Hartlepool United

Svar
JDeacon

Re: Hartlepool United

Legg inn av JDeacon »

Clarke har ikkje vore så heldig dei 2 siste kampane. Kjempebrølar der han endte opp med å lage straffe sist, og sjølvmål i dag. Men vil aldri klage på han. Mannen har levert strålande sesongen gjennom.

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

Fekk kun fulgt kampen gjennom tekst i første omgong. Etter det eg kan sjå av stats ser det ut som Hartlepool fortjente å lede.

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

Syns Hartlepool er flinke. Har hatt fleire fine tilbud her. Tranmere er rett og slett eit forderdeleg dårlige til å angripe. Aldri i livet om vi kjem til å score i kveld.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

JDeacon skrev: tir feb 15, 2022 10:27 pm Syns Hartlepool er flinke. Har hatt fleire fine tilbud her. Tranmere er rett og slett eit forderdeleg dårlige til å angripe. Aldri i livet om vi kjem til å score i kveld.
Du fikk rett i din antagelse her. Jeg fikk kun fulgt første omgang, og det var en jevn kamp etter at Tranmere startet best. Begge lag spilte fin fotball, men virket å være bedre defensivt enn offensivt. For Pools var det positivt at vi kan fortsette vår gode hjemmestatistikk mot en av kandidatene for en direkte opprykksplass. Vi ønsker JDeacon en god vårsesong og at Tranmere kan kjempe hele veien for et opprykk til League1.

JDeacon

Legg inn av JDeacon »

paul_dalton_11 skrev: tor feb 17, 2022 12:03 pm
JDeacon skrev: tir feb 15, 2022 10:27 pm Syns Hartlepool er flinke. Har hatt fleire fine tilbud her. Tranmere er rett og slett eit forderdeleg dårlige til å angripe. Aldri i livet om vi kjem til å score i kveld.
Du fikk rett i din antagelse her. Jeg fikk kun fulgt første omgang, og det var en jevn kamp etter at Tranmere startet best. Begge lag spilte fin fotball, men virket å være bedre defensivt enn offensivt. For Pools var det positivt at vi kan fortsette vår gode hjemmestatistikk mot en av kandidatene for en direkte opprykksplass. Vi ønsker JDeacon en god vårsesong og at Tranmere kan kjempe hele veien for et opprykk til League1.
Eg var veldig skuffa etter denne kampen. Men det var veldig fortjent at Hartlepool vann denne kampen. Spesielt med tanke på Rovers sin seier på Prenton Park som var direkte ufortjent. Tranmere har eit veldig bra forsvar. Men kjem laget under er det problem umiddelbart. Dei er ikkje i stand til å skape veldig mykje med mindre det er ubalanse. Men ønsker Hartlepool alt godt så klart :)

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Mark Cullen til AFC Fylde
Som ventet ble Cullen i dag klar for Fylde. Overgangen er permanent og dermed er spissen ferdig i Pools. Spissen var ikke fornøyd med sin posisjon i klubben. Med omlegging til 4-3-3 og signeringene av Bogle og Carver så fant Cullen seg bak i køen for en startplass, noe han klart mislikte. Så her har klubb og spiller kommet frem til at det beste var at spissen fortsetter sin karriere i AFC Fylde i Conference National.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

2-1 seier i Colchester og tre viktige poeng etter å ha snudd 0-1 til seier etter pause. Bogle og Fletcher med scoringene. Og med 44 poeng så er bunnstriden overlatt til andre lag, og vi kan heller sikte opp mot øvre halvdel av tabellen med playoff i det fjerne.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

paul_dalton_11 skrev: tir feb 22, 2022 2:18 pm Mark Cullen til AFC Fylde
I utgangspunktet en skuffende avgang, men man forsto raskt at han aldri var en type angriper Lee ønsket å prioritere. Kjøpene av Carver og Bogle har vist at Lee uten særlig tvil ønsker en rambukk der aller fremst, og så får mer bevegelige og fikse typer, som eksempelvis Molyneux og Grey, selv om sistnevnte i en alder av 18 enda vil være både ustabil og inn og ut av laget. Cullen viste fine goalgettertakter, men det er samtidig forståelig at han ikke ønsket en birolle hos Pools. Forhåpentlig kan han bli et solid aktivum hos Fylde, som ruster for comeback på nasjonalt nivå.

