FFP, PL og City

Svar
Hardy-guttene

Re: FFP, PL og City

Legg inn av Hardy-guttene »

TheOpiate skrev: ons jun 21, 2023 12:01 pm
Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 10:45 am
Dette er gode poenger. Men jeg er uenig i er det med latskap og ansvarsfraskrivelse. At de som kjøpte City av Shinawatra er som de er og at situasjonen i Emiratene er som den er, var kjent. Og både forbund og myndigheter kunne stoppet det. Det samme gjelder Newcastle, hvor korrupte politkere presset på for å få oppkjøpet godkjent.
I forhold til oppkjøpet av City så synes jeg det jeg skriver står seg godt. Ingen kunne forutsett hva som kom til å skje, men forbund og myndigheter burde nok i utgangspunktet vært mer skeptisk på bakgrunn av hvem det var som kom inn. I forhold til Newcastle har du selvfølgelig helt rett. At de slapp igjennom "Fit and proper" og ikke minst at britiske mydigheter(Boris) pushet på for at dealen skulle gjennomføres er direkte tjenesteforsømmelse, og burde strengt tatt etterforskes på en strafferettslig måte.

Uansett så føler jeg at fokuset ditt blir litt skivebom. Selvfølgelig ser "alle" hvorfor dette har skjedd, men fokuset burde være hvordan man kan begrense/stoppe dette. Og ikke minst hvordan man kan begrense graden av sportsvasking gjennom den kanskje mest åpenbare grunnen til at sportsvasking fungerer, nemlig support og støtte fra supportergrupper og samfunnet rundt disse klubbene. Det er ganske skremmende at man nå via SOME har fått tilnærmet en "fottropp" som aktivt forsvarer/ufarliggjør Abu Dhabi sine ugjerninger og historikk, hvor mesteparten av dette kan spores tilbake til klubbtilhørighet
Gode poenger igjen. Min påstand er fortsatt at nøkkelen til å forhindre, stoppe eller reversere dette ligger hos myndighetene og forbundene. Fordi fokuset og målet hele tiden har vært penger, så har det vært få eller ingen hindringer på veien fram til dagens situasjon. Eierne og klubbene opererer innenfor de rammene og det lovverket de har å forholde seg til, noen ganger går de utenfor og noen få ganger blir de tatt for det. Men reaksjonene og lovendringene er for få, for sene og for små. Og med den rævkjørte økonomien, det rævkjørte samfunnet og den korrupsjonen de har i England, så er det vanskelig å si nei til alle millardene disse regimene tilbyr.

FROG

Legg inn av FROG »

Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 3:13 pm
ElChivato skrev: ons jun 21, 2023 9:22 am Nå er vel tema i denne tråden Man Citys juks på veien til titlene sine.
Ikke menneskerettigheter, generell kommersialisering eller hvem som var først ute med draktsponsor.
Så da kan men kanskje si at denne tråden er godt ute på vidvanke?
Går det an å holde seg til tema?
Du har langt på vei rett i dette.

For hva er det som egentlig er problemet? At Citys eiere er en stat som driter i menneskerettighetene eller at City tøyer regelverket så langt det går og enda litt lenger?

Noen, og jeg har selv gått i den fella, bruker det ene som et argument mot det andre. Og da kan man også argumentere for at United og Liverpool kan takke slavehandelen for sin eksistens. Men det har lite for seg og fører bare til enda mer whataboutisme. Så vi kan holde oss til FFP, PL og City, som jo er trådens tema.

"Alle" er enige om at City ødelegger og "alle" vil ha en slutt på det. Men da må vi nesten vite hvordan denne situasjonen har oppstått. City er, i likhet med Trump, det foreløpig siste trinnet i en utvikling som har pågått i flere tiår. Å tro at man er helt uten skyld fordi man holder med et annet lag er naivt og historieløst. Å trakassere Citys spillere eller supportere løser absolutt ingenting og bidrar heller til mer skyttergravskrig med meninger.

Det er flere spørsmål vi kan stille oss her. Blant annet:
Kan jeg leve med dette?
Hvis ikke, hva kan jeg gjøre?
Hvordan kunne dette skje?
Hvordan kan vi endre det?
Hvordan kan vi hindre at det skjer igjen?
Dette startet ikke med City! Penger har det vært i Engelsk fotball lenge. Helt siden 70 tallet. Ved salg av draker, reklame, tv rettigheter og ikke minst publikumsinntekter. Noen mer en andre og derfor ble det et skille mellom store og små klubber fra tidlig av alt etter kommersiell interesse.
Så kom PL med enda mer penger inn i serien. Det gikk greit. Liverpool, Arsenal, Man.utd og et par andre klubber byttet på seriegullet gjennom slutten av 1980 tallet frem til 2000 tallet. Man.Utd som klar den som tok flest.

