FFP, PL og City

Svar
TrueBlue81
Innlegg: 605

Re: FFP, PL og City

Legg inn av TrueBlue81 »

Her, Justisen, Ale og Yesil. Ser dere trenger hjelp. Her er tråden hvor dere kan fordømme og spy ut det meste uten at noen blir lei og reagerer. Og bare til en liten opplysning. Jeg har ikke sett en eneste City supporter i Norge som hyller eierne til Manchester City. Ikke en eneste altså. Men jeg har sett flere som fordømmer dem. En skulle tro at det ikke stemte sånn som som dere pøser ut med det vanlige oppgulpet. Lat nå folk få lov å være supportere uten å måtte svare i det uendelige om dette uke etter uke og år etter år. For mange så er fotball på TV et fristed og en slags hobby. Pils og avslapping med kompiser. Lat nå det få bli det og uten at en nødvendigvis må bli stilt til veggs å måtte svare på alt slags spørsmål. En må kunne få se fotball og like fotball uten at en må ta stilling til både politikk, mafiavirksomhet og menneskerettigheter.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

TerryMcDermott skrev: tir sep 28, 2021 10:45 am --- SwissRamble har sett litt på hvor like City og PSG er ift økonomi
Financial comparison between Manchester City and Paris Saint-Germain before this evening's Champions League match (based on 2019/20 accounts).

It is striking how similar their finances are on almost every metric #MCFC #PSG https://t.co/J9mCzYaWx1
Jukseformula ABC.

Sanrt ser man Saudi Aramco som trøyesponsor for Man City, en avtale verdt 150mill£ i året.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Knaxern skrev: søn okt 10, 2021 5:14 pm
TerryMcDermott skrev: tir sep 28, 2021 10:45 am --- SwissRamble har sett litt på hvor like City og PSG er ift økonomi
Financial comparison between Manchester City and Paris Saint-Germain before this evening's Champions League match (based on 2019/20 accounts).

It is striking how similar their finances are on almost every metric #MCFC #PSG https://t.co/J9mCzYaWx1
Jukseformula ABC.

Sanrt ser man Saudi Aramco som trøyesponsor for Man City, en avtale verdt 150mill£ i året.
Nja, har mer sansen for snille uskyldige selskaper som Standard Chartered og Axa. Saudi er litt mer i Newcastles verden, og Man United da selv om de fleste Manufans tydeligvis ikke vet dette…
….og forøvrig var det ikke meningen å forstyrre.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Knaxern skrev: søn okt 10, 2021 5:14 pm
TerryMcDermott skrev: tir sep 28, 2021 10:45 am --- SwissRamble har sett litt på hvor like City og PSG er ift økonomi
Financial comparison between Manchester City and Paris Saint-Germain before this evening's Champions League match (based on 2019/20 accounts).

It is striking how similar their finances are on almost every metric #MCFC #PSG https://t.co/J9mCzYaWx1
Jukseformula ABC.

Sanrt ser man Saudi Aramco som trøyesponsor for Man City, en avtale verdt 150mill£ i året.
Ja sanrt gjør vi det!

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueBlue81 skrev: søn okt 10, 2021 5:10 pm Diskusjonen om eierne kan tas videre i tråden som er opprettet til det. Der kan alle ytre sine meninger. Flott viss dette blir respektert.
Sånn da har jeg tatt anmodningen om å flytte diskusjon inn i denne tråden. Da venter jeg bare på at du svarer på mine spørsmål i innlegget som fikk deg til å ty til personhets i den andre tråden. Les gjerne innlegget igjen først, så ser du at jeg ikke påstår noe i nærheten av det du mener var så støtende.

Jeg stiller helt konkrete spørsmål, uten en eneste påstand eller slengbemerkning. Noe du har etterspurt til gangs, og du har selv uttalt at du vil svare den type innlegg. Også dette gjentatte ganger. Nå tar jeg diskusjonen i rett tråd, og spiller helt enkle spørsmål. Alt du har bedt om.

Så, da spiller jeg ballen over til deg og venter spent på svar.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Jeg liker ikke eierne våres. Jeg støtter ikke massemordere. Jeg har mistet mye av interessen for fotball generelt. Jeg følger Manchester City svært lite sammenlignet med før, men det er sånn med alt av fotball egentlig. Som jeg har nevnt tidligere, fotballen har vært råtten lenge. Før Roman og Sjeikene kom også Jeg bruker 0 kr på klubben. Jeg skryter ikke av laget mitt på jobb. Sånn der har du meg.

