Team Ingebrigtsen

Svar
Haugzu

Re: Team Ingebrigtsen

Legg inn av Haugzu »

Mer og mer uspiselig denne Henrik.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Nå må de legge vekk denne far/sønner feiden sin snart.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Haugzu skrev: lør jul 16, 2022 10:56 am
Mer og mer uspiselig denne Henrik.
Jeg vet ikke om det, de har mye vilje hele gjengen. Kanskje du må være tverr og egen for å bli så god? Uansett burde gamlefar skjønne at sønnene ligner på ham selv og mer enn 1 av den typen funker dårlig i ett team.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Merkelig tidspunkt å svare på spørsmål rundt dette av Jakob, han burde jo skjønne at dette kom til å skape støy inn mot VM.

Ser at de fleste eksperter mener at Jakob ikke lar seg påvirke av dette, håper de har rett. Men hvorfor ta sjansen?

Greit nok at en på et tidspunkt må forklare årsaken til bruddet for offentligheten, men hva med å ta det utenom sesongen?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Merkelig hvordan enkelte familier har behov for å ta egen skittentøyvask i media. Hva er poenget?

Asen

Legg inn av Asen »

Ingebrigtsen brødrene burde se at å ta diskusjon om din egen far i media ikke hører hjemme noe sted. Kanskje derfor Populariteten på brødrene ikke er i nærheten av hva den er på Warholm.
Synd at de skal dra hverandre ned i søla på denne måten.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Asen skrev: lør jul 16, 2022 5:45 pm Ingebrigtsen brødrene burde se at å ta diskusjon om din egen far i media ikke hører hjemme noe sted. Kanskje derfor Populariteten på brødrene ikke er i nærheten av hva den er på Warholm.
Synd at de skal dra hverandre ned i søla på denne måten.
Helt enig. Brødrene takker alle andre enn Gjert, mannen som har gjort dette mulig. Gjert på sin side er mest stolt over at han selv har trent guttene frem til medaljer i VM og OL. Ikke en veldig sympatisk og likanes gjeng. Trist, likte dem godt før.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Haugzu skrev: man jul 25, 2022 1:55 pm
Asen skrev: lør jul 16, 2022 5:45 pm Ingebrigtsen brødrene burde se at å ta diskusjon om din egen far i media ikke hører hjemme noe sted. Kanskje derfor Populariteten på brødrene ikke er i nærheten av hva den er på Warholm.
Synd at de skal dra hverandre ned i søla på denne måten.
Helt enig. Brødrene takker alle andre enn Gjert, mannen som har gjort dette mulig. Gjert på sin side er mest stolt over at han selv har trent guttene frem til medaljer i VM og OL. Ikke en veldig sympatisk og likanes gjeng. Trist, likte dem godt før.
Om de ryktene som verserer stemmer, så kan jeg forstå at det blir vanskelig å trekke frem faren som bakgrunn for suksessen.

Greit at du opplever Ingebrigsten-brødrene som arrogante, men så lenge de leverer kler det dem. Northug, Zlatan osv kler det også. Da er det verre med de som aldri leverer.

Jeg liker folk som ikke alltid er A4 og som tørr å skryte av prestasjonene sine.

lund

Legg inn av lund »

Jompa skrev: man jul 25, 2022 3:21 pm
Haugzu skrev: man jul 25, 2022 1:55 pm
Asen skrev: lør jul 16, 2022 5:45 pm Ingebrigtsen brødrene burde se at å ta diskusjon om din egen far i media ikke hører hjemme noe sted. Kanskje derfor Populariteten på brødrene ikke er i nærheten av hva den er på Warholm.
Synd at de skal dra hverandre ned i søla på denne måten.
Helt enig. Brødrene takker alle andre enn Gjert, mannen som har gjort dette mulig. Gjert på sin side er mest stolt over at han selv har trent guttene frem til medaljer i VM og OL. Ikke en veldig sympatisk og likanes gjeng. Trist, likte dem godt før.
Om de ryktene som verserer stemmer, så kan jeg forstå at det blir vanskelig å trekke frem faren som bakgrunn for suksessen.

Greit at du opplever Ingebrigsten-brødrene som arrogante, men så lenge de leverer kler det dem. Northug, Zlatan osv kler det også. Da er det verre med de som aldri leverer.

