Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Svar
lsklars

Re: Erling Braut Haaland - en overgangssaga

Legg inn av lsklars »

PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 10:54 am
GunnarBull skrev: ons jun 21, 2023 10:49 am
PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 10:43 am

Da beklager jeg. Det så sånn ut.
Da trekker jeg tilbake tommel'n også. Sorry ;-)
Jeg er ikke så opptatt av tomler. Så det går helt fint.
Yeah right 💫

Assi

Legg inn av Assi »

City-opplegget kan du få gratis av meg, men må si at landslags-EBH er mer enn forbilledlig.. Scorer mål; masse løp, positivt kroppsspråk - og oppmuntrende i forhold til lagkamerater.. 10/10.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 10:58 am
FranciscoM skrev: ons jun 21, 2023 10:48 am
Kakebart skrev: ons jun 21, 2023 10:42 am

Jeg lurer oppriktig på hvor mange som er straffer, jeg tror ikke det er så fryktelig mange. Prøver ikke å snakke ned Haaland. Jeg er ikke en av de folka der.
5 straffescoringer ifølge Transfermarkt.
Herregud, bare 19 spillemål på 25 kamper?? Er bare så vidt han har bedre snitt enn CR og Messi har for sine landslag(inkludert straffer). Kan vi få Søderlund tilbake?
Det går faktisk hele 109 minutter, eller 218 pauseanalyser av TV2, mellom hvert spillemål. Fryktelig svakt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lsklars skrev: ons jun 21, 2023 11:02 am
PapaSmurf skrev: ons jun 21, 2023 10:54 am
GunnarBull skrev: ons jun 21, 2023 10:49 am

Da trekker jeg tilbake tommel'n også. Sorry ;-)
Jeg er ikke så opptatt av tomler. Så det går helt fint.
Yeah right 💫
Ikke min feil at jeg er en tastaturvirtuos. Jeg skriver det jeg mener og får både kjeft og skryt. Tror det er bra at man ikke har downvotes her.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Håland kommer nok til å ta opp kampen med Di Stefano om å være den beste spilleren som aldri har spilt VM..

Alpha

Legg inn av Alpha »

Kan ikke stemme. Han gir jo ikke noe tilbake til fansen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Cannabis Connoisseur skrev: ons jun 21, 2023 4:41 pm Bilde
Gratulerer! Jeg håper gutten i Dortmund-drakt var en dyktig fotograf, så han fikk knipset et bra bilde av dere.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Cannabis Connoisseur skrev: ons jun 21, 2023 4:33 pm
Alpha skrev: ons jun 21, 2023 4:25 pm Kan ikke stemme. Han gir jo ikke noe tilbake til fansen.
Vondt å si det all den tid han spiller for ufyselige City, men han er mest sannsynlig en av verdens mest jordnære superstjerner.
Fortsatt veldig god til å bruke/flashe penger/materielle verdier da.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Saturn skrev: ons jun 21, 2023 6:04 pm
Cannabis Connoisseur skrev: ons jun 21, 2023 4:33 pm
Alpha skrev: ons jun 21, 2023 4:25 pm Kan ikke stemme. Han gir jo ikke noe tilbake til fansen.
Vondt å si det all den tid han spiller for ufyselige City, men han er mest sannsynlig en av verdens mest jordnære superstjerner.
Fortsatt veldig god til å bruke/flashe penger/materielle verdier da.
Hva har det med saken å gjøre? Fyren tjener en formue. Forventer du at han skal gå med en klokke fra Daniel Wellington og kjøpe dressen fra Dressmann? Klart han skal få bruke pengene han tjener, noe annet ville jo vært helt urimelig. Er ikke noe galt med å ha en Audemar Piguet Royal Oak på armen så lenge du ikke ser ned på alle andre som ikke har det. Om du tror fotballspillere med slike lønninger skal lever som munker, så er det på tide å åpne døren - virkeligheten ringer på.

Både Ødegaard og Haaland må være blant de mest jordnære superstjernene i hele fotballverden. Det handler kanskje mye om at de er norsk, men det sier også en del om dem som personer.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Alpha skrev: ons jun 21, 2023 6:26 pm
Saturn skrev: ons jun 21, 2023 6:04 pm
Cannabis Connoisseur skrev: ons jun 21, 2023 4:33 pm

Vondt å si det all den tid han spiller for ufyselige City, men han er mest sannsynlig en av verdens mest jordnære superstjerner.
Fortsatt veldig god til å bruke/flashe penger/materielle verdier da.
Hva har det med saken å gjøre? Fyren tjener en formue. Forventer du at han skal gå med en klokke fra Daniel Wellington og kjøpe dressen fra Dressmann? Klart han skal få bruke pengene han tjener, noe annet ville jo vært helt urimelig. Er ikke noe galt med å ha en Audemar Piguet Royal Oak på armen så lenge du ikke ser ned på alle andre som ikke har det. Om du tror fotballspillere med slike lønninger skal lever som munker, så er det på tide å åpne døren - virkeligheten ringer på.