Noe mer trenger jeg ikke å svare regner jeg med. Jeg er den enkle mann i gata. Som mange andre.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Lars Jubas skrev: søn okt 10, 2021 9:22 pm
Ja sanrt gjør vi det!
Mente jo selvfølgelig Newcastle, men det går jo fort i svingene med disse IS-klubbene.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TrueBlue81 skrev: søn okt 10, 2021 10:04 pm Som jeg har nevnt tidligere, fotballen har vært råtten lenge. Før Roman og Sjeikene kom også.

Noe mer trenger jeg ikke å svare regner jeg med. Jeg er den enkle mann i gata. Som mange andre.
Nope, dette sier det vi trenger å vite.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueBlue81 skrev: søn okt 10, 2021 10:04 pm Jeg liker ikke eierne våres. Jeg støtter ikke massemordere. Jeg har mistet mye av interessen for fotball generelt. Jeg følger Manchester City svært lite sammenlignet med før, men det er sånn med alt av fotball egentlig. Som jeg har nevnt tidligere, fotballen har vært råtten lenge. Før Roman og Sjeikene kom også Jeg bruker 0 kr på klubben. Jeg skryter ikke av laget mitt på jobb. Sånn der har du meg.
Du sitter på VGD og Fridiskusjon og skryter av laget ditt og forsvarer City-fansen med nebb og klør i årevis, mens du i virkeligheten går rundt og egentlig skammer deg over å holde med et Man City som du ikke engang har noen særlig interesse for? Og dette er det meningen at vi skal tro på?

Er du, eller er du ikke, en Man City-supporter?

Forklar også gjerne hva som gjorde sporten så råtten før Roman og sjeikene kom inn i bildet. Og hvordan synes du utviklingen har vært etter sjeikenes inntog?

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Knaxern skrev: søn okt 10, 2021 10:45 pm
Lars Jubas skrev: søn okt 10, 2021 9:22 pm
Ja sanrt gjør vi det!
Mente jo selvfølgelig Newcastle, men det går jo fort i svingene med disse IS-klubbene.
Skjønner det.Er mange etterhvert og når man jobber opp litt bloodfrenzy kan man bite et surfboard istedet for surferen 😉

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Yesil skrev: man okt 11, 2021 9:31 pm
TrueBlue81 skrev: søn okt 10, 2021 10:04 pm Jeg liker ikke eierne våres. Jeg støtter ikke massemordere. Jeg har mistet mye av interessen for fotball generelt. Jeg følger Manchester City svært lite sammenlignet med før, men det er sånn med alt av fotball egentlig. Som jeg har nevnt tidligere, fotballen har vært råtten lenge. Før Roman og Sjeikene kom også Jeg bruker 0 kr på klubben. Jeg skryter ikke av laget mitt på jobb. Sånn der har du meg.
Du sitter på VGD og Fridiskusjon og skryter av laget ditt og forsvarer City-fansen med nebb og klør i årevis, mens du i virkeligheten går rundt og egentlig skammer deg over å holde med et Man City som du ikke engang har noen særlig interesse for? Og dette er det meningen at vi skal tro på?

Er du, eller er du ikke, en Man City-supporter?

Forklar også gjerne hva som gjorde sporten så råtten før Roman og sjeikene kom inn i bildet. Og hvordan synes du utviklingen har vært etter sjeikenes inntog?
Skammer meg? Herregud. Ja lag nå endelig historier som passer deg best. Er jo sånn du opererer her inne.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 11:02 pm
Yesil skrev: man okt 11, 2021 9:31 pm
TrueBlue81 skrev: søn okt 10, 2021 10:04 pm Jeg liker ikke eierne våres. Jeg støtter ikke massemordere. Jeg har mistet mye av interessen for fotball generelt. Jeg følger Manchester City svært lite sammenlignet med før, men det er sånn med alt av fotball egentlig. Som jeg har nevnt tidligere, fotballen har vært råtten lenge. Før Roman og Sjeikene kom også Jeg bruker 0 kr på klubben. Jeg skryter ikke av laget mitt på jobb. Sånn der har du meg.
Du sitter på VGD og Fridiskusjon og skryter av laget ditt og forsvarer City-fansen med nebb og klør i årevis, mens du i virkeligheten går rundt og egentlig skammer deg over å holde med et Man City som du ikke engang har noen særlig interesse for? Og dette er det meningen at vi skal tro på?

Er du, eller er du ikke, en Man City-supporter?

Forklar også gjerne hva som gjorde sporten så råtten før Roman og sjeikene kom inn i bildet. Og hvordan synes du utviklingen har vært etter sjeikenes inntog?
Skammer meg? Herregud. Ja lag nå endelig historier som passer deg best. Er jo sånn du opererer her inne.
Lag nå endelig historier som passer meg best? Si meg, vet du hva "?" betyr? Jeg stiller spørsmål, jeg kommer ikke med en eneste påstand. Trodde du hadde lært dette nå.

