede, og derigjennom være med på å legitimere De forente arabiske emirater sin sportswashing". Moro, men en fjern drøm. Det er alt for mye penger innvolvert til å tro at dette skal kunne komme innenifra.

Kampen mot Sportswashing må foregå på politisk nivå. La guttungen få spille fotball. Så får supportere jobbe mot politikere for å de til å regulere eierskap og sponsing.
Jeg ser absolutt poenget ditt.
Jeg hadde en lærer engang som ikke så OL fordi han syntes sport hadde blitt så korrumpert av penger. Jeg kjøper ikke abonnement på Premier League fordi det er dyrt og fordi jeg ikke vil bidra til pengegaloppen der. Så alle har mulighet til å gjøre noe. Og det er det som er poenget; alle kan gjøre noe, også spillerne.
Jeg forventer ikke at Haaland skal slutte å spille fotball eller at han blir i Tyskland fordi fotballen der er renere enn i England. Men han kunne valgt den renere klubben Liverpool eller han kunne valgt City, men samtidig ytret seg om viktigheten av menneskerettigheter ved ulike anledninger når han er der. Alle kan bidra og de store stjernene har mulighet til å utgjøre en forskjell. Samtidig er Braut ung og folk har ulike modenhetsnivåer, interesser etc. Så jeg holder det ikke veldig mot han, men det hadde vært kult og viktig hvis han hadde gjort noe sånt. Og det er generelt et problem at de store stjernene opererer som sportsvaskere, se artikkelen til Haugaard over

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Etter en litt flåsete start er kronikken lesverdig


startelver

Legg inn av startelver »

Alle 86 mål for Dortmund samlet på 8 minutter.


Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Det gigantiske maleriet av Erling Braut Haaland på Bryne er nå ferdig og skal avdukes under en seremoni klokka 12 i dag :-)
► Show Spoiler
https://www.nrk.no/rogaland/pobels-hyll ... 1.15967467

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hva i alle dager er den «hånden» for noe?

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Seeberik skrev: lør mai 14, 2022 8:04 pm
kytec skrev: lør mai 14, 2022 7:15 pm
Seeberik skrev: lør mai 14, 2022 5:11 pm Hvis folk ikke ønsker å følge Haaland lenger fordi han spiller for City så får de bare gjøre det, forstår at det er noen moralske brister der. Deres valg, men også deres tap som fotballentusiaster sånn rent underholdningsmessig
Hvor er bristene mener du?

Hos Haaland eller de svikefullle supporterne?
Tenkte på de som ikke føler at de kan heie fram Brauten på et lag som City på grunn av eierne, hvor pengene kommer fra osv. At de moralske bristene først og fremst ligger hos Haaland selv for å velge å spille for City er jeg ikke enig i. At kritikken skal legges i stor grad på Haaland selv for å velge City synes jeg ikke er riktig, når fotballen er så gjennomsyret av korrupsjon og sportswashing som i stor grad kan klandres de store forbundene.
Bare å følge Braut 2.0 da. Spiller for Start på lån fra LSK og scoret hatrick mot Sogndal i helgen. Er nok ikke lenge før noen får øynene opp for han.

Brukeravatar
Xpoolman
Innlegg: 1252

Legg inn av Xpoolman »

Chromeback skrev: man mai 16, 2022 7:53 am Hva i alle dager er den «hånden» for noe?
En to tonn tung metallhånd laget av en lokal bedrift :-)

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Braut gir vel langt faen i populariteten sin i Norge og går for den globale scenen. Folk rundt om kring i verden som lever i land der styresmakten ikke er top notch gir totalt faen i at Abu Dhabi eier City. De ser bare et godt lag med en god spiss.

Men hva ellers forventes egentlig av en rogalending…

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Koskinen skrev: man mai 16, 2022 8:09 am
► Show Spoiler
Bare å følge Braut 2.0 da. Spiller for Start på lån fra LSK og scoret hatrick mot Sogndal i helgen. Er nok ikke lenge før noen får øynene opp for han.
Så det, får håpe det er noe på gang for han. 21 år, jamngammel med store-Braut ser jeg. Er nok ikke helt samme kaliber, men kan seff bli en bra spiss for det.
Vi venter også på et gjennombrudd for 18 år gamle Albert Braut Tjåland. Det virket lovende, så har det stagnert litt der ser det ut til.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Remouladine skrev: søn mai 15, 2022 7:57 am Er det ikke litt behagelig at vi kan skyve ansvaret for å ta avstand fra sportswashing over på andre? For eksempel en 21 år gammel gutt som får drømmen sin oppfyllt?

