Hartlepool United

Svar
paul_dalton_11

Hartlepool United

Legg inn av paul_dalton_11 »

Ny sesong står på trappene. For oss Hartlepool supportere betyr sesongstarten en retur til Football League etter et fravær på fire år. Begivenheten feires med ny tråd på nytt forum.

Spissduoen fra opprykkssesongen er borte og laget virker svekket, noe 0-1 mot Spennymoor og 1-4 mot Gateshead gir klare indikasjoner på. Med 13 dager igjen til ligaåpning så har manager Challinor er jobb å gjøre for å få spillerstallen klar til ligaspill. Siden playoff-finalen i Conference ble spilt så sent som 20.juni så henger man en måned etter de øvrige EFL-klubbene når det gjelder sesongforberedelser. I og med alle treningskamper foregår borte mot lokal nonleague-motstand får vi neppe noe klart svar på hvor man står sportslig før ligaåpningen 7.august da Crawley tar turen opp til nordøst og gjester Victoria Park.

Det er bare å glede seg til ny sesong med oppturer og nedturer. La fotballen begynne å rulle!

Lezah

Legg inn av Lezah »

paul_dalton_11 skrev: søn jul 25, 2021 9:48 am Spennymoor
Kims ei av Spennymoor, Dalton. Overnatta i området en gang, og fikk en høyst uorganisert omvisning på stadion. Utrolig at ikke alle lag som møter Spennymoor får et mentalt sammenbrudd. Litt av et sted.

Apropos, så er det glimrende at du er her, og kanskje du kan hjelpe meg med noe Hartlepool-relatert: Til høsten blir det litt groundhopping, og Hartlepool står på den foreløpige bucketlista vi jobber med. Ting skal jo klaffe med terminlister og slikt, men tanken per nå er i all fall å klaske den inn i ruta. Er det enkelt å få billetter på match day? Blir det noe særlig utsolgt? Kan se at hvis Darlington gjenoppstår fra asken og dukker opp, så blir det livat, men sånn på en vanlig kamp? Muligens vrient å spå etter et opprykk.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Lezah skrev: søn jul 25, 2021 11:43 am Kims ei av Spennymoor, Dalton. Overnatta i området en gang, og fikk en høyst uorganisert omvisning på stadion. Utrolig at ikke alle lag som møter Spennymoor får et mentalt sammenbrudd. Litt av et sted.

Svar: Spennymoor kimser man aldri av, Lezah. Byen har kanskje ikke noe større særegent ved seg; den framstår som én i rekka av litt døsige, nordengelske småbyer. Fotballklubben, derimot, Spennymoor Town, sorterer blant hele regionens aller mest progressive, og fra en trygg og sedat tilværelse i den lokale serien Northern League, har man i løpet av få år klatret tre nivåer, slik at man nå begynner å bli et regulært innslag i Conference North (eller 'National League North', om vi på død og liv skal være samtidsorienterte og dønn korrekte). Forrige sesong ble jo komplett spolert av han flaggermusknaskeren i Guangzjou eller hvor det nå var, slik at man aldri fikk ferdigstilt prospektet. Nå foran 2021/22 tegner Spennymoor Town atter solid, og selv om de kanskje ikke alltid nevnes blant de aller heteste kandidatene til opprykk, så hører de jaggu til et soleklart outsidersjikt. Åpningsmatchen borte mot det som kan hende er den største forhåndsfavoritten, Boston United, kan bli en liten indikator på årets styrke.

Som alltid, så vandrer jeg kilometervis vekk fra trådens tema. Jeg beklager til dalton, men kan ikke love at det ikke vil gjenta seg.