Ellers er formen upåklagelig om dagen. Er det 4-1-0 på de siste fem i seriespillet nå? Flere spillere ser ut til å slå ut i blomst samtidig, noe som gjerne er et produkt av kollektivet, og det må være rom for å gi Graeme Lee og Michael Nelson solid med ros for måten de har styrt klubben etter at de kom inn. Det er for eksempel ikke måte på hvor mye ros man leser rundt Timi Odusinas vesen: "divisjonens beste stopper" virker å være omkvedet. Han har virkelig skutt fart under de to tidligere stopperne Lee og Nelson. Dersom utviklingen hans fortsetter, vil det kun være snakk om et tidsspørsmål før han er tapt for Hartlepool, dessverre. Ellers har Tom Crawford virkelig begynt å gjøre seg bemerket fra sin midtbaneposisjon. Kjøpet av Bogle ser dessuten ut til å ha vært en grei suksess umiddelbart: Tre scoringer på sju kamper er akseptabelt, når man vet at kraftspissen i tillegg bidrar til å skaffe handlingsrom for andre offensive spillere. Jeg synes alle tre scoringene hans har en klar fellesnevner: Han er kvikk på avtrekkeren med begge beina når han ser muligheten inne i feltet. Han bør dessuten ha et antall hodescoringer i seg. Du som ser kamper, dalton - hvordan oppfatter du ham som hodespiller generelt?

Joe White har vel også vist gode takter etter at han kom inn fra Newcastle, og det var kjekt å se den andre unge leiesoldaten, Fletcher fra M'boro, tegne seg på scoringslista i Colchester tirsdag. Det er rett og slett mye som ser spennende ut om dagen, men samtidig virker det hele litt skjørt, siden man har disse spillerne på lån i en begrenset periode, og så vet man også at sjansene for å miste spennende assets er store jo mer de utmerker seg.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: tor feb 24, 2022 5:38 pm Cullen viste fine goalgettertakter, men det er samtidig forståelig at han ikke ønsket en birolle hos Pools. Forhåpentlig kan han bli et solid aktivum hos Fylde, som ruster for comeback på nasjonalt nivå.
Godeste Cullen åpnet målkontoen i debuten da Fylde fant 2-0 i helgen. Jeg likte bevegelsene hans til Cullen som det luktet klassisk måltyv av. Men manglende tillit hos både Challinor og Lee til å kle spissrollen i Hartlepool, og det virket som han var mer tiltenkt rollen som en innbytter når man trengte et mål. Jeg så for meg Cullen og Bogle som et potensielt spisspar, men manageren velger heller å gå for en 4-3-3 med en sterk spiss sentralt. Bogle og Carver er litt samme type spillere, og det virker dermed som Carver blir backup til Bogle - og at Molyneux ble foretrukket som spissmakker til Bogle fremfor Cullen.

Cullen reiser med klubbens lykkeønskninger, men jeg sitter likevel med en liten følelse at spissen ikke var den som presset seg mest på treningsfeltet. Han fløt nok en del på naturtalent, men var nok en spiller som spilte på instinkter og ikke gjorde den allround jobben som manageren ønsket seg. Graeme Lee er nok en mer safety-first-manager sammenliknet med Dave Challinor. Det er nok mindre plass til luksusspillere og spillere som spiller på små marginer, som f.eks. en kreativ spiller som Gav Holohan. Vår offensive midtbanespiller leter ofte etter gjennombruddpasninger og veggspill for å skape store sjanser offensivt. På gode dager kan dette åpne motstandernes forsvar, men det resulterer også i en god del balltap. Og det virker som vår mye manager satser på mer stabilitet og mindre balltap. Cullen er også en spiss som mister ball en del i kamp mot sterkere stoppere. Så her virker det som vi ser klare tendenser til managerens fotballfilosofi.

