Hartlepool United

Svar
paul_dalton_11

Re: Hartlepool United

Legg inn av paul_dalton_11 »

Foran Oldham kampen
Nytt år, nye muligheter. I morgen spiller Hartlepool hjemmekamp mot Oldham. Pools ligger ti poeng foran bunnlaget Oldham, så det er viktig at vi ikke lar vår motstander knappe inn på avstanden opp til oss.

Jeg har forstått det slik at Graeme Lee har en skadefri tropp, men at Covid19-sykdom har rammet klubben, både foran den avlyste Colchesterkampen for noen uker siden og helt nylig. Crawford og Daly var to av spillerne som testet positiv før Colchester kampen og de må nok matches forsiktig dersom det er ettervirkninger etter viruset. Det skal også være et par spillere som har testet positivt de siste dagene uten at det er nevnt navn. Reglene for testing er nylig endret slik at man ikke trenger å testes kampdag- Det holder nå med negativ test dagen før kamp, noe som vil føre til færre avlysninger på kort varsel på selve kampdagen.

Sterry ble byttet ut pga. sykdom mot Mansfield, og Daly ble også tatt av i andre omgang etter å ha vært ute med positiv koronatest. Begge spillerne skal være friskmeldt og klar til kamp. Holohan og Burey kom begge inn mot Mansfield og er nok blant kandidatene for en startplass dersom manageren skulle ønske å gjøre noen endringer.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Laget mot Oldham
Tre endringer på laget, og alle er fremover på banen. Holohan er tilbake på midtbanen, så Daly må ta steget ned på benken. Burey og Cook er spisspar. Burey er tilbake fra start etter å ha kommet inn sist etter et lengre skadeavbrekk. Cook er også tilbake etter skade. Han har vært god på trening og blir nå belønnet med sin første ligakamp fra start i Hartlepooltrøya. Molyneux er noe overraskende på benken. Cullen glimrer med sitt fravær, og jeg gjetter på at han er en av spillerne som har avlagt positiv test. Det samme mistenker jeg reservekeeper Mitchell å ha gjort siden vi finner tredjekeeper Boyes på benken.
Laget: Killip; Byrne, Liddle, Odusina; Sterry, Shelton, Featherstone, Holohan, Ferguson; Burey, Cook. Reserver: Boyes, Francis-Angol, Crawford, Daly, Grey, Olomola, Molyneux.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Mål annullert - Pools har ballen i nettet allerede etter tre minutter. Cook header ballen i mål fra kort hold, men linjemann flagger for offside i forkant. Pools har hatt en god start og presser Oldham bakover.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Odusina med kjempetabbe etter åtte minutter med et mislykket tilbakespill, men heldigvis for Pools setter angrepsspilleren ballen i tverrliggeren og over målet. Det var et slik øyeblikk som vi så forrige sesong av midtstopperen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Holohan i stolpen etter 13 minutter. Her bølger det frem og tilbake i en spennende kamp.
Cook med skudd like utenfor krysset minuttet senere.
Pools har dominert det første kvarteret, men flaks at vi ikke kom under etter tabben til Odusina.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Cook må ut med skade etter 33 minutter. Molyneux kommer inn i et rent spissbytte.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

0-0 til pause. Pools åpnet best og kunne ledet 2-0 etter 20 minutter. Etter en halvtimes spill jevnet kampen seg ut og Oldham skulle nok hatt en straffe sent i omgangen da en spiller ble dratt ned på bakre stolpe.

5026 tilskuere ser dagens kamp på Victoria Park.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Først bommer Shelton på blank goal og et par minutter senere skyter Ferguson i stolpen i veldig god posisjon. At vi ikke har tatt ledelsen er ganske utrolig og viser nok problemene våre med å omsette sjanser til scoringer.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

0-0 og poengdeling. Utrolig at ingen av lagene scorer i løpet av kampen. Vi dominerer banespillet og skaper store sjanser, men vi brenner noen utrolig store sjanser. Samtidig skaper vi noen store sjanser for motstanderne våre og vi er heldig at vi ikke blir straffet med et baklengsmål. Et poeng og vi har stadig ti poeng ned til Oldham.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

