Hartlepool United

Svar
Dimmi

Re: Hartlepool United

Legg inn av Dimmi »

Absolutt.
Fryktet en langt verre start enn dette, omstendighetene tatt i betraktning.
Og spillerlogistikken, mange "tunge" avganger/tap til tross... Den er høydepunktet så langt.
For vi bommer jo knapt på spillere lenger, virker det som.
Nå er det riktignok tidlig i sesongen, men så langt virker jo hver eneste spiller som hentes inn til en plass i/rundt 11'ern til å være rene forsterkninger.
Burey virker jo som kanskje vår største trussel offensivt, Goodwin scorer i debuten (og får skryt for både arbeidsinnsats og smarte initiativ), og Byrne har vel vært bestemann i stoppertrioen så langt.
Og med Cullen og Olomola på vei inn i trening igjen på topp, så synes jeg det virker som om vi bare fortsetter med et helt upåklagelig byggverk her.
Det er godt gjort med så små midler som vi har til rådighet.
Særlig når vi (med unntak av forlengelsen med Liddle) styrer unna det samme store antallet ringrever som preget spillerstallene våre i så alt for mange år før nedrykket.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Joe Parkinson har forlatt Hartlepool
Mandag ble det kjent at assistent manager Joe Parkinson forlater sin stilling. Årsaken til dette skal være private årsaker, bl.a. at pendling har vært krevende under covid-tider og at han ikke lenger at han kan gjøre den jobben som kreves. Manager Challinor ga han rosende avskjedord på klubbens hjemmeside i forbindelse med at beslutningen ble kjent, noe som Joe satt pris på. Så det er ingen dramatikk ved denne avgangen, og det ryktes at Parkinsons neste arbeidsgiver kan bli i Everton-akademiet, som er mye nærmere hvor han bor.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Pools har spillefri denne midtuka siden Sutton ennå ikke har fått sin hjemmebane klar etter omlegging til naturgress. Mandag spilte derfor Pools en treningskamp mot Gateshead (bak lukkede dører) hvor spillerne utenfor førsteoppstillingen fikk spilletid. Pools vant kampen 4-1. Jeg kjenner ikke lagoppstilling eller målscorere, men Cullen skal ha spilt 45 minutter.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Foran Walsall kampen
Ny helg, nye muligheter. Førstkommende lørdag kommer Walsall på besøk til Victoria Park. Manager Challinor skal ha skadefri tropp. Både Cullen og Grey er friskmeldt etter å ha deltatt i mandagens treningskamp mot Gateshead. Begge spillerne vil nok matches forsiktig og vil neppe være aktuell fra start frem til slutten av måneden. Goodwin og Burey la inn en god søknad om å fortsette på topp med hver sin scoring sist. Tre baklengs gjør nok at manageren vurderer endringer defensivt. Nøkkelen til å unngå nedrykk ligger nok i en solid poengfangst på eget gress, så vi krysser fingrene for et positivt resultat og fortsatt god hjemmeform.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Lørdag 28.august kommer Carlisle på besøk til Victoria Park. Carlisle har nå solgt ut sine 900 tildelte billetter i Rink End. Det blir nok en riktig publikumsfest siste helgen i august.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Laget mot Walsall
En endring på laget som tapte 2-3 i Barrow sist, og den kommer som ventet i forsvaret. Odusina må vike plass for Francis-Angol på venstre stopperplass. Goodwin og Burey får fornyet tillit på topp etter at begge to tegnet seg på scoringslista sist. Cullen er tilbake på benken etter å ha stått over med sykdom sist. Lawlor er den som må vike plass.

Laget(3-5-2): Killip; Byrne, Liddle, Francis-Angol; Sterry, Shelton, Featherstone, Holohan, Ferguson; Burey, Goodwin. Reserver: Mitchell, Odusina, Ogle, Smith, Daly, Molyneux, Cullen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Hartlepool og Walsall har møtt hverandre 52 ganger i ligasammenheng. Forrige møte var på Victoria Park tilbake i mars 2013. Nicky Featherstone startet i den kampen for Walsall. Midtbanespilleren signerte for Pools halvannet år senere, i oktober 2014.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Port Vale starter med hele fem tidligere Hartlepoolspillere i dagens kamp i Stevenage. Lewis Cass, Ryan Johnson, Dan Jones, Devante Rodney og Brad Walker er alle kjente fjes for Hartlepoolfans.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

1-0 til Pools ved Burey. Han gjør det på egen hånd og avslutter på en ypperlig måte. De 4677 tilskuerne løfter taket i jubel.

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

Meget gledeleg at Hartlepool er i førarsetet mot Walsall. Måtte det halde heilt inn!

