Pendlerboliger - Oppgjørets time

Svar
Harduetforslag

Re: Pendlerboliger - Oppgjørets time

Legg inn av Harduetforslag »

Brezjnev skrev: tor des 01, 2022 6:33 pm
palimpsest skrev: tor des 01, 2022 6:13 pm Og Hadia Tajik «pendler» på besøk til foreldrene i Sandnes, og lar folket ta regningen.

Nesten så man er fristet til å tro at de bevisst forsøker å rive ned tilliten folk har til systemet.
Jeg var sikker på at du hadde blingset og dro frem en gammel artikkel du trodde var ny, men neida. 1. desember står det, og 1. desember er i dag. Det er helt utrolig, når ting egentlig har roet seg og et comeback ikke lenger ser så umulig ut, skuddet hun plasserte i egen fot begynner så smått å hele - så skyter hun seg i den andre foten. Det kan godt være at dette var dråpen, at den videre politiske karrieren sank for godt på grunn av 32 000 urettmessige pendlerkroner.

For når Tajik fortsatt ikke forstår at poenget ikke er hvorvidt hun klarer å lirke seg inn på rett side av det rent juridiske så er det ikke håp.
Jeg synes det er det morsomste.

– Jeg har ført pendlerreiser i forbindelse med hjemreise til mitt folkeregistrerte og skattemessige bosted i Sandnes, bekrefter Tajik til Aftenposten.

– Det gjelder leiligheten jeg eide i Sandnes og - det siste halvannet året - mine foreldres bolig der jeg nå er folkeregistrert i tråd med regelverket for stortingsrepresentanter, skriver hun videre.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

palimpsest skrev: tor des 01, 2022 6:13 pm Og Hadia Tajik «pendler» på besøk til foreldrene i Sandnes, og lar folket ta regningen.

Nesten så man er fristet til å tro at de bevisst forsøker å rive ned tilliten folk har til systemet.
Det er jo nesten så en tror det er 1. april. Hvordan er det mulig å gjøre dette etter det hun var igjennom?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 8:32 pm For det er slik hun er, dette er Hadja Tajik.
Hun er i hvertfall uten kontakt med den virkelige verden.

Debatten om et mulig comeback i ledelsen i Ap bør uansett være lagt død nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Tonning Riise går rett fra borderline voldtekt til skattesnylting. Strålende 3 år for den unge Høyre-mannen.

Man må bare elske politikere.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Hvordan var reglene for pendlerbolig og fordelsbeskatning om du leide ut deler av boligen på hjemstedet, f.eks en hybel i kjelleren? Skulle man skatte av dette? Så at noen av politikerne var ilagt straffeskatt for å ha leid ut bolig på hjemstedet, men var dette hele eller bare deler av boligene?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 9:00 am Tonning Riise går rett fra borderline voldtekt til skattesnylting. Strålende 3 år for den unge Høyre-mannen.

Man må bare elske politikere.
Jeg registerer også at han nå jobber som lobbyist for tobakksgiganten Philip Morris.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Tajik "prater ut om den vonde tiden" i papir-Dagbladet i dag. Hun sier hun er ferdig med saken og glad for at hun ikke, i motsetning til mange andre, fikk straffeskatt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

ehall skrev: tor des 01, 2022 8:01 pm Nå kan ikke lengre heiagjengen til Tajik unnskylde med at saken hennes er så gammel. Dette er så mye verre enn hva Giske har gjort, og nå kan hun telle sine siste dager i Stortinget og som politiker.
Eg trur du kan være sikker på at det er mange i heiagjengen til Tajik som både vil unnskylde dette og forsvare dette. Tross alt har dama vært gjennom ein tøff tid med mediene på slept. Mange vil sikkert sei at ho hadde rett på desse pengene sidan ho eide bolig i Sandnes.

