Eliteserien Fantasy 2022

Svar
stc887
Innlegg: 3684

Re: Eliteserien Fantasy 2022

Legg inn av stc887 »

K-Torget skrev: tor mai 12, 2022 10:33 pm Sitter med denne gjengen, er WC eneste / beste mulighet?
Hagen Jendal
Pattyana Haugen Sampsted Dragsnes Baccay
Tripic Åsen Eriksen Yttergård J Wichmann
Berisha Adams Haugen
Er Adams, Tripic og Patynama i XI står du fint med det laget og kan evt kjøre 2FT eller mini WC med en -4 og samle mer info. Jeg står med nøyaltig ssamme lag minus RYJ hvor jeg har Oldrup men jeg får se hva jeg gjør da det er så mye usikre kort. Molde rotasjon og Haugen. Baccay mulig mistet pjass, Tripic usikker, Holnbert truer Adams, Haugen med kødden kamp og Eriksen samme så her vurderes -4 og -8 og WC evt ingenting om alle spiller/10(kan leve med Baccay på benk)

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

Det ble med 116 poeng på RO, og 378 p totalt. Ikke helt oppe i toppen, men har noenlunde tro på litt klatring fremover.
Det jeg grubler over foran neste runde er hvilken av 2 spillere jeg skal bytte ut. Barmen er ute resten av Mai, og kan byttes til Nilsen Tangen.
Coly allerede droppet 0,1 og ute til slutten av Juni. Kan bytte han til Baccay, og Odd har jo program til og med R 9 som kan gi noe CS og målpoeng for Baccay. Viking har ikke ille program heller, og Nilsen Tangen kan også sanke noen poeng i perioden. Noen meninger om hva er beste bytte foran neste ?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

DuncanE skrev: fre mai 13, 2022 1:47 am
K-Torget skrev: tor mai 12, 2022 10:33 pm Sitter med denne gjengen, er WC eneste / beste mulighet?
Hagen Jendal
Pattyana Haugen Sampsted Dragsnes Baccay
Tripic Åsen Eriksen Yttergård J Wichmann
Berisha Adams Haugen
Dette ser da tålelig bra ut. Fortsatt. Hva føler du må på? Evtl av?
Patty noe usikker?
Patty usikker, men kan benke han selvsagt.
Noe Glimt offensivt - Vetlesen / Pelle.
Kan gjøre Eriksen + Adams / Haugen til Vetlesen / Pelle + en billig spiss, men vet ikke om det er verdt det?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

stc887 skrev: fre mai 13, 2022 3:04 am
K-Torget skrev: tor mai 12, 2022 10:33 pm Sitter med denne gjengen, er WC eneste / beste mulighet?
Hagen Jendal
Pattyana Haugen Sampsted Dragsnes Baccay
Tripic Åsen Eriksen Yttergård J Wichmann
Berisha Adams Haugen
Er Adams, Tripic og Patynama i XI står du fint med det laget og kan evt kjøre 2FT eller mini WC med en -4 og samle mer info. Jeg står med nøyaltig ssamme lag minus RYJ hvor jeg har Oldrup men jeg får se hva jeg gjør da det er så mye usikre kort. Molde rotasjon og Haugen. Baccay mulig mistet pjass, Tripic usikker, Holnbert truer Adams, Haugen med kødden kamp og Eriksen samme så her vurderes -4 og -8 og WC evt ingenting om alle spiller/10(kan leve med Baccay på benk)
Heller mot å spare WC, men hvilke bytter ville du gjort?

chatin

Legg inn av chatin »

138 poeng på RO.

Isolert sett bra det, men skuffende og en bismak når runden avsluttes uten målpoeng på Dønnum, Sahraoui, Kjartansson og Berisha, og Mikkelsen som ikke spilte. At Godset skulle komme seg gjennom denne runden uten å slippe inn mål hadde jeg aldri forestilt meg etter 0-5 mot SF. Så at man ikke var på den båten med f. eks Vilsvik eller Valsvik orker jeg ikke irritere meg over for det hadde jeg aldri uansett vurdert.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Nydelig at Berisha tar med seg to bonus og Opsahl 3 bonus. Ender på 136 poeng - Fint utbytte av RO-chippen.

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

Hva tenker dere om K neste runde?

Snakker vi Åsen hjemme mot Særp?
Berisha eller Tripic hjemme mot Jerv?

