Eliteserien Fantasy 2022

Svar
K-Torget

Re: Eliteserien Fantasy 2022

Legg inn av K-Torget »

stc887 skrev: søn mai 15, 2022 11:38 pm
K-Torget skrev: søn mai 15, 2022 6:15 pm
Vikingen skrev: søn mai 15, 2022 5:09 pm Svidde wc før runde 3, jeg. Bruker det så fort jeg trenger det. Sjelden noe å samle på.
Der er jeg litt uenig - Bedre å ha WC i bakhånd når ting begynner å sette seg :)
Ingen fasit for når WC skal brukes. Du bruker det når laget er så herpa at du ikke kan rydde lag + hente in form players uten å ligge kronisk bak de andre eller når det er fixture swing som man vil prøve seg på. Har vel alltid minus 1 år brukt WC i runde 3-5 med stort hell og maks helt ok hell.
Helt enig at det ikke finnes noen fasit :) Selv liker jeg å kjøre WC når ting har begynt å sette seg og har lyktes godt med det. Samtidig kan det være at jeg har lyktes enda bedre om jeg spilte WC tidlig :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

stc887 skrev: søn mai 15, 2022 11:39 pm
K-Torget skrev: søn mai 15, 2022 8:07 pm
Nevi skrev: søn mai 15, 2022 8:02 pm Hvordan er ståa med Brynhildsen?

Linnes + Dragsnes eller Haugen + Ogbu?
Prøvd å finne noe info rundt Ola B uten hell.
Alternativ 1.
Ola er ute i 2 måneder. Sak på vg dått no
Det var lengre enn forventet, glad jeg ikke har han inne nå.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Nevi skrev: søn mai 15, 2022 11:41 pm
stc887 skrev: søn mai 15, 2022 11:39 pm
K-Torget skrev: søn mai 15, 2022 8:07 pm

Prøvd å finne noe info rundt Ola B uten hell.
Alternativ 1.
Ola er ute i 2 måneder. Sak på vg dått no
Såpass ja. Takk for info.
Kaasa kan fort bli en grei spiller å ha inn til den prisen da?
Kaasa / Breivik kan fort bli gode alternativ. Hadde valgt Kaasa siden han er mer offensiv enn Breivik.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: man mai 16, 2022 12:26 am
K-Torget skrev: søn mai 15, 2022 8:07 pm
Nevi skrev: søn mai 15, 2022 8:02 pm Hvordan er ståa med Brynhildsen?

Linnes + Dragsnes eller Haugen + Ogbu?
Prøvd å finne noe info rundt Ola B uten hell.
Alternativ 1.
Da skal jeg forvirre litt kanskje, siden jeg ville valgt Haugen + Ogbu, altså motsatt av K-Torget. Lykke til med valget....
Enn videre sitter jeg litt tungt i det med LSK bak, siden jeg har både Dragsnes og Ogbu. Var tenkt å slanke til kun en LSK forsvarer, men trengte prioritere litt skifte på midtbanen til R 6. Pelle inn for Saltnes og Nilsen Tangen inn for Barmen som er ute minst til R 9. Kunne egentlig fristet med bruk av WC, siden benk er 2 x TIL spillere ( Hvorav Hafstad ikke spiller i det hele tatt ) og en langtids skadet Coly. Om ikke alle i start 11 spiller, er det syltynt dekning fra benk. Eriksen vil jeg også skifte snarlig, da der venter ei rekke vriene kamper fremover. Hagen i mål gir neppe mye poeng heller fremover. Nok å ta tak i egentlig, men gambler på at R 6 går noenlunde bra uten bruk av WC, og at det da kan justeres i laget litt etter litt.
Bra vi har ulike syn på ting :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: man mai 16, 2022 12:40 am
stc887 skrev: søn mai 15, 2022 11:51 pm
Nevi skrev: søn mai 15, 2022 11:41 pm

