FC Barcelona - Klubbtråd

Svar
MatsEn89

Re: FC Barcelona - Klubbtråd

Legg inn av MatsEn89 »

Gud forby at man ikke skal ha noen rainy day money da Jolla 😬 Aldri vært noen feilberegninger der 🤪

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Ille scenarier. Müller, som åpnet ballet, brenner utrolig mulighet på nærmerst åpent.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Xavi er håpløs. Ut med han

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Begredelig samhandling og plan i denne.

Burde valgt Bayern i stedet Sergino Dest i 2020.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

At vi skulle være sjanseløse her var ingenting annet enn forventet. Og strengt tatt også litt bra for å synliggjøre bunnen i dette laget. Fjorårets innsats så jo på en måte ikke så dårlig ut pga Messis sinnsyke vårsesong. Utfordringen er nok å få folk til å skjønne hvor dårlige arbeidsforhold Xavi faktisk har ift forventningene til ham og laget, slik at han kan få mest mulig arbeidsro til å bygge nytt. Håper de nå klarer å skape noe positivt ut av EL.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Må si at jeg humret fra denne fra Reddit angående situasjonen i Barca om dagen.

Welcome to the pre-Ronaldinho era. I love it.

Club officials getting arrested - Check
Europa League/UEFA Cup - Check
Ugly ass kits - Check
Dutch people everywhere - Check
Xavi - Check
Money trouble - Check

MadBum

Legg inn av MadBum »

Xavi har vært helt enorm til nå. 18 poeng bak, mot 10 når KOEMAN fikk fyken.

Xavi må gå!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ser ut til at Ferran Torres kommer inn dørene i januar, hvor kommer pengene fra?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Chromeback skrev: ons des 22, 2021 8:22 pm Ser ut til at Ferran Torres kommer inn dørene i januar, hvor kommer pengene fra?
Samme sted som andre klubber: TV-rettigheter, premiepenger, billett- og andre kommersielle inntekter, sponsorer, og sist men ikke minst, lån backet av tro på fremtidig økonomisk vekst.

Det er stort sett det samme uansett om klubben heter Barcelona, Juventus eller Hertha Berlin.

Hvis du tenker på lønnstaket så tenker jeg at Ferran overtar lønnen til Agüero.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Se her ja.


Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Vi er smarte her til lands på området om å ha søndagsstengt. Slo meg i dag at Norge på sitt absolutt dummeste må være å ha åpent julaften. La nå disse folkene få 3 fulle dagers julefri. Er så totalt unødvendig å holde åpent idag at eneste man velger å gjøre er å smile av det. Vi har ingen byer i Norge, la nå i minste disse få full julefeiring.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Feelsocl skrev: lør des 25, 2021 12:53 am Vi er smarte her til lands på området om å ha søndagsstengt. Slo meg i dag at Norge på sitt absolutt dummeste må være å ha åpent julaften. La nå disse folkene få 3 fulle dagers julefri. Er så totalt unødvendig å holde åpent idag at eneste man velger å gjøre er å smile av det. Vi har ingen byer i Norge, la nå i minste disse få full julefeiring.
Feil tråd?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

trønderen skrev: lør des 25, 2021 10:38 am
Feelsocl skrev: lør des 25, 2021 12:53 am Vi er smarte her til lands på området om å ha søndagsstengt. Slo meg i dag at Norge på sitt absolutt dummeste må være å ha åpent julaften. La nå disse folkene få 3 fulle dagers julefri. Er så totalt unødvendig å holde åpent idag at eneste man velger å gjøre er å smile av det. Vi har ingen byer i Norge, la nå i minste disse få full julefeiring.
Feil tråd?
Typisk Barcelona å tvinge folk i arbeid!

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Chromeback skrev: lør des 25, 2021 10:48 am
trønderen skrev: lør des 25, 2021 10:38 am
Feelsocl skrev: lør des 25, 2021 12:53 am Vi er smarte her til lands på området om å ha søndagsstengt. Slo meg i dag at Norge på sitt absolutt dummeste må være å ha åpent julaften. La nå disse folkene få 3 fulle dagers julefri. Er så totalt unødvendig å holde åpent idag at eneste man velger å gjøre er å smile av det. Vi har ingen byer i Norge, la nå i minste disse få full julefeiring.
Feil tråd?
Typisk Barcelona å tvinge folk i arbeid!
Sier sitt om den makten de har her til lands, pokkers Barca ass ! Listhaug må gå !