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Vi får håpe det! Det var jevnt og sjansefattig frem til scoringen. Det var en slik kamp som man ventet på litt magi for å åpne målprotokollen. Pools har vært hakket bedre enn Walsall etter scoringen og man sitter en følelse at Pools avgjør denne kampen dersom vi får neste scoring. Walsall har et par klassespillere i Kinsella og Wilkinson, så Pools skal ikke senke skuldrene så mye før man vil kunne bli straffet.

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

paul_dalton_11 skrev: lør aug 21, 2021 4:52 pm Vi får håpe det! Det var jevnt og sjansefattig frem til scoringen. Det var en slik kamp som man ventet på litt magi for å åpne målprotokollen. Pools har vært hakket bedre enn Walsall etter scoringen og man sitter en følelse at Pools avgjør denne kampen dersom vi får neste scoring. Walsall har et par klassespillere i Kinsella og Wilkinson, så Pools skal ikke senke skuldrene så mye før man vil kunne bli straffet.
Syns Walsall var ekle på Prenton Park. Tranmere vann kampen 1-0, men det kunne like gjerne slått den andre vegen. Dei hadde nokre gode individualistar på laget som skapte trøbbel på sidene.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

2-0 til Pools ved kaptein Nicky Featherstone. Scoringen kom fra straffemerket. Hartlepool har startet omgangen godt og har skapt flere gode sjanser.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Vi skaper mye og veldig nær scoring. Fergusons forsøk treffer Hartlepoolspiss Goodwins hofte som redder på streken.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Pools med sitt første bytte. Molyneux kommer inn for målscorer Burey.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

2-0 seier og tre nye poeng! Vi ligger på playoff-plass med en kamp til gode. To av to mulige seirer på hjemmebane, og vi har vunnet 16 av de siste 18 kampene på Victoria Park. Seks poeng på tre kamper er en knallstart, og fem scoringer gjør at vi kan avblåse spisskrisa foreløpig. Kun 44 poeng opp til fornyet kontrakt. Ogle kommer inn mot slutten og får sin Hartlepooldebut. Francis-Angol blir kåret til Pools beste av The Northwest Corner. Mange gode prestasjoner i dag, og Goodwin virker å være en god signering.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

paul_dalton_11 skrev: lør aug 21, 2021 5:58 pm 2-0 seier og tre nye poeng! Vi ligger på playoff-plass med en kamp til gode. To av to mulige seirer på hjemmebane, og vi har vunnet 16 av de siste 18 kampene på Victoria Park. Seks poeng på tre kamper er en knallstart, og fem scoringer gjør at vi kan avblåse spisskrisa foreløpig. Kun 44 poeng opp til fornyet kontrakt. Ogle kommer inn mot slutten og får sin Hartlepooldebut. Francis-Angol blir kåret til Pools beste av The Northwest Corner. Mange gode prestasjoner i dag, og Goodwin virker å være en god signering.
Dette er helt nydelig, og en sesongstart over all forventning.

Driver med flytting for tiden, så er litt til og fra tilgjengelighet på nett og greier, men prøver å få med meg kampene på radio.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Physio Ian "Buster" Gallacher forlater klubben
Dermed blir Buster den andre i trenerteamet som forlater klubben - kort tid etter at assistent manager Joe Parkinson forlot oss. I begge tilfeller begrunnes avgangene med personlige årsaker. I Buster sitt tilfelle så er det fordi at fysioterapibedriften hans tar for mye tid og at han nå skal satse på fulltid i familiebedriften sammen med sønnen sin. Noen fans frykter at to avganger er et tegn på at ikke alt er bra i klubben, men skal vi tro klubben og de avgåtte i trenerteamet er det ikke noe dramatikk i disse avgangene.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Klubben har solgt over 6000 billetter til morgendagens hjemmekamp mot Carlisle. Det selges ikke billetter på kampdagen til denne kampen. Pools har ingen skader, også Grey er friskmeldt og aktuell for spill etter et lengre skadeopphold.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Hartlepool vs. Carlisle 2-1 (Burey, Holohan)
Hartlepool vinner sin tredje ligakamp på eget gress og klatrer opp på 5.plass på tabellen, med en kamp til gode på de fleste lag. Burey og Holohan med scoringene foran 6112 tilskuere på Victoria Park. Den solide hjemmeformen gjør at vi skal ha en god sjanse til å holde bunnstrid på en armlengdes avstand. Neste kamp blir i Football League Trophy da vi skal møte Carlisle borte, før det blir tur til Tranmere for å møte JDeacons gutter. i midtuken vil nok en del av spillerne utenfor førsteelleveren få sjansen til å vise seg frem fra start.
Laget: Killip; Sterry, Byrne, Liddle, Francis-Angol; Shelton (Daly 65), Featherstone, Holohan, Ferguson; Goodwin (Molyneux 65), Burey (Ogle 81). Ikke benyttet: Mitchell, Odusina, Smith, Cullen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Jeg fikk sett deler av kampen i går gjennom billett til enkeltkamp gjennom iFollow. Vi utenfor de britiske øyer har også mulighet til å se lørdagskampene direkte, og kvaliteten på streamingen var god. Lyden hentes fra BBC Tees Sport sin sending med Rob Law og Eddie Kyle, så her får vi i pose og sekk med bilder til den eminente radiosendingen vi er vant til. Jeg må si at denne løsningen ga mersmak da det til og med var repriser i sendingen.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Med fare for å bli helt medgangs: Jeg synes det høres interessant ut selv. Det er noe eget med levende bilder lørdag kl 16.00, selv om radio naturligvis også er et aldeles fortreffelig medium.