Så, av oss to er det ikke jeg som "lager historier som passer deg best". Sånn, der har du en påstand. Alt det andre? Det kalles spørsmål.

For ordens skyld: Setningene i forkant av ? er spørsmål. Svar gjerne på alle disse.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 11:02 pm Herregud.
Det ble som ventet dette gitt. Et forferdelig gnål og klaging på at vi må ta det i denne tråden, for så å bare slutte å svare når det stilles spørsmål.

Og så tipper jeg det blir samme sutringen når noen igjen oppsøker City-fans for å få svar på enkle spørsmål. Og da må man jo helt åpenbart inn i City-tråden, for tråder som dette styrer dere fint unna.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Yesil skrev: ons okt 13, 2021 9:56 am
TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 11:02 pm Herregud.
l. Og da må man jo helt åpenbart inn i City-tråden, for tråder som dette styrer dere fint unna.
Ja,og eg undras kvifor!!!

Yesil

Legg inn av Yesil »

Lars Jubas skrev: ons okt 13, 2021 5:39 pm
Yesil skrev: ons okt 13, 2021 9:56 am
TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 11:02 pm Herregud.
l. Og da må man jo helt åpenbart inn i City-tråden, for tråder som dette styrer dere fint unna.
Ja,og eg undras kvifor!!!
Nei, grunnen til det forstår vi alle.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Yesil skrev: ons okt 13, 2021 9:56 am
TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 11:02 pm Herregud.
Det ble som ventet dette gitt. Et forferdelig gnål og klaging på at vi må ta det i denne tråden, for så å bare slutte å svare når det stilles spørsmål.

Og så tipper jeg det blir samme sutringen når noen igjen oppsøker City-fans for å få svar på enkle spørsmål. Og da må man jo helt åpenbart inn i City-tråden, for tråder som dette styrer dere fint unna.
Jammen kjære deg. Ro ned blodpumpa di. Du kan skrive så mye du vil her du, og får du ikke svar så får du heller prøve å finne ut hvorfor. Jeg skrev klart å tydelig hva jeg mener om tingene tilstand. Noe mer trenger jeg ikke å svare på, og jeg gidder vertfall ikke sånn som du bjeffer. Du er nå kommet i rett tråd, gratulerer for det, og nå kam du fortsette og poste så mye som du vil her. Får ikke du svar, så får du svare på dine egne spørsmål. Og hugs ? da.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Yesil skrev: man okt 11, 2021 9:31 pm
TrueBlue81 skrev: søn okt 10, 2021 10:04 pm Jeg liker ikke eierne våres. Jeg støtter ikke massemordere. Jeg har mistet mye av interessen for fotball generelt. Jeg følger Manchester City svært lite sammenlignet med før, men det er sånn med alt av fotball egentlig. Som jeg har nevnt tidligere, fotballen har vært råtten lenge. Før Roman og Sjeikene kom også Jeg bruker 0 kr på klubben. Jeg skryter ikke av laget mitt på jobb. Sånn der har du meg.
Du sitter på VGD og Fridiskusjon og skryter av laget ditt og forsvarer City-fansen med nebb og klør i årevis, mens du i virkeligheten går rundt og egentlig skammer deg over å holde med et Man City som du ikke engang har noen særlig interesse for? Og dette er det meningen at vi skal tro på?

Er du, eller er du ikke, en Man City-supporter?

Forklar også gjerne hva som gjorde sporten så råtten før Roman og sjeikene kom inn i bildet. Og hvordan synes du utviklingen har vært etter sjeikenes inntog?
Fordi ryggmargen er laget av gele.

Ingen tvil om at flere av dem nyter posisjonen man har fått over United f.eks. og således driter i hvordan klubben driftes.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueBlue81 skrev: ons okt 13, 2021 7:35 pm
Yesil skrev: ons okt 13, 2021 9:56 am
TrueBlue81 skrev: man okt 11, 2021 11:02 pm Herregud.
Det ble som ventet dette gitt. Et forferdelig gnål og klaging på at vi må ta det i denne tråden, for så å bare slutte å svare når det stilles spørsmål.

