Eliteserien Fantasy 2022

Svar
Brukeravatar
Lumanza
Innlegg: 4287

Re: Eliteserien Fantasy 2022

Legg inn av Lumanza »

JonSnow skrev: man mar 14, 2022 1:56 pm Alle burde klage til Jonas og co for å få ned de generelle prisene. Slik at man kan variere mere i lagene, sånn som det er nå så blir det mye det samme og så snart ligaen setter seg så kommer de fleste til å ende opp med ekstremt like lag. Ser at sjøl på Odd som var ræva i fjor så er prisene way beyond hva de burde være. Spillere som er backup/squad players burde være billige slik at en kan sjangse med noe slike på benken for å få inn mere kvalitet. Molde spillere er vanskelig å satse på da Moe rullere for mye til at man kan ta den sjangsen, må jo da ha fullgode Spillere på benken og det har man ikke råd til. Så man blir nødt til å satse på di som spiller hver kamp, men kanskje ikke gir mest poeng fordi mulighetene er borte pga. prisingen. I fjor gikk jeg lei etter runde 5 og bare lot laget stå der fordi valgmulighetene var så innskrenket. Top 600 uten å gjøre noe som helst på 25 runder med 3 langtidskadde Spillere og en solgt ut av landet er helt greit det, men egasjemanget forsvant for min del. Og hadde store forhåpninger til årets slipp og så har man gått enda værre til verks! Blir å sette opp et lag, men kjenner at motivasjonen forsvinner når valgmulighetene blir såpass små.
Forsent nå. Har allerede satt opp.lag.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Utfordrende priser gjør at en ikke klarer å ta inn mange av de dyreste spillerne. For å spare tror jeg f.eks Hagen på Glimt kan være årets Patrick Berg. Hagen bør vel være tilnærmet fast og få seg noen målpoeng også. 5 mill er en ok pris!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Første utkast må i tenkeboksen gitt altfor mange stive pris på spillere
► Show Spoiler

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

lsklars skrev: man mar 14, 2022 1:36 pm Ser mange har Ogbu med, han er LSK beste spiller, men noen målsnik er han ikke. Kun 1 scoring i fjor. Derfor har jeg istedet Tom Pettersson med, 3 mål på en halv sesong, og scoret igjen i går i cupen. Mye mer målfarlig enn Ogbu.
Enig, tenker at Pettersson, Dragsnes og Ranger / Røsler er bedre alternativ enn Ogbu.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: man mar 14, 2022 5:44 pm Utfordrende priser gjør at en ikke klarer å ta inn mange av de dyreste spillerne. For å spare tror jeg f.eks Hagen på Glimt kan være årets Patrick Berg. Hagen bør vel være tilnærmet fast og få seg noen målpoeng også. 5 mill er en ok pris!
Hagen kommer nok til å spille mye / fast ja, men vil tro det blir færre målpoeng derfra sammenlignet med Berg.
Et alternativ kan være Solbakken i Viking, 0,5 billigere. Både Hagen og Solbakken vil nok få lite målpoeng, men Hagen får kanskje flere enn Solbakken, men Solbakken er 0,5 billigere - Ikke enkelt dette.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: man mar 14, 2022 1:48 pm Er det noen 4.0-forsvarere som er i nærheten av startplass i år? Kastet inn et lag i går, men synes som dere nevner at det er veldig vanskelig å finne god verdi framover på banen i år. Vet ikke hva status er med Botheim, men målet er 3xBG offensivt og står pr nå med Vetlesen (ufattelig at han er 3.0 billigere enn Saltnes), Solbakken og Espejord. Sistnevnte ryker vel ut om Botheim skal spille for BG denne våren.
Hatlehol på Aafk er vel eneste forsvarer til 4 blank som kan spille regelmessig, i tillegg kan Hatlehol spille lenger fremme på banen :)
Hvis Botheim blir klar for Glimt så skal nok han rett inn på mitt lag også - tenker 2 x Glimt offensivt + 1 x Glimt defensivt (Sampsted) er mest aktuell for min del. Per nå har jeg Sampsted, Solbakken og Vetlesen fra Glimt, men blir nok Vetlesen til Botheim / Espejord før frist (avhenger om Botheim skal spille for glimt eller ikke).