BBC Tees melder at Tyler Burey kalles tilbake av Millwall. Lånet går ut i morgen og Millwall trenger kantspilleren da man har spillere ute med skader og covid. Han har vært ute i tre måneder, men ville vært en klar forsterkning om vi hadde kunne forlenget låneavtalen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

paul_dalton_11 skrev: lør jan 01, 2022 7:42 pm BBC Tees melder at Tyler Burey kalles tilbake av Millwall.
Millwall sjef melder at de måtte kalle han tilbake pga. at de har få spillere tilgjengelig. Han presiserer til Millwalls offiselle hjemmeside at det er mulig at Burey kan sendes på nytt lån til Hartlepool senere denne måneden. Han sier at Tyler har hatt fin utvikling i Hartlepool før han ble skadet og at man ønsker å ha han i Hartlepool lenger - dersom Pools fortsatt er interessert. Han legger også til at det er fair for Pools som ikke har hatt spilleren i store deler av låneperioden.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Bolton slått 1-0 i kveldens kamp i Football League Trophy. Nok en gang Daly målscorer i denne cupen og vi er et steg nærmere Wembley.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Wycombe, Sheffield Wednesday, Lincoln og nå Bolton - hva har disse fire til felles? Joda, de er alle tredjedivisjonslag som har måttet tåle deng av årets Hartlepool-utgave. Dette er storveis, dalton, selv om jeg ikke aner hva slags ellever Bolton mønstret fra start. Fin gjennomkjøring før helgens FA-cupmøte med Blackpool. Seieren i kveld medfører at Pools er klare for kvartfinale (regionalskillene viskes ut når man har nådd hit) - to seire unna Wembley, altså. Motstander er vel enda uviss? Målet kom fem minutter før slutt, ser jeg.

Kall meg medgangs og det som verre er, men jeg merker at mitt eget engasjement for Pools har fått et oppsving etter returen til Football League. Det er noe med at gammel kjærlighet vanskelig ruster. Og kan hende var dette seier i ei turnering mange fnyser av, men det er uansett aldri galt å slå lag fra divisjonen over. Det har ikke vært slik at Pools har stilt med sin antatt sterkeste ellever alltid heller.

Jeg vet jeg ikke levnet Pools særlig gode sjanser for ei bombe mot Blackpool, og jeg står nok ved den. Det er motstand av et helt annet kaliber, og man vil heller ikke få noe gratis derfra i form av særlig redusert mannskap. Det er all mulig grunn til å tro at de respekterer Hartlepools hjemmestats såpass at de mønstrer slagkraftig. Da bør og skal de være et par mål for sterke.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Da ble det Charlton i kvartfinalen i LDV Vans Trophy, og med hjemmefordel, så skal en sannelig ikke se vekk fra at enda en L1-klubb må bite i støvet for 'Spike Lee's Barmy Army'. De ligger midt på tabellen i divisjonen over, og skal naturligvis være favoritt, men trekningen kunne også ha vært verre. Det var mer enn 2500 som hadde kommet for å se Bolton-matchen, og selv om det neppe vil komme altfor mange med Charlton-interesser en tirsdag kveld i slutten av januar, så bør det være et tall man tar sikte på å overgå. Det dreier seg tross alt om kvartfinale i ei nasjonal cupturnering.

Charlton har allerede vært én gang i nordøst denne sesongen, da de for en drøy måneds tid siden på profesjonelt vis til slutt ganske komfortabelt tok seg av et godtgående Gateshead-lag i FA-cupens andre runde (2-0). De slapp riktignok til en del sjanser imot, og var nok litt heldige med at de holdt nullen, men samtidig viste de en effektivitet man er nødt til å se opp for når de kommer til the Vic.

Misnøyen med Graeme Lee lever videre, men det får en bare leve med. Jeg tviler på at det går på ham som person, men mer det at en del supportere hadde sett for seg en langt mer erfaren og kanskje også merittert manager i kjølvannet av Challinors overgang til Stockport. Her er det også mye engasjement ute og går; det er mange som stadig kjenner på hans avgang som et svik. Jeg greier ikke å se slik på det. Challinor hadde åpenbart en del krav som aldri ble innfridd, og at han til slutt følte han fikk dårlig gehør var nok med på å bikke avgjørelsen om framtiden hans i favør av Stockport. I tillegg, som vi har vært inne på tidligere, er han nå igjen bosatt nærmere slekta si. For meg er det smålig å gi Pools' tidligere manager pes for valget han gjorde. Så enkle er imidlertid mange fotballsupportere og deres verdensbilde.