Og så tipper jeg det blir samme sutringen når noen igjen oppsøker City-fans for å få svar på enkle spørsmål. Og da må man jo helt åpenbart inn i City-tråden, for tråder som dette styrer dere fint unna.
Jammen kjære deg. Ro ned blodpumpa di. Du kan skrive så mye du vil her du, og får du ikke svar så får du heller prøve å finne ut hvorfor. Jeg skrev klart å tydelig hva jeg mener om tingene tilstand. Noe mer trenger jeg ikke å svare på, og jeg gidder vertfall ikke sånn som du bjeffer. Du er nå kommet i rett tråd, gratulerer for det, og nå kam du fortsette og poste så mye som du vil her. Får ikke du svar, så får du svare på dine egne spørsmål. Og hugs ? da.
Mer City-supporter enn dette kan det ikke bli.

Lars Jubas

Legg inn av Lars Jubas »

Yesil skrev: ons okt 13, 2021 6:58 pm
Lars Jubas skrev: ons okt 13, 2021 5:39 pm
Yesil skrev: ons okt 13, 2021 9:56 am

l. Og da må man jo helt åpenbart inn i City-tråden, for tråder som dette styrer dere fint unna.
Ja,og eg undras kvifor!!!
Nei, grunnen til det forstår vi alle.
He he; vi som i de sedvanlige bralene ?

Yesil

Legg inn av Yesil »

peraleks skrev: ons okt 13, 2021 7:47 pm
Fordi ryggmargen er laget av gele.

Ingen tvil om at flere av dem nyter posisjonen man har fått over United f.eks. og således driter i hvordan klubben driftes.
Akkurat det finnes det ingen tvil om. De nyter det big time. Synes dog det er merkelig at det ikke finnes én eneste City-supporter som evner å svare på kritiske spørsmål uten å bli alvorlig hårsår og hoppe rett i offerrollen.

Mulig de oppegående hoppet av i det klubben ble et leketøy for noen av verdens utvilsomt verste mennesker. Forståelig nok det.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Lars Jubas skrev: ons okt 13, 2021 8:27 pm
Yesil skrev: ons okt 13, 2021 6:58 pm
Lars Jubas skrev: ons okt 13, 2021 5:39 pm

Ja,og eg undras kvifor!!!
Nei, grunnen til det forstår vi alle.
He he; vi som i de sedvanlige bralene ?
Vi som i alle som synes det er kjipt at hvitvaskingsprosjektene til disse jævlene lykkes pga. fans som tar imot dem med åpne armer.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Yesil skrev: ons okt 13, 2021 9:28 pm
Synes dog det er merkelig at det ikke finnes én eneste City-supporter som evner å svare på kritiske spørsmål uten å bli alvorlig hårsår og hoppe rett i offerrollen.
Hvilken spørsmål er det du ikke har fått svar på da? Kom igjen, sett dem opp, og jeg skal svare for min del. Jeg merker det er veldig viktig for deg å få svar på dette, hva en City supporter mener. Selv om jeg nok har gjort det mange ganger tidligere, så skal jeg gjøre det igjen. Da regner jeg med du blir fornøyd, eller?

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueBlue81 skrev: tor okt 14, 2021 7:50 am
Yesil skrev: ons okt 13, 2021 9:28 pm
Synes dog det er merkelig at det ikke finnes én eneste City-supporter som evner å svare på kritiske spørsmål uten å bli alvorlig hårsår og hoppe rett i offerrollen.
Hvilken spørsmål er det du ikke har fått svar på da? Kom igjen, sett dem opp, og jeg skal svare for min del. Jeg merker det er veldig viktig for deg å få svar på dette, hva en City supporter mener. Selv om jeg nok har gjort det mange ganger tidligere, så skal jeg gjøre det igjen. Da regner jeg med du blir fornøyd, eller?
Du er på et diskusjonsforum. Når du går inn i en diskusjon forventer jeg at du svarer på de spørsmål som stilles, slik som alle vi andre stort sett alltid gjør. Du har en helt egen evne til å hoppe i offerrollen og fortelle alle hvor teit de er med en gang du får spørsmål som du finner ubehagelige.

Hvilke spørsmål? Seriøst? Vi hadde en diskusjon for et par dager siden, og så poster jeg et innlegg som inneholder 5 spørsmål og 0 påstander. Hva gjør du? Du velger å svare med dette innlegget: "Skammer meg? Herregud. Ja lag nå endelig historier som passer deg best. Er jo sånn du opererer her inne."

Du kan jo begynne å svare på de spørsmålene i det nevnte innlegget (postet 11.10 kl 2131), så kan vi ta det derfra. For det står ikke så dårlig til at du ikke husker at du ble stilt en rekke spørsmål før du fikk feberfantasier og kom med beskyldninger om at jeg lager historier?