Så skjedde det at en Russisk Oilgark kom inn i bildet som eier. Olje milliardene fikk virke noen år og de fikk stor suksess. Her begynte virkelig pengedopingen og sportsvaskingen. Det startet med Chelsea som et helt klart skille på dette her fra alt annet. Det gikk over mange år. Så kom City inn med nye sheiker og tok det til nye absurde høyder! Det har toppet seg i år. Med enda en klubb inn nå Newcastle fortsetter galskapen garantert.

Kan jeg leve med dette ? Ja jeg lever, men gidder ikke bruke tiden min på Engelsk fotball lenger.
Hvis ikke, hva kan jeg gjøre ? Som i punktet over :)
Hvordan kunne dette skje ? FA og FIFA ja alle internasjonale fotballforbund elsker penger og lar penger styre alt. Det er enorme summer penger vi snakker om som har korrumpert hele systemet over tid. Hvordan kunne det skje ? Svaret er penger og mennesket higen etter akkurat det. Mammon! Du har hørt om det!
Hvordan kan vi endre det ? Det lar seg kun gjøre på en måte. Gi faen å betale for dette her som nr. 1. Så drit i hele PL, følg gjerne laget ditt via nettet og resultater. Men aldri betal, aldri besøk stadion, aldri kjøp noe som helst og aldri for et abonnement. Får du enorme abstinenser se det ulovlig på nettet :)
Hvordan hindre at det skjer igjen ? Veldig vanskelig når menneskets grådighet og ondskap er så sterkt som den er. Kan nok forebygges litt med krystallklare regler, og de som bryter dette hives ut av ligaen. Diktaturer bør aldri kunne eie noe som helst i Europa, heller ikke fotballklubber.

Inntil da gir jeg faen. Følger bare laget mitt overfladisk nå, og det er noe nostalgisk noe som følger meg fra barndommen :) Fotballen slik jeg kjente den er død. Og ikke kom skrytende med at City har vunnet noe! De har stjålet det, jukset det til seg, med pengdoping og sportsvasking. De er verre en doperne fra sovjettiden. Uten ære og uten noe som helst glorie over seg. Måtte de falle i den graven de graver for andre. Så skal vi klare å spa den igjen. Plante en skog over den og glemme hele driden.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Helt sykt hvordan PL har forkastet all sportslig integritet, jmfr eierskap. De valgte å åpne pandoras eske i grådighet og nå har de ikke kontroll på noe som helst.
Sjeikestatene som styrer hele butikken nå. Helt åpenbart at bindingene chelsea sine eiere nå har til SA, redder de ut av en enorm knipe. Kommer ikke til å skje en dritt.
Bare å gi opp hele greia, med mindre man evner å gjøre noe drastiske grep nå som man ser hva som skjer, så kan man like gjerne kalle PL for Sjeikenes Super League. Blæh.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Innrømmer å ikke ha lest igjennom tråden på en god stund men bør Chelsea nå innlemmes....?!

https://www.vg.no/sport/fotball/i/GMXyJ ... udi-arabia

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 3:28 pm
TheOpiate skrev: ons jun 21, 2023 12:01 pm
Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 10:45 am
Dette er gode poenger. Men jeg er uenig i er det med latskap og ansvarsfraskrivelse. At de som kjøpte City av Shinawatra er som de er og at situasjonen i Emiratene er som den er, var kjent. Og både forbund og myndigheter kunne stoppet det. Det samme gjelder Newcastle, hvor korrupte politkere presset på for å få oppkjøpet godkjent.
I forhold til oppkjøpet av City så synes jeg det jeg skriver står seg godt. Ingen kunne forutsett hva som kom til å skje, men forbund og myndigheter burde nok i utgangspunktet vært mer skeptisk på bakgrunn av hvem det var som kom inn. I forhold til Newcastle har du selvfølgelig helt rett. At de slapp igjennom "Fit and proper" og ikke minst at britiske mydigheter(Boris) pushet på for at dealen skulle gjennomføres er direkte tjenesteforsømmelse, og burde strengt tatt etterforskes på en strafferettslig måte.

