Lett/Alkoholfritt Øl

Svar
Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1464

Lett/Alkoholfritt Øl

Legg inn av 4pLaY »

Drikker mer lettøl en jeg gjorde når jeg var yngre, det hadde defor vært fint å få litt innspill fra andre på hvilke som er bra/mindre bra.

Ta gjerne med navnet på ølen og ditt terningkast. Fint om du kan nevne om det er lyst eller mørkt.

Min personlige favoritt per nå, er Carslberg Light (0,5% alkohol) på glassflaske.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Det beste norskproduserte alkoholfrie ølet er nok Munkholm. Jeg synes alle variantene er gode.

Ellers er alkoholfri Erdinger godt. Noen butikker har Brewdog Nanny State.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Antar Radler er utafor?

Hvis ikke er Munkholm Radler sitron og bringebær helt fantastisk

Someone

Legg inn av Someone »

Til mat synes jeg det veldig ofte er passende med alkoholfri Bayer, i stedet for alkoholfri pils. Både Aass og Munkholm sine funker utmerket. Sødmen i bayeren klarer i større grad maskere "alkoholfri-smaken" som ofte finnes i pilsvariantene

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Brooklyn Special Effects er min favoritt, etterfulgt av Erdinger. Synes også Peroni, Carlsberg og Kronenbourg sine er helt ålreite. Alle alkoholfrie. Drikker endel alkoholfritt siden jeg sjeldent synes brus passer til mat (med mindre det er fast food) og vann kan bli kjedelig.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Trolljegeren skrev: ons mar 09, 2022 2:07 pm Brooklyn Special Effects er min favoritt, etterfulgt av Erdinger. Synes også Peroni, Carlsberg og Kronenbourg sine er helt ålreite. Alle alkoholfrie. Drikker endel alkoholfritt siden jeg sjeldent synes brus passer til mat (med mindre det er fast food) og vann kan bli kjedelig.
Prøvde Brooklyn Special Effects i dag. Den var veldig god.

Av de norske pilsvariantene på alkoholfritt bør kanskje Mack Freeze og Arendals Klar nevnes? De er ganske gode til å være pilsvarianter.

Someone

Legg inn av Someone »

Drukket litt Munkholm Radler (den vanlige sitronbrusvarianten) og synes den er et hakk bedre enn tilsvarende fra Claustaler

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Minus fra Ægir er bra, lettdrikkelig IPA 🍺

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»