Eliteserien Fantasy 2022

Svar
Centrist

Re: Eliteserien Fantasy 2022

Legg inn av Centrist »

Som alltid vanskelig å lage lag, mye spennende. Prissettingen virker ganske streng, tror de fortsatt er litt skremt av Glimt fra 2020.

Det flotte med Fantasy og delvis Cupen er at man begynner å glede seg til seriestart enda mer.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Centrist skrev: søn mar 13, 2022 11:09 am Som alltid vanskelig å lage lag, mye spennende. Prissettingen virker ganske streng, tror de fortsatt er litt skremt av Glimt fra 2020.

Det flotte med Fantasy og delvis Cupen er at man begynner å glede seg til seriestart enda mer.
Veldig enig i disse synspunktene. Mindre enn en måned igjen til det smeller nå :)

RS47

Legg inn av RS47 »

Et spørsmål. Kan man legge inn stall/lag nå, og fritt redigere fram til seriestart?

eppaen

Legg inn av eppaen »

RS47 skrev: søn mar 13, 2022 2:14 pm Et spørsmål. Kan man legge inn stall/lag nå, og fritt redigere fram til seriestart?
Jepp!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

McDermott
Sampsted Ogbu Sabelonsen
Solbakken vetlesen Solbakken Mannsverk Brynhildsen
Berisha Fridjonsson

Inbyttere: 4 rask til 4 mil hver bare for å få det til å gå opp med de latterlige høye prisene som er så får man ikke et skikkelig lag desverre!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

RS47 skrev: søn mar 13, 2022 2:14 pm Et spørsmål. Kan man legge inn stall/lag nå, og fritt redigere fram til seriestart?
Selvsagt ;)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

JonSnow skrev: søn mar 13, 2022 2:30 pm McDermott
Sampsted Ogbu Sabelonsen
Solbakken vetlesen Solbakken Mannsverk Brynhildsen
Berisha Fridjonsson

Inbyttere: 4 rask til 4 mil hver bare for å få det til å gå opp med de latterlige høye prisene som er så får man ikke et skikkelig lag desverre!
Enig i at det er meget stive priser i år!

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Høyresiden til Sarpsborg ekstremt aktiv mot Åsane. Wichne mål og målgivende, Halvorsen mål og to målgivende, Molins med hattrick.

Har blitt varslet at Billborn spiller offensiv fotball. Spennende.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: søn mar 13, 2022 8:06 pm Høyresiden til Sarpsborg ekstremt aktiv mot Åsane. Wichne mål og målgivende, Halvorsen mål og to målgivende, Molins med hattrick.

Har blitt varslet at Billborn spiller offensiv fotball. Spennende.
Enig! Må nok ha noe Sarp på laget før fristen er der.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Har sett litt på Molde - Odd i kveld og slik Molde spiller og fremstår med den nye formasjonen med en trebackslinje og vingbacker så er nok Haugen et must, selv om prisen er stiv!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

K-Torget skrev: søn mar 13, 2022 10:31 pm Har sett litt på Molde - Odd i kveld og slik Molde spiller og fremstår med den nye formasjonen med en trebackslinje og vingbacker så er nok Haugen et must, selv om prisen er stiv!
Tja. Slipper inn en del mål, og har ingen spiss som kan omsette servene fra Haugen. Må nesten se an hvordan Molde gjør det i år. Ikke imponert i dag.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vikingen skrev: søn mar 13, 2022 10:33 pm
K-Torget skrev: søn mar 13, 2022 10:31 pm Har sett litt på Molde - Odd i kveld og slik Molde spiller og fremstår med den nye formasjonen med en trebackslinje og vingbacker så er nok Haugen et must, selv om prisen er stiv!
Tja. Slipper inn en del mål, og har ingen spiss som kan omsette servene fra Haugen. Må nesten se an hvordan Molde gjør det i år. Ikke imponert i dag.
Haugen blir nok inne på mitt lag, forsvarsspiller som er nesten like mye i motstanders 16-meter som egen :)

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Er bare å forvente mange baklengs med Molde, men Haugen mater på offensivt i kjent stil. Klink i mitt lag.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

I fjor ble vel Haugen rotert mye med Birk Risa. Er det fortsatt en aktuell problemstilling? Eller er Haugen bankers? Kan ikke bruke 7,5 på en spiller som roteres.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: søn mar 13, 2022 10:47 pm Er bare å forvente mange baklengs med Molde, men Haugen mater på offensivt i kjent stil. Klink i mitt lag.
Helt enig!