Når det gjelder morgendagens store FA-cupdyst mot Blackpool, så ser jeg at de har hatt en del covidtilfeller denne uka. For å være litt kynisk, så kan en jo håpe at de stiller et såpass redusert lag at det kan gi Pools muligheter til en skrell. De har vært litt opp og ned i seriespillet de siste ukene, men nivåforskjellen bør like fullt være merkbar. Jeg står ved et 0-2-tips.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Hva tenker folket om dagens FA cup batalje mot Blackpool ? Som forøvrig kan ses på Viaplay :)

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Hartlepool vs. Blackpool 2-1 (Ferguson, Grey)
Pools er videre til 4.runde i FA-cupen etter å ha slått ut motstand fra Championship, Blackpool. Vi kommer tidlig under 0-1 , men klarer å snu kampen det første kvarteret etter pause med scoringer fra Ferguson og Grey. Dermed fortsetter Pools sin sterke cupform denne sesongen etter at man i midtuken avanserte til i Football League Trophy der Charlton venter i kvartfinalen.
Laget: Killip; Byrne, Liddle, Odusina; Sterry, Holohan, Featherstone, Crawford, Ferguson; Cullen (Grey 51), Molyneux (Fondop 91). Ikke benyttet: Boyes, Ogle, Francis-Angol, Smith, Shelton, Daly, Olomola.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

TrondLFC skrev: lør jan 08, 2022 12:06 pm Hva tenker folket om dagens FA cup batalje mot Blackpool ? Som forøvrig kan ses på Viaplay :)
Vi tenkte nok at dette ble i vanskeligste laget, men nok en gang overrasker (/overbeviser?) vi mot en motstander fra en høyere divisjon. Nå gjelder det bare å overføre dette til en forbedret ligaform slik at vi kan plassere oss trygt midt på tabellen.

Et slik resultat betyr mye økonomisk for klubbkassa, men også for selvfølelse for klubb og fans etter noen tøffe sesonger i nonleague.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Noen ganger er det helt ok å ta feil. Dette her er faktisk en helt hinsides prestasjon, covid eller ei. Gratulerer, dalton! 2-1 mot et lag fra Championship! Jeg så ikke den komme. Da tar vi like gjerne overkommelig motstand i fjerde runde også? «Overkommelig motstand» betyr en hvilken som helst motstander fra Championship og nedover.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: lør jan 08, 2022 3:45 pm Da tar vi like gjerne overkommelig motstand i fjerde runde også? «Overkommelig motstand» betyr en hvilken som helst motstander fra Championship og nedover.
Crystal Palace borte i FA-cupens fjerde runde
Du fikk det nok ikke akkurat som du ville mike. Tur til London første helgen i februar for å møte Crystal Palace i FA-cupens fjerde runde. Pools har aldri kvalifisert seg til 5.runde i denne turneringen og det blir bortimot umulig med motstand fra Premier League på bortebane. Ikke overkommelig motstand, så spørsmålet er om ballen er rund nok?

PS. Vi har slått Palace ut av FA-cupen to ganger tidligere. i 1978 vant vi 2-1 etter to scoringer av Newton. I 1993 vant vi 1-0 etter straffescoring av Saville. Begge ganger hjemme på Victoria Ground.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

paul_dalton_11 skrev: søn jan 09, 2022 6:13 pm Crystal Palace borte i FA-cupens fjerde runde
Nettopp Palace er jo en spesiell FA-cupmotstander for Pools, dalton. Nå er det snakk om bortekamp kontra hva som tidligere har vært tilfelle mot dem, som du påpeker, og da skal jo sjansene (igjen!) være minimale for skrell og avansement, men en kan alltids håpe at Vieira velger å spare seg til fant, og at Hartlepool finner mot og styrke fra uante reserver.

Jeg husker forresten 3-0-tapet på Selhurst Park i en ligacupkamp på første halvdel av 90-tallet. Nå husker jeg ikke i farta om det kom før eller etter at vi spilte 2-2 mot dem hjemme, så i fall vi kan bruke det resultatet som en slags mal, så ser det ikke uten videre lovende ut. Men det gjør det jo ikke uansett hvilke parametere vi velger å ta i bruk.

På tide å gjøre noe med den skrøpelige serieformen. Neste helg venter Bristol Rovers borte, før turen går vestover til Carlisle tre dager etter det igjen. Siden det har blitt én fattig seier på fremmed gress siden sesongstart, er det nok for Lee, Nelson og de andre i trenerapparatet å ta tak i. Skal vi tørre å håpe på hele fire poeng fra disse to reisene, paul?

