Eliteserien Fantasy 2022

Svar
K-Torget

Re: Eliteserien Fantasy 2022

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tir mar 15, 2022 12:29 am Ser at Ole Jørgen Halvorsen har vært mye frempå med målpoeng i treningskampene. Noen Sarpere som kan kommentere ham vs Saletros til samme pris?

Baccay, noen Oddsere som kan kommentere om han vil bli foretrukket? Paco hadde vel ham på landslagene forstår jeg.
Nå er jeg verken 08-er eller Odd-er, men Halvorsen tror jeg er tilnærmet fast og kommer til å bidra med en god del målpoeng - han kan også spille i flere posisjoner. Baccay tror jeg ikke blir fast / er fast fra starten av - helt ute i kulden hos fugla, tviler han går rett inn på Odd (selv om Odd er dårligere enn Lsk).

urbeka

Legg inn av urbeka »

Baccay har vært strålende de siste par kampene i oppkjøringa, derfor jeg spør... Ble foretrukket i cup-kampen mot Molde, og var veldig god der. Samtidig kan det jo være andre grunner til at han var på banen og Kitolano på benk.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Foreløpig er jeg på dette:

Storevik
Dragsnes - Jenssen - Sampsted - Baccay
Brynhildsen - Solbakken - Lindseth
Molins - Haugen - Berisha

(Jendal - Yttegård Jensen - Oldrup Jensen - Hatlehol)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

lsklars skrev: tir mar 15, 2022 9:48 am Foreløpig er jeg på dette:

Storevik
Dragsnes - Jenssen - Sampsted - Baccay
Brynhildsen - Solbakken - Lindseth
Molins - Haugen - Berisha

(Jendal - Yttegård Jensen - Oldrup Jensen - Hatlehol)
Liker dette, men tørr du å gå uten Haugen?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Det er jo det store spørsmålet. Men til 7.5 blir det store rokkeringer i laget.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ser at Jesper Robertsen er et veldig populært 4.0-alternativ. Er det pga oppside/sjanse for spilletid eller rett og slett fordi han er øverst på listen over 4.0-forsvarere? Ser jo at han er et stortalent, men er vel skadet nå og har flere foran seg i køen?

Har Bayiha og Hatlehol inne nå som 4.0-forsvarere for å få råd til å gjøre noe som helst med laget. Førstnevnte er jo spennende nok, ufattelig rask men virker veldig uferdig? Megalvis er vel langt foran i køen på høyre vingback.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: tir mar 15, 2022 10:14 am Ser at Jesper Robertsen er et veldig populært 4.0-alternativ. Er det pga oppside/sjanse for spilletid eller rett og slett fordi han er øverst på listen over 4.0-forsvarere? Ser jo at han er et stortalent, men er vel skadet nå og har flere foran seg i køen?

Har Bayiha og Hatlehol inne nå som 4.0-forsvarere for å få råd til å gjøre noe som helst med laget. Førstnevnte er jo spennende nok, ufattelig rask men virker veldig uferdig? Megalvis er vel langt foran i køen på høyre vingback.
Blir overrasket om Robertsen går rett inn på Tromsø-laget fra start av, men spennende er han!
Hatlehol har jo spilt en god del for Aalesund de siste sesongene, så på papiret burde han være den "sikreste" til 4 blank.

Bashir_9001

Legg inn av Bashir_9001 »

Hei! Dette her er min fantasy lag

Keeper: Sortevik

Forsvar: Petterson, Sampsted, Haugen og Pattynama

Midtbane: Furtado, Vetlesen og Ola Solbakken

Angrep: Berisha, Sigurd Haugen og Ruud Tveter

Benk: Øvretveit, Odin Thiago Holm, Bjortuft og Yttergård Jensen

Hva synes dere er bra i dette laget her og hva synes dere jeg kan gjøre bedre på, mener dere også om at det er noen spillere jeg bør bytte ut for noen andre spillere?

urbeka

Legg inn av urbeka »

Første utkast
Grytebust (4.0)
Wembangomo-Strand Nilsen-Haugen-Petterson (-Coly)
Saltnes-Vetlesen-Halvorsen-Mucolli (-Solbakken)
Berisha-Haugen (4.5)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Bashir_9001 skrev: tir mar 15, 2022 3:06 pm Hei! Dette her er min fantasy lag

