Hartlepool United

Svar
paul_dalton_11

Re: Hartlepool United

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: tor mar 10, 2022 2:40 pm Hva tror du om framtiden for 'The boy from Croydon' ? Han har jo fått bøttevis av skryt i løpet av vinteren. Du har vel sett så å si alt av Pools-matcher denne sesongen (også), og føler du han er klubbens neste større salgsobjekt?
The boy from Croydon, eller Timi Odusina, har vært god og er en personlig favoritt med god fysikk, fart og god til å lese spillet. Han har luket bort en del glipper i konsentrasjonen som gjorde han periodevis litt upålitelig forrige sesong. Det virker som Lee og Nelson har hatt en god innflytelse på spillet hans, og The boy from Croydon sin utvikling minner meg på mange måter om Chris Westwood. Helt klart et slagsobjekt, men ofte så får man beholde stoppere lenger enn angrepsspillere. Så en Molyneux og Grey kan fort bli solgt for flere penger enn Odusina, men jeg tenker at Odusina har større potensiale enn sine mer offensive lagkamerater basert på den stabiliteten han har vist etter managerskiftet.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

paul_dalton_11 skrev: tor mar 10, 2022 3:36 pmminner meg på mange måter om Chris Westwood.
Det må være en fantastisk attest for en ung Pools-stopper å få. Chris Westwood sorterer utvilsomt blant de fem fineste stopperne man har sett i løpet av den tiden man har hatt den tvilsomme gleden av å følge Hartlepool. Odusina har jeg kun sett i glimt, så jeg har ingen slike referansepunkter selv, men jeg stoler naturligvis på landets fremste Pools-kjenner.

Det er som du sier mer vanlig at offensive spillere gir større salgssummer enn de defensive, men greier Odusina å fortsette utviklingen, så kan det virke som om kun fantasien setter grenser for mulighetene. Er han tilbake i hjembyen og spiller fast for Palace i løpet av tre år? Lite ville gledet meg mer, all den tid vi da må forutsette at han har blitt for god for Hartlepool.

Twittertosker har sørget for å gi Molyneux og Crawford tyn etter at de misset straffesparkene sine mot Rotherham. Fantastisk. At det finnes lavpannede idioter uten evne til refleksjon i de fleste supportergrupperinger er velkjent, men å gi uttrykk for direkte misnøye med løfterike unge spillere på bakgrunn av noe så bingopreget som en straffekonk? Da fortjener du å bli møtt av røde lys hvor enn du ferdes i trafikken.