Jeg liker folk som ikke alltid er A4 og som tørr å skryte av prestasjonene sine.
Om de hadde stemt, kan jeg vanskelig se for meg at Narve Nordås og Per Svela hadde latt seg trene av Gjert.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Så vidt jeg kan skjønne, er Jakob Ingebrigtsen den klart høyeste løperen som har vunnet VM- eller OL-gull på 5 eller 10k. Han er 1,86 høy, og det nærmeste jeg finner er Bob Schul fra USA, OL-vinner på 5k fra 1964, på 1,83. Mens legenden Emil Zatopek var 1,82. Ellers er de aller fleste rundt 1,75 høye, mange også lavere. I finalefeltet i Eugene fantes også Kejelcha på 1,86, men han har en vekt på 58 kilo mens Jakobs oppgis å være mellom 64 og 70 - at den er høyere enn Kejelchas, ser en jo med det blotte øye.

Også i dette henseende er det helt banebrytende, det han holder på med, og åpner opp langdistanseløpingen for andre kroppstyper enn dem som hittil har dominert. Så er spørsmålet om han også vil kunne vinne en maraton med denne kroppen, om han skulle ta steget dit senere i karrieren? Husker det var snakk om hvor høy Rob de Castella var der han raget et hode over alle andre på vei mot VM-gullet i Helsinki; han var 1,80.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Esten O Sæter i Dagbladet mener at Gjert Ingebrigtsen skulle vært nektet akkreditering til EM, dette av hensyn til Jakob.

Link

Som vanlig vanskelig å ta den godeste Sæter seriøst.

anbessa

Legg inn av anbessa »

newsflash skrev: man aug 15, 2022 9:38 pm Som vanlig vanskelig å ta den godeste Sæter seriøst.
Skjønner ikke helt hva Sæther rører med. Forholdet mellom Gjert og sønnene er da avklart - han er IKKE treneren deres lenger, og de skal IKKE ha kontakt under EM. Da er det merkelig at han likevel vil nekte Nordås å ha med treneren sin til EM.

Queenie

Legg inn av Queenie »

newsflash skrev: man aug 15, 2022 9:38 pm Esten O Sæter i Dagbladet mener at Gjert Ingebrigtsen skulle vært nektet akkreditering til EM, dette av hensyn til Jakob.

Link

Som vanlig vanskelig å ta den godeste Sæter seriøst.
Er det noen igjen som bryr seg om hva den roperten mener egentlig?

lund

Legg inn av lund »

Så for øvrig i TV2s reportasje at Tone og Ingrid er til stede i Munchen sammen med Gjert. Da kan man vel en gang for alle legge de styggeste ryktene helt død.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Jakob nekter å bo på samme hotell som Gjert. Fremstår som en klovn denne Jakob.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dno ... gebrigtsen

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

lund skrev: tir aug 16, 2022 10:25 am Så for øvrig i TV2s reportasje at Tone og Ingrid er til stede i Munchen sammen med Gjert. Da kan man vel en gang for alle legge de styggeste ryktene helt død.
Godt å høre.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Haugzu skrev: tir aug 16, 2022 7:15 pm Jakob nekter å bo på samme hotell som Gjert. Fremstår som en klovn denne Jakob.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dno ... gebrigtsen
Virker ikke akkurat som at Jakob er interessert i å tone ned konflikten nei.

Ellers så er det vel lite rutinert av sportssjefen i fridrettsforbundet Erlend Slokvik som omtaler dette i media nå midt under EM.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Det virker som det er dette VG er mest opptatt av nå:
- forholdet mellom Gjert og sønnene. Gjerne med en vinkling om splid.
- å få uttalelser av flest mulig ymse folk som kan skryte av Haaland.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Downlight skrev: tir aug 16, 2022 7:36 pm Det virker som det er dette VG er mest opptatt av nå:
- forholdet mellom Gjert og sønnene. Gjerne med en vinkling om splid.
Skulle ikke forundre meg om Jakob Ingebrigtsen og pappa Gjert i ledige stunder sitter sammen å ler av hele denne "isfronten" forskjellige medier antyder finnes :D

Jeg går i alle fall ikke sånn umiddelbart på disse klikksakene rundt dette "temaet! 8-)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Har vel vært rykter på andre også enn de 2.
Ryktene jeg hørte var vel mer i den ufine kategorien enn straffbart.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

JODDEMM skrev: tir aug 16, 2022 10:56 pm
Downlight skrev: tir aug 16, 2022 7:36 pm Det virker som det er dette VG er mest opptatt av nå:
- forholdet mellom Gjert og sønnene. Gjerne med en vinkling om splid.
Skulle ikke forundre meg om Jakob Ingebrigtsen og pappa Gjert i ledige stunder sitter sammen å ler av hele denne "isfronten" forskjellige medier antyder finnes :D

Jeg går i alle fall ikke sånn umiddelbart på disse klikksakene rundt dette "temaet! 8-)
Ja det er nok kjempemorsomt at det stadig bygges et sterkere inntrykk av at 1. Jakob er en utakknemlig og sutrete blei som ikke er takknemlig for Gjerts innsats i mange år. Eller 2. Gjert har gjort noe så grusomt at hans egne sønner nesten ikke vil ha kontakt med han.