Både Ødegaard og Haaland må være blant de mest jordnære superstjernene i hele fotballverden. Det handler kanskje mye om at de er norsk, men det sier også en del om dem som personer.
Vel talt! :)

Saturn

Legg inn av Saturn »

Alpha skrev: ons jun 21, 2023 6:26 pm
Saturn skrev: ons jun 21, 2023 6:04 pm
Cannabis Connoisseur skrev: ons jun 21, 2023 4:33 pm

Vondt å si det all den tid han spiller for ufyselige City, men han er mest sannsynlig en av verdens mest jordnære superstjerner.
Fortsatt veldig god til å bruke/flashe penger/materielle verdier da.
Hva har det med saken å gjøre? Fyren tjener en formue. Forventer du at han skal gå med en klokke fra Daniel Wellington og kjøpe dressen fra Dressmann? Klart han skal få bruke pengene han tjener, noe annet ville jo vært helt urimelig. Er ikke noe galt med å ha en Audemar Piguet Royal Oak på armen så lenge du ikke ser ned på alle andre som ikke har det. Om du tror fotballspillere med slike lønninger skal lever som munker, så er det på tide å åpne døren - virkeligheten ringer på.

Både Ødegaard og Haaland må være blant de mest jordnære superstjernene i hele fotballverden. Det handler kanskje mye om at de er norsk, men det sier også en del om dem som personer.
Jeg synes bare det er sykt at en talentfull 22 åring kan kjøpe seg luksusvilla i syden, eget fly og dele ut Rolex’er til hele støtteapparatet når fyren forlater en klubb. Og etterpå flytter pengene til Luxembourg. Men forstår at han er bare én brikke som vinner i systemet.

Men du har jo også personer som Rodri og Mané, Thorsby og mange flere som evner å se det større bildet, gi til de som virkelig trenger det og være fornøyd med å ikke eie mer enn de trenger selv.

Når det er nevnt sier jeg ikke mye imot på at Braut har sunne verdier og er en snill fyr, men til å være en riking skal han få tid på seg til å bruke pengene på å skape muligheter for flere andre (utenom å være en inspirasjonskilde) han må ikke det heller, men kun hvis han vil være den mest jordnære…

peraleks

Legg inn av peraleks »

Saturn skrev: tor jun 22, 2023 2:13 am
Alpha skrev: ons jun 21, 2023 6:26 pm
Saturn skrev: ons jun 21, 2023 6:04 pm
Fortsatt veldig god til å bruke/flashe penger/materielle verdier da.
Hva har det med saken å gjøre? Fyren tjener en formue. Forventer du at han skal gå med en klokke fra Daniel Wellington og kjøpe dressen fra Dressmann? Klart han skal få bruke pengene han tjener, noe annet ville jo vært helt urimelig. Er ikke noe galt med å ha en Audemar Piguet Royal Oak på armen så lenge du ikke ser ned på alle andre som ikke har det. Om du tror fotballspillere med slike lønninger skal lever som munker, så er det på tide å åpne døren - virkeligheten ringer på.

Både Ødegaard og Haaland må være blant de mest jordnære superstjernene i hele fotballverden. Det handler kanskje mye om at de er norsk, men det sier også en del om dem som personer.
Jeg synes bare det er sykt at en talentfull 22 åring kan kjøpe seg luksusvilla i syden, eget fly og dele ut Rolex’er til hele støtteapparatet når fyren forlater en klubb. Og etterpå flytter pengene til Luxembourg. Men forstår at han er bare én brikke som vinner i systemet.

Men du har jo også personer som Rodri og Mané, Thorsby og mange flere som evner å se det større bildet, gi til de som virkelig trenger det og være fornøyd med å ikke eie mer enn de trenger selv.

Når det er nevnt sier jeg ikke mye imot på at Braut har sunne verdier og er en snill fyr, men til å være en riking skal han få tid på seg til å bruke pengene på å skape muligheter for flere andre (utenom å være en inspirasjonskilde) han må ikke det heller, men kun hvis han vil være den mest jordnære…
Han kan da ha både sunne verdier og generelt sett være en snill fyr samtidig som han faktisk vet å plassere pengene sine.
Det kommer ett liv etter fotballen også..

Litt rart å trekke frem alder her, han er en ekstremt god utøver i verdens mest populære idrett. Det er ikke spesielt mye annerledes enn folk på youtube, artiser og annet som tjener flere 100 millioner i året allerede som tenåringer. Folk vil ganske enkelt legge mye penger i god underholdning.

Hva angår Rodri og Mane er de god for henholdsvis 200 og 300 mill kroner, man kan regne med at mye av dette er plassert i fond, eiendommer og annet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hadde jeg tjent like mye hadde jeg øst ut penger på akkurat det jeg hadde lyst på.

Jeg hadde delt masse med familie og venner, men jeg hadde neppe blitt en stor velgjører for folket.

startelver

Legg inn av startelver »

Når han tjener 5 mill i uka så er det jo hyggelig han har vært med på å pusse opp Bryne sin innendørshall. Kosta sikkert noen millioner det.

startelver

Legg inn av startelver »


HarryH

Legg inn av HarryH »

Saturn skrev: tor jun 22, 2023 2:13 am Men du har jo også personer som Rodri og Mané, Thorsby og mange flere som evner å se det større bildet, gi til de som virkelig trenger det og være fornøyd med å ikke eie mer enn de trenger selv.
Thorsby har gode intensjoner, men når man kjører bil til Italia for å spare miljøet så har man kanskje misforstått litt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

https://www.nrk.no/sport/reagerer-pa-ha ... 1.16462514

Det er jo slik absolutt alle de største stjernene innen idrett, musikk, film osv. har det. Intet nytt under solen, og det er medaljens bakside.

startelver

Legg inn av startelver »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»