Den russiske invasjonen av Ukraina - Multimedietråd

Svar
Fernandovonarb

Re: Den russiske invasjonen av Ukraina - Multimedietråd

Legg inn av Fernandovonarb »

Ny fin dronevideo. Plag de til helvete ut av Ukraina.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Denne forsvant litt i hovedtråden. Ung soldat med en poetisk side.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Fantastisk med disse dronene som dropper granat etter granat 👍

Men jeg lurer fælt på hvorfor russere ikke ser ut å ha noen helst interesse i å hjelpe sine skadde kamerater. Ikke første gang jeg ser dette fenomenet men heller noe som vises i omtrent hver eneste video fra slagmarken. Ikke ser de ut å noen respekt for sine falne heller, de blir liggende igjen helt til ukrainerne kommer og rydder opp.


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

MacanT skrev: ons jun 01, 2022 8:41 pm Fantastisk med disse dronene som dropper granat etter granat 👍

Men jeg lurer fælt på hvorfor russere ikke ser ut å ha noen helst interesse i å hjelpe sine skadde kamerater. Ikke første gang jeg ser dette fenomenet men heller noe som vises i omtrent hver eneste video fra slagmarken. Ikke ser de ut å noen respekt for sine falne heller, de blir liggende igjen helt til ukrainerne kommer og rydder opp.

Dette var i starten av invasjonen konkluderer jeg med når det var snø. I mitt hodet var det en forferdelig dårlig trent gjeng som mottok gaven fra oven, og at de reagerer med usedvanlig frykt og prøver å berge sitt eget skinn er kanskje ikke så rart. Kontrasten fra USA's marines kunne ikke vært større. De ofrer eget liv for å berge sine kamerater noe jeg har sett i Irak og for den del i filmer som er dokumentariske. Dette er ikke en hær som blir angrepet, men en milits er min konklusjon.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Utrolige bilder igjen. Full krig i området og soldaten klatrer opp og legger igjen en granat for å gjøre den "fubar".

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Jack

Legg inn av Jack »

Syke bilder.


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Droner igjen. Elsker slike bilder. Minst to til borte fra fronten.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Easy does it ...

Deila

Legg inn av Deila »


Deila

Legg inn av Deila »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Litt spooky dronevideo igjen. Må på lista. Var i tvil om den var ekte, men registrerer at de fleste seriøse på twitter går god for den. Viser egentlig litt hvilket miljø soldater opererer i, for her er det vanskelig å gjemme seg.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Minst tre grad batterier ødelagt av M777 kanoner. Jeg har som sagt ståltro på at M270 og Himars vil lage hakkemat av det russiske artilleriet når de blir satt i aktivitet. Derfor er det gledelig at de klarer å ha oversikt over hvor dette står nå, og blir enda mer viktig da.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Enda flere artilleri ødelagt, og nå av typen long range. Kjenner roen senker seg i hjemmet når slike bilder blir servert.😁

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Russerne ber om forsterkninger i Donetsk:

"Lederen for den såkalte «folkerepublikken» i Donetsk, Denis Pusjilin, har bedt russerne om ytterligere soldater. Årsaken er
at de prorussiske styrkene har blitt utsatt for tungt artilleri, skriver det statlige russiske nyhetsbyrået Ria Novosti.

- Vi har oppnådd en forståelse om at alle de ytterligere allierte styrkene som trengs, primært fra Den russiske føderasjon, vil bli involvert, sier Pusjilin i en uttalelse.

Videre anklager han ukrainske styrker for å ha begått krigsforbrytelser i regionen, og for å ha «krysset alle grenser». Dette er anklager som ikke er verifisert av noen.

Det er i Donetsk og Luhansk de hardeste kampene nå pågår.

- Å beskytte Donetsk og Luhansk er Russlands hovedmål, sier talsperson Dmitrij Peskov i den russiske regjeringen i en uttalelse mandag kveld, ifølge Reuters."

Finnes det flere syrere, tsjetsjenere eller fattige russere å ta av? Jo, det gjør vel det..

Shine

Legg inn av Shine »

Det er lett å la seg blende av twitter-tråder med musikk til av tanks som tas ut etc. (det finnes også en god del bilder fra russisk side som viser det motsatte) men fakta er at ting ser ikke veldig lyst ut for ukrainerne akkurat nå. De tar sannsynligvis mye høyere tap av mannskap dag for dag nå enn russerne gjør. Det er vel også derfor bl.a Jens Stoltenberg har begynt å snakke om kompromisser og territorielle innrømmelser. Det er rett og slett vanskelig å få fram nok ammunisjon til en haug av ulike våpensystemer fra vestlige land.
Denne amerikaneren med sine daglige videoer er ikke særlig optimistisk på ukrainsk seier i Donbass.