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Yesil skrev: man okt 11, 2021 9:31 pm
Du sitter på VGD og Fridiskusjon og skryter av laget ditt og forsvarer City-fansen med nebb og klør i årevis, mens du i virkeligheten går rundt og egentlig skammer deg over å holde med et Man City som du ikke engang har noen særlig interesse for? Og dette er det meningen at vi skal tro på?

Er du, eller er du ikke, en Man City-supporter?

Forklar også gjerne hva som gjorde sporten så råtten før Roman og sjeikene kom inn i bildet. Og hvordan synes du utviklingen har vært etter sjeikenes inntog?
Du er fortsatt så sur og gretten, og forventer alle skal svare deg. I framtiden så kan jo du til dels se på hvordan du stiller disse spørsmåla og hva annet du velger å ta med. Er ikke alltid du er så innbydende og "interessant".

1) Ja jeg forsvarer stort sett laget mitt. Men det har hendt at klubben har gjort teite ting, og som jeg da ikke har vært så imponert over og som jeg har kritisert. Det er ikke sånn at City fansen er enig i alt som skjer i klubben.

2) Hvor får du fra dette med at jeg skammer meg? Har jeg nevnt det noen plass? Jeg har poengtert tidligere at jeg har mistet mye av interessen for engelsk fotball. Det gjør til at jeg ser veldig lite fotball nå og leser stort sett bare nyheter som popper opp om alle klubber egentlig.

3) Ja jeg ser på meg selv som en City supporter. Har jeg gitt inntrykk om noe annet? Jeg er fortsatt supporter, selv om interessen har vært dalende.

4) Du som hevder du har så god kontroll på alt som er skrevet både her og der, så må nå du huske at jeg har vært kritisk til det som skjedde på starten av 90 tallet. Oppstarten av PL og CL førte til store forskjeller og dei laga som da var i toppen, fikk et enda større forsprang med pengene som da ramlet inn på klubbkontoen. Dette kan selvsagt ikke sammenligner med eierne som har kommet inn, men det ble et veldig stort skille mellom dem beste og dem andre. 2 lag gjekk vel rimelig all inn uten å lykkes i dette selskapet og det gikk som det gikk med Leeds og Blackburn. Så det har i mitt syn luktet råttent fra denne tiden. Og lukten har blitt forsterket.

5) Som jeg nevner over, utviklingen har vært grusom for fotballen, og det er igjen noe jeg har skrevet flere ganger.

Var dette greit, fått svar på det du lurer på?

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueBlue81 skrev: tor okt 14, 2021 8:33 am
Yesil skrev: man okt 11, 2021 9:31 pm
Du sitter på VGD og Fridiskusjon og skryter av laget ditt og forsvarer City-fansen med nebb og klør i årevis, mens du i virkeligheten går rundt og egentlig skammer deg over å holde med et Man City som du ikke engang har noen særlig interesse for? Og dette er det meningen at vi skal tro på?

Er du, eller er du ikke, en Man City-supporter?

Forklar også gjerne hva som gjorde sporten så råtten før Roman og sjeikene kom inn i bildet. Og hvordan synes du utviklingen har vært etter sjeikenes inntog?
Du er fortsatt så sur og gretten, og forventer alle skal svare deg. I framtiden så kan jo du til dels se på hvordan du stiller disse spørsmåla og hva annet du velger å ta med. Er ikke alltid du er så innbydende og "interessant".

1) Ja jeg forsvarer stort sett laget mitt. Men det har hendt at klubben har gjort teite ting, og som jeg da ikke har vært så imponert over og som jeg har kritisert. Det er ikke sånn at City fansen er enig i alt som skjer i klubben.

2) Hvor får du fra dette med at jeg skammer meg? Har jeg nevnt det noen plass? Jeg har poengtert tidligere at jeg har mistet mye av interessen for engelsk fotball. Det gjør til at jeg ser veldig lite fotball nå og leser stort sett bare nyheter som popper opp om alle klubber egentlig.

3) Ja jeg ser på meg selv som en City supporter. Har jeg gitt inntrykk om noe annet? Jeg er fortsatt supporter, selv om interessen har vært dalende.

4) Du som hevder du har så god kontroll på alt som er skrevet både her og der, så må nå du huske at jeg har vært kritisk til det som skjedde på starten av 90 tallet. Oppstarten av PL og CL førte til store forskjeller og dei laga som da var i toppen, fikk et enda større forsprang med pengene som da ramlet inn på klubbkontoen. Dette kan selvsagt ikke sammenligner med eierne som har kommet inn, men det ble et veldig stort skille mellom dem beste og dem andre. 2 lag gjekk vel rimelig all inn uten å lykkes i dette selskapet og det gikk som det gikk med Leeds og Blackburn. Så det har i mitt syn luktet råttent fra denne tiden. Og lukten har blitt forsterket.

