FFP, PL og City

Svar
Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Re: FFP, PL og City

Legg inn av Rensenbrink82 »

eppaen skrev: tor jun 22, 2023 11:08 am
Hardy-guttene skrev: tor jun 22, 2023 10:53 am
markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 3:49 pm
Nei! Fokuset og målet til de arabiske blodstatene er ikke penger. Fokuset deres er å bli forbundet med noe positivt, for å kunne fortsette tradisjonene de har med brudd på menneskerettighetene. De BETALER enorme summer for å få hjelp av supportergrupperinger som City sin, for å gjøre denne sportsvaskingen. Gjør ikke City-supporterne denne jobben for de, vel da er ikke dette interessant.

Men selvfølgelig. Myndighetene og fotballmyndighetene kan når som helst sette ned foten. Det kan også supporterne gjøre. For de er enormt viktige her.

Jeg må si jeg er overrasket over hvor lite du forstår av dette.
Å sitere bare deler av et innlegg og svare på noe helt annet for å konstruere en stråmann er ganske typisk for din uredelige debattstil. Jeg skulle virkelig ønske du kunne slutte med det.

Men siden du hele tiden har lagt ansvaret på supporterne, gi oss tre eksempler på
- Hva du mener supporterne kan eller bør gjøre.
- Hvor sannsynlig eller gjennomførbart det er.
- Hva du forventer at resultatet blir.
Boikotte både kamper og klubb-shopper og det som er? Det er jo ikke veldig vanskelig? Men jeg skjønner jo at majoriteten mangler fullstendig ryggrad på dette. Gjennomførbart er det jo.

Resultatet er at Premier League som organisasjon ser at dette ble helt fette faens feil - og tar grep.
Hei. Jeg har ikke abonnert på PL på flere år, ikke kjøpt drakt siden 2011, og ikke vært på tur over dammen siden 2013 for å se match. Det er mer enn hva mang fans fra feks norske Pool og Manufans bidrar med(de er jo så jævla mange), for så lenge folk betaler disse idiotprisene, så fortsetter idiotlønninger, idiottransfermarkedet med å bare øke og øke. Så her må det i tilfelle på tvers av klubbtilhørighet bidras tilå stoppe galskapen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: tor jun 22, 2023 6:35 pm Håper PL nå blir så kraftig rævkjørt at de skjønner hva de selv har skapt og blir tvunget til å reorganisere hele skiten, med forbud mot statlig eierskap av klubber som første punkt på programmet.

PL i sin nåværende form er ikke verdt en dritt.
Det er dette man må håpe på. Nok er nok. På tide å ta kontroll. Kast de ut Roman-style.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

markantovertak skrev: tor jun 22, 2023 8:39 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 22, 2023 6:35 pm Håper PL nå blir så kraftig rævkjørt at de skjønner hva de selv har skapt og blir tvunget til å reorganisere hele skiten, med forbud mot statlig eierskap av klubber som første punkt på programmet.

PL i sin nåværende form er ikke verdt en dritt.
Det er dette man må håpe på. Nok er nok. På tide å ta kontroll. Kast de ut Roman-style.
Og da kommer man til problemet. Lederne i disse gulf-statene er så direkte involvert her at man godt kan anse det som deres egne utenrikspolitiske sportsvaskings-prosjekter. Den mektigste av dem er uten tvil Mohammed Bin-Salman, som den forsofne udugeligheten Boris Johnsen hjalp i oppkjøpet av Newcastle. Så når det kommer til stykket så trenger man Rishi Sunak til å stå opp mot MBS. Mao en britisk statsminister med baller.

Vi snakker mao om et ganske sjeldent fenomen.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Folk_flesk skrev: tor jun 22, 2023 8:50 pm
markantovertak skrev: tor jun 22, 2023 8:39 pm
Folk_flesk skrev: tor jun 22, 2023 6:35 pm Håper PL nå blir så kraftig rævkjørt at de skjønner hva de selv har skapt og blir tvunget til å reorganisere hele skiten, med forbud mot statlig eierskap av klubber som første punkt på programmet.

PL i sin nåværende form er ikke verdt en dritt.
Det er dette man må håpe på. Nok er nok. På tide å ta kontroll. Kast de ut Roman-style.
Og da kommer man til problemet. Lederne i disse gulf-statene er så direkte involvert her at man godt kan anse det som deres egne utenrikspolitiske sportsvaskings-prosjekter. Den mektigste av dem er uten tvil Mohammed Bin-Salman, som den forsofne udugeligheten Boris Johnsen hjalp i oppkjøpet av Newcastle. Så når det kommer til stykket så trenger man Rishi Sunak til å stå opp mot MBS. Mao en britisk statsminister med baller.