Lezah skrev også:
Apropos, så er det glimrende at du er her, og kanskje du kan hjelpe meg med noe Hartlepool-relatert: Til høsten blir det litt groundhopping, og Hartlepool står på den foreløpige bucketlista vi jobber med. Ting skal jo klaffe med terminlister og slikt, men tanken per nå er i all fall å klaske den inn i ruta. Er det enkelt å få billetter på match day? Blir det noe særlig utsolgt? Kan se at hvis Darlington gjenoppstår fra asken og dukker opp, så blir det livat, men sånn på en vanlig kamp? Muligens vrient å spå etter et opprykk.
Svar: Du bør forsøke å få med deg Hartlepool dersom du faktisk bestemmer deg for å gjennomføre. Nå er jeg for så vidt inhabil, siden jeg liker byen nesten like godt som jeg liker fotballklubben, men selv når jeg forsøker å se objektivt på det, så bør du unne deg et døgn i Hartlepool. Det vil si: match og uteliv. Det er ikke til å komme utenom at du vil se at den lokale utelivsbransjen nok kan skilte med en og annen avviker, men i sum, så etterlater Hartlepool sentrum et fordelaktig inntrykk. Det var blant annet her i byen en bekjent forsøkte det velkjente "sokketrikset utapå joggesko for å lure dørvaktene til å tro at det var pensko"-trikset, selv om det dessverre ikke fungerte. Så en skal ikke undervurdere dørvaktbestanden i Hartlepool og deres mentale kapasitet.

Dessverre har jeg dårlig med nylig stadionaktivitet bak meg, så jeg tør ikke si hvordan det fungerer i dag, og i hvert fall ikke sånn rett i kjølvannet av Covid, men jeg vil tro at det fortsatt lar seg gjøre å kjøpe billetter til en ordinær seriekamp ved frammøte i billettluka en 45 minutter før avspark. I så fall vil jeg anbefale en visitt innom stadionpuben "The Corner Flag", der klubbens trofaste kjerne av supportere alltid samles over et krus mjød og noen ramsalte løgner før det bærer videre inn på stadion. Se opp for mangeårig Northern Echo-journalist og 'Poolie 'till he dies' Nick Loughlin, som ikke sjelden kan påtreffes ved det som må regnes for å være stambordet hans temmelig midt i lokalet. Fin fyr. Hils fra modano.

Edit: Det ble et litt mislykket forsøk på dobbeltsvar, dette, men om man ser nærmere etter i den siterte ramma, så har jeg altså gjort en litt fåfengt bestrebelse på å imøtekomme deg på noe av det du spør om også der.

Lezah

Legg inn av Lezah »

mikemodano skrev: søn jul 25, 2021 2:06 pm Edit: Det ble et litt mislykket forsøk på dobbeltsvar, dette, men om man ser nærmere etter i den siterte ramma, så har jeg altså gjort en litt fåfengt bestrebelse på å imøtekomme deg på noe av det du spør om også der.
Jeg syns du var flink! :) Seff helt enig angående El Spennitos.

Setter pris på tilbakemeldingen(e). Problemet mitt er at jeg ikke kommer til å reise alene, så det er en viss demokratisk prosess inni bildet her hvpr vi alle må bli så enige som mulig, og ellers la flertallet avgjøre i vippe-saker. Problemet her er at vi har ikke så mange klubber vi kunne tenkt oss innom nord for linjen Manchester-Liverpool-Leeds. En del mye lengre sør har dog blitt nevnt. Til Hartlepools fordel er at vi alle er sånn mellom litt til ganske interesserte i å beske byen en gang, OG vi har leflet med å se om turen kunne avsluttes i Sunderland, som han ene i reisefølget holder med. Da er det plutselig litt mer doable.

Dette blir ikke før godt utpå høsten lell, men noterer bak øret det du skrev om særlig pub.


Lezern

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Lezah skrev: søn jul 25, 2021 11:43 am
paul_dalton_11 skrev: søn jul 25, 2021 9:48 am Spennymoor
Apropos, så er det glimrende at du er her, og kanskje du kan hjelpe meg med noe Hartlepool-relatert: Til høsten blir det litt groundhopping, og Hartlepool står på den foreløpige bucketlista vi jobber med. Ting skal jo klaffe med terminlister og slikt, men tanken per nå er i all fall å klaske den inn i ruta. Er det enkelt å få billetter på match day? Blir det noe særlig utsolgt?
Utsolgt er det flere tiår siden forrige gang. Så modano sin tro er nok helt korrekt. Det er jo litt av sjarmen med fotball nedover i divisjonene at man kan kjøpe billett på kampdag. Det er også enkelt å kjøpe billetter over nett tett opp i kamp dersom man vil være helt sikker før man setter seg på et tog.