Jeg regner ellers med at du registrerte Mark Cullens uheldige skjebne i Fyldes 2-0-seier mot Bradford PA i helgen? Han landet mildest talt forkjært etter en luftduell, og det er mistanke om ødelagt korsbånd. I så fall vil han kanskje være tilbake i aksjon på nyåret. Forhåpentlig viser ikke diagnosen seg å være like ille som de foreløpige prognosene.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: fre mar 11, 2022 3:05 am Det må være en fantastisk attest for en ung Pools-stopper å få. Chris Westwood sorterer utvilsomt blant de fem fineste stopperne man har sett i løpet av den tiden man har hatt den tvilsomme gleden av å følge Hartlepool. Odusina har jeg kun sett i glimt, så jeg har ingen slike referansepunkter selv, men jeg stoler naturligvis på landets fremste Pools-kjenner.
Nå skal det sies at jeg har sett mer av Odusina enn av Westwood. På mange måter var Westwood den mest betydningsfulle spilleren i oppturen fra 1999-2005. Oppturen startet i november da Westwood kom inn i førsteelleveren og varte sammenhengene til han forlot oss etter playoff-finalen. Tempoet hans gjorde også at litt mindre mobile stoppere med styrke i duellene kom mer til sin rette, samtidig som både Westwood og Odusina var/er best med noen duellsterke stoppere rundt seg.
mikemodano skrev: fre mar 11, 2022 3:05 am Det er som du sier mer vanlig at offensive spillere gir større salgssummer enn de defensive, men greier Odusina å fortsette utviklingen, så kan det virke som om kun fantasien setter grenser for mulighetene. Er han tilbake i hjembyen og spiller fast for Palace i løpet av tre år? Lite ville gledet meg mer, all den tid vi da må forutsette at han har blitt for god for Hartlepool.
Ja ikke umulig med den fine utviklingen han har hatt i Hartlepool. Og det er også blitt noen gode bånd mellom Palace og Pools etter FA-cup kampen, og jeg så det var mange Palace-fans som ønsket oss lykke til mot Rotherham i midtuka. Feel-good-faktoren er dermed tydelig langt utenfor bygrensen i Hartlepool, og vi vinner stadig flere venner med god fotball og fans som vet å markere seg med unik støtte til sitt lag.
mikemodano skrev: fre mar 11, 2022 3:05 am Twittertosker har sørget for å gi Molyneux og Crawford tyn etter at de misset straffesparkene sine mot Rotherham. Fantastisk. At det finnes lavpannede idioter uten evne til refleksjon i de fleste supportergrupperinger er velkjent, men å gi uttrykk for direkte misnøye med løfterike unge spillere på bakgrunn av noe så bingopreget som en straffekonk? Da fortjener du å bli møtt av røde lys hvor enn du ferdes i trafikken.
Ja det er alltid noen nettroll som spyr eder og galle rundt seg, men majoriteten synes jeg har uttrykt stolthet over lagets prestasjon, både mot Rotherham og sesongen som helhet.
mikemodano skrev: fre mar 11, 2022 3:05 am Jeg regner ellers med at du registrerte Mark Cullens uheldige skjebne i Fyldes 2-0-seier mot Bradford PA i helgen? Han landet mildest talt forkjært etter en luftduell, og det er mistanke om ødelagt korsbånd. I så fall vil han kanskje være tilbake i aksjon på nyåret. Forhåpentlig viser ikke diagnosen seg å være like ille som de foreløpige prognosene.
Ja var trist å se bildene av Cullen ligge nede med skade allerede tidlig i kampen mot Bradford PA. Jeg skal ikke spekulere på om det skyles ren uflaks eller om han har en litt manglende fitness, men vil heller fokusere på å ønske han en rask tilbakekomst for Fylde.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Jeg følte meg kallet til å sjekke litt opp rundt hva slags ellever Paul Warne mønstret for Rotherham på onsdag, og det viste seg at han hadde gjort sju bytter i forhold til den oppstillingen som hadde startet da de sist helg tapte 2-1 hjemme for MK Dons i seriespillet. Dersom en sammenlikner med kvartfinalen deres i Football Trophy-turneringen, der de satte Cambridge til side om enn etter straffesparkkonkurranse, så var det også den gang seks-sju mann som manglet jamført med ligaelleveren. Ergo møtte altså ikke Pools førstebesetningen deres, men åkke som skal en si seg tilfreds og vel så det med å ha holdt nok et lag fra divisjonen over unna seier etter 90 minutter.

Michael Smith, som gjorde begge Rotherhams mål, opprinnelig fra nordøst (og med fortid blant annet i Darlo), er nummer tre på toppscorerlista i League One, der han har prikket nettet 18 ganger. Med de to målene hans onsdag kveld, så skal han være oppe i totalt 24 mål denne sesongen. Han skal tidvis ha terrorisert Pools-stopperne, så det er ingen særlig tvil om at han er en håndfull for de fleste motstandere med sin ruvende fysikk. "Championship-klasse", hørte jeg blant annet om ham.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Foran Orient kampen
Lørdag og tilbake til "hverdagen" i ligaspillet. dalton har kjøpt seg billett til dagens kamp på iFollow. Her rett sør av polarsirkelen så skinner sola fra blå himmel, men det hindrer ikke meg fra å sitte inne å se Hartlepoolkamp i ettermiddag.

Vi får håpe spillerne har ristet av seg skuffelsen fra å miste sjansen til en Wembley-finale. Klubben har kommet veldig langt det siste året og vi får håpe at man henter inspirasjon fra gode prestasjoner den siste måneden. Graeme Lee var nominert til månedens manager, men nådde ikke helt opp - noe som betyr at vi ikke hjemsøkt av manager-of-the-month-forbannelsen. Spørsmålet er om vi nok en gang blir offer for at motstanderen kommer med ny manager og alt det fører med seg.