Vi snakker mao om et ganske sjeldent fenomen.
Det er derfor dette må komme fra supportere og fotballen selv.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Neville er spot on i at overgangene til SA må etterforskes, for å se om de er et nytt smutthull chelsea (og andre) har funnet for å unngå FFP (skrot driten å prøv på nytt). Hvis ikke har man en gang for alle forkastet å beskytte den sportslige integriteten.

Bra at carra er ute også, men han bommer litt på ballen. SA kan signere hvem pokker de vil, uavhengig om de er over the top eller i sine beste år. Det er jo ikke det som betyr noe her..

PL kan ikke klage på at SA kaster fantasilønninger på has beens og medium spillere, der har klubbene i ligaen selv bedrevet i mange år. Fei for egen dør først, PL valgte man å åpne Pandoras eske jmfr eierskap og nå begynner ligaen å bli en farse om man ikke evner å ta grep.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

Selvsagt er dette et nytt smutthull. Er jo helt åpenbart for de aller fleste selv om jeg vil tro at City + Chelsea gutta og Insdeverben vil nekte å tro på dette før det foreligger dom fra 3-4 ulike høyesteretter.

taknina

Legg inn av taknina »

Wengerist skrev: tor jun 22, 2023 9:30 am Bare trist hvordan det holdes på.

For å parafrasere Vito Corleone: Look how they massacred my boy.

Medlemskapet i Arsenal er sagt opp. Emiratene får betale litt mer for sponsoratet så de dekker mine 60 pund.
Dette er selvsagt riktig tenkt og gode prinsipper å ta med seg on a personal note.

Men samtidig så kan jeg ikke fri meg fra at vi tar oss selv og vår egen hverdag, kulturen som vi har levd opp i og vår samtid som vi lever i litt vel høytidlig sett i ett større bilde

I do not fear death .I had been dead for billions and billions of years before i was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it.

Mark Twain.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: fre jun 23, 2023 12:33 pm
Wengerist skrev: tor jun 22, 2023 9:30 am Bare trist hvordan det holdes på.

For å parafrasere Vito Corleone: Look how they massacred my boy.

Medlemskapet i Arsenal er sagt opp. Emiratene får betale litt mer for sponsoratet så de dekker mine 60 pund.
Dette er selvsagt riktig tenkt og gode prinsipper å ta med seg on a personal note.

Men samtidig så kan jeg ikke fri meg fra at vi tar oss selv og vår egen hverdag, kulturen som vi har levd opp i og vår samtid som vi lever i litt vel høytidlig sett i ett større bilde

I do not fear death .I had been dead for billions and billions of years before i was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it.

Mark Twain.
Haha, mens City-supporterne kan få fortsette sportsvasker-jobben.

taknina

Legg inn av taknina »

markantovertak skrev: fre jun 23, 2023 2:14 pm
taknina skrev: fre jun 23, 2023 12:33 pm
Wengerist skrev: tor jun 22, 2023 9:30 am Bare trist hvordan det holdes på.

For å parafrasere Vito Corleone: Look how they massacred my boy.

Medlemskapet i Arsenal er sagt opp. Emiratene får betale litt mer for sponsoratet så de dekker mine 60 pund.
Dette er selvsagt riktig tenkt og gode prinsipper å ta med seg on a personal note.

Men samtidig så kan jeg ikke fri meg fra at vi tar oss selv og vår egen hverdag, kulturen som vi har levd opp i og vår samtid som vi lever i litt vel høytidlig sett i ett større bilde

I do not fear death .I had been dead for billions and billions of years before i was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it.

Mark Twain.
Haha, mens City-supporterne kan få fortsette sportsvasker-jobben.
Du er nok sikkert mer på Woddy Allen si side, naturlig nok..

I am not afraid of dying, i just don't want to be there when it happens

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: fre jun 23, 2023 2:32 pm
markantovertak skrev: fre jun 23, 2023 2:14 pm
taknina skrev: fre jun 23, 2023 12:33 pm

Dette er selvsagt riktig tenkt og gode prinsipper å ta med seg on a personal note.

Men samtidig så kan jeg ikke fri meg fra at vi tar oss selv og vår egen hverdag, kulturen som vi har levd opp i og vår samtid som vi lever i litt vel høytidlig sett i ett større bilde

I do not fear death .I had been dead for billions and billions of years before i was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it.

Mark Twain.
Haha, mens City-supporterne kan få fortsette sportsvasker-jobben.
Du er nok sikkert mer på Woddy Allen si side, naturlig nok..

