FC Barcelona - Klubbtråd

Svar
Bølgenisse

Re: FC Barcelona - Klubbtråd

Legg inn av Bølgenisse »

Rensenbrink82 skrev: lør aug 13, 2022 8:59 am Det bare ordna seg plutselig ja, rart det der.
Det ordna seg ja, men så fryktelig rart var det egentlig ikke. Barcelona solgte ytterligere 24,5% av Barca Studios i går for €100m.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Rensenbrink82 skrev: lør aug 13, 2022 8:59 am Det bare ordna seg plutselig ja, rart det der.
Tenkte du ærlig talt at Barcelona kjøpte alle disse spillerne uten å ha en plan i forhold til registrering?

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

peraleks skrev: lør aug 13, 2022 2:03 pm
Rensenbrink82 skrev: lør aug 13, 2022 8:59 am Det bare ordna seg plutselig ja, rart det der.
Tenkte du ærlig talt at Barcelona kjøpte alle disse spillerne uten å ha en plan i forhold til registrering?
Plan som innebærer at spillerne som allerede er der under kontrakt skal betale lønna til de nye stjernene de ikke har råd til? Nei, den planen så jeg ikke for meg du.
Måten Barca har holdt på overfor spillere som Braithwaite og FDJ er en skam.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Rensenbrink82 skrev: lør aug 13, 2022 3:18 pm
peraleks skrev: lør aug 13, 2022 2:03 pm
Rensenbrink82 skrev: lør aug 13, 2022 8:59 am Det bare ordna seg plutselig ja, rart det der.
Tenkte du ærlig talt at Barcelona kjøpte alle disse spillerne uten å ha en plan i forhold til registrering?
Plan som innebærer at spillerne som allerede er der under kontrakt skal betale lønna til de nye stjernene de ikke har råd til? Nei, den planen så jeg ikke for meg du.
Måten Barca har holdt på overfor spillere som Braithwaite og FDJ er en skam.
Har du en kilde til påstanden om at spillerne til Barcelona er de som må betale lønnen til nye spillere?

Men ja, helt enig at den responsen som Braithwaite fikk av fansen var forkastelig. Dette synes jeg at er en uting som vi ser alt for ofte fra fans i mange klubber. Hvor de regelrett blir sinte på spillere som velger å ikke forlate klubben, og som respekterer den kontrakten de har fått.
Også enig i at den mediekampanjen som ble kjørt mot FDJ på slutten av sesongen i år (og som det er sannsynlig at har blitt fremmet av krefter innad i klubben for at fans skal akseptere et salg) er veldig usmakelig. Dette er en strategi jeg føler at Barcelona har benyttet seg av alt for mye de senere årene. Eksempelvis så var det jo mange skriverier om hvor fantastisk Bartomeu var fra "lojale" journalister i katalansk presse når det var valgkamp.

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Jolla skrev: lør aug 13, 2022 7:54 pm
Rensenbrink82 skrev: lør aug 13, 2022 3:18 pm
peraleks skrev: lør aug 13, 2022 2:03 pm

Tenkte du ærlig talt at Barcelona kjøpte alle disse spillerne uten å ha en plan i forhold til registrering?
Plan som innebærer at spillerne som allerede er der under kontrakt skal betale lønna til de nye stjernene de ikke har råd til? Nei, den planen så jeg ikke for meg du.
Måten Barca har holdt på overfor spillere som Braithwaite og FDJ er en skam.
Har du en kilde til påstanden om at spillerne til Barcelona er de som må betale lønnen til nye spillere?
Det er da i praksis det som skjer ved å endre kontraktene til det dårligere enn hva de var i utgangspunktet.
At Barca har brukt penger som drita fulle sjømenn ved å gi generøse kontrakter skal da ikke de som har fått disse generøse kontraktene straffes for.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Rensenbrink82 skrev: lør aug 13, 2022 7:59 pm
Jolla skrev: lør aug 13, 2022 7:54 pm
Rensenbrink82 skrev: lør aug 13, 2022 3:18 pm

Plan som innebærer at spillerne som allerede er der under kontrakt skal betale lønna til de nye stjernene de ikke har råd til? Nei, den planen så jeg ikke for meg du.
Måten Barca har holdt på overfor spillere som Braithwaite og FDJ er en skam.
Har du en kilde til påstanden om at spillerne til Barcelona er de som må betale lønnen til nye spillere?
Det er da i praksis det som skjer ved å endre kontraktene til det dårligere enn hva de var i utgangspunktet.
At Barca har brukt penger som drita fulle sjømenn ved å gi generøse kontrakter skal da ikke de som har fått disse generøse kontraktene straffes for.
Det var FDJ og Barcelona (representert av Bartomeu sitt styre(?)) som ble enige om en reforhandling/restrukturering av kontrakten hans. Dette er ikke en klubb som bare har endret kontraktene slik at de ble dårligere.

