Team Ingebrigtsen

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Re: Team Ingebrigtsen

Legg inn av newsflash »

Esten O Sæter i Dagbladet mener at Gjert Ingebrigtsen skulle vært nektet akkreditering til EM, dette av hensyn til Jakob.

Link

Som vanlig vanskelig å ta den godeste Sæter seriøst.

anbessa

Legg inn av anbessa »

newsflash skrev: man aug 15, 2022 9:38 pm Som vanlig vanskelig å ta den godeste Sæter seriøst.
Skjønner ikke helt hva Sæther rører med. Forholdet mellom Gjert og sønnene er da avklart - han er IKKE treneren deres lenger, og de skal IKKE ha kontakt under EM. Da er det merkelig at han likevel vil nekte Nordås å ha med treneren sin til EM.

Queenie

Legg inn av Queenie »

newsflash skrev: man aug 15, 2022 9:38 pm Esten O Sæter i Dagbladet mener at Gjert Ingebrigtsen skulle vært nektet akkreditering til EM, dette av hensyn til Jakob.

Link

Som vanlig vanskelig å ta den godeste Sæter seriøst.
Er det noen igjen som bryr seg om hva den roperten mener egentlig?

lund

Legg inn av lund »

Så for øvrig i TV2s reportasje at Tone og Ingrid er til stede i Munchen sammen med Gjert. Da kan man vel en gang for alle legge de styggeste ryktene helt død.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Jakob nekter å bo på samme hotell som Gjert. Fremstår som en klovn denne Jakob.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dno ... gebrigtsen

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

lund skrev: tir aug 16, 2022 10:25 am Så for øvrig i TV2s reportasje at Tone og Ingrid er til stede i Munchen sammen med Gjert. Da kan man vel en gang for alle legge de styggeste ryktene helt død.
Godt å høre.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Haugzu skrev: tir aug 16, 2022 7:15 pm Jakob nekter å bo på samme hotell som Gjert. Fremstår som en klovn denne Jakob.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/dno ... gebrigtsen
Virker ikke akkurat som at Jakob er interessert i å tone ned konflikten nei.

Ellers så er det vel lite rutinert av sportssjefen i fridrettsforbundet Erlend Slokvik som omtaler dette i media nå midt under EM.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Det virker som det er dette VG er mest opptatt av nå:
- forholdet mellom Gjert og sønnene. Gjerne med en vinkling om splid.
- å få uttalelser av flest mulig ymse folk som kan skryte av Haaland.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Downlight skrev: tir aug 16, 2022 7:36 pm Det virker som det er dette VG er mest opptatt av nå:
- forholdet mellom Gjert og sønnene. Gjerne med en vinkling om splid.
Skulle ikke forundre meg om Jakob Ingebrigtsen og pappa Gjert i ledige stunder sitter sammen å ler av hele denne "isfronten" forskjellige medier antyder finnes :D

Jeg går i alle fall ikke sånn umiddelbart på disse klikksakene rundt dette "temaet! 8-)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Har vel vært rykter på andre også enn de 2.
Ryktene jeg hørte var vel mer i den ufine kategorien enn straffbart.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

JODDEMM skrev: tir aug 16, 2022 10:56 pm
Downlight skrev: tir aug 16, 2022 7:36 pm Det virker som det er dette VG er mest opptatt av nå:
- forholdet mellom Gjert og sønnene. Gjerne med en vinkling om splid.
Skulle ikke forundre meg om Jakob Ingebrigtsen og pappa Gjert i ledige stunder sitter sammen å ler av hele denne "isfronten" forskjellige medier antyder finnes :D

Jeg går i alle fall ikke sånn umiddelbart på disse klikksakene rundt dette "temaet! 8-)
Ja det er nok kjempemorsomt at det stadig bygges et sterkere inntrykk av at 1. Jakob er en utakknemlig og sutrete blei som ikke er takknemlig for Gjerts innsats i mange år. Eller 2. Gjert har gjort noe så grusomt at hans egne sønner nesten ikke vil ha kontakt med han.

Uansett hvilket inntrykk som etterlates så kommer ikke Team Ingebrigtsen noe heldig ut av det, så tviler på at de sitter og ler av det

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg føler det er ubehagelig at media presser oss inn i en familiefeide.

Jeg unngår å lese om det.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

PapaSmurf skrev: ons aug 17, 2022 10:24 am Jeg føler det er ubehagelig at media presser oss inn i en familiefeide.