Uansett så føler jeg at fokuset ditt blir litt skivebom. Selvfølgelig ser "alle" hvorfor dette har skjedd, men fokuset burde være hvordan man kan begrense/stoppe dette. Og ikke minst hvordan man kan begrense graden av sportsvasking gjennom den kanskje mest åpenbare grunnen til at sportsvasking fungerer, nemlig support og støtte fra supportergrupper og samfunnet rundt disse klubbene. Det er ganske skremmende at man nå via SOME har fått tilnærmet en "fottropp" som aktivt forsvarer/ufarliggjør Abu Dhabi sine ugjerninger og historikk, hvor mesteparten av dette kan spores tilbake til klubbtilhørighet
Gode poenger igjen. Min påstand er fortsatt at nøkkelen til å forhindre, stoppe eller reversere dette ligger hos myndighetene og forbundene. Fordi fokuset og målet hele tiden har vært penger...
Nei! Fokuset og målet til de arabiske blodstatene er ikke penger. Fokuset deres er å bli forbundet med noe positivt, for å kunne fortsette tradisjonene de har med brudd på menneskerettighetene. De BETALER enorme summer for å få hjelp av supportergrupperinger som City sin, for å gjøre denne sportsvaskingen. Gjør ikke City-supporterne denne jobben for de, vel da er ikke dette interessant.

Men selvfølgelig. Myndighetene og fotballmyndighetene kan når som helst sette ned foten. Det kan også supporterne gjøre. For de er enormt viktige her.

Jeg må si jeg er overrasket over hvor lite du forstår av dette.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 3:28 pm
Gode poenger igjen. Min påstand er fortsatt at nøkkelen til å forhindre, stoppe eller reversere dette ligger hos myndighetene og forbundene. Fordi fokuset og målet hele tiden har vært penger, så har det vært få eller ingen hindringer på veien fram til dagens situasjon. Eierne og klubbene opererer innenfor de rammene og det lovverket de har å forholde seg til, noen ganger går de utenfor og noen få ganger blir de tatt for det. Men reaksjonene og lovendringene er for få, for sene og for små. Og med den rævkjørte økonomien, det rævkjørte samfunnet og den korrupsjonen de har i England, så er det vanskelig å si nei til alle millardene disse regimene tilbyr.
Absolutt. For å få bukt med dette(om det er mulig?), så tror jeg man må jobbe på flere fronter. Spesielt når man ser at denne utviklingen går langt utenfor sportsarenaene, og nå faktisk begynner å gjøre seg gjeldende i samfunnet generelt. Dog, det er minst like viktig at man tar tak også i supportere og lokalsamfunn som i bunn og grunn er blitt et ekstremt viktig moment i selve sportsvaskingen, og som jeg nevner har begynt å forsvare/tale regimenes sak i debatter som går langt utover selve idretten. Først da begynner man å nærme seg noe som kan virke som en løsning på problematikken. Og sist, men ikke minst så må organisasjonene og forbundene på banen og faktisk begynne å håndheve eget reglement. Hvis klubber som City slipper unna med et smekk på fingrene eller pga teknikaliteter så har man allerede tapt kampen før den i det hele tatt har begynt

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 3:49 pm
Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 3:28 pm
TheOpiate skrev: ons jun 21, 2023 12:01 pm

I forhold til oppkjøpet av City så synes jeg det jeg skriver står seg godt. Ingen kunne forutsett hva som kom til å skje, men forbund og myndigheter burde nok i utgangspunktet vært mer skeptisk på bakgrunn av hvem det var som kom inn. I forhold til Newcastle har du selvfølgelig helt rett. At de slapp igjennom "Fit and proper" og ikke minst at britiske mydigheter(Boris) pushet på for at dealen skulle gjennomføres er direkte tjenesteforsømmelse, og burde strengt tatt etterforskes på en strafferettslig måte.