Jeg blir ikke overrasket dersom Cullen scorer 10-15 mål for Fylde frem mot sommeren. Han har kapasitet til å bøtte inn mål, og jeg vil tro at nivået i Conference North vil passe han bedre enn League2.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: tor feb 24, 2022 5:38 pm Kjøpet av Bogle ser dessuten ut til å ha vært en grei suksess umiddelbart: Tre scoringer på sju kamper er akseptabelt, når man vet at kraftspissen i tillegg bidrar til å skaffe handlingsrom for andre offensive spillere. Jeg synes alle tre scoringene hans har en klar fellesnevner: Han er kvikk på avtrekkeren med begge beina når han ser muligheten inne i feltet. Han bør dessuten ha et antall hodescoringer i seg. Du som ser kamper, dalton - hvordan oppfatter du ham som hodespiller generelt?
Basert på det jeg har sett, så har han brukbare kvaliteter som hodespiller. Men han er en spiss med godt førstetouch og tar gjerne ned ball på bryst eller i fot. Han har gitt oss mer tilstedeværelse inne i boksen og vi virker farligere på dødball etter Bogles ankomst. Men i Walsall sist ble han veldig isolert og ble nøytralisert (særlig i første omgang) av en fysisk sterk stoppertrio hos hjemmelaget. Så han knuser ikke alle stoppere i lufta, men virker som en habil og sterk hodespiller. Jeg tror trenerteamet i Hartlepool også må lære kantspillerne å trekke inn og true nedfallsfrukten når Bogle binder midtstoppere når ballen spilles langt eller inn fra kant. Fire mål på sju kamper taler for seg selv, Bogle er spissen vi har manglet denne sesongen. Men jeg tror at vi kan bli enda bedre når spillerne rundt han blir mer samspilt med vår nye spiss.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Etter å ha spilt to kamper i uka en god stund så var det godt for Hartlepool med spillefri denne midtuke. Det gir mulighet til litt restitusjon og terping på detaljer på treningsfeltet. Laget så litt slitne i Wallsall i helgen. Det har vært en del småskader siste ukene, men heldigvis er oppmøtet på treningsfeltet stadig økende. Byrne har fortsatt en kamp igjen av sin karantene, noe som betyr at han står over lørdagens kamp mot Harrogate.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Foran Harrogate kampen
Som tidligere nevnt, midtstopper Byrne soner sin andre og siste kamp i sin karantene for å ha nådd 10 gule kort denne sesongen. Liddle kom inn som vikar for Byrne sist, men var ikke overbevisende - særlig ved den siste scoringen da et svakt tilbakespill gjorde at Walsall satte spikeren i Poolskista med den avgjørende 3-1 scoringen. Manageren vil vurdere om Liddle skal få fornyet tillit eller om den innlånte stopperen Hull skal få sin debut fra start. Ellers var Sterry tilbake sist og det er håp om at den innlånte midtbanespilleren Morris skal bli klar etter skade. Grey var også tilbake sist, og det samme var Holohan da begge spillere kom inn som innbyttere. Så manager Lee gleder seg nok av å ha de fleste spillere til disposisjon etter noen uker der vi har hatt under 18 mann på treningsfeltet.

Det er også verdt å merke seg at kampen i Harrogate har tidlig avspark. Allerede klokka 13:30 norsk tid sparkes kampen i gang, og forsvarsrekka vår får gjensyn med en av heltene fra fjorårets opprykksesong, Harrogate sin spiss Armstrong. Vi må spille godt bakover for å holde den målhungrige spissen på god avstand fra vårt eget målområde.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

paul_dalton_11 skrev: fre mar 04, 2022 2:01 pm Foran Harrogate kampen
det er håp om at den innlånte midtbanespilleren Morris skal bli klar etter skade.
Morris, som er innlånt fra Burton, har vist seg som en god tilvekst på midtbanen. Jeg har forstått det slik at Pools har sikret seg en utkjøpsklausul for Morris til sommeren.

Ellers meldes det også at Molyneux er i samtaler med klubben om en forlengelse av kontrakten som går ut til sommeren. Det er positivt at man nå begynner å tenke på å skrive nye kontrakter med viktige spillere i god tid til kontraktene går ut til sommeren. Kontinuitet er viktig, og det gjelder å sikre seg at stammen av laget er med videre. Og det virker som det er gode sjanser til å få med oss Morris videre, samt at det jobbes med å sikre seg Fletcher fra høsten av. Jeg er litt usikker på om det er snakk om nytt lån eller permanent avtale for Middlesbrough-spilleren. Men det er positivt om vi kan få med oss flere av lånespillerne videre. En spiller som White er det nok tvilsomt vi får med oss videre. Han er høyt ansett i Newcastle og jeg regner med at et lån i League1 vil være en naturlig utvikling for midtbanespilleren.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

To endringer på laget mot Harrogate
Graeme Lee gjør to endringer på laget fra forrige kamp. Inn kommer Shelton og Grey for henholdvis Fletcher og White, som begge må ta steget ned på benken. Det er ingen Morris i lagoppstillingen. Han ble meldt touch og go før dagens kamp, og jeg kan godt tenke meg at man ikke tar unødvendige sjanser foran onsdagens semifinale mot Rotherham i Football League Trophy. Det er nok det store spørsmålet om hvor mye den kommende semifinalen og en potensiell finale på Wembley opptar spillerne denne lørdagen.
Laget[4-3-3]: Killip; Sterry, Liddle, Odusina, Ferguson; Shelton, Featherstone, Crawford; Molyneux, Bogle, Grey. Reserver: Bilokapic, Hull, Smith, Fletcher, White, Holohan, Carver.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