Jeg unngår å lese om det.
Enig, la det ligge!

Queenie

Legg inn av Queenie »

Bjørn Torgeir skrev: ons aug 17, 2022 10:17 am
JODDEMM skrev: tir aug 16, 2022 10:56 pm
Downlight skrev: tir aug 16, 2022 7:36 pm Det virker som det er dette VG er mest opptatt av nå:
- forholdet mellom Gjert og sønnene. Gjerne med en vinkling om splid.
Skulle ikke forundre meg om Jakob Ingebrigtsen og pappa Gjert i ledige stunder sitter sammen å ler av hele denne "isfronten" forskjellige medier antyder finnes :D

Jeg går i alle fall ikke sånn umiddelbart på disse klikksakene rundt dette "temaet! 8-)
Ja det er nok kjempemorsomt at det stadig bygges et sterkere inntrykk av at 1. Jakob er en utakknemlig og sutrete blei som ikke er takknemlig for Gjerts innsats i mange år. Eller 2. Gjert har gjort noe så grusomt at hans egne sønner nesten ikke vil ha kontakt med han.

Uansett hvilket inntrykk som etterlates så kommer ikke Team Ingebrigtsen noe heldig ut av det, så tviler på at de sitter og ler av det
Man kan jo begynne å lure om han ikke har tatt en Bondevik slik de holder på.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

lund skrev: tir aug 16, 2022 10:25 am Så for øvrig i TV2s reportasje at Tone og Ingrid er til stede i Munchen sammen med Gjert. Da kan man vel en gang for alle legge de styggeste ryktene helt død.
Det er ikke riktig. Ingrid er ikke i Munchen med foreldrene.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Bjørn Torgeir skrev: ons aug 17, 2022 10:17 am
JODDEMM skrev: tir aug 16, 2022 10:56 pm
Downlight skrev: tir aug 16, 2022 7:36 pm Det virker som det er dette VG er mest opptatt av nå:
- forholdet mellom Gjert og sønnene. Gjerne med en vinkling om splid.
Skulle ikke forundre meg om Jakob Ingebrigtsen og pappa Gjert i ledige stunder sitter sammen å ler av hele denne "isfronten" forskjellige medier antyder finnes :D

Jeg går i alle fall ikke sånn umiddelbart på disse klikksakene rundt dette "temaet! 8-)
Ja det er nok kjempemorsomt at det stadig bygges et sterkere inntrykk av at 1. Jakob er en utakknemlig og sutrete blei som ikke er takknemlig for Gjerts innsats i mange år. Eller 2. Gjert har gjort noe så grusomt at hans egne sønner nesten ikke vil ha kontakt med han.

Uansett hvilket inntrykk som etterlates så kommer ikke Team Ingebrigtsen noe heldig ut av det, så tviler på at de sitter og ler av det
Vel- vi får vel kanskje se hvor stor og "opprivende sak" dette er?

I beste fall er det cirka slik jeg skisserer det: at de sitter og ler av disse tabloidmediene som blåser kanskje en fillesak opp til den isfronten :lol:

Tar jeg feil og at det virkelig har blitt et problematisk forhold mellom far og sønn(er)- selvsagt trist og kjedelig om det har blitt sånn!

Men tror fortsatt jeg avventer litt rundt dette "familiedramaet" 🙂

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

JODDEMM skrev: ons aug 17, 2022 12:16 pm
Bjørn Torgeir skrev: ons aug 17, 2022 10:17 am
JODDEMM skrev: tir aug 16, 2022 10:56 pm

Skulle ikke forundre meg om Jakob Ingebrigtsen og pappa Gjert i ledige stunder sitter sammen å ler av hele denne "isfronten" forskjellige medier antyder finnes :D

Jeg går i alle fall ikke sånn umiddelbart på disse klikksakene rundt dette "temaet! 8-)
Ja det er nok kjempemorsomt at det stadig bygges et sterkere inntrykk av at 1. Jakob er en utakknemlig og sutrete blei som ikke er takknemlig for Gjerts innsats i mange år. Eller 2. Gjert har gjort noe så grusomt at hans egne sønner nesten ikke vil ha kontakt med han.

Uansett hvilket inntrykk som etterlates så kommer ikke Team Ingebrigtsen noe heldig ut av det, så tviler på at de sitter og ler av det
Vel- vi får vel kanskje se hvor stor og "opprivende sak" dette er?