Så langt er det herlig å være her på forumet. Brukervennligheten er høyt over vgd, så her skal jeg få utløp for mye skrivekløe. Og jeg ser frem til å lese reiseskildringer fra balløya. Jeg kjenner selv at det kribler i reisefoten, men vil nok se an hvordan de første par månedene forløper før jeg tar en bestemmelse.

Lezah

Legg inn av Lezah »

paul_dalton_11 skrev: man jul 26, 2021 11:07 am

Så langt er det herlig å være her på forumet. Brukervennligheten er høyt over vgd, så her skal jeg få utløp for mye skrivekløe. Og jeg ser frem til å lese reiseskildringer fra balløya. Jeg kjenner selv at det kribler i reisefoten, men vil nok se an hvordan de første par månedene forløper før jeg tar en bestemmelse.
Takk for svar, noterer meg dette også. Kjekt å vite.

Ja, vi er mange som syns denne formen for forum er langt bedre enn det oppkastet de forvandlet VGD til. Antallet brukere her har økt med rundt 50 per dag, og det selv om VGD sletter alle forsøk på å få med de resterende folka der over hit. Så dette blir veldig gildt for oss som liker reelle diskusjoner, lengre innlegg og tråder.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Har ikke mye on-topic å bidra med her, men vil skyte inn at det er godt å se at dere fant veien hit. Forumet føles stadig mer hjemmekoselig etterhvert som det fylles opp av kvalitetsinnlegg og kvalitetsbrukere som man kjenner fra Legacy VGD. :)

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

tomi skrev: ons jul 28, 2021 11:58 am Forumet føles stadig mer hjemmekoselig etterhvert som det fylles opp av kvalitetsinnlegg og kvalitetsbrukere som man kjenner fra Legacy VGD. :)
Absolutt, det er godt med ny giv på det nye forumet. Det begynner allerede å bli hjemmekoselig. Over helgen skal det bli skikkelig oppstart her i tråden med fokus på neste helgs ligaåpning og en analyse av sommerens aktiviteter på Victoria Park

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Seks signeringer så langt i sommer
Så langt har det kommet seks spillere inn dørene på Victoria Park. Klubben spilte playoff-finale så sent som 20. juni, og dermed kom man bakpå på transferfronten da man sent visste hvilken divisjon man skulle spille i. Mange aktuelle spillere hadde allerede funnet seg nye klubber da Pools endelig endte sin sesong. Dette har helt klart vært en ulempe for klubben, men samtidig en ulempe man tar med glede da det endte med retur til League2 etter fire års fravær som ligaklubb.

Neil Byrne (28) er en midtstopper som ble hentet fra Halifax for en ikke offentliggjort overgangssum. Neil har spilt under Challinor i Fylde og har fortid i Rochdale, Telford, Macclesfield, Gateshead, Fylde og Halifax. 16 mål på 271 ligakamper (inkludert Conference). Han var en lederskikkelse og svært populær spiller i Halifax og bør være en solid forsterkning. Kun 3 kamper for Rochdale i Football League gjør han til et ubeskrevet blad i fjerdedivisjonen.

Jake Lawlor (30) er også midtstopper, men har tidligere også spilt som anker på midtbanen. Han spilte forrige sesong i Harrogate i League2 der han fikk 17 kamper (14 fra start). Han har fortid i Guiseley og Wrexham, samt et utlån til Fylde under Challinor. Totalt står han med 187 ligakamper (inkludert Conference), men også han er et ubeskrevet blad i fjerdedivisjonen..

Reegan Ogle (22) er en anvendelig forsvarsspiller som kommer fra Accrington Stanley. Der fikk han kun 4 ligakamper, samt en haug med utlån til klubber som Ramsbottom Utd, Wealdstone, Southport (55 kamper), Fylde og Altrincham. Reegan spilte 10 kamper for Altrincham forrige sesong, deriblant mot Hartlepool. Han kan bekle alle posisjoner i backrekka, men har spilt mest på backen. Han vil nok starte sesongen som en squadplayer.

Martin Smith (25) er en boks-til-boks midtbanespiller som kommer til Pools fra Chesterfield. Han har spilt i klubber som Kilmarnock, Coleraine, Swindon, Salford og Chesterfield, i tillegg til utlån i Gateshead, Carlisle og Chorley. 2 mål på 60 ligakamper er fasit, i tillegg til ett mål på 23 kamper i Irsk fotball. Han gir økt konkurranse på midtbanen, men vil nok starte sesongen som en squadplayer.