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Vikingen skrev: søn mar 13, 2022 10:50 pm I fjor ble vel Haugen rotert mye med Birk Risa. Er det fortsatt en aktuell problemstilling? Eller er Haugen bankers? Kan ikke bruke 7,5 på en spiller som roteres.
Risa kommer til å operere som venstre stopper i trebackslinja. Kun som vingback om/når Haugen er ute med skade.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vikingen skrev: søn mar 13, 2022 10:50 pm I fjor ble vel Haugen rotert mye med Birk Risa. Er det fortsatt en aktuell problemstilling? Eller er Haugen bankers? Kan ikke bruke 7,5 på en spiller som roteres.
Så vidt jeg har fått med meg så konkurrerer Risa i utgangspunktet om en av plassen i den bakre treer, slik at det er mer sannsynnlig at Linnes / Knutzon tar noen minutter fra Haugen. Når det er sagt så er både Linnes og Knutzon mest aktuell på høyre vingback, så antar at Haugen får vesentlig flere minutter i år enn i fjor. Tror han er mer eller mindre fast, men vet jo aldri med rulleringen til Moe..

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TheIceman10 skrev: søn mar 13, 2022 10:52 pm
Vikingen skrev: søn mar 13, 2022 10:50 pm I fjor ble vel Haugen rotert mye med Birk Risa. Er det fortsatt en aktuell problemstilling? Eller er Haugen bankers? Kan ikke bruke 7,5 på en spiller som roteres.
Risa kommer til å operere som venstre stopper i trebackslinja. Kun som vingback om/når Haugen er ute med skade.
Da spørs det om jeg ikke må omrokkere litt på laget mitt for å rydde plass til Haugen….

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

TheIceman10 skrev: søn mar 13, 2022 10:52 pm
Vikingen skrev: søn mar 13, 2022 10:50 pm I fjor ble vel Haugen rotert mye med Birk Risa. Er det fortsatt en aktuell problemstilling? Eller er Haugen bankers? Kan ikke bruke 7,5 på en spiller som roteres.
Risa kommer til å operere som venstre stopper i trebackslinja. Kun som vingback om/når Haugen er ute med skade.
Jepp, Haugen er klink på mitt lag :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vikingen skrev: søn mar 13, 2022 10:53 pm
TheIceman10 skrev: søn mar 13, 2022 10:52 pm
Vikingen skrev: søn mar 13, 2022 10:50 pm I fjor ble vel Haugen rotert mye med Birk Risa. Er det fortsatt en aktuell problemstilling? Eller er Haugen bankers? Kan ikke bruke 7,5 på en spiller som roteres.
Risa kommer til å operere som venstre stopper i trebackslinja. Kun som vingback om/når Haugen er ute med skade.
Da spørs det om jeg ikke må omrokkere litt på laget mitt for å rydde plass til Haugen….
Tror man vil angre om man går uten Haugen ja..

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Foreløpig utkast som kommer til å bli endret mange ganger:

K: McDermott, Jendal

F: Wembangomo, Pattynama, Haugen, Coly, Ogbu

M: Sandberg, Vetlesen, Oldrup Jensen, Jørgensen, Yttergård Jensen

A: Ebiye, Berisha, Fofana

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Vikingen skrev: søn mar 13, 2022 10:59 pm Foreløpig utkast som kommer til å bli endret mange ganger:

K: McDermott, Jendal

F: Wembangomo, Pattynama, Haugen, Coly, Ogbu

M: Sandberg, Vetlesen, Oldrup Jensen, Jørgensen, Yttergård Jensen

A: Ebiye, Berisha, Fofana
Blir nok mange endringer på de fleste lag frem til frist :)

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Skjønner igjen ikke prissettinga, og i alle fall ikke hvorfor alle faste keepere er 5,0 eller høyere? Ingen faste spisser under 7,5, og svært lite verdi under 7,0(!) på midtbanen. Blir bare mindre diversitet i lagene med dette.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

HeskeyTime skrev: man mar 14, 2022 1:13 pm Skjønner igjen ikke prissettinga, og i alle fall ikke hvorfor alle faste keepere er 5,0 eller høyere? Ingen faste spisser under 7,5, og svært lite verdi under 7,0(!) på midtbanen. Blir bare mindre diversitet i lagene med dette.
Jepp.. Meget stive priser i år!