I beste fall er det cirka slik jeg skisserer det: at de sitter og ler av disse tabloidmediene som blåser kanskje en fillesak opp til den isfronten :lol:

Tar jeg feil og at det virkelig har blitt et problematisk forhold mellom far og sønn(er)- selvsagt trist og kjedelig om det har blitt sånn!

Men tror fortsatt jeg avventer litt rundt dette "familiedramaet" 🙂
Vet ikke hva som er lov å si her. Men det er i alle fall ikke en fillesak som har blitt blåst opp. Mediene har vært overraskende milde i denne saken.

Downlight

Legg inn av Downlight »

FantasySwede skrev: ons aug 17, 2022 1:03 pm
JODDEMM skrev: ons aug 17, 2022 12:16 pm
Bjørn Torgeir skrev: ons aug 17, 2022 10:17 am

Ja det er nok kjempemorsomt at det stadig bygges et sterkere inntrykk av at 1. Jakob er en utakknemlig og sutrete blei som ikke er takknemlig for Gjerts innsats i mange år. Eller 2. Gjert har gjort noe så grusomt at hans egne sønner nesten ikke vil ha kontakt med han.

Uansett hvilket inntrykk som etterlates så kommer ikke Team Ingebrigtsen noe heldig ut av det, så tviler på at de sitter og ler av det
Vel- vi får vel kanskje se hvor stor og "opprivende sak" dette er?

I beste fall er det cirka slik jeg skisserer det: at de sitter og ler av disse tabloidmediene som blåser kanskje en fillesak opp til den isfronten :lol:

Tar jeg feil og at det virkelig har blitt et problematisk forhold mellom far og sønn(er)- selvsagt trist og kjedelig om det har blitt sånn!

Men tror fortsatt jeg avventer litt rundt dette "familiedramaet" 🙂
Vet ikke hva som er lov å si her. Men det er i alle fall ikke en fillesak som har blitt blåst opp. Mediene har vært overraskende milde i denne saken.
Du gir inntrykk av at du sitter på informasjon om at dette ikke er en fillesak. Kanskje like greit å ikke skrive noe som helst og dermed ikke gjøre seg interessant.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Downlight skrev: ons aug 17, 2022 1:14 pm
FantasySwede skrev: ons aug 17, 2022 1:03 pm
JODDEMM skrev: ons aug 17, 2022 12:16 pm

Vel- vi får vel kanskje se hvor stor og "opprivende sak" dette er?

I beste fall er det cirka slik jeg skisserer det: at de sitter og ler av disse tabloidmediene som blåser kanskje en fillesak opp til den isfronten :lol:

Tar jeg feil og at det virkelig har blitt et problematisk forhold mellom far og sønn(er)- selvsagt trist og kjedelig om det har blitt sånn!

Men tror fortsatt jeg avventer litt rundt dette "familiedramaet" 🙂
Vet ikke hva som er lov å si her. Men det er i alle fall ikke en fillesak som har blitt blåst opp. Mediene har vært overraskende milde i denne saken.
Du gir inntrykk av at du sitter på informasjon om at dette ikke er en fillesak. Kanskje like greit å ikke skrive noe som helst og dermed ikke gjøre seg interessant.
Det er ikke en fillesak nei. Men jeg sitter ikke på mer informasjon enn det ganske mange har fått med seg.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men hvis noe i de ryktene er sant så er det jo merkelig at andre utøvre har ville blitt trent av han. Skulle tru han da var persona-non-grata.
I beste fall har man en far som har drevet "rovdrift" på sønnene sine og sånn sett mer ett skrekkens eksempel enn ett forbilde.
I værste fall.....

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Det er ikke bare sin far Jakob har noe imot. Nå kaller han Saltvedt og Welhaven for idioter. Tror noen bør ta en alvorsprat med Jakob.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/PoW ... m-en-idiot

qbah

Legg inn av qbah »

Haugzu skrev: fre aug 19, 2022 8:36 am Det er ikke bare sin far Jakob har noe imot. Nå kaller han Saltvedt og Welhaven for idioter. Tror noen bør ta en alvorsprat med Jakob.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/PoW ... m-en-idiot
Ufyselig fyr fra en egentlig ganske ufyselig familie. Takke meg til Warholm heller.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Haugzu skrev: fre aug 19, 2022 8:36 am Det er ikke bare sin far Jakob har noe imot. Nå kaller han Saltvedt og Welhaven for idioter. Tror noen bør ta en alvorsprat med Jakob.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/PoW ... m-en-idiot
Saltvedt er da iallfall en jævla premieidiot. Han sier bare det enhver genuint sportsinteressert tenker.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