Mark Cullen (29) er en spiss som kommer fra Port Vale. Han har fortid i klubber som Hull, Luton, Blackpool og Port Vale, i tillegg til flere utlån. Sitt første ligamål scoret han for Hull i Premier League, og siden den gang har det totalt blitt 55 ligamål på 263 ligakamper (158 fra start). Han er en spiss som har sin styrke i boksen og er en naturlig målscorer. De siste sesongene har det dog blitt få scoringer og en del skader.

Fela Olomola (24) er en angrepsspiller som kommer fra Scunthorpe. Han startet sin karriere i Southampton der han fikk et utlån til Yeovil (7 mål på 21 kamper) før han signerte for Scunthorpe. På tre sesonger der ble det kun 11 ligakamper (2 fra start), i tillegg til utlån til Yeovil (3 mål på 17 kamper) og Carlisle (5 mål på 27 kamper). Dette gir 15 mål på 76 ligakamper (44 fra start). Vi får håpe han blomstrer med mer spilletid i Hartlepool.

Manager Dave Challinor ønsker fortsatt å hente inn 5-6 spillere for at laget skal være konkurransedyktig før returen i Football League. Han håper at 2-3 spillere kan bli klar allerede før ligapremieren førstkommende lørdag, hvorav en vil være en keeper da Killip er vår eneste registrerte keeper.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

2500 solgte sesongkort
Klubben melder i dag om at man har passert 2500 solgte sesongkort. Dette er et godt tall med tanke på den noe manglende aktiviteten på overgangsmarkedet, samt at noen sikkert er litt avventende for å se an smittesituasjonen nå som engelske stadioner igjen fylles uten restriksjoner.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Dårlige resultater i sesongoppkjøringen
Som et resultat av dårlige resultater i sesongoppkjøringen har optimismen fått seg en kraftig trøkk i Hartlepool.
  • Runcorn vs. Hartlepool 1-9
    Spennymoor vs. Hartlepool 1-0
    Gateshead vs. Hartlepool 4-1
    Blyth Spartans vs. Hartlepool 2-1
    Dunston UTS vs. Hartlepool 0-5
Vi har tapt de tre kampene mot lag fra Conference North, dvs. lag som ligger to divisjoner under oss. Vi har vunnet enkelt mot dårligere motstand, men disse resultatene har vist at vi har et lag uten naturlige målscorere når motstanden er OK. Nå skal de sies at Cullen ble skadet etter fem minutter inn i Spennymoor-kampen og har ikke spilt siden. Vi har også spilt med en del prøvespillere, men likevel er det bekymringsfylt når vi slipper inn enkle baklengsmål og når vi ikke kan omsette overtak i banespill i sjanser og scoringer. Nå har heldigvis ikke resultater noen betydning i oppkjøringen, men det er ikke tvil om at vi burde ha inn noen flere forsterkninger om vi skal unngå bunnkamp i vår retur til EFL.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Pools blir en del av iFollow
Klubben bekrefter i kveld at de blir en del av EFL streaming-tjeneste iFollow. I England går man nå tilbake til at lørdagskamper ikke kan streames, men for oss utenfor England, Skottland og Wales blir det mulighet å streame alle hjemme- og bortekamper så lenge de ikke er utvalgt som tv-kamper i England. Tilbudet vil være oppe og gå fra slutten av august. Avtalen gjør også at klubbens hjemmeside må endres til EFL sin plattform. Kamper kan ikke lenger høres på mixlr som følge av EFL sine regler. Det er ingen tvil om at dalton kommer til å kjøpe sitt iFollow-sesongkort. Dette var en tjeneste som EFL innførte i 2017, dvs. rett etter at vi hadde ramla på hue og ræva ut av ligaen. Så dette gleder jeg meg til!