I am not afraid of dying, i just don't want to be there when it happens
Joda, men sportsvaskingen gjort av City-supporterne? Er det noe å kritisere der?

Bare så iallfall en av oss holder oss til tema.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Ser ut til at Saudi-Arabia ikke går for VM 2030. Godt tegn?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

fugletitteren skrev: tor jun 22, 2023 2:53 pm PL må agere raskt nå og faktisk vise at de evner å ta tilbake kontroll. Hele ligaen er i ferd med å bli en farse, der konkurransen om å finne smutthull/operere i gråsonen/begå regelbrudd er et must for å henge med sportslig. Og verre vil det nok bare bli om PL fortsetter å lukke øynene og kun tenke økonomi (les: grådighet).
Ja, men har dessverre ikke helt troen på at de gjør det.
Holder ikke pusten, når man ser på eierne i div klubber, hvordan de holder på og er redd det bare blir verre...!

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Vi gjør dette enkelt: Alle klubber i PL får bruke nøyaktig det samme beløpet, uavhengig om det er Chelsea eller Luton. Disse pengene kan man bruke som man vil, men blir man tatt i juks er det ned til nivå 12 uten ankemuligheter.

Da får vi etter hvert se f. eks hvem den beste manageren egentlig er. Pep, Klopp eller Rob Edwards.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Eldon skrev: fre jun 23, 2023 5:27 pm Vi gjør dette enkelt: Alle klubber i PL får bruke nøyaktig det samme beløpet, uavhengig om det er Chelsea eller Luton. Disse pengene kan man bruke som man vil, men blir man tatt i juks er det ned til nivå 12 uten ankemuligheter.

Da får vi etter hvert se f. eks hvem den beste manageren egentlig er. Pep, Klopp eller Rob Edwards.
Men er PL en manager-konkurranse?

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

markantovertak skrev: fre jun 23, 2023 5:50 pm Men er PL en manager-konkurranse?
Det var bare et eksempel, vøtt.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: tor jun 22, 2023 11:26 am
Hardy-guttene skrev: tor jun 22, 2023 10:53 am
markantovertak skrev: ons jun 21, 2023 3:49 pm Nei! Fokuset og målet til de arabiske blodstatene er ikke penger. Fokuset deres er å bli forbundet med noe positivt, for å kunne fortsette tradisjonene de har med brudd på menneskerettighetene. De BETALER enorme summer for å få hjelp av supportergrupperinger som City sin, for å gjøre denne sportsvaskingen. Gjør ikke City-supporterne denne jobben for de, vel da er ikke dette interessant.

Men selvfølgelig. Myndighetene og fotballmyndighetene kan når som helst sette ned foten. Det kan også supporterne gjøre. For de er enormt viktige her.

Jeg må si jeg er overrasket over hvor lite du forstår av dette.
Å sitere bare deler av et innlegg og svare på noe helt annet for å konstruere en stråmann er ganske typisk for din uredelige debattstil. Jeg skulle virkelig ønske du kunne slutte med det.

Men siden du hele tiden har lagt ansvaret på supporterne, gi oss tre eksempler på
- Hva du mener supporterne kan eller bør gjøre.
- Hvor sannsynlig eller gjennomførbart det er.
- Hva du forventer at resultatet blir.
Nei, du kan få svare på spørsmål relatert til den første delen av innlegget ditt.
Tror du City-eierne er på plass for å tjene penger? Eller handler dette om sportsvasking?

Så kan jeg ta dine i samme slengen:
- Protestere. Boikotte. Og i det minste ikke feire eller hylle
- Supportere har jagd potensielle kjøpere tidligere. Fullt mulig
- Klubben slipper regimer som eiere.
Dette er stråmannsargumentasjon fra din side. Du forsøker å få det til at jeg mener at målet til disse statene er å tjene penger. Det har jeg aldri hverken sagt eller ment. Det er forbundene og klubbene som er opptatt av penger og som har sluppet disse regimene inn på eiersiden. Godt hjulpet av lokale og nasjonale myndigheter som får økonomiske gjenytelser i form av for eksempel byrenovering eller handelsavtaler.

Du har kanskje fått med deg hvor vellykket protestene og aksjonene mot Glazerne har vært. Tror du supporterne klarer å stoppe et salg av United?