Uansett så føler jeg at fokuset ditt blir litt skivebom. Selvfølgelig ser "alle" hvorfor dette har skjedd, men fokuset burde være hvordan man kan begrense/stoppe dette. Og ikke minst hvordan man kan begrense graden av sportsvasking gjennom den kanskje mest åpenbare grunnen til at sportsvasking fungerer, nemlig support og støtte fra supportergrupper og samfunnet rundt disse klubbene. Det er ganske skremmende at man nå via SOME har fått tilnærmet en "fottropp" som aktivt forsvarer/ufarliggjør Abu Dhabi sine ugjerninger og historikk, hvor mesteparten av dette kan spores tilbake til klubbtilhørighet
Gode poenger igjen. Min påstand er fortsatt at nøkkelen til å forhindre, stoppe eller reversere dette ligger hos myndighetene og forbundene. Fordi fokuset og målet hele tiden har vært penger...
Nei! Fokuset og målet til de arabiske blodstatene er ikke penger. Fokuset deres er å bli forbundet med noe positivt, for å kunne fortsette tradisjonene de har med brudd på menneskerettighetene. De BETALER enorme summer for å få hjelp av supportergrupperinger som City sin, for å gjøre denne sportsvaskingen. Gjør ikke City-supporterne denne jobben for de, vel da er ikke dette interessant.

Men selvfølgelig. Myndighetene og fotballmyndighetene kan når som helst sette ned foten. Det kan også supporterne gjøre. For de er enormt viktige her.

Jeg må si jeg er overrasket over hvor lite du forstår av dette.
Når ser man at debattanter har behov for å ty til slike billige, bøllete og dårlig hersketeknikker i en diskusjon med noen som argumenterer og resonnerer saklig? Stort sett når man ikke klarer fremme argumenter som viser at motparten faktisk ikke har forstått noe.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

tbb skrev: ons jun 21, 2023 8:48 am
Kjøttpuck_1977 skrev: ons jun 21, 2023 8:39 am
tbb skrev: ons jun 21, 2023 6:36 am

Jah, det er nok dette sjeikene håper på!!! :lol:

For noe lavpannet fjas! Like lite som innlegget er komplisert er det lite vanskelig for de fleste av oss å ha to tanker i hodet. Det er både rimelig og nyttig å diskutere hvordan vi kom hit. Det innebærer ikke at man legitimerer hverken juks, forsvarer hvordan disse statene er et ytterligere steg i feil retning for fotballen eller godtar menneskerettighetsbrudd. Å hevde dette er en uredelig form for «brunbeising» (saudi-beising?) og en stråmann. Verre er ikke dette.

Og det er heller ikke slik at det ikke utelater plenty av plass til å diskutere «alt det andre». Selv om det i enkeltes tilfelle begynner å se både overfladisk ut og påtatt. Litt «krig og fred og sånn»-aktig.
Jøss. Visste du var en tulling og mindre smart, men hjelpe meg altså.
Ja, jeg blir jo sjanseløs mot de hardtslående argumentene og resonnementene du fremmer i denne diskusjonen! :)
Helt sant.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

ElChivato skrev: ons jun 21, 2023 9:30 am Ja det er alltid en grunn til at folk jukser, men mår debatten blir dratt ut i den myra så mister man gjerne fokus.
Jukset er vel såpass omfattende og åpenbart at det bare er til Citys fordel når man drar debatten ut i myra sånn litt på sia av veien.
Ja, du får spørre United gutta hvorfor de ønsker fokus på alt annet som er gale enn å gå rett på driten som nå er i ferd med å ødelegge alt.

Knax

Legg inn av Knax »

fugletitteren skrev: ons jun 21, 2023 3:40 pm Helt sykt hvordan PL har forkastet all sportslig integritet, jmfr eierskap. De valgte å åpne pandoras eske i grådighet og nå har de ikke kontroll på noe som helst.
Sjeikestatene som styrer hele butikken nå. Helt åpenbart at bindingene chelsea sine eiere nå har til SA, redder de ut av en enorm knipe. Kommer ikke til å skje en dritt.
Bare å gi opp hele greia, med mindre man evner å gjøre noe drastiske grep nå som man ser hva som skjer, så kan man like gjerne kalle PL for Sjeikenes Super League. Blæh.
Nå skal også Newcastle låne Neves fra Al Hilal, på den måten omgår de FFP ved å ikke betale 50mill£ til Wolves.

Hele PL er nå bare tull, og jeg er helt ferdig med dette. Får heller holde meg til Brasiliansk serie og landslagsfotball.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Knax skrev: ons jun 21, 2023 10:27 pm
fugletitteren skrev: ons jun 21, 2023 3:40 pm Helt sykt hvordan PL har forkastet all sportslig integritet, jmfr eierskap. De valgte å åpne pandoras eske i grådighet og nå har de ikke kontroll på noe som helst.
Sjeikestatene som styrer hele butikken nå. Helt åpenbart at bindingene chelsea sine eiere nå har til SA, redder de ut av en enorm knipe. Kommer ikke til å skje en dritt.
Bare å gi opp hele greia, med mindre man evner å gjøre noe drastiske grep nå som man ser hva som skjer, så kan man like gjerne kalle PL for Sjeikenes Super League. Blæh.
Nå skal også Newcastle låne Neves fra Al Hilal, på den måten omgår de FFP ved å ikke betale 50mill£ til Wolves.