Lillestrøm - Sarpsborg 08
Rosenborg - Sandefjord
Aalesund - Molde
Bodø/Glimt - Tromsø
Odd - Haugesund
Kristiansund - Strømsgodset
Viking - Jerv
Vålerenga - HamKam

chatin

Legg inn av chatin »

Sir-Alex skrev: fre mai 13, 2022 11:09 am Hva tenker dere om K neste runde?

Snakker vi Åsen hjemme mot Særp?
Berisha eller Tripic hjemme mot Jerv?
Så ikke Viking i går, men i utgangspunktet så frister det jo med Berisha eller Tripic mot Jerv. Men vet ikke om gårsdagens kamp sendte noen faretruende signaler om litt potensiell motgang.

Ellers så venter jeg spent på lagnyheter fra Glimt, siste seriekampene til Glimt mot Tromsø har endt 3-2, 3-0, 4-0. Heltente Glimt-spillere etter litt motgang i det siste og før kamp mot rivalene. Kan bli et alternativ der. Hat-trick fra Espejord mot gamle lagkamerater?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

chatin skrev: fre mai 13, 2022 11:16 am
Sir-Alex skrev: fre mai 13, 2022 11:09 am Hva tenker dere om K neste runde?

Snakker vi Åsen hjemme mot Særp?
Berisha eller Tripic hjemme mot Jerv?
Så ikke Viking i går, men i utgangspunktet så frister det jo med Berisha eller Tripic mot Jerv. Men vet ikke om gårsdagens kamp sendte noen faretruende signaler om litt potensiell motgang.

Ellers så venter jeg spent på lagnyheter fra Glimt, siste seriekampene til Glimt mot Tromsø har endt 3-2, 3-0, 4-0. Heltente Glimt-spillere etter litt motgang i det siste og før kamp mot rivalene. Kan bli et alternativ der. Hat-trick fra Espejord mot gamle lagkamerater?
I utgangspunktet er vel Berisha, evt Tripic fasit og det de fleste kommer til å gå for.
Såg deler av kampen i går og det kan fort være at Viking er inne i en litt dårligere periode. Samtidig er nok Godset kanskje et bedre lag enn Jerv?
Tror ikke jeg tar sjansen på Åsen, tror LSK - Sarp er veldig åpen og Sarp kan fort finne på å vinne for eksempel 2 - 0. Det å cappe en glimt offensiv er vel det eneste alternativet til Viking offensiv slik jeg ser det per nå.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Berisha er set&forget.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Flere som har hoppet på WC? Har selv fyrt av chipen nå, og går for et litt uortodoks lag etter dårlig sesongstart (men god Rik Onkel).

Hagen - (Thomas)
Linnes - Sebulonsen - Ogbu (Leifsson - Bayiha)
Åsen - Lindseth - Vetlesen - Kaasa - (Diop)
Haugen - Molins - Berisha

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

HeskeyTime skrev: fre mai 13, 2022 12:20 pm Flere som har hoppet på WC? Har selv fyrt av chipen nå, og går for et litt uortodoks lag etter dårlig sesongstart (men god Rik Onkel).

Hagen - (Thomas)
Linnes - Sebulonsen - Ogbu (Leifsson - Bayiha)
Åsen - Lindseth - Vetlesen - Kaasa - (Diop)
Haugen - Molins - Berisha
Ikke fyrt av WC enda, men det vurderes fortløpende.
Liker utkastet her, blir fort noe lignende selv om jeg fyrer av WC nå :)

Deila

Legg inn av Deila »

Ender på 139p med 29p på benk.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

K-Torget skrev: fre mai 13, 2022 10:42 am
stc887 skrev: fre mai 13, 2022 3:04 am
K-Torget skrev: tor mai 12, 2022 10:33 pm Sitter med denne gjengen, er WC eneste / beste mulighet?
Hagen Jendal
Pattyana Haugen Sampsted Dragsnes Baccay
Tripic Åsen Eriksen Yttergård J Wichmann
Berisha Adams Haugen
Er Adams, Tripic og Patynama i XI står du fint med det laget og kan evt kjøre 2FT eller mini WC med en -4 og samle mer info. Jeg står med nøyaltig ssamme lag minus RYJ hvor jeg har Oldrup men jeg får se hva jeg gjør da det er så mye usikre kort. Molde rotasjon og Haugen. Baccay mulig mistet pjass, Tripic usikker, Holnbert truer Adams, Haugen med kødden kamp og Eriksen samme så her vurderes -4 og -8 og WC evt ingenting om alle spiller/10(kan leve med Baccay på benk)
Heller mot å spare WC, men hvilke bytter ville du gjort?
Eriksen er den jeg vil ha ut men eneste spiller jeg kan erstatte med økonomisk er Kaasa/Breivik.
Pattynama også keen på å bli kvitt om han skal benkes men er han i XI mot Jerv så overlever han og Adams vil jeg også droppe pga rotasjon med Holmbert og bygge sterkere forsvar(Linnes) og midtbane.

