Den russiske invasjonen av Ukraina - Multimedietråd

Svar
Fernandovonarb

Re: Den russiske invasjonen av Ukraina - Multimedietråd

Legg inn av Fernandovonarb »

Når vognen foran deg kjører på en mine hjelper det ikke å ta fart for å unngå minefeltet. Ble nok 2 stykk på lista til oryx.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Fernandovonarb skrev: tir mai 17, 2022 5:11 pm Når vognen foran deg kjører på en mine hjelper det ikke å ta fart for å unngå minefeltet. Ble nok 2 stykk på lista til oryx.
Kreativitet i valg av navn - Нещадим= Vi viser ingen skånsel

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandovonarb skrev: tir mai 17, 2022 5:11 pm Når vognen foran deg kjører på en mine hjelper det ikke å ta fart for å unngå minefeltet. Ble nok 2 stykk på lista til oryx.
Kan være de ble beskutt bakfra. Å drive personell og kjøretøy inn i killing zones, være seg med våpen eller minefelt, er jo en "klassiker". Lite valg, bare å håpe på det beste... Men det ser jo absolutt rart ut her.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Pondus er forøvrig på riktig lag😁😁

Jack

Legg inn av Jack »


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



Oversett teksten ...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Utrolige bilder som viser hvordan Ukrainerne jakter ned russiske tanks. Det er masse bilder i dag, og dette må gjøre enorme innhogg i russernes arsenal. Jeg ville ikke vært en kommandør i stridsvogn i denne krigen. De lever ekstremt farlig.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Russerne må virkelig digge å kjøre tanks alene uten infanteristøtte. Gjerne på åsrygger eller i åpent terreng. Helt latterlig taktikk

Jack

Legg inn av Jack »

Søndagstur i Donbas.


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Javelin operatører koser seg i donbas. Det virker som det er nok mål å ta seg av, så det er bare å fylle på med missiler.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Jeg elsker denne videoen. Viser hvor mange som trår til i kampen mot russerne, som her denne skallete mannen, men også at de tar til seg læring underveis. Dette er en ekstensiell kamp for Ukraina.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Fernandovonarb skrev: søn mai 22, 2022 8:37 pm Utrolige bilder som viser hvordan Ukrainerne jakter ned russiske tanks. Det er masse bilder i dag, og dette må gjøre enorme innhogg i russernes arsenal. Jeg ville ikke vært en kommandør i stridsvogn i denne krigen. De lever ekstremt farlig.
Men det ser faktisk ut som mannskapet kommer seg ut av vogna. Sikkert uten hørsel, men bare at de kommer seg ut er imponerende.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jack_Daniels skrev: tir mai 24, 2022 1:13 am Søndagstur i Donbas.

Russerne skyter virkelig på ALT som beveger seg ser det ut til. Har de evig med ammunisjon?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Ka9nen skrev: fre mai 27, 2022 11:42 pm
Jack_Daniels skrev: tir mai 24, 2022 1:13 am Søndagstur i Donbas.

Russerne skyter virkelig på ALT som beveger seg ser det ut til. Har de evig med ammunisjon?
Det ser ut som de skyter på det som ikke beveger seg også.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

nometalhorse skrev: fre mai 27, 2022 11:23 pm
Fernandovonarb skrev: søn mai 22, 2022 8:37 pm Utrolige bilder som viser hvordan Ukrainerne jakter ned russiske tanks. Det er masse bilder i dag, og dette må gjøre enorme innhogg i russernes arsenal. Jeg ville ikke vært en kommandør i stridsvogn i denne krigen. De lever ekstremt farlig.
Men det ser faktisk ut som mannskapet kommer seg ut av vogna. Sikkert uten hørsel, men bare at de kommer seg ut er imponerende.
Det er helt utrolig. Ser ikke bort fra de er skadet, og neppe vil sette seg inn i en vogn på en stund.
Enda mer utrolig er det at det kravler folk ut av denne BMP-2 vognen. De er nok livstruende skadet, men at de i hele tatt er i live er uforståelig. Står mine her, men synes det åpenbart er beskytning øverst til venstre før den går i lufta.

startelver

Legg inn av startelver »

Interessant dokumentar om Serbia


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

No comments😁

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Presidenten har delt ut medaljer og vandrer litt rundt i Kharkiv.

Smith

Legg inn av Smith »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ny fin dronevideo. Plag de til helvete ut av Ukraina.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Denne forsvant litt i hovedtråden. Ung soldat med en poetisk side.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Fantastisk med disse dronene som dropper granat etter granat 👍

Men jeg lurer fælt på hvorfor russere ikke ser ut å ha noen helst interesse i å hjelpe sine skadde kamerater. Ikke første gang jeg ser dette fenomenet men heller noe som vises i omtrent hver eneste video fra slagmarken. Ikke ser de ut å noen respekt for sine falne heller, de blir liggende igjen helt til ukrainerne kommer og rydder opp.


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

MacanT skrev: ons jun 01, 2022 8:41 pm Fantastisk med disse dronene som dropper granat etter granat 👍

Men jeg lurer fælt på hvorfor russere ikke ser ut å ha noen helst interesse i å hjelpe sine skadde kamerater. Ikke første gang jeg ser dette fenomenet men heller noe som vises i omtrent hver eneste video fra slagmarken. Ikke ser de ut å noen respekt for sine falne heller, de blir liggende igjen helt til ukrainerne kommer og rydder opp.

Dette var i starten av invasjonen konkluderer jeg med når det var snø. I mitt hodet var det en forferdelig dårlig trent gjeng som mottok gaven fra oven, og at de reagerer med usedvanlig frykt og prøver å berge sitt eget skinn er kanskje ikke så rart. Kontrasten fra USA's marines kunne ikke vært større. De ofrer eget liv for å berge sine kamerater noe jeg har sett i Irak og for den del i filmer som er dokumentariske. Dette er ikke en hær som blir angrepet, men en milits er min konklusjon.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Utrolige bilder igjen. Full krig i området og soldaten klatrer opp og legger igjen en granat for å gjøre den "fubar".

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Jack

Legg inn av Jack »

Syke bilder.


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Droner igjen. Elsker slike bilder. Minst to til borte fra fronten.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Easy does it ...

Deila

Legg inn av Deila »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»