Hele PL er nå bare tull, og jeg er helt ferdig med dette. Får heller holde meg til Brasiliansk serie og landslagsfotball.
Trenger dette i oppstarten sin Newcastle. Kan ikke bare pøse på på grunn av klubbens økonomiske tall opp mot FFP og City sin måte å løse det på med falske sponsor avtaler kan man jo si har tiltrukket seg litt uønsket oppmerksomhet disse bandittene sikkert ønsker å unngå.

Men snart har nok Newcastle også sponsor avtaler på høyde med City. Tror ikke det skorter på selskaper eid av SA som vil ønske å sponse Newcastle framover for å si det sånn.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 10:19 am
Knax skrev: tir jun 20, 2023 1:52 pm
Hardy-guttene skrev: tir jun 20, 2023 9:20 am City er et resultat, ikke en årsak. Hvis myndighetene forbød utenlandske eiere eller privat eierskap, hvis forbundene kun tillot medlemseide klubber, eller hvis alle sluttet å pøse penger inn dette ved å si opp abonnementet og slutte å kjøpe overpriset stash, sesongkort og billetter, så ville ikke sportsvasking vært noe problem. Du kan skrive brev og marsjere til du blir blå, men den eneste makten du som supporter har, er å takke nei og slutte å bidra med penger og oppmerksomhet.
Greit nok at Man City er et resultat og ikke en årsak, men man prøvde å rette opp egne feil og innførte FFP. Dette har klubber som Man City gitt blaffen i og jukset har vært enormt. Her kan du ikke skylde på andre ting.
City og eierne til City er noen svin, ingen tvil om det. Men hvem er det som har gjort det mulig og hvem er det som har latt det skje?
Hvordan mener du alle som har tilknytning til Luton Town skal forholde seg til ansvaret du ilegger dem?

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Sånn...


Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Bare trist hvordan det holdes på.

For å parafrasere Vito Corleone: Look how they massacred my boy.

Medlemskapet i Arsenal er sagt opp. Emiratene får betale litt mer for sponsoratet så de dekker mine 60 pund.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 3:49 pm
Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 3:28 pm Gode poenger igjen. Min påstand er fortsatt at nøkkelen til å forhindre, stoppe eller reversere dette ligger hos myndighetene og forbundene. Fordi fokuset og målet hele tiden har vært penger...
Nei! Fokuset og målet til de arabiske blodstatene er ikke penger. Fokuset deres er å bli forbundet med noe positivt, for å kunne fortsette tradisjonene de har med brudd på menneskerettighetene. De BETALER enorme summer for å få hjelp av supportergrupperinger som City sin, for å gjøre denne sportsvaskingen. Gjør ikke City-supporterne denne jobben for de, vel da er ikke dette interessant.

Men selvfølgelig. Myndighetene og fotballmyndighetene kan når som helst sette ned foten. Det kan også supporterne gjøre. For de er enormt viktige her.

Jeg må si jeg er overrasket over hvor lite du forstår av dette.
Å sitere bare deler av et innlegg og svare på noe helt annet for å konstruere en stråmann er ganske typisk for din uredelige debattstil. Jeg skulle virkelig ønske du kunne slutte med det.

Men siden du hele tiden har lagt ansvaret på supporterne, gi oss tre eksempler på
- Hva du mener supporterne kan eller bør gjøre.
- Hvor sannsynlig eller gjennomførbart det er.
- Hva du forventer at resultatet blir.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hardy-guttene skrev: tor jun 22, 2023 10:53 am
markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 3:49 pm
Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 3:28 pm Gode poenger igjen. Min påstand er fortsatt at nøkkelen til å forhindre, stoppe eller reversere dette ligger hos myndighetene og forbundene. Fordi fokuset og målet hele tiden har vært penger...
Nei! Fokuset og målet til de arabiske blodstatene er ikke penger. Fokuset deres er å bli forbundet med noe positivt, for å kunne fortsette tradisjonene de har med brudd på menneskerettighetene. De BETALER enorme summer for å få hjelp av supportergrupperinger som City sin, for å gjøre denne sportsvaskingen. Gjør ikke City-supporterne denne jobben for de, vel da er ikke dette interessant.