Manageren melder det er noe småslitasje på noen spillere uten å være veldig spesifikk på navn. I utgangspunktet vil jeg anta at vi stiller ganske likt mannskap som sist, selv om det er noen friske bein som stod over mot Rotherham. Morris er ikke langt unna å være tilbake, men det har gått litt lenger tid en klubbens medisinske personell først så for seg. Det at vi spilte kamp onsdagskveld og ikke tirsdagskveld, gir spillerne noe kortere tid til restitusjon.

Pools ligger høyt plassert (nummer 3) på formtabellen, Orient ligger helt nederst på formtabellen over de seks siste kampene. På papiret skal Pools være favoritter til tre poeng, særlig med tanke på god form på Victoria Park. Men kamper avgjøres på banen og ikke på papiret, så vi ser frem til en spennende fotballkamp.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Laget mot Orient
Kun en endring på laget fra midtuken. White kommer inn for Molyneux, og jeg regner med at det er for å hvile slitne bein at Mols tar steget ned på benken. Han har vært god i det siste og er vår toppscorer. Fortsatt ingen Morris, selv om han skal være nær tilbakekomst. At Shelton har storspilt gjør noe at man ikke rusher han tilbake før han er 100% klar.
Laget: Killip; Sterry, Byrne, Odusina, Ferguson; Shelton, Featherstone, Crawford; White, Bogle, Grey. Reserver: Bilokapic, Liddle, Ogle, Holohan, Fletcher, Molyneux, Carver.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Hartlepool vs. Leyton Orient 0-0
En null-null-kamp trenger på ingen måte være en kjedelig fotballkamp. Denne var utvilsomt kjedelig! Pools virket å være utladet både fysisk og mentalt etter semifinaletapet på straffekonk. Adam Boyd sa allerede etter 5 minutter at dette oste det målløst av. Likevel, vi fremsto som en solid enhet bakover selv om det var tamt over hele banen. Odusina fikk nok en gang bestepremien, selv om også Shelton og Killip var solide. Keeperen hadde ikke så mye å gjøre, men viste ved flere anledninger våkent sweeperspill bak forsvarsrekka. En spiller som var skuffende var innhoppet til Carver. Ved de anledningene jeg har sett han så virker han som en fisk på land. Det ser ut som League2 er ett eller to nivåer over hans evne, og for en spiller som fyller 30 i høst tenker jeg at han må ta nivået ganske fort dersom han skal være en tilvekst.

Det bekymrer nok manageren litt at laget virket sliten, for vi har nye kamper tirsdag og fredag. Forhåpentligvis trengte vi en kamp for å få semifinaletapet ut av systemet. Så satser vi på at det satt mer i hodene i beina, så satser vi på ny seier hjemme mot Bradford tirsdag - før vi skal den lange turen ned til Newport for friday-night-football.

Hele 5903 (179 fra Orient) så kampen fra tribuneplass i går. Tallet blir nok ikke like høyt tirsdag i en midtuke, og nøytrale tilskuere ble neppe veldig sjarmert av gårdagens målløse fotballkamp.

Laget[4-3-3]: Killip; Sterry, Byrne, Odusina, Ferguson; Shelton, Featherstone, Crawford (Fletcher 82); White (Carver 61), Bogle, Grey (Molyneux 61). Ikke benyttet: Bilokapic, Liddle, Ogle, Holohan.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Newport vs. Hartlepool 2-3 (Sterry, Molyenux, Byrne)
En meget sterk borteseier mot opprykksplasserte Newport. Dermed slo vi sterkt tilbake etter 0-2 hjemmetapet mot Bradford i midtuken. Liddle var tilbake og Pools stilte dermed i en 3-5-2 formasjon i denne bortekampen. Bogle laget selvmål etter ca. kvarteret spill, men vi snudde kampen de ti siste minuttene før pause og scoringer fra Sterry og Molyneux gjorde at vi ledet 2-1 til pause. Etter 71 minutter utliknet Street for hjemmelaget, men to minutter senere var vi tilbake i ledelsen etter scoring fra Byrne.