Hvilket fort er ikke Victoria Park blitt? Nå har jeg ikke tallrekka i hodet (det har garantert du), men er det ikke noe sånt som 17 seire på de siste 19 der? Jeg kan knapt huske at Pools har vært så sterke hjemme på noe tidspunkt i løpet av den tiden som er gått siden jeg fikk øya opp for dem, og det har tross alt vært noen imponerende sesonger de siste 33-34 åra.

Burey virker å være en knallsignering, og dersom fyren greier å opprettholde nivået, så kan han fort bli en vanskelig mann å holde på utover i sesongen. Jeg merket meg også at enkelte supportere fant det for godt å minne Rhys Oates på ståa, der han visstnok startet på benken hos Mansfield i går (stoler, umodent nok, på det jeg leste via Twitter i går akkurat her). Nå er vel ikke Burey noen ren spiss, men at han har vist et nivå som fint går utenpå hovedtyngden av League Two-spillere fra sin noe brede angrepsposisjon virker hevet over tvil.

Det som fortsatt er en smule bekymringsverdig, er at eierne somler fryktelig når det gjelder å få på bordet et nytt kontraktsforslag til sjefen. Dave Challinor er en kar det er verdt å betale litt ekstra for å beholde. Dersom så ikke snart skjer, er jeg redd også han fort vil være en del av Hartlepool United-historien (isolert sett intet galt i det, men dog) heller enn et aktivum også for framtiden.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

paul_dalton_11 skrev: søn aug 29, 2021 11:26 am Jeg fikk sett deler av kampen i går gjennom billett til enkeltkamp gjennom iFollow. Vi utenfor de britiske øyer har også mulighet til å se lørdagskampene direkte, og kvaliteten på streamingen var god. Lyden hentes fra BBC Tees Sport sin sending med Rob Law og Eddie Kyle, så her får vi i pose og sekk med bilder til den eminente radiosendingen vi er vant til. Jeg må si at denne løsningen ga mersmak da det til og med var repriser i sendingen.
Herregud så nydelig.
Minner meg om fotballkamper i min barndom da pappa slo av lyden på tv'en og satte på Bjørge på radioen i stedet.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

mikemodano skrev: søn aug 29, 2021 1:29 pm
Hvilket fort er ikke Victoria Park blitt? Nå har jeg ikke tallrekka i hodet (det har garantert du), men er det ikke noe sånt som 17 seire på de siste 19 der? Jeg kan knapt huske at Pools har vært så sterke hjemme på noe tidspunkt i løpet av den tiden som er gått siden jeg fikk øya opp for dem, og det har tross alt vært noen imponerende sesonger de siste 33-34 åra.

Burey virker å være en knallsignering, og dersom fyren greier å opprettholde nivået, så kan han fort bli en vanskelig mann å holde på utover i sesongen. Jeg merket meg også at enkelte supportere fant det for godt å minne Rhys Oates på ståa, der han visstnok startet på benken hos Mansfield i går (stoler, umodent nok, på det jeg leste via Twitter i går akkurat her). Nå er vel ikke Burey noen ren spiss, men at han har vist et nivå som fint går utenpå hovedtyngden av League Two-spillere fra sin noe brede angrepsposisjon virker hevet over tvil.

Det som fortsatt er en smule bekymringsverdig, er at eierne somler fryktelig når det gjelder å få på bordet et nytt kontraktsforslag til sjefen. Dave Challinor er en kar det er verdt å betale litt ekstra for å beholde. Dersom så ikke snart skjer, er jeg redd også han fort vil være en del av Hartlepool United-historien (isolert sett intet galt i det, men dog) heller enn et aktivum også for framtiden.
17 av 19 er riktig, ja.
Er kun på mobil for tiden så tuklete med sitering og linker og greier, men en av pressekarene "våre" skrev foran forrige kamp nå at vi var det beste hjemmelaget i de fem øverste divisjonene for hele 2021 med seier i 16 av 18 hjemmekamper.
Helt uvirkelig etter så mange magre år.