Lezah

Legg inn av Lezah »

Angrepsrekka til Barca i dag er kanskje den svakeste (på papiret, for to av dem kjenner jeg egentlig ikke til) jeg har sett.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fryktelig spenstige utsagn fra Laporta nå;


Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Morata inn? Det som gjør "Barca is back"?

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Vi er nå oppe i 34 spillere som har fått spilletid. Og flere skal det bli. Xavi stresser dette med viktigheten av bevegelse og posisjoneringsspillet spesielt er langt under forventet nivå. Det er nok også derfor spesielt mange Barcelona-rekrutter har fått sjansen. Rett og slett fordi de kjenner bevegelsesmønstrene bedre enn de mer meritterte a-lagsspillerne. Busquets og Pedrito er jo begge eksempler på suksesshistorier under Pep, hvor spillere ble hentet fra B-laget fremfor mer meritterte spillere den gangen. Det skal derimot bli virkelig godt å få Pedri igang igjen. Puig har fått mye spilletid i det siste og der må man ta en endelig innkassering.

Begeistringen for Morata er til å ta å føle på. Xavi virker veldig bestemt i sin sak her. Sier vel litt om hvor misfornøyd man er med Depay. Her går det nok også mye på bevegelse og at man ikke får spilt Xavi-ball med Depay på topp, selv om vi vet at Morata mangler sluttprodukt i likhet med de fleste i de fremre rekkene til Barcelona nå om dagen. Svært bekymringsfullt er det jo at ingen andre enn Depay og Fati har mer enn 2 mål denne sesongen, på tvers av alle konkurranser.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da var Coutinho klar for Villa på lån.

Så noe rykter om at Barca ønsket å låne han ut i 18 mnd og at han ikke skulle vende tilbake, men nå endte det med at det kun er ut sesongen.

Løser noen lønnsproblemer for resten av sesongen, men blir spennende å se hva de gjør med han til sommeren igjen.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Villa har opsjon. Blir ikke overrasket om dette blir en suksess. Villa kan gå litt tilbake til taktikken fra forrige sesong med Coutinho i Grealish sin gamle rolle. Samtidig som han tydeligvis ønsket å få dette gjennom ettersom han aksepterer å gå ned 35% i lønn.

Virker ganske tydelig at Laporta ønsker å gjøre Haaland til sin prestisje-signering. Selv om det hadde vært helt rått med Haaland i Barca, så ser jeg ikke helt hvordan han passer inn i Xavi-ball. Xavi har heller ikke uttalt noe særlig om Haaland såvidt jeg vet, så litt usikker på hvor han står her. Minner jo mye om Peps første storsignering av Zlatan. En spiller med enorme fysiske ferdigheter. Teknikken er jo god, men begge har en del å gå på ift kombinasjonsspillet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Hallais folkens. Stadig nye reporter om Chelsea sin interesse for Dest. Prates om bud på rundt 20 mill. Noen som gidder å.gi en kjapp rapport på spilleren til en kis som ikke har hatt tid til å se mye fotball utenfor England de siste par årene? Highlightvideoer gir meg lite altså

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Barcelona forlenger kontrakten til Umtiti til 2026 og Umtiti går ned i lønn.

Dette gjør at Ferran Torres nå kan bli registret for spill.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Umtiti var enestående i sine to første sesonger. Hans fall har vært en enorm nedtur. Man er temmelig desperat når man forlenger to og et halvt år med en spiller man har prøvd å kvitte seg med i over to år nå. Vanskelig å være på lag med slike avgjørelser. Utrolig synd mtp at han nå egentlig skulle ha gått inn i sin beste alder som midtstopper.

Dest er nok helt klart en kriseløsning. Det at prisen ikke har økt fra han ble kjøpt indikerer jo også ganske tydelig at han har skuffet. Som spillertype burde han passe fint inn, men egentlig både litt som både Digne og Semedo i Barca, så ser man at det bor fotballspillere i de, men de har bare ikke nøyaktigheten og bunnivået i seg til å spille Barcelona-ball. Han er fremdeles veldig ung da. Ser ikke bort ifra at Xavi ønsker at han skal lære av D. Alves og at man likevel ønsker å satse på ham videre. Ganske sikker på at man ikke ville latt han gå for en slik sum normalt sett, men kanskje nå mtp den finansielle stillingen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Spent på lønnen til Umtiti. Helt utrolig at den har blitt forlenget. Skjønner jo at man er desperate etter å få ned lønnsnivået, og restrukturere nåværende avtaler, men det tyder kanskje på at Umtiti var ekstremt vanskelig å få flyttet på. Ryktes vel om noe av det samme gjelder for Sergi Roberto, forskjellen er vel bare at han er på utgående kontrakt.