1-0 til Harrogate etter flott soloprestasjon av forrige sesongs Hartlepoolspiller Luke Armstrong. Ingen deiring av scoring fra spissen mot gamleklubben. Hjemmelaget har vært best og scoringen er for så vidt fortjent.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Fantastisk scoringav Luke Molyneux og dermed står det 1-1 bare noen minutter etter at Harrogate tok ledelsen. Han skjærer inn fra høyre og setter ballen nydelig i venstre kryss. Niende mål for sesongen i sin 100 kamp, og Pools er tilbake i kampen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Pools har vært best siden Harrogate tok ledelsen, og vi var centimetre unna å ta ledelsen da Crawford sin avslutning gikk på feil side av stolpen etter godt angrepsspill fra vår side.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Pools utrolig nære ledelse etter en times spill. Nydelig angrepsspill ender med at Sterry legger ballen inn fra høyre langs målet. Grey kommer først på bakre stolpe og sparker hull i lufta i stedet for å sette ballen i mål.

To minutter senere er Grey nær scoring på en heading etter å ha vunnet hodeduellen mot midtstopperen.

2-1 ved Ferguson etter at Bogle legger ballen fint tilbake til venstrebacken som setter ballen kontant nede i høyre hjørne for keeper.

Vel fortjent ledelse og vi spiller god fotball.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

3 poeng i Harrogate. Hartlepool vinner 2-1 i Harrogate etter en meget sterk bortekamp. Vi brukte 20 minutter på å komme skikkelig i gang, men fra vi kom under og ut kampen var vi gode. Harrogate satte inn en sluttspurt og vi levde farlig ved et par anledninger. En god laginnsats og mange gode individuelle prestasjoner. Dermed er vi oppe i 47 poeng og vi kan tenke cup-semifinale og se oppover på tabellen.

Og avslutningsvis litt lovprising av iFollow som er et fantastisk tilbud for oss som følger lag i Football League. Tjenesten gir meg mulighet til å følge Pools i hver serierunde, samt i ligacupen og Football League Trophy. Og så skal jeg prøve å bruke tjenesten til å følge ligaen litt bredere når Pools ikke spiller samtidig.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Gary Liddle spilte lørdag sin 700. kamp som profesjonell fotballspiller og fikk i den anledning spille med kapteinsbindet i 2-1 seieren i Harrogate. Det skal ha vært kaptein Featherstone sin ide å la visekapteinen bære armbåndet ved denne milepæl. Liddle skal ha nevnt på bussen hjem fra Walsall at han hadde spilt sin 699. kamp da Pools tapte mot hans gamle klubb. Liddle sitt løse tilbakespill gjorde at hjemmelaget gikk opp til 3-1 etter at Pools hadde jaget utlikning. Sweens spøkte med at Liddle kom til å ende på 699 kamper etter en dårlig kamp sist. Lidds var god i midtforsvaret lørdag og viste at han ikke har nådd datoen for siste forbruksdag riktig ennå. Episoden viser at det virker å være god stemning i Hartlepool-leieren både blant spillere og trenere. Og det er ikke rart, sesongen så langt har gått over forventning både i serie og cup - og onsdag spiller man semifinale på et utsolgt Victoria Park mot Rotherham i Football League Trophy.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

1-0 til Hartlepool mot Rotherham til pause. Fin scoring av Grey etter frisparkinnlegg fra Ferguson. Nå gjelder det å holde ut en omgang til og en finale er innenfor rekkevidde.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Rotherham utlikner til 1-1 fem minutter ut i andre omgang. Smith er målscorer for bortelaget.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

2-1 til Hartlepool. Molyneux scorer etter 55 minutter. Dermed er Pools tilbake i ledelsen og begge kantspillerne har sstt ballen I nettmaskene.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Rotherham utlikner nok en gang, denne gang til 2-2 etter 63 minutter. Nok en gang er Smith målscorer.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Hartlepool vs. Rotherham 2-2.
Kampen skalavgjøres på straffer