Vi andre derimot klør oss i bakhodet og lurer på om det er eit mål for norske folkevalde å skape politikarforrakt. Neste år kunne man lagd ein julekalander med alle sakene på Stortinget og alt politikarar har gjort galt. Lista blir berre større og større

lund

Legg inn av lund »

ms_8 skrev: fre des 02, 2022 9:17 am
ehall skrev: tor des 01, 2022 8:01 pm Nå kan ikke lengre heiagjengen til Tajik unnskylde med at saken hennes er så gammel. Dette er så mye verre enn hva Giske har gjort, og nå kan hun telle sine siste dager i Stortinget og som politiker.
Eg trur du kan være sikker på at det er mange i heiagjengen til Tajik som både vil unnskylde dette og forsvare dette. Tross alt har dama vært gjennom ein tøff tid med mediene på slept. Mange vil sikkert sei at ho hadde rett på desse pengene sidan ho eide bolig i Sandnes.

Vi andre derimot klør oss i bakhodet og lurer på om det er eit mål for norske folkevalde å skape politikarforrakt. Neste år kunne man lagd ein julekalander med alle sakene på Stortinget og alt politikarar har gjort galt. Lista blir berre større og større
På ingen måte. Tajik burde vært ferdig etter forrige sak. Men heiagjengen til Giske kommer nok til å bruke denne saken som ammunisjon for at Giske liksom er en så flott fyr (til tross for nok av eksempler på det motsatte). Ganske forutsigbart.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

lund skrev: fre des 02, 2022 9:19 am
ms_8 skrev: fre des 02, 2022 9:17 am
ehall skrev: tor des 01, 2022 8:01 pm Nå kan ikke lengre heiagjengen til Tajik unnskylde med at saken hennes er så gammel. Dette er så mye verre enn hva Giske har gjort, og nå kan hun telle sine siste dager i Stortinget og som politiker.
Eg trur du kan være sikker på at det er mange i heiagjengen til Tajik som både vil unnskylde dette og forsvare dette. Tross alt har dama vært gjennom ein tøff tid med mediene på slept. Mange vil sikkert sei at ho hadde rett på desse pengene sidan ho eide bolig i Sandnes.

Vi andre derimot klør oss i bakhodet og lurer på om det er eit mål for norske folkevalde å skape politikarforrakt. Neste år kunne man lagd ein julekalander med alle sakene på Stortinget og alt politikarar har gjort galt. Lista blir berre større og større
På ingen måte. Tajik burde vært ferdig etter forrige sak. Men heiagjengen til Giske kommer nok til å bruke denne saken som ammunisjon for at Giske liksom er en så flott fyr (til tross for nok av eksempler på det motsatte). Ganske forutsigbart.
Eg er enig at ho burde være ferdig, men eg trur overhode ikkje på det. Det er ingentvil om at politiske parti har ein råtten tilnærming til dette. I mange miljø vil dei sei at ho var innanfor lovverket og at ho ikkje har gjort noko galt.

Det er ein grunn for at Dagbladet hadde saken i går om kor tøft tiden hadde vært for ho.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

newsflash skrev: tor des 01, 2022 8:42 pm
Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 8:32 pm For det er slik hun er, dette er Hadja Tajik.
Hun er i hvertfall uten kontakt med den virkelige verden.

Debatten om et mulig comeback i ledelsen i Ap bør uansett være lagt død nå.
Må innrømme at jeg er overrasket, men Arbeiderpartiet virker å ha et annet syn. De synes ikke Tajik har blamert seg mer enn at de var komfortable med å sende henne på nyhetsmorgen i dag for å være partiets ansikt utad og argumentere for at barnetrygd bør beskattes. Etter debatten med Snorre Valen ble hun spurt om den siste pendlersaken, og hun er fortsatt såre fornøyd med å mene at hun har holdt seg på rett side av den juridiske streken.