Dermed står vi med 51 poeng etter 37 kamper og vi klatrer opp til 11.plass. Salford kan passere oss med to kamper til gode, men vi har nå ei luke på fem poeng ned til 13.plass. Vi er ni poeng bak playoff, og realistisk sett så er det mye med kun ni kamper igjen å spille. Men vi ligger godt an til en plassering på øvre halvdel av tabellen, noe som er svært bra for et nyopprykket lag.

Laget[3-5-2]: Killip; Byrne, Liddle, Odusina; Sterry, Smith (Fletcher 63), Featherstone, Crawford; Bogle (Carver 68), Molyneux. Ikke benyttet: Bilokapic, Hull, Ogle, Francis-Angol, Grey.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Hvilken utsøkt seier, dalton. Jeg så ikke den komme etter at det hadde virket litt sløvt i de to hjemmekampene forut for turen til det sydlige Wales. Det virket som om semifinaleoppgjøret mot Rotherham hadde tatt litt luven ut av gjengen, men nå kunne en kanskje se komme den mentale utladningen som nesten var nødt til å dukke opp i kjølvannet av en slik prestasjon. Litt kjedelig for vedkommende som brått har slått seg opp og fram som den mest ivrige norske livesupporteren av Pools: Av Twitter kom det fram at han fikk med seg alle tre hjemmekampene nylig (Rotherham, Orient og Bradford). Da hadde det nok smakt med minst én seier, men den fikk vi til gjengjeld i går kveld. Newport har levert noen gedigne prestasjoner i både serie og ikke minst i cup de siste par-tre sesongene, så å vinne på vanskelige Rodney Parade må føles som en solid fjær i hatten. Jamie Sterrys scoring var litt av en perle, registrerte jeg; det var noe Adam boydsk over den.

Med såpass ustabile resultater som i det siste, så skal det godt gjøres å hente inn et minimum av ni poeng på feltet foran, så playoff kan vi ganske sikkert skrinlegge, men det er naturligvis viktig å bygge foran 22/23-sesongen. Lite er mer optimismebringende for starten av en ny termin som å avrunde pågående sesong godt. Det venter flere kanlltøffe motstandere fram mot sesongslutt, og målet nå bør kanskje være å klynge seg fast til den 11.plassen man har lagt beslag på? Det ser unektelig lyst ut med tanke på å makte en sluttposisjonering på øvre halvdel, og, som du sier, dalts: Det må være godkjent og vel så det. Det Graeme Lee og Micky Nelson har gjort etter at de kom inn står, for meg, til en firer på terningen. Det var ikke måte på negativitet da ansettelsene ble gjort kjent, men så er da også nettkrigerne i Pools' supporterskare noen av de mer håpløse tilfellene en kan finne. Det er mye å bygge videre på, og ikke minst virker duoen å ha klare tanker om hvilke typer de ønsker inn i de forskjellige posisjonene. At man er fleksible i forhold til tallkombinasjoner er heller ikke dumt.

Fri fram til Northampton borte neste helg. Her har man nettopp slått tabelltreeren, og så er det laget foran dem igjen som venter i ny bortematch. 2-1-oppgjøret hjemme mot Cobblers er et av sesongens mer minnerike resultater, så det er ingen grunn til å frykte noe som helst.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: lør mar 19, 2022 10:02 am Med såpass ustabile resultater som i det siste, så skal det godt gjøres å hente inn et minimum av ni poeng på feltet foran, så playoff kan vi ganske sikkert skrinlegge, men det er naturligvis viktig å bygge foran 22/23-sesongen.
En presis analyse det mike. Jeg stiller meg bak dine vurderinger. Det viktige er nå å avslutte sesongen på en habil måte samtidig som man forlenger med nøkkelspillere. Vi har en ganske bra førsteoppstilling, samt noen brukbare reserver. Så her er det snakk om å forlenge med flest mulig av våre beste spillere, så det som skjer på kontoret er vel så viktig som det som skjer kampdager. Men vi skal helst også komme oss over 60 poeng i ligaspillet og øvre halvdel av tabellen, noe som historisk sett ikke har skjedd for ofte med klubben vår. Da vil vi kunne kategorisere denne sesongen som en suksess.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Gavan Holohan på vei bort?
Roy Kelly melder i går at Holohan er på vei bort og har spilt sin siste kamp for klubben. Nick Loughlin henviser til Kelly sin twittermelding og skriver at hvis Roy skriver dette så har han gode kilder og helt sikkert rett. Det ryktes en overgang til Grimsby og at den vil bli bekreftet i løpet av dagen i dag.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