5) Som jeg nevner over, utviklingen har vært grusom for fotballen, og det er igjen noe jeg har skrevet flere ganger.

Var dette greit, fått svar på det du lurer på?
Fortsatt sur og gretten? For at jeg er lei av at du aldri svarer på faktiske spørsmål, men later som at alle spørsmålene mine er mine meninger i stede? Ja, det er rimelig irriterende å diskutere med en som åpenbart ikke forstår helt grunnleggende tegnsetting.

1: Klubben har gjort teite ting faktisk. Jukset til seg mange, mange millioner på ulovlig vis og bevisst trikset med økonomien. Teite ting. Eller strengt ulovlige ting. Juks og faenskap, som andre ville omtalt det som. Og ikke rent lite

2. Ja, det fremstår som du skammer deg litt når du påstår at du nesten ikke ser kamper og heller ikke snakker om klubben i det virkelige liv. Ikke bruker du penger på klubben heller. Det trenger dog ikke være slik at du skammer deg, det fremstår muligens bare slik.

3. Se punkt 2. Du ser knapt kamper, interessen er nesten borte, du bruker ikke penger på klubben, ikke medlem i noen supporterklubb av noe slag og du snakker visstnok ikke om klubben med andre utenom her. Hva er det du gjør som kvalifiserer til å være City-supporter? Håper i det stille at de vinner kamper? Poster sporadiske innlegg på fridiskusjon?

4. At man ikke kan sammenligne hvitvaskingsprosjektene til brutale mordere med det at de som havnet øverst på tabellen fikk mye penger tror jeg vi er enige om. Jøss.

5. Fans av klubber som City har gjort at utviklingen har vært jævlig. Hadde man satt foten ned fra start, hadde ikke disse hvitvaskingsprosjektene blitt noen suksess. Man kunne faktisk brukt det til å faktisk vise sin avsky mot slike mennesker, og latterliggjort forsøket deres. Men neida, pga. at fansen tar imot med åpne armer har nå etter hvert ganske mange slike eiere dukket opp, da de ser at de blir tatt imot med åpne armer og at hvitvaskingen faktisk fungerer bedre enn antatt.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Yesil skrev: tor okt 14, 2021 9:06 am

Fortsatt sur og gretten? For at jeg er lei av at du aldri svarer på faktiske spørsmål, men later som at alle spørsmålene mine er mine meninger i stede? Ja, det er rimelig irriterende å diskutere med en som åpenbart ikke forstår helt grunnleggende tegnsetting.

1: Klubben har gjort teite ting faktisk. Jukset til seg mange, mange millioner på ulovlig vis og bevisst trikset med økonomien. Teite ting. Eller strengt ulovlige ting. Juks og faenskap, som andre ville omtalt det som. Og ikke rent lite

2. Ja, det fremstår som du skammer deg litt når du påstår at du nesten ikke ser kamper og heller ikke snakker om klubben i det virkelige liv. Ikke bruker du penger på klubben heller. Det trenger dog ikke være slik at du skammer deg, det fremstår muligens bare slik.

3. Se punkt 2. Du ser knapt kamper, interessen er nesten borte, du bruker ikke penger på klubben, ikke medlem i noen supporterklubb av noe slag og du snakker visstnok ikke om klubben med andre utenom her. Hva er det du gjør som kvalifiserer til å være City-supporter? Håper i det stille at de vinner kamper? Poster sporadiske innlegg på fridiskusjon?

4. At man ikke kan sammenligne hvitvaskingsprosjektene til brutale mordere med det at de som havnet øverst på tabellen fikk mye penger tror jeg vi er enige om. Jøss.

5. Fans av klubber som City har gjort at utviklingen har vært jævlig. Hadde man satt foten ned fra start, hadde ikke disse hvitvaskingsprosjektene blitt noen suksess. Man kunne faktisk brukt det til å faktisk vise sin avsky mot slike mennesker, og latterliggjort forsøket deres. Men neida, pga. at fansen tar imot med åpne armer har nå etter hvert ganske mange slike eiere dukket opp, da de ser at de blir tatt imot med åpne armer og at hvitvaskingen faktisk fungerer bedre enn antatt.
Tegnsetting forstår jeg ok, men du må fortsatt ta til deg at skal folk gidde å svare deg, så får du jekke deg 5 hakk og ikke som at du er på dag 7 med kraftig mensen.