Uansett hvilket inntrykk som etterlates så kommer ikke Team Ingebrigtsen noe heldig ut av det, så tviler på at de sitter og ler av det

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg føler det er ubehagelig at media presser oss inn i en familiefeide.

Jeg unngår å lese om det.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

PapaSmurf skrev: ons aug 17, 2022 10:24 am Jeg føler det er ubehagelig at media presser oss inn i en familiefeide.

Jeg unngår å lese om det.
Enig, la det ligge!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Bjørn Torgeir skrev: ons aug 17, 2022 10:17 am
JODDEMM skrev: tir aug 16, 2022 10:56 pm
Downlight skrev: tir aug 16, 2022 7:36 pm Det virker som det er dette VG er mest opptatt av nå:
- forholdet mellom Gjert og sønnene. Gjerne med en vinkling om splid.
Skulle ikke forundre meg om Jakob Ingebrigtsen og pappa Gjert i ledige stunder sitter sammen å ler av hele denne "isfronten" forskjellige medier antyder finnes :D

Jeg går i alle fall ikke sånn umiddelbart på disse klikksakene rundt dette "temaet! 8-)
Ja det er nok kjempemorsomt at det stadig bygges et sterkere inntrykk av at 1. Jakob er en utakknemlig og sutrete blei som ikke er takknemlig for Gjerts innsats i mange år. Eller 2. Gjert har gjort noe så grusomt at hans egne sønner nesten ikke vil ha kontakt med han.

Uansett hvilket inntrykk som etterlates så kommer ikke Team Ingebrigtsen noe heldig ut av det, så tviler på at de sitter og ler av det
Man kan jo begynne å lure om han ikke har tatt en Bondevik slik de holder på.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

lund skrev: tir aug 16, 2022 10:25 am Så for øvrig i TV2s reportasje at Tone og Ingrid er til stede i Munchen sammen med Gjert. Da kan man vel en gang for alle legge de styggeste ryktene helt død.
Det er ikke riktig. Ingrid er ikke i Munchen med foreldrene.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Bjørn Torgeir skrev: ons aug 17, 2022 10:17 am
JODDEMM skrev: tir aug 16, 2022 10:56 pm
Downlight skrev: tir aug 16, 2022 7:36 pm Det virker som det er dette VG er mest opptatt av nå:
- forholdet mellom Gjert og sønnene. Gjerne med en vinkling om splid.
Skulle ikke forundre meg om Jakob Ingebrigtsen og pappa Gjert i ledige stunder sitter sammen å ler av hele denne "isfronten" forskjellige medier antyder finnes :D

Jeg går i alle fall ikke sånn umiddelbart på disse klikksakene rundt dette "temaet! 8-)
Ja det er nok kjempemorsomt at det stadig bygges et sterkere inntrykk av at 1. Jakob er en utakknemlig og sutrete blei som ikke er takknemlig for Gjerts innsats i mange år. Eller 2. Gjert har gjort noe så grusomt at hans egne sønner nesten ikke vil ha kontakt med han.

Uansett hvilket inntrykk som etterlates så kommer ikke Team Ingebrigtsen noe heldig ut av det, så tviler på at de sitter og ler av det
Vel- vi får vel kanskje se hvor stor og "opprivende sak" dette er?

I beste fall er det cirka slik jeg skisserer det: at de sitter og ler av disse tabloidmediene som blåser kanskje en fillesak opp til den isfronten :lol:

Tar jeg feil og at det virkelig har blitt et problematisk forhold mellom far og sønn(er)- selvsagt trist og kjedelig om det har blitt sånn!

