Den russiske invasjonen av Ukraina - Multimedietråd

Svar
Fernandovonarb

Re: Den russiske invasjonen av Ukraina - Multimedietråd

Legg inn av Fernandovonarb »

Synes denne GIF'en var morsom. Skal vi si at den er myntet på Steigan og hans disipler her hjemme, de er vel de eneste som er enige med russerne når det gjelder invasjonen.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

Jeg synes denne var morsom jeg:

Caputo

Legg inn av Caputo »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Årets Darwin award går til ...

Fago
Innlegg: 709

Legg inn av Fago »

Endelig lyktes russerne å skyte ned et fly. Det er bare en catch...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Mye sant her..

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Fernandovonarb skrev: ons jun 22, 2022 11:32 am En litt spesiell video. Et russisk ammolager blir truffet, og vi ser hvor i villrede soldatene blir mens de vandrer rundt stabler med ammunisjon. Hele utviklingen fra et smell nå og da, til kontinuerlig bulder er med. Soldatene angrer nok på at de ikke kom seg unna umiddelbart. Tror uansett de berget, men en forferdelig opplevelse.
Herregud, jeg tror jeg glemte å puste noen øyeblikk der. Det var vilt!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Fernandovonarb skrev: En litt spesiell video. Et russisk ammolager blir truffet, og vi ser hvor i villrede soldatene blir mens de vandrer rundt stabler med ammunisjon. Hele utviklingen fra et smell nå og da, til kontinuerlig bulder er med. Soldatene angrer nok på at de ikke kom seg unna umiddelbart. Tror uansett de berget, men en forferdelig opplevelse.
HIMARS in action det der formoder jeg. Håper USA forer dem med det de trenger av dette våpnet. Ikke noe er bedre enn å se de russiske svina løpe.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Meget treffende og beskrivende for hvordan jeg ser på denne gjengen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Noe brenner på Krim idag og:


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Denne fikk jeg assosiasjoner om fotball når jeg så. Han spretter mirakuløst opp fra båren har vi fotballnerder sett før.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Bilder fra da en Quisling ble tatt i Severdonetsk for noen dager siden. Dette vil bare utarte seg.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jeg vet ikke om dette gjelder alle hjelmer, men ...

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »


Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

Artillerybeskytning av Donetsk by.
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Fra Associated Press (AP):
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Eva K Bartlett (ofte kalt russisk propagandist)
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Patrick Lancaster
► Show Spoiler
En liten notis fra Defense Politics Asia
► Show Spoiler

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Måtte legge inn dette fantastiske bildet i relevant tråd. Etter at teflonhjernen T.C har vært ute med løgner igjen.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1655

Legg inn av JauKaninen »

Russland leverer også stridsvogner til Ukraina, dog av lavere kvalitet enn Vesten.


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

MG3 i Ukrainsk tjeneste. Velbrukt kan vi også slå fast.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Begynner å bli heftig når 82mm bombekastergranater slippes fra droner. Nesten hele den russiske troppen ble tatt ut. De er uansett ikke i stand til å fortsette.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

1.vk med kjempet med mer moderne våpen. Dette skjer daglig over store områder. Små grupper prøver å erobre fiendens skyttergrav, gjerne ført frem av pansrede kjøretøy. Denne gangen møtte russerne sin overmann. Fabelaktig forsvar ved å flytte på seg hele tiden.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Relativt ny video som får meg til å undres. Hvorfor kjøre så nært skyttergraver hvor Ukrainere befinner seg? Er linjene ikke der de trodde de var? Geotagging i tråd.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Been there, done that. MG3 er virkelig et deilig våpen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

En russisk kornetstilling tok ut en Ukrainsk stridsvogn, og drepte mannskapet. De lokaliserte stillingen, og ødela den sammen med mannskapet ved noe som ligner en Stugna. Slike missiler ser trege ut, men her får du bedre inntrykk av hastigheten den treffer med. Veldig spesielt opptak. Skal være i Bakhmutområdet.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ny Javelinvideo. T-72 vognen ser relativt plain ut fra mine litt begrensede kunnskaper. Går sakte men sikkert nedover i kvalitet nå russerne.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Sterke bilder av døde wagners rundt Bakhmut. Det er dette som er krigens ansikt. Tipper de ble tatt av airburst granater.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Lol. Dagens nyhet er at russerne nå sender T54/55 tanks ut på slagmarken. Da blir kreativiteten stor på eteren😁

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Det har vært mange videoer hvor russisk kanonføde har klaget sin nød over at de har blitt sendt til å ta posisjoner uten nødvendig støtte. Denne videoen viser nettopp dette. Skal sies at her kom russerne tilbake om kvelden og tok stillingen, før Ukrainerne tok den tilbake igjen. Antall ofre på russisk hold må være enormt bare på denne flekken. Den følelsen når du får en tanks etter deg og er til fots...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ukraineren som egenhendig avverget det russiske angrepet på stillingen sin, skjøt en russer og tok ut en BMP, og som gikk viralt er faktisk i live. Det var gledelig. Drømmevåpenet sitt virker han å ha fått fra selve storsjefen i det ukrainske forsvaret som en takk for innsatsen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Her er det nok ikke bare kanonen som blir tatt ut, men tilhørende ammo. Var det noen i nærheten ble de til støv.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Del 2 av angrepet på den russiske skyttergraven er lagt ut. Det er brutalt på mange plan. Det som overrasker meg litt er all kjøringen i noe som ligner på myr. Han holder på å kjøre seg fast flere ganger.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»