I det siste så er jo det ganske så mange her inne som skriver at dem har mistet mye av interessen. Veldig mange Liverpool supportere også. Flere ser veldig lite kamper ser jeg. Er disse da ikke Liverpool supportere lenger? Er dei ikke kvalifisert i dine øyner lenger?

Jeg har ikke gjort noe for å stoppe utviklingen, og du må gjerne angripe meg for det. Men bruk nå ikke timesvis og dagesvis på å forbanne deg over meg. Jeg forstår du er veldig forbanna over hvordan fotballen er blitt, men altså jeg som City supporter har ikke gjort noe med det, annet en å bruke mindre tid på laget og legger ikke igjen noen kroner på klubben.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueBlue81 skrev: tor okt 14, 2021 9:28 am

1. Tegnsetting forstår jeg ok, men du må fortsatt ta til deg at skal folk gidde å svare deg, så får du jekke deg 5 hakk og ikke som at du er på dag 7 med kraftig mensen.

2. I det siste så er jo det ganske så mange her inne som skriver at dem har mistet mye av interessen. Veldig mange Liverpool supportere også. Flere ser veldig lite kamper ser jeg. Er disse da ikke Liverpool supportere lenger? Er dei ikke kvalifisert i dine øyner lenger?

3. Jeg har ikke gjort noe for å stoppe utviklingen, og du må gjerne angripe meg for det. Men bruk nå ikke timesvis og dagesvis på å forbanne deg over meg. Jeg forstår du er veldig forbanna over hvordan fotballen er blitt, men altså jeg som City supporter har ikke gjort noe med det, annet en å bruke mindre tid på laget og legger ikke igjen noen kroner på klubben.
Satte nummer fremfor avsnittene dine, for å enklere svare.

1. Folk svarer meg stort sett alltid tilfredsstillende. Det er du som skiller deg ut. Og hvorfor lyve om at du forstår tegnsetting, når du gjentatte ganger misforstår spørsmålstegnet for å være enten punktum eller utropstegn? Eneste forklaringen må i såfall være at du forstår, men misforstår med vilje for å fremstå dummere enn du er. Og hvorfor virker det umulig for deg å svare på spørsmål eller innlegg som inneholder den minste kritikk, uten å ty til barnslige personangrep som "du er 7 år gammel" eller "du er på dag 7 med mensen"?

2. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt? Hva er det som gjør deg til City-supporter, når du knapt ser kamper, knapt snakker fotball, ikke er medlem i noen supporterklubb og heller ikke bruker penger på klubben?Hva andre debattanter driver med er irrelevant.

3. Klart jeg blir irritert på fans som tar imot den type eiere med åpne armer, og i tillegg forsvarer regelbruddene klubben har holdt på med siden den gang selv om disse etterhvert har blitt godt dokumentert. For ja, du var utvilsomt den som forsvarte eiere/klubb mest i etterkant av Football Leaks. Du trenger ikke å late som, og du har blitt konfrontert med dette en rekke ganger. Med rette. At du nå i ettertid ser at det forsvaret ditt var ganske latterlig og forsøker å dysse det ned, er en annen ting. Men ikke lat som at du ikke har forsvart eierne, for det har du helt åpenbart gjort.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Yesil skrev: tor okt 14, 2021 11:12 am
Satte nummer fremfor avsnittene dine, for å enklere svare.

1. Folk svarer meg stort sett alltid tilfredsstillende. Det er du som skiller deg ut. Og hvorfor lyve om at du forstår tegnsetting, når du gjentatte ganger misforstår spørsmålstegnet for å være enten punktum eller utropstegn? Eneste forklaringen må i såfall være at du forstår, men misforstår med vilje for å fremstå dummere enn du er. Og hvorfor virker det umulig for deg å svare på spørsmål eller innlegg som inneholder den minste kritikk, uten å ty til barnslige personangrep som "du er 7 år gammel" eller "du er på dag 7 med mensen"?

2. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet mitt? Hva er det som gjør deg til City-supporter, når du knapt ser kamper, knapt snakker fotball, ikke er medlem i noen supporterklubb og heller ikke bruker penger på klubben?Hva andre debattanter driver med er irrelevant.

3. Klart jeg blir irritert på fans som tar imot den type eiere med åpne armer, og i tillegg forsvarer regelbruddene klubben har holdt på med siden den gang selv om disse etterhvert har blitt godt dokumentert. For ja, du var utvilsomt den som forsvarte eiere/klubb mest i etterkant av Football Leaks. Du trenger ikke å late som, og du har blitt konfrontert med dette en rekke ganger. Med rette. At du nå i ettertid ser at det forsvaret ditt var ganske latterlig og forsøker å dysse det ned, er en annen ting. Men ikke lat som at du ikke har forsvart eierne, for det har du helt åpenbart gjort.
1. Ok jeg lyver, jeg forstår ikke spørsmålstegn og punktum. Og jeg gjør meg dum. Vi stopper her det som gjelder nummer 1, det er ikke noe poeng å fortsette rundt det.