paul_dalton_11 skrev: tir mar 22, 2022 10:25 am Det ryktes en overgang til Grimsby og at den vil bli bekreftet i løpet av dagen i dag.
Da er Holohan sin overgang til Grimsby bekreftet. Overgangen er permanent og dermed er Hartlepoolkarrieren over for en av fansens favoritter.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Francis-Angol lånes ut til Stockport resten av sesongen. Dermed gjenforenes forsvarsspilleren med Dave Challinor. Stockport er på god vei mot direkte opprykk, så dermed kan Francis-Angol få et godt utlån etter å ha fått lite spilletid etter managerbyttet før jul.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Foran Northampton kampen
Graeme Lee tar med seg sine menn ned til Northampton for lørdagskamp. For oss som følger de lavere divisjoner kan vi kose oss med fotball også i landskamppauser. dalts kommer til å følge kampen på iFollow.

Det meldes om en skadefri tropp, selv om kampen kan komme litt tidlig for Bryn Morris. Den innlånte midtbanespilleren er tilbake i trening, men med Pools plassert trygt midt på tabellen så er det ingen grunn til å ta sjanser med spillerens helse - særlig med tanke på at vi har en kjøpklausul på lånespilleren etter endt lån.

Vi har tatt farvel med to spillere denne uka. Både Holohan (Grimsby) og Francis-Angol (Stockport) forlot oss før overgangsvinduet i Conference stengte ved midnatt. Dette er uten tvil gode spillere som mange fans helst skulle sett at var med oss videre, men her er det tydelig at de ikke var i managerens planer og overgangene var nok det beste for alle parter - selv om det var trist.

Vi fikk en opptur sist i Newport og vi kan krysse fingrene for at vi kan bygge videre på den seieren. Vi spilte med tre stoppere sist og det blir spennende å bli si om det blir samme formasjon lørdag eller om vi går tilbake til 4-3-3.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Laget mot Northampton
Pools fortsetter med tre stoppere som man hadde suksess med i Newport. Den mest oppsiktsvekkende endringen i dag er at Bilokapic får sin debut mellom målstengene i Killip sykdomsfravær. Gode nyheter er det at Morris er tilbake på midtbanen etter skade og stiller fra start. Shelton er tilbake på benken, men det er ingen White i dagens spillertropp. Det kan derfor virke som kampen kom litt for tidlig for White som er tilbake i trening - men som ikke følte seg helt 100%. Sist så spilte Pools i en 3-4-2-1 med Crawford og Molyneux i rommet bak Bogle, og det kan godt hende det er tilfelle i dag også.

Laget: Bilokapic; Sterry, Byrne, Liddle, Odusina, Ferguson; Morris, Featherstone, Crawford; Bogle, Molyneux. Reserver: Boyes, Ogle, Smith, Shelton, Fletcher, Grey, Carver.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Pools ligger under 0-1, men det kunne like gjerne vært 2-2 i en åpen og jevn kamp.

Alex Chandy har i dag med seg Roy Kelly som sidekommentator. Roy kan Pools bedre enn de fleste og gjør det sterkt som ekspert.

Vi har ikke vunnet i Northampton siden 1969, så statistikken er ikke på vår side i ettermiddag.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

0-2 tap i Northampton. Hjemmelaget var mer effektive i en kamp der Pools var godt med i kampen frem til 2-0 målet. Derfra og inn var Northampton solide defensivt og slapp ikke Pools til særlig med sjanser. Vi hadde 62% ballinnehav i første omgang og skapte like mange sjanser som hjemmelaget. Vi startet andre omgang godt, men der var vertene som fikk scoringen som avgjorde kampen.