Det er en opptreden jeg vil minnes hver eneste gang fremover, når Arbeiderpartiet får nye rekordlave oppslutninger og ikke helt forstår hvorfor.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Brezjnev skrev: fre des 02, 2022 9:27 am
newsflash skrev: tor des 01, 2022 8:42 pm
Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 8:32 pm For det er slik hun er, dette er Hadja Tajik.
Hun er i hvertfall uten kontakt med den virkelige verden.

Debatten om et mulig comeback i ledelsen i Ap bør uansett være lagt død nå.
Må innrømme at jeg er overrasket, men Arbeiderpartiet virker å ha et annet syn. De synes ikke Tajik har blamert seg mer enn at de var komfortable med å sende henne på nyhetsmorgen i dag for å være partiets ansikt utad og argumentere for at barnetrygd bør beskattes. Etter debatten med Snorre Valen ble hun spurt om den siste pendlersaken, og hun er fortsatt såre fornøyd med å mene at hun har holdt seg på rett side av den juridiske streken.

Det er en opptreden jeg vil minnes hver eneste gang fremover, når Arbeiderpartiet får nye rekordlave oppslutninger og ikke helt forstår hvorfor.
Det skremmende er at du opplever den samme holdningen stort sett i alle parti. Ropstad er fortsatt stor i KRF og blir aktiv brukt. Fylkesnes har blitt diskutert som ny leiar i SV og eg har ikkje akkurat notert særleg mange kritiske utspel i Høgre, Venstre eller MDG om pendlarboligere. SP har også vært tause.

FRP har hatt nokon utspel om dette og Rødt har reagert. Likevel er inntrykket mitt værtfall at mange politikere fortsatt ikkje ser alvoret og at Stortinget heller legger vekk saken for å unngå fleire saker framfor ein dypt anger over at dette har skjedd.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

oddvar_kjempebra skrev: fre des 02, 2022 9:10 am
Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 9:00 am Tonning Riise går rett fra borderline voldtekt til skattesnylting. Strålende 3 år for den unge Høyre-mannen.

Man må bare elske politikere.
Jeg registerer også at han nå jobber som lobbyist for tobakksgiganten Philip Morris.
Se her ja, det har jeg faktisk ikke fått med meg. Sympatisk type, jobber selvsagt mot sigarettgigantens visjon, at alle skal slutte å med den forferdelige uvanen og heller bruke deres andre produkter.

– Jeg jobber i PMI og vi arbeider for å fase ut sigarettene så raskt som mulig, skriver han.

– Vi er klare på at ingen bør starte å røyke, og dersom du har startet, så bør du slutte umiddelbart. Dersom du likevel ikke slutter, så bør du bytte ut sigarettene med mindre skadelige alternativer, som snus, nikotinposer, e-sigaretter eller oppvarmet tobakk. Vi er i full gang med å fase ut sigarettene og ta steget fullstendig over til røykfrie, mindre skadelige alternativer, fortsetter han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k ... gullkortet
Sist redigert av Lew_Ashby den fre des 02, 2022 9:54 am, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 9:53 am Se her ja, det har jeg faktisk ikke fått med meg. Sympatisk type.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k ... gullkortet
Hehe, for en jævla klovn. Tenk å jobbe som tobakkslobbyist i 2022. Da er du enten jævlig glad i penger, eller temmelig i beit for jobb. Eller begge deler.......

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KongOlav2 skrev: fre des 02, 2022 9:54 am
Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 9:53 am Se her ja, det har jeg faktisk ikke fått med meg. Sympatisk type.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k ... gullkortet
Hehe, for en jævla klovn. Tenk å jobbe som tobakkslobbyist i 2022. Da er du enten jævlig glad i penger, eller temmelig i beit for jobb. Eller begge deler.......
Det han innrømmet å ha gjort er emm voldtekt, og litt overrasket over at han ikke har blitt straffeforfulgt. Utenom det så snylter han på skatten og hever millionlønn ved å drive lobbyvirksomhet for en av tidenes mest skitne industrier som har millioner av menneskeliv på samvittigheten.