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: tor jun 22, 2023 11:30 am
Hardy-guttene skrev: tor jun 22, 2023 11:22 am
Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 22, 2023 7:41 am Hvordan mener du alle som har tilknytning til Luton Town skal forholde seg til ansvaret du ilegger dem?
Jeg skjønner ikke spørsmålet. Forsøker du å konstruere en stråmann, slik Mark Antover gjør? De som har mulighet til å endre nasjonalt og lokalt lovverk er myndighetene og de som har mulighet til å endre lovverket i PL og FA er PL og FA, hvor Luton Town FC har en stemme som alle de andre klubbene.
Det er ingen som endrer et lovverk om de ikke ser at det er et ønske om det. Dette må komme supporterne (folket) som alltid ellers. City-supporterne og slike medløpere som deg svikter hele fotballen ved å hele tiden «ikke vi, dette må noen andre fikse».
Du kan spare deg personangrepene.

Bortsett fra det, så er det et fornuftig innlegg. Men hva folket ønsker og hva folket trenger er ikke alltid det samme. Bilbeltepåbud og røykeforbud er lover som ingen ville ha, men som alle nå ser var riktige. Det samme gjelder sittetribuner.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 22, 2023 11:48 am
Hardy-guttene skrev: tor jun 22, 2023 11:22 am
Kjøttpuck_1977 skrev: tor jun 22, 2023 7:41 am
Hvordan mener du alle som har tilknytning til Luton Town skal forholde seg til ansvaret du ilegger dem?
Jeg skjønner ikke spørsmålet. Forsøker du å konstruere en stråmann, slik Mark Antover gjør? De som har mulighet til å endre nasjonalt og lokalt lovverk er myndighetene og de som har mulighet til å endre lovverket i PL og FA er PL og FA, hvor Luton Town FC har en stemme som alle de andre klubbene.
Du hadde et innlegg hvor du gikk ned på individnivå og fortalte oss at vi alle har skylda i det som skjer. Samtidig snakker dere om å ha to tanker i hodet samtidig. Tror du ikke vi skjønner at PL er blitt et overkommersialisert produkt uavhengig av Chelsea og City? Og at dette burde vært forsøkt endret kursen på for veldig lenge siden? Og at her har alle som følger PL et ansvar?

MEN hva driver du da med i forhold til det åpenbare jukset og den storstilte sportsvaskingen som foregår når du ønsker at det er det ovenstående vi bør fokusere på istedetfor dette? Du setter igang akkurat den diskusjonen disse svina ønsker. Disse klubbene er i ferd med å rasere hele forbanna ligaen. Alt fokus bør være på å få stoppet det de holder på med og ihvertfall forsøke å redde noe. Så kan man ta diskusjonen om hvor plastikk ligaen har blitt et annet sted og til en annen tid når pakket er hevet ut.

Så kommer lille Luton Town inn i sirkuset etter hvor mange års fravær? Skal du stille dem også til ansvar for sirkuset PL har blitt og ikke minst for jukset til City, Newcastle og Chelsea?
Du misforstår meg litt her. Alle som bidrar med tid og penger til PL, ved å dra på kamper, kjøpe supportereffekter, betale tv-abonnement, etc, bidrar til å opprettholde den enorme populariteten og interessen. Det er den enorme populariteten og interessen som gjør det så velegnet for sportsvasking, i motsetning til for eksempel innebandy eller fjellklatring.

Enten er du en del av problemet eller så er du en del av løsningen. Luton Town FC kan gjøre akkurat like lite som deg og meg med det som allerede har skjedd, men som medlem og medeier så har de en stemme som alle de andre klubbene. Det alle supportere kan gjøre, er å boikotte kamper og tv-sendinger, protestere utenfor stadion og skrive til sine klubber, sine forbund, sine myndigheter og sponsorene. Eller de kan la være og heller trakassere andre lag og supportere i sosiale media.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: lør jun 24, 2023 8:13 am
markantovertak skrev: tor jun 22, 2023 11:30 am
Hardy-guttene skrev: tor jun 22, 2023 11:22 am
Jeg skjønner ikke spørsmålet. Forsøker du å konstruere en stråmann, slik Mark Antover gjør? De som har mulighet til å endre nasjonalt og lokalt lovverk er myndighetene og de som har mulighet til å endre lovverket i PL og FA er PL og FA, hvor Luton Town FC har en stemme som alle de andre klubbene.
Det er ingen som endrer et lovverk om de ikke ser at det er et ønske om det. Dette må komme supporterne (folket) som alltid ellers. City-supporterne og slike medløpere som deg svikter hele fotballen ved å hele tiden «ikke vi, dette må noen andre fikse».
Du kan spare deg personangrepene.