Såpass ja. Takk for info.
Kaasa kan fort bli en grei spiller å ha inn til den prisen da?
Er Kaasa i XI mot Aafk (fikk en liten kjenning eller noe sist kamp) så er han rett inn på mitt lag for å erstatte Eriksen. Aafk, KBK og Sarp på de neste 3. Aafk har grusom statestikk mot Molde, KBK uten stoppere og Sarp med åpen fotball under Bilborn. Tar lett Kaasa i worst case 60-70 min i de tre kampene der.
Dagens kamp mot Molde for AaFK lever nok sitt eget liv, uansett tidligere statistikk. Ikke at jeg med det sier at Kaasa ikke kan gi bra med poeng. KBK har lånt Nikolai Hopland fra AaFK ut Mai - og talentet starter mot SIF allerede idag. Hopland spiller for KBK ut runde 8 ( kanskje runde 9 ), hvoretter han drar til G 19 Europa kvalikk kampene i Nederland Juni 01 til 06. Og Sarp da ? Vet ikke helt om jeg tror neste 3 kampene blir direkte walk in the park for Molde.
Haugen scorte vel hattrick mot Molde rett før seriestart også? Spiller lett Haugen i denne kampen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

BrannLFC skrev: man mai 16, 2022 7:24 am
K-Torget skrev: søn mai 15, 2022 7:29 pm
BrannLFC skrev: søn mai 15, 2022 7:14 pm Bjarnason eller Brede Moe inn for Lekven? Har akkurat råd til begge. Brede Moe er vel fast når alle er skadefri? Bjarnason er han helt ufarlig når det kommer til målpoeng? Ville normalt gått for Glimt, men Moe er vel litt skade og rotasjonsutsatt?
Moe!
Er syk nå og merket rett etter jeg henta han inn.

Spiller han ikke blir det valsvik inn og dobbel godset defensiv igjen. Får satse på de gjentar bragden fra dgw
Var ikke klar over det, beklager.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

PEF_1973 skrev: man mai 16, 2022 7:30 am Urgh. Kjøpte Brynhildsen forrige helg da jeg satset på at han ville være noenlunde fast og i allefall i klubben ut juni...
Kanskje på tide med WC
Få inn åsen / tripic / vetlesen. Den / de du ikke sitter med fra før :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: man mai 16, 2022 9:49 am Sitter med dette laget, og det frister å bare spare byttene. Må avvente lagoppstillinger for å se om alle starter. Merker jeg skulle hatt en LSK-forsvarer. Har en ræva benk. Er vel ikke noe behov for noe WC på denne?

Hagen (Jendal)
Haugen-Wembangomo-Pattynama-Baacay (Novak)
Åsen-Tripic-Eriksen (Jørgensen, Oldrup Jensen)
Haugen-Adams-Berisha(K)

Har 0.8 i banken, og kan f.eks. gjøre Jørgensen -> Kaasa. Vil Kaasa være fast fremover?
Hadde i utgangspunktet spart bytte her :)

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

K-Torget skrev: man mai 16, 2022 11:05 am
Kapteinhivoghoi skrev: man mai 16, 2022 12:40 am
stc887 skrev: søn mai 15, 2022 11:51 pm