Godgutt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Brezjnev skrev: fre des 02, 2022 9:27 am
newsflash skrev: tor des 01, 2022 8:42 pm
Justice 97 skrev: tor des 01, 2022 8:32 pm For det er slik hun er, dette er Hadja Tajik.
Hun er i hvertfall uten kontakt med den virkelige verden.

Debatten om et mulig comeback i ledelsen i Ap bør uansett være lagt død nå.
Må innrømme at jeg er overrasket, men Arbeiderpartiet virker å ha et annet syn. De synes ikke Tajik har blamert seg mer enn at de var komfortable med å sende henne på nyhetsmorgen i dag for å være partiets ansikt utad og argumentere for at barnetrygd bør beskattes. Etter debatten med Snorre Valen ble hun spurt om den siste pendlersaken, og hun er fortsatt såre fornøyd med å mene at hun har holdt seg på rett side av den juridiske streken.

Det er en opptreden jeg vil minnes hver eneste gang fremover, når Arbeiderpartiet får nye rekordlave oppslutninger og ikke helt forstår hvorfor.
Partiet som er så griske etter andres penger, og bruker alle muligheter til å ta våre penger. Samtidig bryr de seg pytten om deres egne svindler staten for penger.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

ms_8 skrev: fre des 02, 2022 9:35 am
Brezjnev skrev: fre des 02, 2022 9:27 am
newsflash skrev: tor des 01, 2022 8:42 pm

Hun er i hvertfall uten kontakt med den virkelige verden.

Debatten om et mulig comeback i ledelsen i Ap bør uansett være lagt død nå.
Må innrømme at jeg er overrasket, men Arbeiderpartiet virker å ha et annet syn. De synes ikke Tajik har blamert seg mer enn at de var komfortable med å sende henne på nyhetsmorgen i dag for å være partiets ansikt utad og argumentere for at barnetrygd bør beskattes. Etter debatten med Snorre Valen ble hun spurt om den siste pendlersaken, og hun er fortsatt såre fornøyd med å mene at hun har holdt seg på rett side av den juridiske streken.

Det er en opptreden jeg vil minnes hver eneste gang fremover, når Arbeiderpartiet får nye rekordlave oppslutninger og ikke helt forstår hvorfor.
Det skremmende er at du opplever den samme holdningen stort sett i alle parti. Ropstad er fortsatt stor i KRF og blir aktiv brukt. Fylkesnes har blitt diskutert som ny leiar i SV og eg har ikkje akkurat notert særleg mange kritiske utspel i Høgre, Venstre eller MDG om pendlarboligere. SP har også vært tause.

FRP har hatt nokon utspel om dette og Rødt har reagert. Likevel er inntrykket mitt værtfall at mange politikere fortsatt ikkje ser alvoret og at Stortinget heller legger vekk saken for å unngå fleire saker framfor ein dypt anger over at dette har skjedd.
Siden ukulturen med pendlerboliger var så tverrpolitisk er jeg ikke overrasket over at politikerne selv ikke angrep hverandre. Å forsøke å gjøre et poeng ut av at andre forsyner seg av kakeboksen når du selv står der med kjeften full av de samme småkakene ser bare dumt ut. Man kan jo heller ikke kaste ut folk fra Stortinget, det er rett og slett ikke mulig. Er man valgt inn blir man sittende til perioden er over, eller man dør.

Men at partiene skulle fortsette å la kjeltringene stå fremst på scenen overrasker. Det overrasker spesielt i tilfellet Tajik, som altså viser at hun overhodet ikke har lært at hennes fremste oppgave som politiker ikke er å komme opp med kreative måter til hvordan hun kan berike seg selv på bekostning av velgerne. Ikke at jeg har noen illusjoner om at deres moral har blitt vesentlig bedre etter skandalene, men jeg trodde de hadde en viss politisk teft og kunne se egeninteressen i å ikke fortsette å pisse på velgerne.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 9:53 am
oddvar_kjempebra skrev: fre des 02, 2022 9:10 am
Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 9:00 am Tonning Riise går rett fra borderline voldtekt til skattesnylting. Strålende 3 år for den unge Høyre-mannen.