Bortsett fra det, så er det et fornuftig innlegg. Men hva folket ønsker og hva folket trenger er ikke alltid det samme. Bilbeltepåbud og røykeforbud er lover som ingen ville ha, men som alle nå ser var riktige. Det samme gjelder sittetribuner.
Personangrep? Noe så stusselig. Om du er så sart bør du holde deg unna. Du forsøker sjøl å ansvarliggjøre alle som liker fotball her, da må du nesten tåle en litt mer presis pinpoint på hvem som faktisk har mest ansvar.
Hva er resten du skriver? Et argument for at ingen skal engasjere seg?
Nei, dette er bare trist. Din overfølsomhet for de som jubler og feirer at blodregimer kjøper og jukser til seg pokaler til de mest lydige sportsvaskerne idretten har sett er bare trist.

Og bare så det er sagt. Det finnes allerede regler der. Som City har brutt notorisk i 15 år.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

markantovertak skrev: lør jun 24, 2023 10:29 am
Hardy-guttene skrev: lør jun 24, 2023 8:13 am
markantovertak skrev: tor jun 22, 2023 11:30 am Det er ingen som endrer et lovverk om de ikke ser at det er et ønske om det. Dette må komme supporterne (folket) som alltid ellers. City-supporterne og slike medløpere som deg svikter hele fotballen ved å hele tiden «ikke vi, dette må noen andre fikse».
Du kan spare deg personangrepene.

Bortsett fra det, så er det et fornuftig innlegg. Men hva folket ønsker og hva folket trenger er ikke alltid det samme. Bilbeltepåbud og røykeforbud er lover som ingen ville ha, men som alle nå ser var riktige. Det samme gjelder sittetribuner.
Personangrep? Noe så stusselig. Om du er så sart bør du holde deg unna. Du forsøker sjøl å ansvarliggjøre alle som liker fotball her, da må du nesten tåle en litt mer presis pinpoint på hvem som faktisk har mest ansvar.
Hva er resten du skriver? Et argument for at ingen skal engasjere seg?
Nei, dette er bare trist. Din overfølsomhet for de som jubler og feirer at blodregimer kjøper og jukser til seg pokaler til de mest lydige sportsvaskerne idretten har sett er bare trist.

Og bare så det er sagt. Det finnes allerede regler der. Som City har brutt notorisk i 15 år.
Hvem er det som forsøker å diskutere saklig og hvem er det som diskuterer person og kaller for eksempel taknina, Champis og andre for medløpere og det som verre er? Hvem er det som har saklige argumenter og hvem bedriver stråmannsargumentasjon og hersketeknikker som for eksempel å avfeie andres argumenter som tull uten å ha egne argumenter? Eller sagt på en annen måte, hvem er Fridiskusjons svar på Trump og er COMPLETELY INNOCENT by the way?

FFP var først og fremst ment å hindre at klubber brukte penger over evne, ikke at oljestater kunne være eiere, og trådte i kraft i 2011. PL kom med sin versjon i 2013. Begge har vært revidert siden og begge har hittil vist seg ganske verdiløse mot Chelsea og City. Fit and proper er en dårlig vits som har vært revidert etter at City ble kjøpt og var ikke solid nok til å hindre at Newcastle ble kjøpt av Saudi Arabia.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

markantovertak skrev: lør jun 24, 2023 10:29 am
Hardy-guttene skrev: lør jun 24, 2023 8:13 am
markantovertak skrev: tor jun 22, 2023 11:30 am
Det er ingen som endrer et lovverk om de ikke ser at det er et ønske om det. Dette må komme supporterne (folket) som alltid ellers. City-supporterne og slike medløpere som deg svikter hele fotballen ved å hele tiden «ikke vi, dette må noen andre fikse».
Du kan spare deg personangrepene.

Bortsett fra det, så er det et fornuftig innlegg. Men hva folket ønsker og hva folket trenger er ikke alltid det samme. Bilbeltepåbud og røykeforbud er lover som ingen ville ha, men som alle nå ser var riktige. Det samme gjelder sittetribuner.
Personangrep? Noe så stusselig. Om du er så sart bør du holde deg unna. Du forsøker sjøl å ansvarliggjøre alle som liker fotball her, da må du nesten tåle en litt mer presis pinpoint på hvem som faktisk har mest ansvar.
Hva er resten du skriver? Et argument for at ingen skal engasjere seg?
Nei, dette er bare trist. Din overfølsomhet for de som jubler og feirer at blodregimer kjøper og jukser til seg pokaler til de mest lydige sportsvaskerne idretten har sett er bare trist.

Og bare så det er sagt. Det finnes allerede regler der. Som City har brutt notorisk i 15 år.
:lol:

Tenk at markant av alle beskylder andre for å være sarte. Før han fortsetter med det eneste han klarer tilføre denne debatten; personangrep! Da må det være innafor å svare med samme mynt, tenker jeg;

En som blir så indignert over et kritisk spørsmål at han ikke vil diskutere mer med undertegnede og gikk inn for å trolle i Man Utd-kamptråder. En som ble så buthurt ovet at folk lo litt av Karius-analysen hans at han hadde vedkommende som profilbildet med hjerte rundt i flere år (samtidig som han nektet å anerkjenne Liverpools beste keeper noensinne). For å ta en ørliten del av VGDs/FDs mest hårsåre type noensinne.