Dette er roughly planen min men det kan endres og ALT faller på XI som kommer 16 Mai av hvem som er klare/ikke klare og evt erstattere er det samme. Pr nu er Baccay, Pattynama, Adams og Tripic alle usikre. Oldrup flagget uten jeg trur det blir rare summen fra han eller min andre 4.5 Wichmann. Siggy Haugen og Eriksen med køddne kamper og Molde Haugen føler jeg er rulett så må legge 3-4-5 bytte scenarioer og sikkert like mange WC alternativ.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

stc887 skrev: fre mai 13, 2022 3:28 pm
K-Torget skrev: fre mai 13, 2022 10:42 am
stc887 skrev: fre mai 13, 2022 3:04 am

Er Adams, Tripic og Patynama i XI står du fint med det laget og kan evt kjøre 2FT eller mini WC med en -4 og samle mer info. Jeg står med nøyaltig ssamme lag minus RYJ hvor jeg har Oldrup men jeg får se hva jeg gjør da det er så mye usikre kort. Molde rotasjon og Haugen. Baccay mulig mistet pjass, Tripic usikker, Holnbert truer Adams, Haugen med kødden kamp og Eriksen samme så her vurderes -4 og -8 og WC evt ingenting om alle spiller/10(kan leve med Baccay på benk)
Heller mot å spare WC, men hvilke bytter ville du gjort?
Eriksen er den jeg vil ha ut men eneste spiller jeg kan erstatte med økonomisk er Kaasa/Breivik.
Pattynama også keen på å bli kvitt om han skal benkes men er han i XI mot Jerv så overlever han og Adams vil jeg også droppe pga rotasjon med Holmbert og bygge sterkere forsvar(Linnes) og midtbane.

Dette er roughly planen min men det kan endres og ALT faller på XI som kommer 16 Mai av hvem som er klare/ikke klare og evt erstattere er det samme. Pr nu er Baccay, Pattynama, Adams og Tripic alle usikre. Oldrup flagget uten jeg trur det blir rare summen fra han eller min andre 4.5 Wichmann. Siggy Haugen og Eriksen med køddne kamper og Molde Haugen føler jeg er rulett så må legge 3-4-5 bytte scenarioer og sikkert like mange WC alternativ.
Takker! Vurderer -8:
Ut med: Eriksen + Pattynana + Adams
Inn med Vetlesen + 2 andre

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Kan Sakarias Opsahl bli must have gitt pris eller felle? Han peker seg ut på poengsanking + pris

Jeg tok ut Løkberg og Moses for Vetlesen og Haugen, minus 4.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vurderer nå veldig følgende for -8. Tanker?
Ut med: Eriksen + Pattynana + Adams
Inn med Vetlesen + Linnes + død spiss

Forutsetning at minst 1 av Pattynana / Adams ikke starter.

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

K-Torget skrev: fre mai 13, 2022 9:02 pm Vurderer nå veldig følgende for -8. Tanker?
Ut med: Eriksen + Pattynana + Adams
Inn med Vetlesen + Linnes + død spiss

Forutsetning at minst 1 av Pattynana / Adams ikke starter.
Tenker i samme bane. Hvis alle starter tror jeg derimot jeg sparer bytte.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Firminoooo skrev: fre mai 13, 2022 9:28 pm
K-Torget skrev: fre mai 13, 2022 9:02 pm Vurderer nå veldig følgende for -8. Tanker?
Ut med: Eriksen + Pattynana + Adams
Inn med Vetlesen + Linnes + død spiss

Forutsetning at minst 1 av Pattynana / Adams ikke starter.
Tenker i samme bane. Hvis alle starter tror jeg derimot jeg sparer bytte.
Har vi samme lag ca? 8-)
Jeg sparer nok bytte om alle starter (får ikke vite Eriksen, men han er vel sikker uansett). Tviler dog på at alle starter..