TommyCowan2

Legg inn av TommyCowan2 »

Hvordan gjorde Nick Bilo det i mål? Kan ikke ha vært den optimale oppladningen at han var i Nederland med Australia dagen før....

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

TommyCowan2 skrev: søn mar 27, 2022 12:16 am Hvordan gjorde Nick Bilo det i mål? Kan ikke ha vært den optimale oppladningen at han var i Nederland med Australia dagen før....
Nick Bilokapic gjorde en godkjent figur i sin ligadebut. Han hadde et par flott redninger og plukket ned noen fine innlegg med godt feltarbeid. Hartlepool starter mye av pasningspillet helt bak fra keeper og han viste ved enkelte anledninger at igangsetting og utspill med føttene bør jobbes noe mer med. Men han viste helt klart at han er et keepertalent, og med tanke på at han hadde spilt 60 minutter i Nederland for Australia U23 dagen før så må vi gi godkjent pluss til Bilo i ligadebuten.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

2-2 og poengdeling mot Mansfield. Grey og Molyneux sine scoringer like før pause gjorde at vi fullførte et comeback og sikret oss poeng foran i underkant av 4600 tilskuere. Vi står på 52 poeng og har ingenting annet enn æren å spille for resten av sesongen. Topscorer Molyneux ut på båre tidlig i andre omgang. Får satse på at det ikke er like alvorlig som det kunne se ut.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

paul_dalton_11 skrev: tir mar 29, 2022 11:24 pm Topscorer Molyneux ut på båre tidlig i andre omgang. Får satse på at det ikke er like alvorlig som det kunne se ut.
Foran Salford kampen
Molyneux sin skade er mindre alvorlig enn først antatt. Man fryktet benbrudd, men det skal ikke være noe brudd. Men en kraftig hevelse og et kutt ble resultatet og vil holde vår toppscorer ute av spill denne helgen.

Skaden på Molyneux gjør at vår manager er tvunget til å gjøre endringer fra start. Vi spilte 4-3-3 sist og vi har ikke særlig flere kantspillere enn Molyneux og Grey. White har spilt en del kamper på kant, selv om det ikke er hans beste posisjon. Men White har, i likhet med flere spillere i troppen, vært syk siste uka. Hvis ikke White blir klar må Graeme Lee vurdere andre spillere i denne posisjonen, eventuelt gå tilbake til 3-5-2 og gi Carver og Bogle sjansen fra start sammen. Et annet moment er at White stort sett har operert på venstresiden, mens Molyneux har spilt på høyre. En mulighet er jo å flytte Grey over til høyre.

To spillere som vil bli vurdert frem mot kampstart er Carver og Morris. Carver stod over mot Mansfield pga. sykdom, mens Morris nylig er tilbake fra skade. Killip var også ute med sykdom mot Northampton, men var tilbake i midtuken. Det er influensa-symptomer som har rammet spillergruppa med et par dager med feber.

Vi må tilbake til oktober for å finne forrige hjemmeseier for Hartlepool i en kamp med avspark lørdag kl. 16. Det er på tide å gjøre noe med den dystre statistikken. Tilskuertallet falt med 1000 tilskuere i midtuken. Vi får håpe det var midlertidig pga. midtukekamp, men det er fare for at en sikker midt-på-tabellen-plassering gjør at noen fans venter på at sesongen skal ebbe ut. dalton vil uansett følge kampen på iFollow, og gleder seg til kamp.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Laget mot Salford
To endringer på laget foran dagens kamp. Molyneux og Morris er begge ute til dagens kamp og inn kommer Shelton og White. Jeg er usikker på om dette laguttaket betyr 4-3-3 eller 4-3-2-1. Det er bare å koble seg til iFollow og se kampen fra sofa eller godstol!