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lumanza skrev: man mar 14, 2022 4:58 pm
JonSnow skrev: man mar 14, 2022 1:56 pm Alle burde klage til Jonas og co for å få ned de generelle prisene. Slik at man kan variere mere i lagene, sånn som det er nå så blir det mye det samme og så snart ligaen setter seg så kommer de fleste til å ende opp med ekstremt like lag. Ser at sjøl på Odd som var ræva i fjor så er prisene way beyond hva de burde være. Spillere som er backup/squad players burde være billige slik at en kan sjangse med noe slike på benken for å få inn mere kvalitet. Molde spillere er vanskelig å satse på da Moe rullere for mye til at man kan ta den sjangsen, må jo da ha fullgode Spillere på benken og det har man ikke råd til. Så man blir nødt til å satse på di som spiller hver kamp, men kanskje ikke gir mest poeng fordi mulighetene er borte pga. prisingen. I fjor gikk jeg lei etter runde 5 og bare lot laget stå der fordi valgmulighetene var så innskrenket. Top 600 uten å gjøre noe som helst på 25 runder med 3 langtidskadde Spillere og en solgt ut av landet er helt greit det, men egasjemanget forsvant for min del. Og hadde store forhåpninger til årets slipp og så har man gått enda værre til verks! Blir å sette opp et lag, men kjenner at motivasjonen forsvinner når valgmulighetene blir såpass små.
Forsent nå. Har allerede satt opp.lag.
Helt enig i dette - Har vært inne på tanken selv! Men tror ikke Jonas og Co uansett bryr seg om hva vi synes, så er vel bare bortkastet tid å klage. Får vel bare gjøre det beste ut av situasjonen.. :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Laffano16 skrev: man mar 14, 2022 6:07 pm Første utkast må i tenkeboksen gitt altfor mange stive pris på spillere
► Show Spoiler
Haugen må på! Ellers ville jeg ikke hatt glimt-keeper - ville heller brukt den tredje glimt-plassen et annet sted på banen :)

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

K-Torget skrev: man mar 14, 2022 6:15 pm
Laffano16 skrev: man mar 14, 2022 6:07 pm Første utkast må i tenkeboksen gitt altfor mange stive pris på spillere
► Show Spoiler
Haugen må på! Ellers ville jeg ikke hatt glimt-keeper - ville heller brukt den tredje glimt-plassen et annet sted på banen :)
Dette ble kanskje bedre men litt spinkelt på forsvar dog
► Show Spoiler

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Laffano16 skrev: man mar 14, 2022 6:24 pm
K-Torget skrev: man mar 14, 2022 6:15 pm
Laffano16 skrev: man mar 14, 2022 6:07 pm Første utkast må i tenkeboksen gitt altfor mange stive pris på spillere
► Show Spoiler
Haugen må på! Ellers ville jeg ikke hatt glimt-keeper - ville heller brukt den tredje glimt-plassen et annet sted på banen :)
Dette ble kanskje bedre men litt spinkelt på forsvar dog
► Show Spoiler
Ville fremdeles fått på Haugen (Molde) og så byttet Hopland med Hatlehol (begge Aafk) :)

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

K-Torget skrev: man mar 14, 2022 6:27 pm
Laffano16 skrev: man mar 14, 2022 6:24 pm
K-Torget skrev: man mar 14, 2022 6:15 pm