chatin

Legg inn av chatin »

MatsEn89 skrev: fre mai 13, 2022 6:22 pm Kan Sakarias Opsahl bli must have gitt pris eller felle? Han peker seg ut på poengsanking + pris
Tror han har overprestert poengmessig så langt. Av det jeg har sett så langt i år vært veldig skuddvillig fra utenfor 16, men nå er vel motstander mer klar over det og vil nok forsøke å hindre han fra å komme i gode posisjoner. Målet mot HamKam er jo en kjempetabbe av keeper også som egentlig ikke skal bli mål. At han får tre bonus i kampen i går er vel en kombinasjon av at svært få spillere skilte seg ut den kampen, og at det ble litt fokus på at han ikke ble sett på ¨som god nok¨ i Vålerenga og var solid mot nettopp VIF. Da blir det fort bonus når det deles ut fra kommentatorer som selv skaper litt narativet for kampen. En god spiller med målpoeng i seg, i sin prisklasse et fint valg, men tror ikke man skal regne med at det snittet han har så langt med over 5,5 poeng i snitt per runde blir opprettholdt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

MatsEn89 skrev: fre mai 13, 2022 6:22 pm Kan Sakarias Opsahl bli must have gitt pris eller felle? Han peker seg ut på poengsanking + pris

Jeg tok ut Løkberg og Moses for Vetlesen og Haugen, minus 4.
Glimt (B) Viking (H) KBK (B) LSK (H) FKH (H) Sandefjord (B) for så blank det er 3 medaljekandidater og en gresskamp i Sandefjord. Stinker ikke poeng og hvor holdbart er det at han fiker inn skudd fra 20 meter?

Har du trua så er det nok det beste valget i den prisklassen men jeg ser ikke til TIL nå, Vil ha mer premium spillere fra premium lag og poengspillere jeg føler jeg kan stole på og Opsahl er ikke dyr nok eller rimelig nok til at jeg lar meg friste for poengene kan like gjerne komme mot Glimt borte som KBK. Umulig å spå når han fiker neste i krysset. Kan hende han er ferdigscoret også.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

MatsEn89 skrev: fre mai 13, 2022 6:22 pm Kan Sakarias Opsahl bli must have gitt pris eller felle? Han peker seg ut på poengsanking + pris

Jeg tok ut Løkberg og Moses for Vetlesen og Haugen, minus 4.
Han er nok den beste til 5,5, men litt redd for at snittet han har hatt til nå ikke blir opprettholdt. Blir nok tilfeldigheter når målpoengene kommer fremover, i tillegg har TIL et tøft program og så blank i 12. Tror det er flere poeng å hente andre plasser på midtbanen.

chatin

Legg inn av chatin »

Har lett etter litt lagnyheter fra Glimt etter rykter om mannefall. Kun 15 spillere tilgjengelig på trening i dag, ble derfor arrangert en spontan 2x18 minutters treningskamp mot 3. divisjonslaget Junkeren for å få gjennomført storbaneøkt.

Mye skader og sykdom i troppen:
Saltnes er fortsatt suspendert mot TIL, Ola Solbakken er nyoperert og ikke tilgjengelig.
Anders og Morten Konradsen har trent alternativt grunnet henholdsvis leggskade og trøblete kne.
Brede Moe var syk onsdag og ikke på trening, tilbake på trening torsdag, syk igjen på fredag og ikke på trening.
Elias Hagen pådro seg en overtråkk på onsdagens trening og trente ikke torsdag, trente alternativt fredag.
Runar Espejord trente heller ikke torsdag og fredag grunnet sykdom, Sondre Fet var heller ikke på trening torsdag og fredag.

Laget som ble drillet i storbaneøkt/treningskamp mot Junkeren:

Haikin
Sampsted - Sery Larsen/Helstad Amundsen - Høibråten - Wembangomo
Sørli - Vetti - Vetlesen
Mvuka/Koomson - Boniface - Pellegrino

(Helstad Amundsen og Koomson spilte 18min for Junkeren før de spilte de siste 18 for Glimt)

Skummelt å gå for hardt inn på Glimt-spillere for øyeblikket.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

chatin skrev: fre mai 13, 2022 11:13 pm Har lett etter litt lagnyheter fra Glimt etter rykter om mannefall. Kun 15 spillere tilgjengelig på trening i dag, ble derfor arrangert en spontan 2x18 minutters treningskamp mot 3. divisjonslaget Junkeren for å få gjennomført storbaneøkt.