Man må bare elske politikere.
Jeg registerer også at han nå jobber som lobbyist for tobakksgiganten Philip Morris.
Se her ja, det har jeg faktisk ikke fått med meg. Sympatisk type, jobber selvsagt mot sigarettgigantens visjon, at alle skal slutte å med den forferdelige uvanen og heller bruke deres andre produkter.

– Jeg jobber i PMI og vi arbeider for å fase ut sigarettene så raskt som mulig, skriver han.

– Vi er klare på at ingen bør starte å røyke, og dersom du har startet, så bør du slutte umiddelbart. Dersom du likevel ikke slutter, så bør du bytte ut sigarettene med mindre skadelige alternativer, som snus, nikotinposer, e-sigaretter eller oppvarmet tobakk. Vi er i full gang med å fase ut sigarettene og ta steget fullstendig over til røykfrie, mindre skadelige alternativer, fortsetter han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k ... gullkortet
Skattesnyter, voldtektsmann og tobakkslobbyist. Fin CV

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Brezjnev skrev: fre des 02, 2022 10:12 am
ms_8 skrev: fre des 02, 2022 9:35 am
Brezjnev skrev: fre des 02, 2022 9:27 am

Må innrømme at jeg er overrasket, men Arbeiderpartiet virker å ha et annet syn. De synes ikke Tajik har blamert seg mer enn at de var komfortable med å sende henne på nyhetsmorgen i dag for å være partiets ansikt utad og argumentere for at barnetrygd bør beskattes. Etter debatten med Snorre Valen ble hun spurt om den siste pendlersaken, og hun er fortsatt såre fornøyd med å mene at hun har holdt seg på rett side av den juridiske streken.

Det er en opptreden jeg vil minnes hver eneste gang fremover, når Arbeiderpartiet får nye rekordlave oppslutninger og ikke helt forstår hvorfor.
Det skremmende er at du opplever den samme holdningen stort sett i alle parti. Ropstad er fortsatt stor i KRF og blir aktiv brukt. Fylkesnes har blitt diskutert som ny leiar i SV og eg har ikkje akkurat notert særleg mange kritiske utspel i Høgre, Venstre eller MDG om pendlarboligere. SP har også vært tause.

FRP har hatt nokon utspel om dette og Rødt har reagert. Likevel er inntrykket mitt værtfall at mange politikere fortsatt ikkje ser alvoret og at Stortinget heller legger vekk saken for å unngå fleire saker framfor ein dypt anger over at dette har skjedd.
Siden ukulturen med pendlerboliger var så tverrpolitisk er jeg ikke overrasket over at politikerne selv ikke angrep hverandre. Å forsøke å gjøre et poeng ut av at andre forsyner seg av kakeboksen når du selv står der med kjeften full av de samme småkakene ser bare dumt ut.
Nei, det er da du har baller.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Anbefaler å gå inn på Tajiks Facebook-profil og lese den kommentaren hun la ut hvor hun er sååå glad for at skattetaten har konkludert med at hun har alt på stell. Les kommentarene under.

Da ser man hva slags folk AP er fylt opp av. Ryggradsløse spyttslikkere. Det er hundrevis av "åååeeh, jeg er SÅ STOLT av deg", "Du er så tøff!", "Du er så flink!". Ikke en eneste "Ehm, selv om du kanskje ikke har brutt loven i kontrollperioden så har du åpenbart utnyttet et mangelfult regelverk for å berike deg selv og slikt skal vi ikke holde på i Arbeiderpartiet".