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Ikke noe juniorlag i år heller
Pools skrota junioravdelingen forrige sesong som følge av spill i National League, dette både som følge av økonomi og som følge av at klubben ikke var beskyttet av EFL sine regler som sikrer klubbens rettigheter for kompensasjon når større klubber kommer på banen. Når vi nå er tilbake som ligaklubb får klubbens manglende junioravdeling en konsekvens i form av at vi ikke kan benytte oss av spillere under 18 år. Våre juniorer er offisielt college-spillere og hører dermed ikke til klubben. Derfor kan ikke en spiller som Harry Close, som scora to goaler mot Dunston, benyttes i ligaspill. Den unge spissen er 17 år og blir ikke myndig før på senhøsten. Først da kan han signere proffkontrakt og benyttes på førstelaget. Som en følge av denne situasjonen kan vi ikke bruke juniorer ved skader og sykdom. Pools vil nok igjen ha junioravdeling neste sesong dersom ny kontrakt sikres. Denne sesongen var det ikke mulig å sette opp en junioravdeling innenfor fristene etter at opprykket var sikret.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

MED FOKUS PÅ SPILLERSTALLEN
Per i dag består spillerstallen av 19 profesjonelle spillere. Manageren har tidligere uttalt at man vil operere med en spillerstall på 22-25 spillere. Så langt har rekrutteringen vist seg mer utfordrende enn man hadde forutsett, men det jobbes kontinuerlig med å forsterke innenfor klubbens rammer.

Keepere: Killip.
Forsvar: Angol, Byrne, Ferguson, Lawlor, Liddle, Ogle, Odusina, Sterry.
Midtbane: Crawford, Featherstone, Holohan, MacDonald, Molyneux, Shelton, Smith.
Angrep: Cullen, Grey, Olomola.

På keeperplassen har vi per i dag kun en spiller. Dette er Killip, som var førstekeeper og hadde en god sesong frem til han ble skadet siste tredjedel av sesongen. Vår unge keeper Young er solgt til Leicester og vi har også mistet keepertrener Turnbull til Chelsea. Foreløpig er vår gamle keeperkjempe Dimi Konstantopoulos inne og hjelper til som keepertrener. Challinor vil helt sikkert ha inn 1-2 keepere før vinduet stenger i slutten av august.

I midtforsvaret har vi hentet inn forsterkninger i Byrne og Lawlor. Begge disse har bra høyde og fysikk og skal ha bra tempo for størrelsen. I tillegg har vi veteranen Liddle, samt unge Odusina som viste mye bra i fjor. Han har bra tempo, men hadde også en tendens til å gjøre noen feil. Byrne og Lawlor er gode erstattere for Cass og Johnson, men en talent som Cass vil nok savnes med sitt tempo og offensive kvaliteter. Lawlor og Byrne vil forhåpentligvis gjøre oss mer målfarlige på offensiv dødball, men jeg er litt redd for at vi har mistet litt tempo i midtforsvaret.

På vingbackene har vi, som i fjor, Sterry og Ferguson. Disse to spillerne var bærebjelker i opprykkslaget og det var meget gledelig at vi klarte å forlenge med Sterry på tross av interesse fra klart større klubber. Vi har også brukbar backup i Angol og Ogle, så vi skal være godt besatt på sidebackene. I opprykksesongen kom vi til mange innlegg fra kantene, noe som ga gode arbeidsforhold for spissene.

På midtbanen regjerer fortsatt The Wolfpack: Featherstone, Holohan og Shelton. Nykommer Smith tilfører konkurranse på midtbanen som boks-til-boks-spiller. I tillegg har vi Molyneux som slet litt forrige sesong, først etter å ha testet positivt på covid-19 og deretter slet han med å finne seg til rette i vår 3-5-2-formasjon. Scoringer fra midtbanen blir nok ekstra viktig i sesongstarten da vi ikke har noen opplagte målscorere på topp.

I angrepet virker vi klart svekket etter at Oates og Armstrong har forlatt oss. Unggutten Grey var skadet store deler av forrige sesong, og manageren vil matche han forsiktig fremover. Cullen og Olomola er eneste rene angrepsspillere. Olomola har til gode å spille fast i Scunthorpe, men har gjort det brukbart på utlån. Cullen har ikke spilt siden februar og har vært skadet i sesongoppkjøringen og vil neppe være i toppform de første ukene. Cullen er på papiret en målscorer som kan erstatte Armstrong helt på topp. Manageren har gjort det klart at man trenger å hente et par angrepsspillere før overgangsvinduet stenger.