Haugen må på! Ellers ville jeg ikke hatt glimt-keeper - ville heller brukt den tredje glimt-plassen et annet sted på banen :)
Dette ble kanskje bedre men litt spinkelt på forsvar dog
► Show Spoiler
Ville fremdeles fått på Haugen (Molde) og så byttet Hopland med Hatlehol (begge Aafk) :)
Ok Takk 👍

heipaadei688

Legg inn av heipaadei688 »

Tiedemann Hansen, er han hentet for å spille fast? Ikke uaktuell for 5.5

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

heipaadei688 skrev: man mar 14, 2022 7:13 pm Tiedemann Hansen, er han hentet for å spille fast? Ikke uaktuell for 5.5
Han er klink i Moldes bakre rekker, ja.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

TheIceman10 skrev: man mar 14, 2022 7:14 pm
heipaadei688 skrev: man mar 14, 2022 7:13 pm Tiedemann Hansen, er han hentet for å spille fast? Ikke uaktuell for 5.5
Han er klink i Moldes bakre rekker, ja.
Hadde Tiedemann Hansen inne fram til Haugens show i går 🤩

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

heipaadei688 skrev: man mar 14, 2022 7:13 pm Tiedemann Hansen, er han hentet for å spille fast? Ikke uaktuell for 5.5
Helt klink, men hadde heller gått for Haugen pga. høyere tak :)

heipaadei688

Legg inn av heipaadei688 »

Haugen er inne uansett :D Tenkte Tiedemann i tillegg, ikke meget dyrt for en stopper på et top 2 lag. Ingen mulighet for at det blir Risa - Bjørnbak- Sinyan?

heipaadei688

Legg inn av heipaadei688 »

Var en fan i fjor av Brede Moe til 4.8, Scorte 1-0 mot Brann der. Blir heller Pelle/Saltnes/Solbakken + Vetlesen + Wembangomo/Sampsted i år. Ser litt da mot Molde og Rosenborg på premium forsvarere. K. Haugen klink. Dahl Reitan/Pereira vent og se?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Førsteutkast.

Hagen
Pettersson-Haugen-Wichne-Kobe (hæ kem?)
Brynhildsen-O.Solbakken-Vetlesen-Saletros
Espejord-Molins

(Jendal-Solbakken-Hatlehol-Hafstad) 0.5ITB.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: man mar 14, 2022 8:35 pm Førsteutkast.

Hagen
Pettersson-Haugen-Wichne-Kobe (hæ kem?)
Brynhildsen-O.Solbakken-Vetlesen-Saletros
Espejord-Molins

(Jendal-Solbakken-Hatlehol-Hafstad) 0.5ITB.
Liker dette! :D

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

heipaadei688 skrev: man mar 14, 2022 8:29 pm Haugen er inne uansett :D Tenkte Tiedemann i tillegg, ikke meget dyrt for en stopper på et top 2 lag. Ingen mulighet for at det blir Risa - Bjørnbak- Sinyan?
Kan jo selvsagt bli en slik trebackslinje i en del kamper, men tror nok Hansen vil spille mye! RBK-backer er absolutt interessant.
Ser ut som om både Molde og RBK kommer til å spille mange kamper med vingbacker + en forsvartreer i år.

heipaadei688

Legg inn av heipaadei688 »

Blir det Fridiskusjon liga?

Einarglu

Legg inn av Einarglu »

Øvretveit (4,0)
Haugen-Sampsted-Pettersson-Björtuft (4,0)
Solbakken-Vetlesen-Åsen (Thiago Holm-4,5)
Haugen-Mollins-Fofana

Er her per nå, stive priser i år, så kan bli spennende å se hvordan sesongen utarter seg.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

heipaadei688 skrev: man mar 14, 2022 8:29 pm Haugen er inne uansett :D Tenkte Tiedemann i tillegg, ikke meget dyrt for en stopper på et top 2 lag. Ingen mulighet for at det blir Risa - Bjørnbak- Sinyan?
Dobbel def fra Molde mener jeg er bortkastet! Lekker som en sil bakover, og Erling Moe har ennå ikke fått skikk på forsvaret etter fjoråret.