Laget: Killip; Sterry, Byrne, Odusina, Ferguson; Shelton, Featherstone, Fletcher; Grey, Bogle, White. Reserver: Bilokapic, Liddle, Hull, Ogle, Crawford, Smith, Carver.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Hartlepool vs. Salford 0-2
Salford var minst et nummer for gode for Pools. Bortelaget var fysisk sterke og samtidig et spillende lag, og det virket som de hadde større ønske om å vinne kampen. Hartlepool skapte fint lite gjennom hele kampen og jeg tror vi skal glemme denne kampen fortest mulig. Det virker som spillerne mentalt er på vei inn i sommermodus nå som det ikke er noe å spille for resten av sesongen, annet enn æren... Jeg er heller ikke imponert over managerens disposisjoner underveis i kampen. Når ting ikke fungerer så kunne man forsøkt å legge om formasjon til 3-5-2 for å få vingbackene høyere i banen. Og når spillerne ikke har 100% motivasjon så kunne et par av spillerne utenfor førsteelleveren fått sjansen fra start, det ville kunne gitt litt mer innsatsvilje for spillere som må overbevise for å sikre sin fremtid i Hartlepool eller et annet sted. Fletcher og White blir litt for lette mot en motstander som Salford, og da burde ikke manageren benytte seg av begge samtidig - og ei heller latt de spille 90 min når kampforløpet er som det er. Vi manglet kreativiteten til Molyneux i dag, og vi hadde også trengt en Holohan som truer rommet bak stopperne. Holohan scoret for øvrig for Grimsby i seieren mot Chesterfield i dag.

Laget: Killip; Sterry, Byrne, Odusina, Ferguson; Shelton (Crawford 65), Featherstone, Fletcher; Grey (Carver 56), Bogle, White. Ikke benyttet: Bilokapic, Liddle, Hull, Ogle, Smith.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Sesongen er i ferd med å ende i ingenting (som jo strengt tatt er pari for Hartlepool), men jeg vil påstå at Pools sett under ett har levert til laudabilis og vel så det i comebacket i Football League. En sesong må nødvendigvis vurderes også på bakgrunn av cupinnsatser, og der har klubben levert til gangs. Vi så Rotherham vinne Football League Trophy søndag (4-2 etter ekstraomganger mot Sutton), og det kunne like gjerne vært Hartlepool United som sto igjen på Wembley-gresset med medaljer rundt halsen. Marginene imot i semifinalen var små, og så bar det jo også et langt stykke på vei i FA-cupen i tillegg, så da bør vi helst mene at dette var en sesong litt over norm (for å benytte samtidskorrekt terminologi). Ja, det har vært en del syting og klaging blant de "trofaste", men akkurat det tviler jeg på at verken Graeme Lee eller noen av de andre i det sportslige driftsapparatet i klubben mister nattesøvnen over. Dersom Pools hadde gått hen og skaffet til veie pokal, så hadde fortsatt en haug søppeltilhengere ment at både styre og sportslig ledelse burde vært byttet ut.

Når det gjelder 'Årets spiller'-kandidater, dalton, så er det jo du som sitter på den overlegent beste oversikten. Dersom du kunne nominere tre mann, hvilke ville det ha blitt? Skal jeg, uvitende på dette feltet som jeg er, ha forsøkt meg, ville jeg muligens ha plukket Timi Odusina (som i alle fall har vokst etter managerskiftet), Luke Molyneux (Pools' bestemann, vel?) og Tom Crawford (for ungdommelig entusiasme og mot, i tillegg til at han bidro sterkt på flere cupfronter. Håper og tror det bor noe stort i ham). Men det er gjerne andre som også fortjener berøm, som muligens målvakt Ben Killip (?), den hypererfarne Gary Liddle, som jo for lengst er omskolert fra midtbane til stopperplass, drevne Nicky Featherstone (selv om fyren utvilsomt også har sine kritikere), og antakelig også Jamie Sterry, som virker som noe av en enigma enten han opptrer som sideback eller mer framskutt vingback. Har jeg dekket de nødvendigste da? David Ferguson? Du får korrigere meg, dalton.