Den bøllete og nedlatende oppførselen han utøver overfor enhver som ikke deler hans synspunkter i Liverpool-tråder (Trent et siste eksempel) illustrerer tydelig hvor begrenset verktøyet i topplokket på vedkommende faktisk er.

At han han nå skal beskylde andre for å være sarte vitner om en helt spesiell mangel på selvinnsikt. Burde utredes.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Hardy-guttene skrev: søn jun 25, 2023 10:45 am
markantovertak skrev: lør jun 24, 2023 10:29 am
Hardy-guttene skrev: lør jun 24, 2023 8:13 am
Du kan spare deg personangrepene.

Bortsett fra det, så er det et fornuftig innlegg. Men hva folket ønsker og hva folket trenger er ikke alltid det samme. Bilbeltepåbud og røykeforbud er lover som ingen ville ha, men som alle nå ser var riktige. Det samme gjelder sittetribuner.
Personangrep? Noe så stusselig. Om du er så sart bør du holde deg unna. Du forsøker sjøl å ansvarliggjøre alle som liker fotball her, da må du nesten tåle en litt mer presis pinpoint på hvem som faktisk har mest ansvar.
Hva er resten du skriver? Et argument for at ingen skal engasjere seg?
Nei, dette er bare trist. Din overfølsomhet for de som jubler og feirer at blodregimer kjøper og jukser til seg pokaler til de mest lydige sportsvaskerne idretten har sett er bare trist.

Og bare så det er sagt. Det finnes allerede regler der. Som City har brutt notorisk i 15 år.
Hvem er det som forsøker å diskutere saklig og hvem er det som diskuterer person og kaller for eksempel taknina, Champis og andre for medløpere og det som verre er? Hvem er det som har saklige argumenter og hvem bedriver stråmannsargumentasjon og hersketeknikker som for eksempel å avfeie andres argumenter som tull uten å ha egne argumenter? Eller sagt på en annen måte, hvem er Fridiskusjons svar på Trump og er COMPLETELY INNOCENT by the way?

FFP var først og fremst ment å hindre at klubber brukte penger over evne, ikke at oljestater kunne være eiere, og trådte i kraft i 2011. PL kom med sin versjon i 2013. Begge har vært revidert siden og begge har hittil vist seg ganske verdiløse mot Chelsea og City. Fit and proper er en dårlig vits som har vært revidert etter at City ble kjøpt og var ikke solid nok til å hindre at Newcastle ble kjøpt av Saudi Arabia.
Spar meg personangrepene.
Du er uansett ikke så god på det som tbb, som jeg regner med leverer sedvanlig toppklasse i innleggene jeg sparer meg for.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

tbb skrev: søn jun 25, 2023 10:56 am
markantovertak skrev: lør jun 24, 2023 10:29 am
Hardy-guttene skrev: lør jun 24, 2023 8:13 am
Du kan spare deg personangrepene.

Bortsett fra det, så er det et fornuftig innlegg. Men hva folket ønsker og hva folket trenger er ikke alltid det samme. Bilbeltepåbud og røykeforbud er lover som ingen ville ha, men som alle nå ser var riktige. Det samme gjelder sittetribuner.
Personangrep? Noe så stusselig. Om du er så sart bør du holde deg unna. Du forsøker sjøl å ansvarliggjøre alle som liker fotball her, da må du nesten tåle en litt mer presis pinpoint på hvem som faktisk har mest ansvar.
Hva er resten du skriver? Et argument for at ingen skal engasjere seg?
Nei, dette er bare trist. Din overfølsomhet for de som jubler og feirer at blodregimer kjøper og jukser til seg pokaler til de mest lydige sportsvaskerne idretten har sett er bare trist.

Og bare så det er sagt. Det finnes allerede regler der. Som City har brutt notorisk i 15 år.
:lol:

Tenk at markant av alle beskylder andre for å være sarte. Før han fortsetter med det eneste han klarer tilføre denne debatten; personangrep! Da må det være innafor å svare med samme mynt, tenker jeg;

En som blir så indignert over et kritisk spørsmål at han ikke vil diskutere mer med undertegnede og gikk inn for å trolle i Man Utd-kamptråder. En som ble så buthurt ovet at folk lo litt av Karius-analysen hans at han hadde vedkommende som profilbildet med hjerte rundt i flere år (samtidig som han nektet å anerkjenne Liverpools beste keeper noensinne). For å ta en ørliten del av VGDs/FDs mest hårsåre type noensinne.

