Bensinprisen

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Bensinprisen

Legg inn av return_of_drakkar »

Henningsen skrev: tir apr 05, 2022 8:27 pm Jeg benyttet anledningen til å toppe tanken i går når jeg kjørte forbi en stasjon med pris 18,86 i går for bensinen.
Men for ikke så lenge siden ville du gremmet deg grønn over den prisen. :mrgreen:

Pernille

Legg inn av Pernille »

Neptun skrev: fre apr 08, 2022 2:45 pm Nå er det vanlige folks tur - til å betale mer.
Det er bare fortsettelsen på det forrige slagordet deres: "Alle skal ned!"

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

return_of_drakkar skrev: lør apr 09, 2022 9:30 am
Henningsen skrev: tir apr 05, 2022 8:27 pm Jeg benyttet anledningen til å toppe tanken i går når jeg kjørte forbi en stasjon med pris 18,86 i går for bensinen.
Men for ikke så lenge siden ville du gremmet deg grønn over den prisen. :mrgreen:
Det er helt riktig, det er ikke lange stunden siden jeg hadde ærgret meg over det, mens nå måtte jeg gi meg en liten "klaps i bakhodet" fordi jeg reagerte med at "hey, det var billig - nå må jeg fylle" når jeg så det...
Hjernen er en litt for glemsom og tilpasningdyktig ting enkelte ganger :roll: :lol:

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Henningsen skrev: lør apr 09, 2022 10:42 am
return_of_drakkar skrev: lør apr 09, 2022 9:30 am
Henningsen skrev: tir apr 05, 2022 8:27 pm Jeg benyttet anledningen til å toppe tanken i går når jeg kjørte forbi en stasjon med pris 18,86 i går for bensinen.
Men for ikke så lenge siden ville du gremmet deg grønn over den prisen. :mrgreen:
Det er helt riktig, det er ikke lange stunden siden jeg hadde ærgret meg over det, mens nå måtte jeg gi meg en liten "klaps i bakhodet" fordi jeg reagerte med at "hey, det var billig - nå må jeg fylle" når jeg så det...
Hjernen er en litt for glemsom og tilpasningdyktig ting enkelte ganger :roll: :lol:
Det er slik det ofte er ja - man gjennomfører noe som rammer - det ropes en stund - så ties det rundt det - ig man har en ny såkalt normal...
Dette gjelder på veldig mange områder.

startelver

Legg inn av startelver »

Fylte for 22.67 i dag, fylte bare for 100 kroner,.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

startelver skrev: lør apr 09, 2022 1:12 pm Fylte for 22.67 i dag, fylte bare for 100 kroner,.
Hva slags stasjon? (altså:Esso, Shell osv)
Sist redigert av return_of_drakkar den lør apr 09, 2022 3:45 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

return_of_drakkar skrev: lør apr 09, 2022 3:43 pm
startelver skrev: lør apr 09, 2022 1:12 pm Fylte for 22.67 i dag, fylte bare for 100 kroner,.
Hva slags stasjon? (alt_Esso, Shell osv)
Esso , Kristiansand. Diesel . Bensin var 50 øre billigere.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

startelver skrev: lør apr 09, 2022 3:45 pm
return_of_drakkar skrev: lør apr 09, 2022 3:43 pm
startelver skrev: lør apr 09, 2022 1:12 pm Fylte for 22.67 i dag, fylte bare for 100 kroner,.
Hva slags stasjon? (alt_Esso, Shell osv)
Esso , Kristiansand. Diesel . Bensin var 50 øre billigere.
Skrekkelige priser, Men er det ikke nok bensinstjasoner der slik at noen kan presse prisen en del under 20.

startelver

Legg inn av startelver »

Alltid rimeligst strekningen Grimstad - Arendal pga konkurransen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

19,51 i går og i dag. En viss form stabilitet på altfor høyt nivå.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Det er sykt dyrt I Norge. Hvordan er det mulig?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

startelver skrev: lør apr 09, 2022 5:08 pm Alltid rimeligst strekningen Grimstad - Arendal pga konkurransen.
Hvor er du egentlig??
Du har laget en undertekst under avataren din der du oppgir at du er i Bangkok.
Sitter du i Bangkok under songkran og bruker dagene på norske bensinpriser???
De fleste jeg kjenner i Bangkok bruker forøvrig gass.

startelver

Legg inn av startelver »