2) Hvorfor er det så veldig interessant for deg om jeg er City supporter eller ikke? Jeg kan ikke begripe at dette skal være så viktig. Jeg har vært og er City supporter i ca 30 år. Men interessen er ikke som den engang var. Går det greit? Du må gjerne ikke kalle meg supporter siden interessen er så dalende, men jeg følger med, å det er City som er laget jeg følger mest med på. Om det er nok til å bli sett på som en supporter, driter jeg egentlig i. Men det er vertfall realiteten og ikke noe mer å diskutere rundt.

3) Ja dette har du bestemt deg for og, er det noe mer å diskutere rundt da.? Har fått med meg hva du mener og at dette er så veldig viktig for deg. Du får tro det du vil, vi kommer ikke noe lenger på dette heller.

Yesil

Legg inn av Yesil »

TrueBlue81 skrev: tor okt 14, 2021 11:30 am

1. Ok jeg lyver, jeg forstår ikke spørsmålstegn og punktum. Og jeg gjør meg dum. Vi stopper her det som gjelder nummer 1, det er ikke noe poeng å fortsette rundt det.

2) Hvorfor er det så veldig interessant for deg om jeg er City supporter eller ikke? Jeg kan ikke begripe at dette skal være så viktig. Jeg har vært og er City supporter i ca 30 år. Men interessen er ikke som den engang var. Går det greit? Du må gjerne ikke kalle meg supporter siden interessen er så dalende, men jeg følger med, å det er City som er laget jeg følger mest med på. Om det er nok til å bli sett på som en supporter, driter jeg egentlig i. Men det er vertfall realiteten og ikke noe mer å diskutere rundt.

3) Ja dette har du bestemt deg for og, er det noe mer å diskutere rundt da.? Har fått med meg hva du mener og at dette er så veldig viktig for deg. Du får tro det du vil, vi kommer ikke noe lenger på dette heller.
1. Åpenbart, men fint at du legger deg flat for en gangs skyldm

2. Det er ikke viktig for meg. Det du skriver samhandler dog ikke med hvordan du oppfører deg her inne. Bare det at du bruker svært mye tid på å diskutere klubben på et anonymt nettforum viser jo at interessen er stor. Enda tydeligere blir det når du i lang, lang tid bruker tiden på å forsvare eierne og alt det griseriet som dukket opp med Football Leaks. På tide å stå opp for meningene dine, og ikke gjemme deg bak "jeg bryr meg egentlig ikke" mens du står bak barrikadene i et forsøk på å slå tilbake absolutt all kritikk som kommer den veien. Det er jo helt jævla åpenbart at du bryr deg, og at du er en av de som heier frem fremgangen som araberne har kjøpt dere.

3. Det er ikke noe jeg tror. Selvfølgelig hadde prosjekt hvitvasking feilet dersom fansen satte foten ned. En fotballklubb er ingenting uten fansen.

4. Jeg gir meg for denne gang. Dette har ingenting for seg.
Sist redigert av Yesil den tor okt 14, 2021 1:14 pm, redigert 2 ganger totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TrueBlue81 skrev: tor okt 14, 2021 8:33 am
Yesil skrev: man okt 11, 2021 9:31 pm
Du sitter på VGD og Fridiskusjon og skryter av laget ditt og forsvarer City-fansen med nebb og klør i årevis, mens du i virkeligheten går rundt og egentlig skammer deg over å holde med et Man City som du ikke engang har noen særlig interesse for? Og dette er det meningen at vi skal tro på?

Er du, eller er du ikke, en Man City-supporter?

Forklar også gjerne hva som gjorde sporten så råtten før Roman og sjeikene kom inn i bildet. Og hvordan synes du utviklingen har vært etter sjeikenes inntog?

2) Hvor får du fra dette med at jeg skammer meg? Har jeg nevnt det noen plass? Jeg har poengtert tidligere at jeg har mistet mye av interessen for engelsk fotball. Det gjør til at jeg ser veldig lite fotball nå og leser stort sett bare nyheter som popper opp om alle klubber egentlig.

Hvorfor engelsk fotball? City er da i en helt egen posisjon (Roman var verre, og Ncastle kommer etter) når det kommer til elendige eiere og juks? Du trenger da ikke dra hele den engelske fotballen inn i dette?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»