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Shine skrev: man jun 13, 2022 10:06 pm Det er lett å la seg blende av twitter-tråder med musikk til av tanks som tas ut etc. (det finnes også en god del bilder fra russisk side som viser det motsatte) men fakta er at ting ser ikke veldig lyst ut for ukrainerne akkurat nå. De tar sannsynligvis mye høyere tap av mannskap dag for dag nå enn russerne gjør. Det er vel også derfor bl.a Jens Stoltenberg har begynt å snakke om kompromisser og territorielle innrømmelser. Det er rett og slett vanskelig å få fram nok ammunisjon til en haug av ulike våpensystemer fra vestlige land.
Denne amerikaneren med sine daglige videoer er ikke særlig optimistisk på ukrainsk seier i Donbass.
Det er bitre kamper med store tap på begge sider, så jeg vil ikke akkurat si at kampen er avgjort. Nå ber mafilederne i fantasirepublikkene om mer militær støtte også så jeg tolker det som at de ikke er i overflod med tropper de heller. Jeg skjønner heller ikke hva det skal forhandles om? Overgi folk, land og fe til en fasciststat som russland, når de overhode ikke vil være en del av det? Da ville jeg heller sloss til døden, noe de gjør også. Krigen har vart i 3 måneder, og vi får se hvem som har mest tålmod her. Jeg tror putin forregner seg hvis han satser på en fryst konflikt med store arealvinninger som en løsning. Det vil ikke Ukraina gå med på så lenge de får vestlig støtte. Noe de vil gjøre så lenge de ber om det.

Dessuten er det som er så fantastisk med Nato, er at ting er standardisert. En 155mm granat passer enten det er M777 kanon eller noen av våre M109'ere vi har sendt. Kjøretøy er kanskje noe som kan by på problemer når det gjelder reservedeler og det er masse forskjellig. Hittils har de fått mye av det de har fra før så det er kanskje ikke så prekært.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

En litt spesiell video. Et russisk ammolager blir truffet, og vi ser hvor i villrede soldatene blir mens de vandrer rundt stabler med ammunisjon. Hele utviklingen fra et smell nå og da, til kontinuerlig bulder er med. Soldatene angrer nok på at de ikke kom seg unna umiddelbart. Tror uansett de berget, men en forferdelig opplevelse.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Satellittbilder fra foregående video viser de enorme ødeleggelsene. Hele basen samt noen av husene i nærheten er ødelagt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Synes denne GIF'en var morsom. Skal vi si at den er myntet på Steigan og hans disipler her hjemme, de er vel de eneste som er enige med russerne når det gjelder invasjonen.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1987

Legg inn av Garindan »

Jeg synes denne var morsom jeg:

Caputo

Legg inn av Caputo »


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Årets Darwin award går til ...

Fago

Legg inn av Fago »

Endelig lyktes russerne å skyte ned et fly. Det er bare en catch...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Mye sant her..

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Fernandovonarb skrev: ons jun 22, 2022 11:32 am En litt spesiell video. Et russisk ammolager blir truffet, og vi ser hvor i villrede soldatene blir mens de vandrer rundt stabler med ammunisjon. Hele utviklingen fra et smell nå og da, til kontinuerlig bulder er med. Soldatene angrer nok på at de ikke kom seg unna umiddelbart. Tror uansett de berget, men en forferdelig opplevelse.
Herregud, jeg tror jeg glemte å puste noen øyeblikk der. Det var vilt!

Brukeravatar
sertono  
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Fernandovonarb skrev: En litt spesiell video. Et russisk ammolager blir truffet, og vi ser hvor i villrede soldatene blir mens de vandrer rundt stabler med ammunisjon. Hele utviklingen fra et smell nå og da, til kontinuerlig bulder er med. Soldatene angrer nok på at de ikke kom seg unna umiddelbart. Tror uansett de berget, men en forferdelig opplevelse.
HIMARS in action det der formoder jeg. Håper USA forer dem med det de trenger av dette våpnet. Ikke noe er bedre enn å se de russiske svina løpe.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Meget treffende og beskrivende for hvordan jeg ser på denne gjengen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Noe brenner på Krim idag og:


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»