Bensinprisen

Svar
Harduetforslag

Re: Bensinprisen

Legg inn av Harduetforslag »

Omtrent 4 timer senere er den tilbake på 19,7, sykt

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

95 til langt over 25 her får tårer i øynene.. Hvorfor skal bilistene utnyttes på det groveste.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Bensinpris fra kr 19,20 til nesten kr 25 på noen timer på Esso.
På den timen jeg stod i vaskekø var det ingen som fylte drivstoff :)

Slik skal det gjøres, ikke støtt ditt lokale mafia-svin!
Folk må ikke fylle når det er mafia-priser, det ødelegger for alle.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Kongemannen skrev: tir apr 11, 2023 8:46 pm 95 til langt over 25 her får tårer i øynene.. Hvorfor skal bilistene utnyttes på det groveste.
Fordi de som styrer har gitt fullmakt til det, og fordi det er "vanlige folks tur".

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Neptun skrev: tir apr 11, 2023 11:08 pm Bensinpris fra kr 19,20 til nesten kr 25 på noen timer på Esso.
På den timen jeg stod i vaskekø var det ingen som fylte drivstoff :)

Slik skal det gjøres, ikke støtt ditt lokale mafia-svin!
Folk må ikke fylle når det er mafia-priser, det ødelegger for alle.
Esso er ofte "ledende" oppover ja. Som regel tidlig ute den veien.

startelver

Legg inn av startelver »

Kongemannen skrev: tir apr 11, 2023 8:46 pm 95 til langt over 25 her får tårer i øynene.. Hvorfor skal bilistene utnyttes på det groveste.
15 kroner for litt over 1 år siden. Fyll opp tanken og betal 6-700 kroner mer :shock:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Burde snart få bensin på blå resept

FROG

Legg inn av FROG »

Neptun skrev: tir apr 11, 2023 11:08 pm Bensinpris fra kr 19,20 til nesten kr 25 på noen timer på Esso.
På den timen jeg stod i vaskekø var det ingen som fylte drivstoff :)

Slik skal det gjøres, ikke støtt ditt lokale mafia-svin!
Folk må ikke fylle når det er mafia-priser, det ødelegger for alle.
Er det fullstendig krise og tanken er nesten tom, da er det bare å fylle for en hundrelapp, vente til prisen går ned og så fylle tanken til langt lavere priser. Er folk helt idioter eller ? Variasjonene er helt enorme fra time til time, og jeg mistenker at det er drivstoff appen som gjør at alle sitter der og følger med på hva de andre bensinstasjonene gjør, og trykker på pumpeprisen når de andre gjør det. For det er jo nesten identiske priser på alle bensinstasjonene i mils omkrets. De følger hverandre som skygger. Noen plass henter de informasjonen sin, om det er samarbeid muntlig over krypterte nettverk eller andre steder er umulig å kontrollere.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

FROG skrev: tor apr 13, 2023 9:39 pm
Neptun skrev: tir apr 11, 2023 11:08 pm Bensinpris fra kr 19,20 til nesten kr 25 på noen timer på Esso.
På den timen jeg stod i vaskekø var det ingen som fylte drivstoff :)

Slik skal det gjøres, ikke støtt ditt lokale mafia-svin!
Folk må ikke fylle når det er mafia-priser, det ødelegger for alle.
Er det fullstendig krise og tanken er nesten tom, da er det bare å fylle for en hundrelapp, vente til prisen går ned og så fylle tanken til langt lavere priser. Er folk helt idioter eller ? Variasjonene er helt enorme fra time til time, og jeg mistenker at det er drivstoff appen som gjør at alle sitter der og følger med på hva de andre bensinstasjonene gjør, og trykker på pumpeprisen når de andre gjør det. For det er jo nesten identiske priser på alle bensinstasjonene i mils omkrets. De følger hverandre som skygger. Noen plass henter de informasjonen sin, om det er samarbeid muntlig over krypterte nettverk eller andre steder er umulig å kontrollere.
Stiller meg selv samme spørsmålet.
Verste er at dem som fyller opp med svindyr bensin/diesel legitimerer utpressingen og ødelegger for alle andre.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

I dag var det en ny runde der prisen gikk opp 3 kroner og ned igjen ila timer. Komisk

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Et par dager har det vært for bensin: UNOX 20,10 CK,Esso og Shell 20,30. CK (ubetjent) 20,10.