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: søn jan 09, 2022 7:25 pm På tide å gjøre noe med den skrøpelige serieformen. Neste helg venter Bristol Rovers borte, før turen går vestover til Carlisle tre dager etter det igjen. Siden det har blitt én fattig seier på fremmed gress siden sesongstart, er det nok for Lee, Nelson og de andre i trenerapparatet å ta tak i. Skal vi tørre å håpe på hele fire poeng fra disse to reisene, paul?
Ja jeg tenker kan håpe på hele fire poeng fra disse to reisene, mike. Nå skal vi heller ikke grave oss ned om det blir kun tre poeng, men mindre enn det vil være bekymringsfullt med tanke på den skrøpelige serieformen. Nå ryktes det at det er at par spillere på vei inn dørene, bl.a. skal Southports spiss Marcus Carver være nær en overgang. Han har funnet nettmaskene regelmessig i Conference North denne sesongen (12 ligamål fra 17 kamper), men 28-åringen har ikke vært noen notorisk målscorer tidligere i karrieren. Pools skal ha hatt konkurranse fra bl.a. Carlisle dersom rapportene medfører riktighet.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

paul_dalton_11 skrev: søn jan 09, 2022 8:39 pm Nå skal vi heller ikke grave oss ned om det blir kun tre poeng, men mindre enn det vil være bekymringsfullt med tanke på den skrøpelige serieformen.
Med tanke på hvordan Pools har tedd seg på bortebane i årets seriespill, så vil jeg heller ikke påstå at to poeng fra disse to kampene er underkjent. Greier man å unngå tap, altså to, fire eller seks poeng, så vil det være en prestasjon. De tre poengene du snakker om er også akseptabelt, men det vil avhenge av hvordan tapet i så fall kommer. Skulle man oppleve Leyton Orient-sifre, så vil man på en måte være satt et par steg tilbake igjen. Det virker som om Lee begynner å finne litt fotfeste nå, og jeg håper det ikke kun er en illusjon. Derfor ønsker jeg så gjerne å se klubben unngå tap på disse to reisene.
paul_dalton_11 skrev: søn jan 09, 2022 8:39 pm Nå ryktes det at det er at par spillere på vei inn dørene, bl.a. skal Southports spiss Marcus Carver være nær en overgang. Han har funnet nettmaskene regelmessig i Conference North denne sesongen (12 ligamål fra 17 kamper), men 28-åringen har ikke vært noen notorisk målscorer tidligere i karrieren.
Og Carver ble det. Han framstår som herlig entusiastisk i det første intervjuet som er lekket, og så gjenstår det å se om han makter å ta steget opp to divisjoner. Andre, og helt sikkert også bedre spillere enn ham, har feilet. Det er åpenbart én ting å score regelmessig på regionalt Conference-nivå, mens det er en ganske annen greie å makte det i fjerdedivisjon. Jeg er ikke spesielt bekymret for at han først de siste par sesongene har begynt å finne nettmaskene jevnlig; det er ikke helt uvanlig at en angriper først slår ut i full blomst i voksen alder. Carver har gjort seg bemerket som en fysisk tøff og arbeidssom spiss både i Chorley og nå i Southport, og med en slik innstilling er ikke veien lang til hjertene blant de trofaste i Town End-seksjonen på Victoria Park. Han forsøkte seg i Football League med Accrington Stanley for en del år tilbake, men jeg tror ikke man skal legge noen vekt på det magre scoringsutbyttet han opplevde der. Dette er en Marcus Carver full av trygghet og selvtillit, og da er det bare opp til Lee, Nelson og Sweeney å hente ut potensialet (det høres jo så enkelt ut!).