Keeper: Sortevik

Forsvar: Petterson, Sampsted, Haugen og Pattynama

Midtbane: Furtado, Vetlesen og Ola Solbakken

Angrep: Berisha, Sigurd Haugen og Ruud Tveter

Benk: Øvretveit, Odin Thiago Holm, Bjortuft og Yttergård Jensen

Hva synes dere er bra i dette laget her og hva synes dere jeg kan gjøre bedre på, mener dere også om at det er noen spillere jeg bør bytte ut for noen andre spillere?
Mye bra her.
Spørsmålene man hvertfall må vurdere er hvor mange CS Sortevik og Sandefjord klarer - mange tror Sandefjord får en tøff kamp mot å unngå nedrykk. Furtado og Jerv er spennende, men tror Jerv kan få det nokså tøft. Hvor mange mål scorer de? Ruud Tveter og Sandefjord havner fort langt nede på nedre halvdel så samme der som med Furtado.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: tir mar 15, 2022 4:33 pm Første utkast
Grytebust (4.0)
Wembangomo-Strand Nilsen-Haugen-Petterson (-Coly)
Saltnes-Vetlesen-Halvorsen-Mucolli (-Solbakken)
Berisha-Haugen (4.5)
Liker mye her! Vet du om Mucolli er fast?

urbeka

Legg inn av urbeka »

Nei vet ikke. Generelt er fjerde plass i både forsvar og midtbane noe jeg ikke helt har funnet ut av ennå. Å finnne de gode faste budsjett-enablerne blir veldig viktig i år, skal helst ha en av de i hhv forsvar og midtbane.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Hvem er førstekeeperen til Hamkam? Hagen eller Jendal?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Oppdaget nå at Løkberg kun er verdsatt til 5 millioner. Det er jo et potensielt scoop.

Kommer med all sannsynlighet til å spille fast som indreløper på Viking i år. Har kommet til mye sjanser i oppkjøringen, og selv sagt han har som mål å score 5-10 mål i løpet av sesongen i den rollen. Eier jo ikke skuddfot, men scoret vel endel mål i tilsvarende rolle i Ranheim. Viking spiller også offensiv fotball og scoret mye mål i fjor.

Med så trangt budsjett er han en fin spiller å sette inn som «budsjettenabler».

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Forsøker å finne beste midtbanespiller til 6.0 eller mindre som skal starte på fantasylaget mitt. Har Thiago Holm inne nå, men er usikker på både spilletid og hvor målfarlig han faktisk er. Her må det undersøkes nærmere. Stengel og Matthew noterer jeg meg er andre populære alternativer i den prisklassen.

Har faktisk inne Løkberg på benken også.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Shabelle skrev: ons mar 16, 2022 12:00 pm Hvem er førstekeeperen til Hamkam? Hagen eller Jendal?
Blir overrasket om det ikke er Hagen. Men vet ikke om HamKam defensivt er noe å satse på uansett.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: ons mar 16, 2022 12:36 pm Forsøker å finne beste midtbanespiller til 6.0 eller mindre som skal starte på fantasylaget mitt. Har Thiago Holm inne nå, men er usikker på både spilletid og hvor målfarlig han faktisk er. Her må det undersøkes nærmere. Stengel og Matthew noterer jeg meg er andre populære alternativer i den prisklassen.

Har faktisk inne Løkberg på benken også.
Av de nevnte alternativene vil jeg tro Holm, Stengel og Løkberg er de beste alternativene.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Dersom Ellingsen holder seg skadefri, så er vel han også en som bør vurderes.

Bashir_9001

Legg inn av Bashir_9001 »

Er Torgil Gjertsen en godt alternativ?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Vikingen skrev: ons mar 16, 2022 12:13 pm Oppdaget nå at Løkberg kun er verdsatt til 5 millioner. Det er jo et potensielt scoop.

Kommer med all sannsynlighet til å spille fast som indreløper på Viking i år. Har kommet til mye sjanser i oppkjøringen, og selv sagt han har som mål å score 5-10 mål i løpet av sesongen i den rollen. Eier jo ikke skuddfot, men scoret vel endel mål i tilsvarende rolle i Ranheim. Viking spiller også offensiv fotball og scoret mye mål i fjor.

Med så trangt budsjett er han en fin spiller å sette inn som «budsjettenabler».
Heller han enn tangen Nielsen? Med pris tatt i betraktning

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

MatsEn89 skrev: ons mar 16, 2022 4:34 pm
Vikingen skrev: ons mar 16, 2022 12:13 pm Oppdaget nå at Løkberg kun er verdsatt til 5 millioner. Det er jo et potensielt scoop.

Kommer med all sannsynlighet til å spille fast som indreløper på Viking i år. Har kommet til mye sjanser i oppkjøringen, og selv sagt han har som mål å score 5-10 mål i løpet av sesongen i den rollen. Eier jo ikke skuddfot, men scoret vel endel mål i tilsvarende rolle i Ranheim. Viking spiller også offensiv fotball og scoret mye mål i fjor.

Med så trangt budsjett er han en fin spiller å sette inn som «budsjettenabler».
Heller han enn tangen Nielsen? Med pris tatt i betraktning
Foreløpig, ja.