Men selvfølgelig. Myndighetene og fotballmyndighetene kan når som helst sette ned foten. Det kan også supporterne gjøre. For de er enormt viktige her.

Jeg må si jeg er overrasket over hvor lite du forstår av dette.
Å sitere bare deler av et innlegg og svare på noe helt annet for å konstruere en stråmann er ganske typisk for din uredelige debattstil. Jeg skulle virkelig ønske du kunne slutte med det.

Men siden du hele tiden har lagt ansvaret på supporterne, gi oss tre eksempler på
- Hva du mener supporterne kan eller bør gjøre.
- Hvor sannsynlig eller gjennomførbart det er.
- Hva du forventer at resultatet blir.
Boikotte både kamper og klubb-shopper og det som er? Det er jo ikke veldig vanskelig? Men jeg skjønner jo at majoriteten mangler fullstendig ryggrad på dette. Gjennomførbart er det jo.

Resultatet er at Premier League som organisasjon ser at dette ble helt fette faens feil - og tar grep.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

TheOpiate skrev: ons jun 21, 2023 4:07 pm
Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 3:28 pm Gode poenger igjen. Min påstand er fortsatt at nøkkelen til å forhindre, stoppe eller reversere dette ligger hos myndighetene og forbundene. Fordi fokuset og målet hele tiden har vært penger, så har det vært få eller ingen hindringer på veien fram til dagens situasjon. Eierne og klubbene opererer innenfor de rammene og det lovverket de har å forholde seg til, noen ganger går de utenfor og noen få ganger blir de tatt for det. Men reaksjonene og lovendringene er for få, for sene og for små. Og med den rævkjørte økonomien, det rævkjørte samfunnet og den korrupsjonen de har i England, så er det vanskelig å si nei til alle millardene disse regimene tilbyr.
Absolutt. For å få bukt med dette(om det er mulig?), så tror jeg man må jobbe på flere fronter. Spesielt når man ser at denne utviklingen går langt utenfor sportsarenaene, og nå faktisk begynner å gjøre seg gjeldende i samfunnet generelt. Dog, det er minst like viktig at man tar tak også i supportere og lokalsamfunn som i bunn og grunn er blitt et ekstremt viktig moment i selve sportsvaskingen, og som jeg nevner har begynt å forsvare/tale regimenes sak i debatter som går langt utover selve idretten. Først da begynner man å nærme seg noe som kan virke som en løsning på problematikken. Og sist, men ikke minst så må organisasjonene og forbundene på banen og faktisk begynne å håndheve eget reglement. Hvis klubber som City slipper unna med et smekk på fingrene eller pga teknikaliteter så har man allerede tapt kampen før den i det hele tatt har begynt
Det er jeg helt enig i. Jeg er bare redd det er en omtrent håpløs oppgave når lokale og nasjonale myndigheter må takke nei til milliarder i byrenovering og handelsavtaler. Det gjelder ikke bare England, selv om England kanskje er det mest kapitalistiske og skakkjørte landet (som allerede har privatisert og solgt nesten alt til utlandet og multinasjonale selskaper). Historikken til PL, FA, UEFA og FIFA gjør meg bare enda mer pessimistisk.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 22, 2023 7:41 am
Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 10:19 am
Knax skrev: tir jun 20, 2023 1:52 pm Greit nok at Man City er et resultat og ikke en årsak, men man prøvde å rette opp egne feil og innførte FFP. Dette har klubber som Man City gitt blaffen i og jukset har vært enormt. Her kan du ikke skylde på andre ting.
City og eierne til City er noen svin, ingen tvil om det. Men hvem er det som har gjort det mulig og hvem er det som har latt det skje?
Hvordan mener du alle som har tilknytning til Luton Town skal forholde seg til ansvaret du ilegger dem?
Jeg skjønner ikke spørsmålet. Forsøker du å konstruere en stråmann, slik Mark Antover gjør? De som har mulighet til å endre nasjonalt og lokalt lovverk er myndighetene og de som har mulighet til å endre lovverket i PL og FA er PL og FA, hvor Luton Town FC har en stemme som alle de andre klubbene.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: tor jun 22, 2023 10:53 am
markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 3:49 pm
Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 3:28 pm Gode poenger igjen. Min påstand er fortsatt at nøkkelen til å forhindre, stoppe eller reversere dette ligger hos myndighetene og forbundene. Fordi fokuset og målet hele tiden har vært penger...
Nei! Fokuset og målet til de arabiske blodstatene er ikke penger. Fokuset deres er å bli forbundet med noe positivt, for å kunne fortsette tradisjonene de har med brudd på menneskerettighetene. De BETALER enorme summer for å få hjelp av supportergrupperinger som City sin, for å gjøre denne sportsvaskingen. Gjør ikke City-supporterne denne jobben for de, vel da er ikke dette interessant.