Mye skader og sykdom i troppen:
Saltnes er fortsatt suspendert mot TIL, Ola Solbakken er nyoperert og ikke tilgjengelig.
Anders og Morten Konradsen har trent alternativt grunnet henholdsvis leggskade og trøblete kne.
Brede Moe var syk onsdag og ikke på trening, tilbake på trening torsdag, syk igjen på fredag og ikke på trening.
Elias Hagen pådro seg en overtråkk på onsdagens trening og trente ikke torsdag, trente alternativt fredag.
Runar Espejord trente heller ikke torsdag og fredag grunnet sykdom, Sondre Fet var heller ikke på trening torsdag og fredag.

Laget som ble drillet i storbaneøkt/treningskamp mot Junkeren:

Haikin
Sampsted - Sery Larsen/Helstad Amundsen - Høibråten - Wembangomo
Sørli - Vetti - Vetlesen
Mvuka/Koomson - Boniface - Pellegrino

(Helstad Amundsen og Koomson spilte 18min for Junkeren før de spilte de siste 18 for Glimt)

Skummelt å gå for hardt inn på Glimt-spillere for øyeblikket.
Herlig!
Enig i at det er skummelt å gå all inn på glimt per nå. Har Sampsted og vurderer Vetlesen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Etter å ha hørt nyeste episode av podcasten til fantasyfk og fantasyfans på løpetur i dag så skal det mye til at jeg ender opp med WC allerede nå i runde 6. Akkurat nå heller jeg mot å spare bytte også.
Starter to av Baccay, Pattynana, Tripic og Adams sparer jeg bytte. Regner med Hagen, Sampsted, Haugen, Dragsnes, Åsen, Haugen, Berisha, Eriksen, Yttergård J og Wichmann starter. Skulle imidlertid minst tre av de fire nevnte bli benket blir det fort - 8 og følgende:
Eriksen - Pattynana + Adams til Vetlesen, Linnes og død spiss.

Hva tenker dere andre, både om tankene her og WC generelt? :)

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Svidde wc før runde 3, jeg. Bruker det så fort jeg trenger det. Sjelden noe å samle på.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vikingen skrev: søn mai 15, 2022 5:09 pm Svidde wc før runde 3, jeg. Bruker det så fort jeg trenger det. Sjelden noe å samle på.
Der er jeg litt uenig - Bedre å ha WC i bakhånd når ting begynner å sette seg :)

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

K-Torget skrev: søn mai 15, 2022 6:15 pm
Vikingen skrev: søn mai 15, 2022 5:09 pm Svidde wc før runde 3, jeg. Bruker det så fort jeg trenger det. Sjelden noe å samle på.
Der er jeg litt uenig - Bedre å ha WC i bakhånd når ting begynner å sette seg :)
Hver sin smak. De tidligere årene har jeg brukt wc nærmest for moro skyld rett før vi får et nytt et. I fjor brukte jeg det også tidlig, og har aldri sett meg tilbake.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vikingen skrev: søn mai 15, 2022 6:26 pm
K-Torget skrev: søn mai 15, 2022 6:15 pm
Vikingen skrev: søn mai 15, 2022 5:09 pm Svidde wc før runde 3, jeg. Bruker det så fort jeg trenger det. Sjelden noe å samle på.
Der er jeg litt uenig - Bedre å ha WC i bakhånd når ting begynner å sette seg :)
Hver sin smak. De tidligere årene har jeg brukt wc nærmest for moro skyld rett før vi får et nytt et. I fjor brukte jeg det også tidlig, og har aldri sett meg tilbake.
Fint at vi har ulike strategier og jeg respekterer veldig meningen din :) Hvor ligger du ovr så langt og hvordan ser laget ditt ut nå til runde 6? :)

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2468

Legg inn av BrannLFC »

Bjarnason eller Brede Moe inn for Lekven? Har akkurat råd til begge. Brede Moe er vel fast når alle er skadefri? Bjarnason er han helt ufarlig når det kommer til målpoeng? Ville normalt gått for Glimt, men Moe er vel litt skade og rotasjonsutsatt?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»