Når det gjelder Sheriff og Bjørnbak, så er begge ute med skade for øyeblikket. Førstnevnte vil nok skli rett tilbake i førsteelleveren, mens Bjørnbak må kjempe hardt for en plass på laget i år.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Jerv spiller endelig i morgen. Kommer til å holde argusøyne på Simsir (MID, 6.5m) som jeg mistenker kommer til å være lengst fram på banen for dem. Kun 0,8% har han inne p.d.d.

heipaadei688

Legg inn av heipaadei688 »

TheIceman10 skrev: man mar 14, 2022 9:12 pm
heipaadei688 skrev: man mar 14, 2022 8:29 pm Haugen er inne uansett :D Tenkte Tiedemann i tillegg, ikke meget dyrt for en stopper på et top 2 lag. Ingen mulighet for at det blir Risa - Bjørnbak- Sinyan?
Dobbel def fra Molde mener jeg er bortkastet! Lekker som en sil bakover, og Erling Moe har ennå ikke fått skikk på forsvaret etter fjoråret.

Når det gjelder Sheriff og Bjørnbak, så er begge ute med skade for øyeblikket. Førstnevnte vil nok skli rett tilbake i førsteelleveren, mens Bjørnbak må kjempe hardt for en plass på laget i år.
Sam Rogers og Augustinsson hos RBK, hvordan ligger de ann på spilletid

heipaadei688

Legg inn av heipaadei688 »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: man mar 14, 2022 9:32 pm Jerv spiller endelig i morgen. Kommer til å holde argusøyne på Simsir (MID, 6.5m) som jeg mistenker kommer til å være lengst fram på banen for dem. Kun 0,8% har han inne p.d.d.
Gir deg en thumbs opp for den. Helt ukjent spiller for meg, gøy med litt variasjon og differ.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

heipaadei688 skrev: man mar 14, 2022 9:34 pm Sam Rogers og Augustinsson hos RBK, hvordan ligger de ann på spilletid
Rogers vil nok danne trebackslinje sammen med Henriksen og Giampaoli. Augustinsson ble vel hofteoperert i desember, og er tidligst i spill i sommer.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: man mar 14, 2022 9:32 pm Jerv spiller endelig i morgen. Kommer til å holde argusøyne på Simsir (MID, 6.5m) som jeg mistenker kommer til å være lengst fram på banen for dem. Kun 0,8% har han inne p.d.d.
Kjempetalent! Hold oss oppdatert!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

heipaadei688 skrev: man mar 14, 2022 9:34 pm
TheIceman10 skrev: man mar 14, 2022 9:12 pm
heipaadei688 skrev: man mar 14, 2022 8:29 pm Haugen er inne uansett :D Tenkte Tiedemann i tillegg, ikke meget dyrt for en stopper på et top 2 lag. Ingen mulighet for at det blir Risa - Bjørnbak- Sinyan?
Dobbel def fra Molde mener jeg er bortkastet! Lekker som en sil bakover, og Erling Moe har ennå ikke fått skikk på forsvaret etter fjoråret.

Når det gjelder Sheriff og Bjørnbak, så er begge ute med skade for øyeblikket. Førstnevnte vil nok skli rett tilbake i førsteelleveren, mens Bjørnbak må kjempe hardt for en plass på laget i år.
Sam Rogers og Augustinsson hos RBK, hvordan ligger de ann på spilletid
Vanskelig å si, tipper begge er litt utsatt for rotasjon (spesielt sistnevnte). Tenker Reitan er den mest aktuelle!

urbeka

Legg inn av urbeka »

Ser at Ole Jørgen Halvorsen har vært mye frempå med målpoeng i treningskampene. Noen Sarpere som kan kommentere ham vs Saletros til samme pris?

Baccay, noen Oddsere som kan kommentere om han vil bli foretrukket? Paco hadde vel ham på landslagene forstår jeg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»