En digresjon: Jeg er litt overrasket over at Pools aldri har forsøkt seg på Glen Taylor. Spennymoor-spissen har i flere sesonger gått for å være den beste allroundspissen i Conference North, og han har jo også bevist at det ikke er noe galt med målteften. Nå er han 31 og helt sikkert uaktuell, og jeg husker jeg så ham da han enda spilte for Ashington i Northern League og gjorde seg bemerket som målgjører av rang. Det var lett å se at han skilte seg litt ut på det nivået, og han har jo bevist i løpet av sesongene på Brewery Field at han har en del å fare med. Også Taylor har vokst seg bedre og bedre jo flere årringer han har skaffet seg, og på mange måter er det synd at han aldri har fått sjansen til å bevise hva han kan for et enda større publikum. Det kan like gjerne ha å gjøre med at han er tilfreds med å være semiproff, og at han har en sivil jobb og en livssituasjon generelt han ønsker å verne om (at mulighetene til å bli proff har vært til stede, men at han har takket nei). En Taylor på 28 burde vært en no-brainer for Pools. Digresjon over.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Ikke overraskende viser Crystal Palace seg som en klubb det oser klasse av: De har valgt å subsidiere de offisielle supporterbussene fra Hartlepool ned til Syd-London for FA-cup fjerde runde-oppgjøret første februarhelg, slik at hver enkelt supporter slipper unna med £12,50 i reiseutgifter (dersom de nå velger denne reiseformen, da). Da slipper Pools-supporterne å pantsette gebisset for å se heltene i aksjon på et Premier League-stadion, og kanskje får man sågar råd med en førkamptår.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Carver rett inn på laget mot Bristol Rovers
Nysigneringen fra Southport går rett inn i førsteelleveren, noe som er eneste endring manageren gjør på laget som slo Blackpool. Den andre signeringen, midtstopper Hull, er å finne på benken.
Reservekeeper Mitchell og reservespiss Fondop er begge uten kontrakt etter at deres korttidskontrakter har nådd veis ende. Klubben er samtaler med begge og manageren sier ingen spillere vil bli sendt på dør av klubben. Spørsmålet er om de ønsker å binde seg videre i Pools med små utsikter til spilletid i klubben. Jeg er usikker på om Hendrie er i samme situasjon, eller om han er ute med skade eller bare langt unna førstelaget?

Pools går inn i en hektisk periode med to kamper i uka fremover. Cupformen har vært upåklagelig, men ligaformen, og særlig borteformen, har vært så som så. Som mike har vært inne på, det er på tide å samle noen bortepoeng og vise at laget er mer enn godt nok til fornyet kontrakt i League2. Det blir spennende å se om Carver og Hull kan være med på å forsterke laget. Det kommer nok flere signeringer inn dørene før overgangsvinduet stenger. Lånespillere som Burey, Goodwin og Jones har alle returnert til sine klubber. Dermed er Daly (Huddersfield) og Hull (Rotherham) eneste lånespillere i klubben. Dermed har vi potensielt tre ledige plasser for lånesoldater. Graeme Lee har ikke gitt opp at Burey kan komme tilbake senere i januar dersom Millwall får flere spillere tilgjengelig.

Laget: Killip; Byrne, Liddle, Odusina; Sterry, Holohan, Featherstone, Crawford, Ferguson; Molyneux, Carver. Reserver: Boyes, Ogle, Hull, Shelton, Daly, Grey, Cullen.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Målløst til pause i en kamp der Pools har vært solide. Vi har hatt ballen mest og vi er det mest aggressive laget i presspillet. Vi har hatt minst seks cornere og en brukbar sjanse ved Carver. En solid gjennomført omgang på bortebane, selv om vi kunne vært litt skarpere foran motstanders boks. Carver har vært brukbar i sin debut. Han er dyktig til å holde på ball og spille opp til motstandere. Ved et par anledninger skulle han nok prøvd egne sjanser fremfor å spille til motspillere. Odusina har vært dyktig og har hatt en god kamp så langt.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Bristol Rovers tar ledelsen 1-0 etter 87 minutter. Ballen spretter hjemmelaget vei etter et innlegg og ballen settes kontakt opp i nettaket. Pools har vært gode både defensivt og offensivt, så dette var et slag under beltestedet.

PS. Rovers opp til 2-0 fire minutter på overtid etter nydelig frispark fra 18 meter. Hjemmelaget kontret og Sterry laget frispark som bakerste mann og fikk se direkte rødt kort. Så urettferdig og brutal kan fotballen være. Pools var best i 87 minutter og skapte de fleste og største sjansene.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Mike Fondop forlater Hartlepool
Fondop forlater Pools etter at kontrakten har gått ut. Spissen fikk tre kamper fra start og fem innhopp i ligaspill, samt tre innhopp i cupkamper. På disse kampene klarte han aldri å komme på scoringslisten. Med Carver sin inntreden i angrepsrekka så var nok utsiktene små for at Fondop skulle få så mye spilletid, og han står nå fri til å prøve lykken et annet sted. Basert på prestasjonene i Pools blir nok dette utenfor ligasystemet. Han ga alltid alt på banen, men han viste ikke nok i kampene til at jeg er overbevist på at han er god nok for ligaspill.