Enig i at spillere ikke bør bli straffet for å få generøse kontrakter. Jeg er også enig med de spillerne som valgte å ta lønnskutt når Covid og lønnstaket forårsaket at Barcelona havnet i store problemer (som jeg lenge har varslet at kan skje med hele toppfotballen.)

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Jolla skrev: lør aug 13, 2022 8:15 pm
Rensenbrink82 skrev: lør aug 13, 2022 7:59 pm
Jolla skrev: lør aug 13, 2022 7:54 pm

Har du en kilde til påstanden om at spillerne til Barcelona er de som må betale lønnen til nye spillere?
Det er da i praksis det som skjer ved å endre kontraktene til det dårligere enn hva de var i utgangspunktet.
At Barca har brukt penger som drita fulle sjømenn ved å gi generøse kontrakter skal da ikke de som har fått disse generøse kontraktene straffes for.
Det var FDJ og Barcelona (representert av Bartomeu sitt styre(?)) som ble enige om en reforhandling/restrukturering av kontrakten hans. Dette er ikke en klubb som bare har endret kontraktene slik at de ble dårligere.

Enig i at spillere ikke bør bli straffet for å få generøse kontrakter. Jeg er også enig med de spillerne som valgte å ta lønnskutt når Covid og lønnstaket forårsaket at Barcelona havnet i store problemer (som jeg lenge har varslet at kan skje med hele toppfotballen.)
Er nok mer enn Covid og lønnstak som har skakkjørt Barca. Men det spiller liten rolle hvor skakkjørt det er, de har jo hatt en kjøpefest uten like uansett det siste året.

Bølgenisse

Legg inn av Bølgenisse »

Laget: ter Stegen, Araujo, Eric, Christensen, Alba, Busquets, Gavi, Pedri, Dembele, Lewandowski og Raphinha

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bølgenisse skrev: lør aug 13, 2022 8:25 pm Laget: ter Stegen, Araujo, Eric, Christensen, Alba, Busquets, Gavi, Pedri, Dembele, Lewandowski og Raphinha
Så det ble som vi spekulerte (muligens), med Raphinha som mer spiss og Dembélé mer som kant i en 3-5-2 eller 3-4-3 (alt ettersom hva du kaller det)

Tall-formasjonen er som alltid egentlig ikke så viktig.

Tipper 5-0.

Bølgenisse

Legg inn av Bølgenisse »

Jolla skrev: lør aug 13, 2022 8:31 pm
Bølgenisse skrev: lør aug 13, 2022 8:25 pm Laget: ter Stegen, Araujo, Eric, Christensen, Alba, Busquets, Gavi, Pedri, Dembele, Lewandowski og Raphinha
Så det ble som vi spekulerte (muligens), med Raphinha som mer spiss og Dembélé mer som kant i en 3-5-2 eller 3-4-3 (alt ettersom hva du kaller det)

Tall-formasjonen er som alltid egentlig ikke så viktig.

Tipper 5-0.
Enten det eller bare Araujo på høyrebacken. Det blir spennende å se hva Xavi tenker nå som han i stor grad har fått gjort sine endringer på stallen.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Jolla skrev: lør aug 13, 2022 8:31 pm Tipper 5-0.
Fikk i alle fall rett i at Rayo ikke scoret.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Jolla er god på statistikk, historie & fun facts - men noen oddsekspert eller forutse fremtidige resultater i grove trekk - kommer han aldri.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er visst idag de skal vinne 5-0.

Álex Balde til Lewandowski etter 43 sekunder. Mål.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Merkelig start. Sociedad går ut i hundre og flytter hele laget opp for å score før det har gått 30 sek. Det ender med en kontring og baklengs etter 43.

Ghost

Legg inn av Ghost »

... Og så scorer Isak etter 5 min.

De Jong driter seg ut. Ikke første gang han gjør noe sånt, men denne gangen blir det en meme.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Fantastisk avslutning av Isak!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ghost skrev: søn aug 21, 2022 10:03 pm Merkelig start. Sociedad går ut i hundre og flytter hele laget opp for å score før det har gått 30 sek. Det ender med en kontring og baklengs etter 43.
Én ting er at Real går ut i hundre de første 30 sekundene, en annen ting er at etter 30 sekunder så er det ti Barcelonaspillere innenfor en radius på sånn 20 meter foran eget mål.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Jolla skrev: søn aug 21, 2022 10:07 pm Fantastisk avslutning av Isak!
Absolutt, men enorm flyt der. Først feilen til De Jong, så en middels pasning som blir perfekt pga deflection så deflection på chippen til Isak.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Kjemperedning av MATS. Morsom kamp.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Annullert mål for Sociedad. Ingen borti ballen, men er fire mann foran linja og det settes frem en aktiv fot. Er vel grei.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ghost skrev: søn aug 21, 2022 11:13 pm Annullert mål for Sociedad. Ingen borti ballen, men er fire mann foran linja og det settes frem en aktiv fot. Er vel grei.
Helt ok offside emm.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Barcelona spiller 3-3-4 formasjon.