Men selvfølgelig. Myndighetene og fotballmyndighetene kan når som helst sette ned foten. Det kan også supporterne gjøre. For de er enormt viktige her.

Jeg må si jeg er overrasket over hvor lite du forstår av dette.
Å sitere bare deler av et innlegg og svare på noe helt annet for å konstruere en stråmann er ganske typisk for din uredelige debattstil. Jeg skulle virkelig ønske du kunne slutte med det.

Men siden du hele tiden har lagt ansvaret på supporterne, gi oss tre eksempler på
- Hva du mener supporterne kan eller bør gjøre.
- Hvor sannsynlig eller gjennomførbart det er.
- Hva du forventer at resultatet blir.
Nei, du kan få svare på spørsmål relatert til den første delen av innlegget ditt.
Tror du City-eierne er på plass for å tjene penger? Eller handler dette om sportsvasking?

Så kan jeg ta dine i samme slengen:
- Protestere. Boikotte. Og i det minste ikke feire eller hylle
- Supportere har jagd potensielle kjøpere tidligere. Fullt mulig
- Klubben slipper regimer som eiere.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: tor jun 22, 2023 11:22 am
Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 22, 2023 7:41 am
Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 10:19 am
City og eierne til City er noen svin, ingen tvil om det. Men hvem er det som har gjort det mulig og hvem er det som har latt det skje?
Hvordan mener du alle som har tilknytning til Luton Town skal forholde seg til ansvaret du ilegger dem?
Jeg skjønner ikke spørsmålet. Forsøker du å konstruere en stråmann, slik Mark Antover gjør? De som har mulighet til å endre nasjonalt og lokalt lovverk er myndighetene og de som har mulighet til å endre lovverket i PL og FA er PL og FA, hvor Luton Town FC har en stemme som alle de andre klubbene.
Det er ingen som endrer et lovverk om de ikke ser at det er et ønske om det. Dette må komme supporterne (folket) som alltid ellers. City-supporterne og slike medløpere som deg svikter hele fotballen ved å hele tiden «ikke vi, dette må noen andre fikse».

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Carra ( og forsåvit Neville også) roper høyt nå som det ser ut til at Silva også drar til Saudi. Bekymringen var ikke så stor da det stort sett dreide seg om spillere på vei ned.
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... rabia.html

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Hardy-guttene skrev: tor jun 22, 2023 11:22 am
Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 22, 2023 7:41 am
Hardy-guttene skrev: ons jun 21, 2023 10:19 am
City og eierne til City er noen svin, ingen tvil om det. Men hvem er det som har gjort det mulig og hvem er det som har latt det skje?
Hvordan mener du alle som har tilknytning til Luton Town skal forholde seg til ansvaret du ilegger dem?
Jeg skjønner ikke spørsmålet. Forsøker du å konstruere en stråmann, slik Mark Antover gjør? De som har mulighet til å endre nasjonalt og lokalt lovverk er myndighetene og de som har mulighet til å endre lovverket i PL og FA er PL og FA, hvor Luton Town FC har en stemme som alle de andre klubbene.
Du hadde et innlegg hvor du gikk ned på individnivå og fortalte oss at vi alle har skylda i det som skjer. Samtidig snakker dere om å ha to tanker i hodet samtidig. Tror du ikke vi skjønner at PL er blitt et overkommersialisert produkt uavhengig av Chelsea og City? Og at dette burde vært forsøkt endret kursen på for veldig lenge siden? Og at her har alle som følger PL et ansvar?

MEN hva driver du da med i forhold til det åpenbare jukset og den storstilte sportsvaskingen som foregår når du ønsker at det er det ovenstående vi bør fokusere på istedetfor dette? Du setter igang akkurat den diskusjonen disse svina ønsker. Disse klubbene er i ferd med å rasere hele forbanna ligaen. Alt fokus bør være på å få stoppet det de holder på med og ihvertfall forsøke å redde noe. Så kan man ta diskusjonen om hvor plastikk ligaen har blitt et annet sted og til en annen tid når pakket er hevet ut.