Så kan vi andre se på EMIRATES FA cup, følge Arsenal, Real Madrid, Barcelona etc. i fred og ro og beholde vår høye moral. For alle vet jo at i disse tilfellene er det selve flyselskapet som står bak, og en navnelikhet med landene bak er heeeelt tilfeldig og har ingenting med at disse landene ønsker å kjøpe seg litt goodwill gjennom sportsarrangement, og sponsing.

Hvis man mener alvor med sitt moralske engasjement, så antar jeg at man ikke satte seg ned for å se på the EMIRATES FA cup finale i går. Men bare tenk hvilket fokus det hadde fått om supportene (eller epillerne) i går hadde forlatt stadioen og sagt: "Vi ønsker ikke å være tilstede, og derigjennom være med på å legitimere De forente arabiske emirater sin sportswashing". Moro, men en fjern drøm. Det er alt for mye penger innvolvert til å tro at dette skal kunne komme innenifra.

Kampen mot Sportswashing må foregå på politisk nivå. La guttungen få spille fotball. Så får supportere jobbe mot politikere for å de til å regulere eierskap og sponsing.
Man skyver jo ikke dette på han. Men han har valgt å spille for en klubb som assosieres mer med sportsvasking, juks med FFP og trusler mot UEFA, journalister og andre mer enn de assosieres med sport. Da må han som klubbens mest profilerte signering siden Robinho kom dit regne med kritiske spørsmål. Men ellers er jeg enig i at det er begrenset ansvar som må legges på spillerne for dette. Det er supportere av disse klubbene og media jeg er mest kritisk til, og det er de som reelt sett kunne gjort noe. Spillerne har ikke den makten som enkeltindivid i alle fall. Det er klart at om alle PL spillere hadde nektet å spille mot Man City og Newcastle f.eks, så kunne det jo kanskje skjedd noe. Men der er vi ikke.

Ellers er resten som skrives her problematisk, men lite relevant for hvordan disse som eiere av en fotballklubb bevisst bruker klubben og klubbens supportere til å legitimere seg selv igjennom blant annet innlegg som det du skriver her.
Du er produktet deres. De andre du nevner der har solgt en sponsorplass uten noen større innflytelse enn det. Noe som naturligvis heller ikke burde vært greit, og som også har møtt protester i enkelte av klubbene. Men det blir veldig lite sammenlignbart med PSG, Man City, Newcastle og Chelsea sine eierskap og bare som en avsporing å regne. Spesielt fordi jeg ikke har sett noen sitte å forsvare disse sponsoratene slik eierskap forsvares. Supportere av klubber med Emirates på magen er aldri inne i disse trådene og forsvarer det med at "jammen, alle andre gjør det også". Der er supportere med slike eiere alene.

Men som sagt før skulle jeg gjerne sett et utvalg som måtte godkjenne sponsorer i PL også, der Amnesty eller lignende satt i utvalget. Dette er jo standard i business ellers. At man sjekker opp om selskaper man jobber med er involvert i korrupsjon, brudd på menneskerettigheter osc.. Men for et eierskap burde naturligvis denne prosessen vært enda tøffere og kritisk mtp at innflytelsen og makten som eier er så vanvittig mye større enn å ha navnet sitt på en trøye.

Man jeg bruker ikke masse tid på Brauten selv om jeg er kritisk til Man City sine eiere. Han er arbeidstaker og har tatt den best betalte jobben kombinert med garanterte trofeer. Men når man velger å spille for City vil man uansett om det er rettferdig eller ikke assosieres med brudd på menneskerettigheter og et regime som først og fremst er i klubben for å fremstå som noe annet enn de er. Og journalistene og supportere i forum som dette burde bruke mye mer tid på å snakke om dette. Ikke mindre. Det kan ikke bli sagt ofte nok så lenge det fremdeles finnes de som setter seg ned og forsvarer de med "alle er jo korrupte"