Er Kaasa i XI mot Aafk (fikk en liten kjenning eller noe sist kamp) så er han rett inn på mitt lag for å erstatte Eriksen. Aafk, KBK og Sarp på de neste 3. Aafk har grusom statestikk mot Molde, KBK uten stoppere og Sarp med åpen fotball under Bilborn. Tar lett Kaasa i worst case 60-70 min i de tre kampene der.
Dagens kamp mot Molde for AaFK lever nok sitt eget liv, uansett tidligere statistikk. Ikke at jeg med det sier at Kaasa ikke kan gi bra med poeng. KBK har lånt Nikolai Hopland fra AaFK ut Mai - og talentet starter mot SIF allerede idag. Hopland spiller for KBK ut runde 8 ( kanskje runde 9 ), hvoretter han drar til G 19 Europa kvalikk kampene i Nederland Juni 01 til 06. Og Sarp da ? Vet ikke helt om jeg tror neste 3 kampene blir direkte walk in the park for Molde.
Haugen scorte vel hattrick mot Molde rett før seriestart også? Spiller lett Haugen i denne kampen.
Spiller selv Haugen, selv om jeg ikke tror lynet med hattrick slår ned to ganger på rappen. Men om AaFK våger angripe kampen med litt eget ofensivt spill - og ikke bare forsvare seg til noe, da kan det fort bli et mål for Haugen. Kampen er jo litt viktig for AaFK i forhold til fremtidige tilskuertall også. Når de endelig har klart selge ut alle biletter, kreves det litt underholdning for at flertallet skal returnere neste hjemmekamp også. Om man opplever LAN fotball på sitt feigeste ( ala siste bortekamp mot HamKam ), da er fort halvparten av dagens tilskuere borte ved neste korsvei.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Kaasa eller Breivik?
Jeg klarer ikke å bestemme meg på wildcard...
Virker som om Kaasa er mer offensiv og skårer mål (2 mål og 1 assist så langt) framfor Breivik som er mer tilrettelegger (0 mål og 5 assist! så langt).
Spilletiden til nå er Kaasa 271min på 6 kamper og Breivik 379min på 5 kamper.
Er det sånn at Kaasa spiller på "Brynhildsens plass" og Breivik på "Hussains plass"?
Spiller de på lånt tid?
Breivik er 0.6m billigere, men akkurat nå har jeg Kaasa inne.
Er det noen som har noen råd for og imot og tips om spilletid framover?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Evertonion skrev: man mai 16, 2022 11:28 am Kaasa eller Breivik?
Kaasa. Mer målfarlig + Etzaz gjør fort at Breivik mister plassen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

LSK tilbake til 3-4-3- og i fantasyøyenmed så betyr det 3/5'n defensivt etter Petterson kom inn forsetter. Yldren ¨på kant (Har ikke fått tak på om Helland er i tropp) og Adams starter på topp.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Noen som vet om Kirkevold blir klar?

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

stc887 skrev: man mai 16, 2022 12:18 pm Etzaz gjør fort at Breivik mister plassen.
Noe uvisst når Etzaz er tilbake. Sliter med låret.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Foreløpig WC-lag før lagoppstillingene dukker opp;

Wahlstedt
Linnes - Dragsnes - Pettersson - Sebulonsen
Åsen - Tripic - Vetlesen - Kaasa
Berisha - Haugen

Jendal; Kurucay, Wichmann, Hafstad
0.4 ITB

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: man mai 16, 2022 11:20 am
K-Torget skrev: man mai 16, 2022 11:05 am
Kapteinhivoghoi skrev: man mai 16, 2022 12:40 am
Dagens kamp mot Molde for AaFK lever nok sitt eget liv, uansett tidligere statistikk. Ikke at jeg med det sier at Kaasa ikke kan gi bra med poeng. KBK har lånt Nikolai Hopland fra AaFK ut Mai - og talentet starter mot SIF allerede idag. Hopland spiller for KBK ut runde 8 ( kanskje runde 9 ), hvoretter han drar til G 19 Europa kvalikk kampene i Nederland Juni 01 til 06. Og Sarp da ? Vet ikke helt om jeg tror neste 3 kampene blir direkte walk in the park for Molde.
Haugen scorte vel hattrick mot Molde rett før seriestart også? Spiller lett Haugen i denne kampen.
Spiller selv Haugen, selv om jeg ikke tror lynet med hattrick slår ned to ganger på rappen. Men om AaFK våger angripe kampen med litt eget ofensivt spill - og ikke bare forsvare seg til noe, da kan det fort bli et mål for Haugen. Kampen er jo litt viktig for AaFK i forhold til fremtidige tilskuertall også. Når de endelig har klart selge ut alle biletter, kreves det litt underholdning for at flertallet skal returnere neste hjemmekamp også. Om man opplever LAN fotball på sitt feigeste ( ala siste bortekamp mot HamKam ), da er fort halvparten av dagens tilskuere borte ved neste korsvei.
Gode poeng :)