På dagen i dag: UNOX 20,20,, CK 23,71 Shell (ikke sett), ESSO 25,32 CK (ubetjent 24,99).

I ettermiddag: UNOX 20,10 , CK 22,32 (ubetjent ikke sett), de 2 andre 20,30.

Same old story, same old song på en fredag...

startelver

Legg inn av startelver »

I dag var det faktisk 2.5 krone forskjell fra diesel opp til bensin. Hos CK, men det var svindyrt, over 22 kroner.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

startelver skrev: fre apr 21, 2023 7:36 pm I dag var det faktisk 2.5 krone forskjell fra diesel opp til bensin. Hos CK, men det var svindyrt, over 22 kroner.
Også UNOX har stor forskjell nå.
Bensin her 20,10 og diesel 18,57...litt som før.
Pussig fordi man snakket jo høyt opp om at det nå ble dieselkrise...

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Harduetforslag skrev: tir apr 11, 2023 6:16 pm Økt med over 4 kroner, prisen på bensin lå på 19,7 ish i går og over 24 nå. Prosentmessig langt større økning enn diesel, som "bare" har økt med halvannen krone.

22% økning på under 24 timer, har en mistanke om at ingen helt forstår disse algoritmene
Tror ikke det er algoritmer engang, bare pengespill.

Skulle fylle idag. Så det var 21-22 nor sånt på appen. Men innen jeg hadde karret meg fra jobb vae der nær 25. Så da får jeg røkte appen og ta en fylle-tur senere.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

return_of_drakkar skrev: fre apr 21, 2023 6:00 pm Et par dager har det vært for bensin: UNOX 20,10 CK,Esso og Shell 20,30. CK (ubetjent) 20,10.

På dagen i dag: UNOX 20,20,, CK 23,71 Shell (ikke sett), ESSO 25,32 CK (ubetjent 24,99).

I ettermiddag: UNOX 20,10 , CK 22,32 (ubetjent ikke sett), de 2 andre 20,30.

Same old story, same old song på en fredag...
Og da må ingen fylle!!
De som gjør det er med på å opprettholde mafia-tilstandene.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

UNOX og Shell hhv 20,10 og 20,30 på Bensin i dag 08:00.
Henholdsvis 18,57 og 18,77 på Diesel.
CK med 22,19 og 20,30 på bensin og diesel (de holder ut).
Esso ikke sett ennå.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Neptun skrev: fre apr 21, 2023 10:14 pm
return_of_drakkar skrev: fre apr 21, 2023 6:00 pm Et par dager har det vært for bensin: UNOX 20,10 CK,Esso og Shell 20,30. CK (ubetjent) 20,10.

På dagen i dag: UNOX 20,20,, CK 23,71 Shell (ikke sett), ESSO 25,32 CK (ubetjent 24,99).

I ettermiddag: UNOX 20,10 , CK 22,32 (ubetjent ikke sett), de 2 andre 20,30.

Same old story, same old song på en fredag...
Og da må ingen fylle!!
De som gjør det er med på å opprettholde mafia-tilstandene.
Det er et merkelig opplegg. Hvis Esso kan sette ned med 5 kroner så er det da slik
- enten tjener de godt med en pris på 20
- eller så kan jeg regne med at stasjonen snart er lagt ned (konkurs).

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Kongemannen skrev: tir apr 11, 2023 8:46 pm 95 til langt over 25 her får tårer i øynene.. Hvorfor skal bilistene utnyttes på det groveste.
Det er fordi de får herje fritt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

FROG skrev: tor apr 13, 2023 9:39 pm
Neptun skrev: tir apr 11, 2023 11:08 pm Bensinpris fra kr 19,20 til nesten kr 25 på noen timer på Esso.
På den timen jeg stod i vaskekø var det ingen som fylte drivstoff :)