Så kommer lille Luton Town inn i sirkuset etter hvor mange års fravær? Skal du stille dem også til ansvar for sirkuset PL har blitt og ikke minst for jukset til City, Newcastle og Chelsea?

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

TerryMcDermott skrev: tor jun 22, 2023 11:39 am --- Carra ( og forsåvit Neville også) roper høyt nå som det ser ut til at Silva også drar til Saudi. Bekymringen var ikke så stor da det stort sett dreide seg om spillere på vei ned.
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... rabia.html
Hva mener du? Gjør de noe gale mener du? Reagerer de for sent? Forutså du det som ser ut til å skje nå?

De kupper jo hele driten og klubbene som er med på det kommer til å tjene helt enormt på det. FFP er fullstending fintet ut hvis de kjører dette løpet videre. Og det har de penger til så det monner.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 22, 2023 11:51 am
TerryMcDermott skrev: tor jun 22, 2023 11:39 am --- Carra ( og forsåvit Neville også) roper høyt nå som det ser ut til at Silva også drar til Saudi. Bekymringen var ikke så stor da det stort sett dreide seg om spillere på vei ned.
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... rabia.html
Hva mener du? Gjør de noe gale mener du? Reagerer de for sent? Forutså du det som ser ut til å skje nå?

De kupper jo hele driten og klubbene som er med på det kommer til å tjene helt enormt på det. FFP er fullstending fintet ut hvis de kjører dette løpet videre. Og det har de penger til så det monner.
--- Nei, jeg synes de reagerer for sent. I tilegg så representerer jo disse to også Sky som vel heller ikke har noen stor iinteresse for at en saudisk liga skulle vokse seg stor og sterk.
Men at noen finter ut FFP forteller jo også mye om hvor svakt system FFP og styringen har vært,noe f eks FSG har påpekt i mange år. Boehly fant jo et hull ift langvarige kontrakter som så ble tettet men først da man hadde signert x antall spillere på 8-års kontrakter.Så det burde ikke komme overraskende på Carra & Co det som skjer nå, jeg forventer at de skal være i forkant av dette.
Dette kommer jo i kjølvannet av City sitt juks så er det en periode man virkelig burde være "på" ift hva som skjer så er det jo nå. At businessmenn er kreative og finner måter å finte ut systemene på er virkelig noe man bør kunne forvente. Det bare forundrer meg at man tilsynelatende blir tatt så på senga av det som skjer, det synes jeg er rart når man ser på hvordan f eks City og PSG har holdt på i mange år.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Hvis Silva drar til saudisvina er det garantert med en klausul om at han kan lånes ut dit han vil. F.eks. til PSG.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Hadde ikke overrasket meg om han ble lånt tilbake til City, og at SA dekte lønna

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

PL må agere raskt nå og faktisk vise at de evner å ta tilbake kontroll. Hele ligaen er i ferd med å bli en farse, der konkurransen om å finne smutthull/operere i gråsonen/begå regelbrudd er et must for å henge med sportslig. Og verre vil det nok bare bli om PL fortsetter å lukke øynene og kun tenke økonomi (les: grådighet).

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

TheOpiate skrev: tor jun 22, 2023 2:30 pm Hadde ikke overrasket meg om han ble lånt tilbake til City, og at SA dekte lønna
Er ikke disse konkurrenter med City da? Eller blir vel kanskje mest lekekompiser som skal se hvem som lykkes best med fantasy jukseprosjektet sitt.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

fugletitteren skrev: tor jun 22, 2023 2:53 pm PL må agere raskt nå og faktisk vise at de evner å ta tilbake kontroll. Hele ligaen er i ferd med å bli en farse, der konkurransen om å finne smutthull/operere i gråsonen/begå regelbrudd er et must for å henge med sportslig. Og verre vil det nok bare bli om PL fortsetter å lukke øynene og kun tenke økonomi (les: grådighet).
Absolutt. Det som skjer nå er helt forbanna latterlig. Forhåpentligvis så latterlig at mange nok dropper dette dritet og dermed blir endringer tvunget fram på den måten.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Håper PL nå blir så kraftig rævkjørt at de skjønner hva de selv har skapt og blir tvunget til å reorganisere hele skiten, med forbud mot statlig eierskap av klubber som første punkt på programmet.

PL i sin nåværende form er ikke verdt en dritt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»