7542 tilskuere på Victoria Park i kveld.
Rotherham vinner straffekonken 5-4.
Så nær en finale, men laget har gjort oss stolte.
Sist redigert av paul_dalton_11 den ons mar 09, 2022 10:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Trist utfall, dalton, men å ta det beste laget nedenfor Championship hele veien må uansett sies å være en fjær i lua. Konse på serien, da.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: ons mar 09, 2022 10:58 pm Trist utfall, dalton, men å ta det beste laget nedenfor Championship hele veien må uansett sies å være en fjær i lua. Konse på serien, da.
Ja det er med litt blandede følelser etter et slikt resultat. For et år siden spilte vi fotball i Conference og siden den gang har vi etablert oss godt i League2 og gjort det bra i cupene. Vi har gjentatte ganger slått lag i høyere divisjoner og vi har en feel-good-faktor rundt laget og klubben med fulle tribuner og herlig stemning på kampene. På den annen side, vi var SÅ NÆR å oppleve en cupfinale på Wembley med alt det hadde ført med seg. Som du sier, det er bare å konse på serien nå - og hvem vet - kanskje det er mulig å oppleve playoff og Wembley i mai dersom man skulle fortsette de gode taktene med en sterk ligainnspurt.
Up the Pools!

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

paul_dalton_11 skrev: tor mar 10, 2022 2:02 pm kanskje det er mulig å oppleve playoff og Wembley i mai dersom man skulle fortsette de gode taktene med en sterk ligainnspurt.
Helt utelukket er det jo ikke, siden det matematisk er mulig, men siden jeg kjenner deg som en ytterst nøktern kar, vet jeg nok også at du innerst inne neppe helt har trua på at det skal gå. En skal imidlertid aldri miste håpet, så ja - tenk hvis det nå ble slik at Hartlepool kunne ta seg til Wembley gjennom oppsiktsvekkende ligaresultater i sesonginnspurten heller enn å gjøre det via Football Trophy-turneringen. Jeg må innrømme at jeg lekte med tanken på London-tur dersom Pools hadde avansert i går kveld. Nå får vi heller stikke hodet fram og melde vår interesse for Wembley-reise dersom alle faktorer skulle stå den kjekke bi på tampen av seriesesongen.

Litt under radaren i går havnet nok nyheten om at "klubbens mann" og "et byens barn" Tony Sweeney tegnet på en kontraktforlengelse. Det er ingen tvil om at han er en ekte kontinuitetsbærer i Hartlepool United, og med sitt jordnære, positive vesen, så føler jeg at det å få avklart hans framtid var viktig. Nå vet man at han forblir i klubben (ikke at det har vært andre oppdragsgivere ute etter ham, meg bekjent, men likevel) i enda en lengre periode. Han forteller i det intervjuet som ble sluppet rett etter signeringen at han føler man må tilbake til "the Tranmere play-off games" (i 2005, for den som ikke måtte huske det) for å gjenfinne den samme optimismen som nå rår i og rundt klubben. Den gang nådde man nesten Championship. Nå ble det nesten nasjonal finale på Wembley. At det i sum blir flere "nesten" enn en setter pris på, tror jeg ikke vi skal la oss bekymre av. Pools er en liten klubb sammenliknet med majoriteten av dem man konkurrerer mot. Disse 'nære på'-opplevelsene er nesten så godt det blir for en Hartlepool-tilhenger.

Hva tror du om framtiden for 'The boy from Croydon' ? Han har jo fått bøttevis av skryt i løpet av vinteren. Du har vel sett så å si alt av Pools-matcher denne sesongen (også), og føler du han er klubbens neste større salgsobjekt?

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: tor mar 10, 2022 2:40 pm Jeg må innrømme at jeg lekte med tanken på London-tur dersom Pools hadde avansert i går kveld. Nå får vi heller stikke hodet fram og melde vår interesse for Wembley-reise dersom alle faktorer skulle stå den kjekke bi på tampen av seriesesongen.
Ja jeg hadde nok tatt turen over til å se Pools i finalen. Jeg fikk jo ikke med meg playoff-finalen på Millenium i 2005 og kjenner fortsatt at den avgjørelsen nok står inne på listen over ting man skulle ha gjort annerledes her i livet. Så en Wembley-reise med Pools skal vi få med oss - det er en så sjelden hendelse at man ikke kan misse en slik mulighet. Uansett, jeg ser for meg at jeg kommer til å se Pools live i ligasammenheng i 2022.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: tor mar 10, 2022 2:40 pm At det i sum blir flere "nesten" enn en setter pris på, tror jeg ikke vi skal la oss bekymre av. Pools er en liten klubb sammenliknet med majoriteten av dem man konkurrerer mot. Disse 'nære på'-opplevelsene er nesten så godt det blir for en Hartlepool-tilhenger.
Enig i din analyse her. Men vil legge til at under opprykksfinalen i Bristol forrige sommer endte jo i mer enn bare nesten. Det endte med opprykk og et trofé. Klubbledelsen måtte sende pokalen på diverse arrangementer i byen mens man selv tok turen til det lokale IKEA for å jakte på et troféskap.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»