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

Matty Daly forlater Pools
Huddersfield har kalt tilbake Daly fra sitt lån i Hartlepool. Den kreative midtbanespilleren har vært god for Pools og er toppscorer i klubben om man regner med cupene. Helt klart et tap for Hartlepool at han nå er tilbake hos terrierene som har mange spillere ute. Daly har sittet på benken de siste kampene noe som kan ha bidratt til at Huddersfield nå henter Daly hjem.

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Jeg synes du er raus i karakteristikken din av Fondop, dalton. Nå skal jeg være rask til å skyte inn at jeg ikke har sett ham, men om man skal tro det man leser om ham av Pools-supporterne, og til tross for at man tar en del av det med ei klype salt, så har han ikke akkurat etterlatt seg et avtrykk for evigheten. Ikke en gang som kulthelt når han opp. Låter som en rambukk som kanskje kunne gjort nytte for seg på tredje nonliganivå om en skal tro noen av beretningene. Tro hvor han havner, om han da i det hele tatt fortsetter med fotballen?

Kjedelig med Daly, som virket å ha levert skapelig. Slik han har holdt på i diverse cupturneringer, så kunne man saktens hatt bruk for ham både mot Charlton og mot Crystal Palace. Men vi får tro at noe(n) er på tur inn som erstatning. Har det ikke, blant annet, vært litt snakk om en påstått spennende unggutt fra Middlesbrough?

paul_dalton_11

Legg inn av paul_dalton_11 »

mikemodano skrev: man jan 17, 2022 7:55 pm Jeg synes du er raus i karakteristikken din av Fondop, dalton.
Jeg var litt forsiktig i mine uttalelser da jeg kun har sett han spille ved et par anledninger og ikke har så mye vurderingsgrunnlag. Men jeg vil nok rangere han på linje med spillere som Kona Hislop, Adie Mike og Lee Ellison.
mikemodano skrev: man jan 17, 2022 7:55 pm Kjedelig med Daly, .... Men vi får tro at noe(n) er på tur inn som erstatning. Har det ikke, blant annet, vært litt snakk om en påstått spennende unggutt fra Middlesbrough?
Hvis tilbakekallingen av Daly kom like overraskende på klubben som på oss andre, så vil jeg tro at man ikke har en erstatter stående klar. Med Featherstone, Holohan, Shelton og Crawford som sentrale midtbanespillere så er nok ikke midtbanen den posisjonen vi er mest avhengige av å forsterke i. Jeg tenker at dersom vi skal forsterke må det være spillere som går rett inn og gjør førsteelleveren bedre. Våre naboer i Middlesbrough har nok et par slike spillere, men jeg er usikker på om ryktene har hold i seg - eller om det kun er linken mellom Lee om Middlesbrough som setter fart i slike rykter.

Spillerstallen bærer preg av at Challinor og klubben fikk litt panikk i et kort overgangsvinduet etter playoff-finalen. Vi har en bra førsteellever, men det er jammen meg mye stallfyll for å si det pent. Fondop, Goodwin, Jones, Lawlor, Olomola og Smith tar opp seks lønninger, men bidrar ikke mye med kvalitet. Jeg er heller ikke overbevist av spillere som Boyes, Cook og Hendrie. Da har jeg nevnt ni spillere av troppen som ikke bidrar i særlig grad. Legg til MacDonald som ble sendt tre nivåer ned til Whitby for å få spilletid. Hadde man brukt disse ti lønningene til å hente 2-3 mann av ypperste kvalitet så hadde man kanskje snuser på playoff. En måltyv, en sterk midtbanespiller og en god stopper og vi hadde vært et lag å regne med i denne divisjonen. Man snakker om at man ikke har økonomi til å hente gode, etablerte L2-spillere. Men man har økonomi til å hente inn minst 10 spillere som man betaler lønn uten at de bidrar sportslig i det hele tatt. Jeg følger ikke helt den logikken må jeg innrømme...! Nå sender heldigvis Lee noen av disse på dør, men jeg er redd for at de erstattes med tilsvarende signeringer. Hartlepool skal passe seg, om Oldham eller Scunthorpe får fart på poengsankingen så blir det fort nedrykkskamp i Clarence Road.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»