Den russiske invasjonen av Ukraina - Multimedietråd

Svar
HarryH

Re: Den russiske invasjonen av Ukraina - Multimedietråd

Legg inn av HarryH »

Dette er en glimrende serie med samtaler, som jeg anbefaler sterkt:


Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

HarryH skrev: tir apr 26, 2022 3:17 pm Dette er en glimrende serie med samtaler, som jeg anbefaler sterkt:

akkurat dette synes jeg ikke noe om, krigsfanger skal aldri bli intervjuet.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Falcon skrev: tir apr 26, 2022 3:19 pm
HarryH skrev: tir apr 26, 2022 3:17 pm Dette er en glimrende serie med samtaler, som jeg anbefaler sterkt:
akkurat dette synes jeg ikke noe om, krigsfanger skal aldri bli intervjuet.
Det kommer vel an på omstendighetene? Geneve-konvensjonen forbyr ikke krigsfanger å uttrykke seg hvis de ønsker det.

Jack

Legg inn av Jack »


startelver

Legg inn av startelver »

Bilde

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Moralen er: ikke bruk Lada med soltak hvis du skal delta i krig😁

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Fernandovonarb skrev: fre apr 29, 2022 3:41 pm Moralen er: ikke bruk Lada med soltak hvis du skal delta i krig😁
Haha, hva faen

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Droner som slipper granater altså

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Fernandovonarb skrev: fre apr 29, 2022 3:41 pm Moralen er: ikke bruk Lada med soltak hvis du skal delta i krig😁
Det var et godt treff med en enkel drone. :D
Det er nok ikke spesielt godt for moralen å bli angrepet av slike fra "klar himmel"

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Fernandovonarb skrev: fre apr 29, 2022 3:41 pm Moralen er: ikke bruk Lada med soltak hvis du skal delta i krig😁
Hva er det de slipper fra dronene ? Kinaputter ? Så ikke ut som virkningene var allverden. Sjokk- eller splintgranater ?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Crazy Horse skrev: fre apr 29, 2022 9:48 pm
Fernandovonarb skrev: fre apr 29, 2022 3:41 pm Moralen er: ikke bruk Lada med soltak hvis du skal delta i krig😁
Hva er det de slipper fra dronene ? Kinaputter ? Så ikke ut som virkningene var allverden. Sjokk- eller splintgranater ?
Ser smått ut ut og er det sammenlignet med mye. Likevel mer enn nok til å ta ut folk i nærhet. Det ser du på alle som ble skadet i begynnelsen. 40mm granatkaster på rifle er den samme effekten. For ordens skyld så har jeg sett etter bildene, og det lå to veldig døde russere i bilen. En av de i baksetet, så virkningen var god. Tyder også på at Ukrainerne tok over stillingen siden de bildene kom frem.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Fernandovonarb skrev: fre apr 29, 2022 10:57 pm
Crazy Horse skrev: fre apr 29, 2022 9:48 pm
Fernandovonarb skrev: fre apr 29, 2022 3:41 pm Moralen er: ikke bruk Lada med soltak hvis du skal delta i krig😁
Hva er det de slipper fra dronene ? Kinaputter ? Så ikke ut som virkningene var allverden. Sjokk- eller splintgranater ?
Ser smått ut ut og er det sammenlignet med mye. Likevel mer enn nok til å ta ut folk i nærhet. Det ser du på alle som ble skadet i begynnelsen. 40mm granatkaster på rifle er den samme effekten. For ordens skyld så har jeg sett etter bildene, og det lå to veldig døde russere i bilen. En av de i baksetet, så virkningen var god. Tyder også på at Ukrainerne tok over stillingen siden de bildene kom frem.
Ok. Ser ut til å være en variant av splintgranater. Det er splinter som dreper/sårer soldater. Han ene tidlige i videoen som halter er tydelig truffet i benet av ett eller annet, høyst sannsynlig splinter. Ille nok. Forhåpentligvis nok til å sende han hjem