HNT vil nok også spille fast, men enn så lenge mangler han sluttprodukt. Får håpe han tar det siste steget i år.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Lew_Ashby skrev: ons mar 16, 2022 12:36 pm Forsøker å finne beste midtbanespiller til 6.0 eller mindre som skal starte på fantasylaget mitt. Har Thiago Holm inne nå, men er usikker på både spilletid og hvor målfarlig han faktisk er. Her må det undersøkes nærmere. Stengel og Matthew noterer jeg meg er andre populære alternativer i den prisklassen.

Har faktisk inne Løkberg på benken også.
Vanskelig øvelse, strever med samme problem.

Kan nevne at RBK vil spille 3-4-3 formasjon i år. Reitan og Pereira som vingbacker, men i de siste treningskampene nå så har Tagseth vært foretrukket over Pereira. Tagseth har historisk sett ikke særlig sluttprodukt, men han er fremdeles bare 21 og i utvikling.

Selv tenker jeg gå uten RBK, det er alltid en fantasy-felle, men følger litt med i tilfelle billige assets som Tagseth 5.5 og Skarsem 5.5 kan kapre fast plass. Og lite ville være mer morsomt enn om Ole Sæter 5.5 kunne slå seg inn på spissplassen.

RBK har forøvrig sett helt forferdelig ut i treningskampene, skal jeg tippe går dette trolig som for Horneland - først tvinges Rekdal til å spille en formasjon han ikke kan (4-3-3), og etterhvert blir spillerne like desillusjonert som supporterne, og prosjektet er dødt.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

urbeka skrev: ons mar 16, 2022 4:54 pm
Lew_Ashby skrev: ons mar 16, 2022 12:36 pm Forsøker å finne beste midtbanespiller til 6.0 eller mindre som skal starte på fantasylaget mitt. Har Thiago Holm inne nå, men er usikker på både spilletid og hvor målfarlig han faktisk er. Her må det undersøkes nærmere. Stengel og Matthew noterer jeg meg er andre populære alternativer i den prisklassen.

Har faktisk inne Løkberg på benken også.
Vanskelig øvelse, strever med samme problem.

Kan nevne at RBK vil spille 3-4-3 formasjon i år. Reitan og Pereira som vingbacker, men i de siste treningskampene nå så har Tagseth vært foretrukket over Pereira. Tagseth har historisk sett ikke særlig sluttprodukt, men han er fremdeles bare 21 og i utvikling.

Selv tenker jeg gå uten RBK, det er alltid en fantasy-felle, men følger litt med i tilfelle billige assets som Tagseth 5.5 og Skarsem 5.5 kan kapre fast plass. Og lite ville være mer morsomt enn om Ole Sæter 5.5 kunne slå seg inn på spissplassen.

RBK har forøvrig sett helt forferdelig ut i treningskampene, skal jeg tippe går dette trolig som for Horneland - først tvinges Rekdal til å spille en formasjon han ikke kan (4-3-3), og etterhvert blir spillerne like desillusjonert som supporterne, og prosjektet er dødt.
La oss håpe at Rekdal mislykkes, som Horneland!
Jeg har forøvrig alltid spilt uten bartefolk, det har gått ok, med topp 500 de tre årene jeg har vært med.
Solbakken på Viging eller Jørgensen på Odd er også gode alternativer i billigkroken.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Jørgensen er interessant han altså, så tydelig at han hadde 'vokst' siden i fjor i matchen mot Molde. Tror Paco-Odd vil overraske.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Tror vi solbakken er en bedre 4.5-enabler enn f.eks. Yttergård Jensen i TIL og i så fall hvorfor?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lurer på om jeg skal kutte Mawa og få inn noen andre på midten
Screenshot_20220316-171905_Chrome.jpg

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Laffano16 skrev: ons mar 16, 2022 5:25 pm Lurer på om jeg skal kutte Mawa og få inn noen andre på midtenScreenshot_20220316-171905_Chrome.jpg
Helland er jo et fryktelig risikabelt valg da. Men blir overrasket om han er skadefri til første seriekamp.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Det er jo problemet med Helland for god til å utelates men samtidig kjeks av annen verden

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Laffano16 skrev: ons mar 16, 2022 5:25 pm Lurer på om jeg skal kutte Mawa og få inn noen andre på midtenScreenshot_20220316-171905_Chrome.jpg
Synes Mawa mangler for mye sluttprodukt til at han forsvarer en plass - han må vise mer før han er aktuell for mitt lag.
Helland har et enormt toppnivå, men tidenes kjeks i tillegg! Jeg tørr ikke å ta sjansen fra start der.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Helland har i tillegg en brokete fortid og usportslig utseende 😬 Styr unna 😁

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»