Nvm. Gavi spiller hengende spiss, så det er 3-2-5.

Og det gir utbytte.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Sprekker for Sociedad nå. To raske baklengs. Veldig bra innhopp av Fati.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Lewandowaki, Fati, Dembele, Raphina, Torres + de tre unggutta på midten..

55-45 favør Barca på at de vinner serien. Benzema/Vin Jr. Blir for tynt hos Madrid over det lange løp med CL, LL, tre andre cuper + VM i Qatar.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: søn aug 21, 2022 11:39 pm Lewandowaki, Fati, Dembele, Raphina, Torres + de tre unggutta på midten..

55-45 favør Barca på at de vinner serien. Benzema/Vin Jr. Blir for tynt hos Madrid over det lange løp med CL, LL, tre andre cuper + VM i Qatar.
De tre unggutta? Er De Jong med i det?

Ellers enig i at det flyter bra offensivt, primært etter Fati kom inn.

Men de første 60 var samtidig svært svakt defensivt. Ubalansert midtbane, og Araujo på høyreback er krise. Han er svært svak der selv, og Christensen/Garcia er langt dårligere enn Araujo som stopper. Hadde Sociedad hatt andre offensive spillere i nærheten av nivået til Silva og Isak hadde de straffet det hardt i dag.

Men hvis Xavi skjønner at laget trenger en høyreback og at Kessie bør balansere midtbanen kan det bli veldig bra.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ghost skrev: søn aug 21, 2022 11:46 pm
Koffer skrev: søn aug 21, 2022 11:39 pm Lewandowaki, Fati, Dembele, Raphina, Torres + de tre unggutta på midten..

55-45 favør Barca på at de vinner serien. Benzema/Vin Jr. Blir for tynt hos Madrid over det lange løp med CL, LL, tre andre cuper + VM i Qatar.
De tre unggutta? Er De Jong med i det?
Tror han mener Nico González, men han var jo i aksjon tidligere ikveld.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ghost skrev: søn aug 21, 2022 11:46 pm
Men hvis Xavi skjønner at laget trenger en høyreback og at Kessie bør balansere midtbanen kan det bli veldig bra.
Trenger Barcelona å spille med en høyreback? Bør det ikke være godt nok å kjøre den formasjonen dere scorte med? Araujo, Koundé og E García/Christensen i forsvar. Gavi, Pedri og FdJ/Busquets på midtbanen. Ansu Fati, Dembélé, Raphinha og Lewandowski som roterer fritt rundt der oppe.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Jolla skrev: søn aug 21, 2022 11:49 pm
Ghost skrev: søn aug 21, 2022 11:46 pm
Koffer skrev: søn aug 21, 2022 11:39 pm Lewandowaki, Fati, Dembele, Raphina, Torres + de tre unggutta på midten..

55-45 favør Barca på at de vinner serien. Benzema/Vin Jr. Blir for tynt hos Madrid over det lange løp med CL, LL, tre andre cuper + VM i Qatar.
De tre unggutta? Er De Jong med i det?
Tror han mener Nico González, men han var jo i aksjon tidligere ikveld.
Mulig, men der ser jeg ikke helt det store. Høyt kvalitetshopp opp til de to andre. Men kan bli en bra squadspiller.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Jolla skrev: søn aug 21, 2022 11:54 pm
Ghost skrev: søn aug 21, 2022 11:46 pm
Men hvis Xavi skjønner at laget trenger en høyreback og at Kessie bør balansere midtbanen kan det bli veldig bra.
Trenger Barcelona å spille med en høyreback? Bør det ikke være godt nok å kjøre den formasjonen dere scorte med? Araujo, Koundé og E García/Christensen i forsvar. Gavi, Pedri og FdJ/Busquets på midtbanen. Ansu Fati, Dembélé, Raphinha og Lewandowski som roterer fritt rundt der oppe.
Trenger ikke være en ren klassisk høyreback, men jeg mener det skisserte vil være selvmord mot de beste lagene. Ved å spille så offensivt tvinger man selvsagt motstanderen til å ligge dypere med sine backer, men Sociedad hadde det for lett den første timen. Fløt ikke særlig godt offensivt heller. Siste del var Sociedad slitne og hadde byttet seg ned.

Og jeg håper da ikke mitt engasjement for Barcelona gjør at jeg fremstår som en fan, ref "dere"
Sist redigert av Ghost den man aug 22, 2022 12:04 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»