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

TheIceman10 skrev: man mai 16, 2022 2:12 pm
stc887 skrev: man mai 16, 2022 12:18 pm Etzaz gjør fort at Breivik mister plassen.
Noe uvisst når Etzaz er tilbake. Sliter med låret.
Joa men han skal tilbake. Kaasa må miste plassen tll Zekhnini eller ny gubbe i sommer.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: man mai 16, 2022 11:28 am Kaasa eller Breivik?
Jeg klarer ikke å bestemme meg på wildcard...
Virker som om Kaasa er mer offensiv og skårer mål (2 mål og 1 assist så langt) framfor Breivik som er mer tilrettelegger (0 mål og 5 assist! så langt).
Spilletiden til nå er Kaasa 271min på 6 kamper og Breivik 379min på 5 kamper.
Er det sånn at Kaasa spiller på "Brynhildsens plass" og Breivik på "Hussains plass"?
Spiller de på lånt tid?
Breivik er 0.6m billigere, men akkurat nå har jeg Kaasa inne.
Er det noen som har noen råd for og imot og tips om spilletid framover?
Du oppsummerer dette selv ganske greit :)
Tror i det lange løp at Kaasa tar flere poeng enn Breivik pga. plassering på banen :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

stc887 skrev: man mai 16, 2022 12:32 pm LSK tilbake til 3-4-3- og i fantasyøyenmed så betyr det 3/5'n defensivt etter Petterson kom inn forsetter. Yldren ¨på kant (Har ikke fått tak på om Helland er i tropp) og Adams starter på topp.
Hvor trygg er du på Adams starter?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: man mai 16, 2022 2:14 pm Foreløpig WC-lag før lagoppstillingene dukker opp;

Wahlstedt
Linnes - Dragsnes - Pettersson - Sebulonsen
Åsen - Tripic - Vetlesen - Kaasa
Berisha - Haugen

Jendal; Kurucay, Wichmann, Hafstad
0.4 ITB
Liker det :)

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

K-Torget skrev: man mai 16, 2022 2:20 pm
stc887 skrev: man mai 16, 2022 12:32 pm LSK tilbake til 3-4-3- og i fantasyøyenmed så betyr det 3/5'n defensivt etter Petterson kom inn forsetter. Yldren ¨på kant (Har ikke fått tak på om Helland er i tropp) og Adams starter på topp.
Hvor trygg er du på Adams starter?
99.99%. Kan skade seg på oppvarminga eller på vei til kamp om han skulle finne på å tryne i trappa hjemme eller i en fortauskant elller lignende.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Blitt ferdig med WC jeg også, en del gjengangere, men også litt random. Prøver nu bare et eller annet, ikke satt meg for mye inn i det.

Hagen (Jendal)
Sebulonsen - Ogbu - Linnes (Leifsson - Bayiha)
Åsen - Kaasa - Heintz - Badou - Tripic
Berisha - Haugen

clivewarren

Legg inn av clivewarren »

Jeg spilte wildcardet mitt forrige runde, så tenkte å prøve meg på en motsatt variant av alle andre å spille Rik Onkel nå.