Vurdering
Vi har god kontinuitet på keeperplass, midtforsvaret, vingbacker og midtbanen. Her skal vi, på papiret, være like god som forrige sesong. Spørsmålet er jo selvfølgelig om det holder å være like god som forrige sesong, nå som vi skal spille på et nivå høyere enn i fjorårssesongen? Vår gamle manager Alan Murray sa på høsten 1991 at å spille i tredjedivisjon var som å spille mot et godt fjerdedivisjonslag hver uke. Vi får håpe det også gjelder etter opprykk fra femtenivået. For vi har mange spillere som ikke tidligere har spilt fast på liganivå. I fjor hadde vi veldig god statistikk mot de beste lagene, men da hadde vi et spisspar som hadde evnen til å vippe jevne kamper i vår favør. Vi virker klart svekket på topp og mange forventer at Pools må kjempe for fornyet kontrakt i sitt comeback i EFL. Jeg tenker også at det er en realistisk vurdering for den kommende sesong. Nå skal det sies at vi virket svake på topp i starten av forrige sesong. Oates hadde aldri viste evner som en stabil målscorer, og det var først da Armstrong ble hentet inn på lån at det ble struktur og stabil målscoring på topp. På våren fikk Oates sitt store gjennombrudd og begynte å skape og omsette målsjanser på egenhånd, i tillegg til å utgjøre en god spissduo sammen med Armstrong. Vi må håpe på noe av det samme i år, at manageren klarer å utnytte lånemarkedet på like god måte denne sesongen, samtidig som han kan få maksimalt ut av spillerne som Cullen, Olomola og Molyneux. Vi trenger helt klart å forsterke laget innen utgangen av august, samtidig som vi må utvikle de spillerne vi allerede har på plass. Vi har en meget god manager i Challinor, noe som er utrolig viktig i fotball. Han må få full støtte, og det er viktig at klubben ikke får panikk dersom starten skulle bli dårlig.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Sutton kampen flyttet
Bortekampen mot Sutton, som skulle vært spilt tirsdag 17.august, er flyttet til tirsdag 14.september. Flyttingen skyldes at banen ikke er klar etter at man etter EFL sine regler måtte legge om fra kunst- til naturgress.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

Yes!

Herlig, Dalton!
Nydelig å se at du allerede har etablert ny tråd her inne.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

paul_dalton_11 skrev: tor aug 05, 2021 11:16 am MED FOKUS PÅ SPILLERSTALLEN

Vurdering
Vi har god kontinuitet på keeperplass, midtforsvaret, vingbacker og midtbanen. Her skal vi, på papiret, være like god som forrige sesong. Spørsmålet er jo selvfølgelig om det holder å være like god som forrige sesong, nå som vi skal spille på et nivå høyere enn i fjorårssesongen? Vår gamle manager Alan Murray sa på høsten 1991 at å spille i tredjedivisjon var som å spille mot et godt fjerdedivisjonslag hver uke. Vi får håpe det også gjelder etter opprykk fra femtenivået. For vi har mange spillere som ikke tidligere har spilt fast på liganivå. I fjor hadde vi veldig god statistikk mot de beste lagene, men da hadde vi et spisspar som hadde evnen til å vippe jevne kamper i vår favør. Vi virker klart svekket på topp og mange forventer at Pools må kjempe for fornyet kontrakt i sitt comeback i EFL. Jeg tenker også at det er en realistisk vurdering for den kommende sesong. Nå skal det sies at vi virket svake på topp i starten av forrige sesong. Oates hadde aldri viste evner som en stabil målscorer, og det var først da Armstrong ble hentet inn på lån at det ble struktur og stabil målscoring på topp. På våren fikk Oates sitt store gjennombrudd og begynte å skape og omsette målsjanser på egenhånd, i tillegg til å utgjøre en god spissduo sammen med Armstrong. Vi må håpe på noe av det samme i år, at manageren klarer å utnytte lånemarkedet på like god måte denne sesongen, samtidig som han kan få maksimalt ut av spillerne som Cullen, Olomola og Molyneux. Vi trenger helt klart å forsterke laget innen utgangen av august, samtidig som vi må utvikle de spillerne vi allerede har på plass. Vi har en meget god manager i Challinor, noe som er utrolig viktig i fotball. Han må få full støtte, og det er viktig at klubben ikke får panikk dersom starten skulle bli dårlig.
Deler langt på vei dine vurderinger her, og kanskje særlig ditt spørsmål om det holder å være like god som i fjor i de bakre deler er godt nok.
Jeg er vel mest bekymret for backrekka, hvor vi i stor grad baserte oss på at 35-årige Liddle måtte holde seg skadefri.
Nå har han enda et år på baken, og skal opp et nivå.
Det er et spenningsmoment om han fortsatt holder tempoet her, synes jeg.
Sist redigert av Dimmi den tor aug 05, 2021 1:09 pm, redigert 1 gang totalt.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Dimmi skrev: tor aug 05, 2021 12:54 pm Herlig, Dalton!
Nydelig å se at du allerede har etablert ny tråd her inne.
Velkommen Dimmi, jeg så du har vært aktiv i Godset-tråden - så jeg håpet du ville ta deg turen hit!
Det føles litt mer hjemmekoselig her på dette forumet etter at vgd bestemte seg for å gjøre sin plattform litt for hipt etter min smak. For oss som begynner å opparbeide oss litt rutine så er passer denne forumformen oss med litt skrivekløe bedre.