Men tror fortsatt jeg avventer litt rundt dette "familiedramaet" 🙂

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

JODDEMM skrev: ons aug 17, 2022 12:16 pm
Bjørn Torgeir skrev: ons aug 17, 2022 10:17 am
JODDEMM skrev: tir aug 16, 2022 10:56 pm

Skulle ikke forundre meg om Jakob Ingebrigtsen og pappa Gjert i ledige stunder sitter sammen å ler av hele denne "isfronten" forskjellige medier antyder finnes :D

Jeg går i alle fall ikke sånn umiddelbart på disse klikksakene rundt dette "temaet! 8-)
Ja det er nok kjempemorsomt at det stadig bygges et sterkere inntrykk av at 1. Jakob er en utakknemlig og sutrete blei som ikke er takknemlig for Gjerts innsats i mange år. Eller 2. Gjert har gjort noe så grusomt at hans egne sønner nesten ikke vil ha kontakt med han.

Uansett hvilket inntrykk som etterlates så kommer ikke Team Ingebrigtsen noe heldig ut av det, så tviler på at de sitter og ler av det
Vel- vi får vel kanskje se hvor stor og "opprivende sak" dette er?

I beste fall er det cirka slik jeg skisserer det: at de sitter og ler av disse tabloidmediene som blåser kanskje en fillesak opp til den isfronten :lol:

Tar jeg feil og at det virkelig har blitt et problematisk forhold mellom far og sønn(er)- selvsagt trist og kjedelig om det har blitt sånn!

Men tror fortsatt jeg avventer litt rundt dette "familiedramaet" 🙂
Vet ikke hva som er lov å si her. Men det er i alle fall ikke en fillesak som har blitt blåst opp. Mediene har vært overraskende milde i denne saken.

Downlight

Legg inn av Downlight »

FantasySwede skrev: ons aug 17, 2022 1:03 pm
JODDEMM skrev: ons aug 17, 2022 12:16 pm
Bjørn Torgeir skrev: ons aug 17, 2022 10:17 am

Ja det er nok kjempemorsomt at det stadig bygges et sterkere inntrykk av at 1. Jakob er en utakknemlig og sutrete blei som ikke er takknemlig for Gjerts innsats i mange år. Eller 2. Gjert har gjort noe så grusomt at hans egne sønner nesten ikke vil ha kontakt med han.

Uansett hvilket inntrykk som etterlates så kommer ikke Team Ingebrigtsen noe heldig ut av det, så tviler på at de sitter og ler av det
Vel- vi får vel kanskje se hvor stor og "opprivende sak" dette er?

I beste fall er det cirka slik jeg skisserer det: at de sitter og ler av disse tabloidmediene som blåser kanskje en fillesak opp til den isfronten :lol:

Tar jeg feil og at det virkelig har blitt et problematisk forhold mellom far og sønn(er)- selvsagt trist og kjedelig om det har blitt sånn!

Men tror fortsatt jeg avventer litt rundt dette "familiedramaet" 🙂
Vet ikke hva som er lov å si her. Men det er i alle fall ikke en fillesak som har blitt blåst opp. Mediene har vært overraskende milde i denne saken.
Du gir inntrykk av at du sitter på informasjon om at dette ikke er en fillesak. Kanskje like greit å ikke skrive noe som helst og dermed ikke gjøre seg interessant.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Downlight skrev: ons aug 17, 2022 1:14 pm
FantasySwede skrev: ons aug 17, 2022 1:03 pm
JODDEMM skrev: ons aug 17, 2022 12:16 pm

Vel- vi får vel kanskje se hvor stor og "opprivende sak" dette er?

I beste fall er det cirka slik jeg skisserer det: at de sitter og ler av disse tabloidmediene som blåser kanskje en fillesak opp til den isfronten :lol:

Tar jeg feil og at det virkelig har blitt et problematisk forhold mellom far og sønn(er)- selvsagt trist og kjedelig om det har blitt sånn!

Men tror fortsatt jeg avventer litt rundt dette "familiedramaet" 🙂
Vet ikke hva som er lov å si her. Men det er i alle fall ikke en fillesak som har blitt blåst opp. Mediene har vært overraskende milde i denne saken.
Du gir inntrykk av at du sitter på informasjon om at dette ikke er en fillesak. Kanskje like greit å ikke skrive noe som helst og dermed ikke gjøre seg interessant.
Det er ikke en fillesak nei. Men jeg sitter ikke på mer informasjon enn det ganske mange har fått med seg.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men hvis noe i de ryktene er sant så er det jo merkelig at andre utøvre har ville blitt trent av han. Skulle tru han da var persona-non-grata.
I beste fall har man en far som har drevet "rovdrift" på sønnene sine og sånn sett mer ett skrekkens eksempel enn ett forbilde.
I værste fall.....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Friidrett»