Gøy ellers å se at vi på den norske supporterhimmelen har fått fram nok en ekte Poolie, som har vært over i alle fall to ganger i løpet av sesongen, og som utvilsomt har gjort inntrykk på både den ene og den andre i miljøet rundt klubben.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: ons apr 06, 2022 3:22 pm Når det gjelder 'Årets spiller'-kandidater, dalton, så er det jo du som sitter på den overlegent beste oversikten. Dersom du kunne nominere tre mann, hvilke ville det ha blitt?
Sett over hele sesongen vil jeg si at det er fem spillere som for meg skiller seg ut og du nevner dem alle. Featherstone, Ferguson, Killip, Odusina og Sterry. Crawford har kommet sterkt siste halvdel av sesongen, og Liddle var veldig god første halvdel av sesongen. Akkurat nå tenker jeg at Liddle ikke lenger er like viktig for dette laget og jeg ville nok ikke forlenget kontrakten med 36-åringen. Dette er spillerne som har vært jevnt gode over hele sesongen. Selv om Odusina ikke var fast under Challinor spilte han mange kamper, særlig i cupene, og han gjorde alltid godt i fra seg. Laget har alltid spilt godt når Featherstone og Molyneux har ofte vært gode, eller er det visa versa? Backparet Ferguson og Sterry er nok vårt sterkeste kort denne sesongen, men jeg savner flere målgivende innlegg fra vingbackene våre. Skal jeg nominere tre spillere, så tror jeg at jeg ville nominert Featherstone, Killip og Molyneux - og gitt Odusina prisen som årets unge spiller.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: ons apr 06, 2022 3:22 pm Gøy ellers å se at vi på den norske supporterhimmelen har fått fram nok en ekte Poolie, som har vært over i alle fall to ganger i løpet av sesongen, og som utvilsomt har gjort inntrykk på både den ene og den andre i miljøet rundt klubben.
Ja det er veldig gøy. Jeg tenker at jo flere norske Poolies vi kan ha på The Vic jo bedre. Så vi får ta litt ansvar vi også neste sesong og ta en revisit til Vicky.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: ons apr 06, 2022 3:22 pm Dersom Pools hadde gått hen og skaffet til veie pokal, så hadde fortsatt en haug søppeltilhengere ment at både styre og sportslig ledelse burde vært byttet ut.
Ja det virker som en del søppelsupportere blir skuffet når det ikke er noe å klage på. Men heldigvis ser et klart flertall av fansen alt det positive som har skjedd denne sesongen, både på og utenfor banen. Graeme Lee har gjort en god jobb så langt, og jeg får håpe at han får støtte fra klubbledelsen i form av et budsjett som gjør at vi kan forlenge med alle våre nøkkelspillere. Boydy mente at hvis det kreves en lønnsøkning på et par hundre pund for å forlenge så var det bare å bla opp for å sikre at førsteoppstillingen vår er hos oss også neste sesong.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Hartlepool Mail hadde i går en liste over spillere på utgående kontrakt. Denne var basert på transfermarkt sin oversikt over kontraktsituasjon.

Kontrakt utgår
Killip, Byrne, Ferguson, Francis-Angol, Liddle, Odusina, Ogle, Crawford, MacDonald, Shelton, Smith, Cook, Grey, Molyneux.
Bilokapic, Hull, Fletcher, Morris, White.

Fortsatt under kontrakt
Bogle, Carver, Featherstone, Sterry

Spillerne under kontrakt stod ikke spesifikt nevnt i artikkelen, men jeg har tatt meg den frihet å regne med at de spillerne som ikke var på utløpende kontrakter da har kontrakt ut over denne sesongen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Graeme Lee sier han er klar til å eksperimentere de siste seks kampene både når det kommer til valg av system og spillere. Dette høres fornuftig ut da det er har vært litt end-of-season-følelse de siste par sesongene. Men det bør være en balanse mellom å gi nye spillere sjansen og ha kontinuitet i laget. Det betyr nok at spillere som Hull, Carver, Fletcher og Ogle vil få flere sjanser fra start.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Foran Forest Green kampen
Graeme Lee håper på at Grey og Morris kan være aktuelle for spill i morgen, mens Molyneux fortsatt er ute etter den kraftige smellen han fikk for halvannen uke siden. Forest Green ser ut til å gå mot ligatittel og opprykk, så Pools skal være meget fornøyd om de får poeng med seg hjemover til nordøst.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»