Jeg er spent foran comebacket i EFL - et comeback jeg var usikker på om var realistisk i overskuelig fremtid for 12 måneder siden. Nå er vi her, tilbake som stolt ligaklubb og på nytt forum. Draktnumre for den nye sesongen vil nok presenteres senere i dag. Klubben har lekket noen bilder av draktene til Liddle, Shelton og Holohan med trykk som viser at de beholder sine draktnumre, og bildet viser også ny draktsponsor på ryggen. Det er Evolutions som pryder ryggen over spillernavnet, og Orange box pryder frontpartiet. Det er meget positivt at vi igjen tiltrekker også eksterne sponsorer! Forrige sesong var det eier Raj Singh sitt eget selskap som var draktsponsor.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

paul_dalton_11 skrev: tor aug 05, 2021 1:08 pm
Dimmi skrev: tor aug 05, 2021 12:54 pm Herlig, Dalton!
Nydelig å se at du allerede har etablert ny tråd her inne.
Velkommen Dimmi, jeg så du har vært aktiv i Godset-tråden - så jeg håpet du ville ta deg turen hit!
Det føles litt mer hjemmekoselig her på dette forumet etter at vgd bestemte seg for å gjøre sin plattform litt for hipt etter min smak. For oss som begynner å opparbeide oss litt rutine så er passer denne forumformen oss med litt skrivekløe bedre.
Ja, herregud. Det gikk jo ikke an å finne frem til noe som helst lenger der inne. Bare rør.
Jeg var faktisk i ferd med å prøve å legge inn en beskjed om at jeg hadde flyttet over hit i den gamle tråden der før jeg plutselig kom på "...men, vent nå litt. Det er jo sikkert en "Fotball-Øvrig britisk"-tråd der også!"
Og det var det!
Bare helt hjerneutkobling som har gjort at jeg ikke fant frem denne tidligere!

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Dimmi skrev: tor aug 05, 2021 12:59 pm Det er et spenningsmoment om han fortsatt holder tempoet her, synes jeg.
Forrige sesong ordnet vi det problemet med å spille han sentralt i en trio der bak omgitt av to mer temposterke stoppere. Jeg tenker at det bør være strategien i år også. Han er en av få spillere med betydelig erfaring med ligaspill. Skulle han ikke holde tempoet, så skal vi i Byrne og Lawlor ha hentet inn rutine som skal gjøre at vi er mindre avhengig av veteranen Liddle. Men helt klart, det er mange spenningsmomenter på hvordan våre spillere skal ta steget opp på liganivå. Vi får krysse fingrene for at Odusina fortsetter utviklingen og luker bort latente feil. I så tilfelle kan han bli en nøkkelspiller denne sesongen.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