Slik skal det gjøres, ikke støtt ditt lokale mafia-svin!
Folk må ikke fylle når det er mafia-priser, det ødelegger for alle.
Er det fullstendig krise og tanken er nesten tom, da er det bare å fylle for en hundrelapp, vente til prisen går ned og så fylle tanken til langt lavere priser. Er folk helt idioter eller ?
Det enkle og korte svaret på det er ja. Enda mer gøyalt når man klarer å kaste bort 1 mill på bil/penisforlenger og må klage over bensinprisen, det er jo småtteri i forhold 😅

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Diesel nede i 17,39 i Oslo i dag. En stund siden jeg så det sist. Bensin 19,52.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Til og med NAF er nå irriterte på drivstoffprisene

https://www.abcnyheter.no/motor/bil/202 ... ed-prisene

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Var såvidt nede mot 21 idag men skjøt raskt oppigjen mot 25.

Fredrik Solvang?

startelver

Legg inn av startelver »

Er vel på tide med en ny Debatten om dette tullet.

Dette blir som når er strøm billigst og når er strøm dyrest, bare at bensinpriser er helt random uten forvarsel.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

rosmebraad skrev: tir apr 25, 2023 7:59 pm Var såvidt nede mot 21 idag men skjøt raskt oppigjen mot 25.

Fredrik Solvang?
Dette er også merkelig - prisen hos samme selskap kan variere med 5 kroner fra sted til sted - og det også selv om de kan ligge like ved verandre (omtrent). Man har de rareste unnskyldninger for disse fæle prisene. Så også at et sted var Esso 5 kroner dyrere enn Unox - stasjonene lå cirka 400 meter fra hverandre.

thomassim

Legg inn av thomassim »

KingKongHalvor skrev: søn apr 23, 2023 5:13 pm Diesel nede i 17,39 i Oslo i dag. En stund siden jeg så det sist. Bensin 19,52.
Er ute i distrikts-Sverige noen dager nå.
Bensin rundt 20SEK og diesel rundt 21,5-22SEK.

SEK er sterkere enn NOK nå, og lønnen her er tullete lav selv mot en norsk butikklønn.
Så norske prisene fremstår jo nesten skambillig…. :)

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

return_of_drakkar skrev: ons apr 26, 2023 7:26 am
rosmebraad skrev: tir apr 25, 2023 7:59 pm Var såvidt nede mot 21 idag men skjøt raskt oppigjen mot 25.

Fredrik Solvang?
Dette er også merkelig - prisen hos samme selskap kan variere med 5 kroner fra sted til sted - og det også selv om de kan ligge like ved verandre (omtrent). Man har de rareste unnskyldninger for disse fæle prisene. Så også at et sted var Esso 5 kroner dyrere enn Unox - stasjonene lå cirka 400 meter fra hverandre.

Jepp.
Som jeg har antydet: Trekk fra avgifter og faste kostnader. Så blir det helt ekstreme hopp i den delen av prisen 'butikken' har å styre med. Skjønner ikke forklaringen.
(Rent personlig kjører jeg altså lite. Men interessant hele pris-leken.)

Har også sett greiene med at ett sted jakter de på 20-tallet mens neste by/sted ligger de rundt 25. Alt ifølge drivatoffappen.

startelver

Legg inn av startelver »

Diesel 18:90 i dag CK Kristiansand.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg var en snartur i Danmark i dag og tok dette bildet , diesel til 11.89 tilsvarer med dagens kurs 18.80 , så med andre ord som en "god" norsk literpris.

Men hele dagen var det den samme prisen, altså ikke noe jojo-priser sånn som i Norge. Og samtlige stasjoner, enten det var CK eller andre så ut til å ligge på samme pris. Dette gjaldt i Nord-Jylland, var der hele dagen.

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Syke forskjeller her i området med en radius på bare 3-4 mil.

Alt i fra 19,47 til 25,30 for bensin.

Hva faen feiler det bransjen?

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

SirJames skrev: tir mai 02, 2023 2:01 pm Syke forskjeller her i området med en radius på bare 3-4 mil.

Alt i fra 19,47 til 25,30 for bensin.

Hva faen feiler det bransjen?
Enig!
Bare idag så jeg 20,10 som hoppet til nesten 25.

Ren lek med tall dette.
Lesse penger derfra til dit.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»