Ønskestedet er Bangkok.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Frode57 skrev: lør apr 16, 2022 4:30 pm Det er sykt dyrt I Norge. Hvordan er det mulig?
Dyrt i en del andre land også. Mulig Danmark er et unntak siden du blir så sjokkert.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

fargeblind skrev: lør apr 16, 2022 4:35 pm [
De fleste jeg kjenner i Bangkok bruker forøvrig gass.
https://www.globalpetrolprices.com/Thailand/

Har du formening om hva som er en snitt-lønn i Thailand?

startelver

Legg inn av startelver »

return_of_drakkar skrev: lør apr 16, 2022 6:51 pm
fargeblind skrev: lør apr 16, 2022 4:35 pm [
De fleste jeg kjenner i Bangkok bruker forøvrig gass.
https://www.globalpetrolprices.com/Thailand/

Har du formening om hva som er en snitt-lønn i Thailand?
Rundt 10000 baht i måneden for en butikkmedarbeider i Bangkok. Lærerlønn kan fort gi deg ca 20000 baht.

Forøvrig fylte jeg E20 drivstoff når jeg bodde i Thailand, den gangen lå literprisen på ca 7 kroner. Gass var litt rimeligere.

Ser at E20 i dag hos Shell Thailand ligger på 37 baht som tilsvarer kr 9.70 .
Så i Thailand er det halve prisen av Norge akkurat nå. Oljen importeres nok fra Russland og Kina.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Holdt seg på 19,21 (bensin), i dag har den hoppet opp til 19,66...

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

startelver skrev: søn apr 17, 2022 3:46 pm
return_of_drakkar skrev: lør apr 16, 2022 6:51 pm
fargeblind skrev: lør apr 16, 2022 4:35 pm [
De fleste jeg kjenner i Bangkok bruker forøvrig gass.
https://www.globalpetrolprices.com/Thailand/

Har du formening om hva som er en snitt-lønn i Thailand?
Rundt 10000 baht i måneden for en butikkmedarbeider i Bangkok. Lærerlønn kan fort gi deg ca 20000 baht.

Forøvrig fylte jeg E20 drivstoff når jeg bodde i Thailand, den gangen lå literprisen på ca 7 kroner. Gass var litt rimeligere.

Ser at E20 i dag hos Shell Thailand ligger på 37 baht som tilsvarer kr 9.70 .
Så i Thailand er det halve prisen av Norge akkurat nå. Oljen importeres nok fra Russland og Kina.
Så en lærer må bruke nesten 10% av lønnen for å fylle full tank (50 liter). Lærere er ikke spesielt godt lønnet i Norge men de kommer da godt ut av den sammenlikningen.

Fyller læreren 50 liter, med en pumpepris på 25 kr/l betyr at full tank koster 1250 kr. Med en årslønn på 500k blir månedslønnen ca 41600 kr, så tanken koster ca 3% av en månedslønn.

I forhold er altså bensinen i Thailand ca 3 ganger så dyr som i Norge....

startelver

Legg inn av startelver »

Rainmaker skrev: tir apr 19, 2022 8:50 am
startelver skrev: søn apr 17, 2022 3:46 pm
return_of_drakkar skrev: lør apr 16, 2022 6:51 pm

https://www.globalpetrolprices.com/Thailand/

Har du formening om hva som er en snitt-lønn i Thailand?
Rundt 10000 baht i måneden for en butikkmedarbeider i Bangkok. Lærerlønn kan fort gi deg ca 20000 baht.

Forøvrig fylte jeg E20 drivstoff når jeg bodde i Thailand, den gangen lå literprisen på ca 7 kroner. Gass var litt rimeligere.

Ser at E20 i dag hos Shell Thailand ligger på 37 baht som tilsvarer kr 9.70 .
Så i Thailand er det halve prisen av Norge akkurat nå. Oljen importeres nok fra Russland og Kina.
Så en lærer må bruke nesten 10% av lønnen for å fylle full tank (50 liter). Lærere er ikke spesielt godt lønnet i Norge men de kommer da godt ut av den sammenlikningen.

Fyller læreren 50 liter, med en pumpepris på 25 kr/l betyr at full tank koster 1250 kr. Med en årslønn på 500k blir månedslønnen ca 41600 kr, så tanken koster ca 3% av en månedslønn.