Disse kommentarene er fra folkevalte. Ordførere, varaordførere, stortingspolitikere. Fra AP.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Så for å oppsummere. Hun bor i sin egen leilighet i Oslo med ektemann og barn. Likevel dekker Stortinget pendlerreiser når hun reiser til foreldrene i Sandnes ettersom hun nå har (fiktiv) adresse hos foreldrene.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Det som er greit å huske om Stortingets ordninger er at de helt bevisst har hatt løse og fleksible regelverk for å unngå unødvendig mye byråkrati ved kontroll og unngå uønskede restriksjoner på stortingspolitikernes aktivitet. Dette har man gjort med bakgrunn i en sterk tillit til at folkevalgte er ærlige og oppegående mennesker som ikke utnytter et fleksibelt regelverk for å skaffe seg goder som ikke er ment for dem. Altså et tillitsbasert system.

Når da stortingspolitikere skaffer seg goder som ikke er ment for dem og uttaler at "Jeg er veldig glad for at det viser seg at jeg handlet innenfor regelverket", så beviser de at stortingspolitikere ikke kan ha et tillitsbasert system. Fordi de mangler den ærlighet, redelighet og integritet som kreves for at et slikt system ikke skal utnyttes. Og Tajik står tilsynelatende i front for dette. Og for det får hun applaus fra en heiagjeng med folkevalgte i eget parti.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

oddvar_kjempebra skrev: fre des 02, 2022 10:48 am
Brezjnev skrev: fre des 02, 2022 10:12 am
ms_8 skrev: fre des 02, 2022 9:35 am

Det skremmende er at du opplever den samme holdningen stort sett i alle parti. Ropstad er fortsatt stor i KRF og blir aktiv brukt. Fylkesnes har blitt diskutert som ny leiar i SV og eg har ikkje akkurat notert særleg mange kritiske utspel i Høgre, Venstre eller MDG om pendlarboligere. SP har også vært tause.

FRP har hatt nokon utspel om dette og Rødt har reagert. Likevel er inntrykket mitt værtfall at mange politikere fortsatt ikkje ser alvoret og at Stortinget heller legger vekk saken for å unngå fleire saker framfor ein dypt anger over at dette har skjedd.
Siden ukulturen med pendlerboliger var så tverrpolitisk er jeg ikke overrasket over at politikerne selv ikke angrep hverandre. Å forsøke å gjøre et poeng ut av at andre forsyner seg av kakeboksen når du selv står der med kjeften full av de samme småkakene ser bare dumt ut.
Nei, det er da du har baller.
Mja, min oppfatning er nå fortsatt at det ikke alltid er så lurt å vise ballene sine i all offentlighet.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Brezjnev skrev: fre des 02, 2022 9:27 am Må innrømme at jeg er overrasket, men Arbeiderpartiet virker å ha et annet syn. De synes ikke Tajik har blamert seg mer enn at de var komfortable med å sende henne på nyhetsmorgen i dag for å være partiets ansikt utad og argumentere for at barnetrygd bør beskattes. Etter debatten med Snorre Valen ble hun spurt om den siste pendlersaken, og hun er fortsatt såre fornøyd med å mene at hun har holdt seg på rett side av den juridiske streken.

Det er en opptreden jeg vil minnes hver eneste gang fremover, når Arbeiderpartiet får nye rekordlave oppslutninger og ikke helt forstår hvorfor.
Det å ha de riktige kontaktene innad i Ap betyr tydeligvis mer enn at du er egnet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

newsflash skrev: fre des 02, 2022 1:05 pm
Brezjnev skrev: fre des 02, 2022 9:27 am Må innrømme at jeg er overrasket, men Arbeiderpartiet virker å ha et annet syn. De synes ikke Tajik har blamert seg mer enn at de var komfortable med å sende henne på nyhetsmorgen i dag for å være partiets ansikt utad og argumentere for at barnetrygd bør beskattes. Etter debatten med Snorre Valen ble hun spurt om den siste pendlersaken, og hun er fortsatt såre fornøyd med å mene at hun har holdt seg på rett side av den juridiske streken.