paul_dalton_11 skrev: tor aug 05, 2021 1:15 pm Vi får krysse fingrene for at Odusina fortsetter utviklingen og luker bort latente feil. I så tilfelle kan han bli en nøkkelspiller denne sesongen.
Alltid vanskelig å bedømme spillere basert på radio, men Odusina minner meg jo mye om "Toto" Nsiala.
Det var jo også en ung spiller i utvikling som varierte fra det helt strålende til å gjøre de mest hårreisende tabber.
Og han fikk jo en veldig fin karriere etter han forlot oss.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

paul_dalton_11 skrev: tor aug 05, 2021 11:16 am MED FOKUS PÅ SPILLERSTALLEN
Foreløpig er vår gamle keeperkjempe Dimi Konstantopoulos inne og hjelper til som keepertrener.
Klubben bekrefter nå i ettermiddag at Dimi har blitt en del av trenerteamet foran 2021/22-sesongen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Dimmi skrev: tor aug 05, 2021 1:40 pm Odusina minner meg jo mye om "Toto" Nsiala.
Jeg tror du treffer ganske bra med den sammenlikningen!

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Tyler Burey signerer for Pools
Burey kommer fra Millwall på lån frem til januar 2022. 20-åringen står bokført med 14 ligakamper for Millwall, samt 3 ligakamper for Wimbledon før han signerte for Millwall. Alle kampene har kommet som innbytter og han lånes nå ut for å få førstelagserfaring. Han er ving og kan spille både på høyre og venstre side. Han skal ha både styrke og hurtighet, i tillegg til å være en god tilrettelegger. Han har skrevet en langtidskontrakt med Millwall og er tydeligvis en spiller de satser på. Tyler vil spille med drakt nummer 7 i Hartlepool.

Dimmi

Legg inn av Dimmi »

Det virker på papiret som en meget spennende signering, synes jeg.
Helt ukjent med spilleren, men bare det at han kommer rett fra en sesong med 13 innhopp i Championship vitner jo om at det ligger et talent i bunn her.
Og selv om flere av disse innhoppene er kun få minutter på slutten, så er det interessant å merke seg at samtlige innhopp kom i kamper hvor man jaktet utligning eller vinnermål.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Ja dette var oppløftende. Millwall ga han langtidskontrakt i februar for at han ikke skulle snappes opp av en premier league klubb, så her er det snakk om et talent som sendes ut for å få førstelagserfaring.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Matty Daly signerer for Pools
Daly kommer på sesonglån fra Huddersfield. 20-åringen er en kreativ midtbanespiller som står bokført med 11 ligakamper (1 fra start) og et mål for terrierne. De to første innhoppene kom i premier league, de øvrige kampene har han fått i championship. Han beskrives som en offensiv midtbanespiller som gjerne spiller bak spissen og skal ha evne til å slå de avgjørende kreative pasningene. Dermed er han en litt annerledes spillertype enn våre andre midtbanespillere og en type som vi kunne tilføre midtbanen kreative kvaliteter.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Fristen for å signere spillere tidsnok til å spille i ligapremieren er kl. 12 i morgen fredag.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Jonny Mitchell signerer for Pools
Mitchell (26) kommer fra Derby og er keeper. Han er født og oppvokst i Hartlepool og gikk gradene i Newcastle før han skrev under for Derby i 2014. Han fikk ingen kamper for Derby, men totalt 70 ligakamper på utlån - deriblant 35 ligakamper for Northampton forrige sesong. Han har også spilt for Luton, Oxford, Shrewsbury og Macclesfield. Mitchell blir en utfordrer til Killip mellom stengene og det virker som vi er godt besatt på keeperplassen etter hans ankomst. Mitchell får draktnummer 35 i Hartlepool.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Draktnumre bekreftet
1. Killip, 2. Sterry, 3.Ferguson, 4. Liddle, 5. Odusina, 6. Shelton, 7. Burey, 8. Featherstone, 9.Cullen, 10. Molyneux, 12. Grey, 14. Holohan, 16. Byrne, 17. MacDonald, 18. Smith, 20. Ogle, 22. Crawford, 23. Francis-Angol, 24. Olomola, 28. Daly, 30. Lawlor, 35. Mitchell.

Draktnummer 11, 15 og 19 er ledige. Jeg kan tenke meg at de holdes av til eventuelle forsterkninger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»