Den bøllete og nedlatende oppførselen han utøver overfor enhver som ikke deler hans synspunkter i Liverpool-tråder (Trent et siste eksempel) illustrerer tydelig hvor begrenset verktøyet i topplokket på vedkommende faktisk er.

At han han nå skal beskylde andre for å være sarte vitner om en helt spesiell mangel på selvinnsikt. Burde utredes.
Er det noen som burde utredes er det deg selv. Aldri noensinne sett noen bli så opphengt i en annen debattant på et diskusjonsforum. Hadde dette foregått irl hadde jo du vært buret inne for lenge siden.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Enkelte takler virkelig ikke off season. Mulig heten også gjør det verre..

For et stusselig nivå det har blitt i denne tråden, som faktisk tar opp et viktig tema innenfor Fotball PL. Men for all, hvis man får noe ut av det, så kjør på.

taknina

Legg inn av taknina »

Nesten fascinerende å lese disse to som backer hverandre opp i det ene øyeblikket å føler seg butthurt av andres svar på tiltale til de som en naturlig respons på møkkaspredning om folks karakter og personlighet uten å ha ett clue om de mennesker de henvender seg til.

Det er nesten så dumt og trist at det er artig, men bare nesten. Og mann har faktisk vanskelig for å tro det mann faktisk leser å må lese det en gang til.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Kjøttpuck_1977 skrev: søn jun 25, 2023 6:57 pm
tbb skrev: søn jun 25, 2023 10:56 am
markantovertak skrev: lør jun 24, 2023 10:29 am

Personangrep? Noe så stusselig. Om du er så sart bør du holde deg unna. Du forsøker sjøl å ansvarliggjøre alle som liker fotball her, da må du nesten tåle en litt mer presis pinpoint på hvem som faktisk har mest ansvar.
Hva er resten du skriver? Et argument for at ingen skal engasjere seg?
Nei, dette er bare trist. Din overfølsomhet for de som jubler og feirer at blodregimer kjøper og jukser til seg pokaler til de mest lydige sportsvaskerne idretten har sett er bare trist.

Og bare så det er sagt. Det finnes allerede regler der. Som City har brutt notorisk i 15 år.
:lol:

Tenk at markant av alle beskylder andre for å være sarte. Før han fortsetter med det eneste han klarer tilføre denne debatten; personangrep! Da må det være innafor å svare med samme mynt, tenker jeg;

En som blir så indignert over et kritisk spørsmål at han ikke vil diskutere mer med undertegnede og gikk inn for å trolle i Man Utd-kamptråder. En som ble så buthurt ovet at folk lo litt av Karius-analysen hans at han hadde vedkommende som profilbildet med hjerte rundt i flere år (samtidig som han nektet å anerkjenne Liverpools beste keeper noensinne). For å ta en ørliten del av VGDs/FDs mest hårsåre type noensinne.

Den bøllete og nedlatende oppførselen han utøver overfor enhver som ikke deler hans synspunkter i Liverpool-tråder (Trent et siste eksempel) illustrerer tydelig hvor begrenset verktøyet i topplokket på vedkommende faktisk er.

At han han nå skal beskylde andre for å være sarte vitner om en helt spesiell mangel på selvinnsikt. Burde utredes.
Er det noen som burde utredes er det deg selv. Aldri noensinne sett noen bli så opphengt i en annen debattant på et diskusjonsforum. Hadde dette foregått irl hadde jo du vært buret inne for lenge siden.
Ja, tenke seg til at noen svarer han med samme mynt som han henvender seg til andre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

fugletitteren skrev: søn jun 25, 2023 7:06 pm Enkelte takler virkelig ikke off season. Mulig heten også gjør det verre..

For et stusselig nivå det har blitt i denne tråden, som faktisk tar opp et viktig tema innenfor Fotball PL. Men for all, hvis man får noe ut av det, så kjør på.
Hva er det du bringer til torgs her da? Et viktig bidrag til et viktig tema? Eller?

Hva mener du?
Er det sånn at det ikke finnes et regelverk? Ha i bakhue at City allerede er dømt et par ganger og at de nå er titalt for notorisk juks gjennom 15 år. Og vi vet jo at de er skyldig, at straffene så langt har vært beskjedne er pga teknikalititer, og forhaling fra Citys side.

Kan City-supportere gjøre noe med dette? Kan de feks si at vi ikke anerkjenner dette? Isteden for å bejuble jukset? Altså vi vet at de jukser, det premisset ligger i bunn.