I forhold er altså bensinen i Thailand ca 3 ganger så dyr som i Norge....
Det er riktig, derfor mange velger gass isteden som er halve prisen av det igjen, fortsatt dyrt selvsagt hvis du bare tjener 20000 baht, men nesten alle familier i øvre middelklasse eier en bil så de har tydeligvis råd til det.

Ellers er det motorsykler som dominerer trafikkbildet, det kjører "alle".

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Det er komisk med så høye bensinpriser i oljelandet Norge.

startelver

Legg inn av startelver »

Hadde vi ikke hatt avgifter hadde vel literprisen ligget på 7 kroner her også.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Frode57 skrev: tir apr 19, 2022 4:50 pm Det er komisk med så høye bensinpriser i oljelandet Norge.
Endret seg fra sykt til komisk ja. Hva er prisen i Danmark? Og skriv om du oppgir det i danske eller norske kroner 😀

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

sexxes skrev: ons apr 20, 2022 10:21 am
Frode57 skrev: tir apr 19, 2022 4:50 pm Det er komisk med så høye bensinpriser i oljelandet Norge.
Endret seg fra sykt til komisk ja. Hva er prisen i Danmark? Og skriv om du oppgir det i danske eller norske kroner 😀
Prisen i Danmark er vel på ca 19.25 norske kroner.

Pumpeprisen på min lokale Circle K var 19,55 kr når jeg kjørte forbi i dag tidlig på vei til jobb.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Noreg er ett sant helvete, prisen på 95 snuser på 23 kroner, alle skal flås.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Kongemannen skrev: ons apr 20, 2022 6:56 pm Noreg er ett sant helvete, prisen på 95 snuser på 23 kroner, alle skal flås.
19,69 på min UNOX i dag morges, 19,21 i ettermiddag.
Selvsagt alt for mye det også.

23 kroner hørtes ut som galskap, og det er det jo.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Bikket over 23 kroner for 95. Blir ikke mye igjen til fyll og hor SI.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

19,48 på både diesel og bensin på nærmeste Shell i dag morges. Få det mned i 15 kr så er det brukbart.

Bare meg

Legg inn av Bare meg »

@sexxes onsdag kl 1021
Pr i dag og på konkret bensinstasjon jeg ofte bruker når arbeidet fører meg til Danmark er prisene i dag (NOK og etter Mastercard-kurs med vanlig norsk valutapåslag for private): Bensin 21,92, diesel 21,51. Vi snakker da om stasjonskjede som konsekvent har 0,00 kr i bonusordning for alle private. Prisen i dag var for øvrig enda høyere på tysk side av grensen, noe som betyr at pt kommer tyskere i Flensburg/Kiel-området oftere over til Danmark for å fylle tanken enn motsatt, slik situasjonen oftest er ved grensen.

Sammenlignet med dette blir i pris i området hvor jeg bor (like under 20 kr) rene rabattbutikken - men ellers er jeg lite interessert i bensinprisen: Privatbilen bruker 2 kw strøm/mil (som for øvrig koster meg 0,52-0,53 kr/kwt + nettleie, ordnet femårskontrakt i fjor høst etter en sommer hvor man nesten strømmen gratis) og når jeg kjører i arbeid bruker jeg bil arbeidsgiver dekker utgiftene for.

Corvus

Legg inn av Corvus »

sexxes skrev: ons apr 20, 2022 10:21 am
Frode57 skrev: tir apr 19, 2022 4:50 pm Det er komisk med så høye bensinpriser i oljelandet Norge.
Endret seg fra sykt til komisk ja. Hva er prisen i Danmark? Og skriv om du oppgir det i danske eller norske kroner 😀
Danmark er på størrelse med et lite fylke i Norge. Ikke mye drivstoff man trenger der kontra veldig mange plasser i Norge.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Corvus skrev: søn apr 24, 2022 9:54 pm
sexxes skrev: ons apr 20, 2022 10:21 am
Frode57 skrev: tir apr 19, 2022 4:50 pm Det er komisk med så høye bensinpriser i oljelandet Norge.
Endret seg fra sykt til komisk ja. Hva er prisen i Danmark? Og skriv om du oppgir det i danske eller norske kroner 😀
Danmark er på størrelse med et lite fylke i Norge. Ikke mye drivstoff man trenger der kontra veldig mange plasser i Norge.
Danmarsk forbruk av "motor gasoline" er på 33 000 fat. Norge ligger på 23 000 fat. Link

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»