Burey virker som en knallsignering, uten tvil. Goodwin får også mye skryt, så våre bekymringer om angrepsrekka har så langt blitt gjort skikkelig til skamme.
Vi får håpe Dave og Raj klarer å enes snart, for Dave er jaggu verdt sin vekt i gull.
Kan knapt huske maken til stødig hånd på spillerlogistikk og mentalitet i klubben.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Luke Hendrie signerer for Pools
I går signerte Hendrie (27) kontrakt med Pools. Han spilte i fjor for Grimsby og klubben ga han tilbud om ny kontrakt som ble avslått. Lee fikk sin ligadebut på utlån til Pools under Ronnie Moore i 2015. Tidligere klubber inkluderer Burnley (ingen kamper), Hartlepool (lån, 3 kamper), York (lån, 18 kamper), Kilmarnock (lån, 32 kamper), Bradford (lån, 13 kamper - 4 som innbytter), Shrewsbury (10 kamper - 9 fra start) og Grimsby (111 kamper - 2 som innbytter). Totalt har han spilt 187 ligakamper og scoret 5 mål (alle for Grimsby). Han kan spille over hele forsvaret og defensiv midtbane, men har spilt flest kamper som høyreback. Luke har trent flere uker med Pools og har nå blitt belønnet med kontrakt. Jeg antar at han er signert for å gi oss defensivt backup.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Carlisle vs. Pools 3-3 (Daly, Molyneux, Olomola)
Pools tapte på straffer i kveldens kamp i Football League Trophy. Dermed får Carlisle to poeng og Hartlepool ett poeng i denne gruppespillkampen. Pools lå under 0-1 og 1-3 i denne kampen, men to scoringer siste ti minuttene av ordinær tid gjorde at kampen gikk til straffer. Challinor gjorde hele ni endringer på laget fra 2-1 seieren lørdag og kun Ferguson og Goodwin var igjen fra startelleveren. Dermed fikk vi verdifull matching på hele troppen.
Laget: Mitchell; Hendrie, Lawlor, Odusina; Ogle, Smith, Daly, Molyneux, Ferguson (Crawford 79); Goodwin (Olomola 62), Cullen (Burey 62). Ikke benyttet: Killip, Byrne, Shelton, Featherstone.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Hartlepool jobber fortsatt med 2-3 potensielle overganger før overgangsvinduet stenger. Challinor sier han håpet på en mindre hektisk deadline-dag, men når man er avhengig av andre klubber og spillere som drøyer med å bestemme seg - så tikker klokka inn i den siste timen. Daly, Molyneux og Fela på scoringslisten i kveld, så vi skal ha god offensiv bredde. Francis-Angol har vært godt som venstre midtstopper de to siste ligakampene, så også på den plassen skal vi ha god dekning. Men jeg kan tenke meg at manageren har en tredjekeeper i kikkerten, i tillegg til en venstre midtstopper og et par angripere. Og så vil kvelden vise om vi får napp på noen av snørene vi har lagt ut. Særlig en tredje keeper vil nok være lurt å ha dersom vi skulle få en keeperskade. Og kanskje vi også skulle hatt en spiss med hodestyrke, noe som kanskje er en mangelvare i dagens tropp?

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Eddie Jones signerer for Pools
Jones kommer på lån fra Stoke frem til januar. 19-åringen var på lån til Telford forrige sesong, og han kan spille venstre midtstopper og venstre vingback. Han følger dermed Goodwin fra Stoke til Pools. Jones er for tiden opptatt med u20-spill for Wales.

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

I dag møtast altså Tranmere og Hartlepool på Prenton Park. Rovers har store problem med å score mål. Har kun scora ett mål på 5 kampar. Kritiske røster har lenge hevda at James Vaughan aldri har blitt erstatta. Og der må eg berre stemme i. Elliott Nevitt, som vart henta frå nivå 9, har vist enorm innsats så langt. Det er faktisk få som klagar på han sjølv om måla har uteblitt. Men det er åpenbart at Rovers manglar kvalitet heilt der framme. Det har også blitt peika på at det er ein total mangel på fart i laget. No har Rovers henta Josh Hawkes frå Sunderland i håp om at dette skal tilføre "speed" og kanskje eit mål i ny og ne. Når det gjeld forsvar er Tranmere kanskje sterkare enn ifjor. Spelarar som Cogley, Clarke, Davies og Murphy har gjort sakene sine meget godt. Hartlepool flyr høgt, og eg forventar ein meget vanskeleg kamp i dag. Hartlepool er i mine auger favoritt sjølv om eg trur mest på uavgjort.

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

Tranmere stiller med to debutanter frå start i dag. Nicky Maynard og Mark Duffy går rett inn på laget. I tillegg har Tranmere nyervervelsen Josh Hawkes på benken. Slik eg tolkar dette spelar då Rovers med to spissar i Maynard og Nevitt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»