Det er en opptreden jeg vil minnes hver eneste gang fremover, når Arbeiderpartiet får nye rekordlave oppslutninger og ikke helt forstår hvorfor.
Det å ha de riktige kontaktene innad i Ap betyr tydeligvis mer enn at du er egnet.
Skvisen til AP her er nok nettopp det at Tajik er veldig egnet og veldig dyktig. Hadde hun vært et svakt kort i utgangspunktet hadde hun vært lett å ofre.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Solvgutt1 skrev: fre des 02, 2022 1:06 pm Skvisen til AP her er nok nettopp det at Tajik er veldig egnet og veldig dyktig. Hadde hun vært et svakt kort i utgangspunktet hadde hun vært lett å ofre.
Vel, jeg mener hun ikke kan defineres som egnet når hun har denne historikken. Kunne nok fått tilgivelse i H eller Frp, men definitivt ikke i Ap.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Solvgutt1 skrev: fre des 02, 2022 10:16 am
Lew_Ashby skrev: fre des 02, 2022 9:53 am
oddvar_kjempebra skrev: fre des 02, 2022 9:10 am

Jeg registerer også at han nå jobber som lobbyist for tobakksgiganten Philip Morris.
Se her ja, det har jeg faktisk ikke fått med meg. Sympatisk type, jobber selvsagt mot sigarettgigantens visjon, at alle skal slutte å med den forferdelige uvanen og heller bruke deres andre produkter.

– Jeg jobber i PMI og vi arbeider for å fase ut sigarettene så raskt som mulig, skriver han.

– Vi er klare på at ingen bør starte å røyke, og dersom du har startet, så bør du slutte umiddelbart. Dersom du likevel ikke slutter, så bør du bytte ut sigarettene med mindre skadelige alternativer, som snus, nikotinposer, e-sigaretter eller oppvarmet tobakk. Vi er i full gang med å fase ut sigarettene og ta steget fullstendig over til røykfrie, mindre skadelige alternativer, fortsetter han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/k ... gullkortet
Skattesnyter, voldtektsmann og tobakkslobbyist. Fin CV
En fyr som heldigvis aldri kan returnere til politikken.

Alfon

Legg inn av Alfon »

Tajik er bare en person som ønsker å tyne ut den siste krona i ordninger som virker helt rare.
Hun bor i Oslo men har på en måte klart å få hennes skattemessige bostedsadresse til å være i Rogaland selv om hun ikke eier noe bosted der eller leier noe der.
Hun og mannen jobber i Oslo og hun har barnehage til sitt barn der. Hun eier bolig i Oslo.....At hun skal ha krav på å få dekket besøk til sine foreldre virker svært urimelig.

lund

Legg inn av lund »

newsflash skrev: fre des 02, 2022 1:14 pm
Solvgutt1 skrev: fre des 02, 2022 1:06 pm Skvisen til AP her er nok nettopp det at Tajik er veldig egnet og veldig dyktig. Hadde hun vært et svakt kort i utgangspunktet hadde hun vært lett å ofre.
Vel, jeg mener hun ikke kan defineres som egnet når hun har denne historikken. Kunne nok fått tilgivelse i H eller Frp, men definitivt ikke i Ap.
Man mener nok at hun er egnet som politiker. Og det er jo utvilsomt riktig. Ikke at det hjelper å bare være dyktig når man er avhengig av folks tillit. Da kan man ikke gjøre sånne ting uansett hvor dyktig man måtte være ellers.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Solvgutt1 skrev: fre des 02, 2022 1:06 pm Skvisen til AP her er nok nettopp det at Tajik er veldig egnet og veldig dyktig.
Haha, men slike kvinner vil AP ha. Men er vel kanskje generelt i politikken, er derfor politikerforakten øker.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»