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Crazy Horse skrev: fre apr 29, 2022 11:23 pm
Fernandovonarb skrev: fre apr 29, 2022 10:57 pm
Crazy Horse skrev: fre apr 29, 2022 9:48 pm

Hva er det de slipper fra dronene ? Kinaputter ? Så ikke ut som virkningene var allverden. Sjokk- eller splintgranater ?
Ser smått ut ut og er det sammenlignet med mye. Likevel mer enn nok til å ta ut folk i nærhet. Det ser du på alle som ble skadet i begynnelsen. 40mm granatkaster på rifle er den samme effekten. For ordens skyld så har jeg sett etter bildene, og det lå to veldig døde russere i bilen. En av de i baksetet, så virkningen var god. Tyder også på at Ukrainerne tok over stillingen siden de bildene kom frem.
Ok. Ser ut til å være en variant av splintgranater. Det er splinter som dreper/sårer soldater. Han ene tidlige i videoen som halter er tydelig truffet i benet av ett eller annet, høyst sannsynlig splinter. Ille nok. Forhåpentligvis nok til å sende han hjem
Det er jo ganske stor enighet i diverse millitære enheter om at en skadet fiendtlig soldat er bedre enn en som er drept.
Nå vet jeg ikke hva som er policy i russland for skadede soldater, men det er ganske stor sjangs for at h*n har kamerater som vil hjelpe uansett.
En skade som krever mye hjelp fra kompisene er kanskje mer verd enn en drept soldat.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

rubberbandman skrev: lør apr 30, 2022 2:13 am
Crazy Horse skrev: fre apr 29, 2022 11:23 pm
Fernandovonarb skrev: fre apr 29, 2022 10:57 pm

Ser smått ut ut og er det sammenlignet med mye. Likevel mer enn nok til å ta ut folk i nærhet. Det ser du på alle som ble skadet i begynnelsen. 40mm granatkaster på rifle er den samme effekten. For ordens skyld så har jeg sett etter bildene, og det lå to veldig døde russere i bilen. En av de i baksetet, så virkningen var god. Tyder også på at Ukrainerne tok over stillingen siden de bildene kom frem.
Ok. Ser ut til å være en variant av splintgranater. Det er splinter som dreper/sårer soldater. Han ene tidlige i videoen som halter er tydelig truffet i benet av ett eller annet, høyst sannsynlig splinter. Ille nok. Forhåpentligvis nok til å sende han hjem
Det er jo ganske stor enighet i diverse millitære enheter om at en skadet fiendtlig soldat er bedre enn en som er drept.
Nå vet jeg ikke hva som er policy i russland for skadede soldater, men det er ganske stor sjangs for at h*n har kamerater som vil hjelpe uansett.
En skade som krever mye hjelp fra kompisene er kanskje mer verd enn en drept soldat.
Helt rett, når man skadeskyter en soldat så kan du ta flere som skal hjelpe han. En død soldat er en død soldat som ikke får hjelp, da får du bare 1.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Jack

Legg inn av Jack »


MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Deilig

startelver

Legg inn av startelver »


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »


Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Falcon skrev: tir mai 03, 2022 7:00 am
Det er akkurat som forventet. Det positive med russernes idiotiske oppførsel er at flertallet for NATO-medlemskap i Sverige kommer å øke enda mer.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Hærverk en kan like


Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Her ser vi at russere i en T-72B3 har stoppet opp for å koke middag. Usikkert hvor mange som faktisk vil innta middagen, men tipper antallet er null.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Mye Wagner på plass i Ukraina nå

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Beware The Gap

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Er russiske tank-tårn festet med Panduro-tape og binders?

Fago
Innlegg: 709

Legg inn av Fago »

Gaute65 skrev: ons mai 11, 2022 2:07 pm
Det er ikke for ingenting russiske tankstårn kalles pop-tops.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»