Vet vi hvem som eier City? Ja. Vet vi hvordan de styrer hjemme? Ja. Er det noen i Norge som synes det er greit? Nei.
Er det mulig for City-supportene å på noe som helst måte fortelle eierne, og ikke minst de myndighetene de påstår har ansvaret for å stoppe eierskap som egen klubb har, at de ikke ønsker slike eiere? Jeg vil påstå det. Ville det hjulpet? Jeg vil påstå det, men er det så viktig i første instans?

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

markantovertak skrev: søn jun 25, 2023 7:21 pm
fugletitteren skrev: søn jun 25, 2023 7:06 pm Enkelte takler virkelig ikke off season. Mulig heten også gjør det verre..

For et stusselig nivå det har blitt i denne tråden, som faktisk tar opp et viktig tema innenfor Fotball PL. Men for all, hvis man får noe ut av det, så kjør på.
Hva er det du bringer til torgs her da? Et viktig bidrag til et viktig tema? Eller?

Hva mener du?
Er det sånn at det ikke finnes et regelverk? Ha i bakhue at City allerede er dømt et par ganger og at de nå er titalt for notorisk juks gjennom 15 år. Og vi vet jo at de er skyldig, at straffene så langt har vært beskjedne er pga teknikalititer, og forhaling fra Citys side.

Kan City-supportere gjøre noe med dette? Kan de feks si at vi ikke anerkjenner dette? Isteden for å bejuble jukset? Altså vi vet at de jukser, det premisset ligger i bunn.

Vet vi hvem som eier City? Ja. Vet vi hvordan de styrer hjemme? Ja. Er det noen i Norge som synes det er greit? Nei.
Er det mulig for City-supportene å på noe som helst måte fortelle eierne, og ikke minst de myndighetene de påstår har ansvaret for å stoppe eierskap som egen klubb har, at de ikke ønsker slike eiere? Jeg vil påstå det. Ville det hjulpet? Jeg vil påstå det, men er det så viktig i første instans?
Jeg har svart hva jeg mener en rekke ganger i denne tråden. Og utifra at jeg mener trådens tema er viktig og en riktig diskusjon, bør det ikke være så vanskelig å tenke seg til mitt ståsted.

Nå kan dere fortsette denne bitchingen mot hverandre, åpenbart det dere vil. Lykke til.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

fugletitteren skrev: søn jun 25, 2023 8:25 pm
markantovertak skrev: søn jun 25, 2023 7:21 pm
fugletitteren skrev: søn jun 25, 2023 7:06 pm Enkelte takler virkelig ikke off season. Mulig heten også gjør det verre..

For et stusselig nivå det har blitt i denne tråden, som faktisk tar opp et viktig tema innenfor Fotball PL. Men for all, hvis man får noe ut av det, så kjør på.
Hva er det du bringer til torgs her da? Et viktig bidrag til et viktig tema? Eller?

Hva mener du?
Er det sånn at det ikke finnes et regelverk? Ha i bakhue at City allerede er dømt et par ganger og at de nå er titalt for notorisk juks gjennom 15 år. Og vi vet jo at de er skyldig, at straffene så langt har vært beskjedne er pga teknikalititer, og forhaling fra Citys side.

Kan City-supportere gjøre noe med dette? Kan de feks si at vi ikke anerkjenner dette? Isteden for å bejuble jukset? Altså vi vet at de jukser, det premisset ligger i bunn.

Vet vi hvem som eier City? Ja. Vet vi hvordan de styrer hjemme? Ja. Er det noen i Norge som synes det er greit? Nei.
Er det mulig for City-supportene å på noe som helst måte fortelle eierne, og ikke minst de myndighetene de påstår har ansvaret for å stoppe eierskap som egen klubb har, at de ikke ønsker slike eiere? Jeg vil påstå det. Ville det hjulpet? Jeg vil påstå det, men er det så viktig i første instans?
Jeg har svart hva jeg mener en rekke ganger i denne tråden. Og utifra at jeg mener trådens tema er viktig og en riktig diskusjon, bør det ikke være så vanskelig å tenke seg til mitt ståsted.

Nå kan dere fortsette denne bitchingen mot hverandre, åpenbart det dere vil. Lykke til.
Samme her. Argumentert opp og bort i utallige innlegg.

SirJames

Legg inn av SirJames »

taknina skrev: man jun 19, 2023 9:59 pm Alle som lever i den virkelige verden og har spilt kort vet at i kortspill og i alle andre saker som svarte penger under bordet eksempelvis er det kun om en blir tatt, avslørt og DØMT det er ett problem.
Bilde

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»