Hansen
Sebulonsen-Ruud-Dahl Reitan
Vecchia-Vetlesen-Pellegrino-Åsen-Tripic
Berisha-Espejord

Noen som burde av eller på?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

stc887 skrev: man mai 16, 2022 2:31 pm
K-Torget skrev: man mai 16, 2022 2:20 pm
stc887 skrev: man mai 16, 2022 12:32 pm LSK tilbake til 3-4-3- og i fantasyøyenmed så betyr det 3/5'n defensivt etter Petterson kom inn forsetter. Yldren ¨på kant (Har ikke fått tak på om Helland er i tropp) og Adams starter på topp.
Hvor trygg er du på Adams starter?
99.99%. Kan skade seg på oppvarminga eller på vei til kamp om han skulle finne på å tryne i trappa hjemme eller i en fortauskant elller lignende.
Takker 8-)

urbeka

Legg inn av urbeka »

WC-draftet mitt

Wahlstedt (Jendal)
Haugen-Linnes-Sebulonsen-Brekalo (Novak)
Vetlesen-Lindseth-Sarahoui-Kaasa (Yttergård Jensen)
Berisha-Haugen (Alvheim)

Tar gjerne imot konstruktiv kritikk :-)

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

urbeka skrev: man mai 16, 2022 3:00 pm WC-draftet mitt

Wahlstedt (Jendal)
Haugen-Linnes-Sebulonsen-Brekalo (Novak)
Vetlesen-Lindseth-Sarahoui-Kaasa (Yttergård Jensen)
Berisha-Haugen (Alvheim)

Tar gjerne imot konstruktiv kritikk :-)
Laget ser greit ut selv om jeg hadde droppet Osame og dobbel MFK defensiv.
Mitt obs til deg er dobbel Viking def om du skal få inn Tripic og spesielt da Seb ikke er fast og trippel molde for du har 7 spillere med blank senere fra Molde, Viking og VIF og 1 benkespillere. Det blir for for tynt selv om det ser snasent ut nå

urbeka

Legg inn av urbeka »

Thanks. Jeg har ikke tatt inn haugen og linnes i funksjonen dobbel molde defensiv men fordi jeg tror de pt er bedre valg per krone enn det som er tilgjengelig i en molde offensiv, så det er en bevisst ønsket handling. Blank for Molde kommer først i runde 18 så det tåler jeg. Ift dobbel viking defensiv er jeg enig, det er et poeng å ha fleksibilitet for å kunne ta inn en stk viking-offensiv til, det er er godt poeng. Jeg tror i og for seg at dobbel viking defensiv er gull verdt, de er bunnsolide og har 4 av 7 rent bur så langt. Jeg er også skeptisk til Tripic fremover ift en spiller som skal inn og ut og balansere en belastningsskade. Det hadde vært behagelig å kunne styre utenom. Men det er mulig man ikke kan det. Jeg må rydde meg mer fleksibilitet der.

Nevi

Legg inn av Nevi »

K-Torget skrev: man mai 16, 2022 10:53 am
Nevi skrev: søn mai 15, 2022 11:05 pm Vurderer følgende WC-lag nå :

Hagen - Jendal

Sampsted - Linnes - Sebulonsen - Dragsnes - Baccay

Tripic - Åsen - Vetlesen - Kaasa - Hagen

Berisha - Haugen - Hafstad


Da har jeg brukt opp hele budsjettet. Noen umiddelbare tanker om dette?
Har du aktivert chippen? Dette er vel tilnærmet fasit om man kjører WC nå.
Det har jeg. Hatt en travel dag i dag. Så jeg står med dette laget jeg mekket sammen i går.

Gjorde to bytter tidlig (minus fire) Ett av byttene var da Brynhildsen inn og EUA ut. Men tankene var allerede da at WC muligens kom til å aktiveres. Med skaden til Brynhildsen var det ikke noe tvil.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Kjedelig med Brynhildsen ute i 2 mnd. Tenkte en knokkelkmap mot Aalesund på tribunen var greit overkommelig, men får inn noldusen Jørgensen.
Byttet Moe og kjeksen Helland til Brynhildsen og Sampsted for en hit allerede forrige søndag, så blir nok ikke "nedgradering" fra Haugen og Brynhildsen til Linnes og Kaasa/Mannsverk før til neste runde.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Forsvinner en hit om jeg går for WC?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»