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

HeskeyTime skrev: man mar 14, 2022 1:13 pm Skjønner igjen ikke prissettinga, og i alle fall ikke hvorfor alle faste keepere er 5,0 eller høyere? Ingen faste spisser under 7,5, og svært lite verdi under 7,0(!) på midtbanen. Blir bare mindre diversitet i lagene med dette.
Har rabla helt for Jonas & co i år, ja..

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

K-Torget skrev: man mar 14, 2022 1:19 pm
HeskeyTime skrev: man mar 14, 2022 1:13 pm Skjønner igjen ikke prissettinga, og i alle fall ikke hvorfor alle faste keepere er 5,0 eller høyere? Ingen faste spisser under 7,5, og svært lite verdi under 7,0(!) på midtbanen. Blir bare mindre diversitet i lagene med dette.
Jepp.. Meget stive priser i år!
Fjorårets sesong ble jævlig kjedelig på grunn av dette allerede i fjor, etter halvspilt sesong hadde alle omtrent likt lag og det ble jævlig vanskelig å hoppe opp plasser. Det er ikke i nærheten av nok gode spillere til at det forsvarer denne prissettinga, midtbanespillere med 10 målpoeng og knappe 100 poeng skal plutselig koste 9 millioner..

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg har ikke fulgt med på ES på flere år, så jeg satt bare opp det laget som ble nevnt sist oppi tråden her og venter på tipsene på FFS. Har en visjon om å følge med i år, men det blir jo alltids bare et lag jeg følger, da.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Ser mange har Ogbu med, han er LSK beste spiller, men noen målsnik er han ikke. Kun 1 scoring i fjor. Derfor har jeg istedet Tom Pettersson med, 3 mål på en halv sesong, og scoret igjen i går i cupen. Mye mer målfarlig enn Ogbu.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Er det noen 4.0-forsvarere som er i nærheten av startplass i år? Kastet inn et lag i går, men synes som dere nevner at det er veldig vanskelig å finne god verdi framover på banen i år. Vet ikke hva status er med Botheim, men målet er 3xBG offensivt og står pr nå med Vetlesen (ufattelig at han er 3.0 billigere enn Saltnes), Solbakken og Espejord. Sistnevnte ryker vel ut om Botheim skal spille for BG denne våren.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Alle burde klage til Jonas og co for å få ned de generelle prisene. Slik at man kan variere mere i lagene, sånn som det er nå så blir det mye det samme og så snart ligaen setter seg så kommer de fleste til å ende opp med ekstremt like lag. Ser at sjøl på Odd som var ræva i fjor så er prisene way beyond hva de burde være. Spillere som er backup/squad players burde være billige slik at en kan sjangse med noe slike på benken for å få inn mere kvalitet. Molde spillere er vanskelig å satse på da Moe rullere for mye til at man kan ta den sjangsen, må jo da ha fullgode Spillere på benken og det har man ikke råd til. Så man blir nødt til å satse på di som spiller hver kamp, men kanskje ikke gir mest poeng fordi mulighetene er borte pga. prisingen. I fjor gikk jeg lei etter runde 5 og bare lot laget stå der fordi valgmulighetene var så innskrenket. Top 600 uten å gjøre noe som helst på 25 runder med 3 langtidskadde Spillere og en solgt ut av landet er helt greit det, men egasjemanget forsvant for min del. Og hadde store forhåpninger til årets slipp og så har man gått enda værre til verks! Blir å sette opp et lag, men kjenner at motivasjonen forsvinner når valgmulighetene blir såpass små.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»