Tinkler

Legg inn av Tinkler »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tinkler skrev: man mai 16, 2022 9:29 am
Herlige scener.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Xpoolman skrev: man mai 16, 2022 8:20 am
Chromeback skrev: man mai 16, 2022 7:53 am Hva i alle dager er den «hånden» for noe?
En to tonn tung metallhånd laget av en lokal bedrift :-)
Så heldigvis bedre ut etter avdukingen.

guru

Legg inn av guru »

Klaumb skrev: man mai 16, 2022 9:10 am Man skyver jo ikke dette på han. Men han har valgt å spille for en klubb som assosieres mer med sportsvasking, juks med FFP og trusler mot UEFA, journalister og andre mer enn de assosieres med sport. Da må han som klubbens mest profilerte signering siden Robinho kom dit regne med kritiske spørsmål. Men ellers er jeg enig i at det er begrenset ansvar som må legges på spillerne for dette. Det er supportere av disse klubbene og media jeg er mest kritisk til, og det er de som reelt sett kunne gjort noe. Spillerne har ikke den makten som enkeltindivid i alle fall. Det er klart at om alle PL spillere hadde nektet å spille mot Man City og Newcastle f.eks, så kunne det jo kanskje skjedd noe. Men der er vi ikke.

Ellers er resten som skrives her problematisk, men lite relevant for hvordan disse som eiere av en fotballklubb bevisst bruker klubben og klubbens supportere til å legitimere seg selv igjennom blant annet innlegg som det du skriver her.
Du er produktet deres. De andre du nevner der har solgt en sponsorplass uten noen større innflytelse enn det. Noe som naturligvis heller ikke burde vært greit, og som også har møtt protester i enkelte av klubbene. Men det blir veldig lite sammenlignbart med PSG, Man City, Newcastle og Chelsea sine eierskap og bare som en avsporing å regne. Spesielt fordi jeg ikke har sett noen sitte å forsvare disse sponsoratene slik eierskap forsvares. Supportere av klubber med Emirates på magen er aldri inne i disse trådene og forsvarer det med at "jammen, alle andre gjør det også". Der er supportere med slike eiere alene.

Men som sagt før skulle jeg gjerne sett et utvalg som måtte godkjenne sponsorer i PL også, der Amnesty eller lignende satt i utvalget. Dette er jo standard i business ellers. At man sjekker opp om selskaper man jobber med er involvert i korrupsjon, brudd på menneskerettigheter osc.. Men for et eierskap burde naturligvis denne prosessen vært enda tøffere og kritisk mtp at innflytelsen og makten som eier er så vanvittig mye større enn å ha navnet sitt på en trøye.

Man jeg bruker ikke masse tid på Brauten selv om jeg er kritisk til Man City sine eiere. Han er arbeidstaker og har tatt den best betalte jobben kombinert med garanterte trofeer. Men når man velger å spille for City vil man uansett om det er rettferdig eller ikke assosieres med brudd på menneskerettigheter og et regime som først og fremst er i klubben for å fremstå som noe annet enn de er. Og journalistene og supportere i forum som dette burde bruke mye mer tid på å snakke om dette. Ikke mindre. Det kan ikke bli sagt ofte nok så lenge det fremdeles finnes de som setter seg ned og forsvarer de med "alle er jo korrupte"
Hvorfor er det da OK at Ødegaard f.eks. har valgt å spille for Real Madrid og Arsenal - begge klubbene med hovedsponser fra Emirates. Hvor mange milliarder er pumpet inn i klubbene fra disse selskapene for å betalte lønna til Ødegaard og co? Hvorfor er ikke dette problematisk?

City er helt klart en av verstingene, men i min verden er det ikke slik at det er ok med LITT brudd på menneskerettigheter.

Jeg mener journalister ikke gjør sin plikt når de går fullskala inn mot denne overgangen og mer eller mindre lover at de skal gjøre det svært ubehagelig for Haaland fremover, fordi han "må tåle" disse spørsmålene. Ja, det er jeg enig. Selvsagt må han tåle slike spørsmål. Men det er svært uheldig at ikke Ødegaard og alle andre spillere som har valgt klubber som er finansiert av Emirates og andre selskaper som representerer voldsomme brudd på menneskerettigheter.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Når det gjelder Arsenal, Emirates og Ødegaard har jeg aldri reflektert over sponsoren. Jeg antok at de var privateid, men ser nå de er statlig. Får se på sikt om det blir turn off eller ikke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»