At Welhaven føler seg nødt til å skrive en kronikk basert på at Jakob ikke stiller til intervju med utallige journalister 48 timer til neste løp er jo merkelig. Northug sier det bra:


Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

KongOlav2 skrev: fre aug 19, 2022 8:42 am
Haugzu skrev: fre aug 19, 2022 8:36 am Det er ikke bare sin far Jakob har noe imot. Nå kaller han Saltvedt og Welhaven for idioter. Tror noen bør ta en alvorsprat med Jakob.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/PoW ... m-en-idiot
Saltvedt er da iallfall en jævla premieidiot. Han sier bare det enhver genuint sportsinteressert tenker.
Herlig frittalende fra Jakob Ingebrigtsen her :D
Bringer kanskje ikke saklighetsnivået opp til nye høyder, men herlig at utøverne selv tar aldri så lite til motmæle mot småsytingen til Saltvedt/Welhaven 😊

Forøvrig virker det heldigvis som at både Ingebrigtsen, samt hans "samfylking" Erling Braut Haaland gir ganske blanke i hva som blir skrevet om dem blant norske sportskommenratorer- Welhaven bla.a har vel fortsatt ikke kommet over at Haaland ikke holdt i denne Qatar-plakaten :lol:

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

VivaLV skrev: tor aug 18, 2022 10:10 pm Men hvis noe i de ryktene er sant så er det jo merkelig at andre utøvre har ville blitt trent av han. Skulle tru han da var persona-non-grata.
I beste fall har man en far som har drevet "rovdrift" på sønnene sine og sånn sett mer ett skrekkens eksempel enn ett forbilde.
I værste fall.....
Han har ikke drevet rovdrift på sine sønner. Det er helt sikkert. Hans rolle var å bremse dem.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Jakob ikke fornøyd med at norske journalister stilte spørsmål angående forholdet til faren, og mener det tapper han for energi.

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/15 ... pp=sporten

Får større forståelse for at Jakob ikke giddet å snakke med pressen etter 5000 meteren dersom det var kommunisert på forhånd at de ikke skulle spørre angående Gjert på pressekonferansen, og at journalistene ikke overholdt dette.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Det er ingen hemmelighet at klikk-tallene rundt Gjert og Jakob Ingebrigtsen i norske medier trolig er en drivkraft til at journalister, undertegnede inkludert, lager saker rundt Team Ingebrigtsen.

Og det er vel essensen.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

newsflash skrev: fre aug 19, 2022 5:57 pm Jakob ikke fornøyd med at norske journalister stilte spørsmål angående forholdet til faren, og mener det tapper han for energi.

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/15 ... pp=sporten

Får større forståelse for at Jakob ikke giddet å snakke med pressen etter 5000 meteren dersom det var kommunisert på forhånd at de ikke skulle spørre angående Gjert på pressekonferansen, og at journalistene ikke overholdt dette.
Det er så typisk media, først bryte med de uttrykkelige premissene som er lagt for å optimalisere forberedelsene, bare for å generere klikk, og deretter sutre over boikott. En må minnes Søren Kierkegaards ord:

Hvis jeg var far og min datter ble forført, ville jeg absolutt ikke la henne i stikken; men ble min sønn journalist, ville jeg anse ham som fortapt.

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

qbah skrev: fre aug 19, 2022 8:41 am
Haugzu skrev: fre aug 19, 2022 8:36 am Det er ikke bare sin far Jakob har noe imot. Nå kaller han Saltvedt og Welhaven for idioter. Tror noen bør ta en alvorsprat med Jakob.

https://www.vg.no/sport/friidrett/i/PoW ... m-en-idiot
Ufyselig fyr fra en egentlig ganske ufyselig familie. Takke meg til Warholm heller.
Hva konkret synes du er ufyselig med Jakob Ingebrigtsen? Det at han vil verne om seg selv og sin familie etter en krise? Helt forståelig at han kaller Saltvedt en idiot. Han bør vite bedre. Jakob vet selvfølgelig at fokuset i norske medier vil være Gjert, og den saken tapper forståelig nok mye energi mentalt og fysisk. Så det å kritisere ham for det forsvarer merkelappen "Idiot" i min verden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Friidrett»