Lurer virkelig på hvor mye dette egentlig har gitt rom for, eller om det bare var nok for å få Torres registrert.

Bølgenisse

Legg inn av Bølgenisse »

KimBlund skrev: man jan 10, 2022 2:12 pm Man er temmelig desperat når man forlenger to og et halvt år med en spiller man har prøvd å kvitte seg med i over to år nå. Vanskelig å være på lag med slike avgjørelser.
Dette ser naturligvis veldig rart ut, men situasjonen tatt betraktning, så var dette en svært god avtale for Barcelona. Barcelona sprer lønnen til Umtitis siste 1,5 år av kontrakten ut over 4,5 år i stedet. I tillegg tar Umtiti et 10% lønnskutt. Man betaler altså samlet sett mindre over 4,5 år enn man ellers ville gjort de kommende 1,5 årene. Ikke bare frigjør dette penger til å registrere Ferran, men det gjør også at man lettere kan få solgt eller lånt ut Umtiti ettersom han ikke lenger har en like avskrekkende lønn.

trønderen

Legg inn av trønderen »

For Barcelona er det sikkert en god deal, men jeg skjønner ikke hva Umtiti har å tjene på dette?

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Umtiti har stått ganske hardt på sitt til nå, så hadde ikke trodd at man skulle få til en slik avtale. Dette er jo i praksis bare en betalingsutsettelse gitt av Umtiti til Barcelona. Noen bravur kan derimot ikke gis ettersom det virkelig satt langt inne for Umtiti å imøtegå noen som helst forhandling om lønn.

Bølgenisse

Legg inn av Bølgenisse »

KimBlund skrev: tir jan 11, 2022 1:52 am Umtiti har stått ganske hardt på sitt til nå, så hadde ikke trodd at man skulle få til en slik avtale. Dette er jo i praksis bare en betalingsutsettelse gitt av Umtiti til Barcelona. Noen bravur kan derimot ikke gis ettersom det virkelig satt langt inne for Umtiti å imøtegå noen som helst forhandling om lønn.
Dette er en ren lønnsettergivelse i min bok. Han må tross alt "arbeide" 4,5 år for dette i stedet for 1,5 år. Om 4,5 år er trolig karrieren hans ferdig uansett. Han frasier seg således deler av karrieren.

Når det er sagt, så tror jeg ikke vi har blitt fortalt hele historien her. Dealen er såpass ensidig belastende at jeg tror det må ligge mer bak. Skal jeg tippe så vil jeg tro at klubben har truet med å terminere kontrakten til Umtiti, for så at det eventuelt blir kjørt årevis med rettslig etterspill. Det kan også være at Umtiti ikke kunne funnet seg en ny klubb ettersom han kanskje må ha argumentert for at gjeldende kontrakt med Barcelona var gyldig. Således ville fort karrieren vært enda mer over enn den allerede er. Det kan for all del være at Umtiti hadde vunnet den saken til slutt, men kanskje var det lettere å bare akseptere en dårligere avtale og slippe alt styret.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Er man vågale nok til å prøve å overtale Isco, mon tro? Er bosman, derfor er bare å kontakte han. Blir 30, synd han aldri opplevde å spille noe mens han har vært 27 år, 28 år eller som nå 29 år. Isco er for meg åpenbart vært demotivert lenge nå etter 4 titlene av gjeveste verdi innen klubbfotball. Som hos Pogba, han mistet motivasjon etter hans VM-gull, og han var bare 25 år gammel den gang.

Jeg nevner disse siden begge er bosmanspillere. For Pogbas del frister muligens PSG mer siden han unngår å gå ned i lønn.

Bølgenisse

Legg inn av Bølgenisse »

Feelsocl skrev: tir jan 11, 2022 5:59 pm Er man vågale nok til å prøve å overtale Isco, mon tro? Er bosman, derfor er bare å kontakte han. Blir 30, synd han aldri opplevde å spille noe mens han har vært 27 år, 28 år eller som nå 29 år. Isco er for meg åpenbart vært demotivert lenge nå etter 4 titlene av gjeveste verdi innen klubbfotball. Som hos Pogba, han mistet motivasjon etter hans VM-gull, og han var bare 25 år gammel den gang.

Jeg nevner disse siden begge er bosmanspillere. For Pogbas del frister muligens PSG mer siden han unngår å gå ned i lønn.
Ikke om man så hadde kledd dem i marsipan og dyppet dem i sjokolade!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»